PlayStation.Community

2015.02.23. 09:40 Játékteszt
81 hozzászólás
Értékeld a cikket!
Evolúciós zsákutca? Vagy formabontó innováció?

Amióta beléptünk az előző generáció kapuján (értem itt ez alatt a PlayStation 3 érát), szinte mindenki számára karnyújtásnyira lett az azelőtt – konzolos fronton legalábbis – nehézkesen, nyögvenyelősen életre kelthető on-line multiplayer élmény. Annak rendje és módja szerint tisztességes, felhasználóbarát, on-line mókára alkalmas felületet kaptak a konzolok és a könnyen kezelhető interfésznek hála minden többjátékos móddal rendelkező játékban csak néhány gombnyomás választhatott el a definitív multiplayer élménytől. Talán ez az oka annak, hogy az interneten keresztül az emberi résztvevőkkel történő játék hatalmas térhódításba kezdett végre konzolokon is az elmúlt kb. 7 évben. Olyannyira megszaladt a netes szekér, hogy előtérbe kerültek bizonyos „multiplayer-only” játékok, amelyek már nem támaszkodnak a szingli játékmódokra. Az MMO-k mára kinőtték a sokáig velük párhuzamos RPG műfajt: gyakorlatilag minden zsáner megpróbál egy kis szeletet magáénak tudni ebből a tortából – több-kevesebb sikerrel. (M.A.G., valaki?)
Most, hogy azért javában benne vagyunk már a PS4 generációban, várható volt, hogy egyre több lesz a hasonszőrű játék: a jelenlegi delikvensünk a Left4Dead alkotói által fejlesztett és dédelgetett Evolve szintén ezt a tábort erősíti. A játék afféle aszimmetrikus akciójáték – az aszimmetrikus itt egész pontosan azt takarja, hogy a két ellenséges fél merőben eltérő taktikát és megközelítést igényel, ám ezt ki fogjuk jóval bővebben fejteni.

Az alapkonfliktust az okozza, hogy a jövőbeni, emberiség által gyarmatosított Shear kolónia (amely a legértékesebbként van számon tartva) súlyos támadásokat szenved ismeretlen, idegen fajok által. Válaszként egy négy vadászból álló csapatot küldenek, akik különböző képességeik kombinálása által hivatottak leteríteni a bestiákat a béke nevében. Tiszta sor, hogy e négy karakter négy emberi játékost fog takarni. Azonban itt a csavar: lesz egy ötödik játékos, aki nem más, mint a szörny bőrébe fog bújni, hogy kifejlődjön, majd minél nagyobb pusztítást vigyen véghez – lehetőleg a vadászok eliminálásával közvetve. A küldetés tehát adott: vagy más játékosokkal összedolgozva vadászod le a lényt, vagy, mint a fenevad(ak) kiváló tudora, kifejlődsz és kegyelmet nem ismerve söpörsz el mindent és mindenkit az utadból. Elméleti síkon ez igen jól hangzik – azonban hogy mik a prok és kontrák, alább kiderítjük!

