.

PlayStation.Community

2015.03.01. 15:50 Podcast
96 hozzászólás
Értékeld a cikket!
A kerekasztal ötórás lovagjai hatvan percben.

Az első adásunkat övező abszolút pozitív fogadtatás a PSC olvasók részéről meghozta gyümölcsét: második, február havi podcastünkhöz immár hatan (+1) ültünk össze, hogy nagy elánnal vitassuk meg a játékvilág aktuális történéseit. Repkedtek a gondolatok és témák, szállt az idő, és mire észbe kaptunk, máris másfél óra anyagunk lett a 60 perces tervezett műsoridőhöz.

Második adásunk tartalma:

- A PS+ februári kínálata
- Indie "vackok"
- Dying Light: solo vs. co-op móka
- Mortal Kombat X: várható vendégkarakterek
- The Last Guardian: majd egyszer, valamikor megjelenik...
- The Order: 1886 kibeszélő
- Pontozás és értékrendszer a videojátékos tesztekben
- Handheld: a PlayStation Vita
- Evolve: csapatmunka elvtársak, csapatmunka
- Versenyre hívás


Hallgassátok és véleményezzétek!
MP3 letöltés
Olvasói vélemények
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
96. rottenbull  PlayStation.Community tag
2015.03.13. 20:05:04
LV8
Válasz 95. martin üzenetére:
Gondoltam.
Gondolkoztatok egy kerdezz-felelek tipusu podcaston, ahol esetleg feltehetnenk meglepi kerdeseket?
Azt az otletet is tamogatnam, hogy egy-egy tagot bevegyetek egy epizod erejeig, hogy azokat is jobban megismerjuk.
Nekunk anno a klan kore epult community nagyon szerette hogy csinaltak a klan tagjai egyeni podcastot hetente, egyfajta kulonvelemenyt aktualis erdekessegekrol vagy problemakrol.
mivel ezek privat velemenyek voltak, igy nem kellett ovatoskodnunk meg osszehangolnunk a tobbi tag preferenciajaval.
95. martin  Főszerkesztő
2015.03.13. 11:40:04
LV25
Válasz 94. rottenbull üzenetére:
Ott történetesen lekapcsoltam a villanyt.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
94. rottenbull  PlayStation.Community tag
2015.03.12. 19:19:11
LV8
Most sikerult meghallgatni, jokat rohogtem.
Martin igen effektiven megmutatta a podcastban, hogy mikor nem lathato a csik XD
Johetne ez surubben, akar egyeni audioblog formaban is elviselnem a nagyobb podcastek kozott.
93. eszg_  Szerkesztő
2015.03.12. 12:23:02
LV13
Válasz 92. Cell üzenetére:
Ez abszolút így van. Most már késő kazuárkodni, mert a Vita úgy tűnik végleg a rétegjátékok kincsesbányájává vált, amit persze (mint ahogy korábban is írtam) én személy szerint egyáltalán nem bánok, mivel pölö az asztali konzolokon meglehetősen ritka műfajnak számító JRPG-kből egyedülállóan széles a Vita játékkínálata. Ha két évvel ezelőtt valaki azt mondja nekem, hogy dúskálni fogunk a Criminal Girls-höz hasonló elvontságokban, akkor tuti elirányítom a legközelebbi pszichiátriai osztályra... de persze ettől nem lesz könnyebb lenyelni a keserű pirulát a Golden Abyss szintű gammák ígéretével bepalizott kezdeti géptulajdonosoknak.

A 10 milla / hét számot offkorz direkt túloztam el és én is köszönöm a beszélgetést, tényleg ritka manapság, hogy intelligensen meg lehessen dumálni valakivel egy efféle, heves indulatokat kiváltó témát. :)
Jól vagyok, nagyon köszönöm.
92. Cell
2015.03.11. 18:49:36
LV1
Válasz 91. eszg_ üzenetére:
Csak sajnos addigra már fejlesztői szemszögből elavult lesz a hardver, arról nem is beszélve, hogy az aktuális konzolgeneráció összeladása valószínűleg már a 150 milliót is át fogja lépni.

És kb. valahol itt érkeztünk el ahhoz a ponthoz, amivel már én is egyet értek az elmondottakkal (ha nagyon kötözködni akarok, akkor 10 millió 1 ÉV alatt, nem 1 hét alatt), köszönöm a beszélgetést, jó látni, hogy azért vannak értelmes Vita-fanok is, nem csak olyanok, akik a "magunkfajtára" a tudatlan csíra, paraszt, troll, nincsjátékozósköcsög szavakat ismerik csak. :)
91. eszg_  Szerkesztő
2015.03.11. 12:27:31
LV13
Válasz 89. Cell üzenetére:
Őszintém szólva én se értem mire számítottak a premier után... vagy nem volt másik terv az "eladunk 10 millió darabot egy hét alatt" verzión kívül?

Tényleg szomorú, hogy mostanra mennyire kevés belsős stúdió foglalkozik Vita gammák gyártásával, pedig amikor kiadnak egy-egy játékot, az általában nagyot szól.

