PlayStation.Community

2015.03.10. 08:22 Játékteszt
12 hozzászólás
Értékeld a cikket!
Újgenerációs Sárkány.

Ha nagyon szívtelenek szeretnénk lenni, azt kellene mondjuk, a Dragon Ball játékok az elmúlt generáció kivert kutyáinak számítottak az anime/manga adaptációk terén. Alapvetően egy végtelenül hálás és sokrétű témáról van pedig szó, az egyetlen probléma az, hogy nem megfelelő fejlesztők kezében az ilyen robusztus és sokrétű táptalaj az ergo rövid fejlesztési időintervallumnak köszönhetően nem fogja elérni a kívánt hatást. A tavalyiBattle of Z mondhatni az utolsó szög volt a DB játékok renoméjának koporsójában. A nagyon vegyes fogadtatásra találó játékot gyakorlatilag egyedül a Famitsu pontozta 6 pont fölé, és ha azt nézzük, hogy az adott (PS3) generáció utolsó témabeli játékról van szó, ismét csúfos bukásnak lehet elkönyvelni. A helyzeti összképen az ezt megelőző Raging Blast sorozat és a fűt-fát beígérő Ultimate Tenkaichi sem igazán tud javítani: ugyan nem annyira silány kivitelezésűek, mint a BoZ, ám érezhető, hogy az innováció legkisebb jelét sem voltak hajlandóak mutatni, inkább fogták a PS2-éra bevált receptjeit és újrahasznosították őket több-kevesebb sikerrel.
A listából szándékosan hagytam ki a PS3 generáció DB nyitócímét, a Burst Limitet. Ugyan ez a játék sem mutat világrengető fejlődést, ám sikeresen vette a generációváltás akadályait és egy nagyon folyamatos, DB fanok számára élvezhető, könnyen kezelhető és szórakoztató végeredményt tudott felmutatni. Szomorú, hogy ezt a kiadó nem tekintette sikeres próbálkozásnak és elvette a fejlesztőcsapattól a folytatás lehetőségét. A szóban forgó csapat a Dimps névre hallgat és nem érzem túlzásnak azt mondani, hogy a téma legeredetibb feldolgozásai az ő kezük munkájának eredménye. A nevükhöz fűződik PS1-re a DBGT Final Bout, ami a maga idejében igen rendhagyó címnek számított, a PS2-es Budokai sorozat, ami alapjaiban reformálta meg a DB játékokat (a Budokai 3 a legsikeresebb játékként van számon tartva a témában, rengeteg rajongói update és tuning készül hozzá mind a mai napig!), az utolsó PS2-es DBZ, az Infinite World, ami nagyon stílusos platformelemeket és minijátékokat dobott a turmixba, valamint a PSP-s Shin Budokai, ami annyira eredeti sztorival és karaktertuningal dúsította a megismert játékmenetet, hogy csak szeretni lehet. Ha ez nem lenne elég, a Japánban jelenleg legsikeresebb, árkád kártyás Dragon Ball játék, a Heroes, szintén az ő fejlesztésük.
Mivel a generációváltástól minden kiadó okkal félhet, ezért az első, PS4-re is megjelenő DB játékot - nagyon helyesen - a Dimps kapta, ez lenne a jelen tesztalanyunk, a Bragon Ball: XenoVerse, avagy simán XV. A végeredmény magáért beszél, megéri tovább olvasni! (Mivel mind Onimushaman, mind jómagam GrayFox elég nagy kedvelői vagyunk a témának, kiegyeztünk egy döntetlenben, ezáltal ismét co-op cikkel készültünk.)
A XenoVerse erőssége, hogy ugyan nem szakít teljesen a megszokott történet feldolgozásával, de merőben új aspektusba helyezi azt. A DBZ idővonalat időbanditák fenyegetik, név szerint Towa és Mira. Céljuk a történések megváltoztatása azáltal, hogy az ismert nagy csaták főellenfeleit (ám sok esetben nem csak őket) sötét energiával még erősebbé teszik. Aki ismeri a történetet (már pedig gyanítom, aki veszi a fáradtságot, hogy DB cikket olvasson, ismeri), annak nem lesz nehéz példát hozni; csak gondoljatok bele, hogy mi lett volna, ha SonGoku nem gyógyul fel időben a Frieza (Dermesztő) elleni összecsapáshoz? Vagy SonGohannak nem sikerül felszabadítania a benne rejlő energiát a Cell elleni harcban? Ezek még csak kisebb poénok, ettől csak nagyobb durranásra lehet számítani a történetet során. Ami még merőben új irányt ad a játéknak, hogy a sztori nem abból áll, hogy az adott karakterek bőrébe bújva változtassuk meg a balul elsült történteket. A játék kezdetekor egy teljesen saját karaktert kell generálnunk, akinek a testében tudjuk megoldani a szituációkat!
A testreszabhatóság a Dragon Ball világhoz mérten páratlan! Már az dicséretes, hogy öt kasztból (Földlakó, Csillagharcos/Saiya-Jin/Saiyan, Majin/Buu, Namek és Alien/Dermesztő/Frieza fajok) választhatunk, akiket ezután nem alapján tudunk átszabni. Rengeteg stílusjegy visszaköszön az animéből, a rajongók már ennél a pontnál el fognak csöppenni. /GrayFox/