/GrayFox/
Ismerkedés

A következőkben őszintén megosztom veletek az Evolve-val töltött napjaimat. Négy egymást követő délután ültem neki az ismerőseimmel a játéknak, ami után felemás érzések keringenek bennem a tripla A (?) kategóriás szoftver iránt. (Ezúton is köszönöm a retró doktornak és testvérének, hogy felkaroltak és egy baromi jó csapat részese lehettem.) Szóval az első nap alapozásnak kezdtem a szokásos telepítős + elsőnapos foltozós totojázással, majd belevetettem magam a program egyetlen egyszemélyes játékmódjába, ami két nyúlfarknyi tutoriállal szolgál. Értem én, hogy 4v1 meg minden, de akkor már egy osztott képernyős okosság kerülhetett volna bele, mint a Plants versus Zombies lövöldébe.
Elsőként a három monstra egyikét, a Star Wars-os Rancorra hajazó Góliátot vehettem kezelésbe. Itt más dolgom nem volt, csak öldökölni és zabálni a fejlődés érdekében, amit három lépcsősre terveztek. Az első szinten még igencsak sebezhető, már-már aranyos dög voltam, aki tud lopakodni (nem hagy látványosan villogó kék lábnyomot), meg mászni. A három támadás közül minden evolúciónál eldönthettem, melyikre gyúrok (tűzfújás, kőhajítás, ugrás), majd megérkeztek a zsoldos vadászok egy megnyerő átvezető keretében (már a főmenüben látható kisfilm is vásárlócsalogató alkotás). Hirtelen azt sem tudtam, kit támadjak, úgy körbevették fejlődésben lévő pártfogoltamat. Egy Benny Hill show-ba illő kergetőzés után sikerült mindenkit rendesen lecsapni... és akkor köszönjük, ennyi is volt a szörnyecskés tutorial: teljesítve 12 perc alatt, arany szint idő: 6 perc. Ha tetszett, akkor próbáljam újra, csak gyorsabban. Köszi nem, de erre az Assault kasztos vadász betanításra ránézek azért.
Itt a csapat nagyot sebző karakterével domborítottam, csak előbb meg kellett találni a bestiát – First Person módban… na szuper. Nem a kedvenc stílusom, de mára elboldogulok vele. Árkon-bokron üldöztük a gép irányította figurákkal a közben két pofára zabáló őslakót, akit a lábnyomokon túl a felvillanó dögevő madarak távolságából tudtunk behatárolni – illetve itt volt még velünk Trapperünk hű kutyámmajma, Daisy is. A hűséges (hüllő?) az előre megírt tutorial pályán 100% pontossággal kiszimatolta a prédát. Ismét megindult a „gyp” harc: azt sem tudtam, mit csinálok, de sikerült legyűrni végül a termetes ősállatot. Nem lettem okosabb, így inkább ismerőseimre bíztam magam és belevetettük magunkat az on-line küzdelmekbe.

/Onimushaman/

Aszimmetrikus kaland

A játékról nem tudtam többet annál, mint amit az itteni Konzolok Szervize előrendelői hirdetés előképén láttam: 2 szakállas koma ordenáré nagy mordályokkal. Az első tippem szerint valami szokásos FPS lesz egy tűrhető sztorival és élvezetes játékmenettel. Utána megjelenéskor pár infómorzsát is sikerült felnyalintanom, miszerint itt valami szörnyek tevékenykednek ám. Na, itt már megjött a kedvem, ebből a receptúrából ritkán sül ki rossz. Hallottam, hogy mennek a multizások belőle másik szobában, de azért mégiscsak szólóban ülnék majd neki elsőre. Eljött hát az alkalom: lemez be, játék indul. Igényesen felvezetett menük, aztán egy faszán megkoreografált kis csetepaté, ahol mondjuk elég megkérdőjelezhetően bután próbáltak megrendszabályozni egy batár, tűzköpő gyík-gorillát.