A Nintynek hagyományosan erős a casual felhozatala, gyakorlatilag ezzel adják el a konzoljaikat (a Wii U ezért is vergődik, mert nincs annyi hardcore player, akikre már lehet egy teljes N gépet alapozni) és ez hiányzik szvsz legjobban a Vitából. Sok olyan cím kéne, mint az a kutyás fasság és ha kellően kiszélesedik a felhasználói bázis onnantól már elő lehetne húzni a nagyobb címeket, amiket említettél.
Jól vagyok, nagyon köszönöm.
90. Cell
2015.03.08. 10:58:51
LV1
Válasz 85. GONDOCS üzenetére:
Vagy pont még több lapát homokot fog szórni a sírjára!

Ha lehetne külsős programokat tenni rá, pl. egy Chrome-ot, Flash Player-t, esetleg Linux-ot stb., akkor az lehet lendítene rajta, de ha a letöltött Vita-játékokat is el lehet rajta indítani, az inkább árt, mint használ, mert úgy még kevesebb szoftver fog elkelni a konzolon (nem mintha így is fényes lenne a játékeladás Vitán, mikor mindenki nyál csorgatva azt várja, hogy mit ad be a Plus...de legalább azért fizettek.)
89. Cell
2015.03.08. 10:12:34
LV1
Válasz 87. eszg_ üzenetére:
Nézd, az, hogy most a Sony mekkora sikertörténetet képzelt a Vita köré vagy hogy mennyi pénzt ölelt fel a gép kifejlesztése és mennyi pénztartalékuk van még a japán kincseskamrában, az engem, mint átlagos felhasználót, nem érdekel. Engem a kézzel fogható dolgok érdekelnek és ez a Vita esetén a játékok. 2012-ben jelent meg a gép, azaz a launch címeket kb. 2010 körül kezdték el fejleszteni. Na most, ilyenkor már nagyban volt iPhone, iPad és úgy tudom Android is, így feltételezem tisztában voltak azzal, hogy átalakulás előtt áll a mobilpiac, mégis kitermelték az Uncharted és a Gravity Rush-súlyú bomba címeket és tolták ezerrel azt a reklámszöveget, hogy tanultak a PSP hibáiból és hogy igenis szükség van egy PS3 tudású handheld konzolra, ami tudásilag és játékélményben messze túlmutat egy iOS-es Angry Birds-től. Most én nem vagyok egy nagy észkombány, de ha valaki ilyen szövegeket tol a terméke alá, akkor talán elvárom, hogy 3-4-5-6 év múlva is hasonló tervekkel készülnek a gép számára, nem az lesz, hogy pár éven belül jön a bejelentés, hogy "hát bocsi, de most már a másik 100+ ezres gépünkre fejlesztünk, azért köszi, hogy szerettétek az Uncharted-et". Szerintem nem lett volna olyan nagy költség, ha pl. egy nVidia Shield-szerű tablet-té alakították át volna a konzolt és akkor nem b.sszák át senkinek az agyát. A konzolpiac pont nem az a fajta market, ahol máról holnapra kell betervezni a hardvert és a célokat vele kapcsolatban, hanem évekre előre fel kell mérni, hogy egy adott konfigurációval kiadott terméknek milyen sikere lehet a piacon. Ja és talán ezért tenni is kéne, nem rögtön az első pofon után lesz.rni az egészet. Ha ilyen felfogással pártolta volna a Sony a PS3-at, akkor nem tartana most majdnem 100 milliós eladásnál...

"Nyilván egy sikertelen otthoni konzol megmentésén sokkal serényebben iparkodik mindenki, mint egy handhelden, mivel utóbbin könnyebb benyelni a veszteséget."

Érdekes ezt pont a Sony esetében olvasni, akik idén is várhatóan milliárdos veszteségekkel számolnak és pont, hogy az egyik legveszélyeztetettebb részlegük a videojátékos szekció, mivel ha itt is veszteséges irányba fordulnak a dolgok, akkor eléggé meg lesznek lőve, lévén talán a kamerákat gyártó részleg az, ami még hozza a lóvét a cég számára.
Egyébként jól leírtad, ez a fajta mostohás felfogás, hogy éljen az otthoni konzol és vesszen a handheld pont a Sony-ra jellemző. De azért erről megkérdezném Nintiéket is!

Kevés fejlesztő? 18 belsős csapatuk van és ott vannak még az olyan külsős szerződtetett partnerek is, mint a Ready at Dawn vagy a Quantic Dream. Ha csak őket nézem, akkor 20-nál járok. Ez nem elég?! Ha minden évben csak a harmaduk adna ki valamit Vitára és évente váltanák egymást, akkor az már 6 minőségi handheld exkluzív lenne a részükről, 3 év fejlesztési idővel. És ez a PS4-es felhozatalba sem zavarna be, hiszen már most is úgy áll a dolog, hogy egy stúdión belül egyszerre két játék készül, csak az a baj, hogy mind a 2 PS4-re, mivel a Sony szerint csak egy igazi hardcore konzol létezik, ugyebár...Én nem vagyok nagy igényű, nem kell nekem minden héten új God of War, meg Assassin's Creed, de hogy a kezdeti felhozatalhoz viszonyítva sem idén, sem tavaly nem találok ezen kaliberű címekből legalább 6-ot, az szerintem elég gáz.
88. eszg_  Szerkesztő
2015.03.07. 23:19:15
LV13
Válasz 84. levi80hun üzenetére:
Én nem vennék rá mérget, hogy lesz következő dedikáltan játékra szánt készüléke a Sonynak...
Jól vagyok, nagyon köszönöm.
87. eszg_  Szerkesztő
2015.03.07. 23:17:30
LV13
Válasz 82. Cell üzenetére:
Van egy olyan sejtésem, hogy a Vitát alapból nem egy sikersztorinak szánták, mert az első rohammal való felsülés után villámgyorsan parkolópálára küldte a Sony... vagy csak simán gyorsan felismerték és kihasználták az indie címek előretörését.