Mivel kezdéskor csupán egyetlen slot van a karaktergenerálásnak nyitva a 9-ből, így csak a Csillagharcos kasztot próbáltam ki (balszerencsénkre GrayFox is ezt választotta). A Saiyan alak(ok) megszerzése után fenemód csalhatunk: az állapotba beváltva folyamatosan csökkenni fog a KI energiánk, de közben akár 8 ultimate támadást is ráküldhetünk az ellenfelünkre egymás után (ez az érték később csak nőni fog, ha eleget pakolunk KI értékünkre). A gyöngék belehalhatnak 1-2, az erősebbek 3-4 ilyen lövésbe (Beerus-tól bejönnek a dupla életcsíkos rohadékok, akiknek kell 15+ ultimate támadás mielőtt megfekszenek). Viszont a történet befejezése után megnyílt a maradék 8 lehetőség, továbbá az újabb karaktereink osztoznak az eddig megszerzett javakon (ruhák, képességek, tárgyak). Még a mestereknél elért fejlettségi szintek is. Ezt a megoldást azért tartom rossznak, mert ha egy családban 2-3 csemete is külön indítana embert, akkor ezt csak a legidősebb fivér (értelemszerűen) játéka után tehetik meg. Apropó mesterek. Ezekből 10 található meg Toki Tokiban (Goku, Piccolo, Cellstb). Egy 4 lépcsős feladatban tanulhatunk náluk, ezzel elnyerve a szereplőre jellemző sima és bivaly erős képességeket. /Onimushaman/