A menüben gyorsan kikapcsoltam az auto aimet, az auto runt, meg minden más auto bizbaszt, amit a jó isten megteremtett a 8. napon, aztán körbeszaglásztam a sztori mód után. Na, de az nem úgy van ám! Mert nincs. Nincs sztori. Nincs. Néztem ki a fejemből, de úgy rémlett, hogy valami egyszemélyes dolognak kéne lennie. Találtam is egy multiplayer alatt másodlagos opciónak beállított Single Player részleget, amire rá is nyomtam izibe’. Vadász vagy Szörny leszel? He? Na, itt már megvakartam a fejem, aztán rámentem a szörnyre, mert miért ne? Gyorsan elmagyarázta a szoftver, miként és merre majszoljak ártatlan kisállatokat, és hogy közben ne törjem le az ágakat és ne riogassam a galambokat, mert a nyomkereső Winnetou és barátai megmorzsolják a friss kakámat; onnantól meg már nem sok méterre lesz a majdnem védtelen kloákám. De hát én egy pikkelyes King Kong vagyok, ember! Futok, mert ezt mondták, de ha utolérnek, biz’ isten szétcsapom mindet. Sajnos a Krákent nem tudtam kiengedni, mert az a következő szörny, amit meg tudunk nyitni a jelenlegi „kimaxolása” után, de az már repülni is tud ám! (A harmadik is nagyon jól nézett ki, a szörnydizájn és grafika pazar a választóképernyőn, ez nem vitás.)
Elkezdődött a hajsza, kaptam előnyt is, csak úgy porzott az út mögöttem. Ó, még pókösztön is van ha megnyomok egy gombot, kiszagol a közelemben minden hasznosat. Látom, hogy az egyik nagyobb szikla tövében lévő pocsolyánál egy nagyobbacska állat lebzsel, rá is ugrottam a Leap speciális képességgel. Az állatkának vélt valami inkább volt egy dühös vérvíziló-dinoszaurusz, csak háromszor akkora. Az élet-halál harc eredményeképpen maradt egy babafingnyi életem, amit az állat elfogyasztása sem nagyon töltött vissza... No és mit ad isten, picsán lőttek! Hát nem utolértek a jó életűek? Na, majd most kapnak a pofájukra, hát az intróban 1 ütéstől megfeküdtek, mi bajom történhet? Csaptam, dobáltam, tüzet fújtam 2 centiről az arcukba, de még a pajzsukat sem vettem le. Ezzel ellentétben ők viszont olyan szinten „gankeltek” meg, ami ahhoz képest semmi, mint amit a Dead Space 2 multiban a kis nekromorph csecsemő kapott 4 db Isaac-től (gang kill~gank, vagyis „csapatos legyilkolás”).

Ok, biztos béna vagyok, lássuk a multit: de most biztos nem leszek szörnyeteg, mert megint elaltatnak. Miután majdnem bealudtam a töltéstől és a csapatkereséstől, végre benn voltam egy teamben, és nem én voltam a bestia sem. A célpont a Krákent választotta, az anyja valagát! Kezdésnél úgy elrepült, mint a győzelmi zászló, de abból kiindulva, amit én kaptam a BOToktól, nem aggódtam: tudtam, hogy úgyis meg kell állnia valami gyorsétteremben, máskülönben nem történik semmi. A Destiny-re hajazó módon „jetpack-ezgettünk” utána, követtük a felreppenő madarakat és a jelöléseket, de egy ütésből megfingatott egy random tehénméretű dög. Rám ugrott és megcsócsált, de szerencsére a csapattársam felszedett. Most már tudtam, hogy az ártatlan állatvilágot is érdemes halomra ölni haladás közben, különben azok is megerőszakolnak. Innentől kis bolyongás után célirányba álltunk, a sunyi Kráken repülni tudásából adódóan észrevétlenül tudott irányt váltani előttünk 200-300 méterre. De ez sem mentette meg, hamar utolértük, majd négyen ráengedtünk mindent, ami a csövön kifért. Kráken ide vagy oda, ugyanaz lett a végeredmény, mint nekem egyszemélyes módban. A Lobby-ban gondolkodtam még egy kicsit, aztán arra jutottam, hogy ez nem nekem való. Egyedül idegenekkel nem élveztem, egyedül gépek ellen nem élveztem. Barátokkal biztos jobb a dolog, de ha ugyanezt kell csinálni mindig (plusz-mínusz 1-2 játékmód, gondolom) sztori vagy bármi hasonló nélkül, akkor ez nem az én játékom.