Nyilván egy sikertelen otthoni konzol megmentésén sokkal serényebben iparkodik mindenki, mint egy handhelden, mivel utóbbin könnyebb benyelni a veszteséget.

Fejlesztőkkel itt az az elsődleges baj szvsz, hogy viszonylag kevés van belőlük. Ha megnézed a Nintendo belső stúdiói sokkal nagyobb iramban gurítják ki a címeket, mint a Sony-nál, amit többek között a fejlesztési idők közti különbségek okoznak, amire már utaltam korábban.

Azért a portok között is vannak gyalázatos minőségűek, elég csak az Epic Mickey 2-re, a Jak & Dexter kollekcióra vagy a Borderland 2-re gondolni, de nem kizárt, hogy ez a portolással megbízott cégek sara.

Én azt hallottam, hogy mire a gyártási fázisig jutottak megtörtént a handheld piac átalakulása, de akkor már annyi lét öltek a Vitába, hogy nem lőtték le a projektet. Ez megmagyarázná a lanyha belsős támogatást is.
Jól vagyok, nagyon köszönöm.
86. Zotya4u  PlayStation.Community tag
2015.03.07. 21:09:53
LV1
Jó kis adás volt most is! :)
Zotya576
85. GONDOCS  PlayStation.Community tag
2015.03.07. 20:08:30
LV1
A Vitat csak a törés fogja megmenteni.
84. levi80hun  PlayStation.Community tag
2015.03.07. 19:00:24
LV1
Válasz 83. Hali üzenetére:
Vegulis a Sony ugyanezt csinalta a PSP-vel,majd a Vitaval,es ugyanezt fogja csinalni a kovetkezo handheldjevel is.Az en szamomra a kovetkezo gepuknel megis lesz a valtozas ,az hogy ezek utan en azt mar biztosan nem veszem meg:)
83. Hali  PlayStation.Community tag
2015.03.07. 09:06:28
LV1
Válasz 82. Cell üzenetére:
De jó, hogy vannak még értelmes emberek ezen a k.rva bolygón! Egyetértek veled! :D Ha a Vita megjelenéskor olcsóbb lett volna, és több exkluzív már bejáratott cím jött volna ki rá, tuti siker lett volna! De mivel a Sony nem törte magát elégé, várható volt ez a mérsékelt érdeklődés. 2012 feb 12 óta vártam, hogy legalább 10 olyan minőségi játékot (mint pl: Uncharted Golden Abyss) találjak Vita-ra amit hezitálás nélkül megvennék, de ez a mai napig nem következett be! :P
82. Cell
2015.03.06. 19:43:07
LV1
Válasz 81. eszg_ üzenetére:
Úgy nehezen lesz átütő siker bármilyen konzol, még csak látszatra sem, hogy rendre nem kapja meg a neki járó figyelmet a legnagyobb konferenciákon, meg úgy alle zusammen egész évben. Mert mondom, ezt (számomra) nem lehet kimagyarázni, hogy a Vita esetén a megjelenése előtti 2011-es E3-on és GC-n volt rendesen bemutató róla, meg a '12-es GC-n is (ott is mondjuk azért, hogy kompenzálják, hogy az azon éves E3-as expón megint el lett felejtve a gép, holott előtte mentek ezerrel a pletykák, hogy micsoda buli lesz), aztán PS4 akkor még sehol sem volt.
Úgy meg hogy vegye komolyan bármilyen fejlesztő/játékos is azt a konzolt, amit még a saját gyártója is elfelejt támogatni? Ha csak egy fél-háromnegyed órás prezentációt kapott volna abból a másfél-2 órából, az már elég lett volna, de azzal a 2-3, max. 5 perccel kb. annyit ért az eltökéltségük a platform sikere felé, mint sivatagba a gyíkpisi. Egyszer majd csinálok egy listát a 2011-es évtől kezdve napjainkig PS3/PS4 kontra PS Vita fronton, csak hogy a látszat kedvéért is megmutassam, mennyire kevés figyelmet kapott szerencsétlen handheld ezeken a kulcsfontosságú rendezvényeken...te, mint szerkesztő ezt valószínűleg pontosan tudod, hogy ezen időszakban ezerrel jönnek a mindenféle bejelentések/hírek/gameplay-ek/mostanság már stream-ek is, így ti is kiemelten kezelitek a témát, ahogy pl. az olyan, nem csak videojátékokkal foglalkozó hírportálok is, mint az Index, a HVG vagy az Origo, akiknél általában nem nagyon lehet videojáték témájú cikkeket keresni, ellenben a konferenciák utáni összefoglalók főcímként szoktak szerepelni...