Ezt követően megismerkedünk a kerettörténettel. A sorozatból megismert Trunks a Dragon Ballokat összegyűjtve azt kívánta a sárkánytól, hogy adjon mellé egy olyan erős harcost, akinek a segítségével legyőzhetik az időbanditákat. Ez lenne a mi karakterünk. Trunks a Time Patrol nevű szervezet vezetője, akik célul tűztek ki, hogy megvédik az idősíkokat és az időfolyamot. Egyébként igen testhezálló a feladat a számára, hisz a sorozatban többször is utazott az időben az időgépe segítségével (a játékban is fel fog tűnni).
A kezdeti tutorial küldetéseket is ő fogja levezényelni, tehát irányítási és funkcióbeli dolgokra most nagyon nem térnék ki, elég szájbarágós a betanítás. (Szerencsére az előző részekhez képest nem ezer évig mutat mindent rengeteg dumával, hanem pár képernyőből letudja az egészet, csak a fontos dolgokat ismételteti el velünk a játék.)
A Time Patrol székhelye a játékban exkluzív Toki Toki City. Itt mászkálva találkozhatunk a későbbiekben más játékosok által létrehozott hősökkel (a játék nagyon erős online komponenssel rendelkezik), vásárolhatunk felszereléseket, képességeket, harcok során használható tárgyakat, fogadhatunk mellékküldetéseket, választhatunk mestert, stb. A lehetőségek nagyon terebélyesek, rengeteg dolgot tudunk a városban mászkálva csinálni. Annyit megjegyeznék, hogy a koncepció nem egy teljesen új dolog, az Ázsiában játszható Dragon Ball Online hasonlóképp működik, ám az elgondolás üvöltött azért, hogy világszerte is megismerhessék a playerek.
A városban tudjuk egyébként felvenni a küldetéseinket is, amelyek két csoportba sorolhatóak. A Time Patrol a sztorit fogja előregördíteni, ám ezekhez jelentősen érdemes felkötni azt a bizonyos nadrágot, ez a mód nem fogja mindig könnyen adni a győzelmet. Szerencsére van a játékban fejlődésrendszer, de erről majd egy kicsit később. Emellett a Parallel Questek kínálnak kiváló grindolási lehetőséget, amelyre szükségünk is lesz. Ennek a módnak a pikantériája, hogy egyedül, avagy online is nekivághatunk, más játékosokkal közösen. A szokványos sztori mellékküldetések mellett lesz egy rahedli, mód-exkluzív misszió, nehézség szerint csoportosítva. Dicséretes, mennyi tartalmat sűrítettek a játékba, már csak ezért megérte ismét kiadni a Dimps-nek a címet.
A különböző VS módokról már nem is beszélve, ahol szintén mindenféle paraméterekkel tűzdelhetjük tele a világ másik pontján ülő játékos fejének bucira verését. A World Tournamentről pedig ez a fáma még nem is szól, ami a manga/anime által ismertetett Nagy Harcművészeti Tornát (Tenkaichi Budokai) fedi. Ez sajnos a tesztelés pillanatában még nem volt elérhető (a fejlesztők pár napja eresztettek útnak még több Log In szervert, e mellé karbantartást is eszközöltek, mert a várt tömegnél is többen terhelték a meglévőket) de, ha csak feleannyira jó lesz, mint a játék többi funkciója, akkor aggodalomra semmi ok.
A harc egyébként roppant látványos és élvezetes, folyékony a küzdelem, könnyű belerázódni, ám mégis változatos a rengeteg képességnek, kombó-rendszernek és kitéréseknek hála. Nem kell vérprofivá edzenie magát az embernek ahhoz, hogy egy jót tudjon játszani, akárcsak az anime, ez is szórakoztató. Egyedül talán a kamera, amely szűkebb helyeken zavaró, ehhez hozzá kell szokni, ám szerencsére nem az esetek túlnyomó többsége.

A karakterfejlesztésre és en bloc személyre szabásra mindenképpen szerettem volna egy külön blokkot szánni. A legínycsiklandozóbb dolog, hogy a karakter képességei nem egy skillfa alapján vannak behatárolva, idővel szinte az összes képességet elsajátíthatjuk! (Vannak faj-specifikus képességek, pl. Super Sayian átalakulás.) Az alap támadások és képességek listája az R2 lenyomására jelenik meg harc közben, ezután a négy főgombbal tudjuk használni, ha van energiánk. Szintén dicséretes, hogy míg a támadások javarészt a ki-energiánkat fogyasztják, addig pl. egy olyan átváltozás, mint a Kaio-ken az állóképességünket emésztik. Apró dolog, de ebből is látszik, hogy mekkora odafigyeléssel készült a játék. Nagyon változatossá lehet tenni a játékmenetet a különböző skillek végtelen permutációjával, legyen szó a Z Harcosok Kamehamejáról, Vegita GalickGunjáról, vagy akár Piccolo HellzoneGrenade-jéről. A játékosok tényleg a saját szájízük szerint tudják a képességeket váltogatni, bárki is legyen a sorozatbéli kedvenc karakter. A szupertámadások mellett vannak az L2+R2 egyszerre lenyomására előugró Ultimate-ek (az Ulti szekcióban az X-re kioszthatunk egy gyors, eliszkolós manővert, lehet ez hirtelen a magasba repülés, lökéshullám, stb.), vagy amik még nagyobb pusztító erővel rendelkeznek, és természetesen szintén láthatóak voltak az eredeti művekben. Mi ez, ha nem egy rajongó álma?! /GrayFox/

A harcrendszerről Fox leírt előttem mindent, így azt csak egy-két dologgal fűszerezném meg. Az egyik ilyen dolog a lock-on és a felemás működése. Martin biztos 5 perc után hagyná ott az egészet, ha szembekerülne egy olyan állandó szituációval, mint a „két ellenfél egymáshoz ugyan közel, de a másik testétől távol öklözi a levegőt”. Ilyenkor szoktam ízeseket káromkodni. /Onimushaman/