/Jesus/

Csapatban játszani

Elsőként partikba kéne rendeződni. Ha megvan a host, akkor választhatunk a privát gyakorlós dolgok közül, vagy mehetünk emberek ellen élesben. Fontos tudni, hogy ha partiban játszunk és meccsre keresünk, akkor a gép nem fog szörnynek sorsolni minket vagy csapattársainkat. Jobb esetben feltölti játékossal az üres helyeket és remélhetőleg emberi játékost rak a monstra helyére. Ez azért fontos, mert a gépi intelligencia túl magasra lett belőve a monster karaktereknél. Szinte tökéletesen tolják, nem vállalnak felesleges kockázatot stb. Bezzeg a hiányos bandánk AI szintje néha segghülye – céltalanul lövöldöz, nem a dolgát végzi, elcsámborog. Sajnos sok esetben fennáll a két fentebb említett példa kombója, tehát marha erős gép + gyökér gépi társ(ak). Abban az esetben, ha 5 humán csatározik, minden rendben van, de ilyenkor is nagy a rizikófaktor, hogy az egyik játékos az a bizonyos „leggyengébb láncszem”. Gondolok itt olyanra, hogy a Medic kasztot kapta (1-től 5-ig sorba lehet rakni igény szerint, hogy mit részesítünk előnyben), de nem ért hozzá és nem gyógyít. Ha Trapper, akkor meg mondjuk nem zárja rá a dögre a kupolát, vagy Supportként nem támogat.
Az Evolve legnagyobb előnye egyben a hátránya is – az egész az aktuális party összetételén áll. Mivel cimborákat nem mellékelnek a korong mellé, így a vásárlásnál érdemes mérlegelni néhány dolgot: lesz-e kivel játszani, mennyire türelmes az adott gamer, vállalja-e a hosszabb tanuló időt – mert erre a cuccra rá kell érezni, minden kaszt külön bánásmódot igényel. Tovább megyek: lehet, hogy egy mesterségen belül mondjuk a 2. vagy 3. feloldható vadász lesz a tökéletesen kézre álló figura, viszont ehhez csapatni kell a korábbiakkal. Nekem az öreg támogató, Hank nem állt kézre, viszont az utána következő sárga robot, Bucket hatalmas forma és értő kezekben veszett erős! Nagyon örültem, amikor megszereztem, de elsőre nagyon idegen és idegesítő volt vele a vadászat. Az első napom a sikertelenség jegyében telt, viszont a másodikon bekövetkezett az a bizonyos „Pál”-fordulat.

Szinte minden meccset vittünk, és még akkor sem adtuk fel, amikor már látszólag semmi esélyünk sem volt a győzelemre. Nagyokat nevettünk (például az első szintű fegyverek után járó 2%-os tulajdonság növekedéseken) és baromira jól szórakoztunk. Az 5 napos játékmód miatt sosem volt két egyforma harc, valami ügyes kis húzást mindig alkalmaztak az egyensúly megtartására. A túlélőket kimenekítő feladat nem igazán nyerte el a tetszésünket, így három kettő ellenében minden esetben másra szavaztunk – mondjuk a tojásokat elpusztító Nestre, vagy a sima Huntra. Aztán a harmadik nap átlagosan szarul telt (számomra legalábbis), majd a negyedig ismét sikertelenséget szült. Belefutottunk egy 2 órás pech sorozatba, ami után ki is léptem a partiból. A barátaim elmondása szerint őket is megviselte a kudarc, így még aznap újra próbálkoztak, mert nem akartak ilyen állapotban aludni térni. Az ő harcukat végül siker koronázta, a szerencse ismét melléjük pártolt. Kaján vigyorral megjegyeztem a jó doktornak, hogy előre sajnállak, hiszen neked ebből cikket kell írnod. Aztán pár másodperc múlva rájöttem, hogy nekem is…