A GT Prologue/MGS4 megjenésének évében sem volt egy átütő siker a PS3 és még 2010-ben is voltak lemaradásai a Nintendo Wii-től és az Xbox 360-tól, mégis megkapta az egyébként szintén évtizedes Gran Turismo sorozat 5. részét. Nem átütő siker kell ahhoz, hogy erős exkluzív játékokat fejlesszenek. Az átütő siker akkor valósul meg, ha van system seller, ami miatt az emberek megveszik a gépet, de azt ugyebár meg is kellene teremteni, nem csak levegőbe beszélni és ülni a babérokon, azt várva, hogy a sült galamb az ember szájába repüljön vagy hogy valamelyik 3rd party fejlesztő majd csak puszta jószívből megszerkeszt egy bomba címet a konzolra.
Ezzel a hozzáállással örülhetnek, ha 30-35 millió elmegy a Vitából a pályafutása végére, nem 70-80, amit eredetileg szántak és ami egyébként normális support-tal teljesíthető is lett volna.

A programozhatóság terén a relatív megközelítést inkább a fejlesztők tehetsége alapján csoportosítanám. Hozzá nem értő, másodosztályú munkát végző csapatok a többi konzolon sem fognak nem hogy maradandót, de még átlagos munkát sem alkotni, lásd Rambo, ami pont azért lett felkapva, mert egyrészt film adaptáció, másrészt hogy milyen gagyi.
De ha egy olyan brigádot vennék, mint mondjuk a Guerilla Cambridge, akik egy az egyben átportolták a PS3-as Killzone 3 motorját a Vitás Mercenary-be és állításuk szerint nem volt bonyolult folyamat, az már ugyebár más tészta. Ahogy a PS All Stars, Street Fighter X Tekken is simán elfér a PS3-as részek mellett. (Többet most nem tudok írni, mert mást nem próbáltam, de biztosan van.)

"egy technológiailag kevésbé impresszív képességekkel bíró Wii U / 3DS párosra lényegesen rövidebb és olcsóbb fejlesztési időkkel lehet számolni, mint a PS4 / Vita kombó esetében"

Senki sem kötelezte a Sony-t arra, hogy a legerősebb CPU, RAM, GPU trióból válasszon egy szimpatikusat a termékükbe. Ők maguk jelentették ki, hogy fejlesztőbarát hardverről van szó mind a PS4, mind a Vita esetén. Feltételezem felmérték még a konzolok tervezése előtt a piacot, hogy szükség van-e ilyen tudású dedikált gépre. (Ugye?) Nem kell ide fél évente God of War, meg Uncharted, én beérem 2-vel is, ha addig lesz más, más fejlesztőtől, csak csinálják! Mert pont ez a baj: nem akarják.


Egyébként amikor megvolt a Vita és elvittem valahova társaságba, haverokhoz stb., én is úgy utaltam rá, hogy ez az új PSP, ha azt mondtam, hogy ez a PS Vita, néztek, mint borjú az újkapura...
81. eszg_  Szerkesztő
2015.03.05. 17:06:11
LV13
Válasz 73. Cell üzenetére:
Nézd, nyilván ha átütő siker volna a gép, akkor kipörgetnének rá egy ekluzív GT vagy GoW epizódot, a külsős fejlesztők meg nyilván addig voltak érdekeltek a Vita támogatásban, amíg úgy tűnt átütő siker lesz masina. A dobozos címek zömét ahogy nézem jelenleg a NISA adja, ami a cég jellegét tekintve röhej kategória, de szinte mindenki más kihátrált mára a PSV mögül.

A könnyű programozhatóság szerintem egy erősen relatív kategória (a megjelent PS3 portok alapján), szóval sztem érthető miért nem kap hordozható verziót több PS3 játék.

A Nintendo annyival jobb helyzetben van, hogy egyrészt olyan évtizedes franchise-okkal bír, amik szinte mindegyike system seller (nem véletlenül jön ki évi 3-4 Mario játék legalább...), másrészt pedig egy technológiailag kevésbé impresszív képességekkel bíró Wii U / 3DS párosra lényegesen rövidebb és olcsóbb fejlesztési időkkel lehet számolni, mint a PS4 / Vita kombó esetében, ezért is csinálhatja meg a Ninty, hogy úgy jelent be új játékokat, hogy fél éven belül meg is jelennek azok. Nem is beszélve arról, hogy ők viszont más jellegű problémákkal küzdenek, amit jól jelképez a tény, hogy sokan még mindig úgy gondolják a Wii U dobozát látva, hogy egy handheld eszközről van szó...
Jól vagyok, nagyon köszönöm.
80. Dragonken  Szerkesztő
2015.03.05. 00:54:41
LV16
Válasz 78. PSti üzenetére:
Persze, abszolút megoldható.
de miért nincs DK-n nadrág?
79. Onimushaman  Szerkesztő
2015.03.04. 23:03:45
LV23
Válasz 78. PSti üzenetére:
Megrágjuk thx.
señor
78. PSti  PlayStation.Community tag
2015.03.04. 15:15:02
LV5
Nagyon jó adás volt, köszi!

Esetleg arról lehetne kicsit beszélnetek, hogy bemutattok egy szerkesztőt / rész. Nem arra vagyok kíváncsi, hogy elkapta-e gyerekkorában a bárányhimlőt gyerekkorában, hanem hogy hogyan került kapcsolatba a konzolokkal, mi a kedvenc játéka, stb.
77. Cell
2015.03.03. 18:39:47
LV1
Válasz 76. Cell üzenetére:
A BioShock-ot meg ki is hagytam! (Van valahol szerkesztés gomb vagy csak én vagyok ilyen vak, hogy nem látom?)
76. Cell
2015.03.03. 18:34:11
LV1
Válasz 75. kobe üzenetére:
Ez mára már nem is kérdés.