A képességek mellett a kinézetünket is változtathatjuk, mindenféle földi (és földöntúli) jóval, legyen az Saiya-Jin páncél, harci Gi, vagy egyéb abszurd, ám klasszikus viselet, mind megtalálható a játékban: nem győztem egy-egy adott küldetést követően rohanni a boltba, hátha megnyílt valami új. Ugyanez a helyzet a kiegészítőkkel, Yamcha kardjától a Nagy Torna műsorvezetőjének szemüvegéig mindenféle hordható tárgyat meg tudunk vásárolni. Őrület! (Szintén mutatja a játék melyik ruha és kiegészítő milyen fajra vagy nemre tehető fel, illetve egy rakás életerő és ki növelő cuccot mixelhetünk magunknak.) /GrayFoX/
Ez bizony végre egy jó irányba belőtt Dragon Ball játék, ahogy azt GrayFox fentebb taglalt írásából leszűrheti az olvasó. A game tetszett és még a teszt után is elnyomogatom. Azért akadtak a cuccban dolgok jócskán, amik nem nyerték el a tetszésemet. Mély levegő, és vágjunk is bele.
Jómagam túl sokat vártam az első, újgenerációs anime játékoktól, így a DBZ képi világában kissé csalódtam. A szereplők szépek, a támadások színesek, viszont a környezet és egyes pályaelemek jócskán hagynak kivetnivalót maguk után (kivétel talán az űrbéli pálya). A terep minimálisan rombolható, de néhány másodperc múltán varázsütésre kijavítja magát, ami marhára illúzióromboló. Nagyon átlagos a megjelenítés, láttunk már ennél szebbet más anime ihletésű stuffokban. A legjobb példa erre Toki Toki városkája. Csúnyácska HUB, ahol csak bizonyos elemek vannak iparosan kidolgozva, például a boltosnál a DB ereklyék. Akadnak textúraillesztési problémák, néhány pálya elem még csak ki sincs dolgozva rendesen (elsüllyed bennük a figurák lába). És méretügyileg ne a HungExpo területét képzeljük el: ez egy teleportokkal elválasztott, három külső és egy belső részből álló picinyke lobby. A legtöbb időt itt fogjuk eltölteni a harcokon túl, igazán megerőltethették volna magukat a drága fejlesztők. Itt mászkálhatunk és beszélgethetünk a karakterszerkesztővel összetákolt, buta nevű NPC lakókkal, de ha nincsenek szerver gondok, akkor erre a 100 négyzetméterre ömlenek ki az online játékosok is (a fejlesztők folyamatosan tájékoztatják a gamereket, hogy dolgoznak a stabilitáson, a legutolsó ilyen információt hetedikén adták ki). Ilyenkor beindul az "egy helyben állva a legtöbb ember kiválaszt valamit az előre legyártott félszáz mondat közül" Guinness rekordkísérlete. Mert normális kommunikáció sajnos nincs, PS konzolokon legalábbis tuti.
Az online "játékosok" küldetések után körénk pop up-olnak, kemény kis tömeg verődik körénk, de elindulás után eltünedeznek és minket követve pattannak elő a semmiből újabbak vagy ugyanazok, nehéz eldönteni tényleg irányítja e őket valaki, vagy csak beteszi oda mások avatárját vizuális formában. Fél percen belül telekakkantják a chat falat a copy-paste mondatokkal, de normális játékra nem kerül sor. Aztán ott van még a rengeteg DBZ szereplőtől kölcsönözhető mozdulat, ami MMO játékokra hajaz. Csapatban játszani így kétféleképpen lehet: vagy meghívogatjátok egymást a barátotokkal, ahogy tettük ezt Fox-szal mi is, vagy becsüccsentek egy szobába és várjátok a sült galambot. /Onimushaman/
A zenékről és hangokról még nem esett szó, pedig egy ilyen jellegű játékban kiemelt szerepe van ezen tényezőknek. Nem is nagyon szeretném ezt azonban szaporítani, hisz a szinkronmunka remekül tükrözi az egyébként is minőségi játékmenetet, választhatunk angol (Dragon Ball KAI gárda) avagy eredeti japán szinkronok között. A zenei részleg kicsit érdekesebb, ugyanis a Dimps ezúttal egy belsős zeneszerzővel komponáltatta a dallamokat, a rajongók meglepetésére, ugyanis a hangzás nagyon hasonlít az előző, plágiumbotrányba keveredett Yamamoto Kenji-ére. Ez azért is remek, mert ahogyan a legjobb DB játékok a Dimps-hez, a legjobb DB játékzenék Yamamotóhoz köthetőek. Azért is tetszik nagyon ez soundtrack, mert néhol kicsit emlékeztet az anime amerikai zenei anyagához, amit Brice Faulconer szerzett és díjat is nyert vele. Egy szó, mint száz, stílusos az aláfestés, csak így tovább.
A hangulat szerintem a csúcsot verdesi, egyáltalán nem szeretnék poénokat lelőni, de ez végre tényleg egy ízig-vérig Dragon Ball játék, rajongóktól rajongóknak. Minden játékmeneti elem megtalálható benne, az összes szereplővel, aki számít. Apropó szereplők, Oni kigyűjtötte nektek az összes (jelenleg) elérhető szereplőt, zárójelezve, hogy hány formában/kosztümben érhetőek el. A lista a DLC tartalmaknak köszönhetően hamarost bővülni fog, addig is, közülük mazsolázhattok:

Goku (15 képességkiosztásban, kissé eltérő ruházatban + Ginyu testben is választható), Goku Isten formában, kölyök Gohan (4), tini Gohan (2), felnőtt Gohan (5, Great Saiyaman alak is választható), Goten, kölyök Trunks, jövőbeli Trunks (6), Vegeta (10, majin alak sajnos nem), Yamcha (3), Tien (3), Krillin (5), Piccolo (5), Raditz (3), Nappa (3), Saibaman (6), Ginyu kapitány (4, Goku alak is választható), a Ginyu egység másik négy tagja: Recoome, Jeice, Burter, Guldo fejenként 2 kiosztással, Frieza 1. formája (2), Frieza végső formája, Frieza gyúrós kiadás (2), Frieza űrlényei (5 variáns), Frieza emberi (4 variáns), Cell teljes/tökéletes formája (2), Cell teljes erejében (2), Cell Jr. (3), C17 (2 formában, polgári neve amúgy: Lapis), C18 (3 formában, polgári neve: Lazuli), Gotenks (4), Majin Buu (3), Super Buu, Kid Buu (2), Mr. Satan, Videl (6 forma, Great Saiyaman 2 alak is választható), Beerus, Whis.

Feloldható titkos karakterek: Vegito (3), Bardock (3), Broly (2), SSJ4 Goku, SSJ4 Gogeta, Super17, Omega Shenron