De egyébként úgy tudom, a Guerilla Cambridge a Vitás KZ mellett egy másik handheld címen is dolgozott, csak a Sony "üzleti okokra" hivatkozva lelőtte a projekt-et, ahogy asszem a Titanfall PS Vitás portját és a Warrior's Lair-t is.
75. kobe  PlayStation.Community tag
2015.03.03. 18:27:07
LV11
Válasz 74. Cell üzenetére:
Az én tippem az, hogy akik ezeken a címeken dolgoznának, azok inkább dolgoznak egy PS4-es folytatáson.
74. Cell
2015.03.03. 18:00:00
LV1
Válasz 73. Cell üzenetére:
"Hol van egy Gran Turismo? Egy (akár exkluzív) Metal Gear Solid? Egy Santa Monica-s/Ready at Dawn-os God of War? Tekken? Akár egy Vice és Liberty City Stories szerű GTA vagy esetleg az V. rész portja/spin-offja? Final Fantasy? (Nem a remake-ekre gondolok.)"

És persze a PSP nagy címei: LocoRoco, Patapon, Syphon Filter és természetesen a https://www.youtube.com/watch?v=eaBUeINW_3s&a[...]
(Nem arra a fizetős demóra gondolok, ami premierkor érkezett, hanem egy teljes értékű címre.)
73. Cell
2015.03.03. 17:56:04
LV1
Válasz 71. eszg_ üzenetére:
Azt én teljes mértékben megértem, hogy ami nem megy, azt nem kell erőltetni, ehhez tényleg nincs sok hozzáfűznivalóm, mert valószínűleg én is így döntenék hasonló szituációkban.

Viszont én valamit nem értek: legnagyobb Sony címek? Mi(k)re gondolsz pontosan? Ok, az Uncharted kipipálva, VGChartz szerint elment belőle kb. 1,5 millió darab (és ebbe nincsenek beleszámolva szerintem a digitális eladások), ami egy premierjátékhoz képest nem olyan rossz, ha a Killzone: Shadow Fall is olyan 2-2,5 millió körül fogyott 1 év alatt.

És mik a többi címek?
Az LBP első része nagyot durrant (kb. 5 millió), de a folytatások olyan 2-3 milliónál beálltak PS3-on. A handheld részből sem fogyott kevesebb. A Killzone még asztali gépeken is csak álmodhat egy COD vagy egy Halo-szintű magaslatról, ahogy a Wipeout sem érhetett (eddig?) eladásokban akár egy Need for Speed mögé. Assassin's Creed a Ubisoft szerint jól fogyott Vitán, a COD-ot meg inkább meg se említsük, mert szégyen lenne egy lapra írni ilyen remek címek mellé.

Tearaway, Gravity Rush, Soul Sacrifice mind-mind kiváló játékok, de új IP-k is. Arra meg remélem nem számított a Sony, hogy na majd ezen sorozatok első részeiből kapásból elmegy 4-5 millió darab, ez azért eléggé irreális.

Hol van egy Gran Turismo? Egy (akár exkluzív) Metal Gear Solid? Egy Santa Monica-s/Ready at Dawn-os God of War? Tekken? Akár egy Vice és Liberty City Stories szerű GTA vagy esetleg az V. rész portja/spin-offja? Final Fantasy? (Nem a remake-ekre gondolok.)
De én még akár az újonnan megjelenő PS3-as/PS4-es játékok portjainak is örülnék: Ground Zeroes, AC: Rogue, DMC, Tomb Raider, Dishonored, Diablo, BF, Alien, Castlevania, Destiny, Dark Souls pontpontpont...
Úgyis annyira nyomatta a Sony, hogy milyen könnyű összeboronálni a két konzol (PS3/PS4 és Vita) hardverkörnyezetét, hogy sokkal könnyebb rá portolni, ehhez képest ez a tézis is megdőlni látszott az indie-ket kivéve.

Ha ezek sem fogytak volna, akkor sem lettem volna sokkal boldogabb, de akkor azt mondom, hát oké, ez van, pénz beszél, a Sony megtette, amit tudott, keressen új vezérfonalat a Vita számára!

De pont jó, hogy szóba hoztad a WiiU-t, ugyanis az a konzol is hasonló cipőben jár, mint a Vita, csak az égbe kiáltó különbség az, hogy ott legalább a Nintendo próbálkozik Bayonetta-val, Zelda-val, Mario-val, Pikmin-nel, Donkey Kong-gal...(ha jobban ismerném a márkát, biztos tudnék még írni), nem pedig azt csinálja, hogy fogja magát, aztán az összes belsős csapatát rátereli egy gépre, a másikról meg valami 2,5 perces fényezést összehoz a legpopulárisabb sajtókonferenciákon. (Ahol egyébként a leginkább magukra tudják irányítani azon játékosok figyelmét, akik nem bújják annyira a gamer portálokat.)