Némelyik figurának egész trükkös a feloldása (key itemeket kell szerezni és legyőzni a titkos harcban, ami embert próbáló feladat), másokat a 7 kristálygömb megszerzése után kívánhatjuk a jó öreg sárkánytól.
További karakterek érkeznek majd Season Pass formájában is. Lesz itt minden idővel, csak fizesd ki. Ezért most nem is megyek bele olyan dolgokba, hogy Super Buu egyetlen alakban szerepel, meg hogy hol van a töltelék C19 és doktor Gero (Zséró, ha a magyar adáson nőttél fel), aki nem is annyira töltelék ugye. Hogy hány figura és ruha érkezhet a jövőben, azt még csak megtippelne sem tudom, mert még csak az első felvonást jelentették be. Ebben 3 új figura (GT Goku, Pan és Trunks), 12 quest, 15 speciális képesség és 5 ruha fogja tiszteletét tenni. /Oni/
A karakterkészítésnél a lehetőségeket meglátva elvetettem a saját arcképre formálás lehetőségét, majd egy kifejezetten vicces külsejű úriember született meg. Mivel a karakter saját, a nevünket pedig mi adhatjuk meg, ezért a történet során végig Néma Bobot alakítunk. Kivétel ez alól harc közben a különféle óbégatások, erőlködések, képességek neveinek kimondása, az elején kiválasztott karakterhang alapján.
A sztori friss, nem unalomig ismételt, humorral teletűzdelt. Vannak benne külön ide készült anime átvezetők, ezekből viszont sajnos nincs sok és nem is túl hosszúak. Az előző rész Négyzet - Négyzet - Négyzet - Négyzet harcrendszere után visszatért az "elágaztatós", színesebb fajta. Gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy a Négyzet gombbal gyorsabb ütéseket hozhatunk elő, de minden megadott számú Négyzet után (egészen 4 darabig) ágaztathatunk belőle egy erősebb háromszöges támadást, vagy Super, esetleg Ultimate megmozdulást. Staminánk fontos szerepet játszik: ha ez kiürül, semmit nem tudunk csinálni visszatöltődéséig, csak sima ütéseket vihetünk be. Ez elég kellemetlen tud lenni, mert addig az ellenfél keményen megpakolhatja az arcunkat ökölszendviccsel és hasonló finomságokkal. Ha ütik a fejünket, 2 stamina csíkért cserébe kicuppanhatunk a szorult helyzetünkből, ugyanezt megtehetjük 1 csíkért is, ha védekezés közben csépelnek.
A gyors repülés mozdulata nagyon el lett találva: ha nincs ellenség a láthatáron akkor utazósebességre kapcsolhatunk vele, de amint közel érünk hozzájuk vagy kijelöljük őket, sokkalta gyorsabban cikázhatunk. Taktikusan lehet vele fordulni, ívesen az ellenfél oldalába, vagy hátába kerülni egy esetleges gyors lerohanás során, majd az ebből indított sikeres támadások végén a jól megszokott teleportálgatással sorozhatjuk meg, amik helyett bármikor lezárást adhatunk egy szuper segítségével. Szupereknél akad nyomva tartós, de nyomkodós is, értelemszerűen egyiket nyomva tartva, másikat nyomkodva erősíthetjük, ezzel is színesítve a játékmenetet.
A játék színei nagyon élénkek, bunyó közben kitolja a szemünket, de a harc lecsillapodása után láthatóvá válik a dolog másik fele. A pályák láthatóan jobban kidolgozottak, mint a Lobby részleg, de azért azoknál is akad némi kivetnivaló. Mindent összevetve és mérlegelve egy jó játékot kaptunk. /Jesus/
Az összegzést Onira hagyom, mivel teljes átfedés van köztünk az értékelés tekintetében, de annyit azért megjegyeznék, hogy minden (hozzám hasonló) Dragon Ball rajongó fellélegezhet, ez a játék AZ, amire mind vártunk: nagyon remélem, ismét náluk marad a licenc és megörvendeztetnek minket még rengeteg hasonlóan minőségi címmel. Ki tudja, talán eljuttatják hozzánk még a Dragon Ball Online-t is? Addig is, csak így tovább! /GrayFox/

Nagyon erős 7 pont nálam a XenoVerse (7-8 között ingadozik), mert baromi hangulatos és teljesen kiszolgálja a rajongói igényeket. A készítők már többször is bizonyítottak, így remélhetőleg ők nyerik meg a folytatás lehetőségét (a Battle of Z alkotói azóta tuti, hogy sóbányában robotolnak). Órákig ellövöldöztem, sokat nevettem a „Mi a lett volna ha?” eseményeken, szóval lekötött a szoftver. Osztott képernyős harcba nem elegyedtem, mert ilyen fajta hóka mókákat már nem művelek, de online 3 fős csapat részeként elszórakoztam. A netes szegmens, mint írtam még foltozgatás alatt áll, amit láttam belőle kiszolgálta az igényeimet (co-op). Bár elsőre nem állt kézre, egy óra után már reflexszerűen ontottam az energia támadásokat, majd lassan kiismertem a rendszert.
Egy idő után fennáll az ilyen címekre jellemző monotonitás, amit a rajongókon (és szalagmunkásokon) kívül más nem nagyon értékelne. Ők viszont nyugodtan csapjanak hozzá +1 pontot a végleges összeghez. Fox barátommal eljárjuk a fúziós táncot és egyúttal el is köszönünk! /OniFox/

FU-SION- HA!

(A játékot partnerünk, a CNG.hu biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Konzolok Szervize budapesti boltjában, vagy webshopjából rendelhető - ráadásul gyűjtői változatban is!)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
12. Callme  PlayStation.Community tag
2016.05.01. 06:37:49
LV2
Nagyon nagy játék, most játszok vele, igaz hogy laptopon, de megveszem majd ps3-ra is, mert nagyon megérdemlik a készítők. Látszik, hogy a dimps belenyúlt, a budokai 3, és a tenkaichi sorozat óta nem játszottam ilyen jó dragon ball játékkal. Sőt... ahogy haladok előre, meg merem kockáztatni, hogy eddig a legjobb :)
11. Gearssj2  PlayStation.Community tag
2015.03.22. 14:55:02
LV1
Lassan 200 órám van vele, és még mindig nincsenek meg a skill-ek nagy része. :D Eszméletlen, hogy nem unalmas még akkor se, ha egy quest-et tizedszerre viszek is át, azok is mindig változnak a kritériumok miatt. Tetszik a randomitása.