Mert ezt nekem ne magyarázza be senki a gyenge eladásokkal, meg az átalakuló mobilpiaccal, hogy a Sony még annyi figyelmet sem képes a Vitára fordítani, hogy legalább fél órát beszéljen róla ezeken az előadásokon! Megjelenés előtt meg ezerrel ígérnek fűt-fát, meg tolják ezerrel a mindenféle marketing-bullshitet. És (többek között) ez az, ami szerintem marhára bicskanyitogató hozzáállás.
72. Petunia  Szerkesztő
2015.03.03. 17:18:29
LV12
Válasz 70. eszg_ üzenetére:
Ezt mi is nagyon reméljük, kis szerencsével sikerül végre összehozni. :)
Endure and Survive
71. eszg_  Szerkesztő
2015.03.03. 17:03:55
LV13
Válasz 57. Cell üzenetére:
Nézd, az tény, hogy a Vita nem úgy sült el, mint ahogy tervezték (persze a helyzet lehetne rosszabb is, lásd: N-Gage és Virtual Boy :D), de a helyzet az, hogy ha a gépet nem lehet eladni a legnagyobb Sony címekkel, akkor felesleges is kapálózni szvsz.

PSP kicsit más eset volt, mert azt jobban felkapta a nagyközönség és jellemzően csak az életpályájának a végén tűntek fel nagyobb számban a japó bizarrságok, míg ez a folyamat a Vita esetében sokkal gyorsabban játszódott le.

A 3DS-el való összehasonlítás sztem felesleges, mert alapvetően más jellegű a két masina, a gyerekbarát felépítés / több évtizedre visszanyúló franchise-ok kombóját meg amúgy se lehet überelni. Visszájra fordítva a kérdést: nézd meg a Nintendo esetét a Wii U-val: brutálisan durva first party támogatást kap a gép és annak ellenére sem mondható igazán sikeresnek, hogy szinte minden megjelenő cím 90% fölötti átlagértékeléssel bír. Bizonyos hardvereket egyszerűen nehéz lenyomni a nagy tömegek torkán, sajnos ez a nagy helyzet.

AA megjelnés gakorlatilag már nincs Vitára (a One Piece 3 talán a legnagyobb cím, ami kijön rá 2015-ben), ellenben milliárd indie érkezik és soha ennyi japó okosságot nem lokalizáltak még, mint most, ami azt jelzi, hogy a gép megtalálta saját közönségét, ami ebben az esetben pont nem esik egybe a mainstream közönséggel.
Jól vagyok, nagyon köszönöm.
70. eszg_  Szerkesztő
2015.03.03. 16:14:27
LV13
Válasz 39. Petunia üzenetére:
Remélem a következő hasonló banzájon már ott tudok lenni. :)
Jól vagyok, nagyon köszönöm.
69. DaisukeIdo  PlayStation.Community tag
2015.03.03. 15:10:07
LV1
Minden napra kell kicsi öröm, köszi az adást! ^_^
68. Onimushaman  Szerkesztő
2015.03.03. 11:58:33
LV23
Válasz 65. quaid77 üzenetére:
A kedv meg van, technika hiányzik.

Régi időket kérték, ami jó ötlet.
señor
67. Petunia  Szerkesztő
2015.03.03. 11:01:51
LV12
Válasz 61. jime üzenetére:
Én is próbáltam munka közben hallgatni, de nem ment, mert nem tudtam dolgozni közben. :D Nem mintha nem lettem vna ott, mikor készült, de tök jókat lehet röhögni a poénokon újra és újra. :D
Endure and Survive
66. Petunia  Szerkesztő
2015.03.03. 10:59:40
LV12
Válasz 63. mikka510 üzenetére:
Sztem ők ennél már csak élőben szebbek, nincs szükség a változtatásra. :D Nekem meg most van 1 hónapom megszabatni a sajátomat, hogy felérjek ezzel a színvonallal. :P :)
Endure and Survive
65. quaid77  PlayStation.Community tag
2015.03.03. 05:05:26
LV3
Az oldal megszületése óta rimánkodok, hogy legyen egy PSC (anno PSL) podcast. A PSL videotesztek akkoriban odavertek rendesen, bár sajnálatos módon gyorsan elhaló, de ambiciózus próbálkozás volt.
Jó végre/ismét hallani a közösséget.
Ötletek.
Konzolonkénti visszaemlékezés a PS1-es; PS2-es; és a PS3-as időszakra.
A nagy RPG podcast a tudományos-fantasztikus Veres Miki vendégszereplésével.
Nem gáz ha csak 1 órás a podcast, de akkor lehetne sűrűbben is:)
Köszi.
Don'tgiveuplookingundersuspiciouscardboardboxesyet
64. Aki23  PlayStation.Community tag
2015.03.02. 21:49:09
LV18
Jó volt, végre én is végig tudtam hallgatni.
psn id: raul-23_
63. mikka510  PlayStation.Community tag
2015.03.02. 21:43:10
LV3
Válasz 58. Petunia üzenetére:
A nők képesek rá, hogy minden hónapban máshogy nézzenek ki, nincs ezzel semmi gond. De ha már változás lesz, DK szerintem nem elég morcos. :( :D
Asuka mindenkin segit orvos kisaszon.
62. jime  non-alcoholic
2015.03.02. 20:49:23
LV28
Válasz 24. wooltur üzenetére:
engem is? :D
hát ez kedves, de nem vagyok túl társasági lény... józanon xD
abra-goddamn-cadabra
61. jime  non-alcoholic
2015.03.02. 20:48:18
LV28
rohadt jó volt ez is, köszi az mp3 leöltést, telóra felraktam reggel, aztán melóban mikor kocsikáztam hallgattam xD
abra-goddamn-cadabra
60. gaccsi  PlayStation.Community tag
2015.03.02. 20:37:01
LV4
Válasz 30. Petunia üzenetére:
Na igen, nem vagy tökéletes... :/ Sajnálom, hogy nekem kellett erre ráébreszteni. :( :D
59. JediEco  Szerkesztő
2015.03.02. 19:03:20
LV3
Válasz 41. Lara üzenetére:
Borús napokon, mikor pl. a munkahelyen felb*sszák az agyam, otthon törölközőt szoktam a fejemre tenni csuklyaként, és az Imperial March-ot szoktam mellé bömböltetni, a drámai hatás kedvéért! :D
http://www.youtube.com/watch?v=-bzWSJG93P8
"Néha tanácstalan vagyok, mint egy kisközség!"
58. Petunia  Szerkesztő
2015.03.02. 18:21:41
LV12
Válasz 54. mikka510 üzenetére:
Az enyém még vissza fog feküdni Christian Troy bácsi kezei közé... alá... mellé... khmm! :D Szóval műtünk még rajta pöpit, a hajat pedig szőke ombre + melírre gondolom, az sem végleges. :)

De az összes pasas elképesztően jó lett!! :D Nem is tudom, ne érezzem-e magam tipikus nőnek a rinyálással, meg hogy zaklatom szegény Andit, mit és hogyan változtasson... :P
Endure and Survive
57. Cell
2015.03.02. 18:19:39
LV1
Válasz 36. eszg_ üzenetére:
Igazad van, a handheld piac gyökeresen átalakult az iPhone és az Android betörésekor és nem kevés fejlesztőt vitt el a PSP és a DS elől is. Azonban ezzel a Sony tisztában volt. Most pontosan nem találom azt a hírt, de vagy Andrew House vagy Jim Ryan vagy valaki más Sony-fejes nyilatkozta azt, hogy szerintük a játékosoknak szüksége van egy kifejezetten tripla A-s címekre szakosodott konzolra handheld fronton is, ami ki tud bújni az iOS és az Android szorításából és egy PSP-kaliberű teljesítményt lehet vele futtatni. Hát azóta eléggé nagy pálfordulást szenvedtek el, de ami a nagyobb baj, hogy ezt a marketingdumát benyelő játékosok isszák meg leginkább ennek a levét, mivel egyik évben még húzzák az orra előtt a mézes madzagot, utána meg sz.ros zsinórral tekerik körbe.

A másik probléma, amit lejjebb nem írtam le részletesen, hogy a Sony mindig is másodrendűként kezelte a handheld-eket. Említetted az Uncharted-et, ami szerintem is egy kiváló techdemo és játéknak sem utolsó, de látszik rajta, hogy nem a Naughty Dog csinálta. A Killzone-t sem az eredeti Guerilla jegyezte, ami az 5 órás játékidőn és a lapos történeten sajnos meg is látszik, többszörös újrajátszás ide vagy oda.
A Polyphony Digital, Santa Monica, Quantic Dream, Insomniac csapatokról nem is beszélve, nem is tudnék tőlük Vita játékot felsorolni, pedig már 3 éves múlt a konzol. A Resistance-t sem a Nihilistic stúdióval kellett volna megcsináltatnia a Sony-nak, hanem az eredeti széria jegyzőivel.
És bár nekem nem volt PSP-m, szerintem ez a tendencia ott is megfigyelhető volt. Úgy meg persze, hogy nem sok ember szavazna első napos bizalmat a Sony új handheld-je számára, ha tény és való, hogy a PSP utolsó 2 éve is kongott a minőségi játékok (GTA, Loco Roco, Patapon, GT, MGS, GOW stb.) hiányától, a handheld Devil May Cry-ról és a Resident Evil-ről nem is beszélve.

A madárcsúzlis gyümölcsnindzsák meg amúgy se vettek volna konzolt, akármilyen fejlesztő csinált volna rá akármilyen csúcs-szuper játékot, mert ezek többsége nem lenne hajlandó 8-12 000-eket kiadni 1-1 címért. Másrészről, megfordítva a kérdést: ha ennyire átalakult a hh piac és ennyire az okostelók irányába terelődött mindenki és ennyire háttérbe lettek szorítva a dedikált mobil konzolok, akkor a Nintendo köszöni szépen miért tart már több, mint 50 millió eladott 3DS-nél, ami csak 1 évvel korábban jelent meg, mint a PS Vita? Ja, mert talán a fontosabb sajtókonferenciákon nem 2 perces sablondumát nyomnak csak le a konzolról?
https://www.youtube.com/watch?v=CqTse0JcRL8
És többet nem érdemes keresni. A tavalyi sem volt jobb, sőt: tudnál nekem igazi gigantikus Vita-bejelentést mondani az elmúlt 3 év valamennyi konferenciájáról (E3, TGS, GC, tökmindegy). Olyat, ami felér mondjuk egy Uncharted 4-gyel?