A teszt pedig szuper! :)
2015.03.17. 12:09:10
LV1
Jó látni, hogy nem csak nekem jött be a Frieza race! :D
9. GONDOCS  PlayStation.Community tag
2015.03.10. 21:39:49
LV1
+1
Mesze db legjobb játék a ps2 részek óta, és az nem most volt. Kár hogy ilyen sokáig kellett rá várni.
8. Citroghost  The Engineer
2015.03.10. 15:17:15
LV15
+1
Gyerekkorom óta nagy Dragon Ball rajongó vagyok, de mivel PS2-m nem volt, PS3-ra pedig nem jelent meg egyetlen jóféle DB játék sem, így ez lesz az első játékom a szériából. Végre egy olyan, amivel meggyőztek. :)
Csak így tovább. Jó esélyt látok rá, hogy a következő 2-3 évben ki fognak adni egy újabb részt, ami még ennél is jobb lesz.
7. Jesus  PlayStation.Community tag
2015.03.10. 13:47:44
LV20
+1
Válasz 6. mui-ruy üzenetére:
Voltak olyan dragon ball játékok ahol minden apró mozzanatot el kellett játszani, átvezetőt megnézni. Aztán pár ilyen rész után már az ember könyökén jött ki. :D Itt inkább a fontosabb dolgok vannak csak benne, néha azoknak is csak a vége. Én ennek örülök, de ilyen szempontból nem annyira kedvező, hogy több embernek is első DB-je.
Spupul!
6. mui-ruy  PlayStation.Community tag
2015.03.10. 13:24:18
LV3
Nekem is ez a legelső Dragon Ball játékom, még csak "kóstolgatom" a lehetőségeket, de eddig teljesen jó! Én egy minőségi steelbook-ot is kaptam a játékhoz. :) És tök jó, hogy a klasszikus sztori megismerhető, ugyanakkor ezzel az időfolyam megváltoztatós dologgal még érdekesebbé teszik.
2015.03.10. 11:27:07
LV2
Válasz 4. Rikku-chan üzenetére:
Véleményem szerint teljesen külön.
4. Rikku-chan  PlayStation.Community tag
2015.03.10. 11:04:39
LV1
Első Dragon Ball játékom lesz, a tesztek és videók alapján el leszek vele :) (egyből CE változat, Trunks az örök és első true fave karim, a szobor nagyon szép és minőségi *-*)
Az on-line mód közös szervereken megy a PC/XBone csapattal, vagy teljesen külön?
Vattacukorborsófőzelék <3
3. soliduss  A Krónikás
2015.03.10. 10:55:42
LV25
Hihetelen.. végre sikerült ismét egy jó Db játékot készíteni?

A netet olvasva úgy tűnik igen.... a fenti cikk is megerősített ,hogy ez biza egy jó játék... végre nem tucat fost kaptunk.
2. cratoska25  PlayStation.Community tag
2015.03.10. 10:16:52
LV5
A kipróbált db játékok közül, magasan a legjobb
Ajánlott
Hjujj, de nehéz a jáátéékk..
2015.03.10. 09:37:37
LV2
Nagyon király teszt, élvezet volt olvasni.

Előrendeltem már régóta, és azóta végig is játszottam a story módot és a questeket is, egyelőre még 2 karakter hiányzik, aztán rámegyek az online játékra.

Szerintem az egyik legjobb DB játék, nálam a PS1-es Dragon Ball Legends, Budokai 3, Tenkaichi 2-3 szintjén helyezkedik el.
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
DRAGON BALL XENOVERSE
Bandai Namco
Látványosság:
Átlagos
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene / Hang:
Hangulat:
Kiemelkedő
7/10
Pozitívum
Jó harcrendszer, autentikus és páratlan hangulat, remek személyreszabási lehetőségek + tonnányi Dragon Ball kiegészítő
Negatívum
Helyenként kameraproblémák, lehetne szebb a környezet, néhol rengeteget kell grindolni

MARTIN BELESZÓL
Nem tudom miért, de erről a játékról azt hittem, olyan Street Fighterhez hasonló valami lesz. Ez az online "város" kifejezetten meglepett. (Így a képek alapján az "átlagos" látványról talán mernék vitázni, szerintem a "gyenge" alját súrolja...)