2014-ben elhiszem, elvégre nem volt egy erős év és valamennyi ígéretes next gen játék idénre csúszott (Batman, Order), ami meg megjelent, az általában hangos volt az optimalizálatlanságtól és a szakadozó online kapcsolattól (AC Unity, Driveclub, csak, hogy itt is mondjak 2 példát). Majd meglátjuk, az idei évről mit gondolsz, amikor már nem is tudok dobozos nyugati exkluzívot felsorolni a Vitára (tavaly azért ott volt a Freedom Wars). A japán játékokról meg már mondtam, hogy számomra "nesze semmi, fogd meg jól". Adtam nekik esélyt, de nem tudtak meggyőzni!
56. Petunia  Szerkesztő
2015.03.02. 18:07:50
LV12
Válasz 49. Lara üzenetére:
Jaja!! :D
Endure and Survive
55. Albert  salabakter
2015.03.02. 18:07:33
LV4
Egy kérdésem lenne és egy megjegyzésem.

A Mortalba elméletileg akkor benelehetne Neo és Smis ügynök is?

A pontozásal kapcsolatban úgy vagyok hogy már jóideje nem nézem. A végsö szöveges öszefoglalót és a pozitívum negatívum rublikát hasznosabnak tartom. Általában aki játszik vele úgyis odaírja szerinte menyit érdemel. Inkább a teszt végére oda kellene írni, hogy a játékosok szerint menyit ér. Igy szegény tesztelö meglenne kímélve a sok "miért kapott enyit, a multkori meg anyit kapott, különbenis ott anyit adtak rá"-tol
Éhes vagy egyél, fáradt vagy pihenj.
54. mikka510  PlayStation.Community tag
2015.03.02. 17:03:01
LV3
Ezek a fejek zseniálisak! :D
Asuka mindenkin segit orvos kisaszon.
53. Sakamoto_14  A bölcs
2015.03.02. 16:36:37
LV19
Tök jó, köszi. :) Kár, hogy pont akkor láttam meg, amikor tanulnom kellene.
2015.03.02. 16:18:33
LV1
Na erre vártam!!!
51. Onimushaman  Szerkesztő
2015.03.02. 16:05:59
LV23
Válasz 50. joeBLIND üzenetére:
Remek, felírtam.
señor
50. joeBLIND  PlayStation.Community tag
2015.03.02. 16:02:25
LV1
Javaslat Ps klasszikus rovatra a podcast-ben.
Egy kis nosztalgikus múltidézés.
Például: Crash, Croc, Spyro,Onimusha,Syphon Filter,FF7,8,9
Time Crisis,Gran Turismo1,Chrono Cross,Silent Hill1,Black,
Soul Reaver,Pandemonium,G-Police stb...
"Aki a múltat nem ismeri,annak nincs jövője sem."
JÂTÉK AZ ÉLET_a vége-GAME OVER.
49. Lara  beauty junkie
2015.03.02. 15:35:09
LV26
Válasz 48. Petunia üzenetére:
Vagy a Borat jelmez. :D :)
48. Petunia  Szerkesztő
2015.03.02. 14:44:32
LV12
Válasz 41. Lara üzenetére:
Hát, részéről szóba került még vmi arany bikini is, de ebbe belegondolva meg én izzadok le. :P :DD
Endure and Survive
47. Lara  beauty junkie
2015.03.02. 14:43:45
LV26
Válasz 45. Onimushaman üzenetére:
Nagyon ügyesek! :)
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
ACCEL WORLD VS SWORD ART ONLINE (PS4, PSV)
2017.07.28. 09:54 Játékteszt
0 hozzászólás
Szerző: Andras_01
VR-világok harca.
Resident Evil Code: Veronica X (PS4, PSN)
2017.07.25. 19:11 Kedvcsináló
15 hozzászólás
Szerző: GrayFox
Ráadásrandi Verával.
Mozi - A majmok bolygója: Háború (2017)
2017.07.25. 14:01 Cool-Túra
6 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Majom-exodus.
Human Fall Flat (PS4, PSN)
2017.07.22. 14:46 PlayStation Network
5 hozzászólás
Szerző: ColdHand
Lábból emeld, ne derékból!
TEARAWAY UNFOLDED (PLAYSTATION 4)
2017.07.19. 18:41 Játékteszt
17 hozzászólás
Szerző: martin
Szoktál te még egyáltalán JÁTSZANI?
Chime Sharp (PS4, PSN)
2017.07.19. 12:23 PlayStation Network
4 hozzászólás
Szerző: eszg_
Tetrisezés diszkóritmusban.
Nex Machina (PS4, PSN)
2017.07.18. 09:42 PlayStation Network
18 hozzászólás
Szerző: Onimushaman
Epilepszia vonat érkezik Helsinkiből, a szerelvény minden állomáson és megállóhelyen megáll.
Perception (PlayStation 4, PSN)
2017.07.17. 09:43 PlayStation Network
5 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Vaksötét.
LocoRoco Remastered (PS4, PSN)
2017.07.16. 21:16 Kedvcsináló
13 hozzászólás
Szerző: eszg_
A világ legvidámabb játéka kirobbanó formában tér vissza!
Butcher (PlayStation 4, PSN)
2017.07.15. 21:53 PlayStation Network
12 hozzászólás
Szerző: Dzson
Minden retro pixeles, de nem minden pixeles retro.