Nem is olyan rég nyilatkozta egy „EA” nagykutya, hogy soknak tartja az esetleges 2 órás tanulóidőt a játékaikban. Nem tudom, mit mondana az Evolve-ról, ami szinte a folyamatos tanulásról szól. A jutalmazási rendszer pedig jónak tűnik, de keveset ad: folyamatosan úgy éreztem magam, mintha egy marha szép és igényes Free-to-Play játékot játszanék. Ha nagyon rosszindulatú akarnék lenni, akkor azt mondanám, hogy ez simán kijöhetett volna F2P-ként is. A karaktereket pont annyira herélték ki, hogy egy-egy perkkel az optimális szintre tudjunk visszaállítani valamit. Példaként említem a lassúcska eszköz/fegyverváltást, amit a 75%-kal gyorsabb váltás perkkel tudunk orvosolni. Úgy érezhetjük, hogy hatalmas dolgot kaptunk, de a valóságban egy olyan kalózt alakítunk, aki eggyel kevesebb fa végtaggal indul útra. És ismét gonosz lennék, ha azt mondanám, hogy az egész kalóz fából van…
Azt még megjegyezném, hogy a stuff nagyon sokat tölt, unalmamban már a telefonomat baszkuráltam, interneten szörföltem. Ráadásul, ha az átvezetőket nem nyomja el minden játékos, akkor nekünk továbbra is várnunk kell, amíg a jómadár mozizik. Minden új karakternél automatikusan lejátszik egy kis filmet az adott kasztról, ami amúgy külön elérhető a menüben. Ezekről a videókról annyit érdemes tudni, hogy remekül lettek összerakva, jó a narráció és a gamer elhiszi, hogy hirtelen ezt ő mind meg is tudja csinálni, amit a képernyőn lát. További haladó bejátszások érhetőek el, amik meghozzák a kedvet a cucchoz, bár élesben nem teljesen úgy működnek a dolgok, ahogy azt levetítették. Vagy is működhetne, de mint mondtam ehhez sok gyakorlás és összeszokott csapat dukál.

/Onimushaman/

Forever alone

Oni-val minden összebeszélés nélkül sikerült az ellentétes oldalt kiválasztanunk: az által, hogy nekem az első pár órám kudarcokkal telt, gondoltam, a vadászok oldalán, random meccsek által majd jól ráérzek arra, hogy hogy is van ez a dolog. Mivel akkortájt, mikor sikerült leülnöm játszani, nem volt ismerősöm, így party-ból party-ba verődve kaszáltattam el magam a dühös, nem egy alkalommal bőven kifejlődött bestiák által. A csapatjáték nem éppen volt a mellém verbuválódott társak erőssége, így degenerált módjára szaladgáltak fel és alá, minden taktikát és összmunkát mellőzve. Hiába próbáltam meg magyarázni nekik, hogy ez így nem fog menni, mindenki, mintha magáénak akarta volna a diadalt, szaladt a halálba a dög ellen. Később egy taggal sikerült némi csapatjátékot színlelnünk (ő a csapdákat használó Trapper kaszttal nyomta, én pedig alapvetően egy Assault típussal küldtem), ám az a nagy büdös helyzet, hogy a csapatjáték hiánya biztos bukást fog szülni. Így is lett.
Az első nap úgy voltam vele, hogy ez egy ostobaság, de tudtam, minden érmének két oldala van, úgyhogy megszabadítottam magam az emberi lét fájdalmaitól és vadállatként folytattam pályafutásomat. Ezekből, akárcsak a vadászokból, négy fajta létezik: a főként közelharcra összpontosító Goliath; a trükkös, cseleket és eltereléseket alkalmazó Wraith; a repkedő, főként távolról alkalmazandó Kraken; és az ultimate monszta: a hatalmas, brutális páncéllal és életerővel rendelkező, ám elég lassú Behemoth (első DLC). Mindegyik külön taktikát és rengeteg gyakorlást igényel, hiszen ha bénázol és nem vagy elég körültekintő, a vadászok kipurcantanak még azelőtt, hogy esélyed lenne fejlődni (pedig méltó ellenfél lehetnél).
Hogyan is néz ki ez a valóságban? Roppant egyszerű: a szörny a környező élővilágot használja fejlődésének táptalajaként, majd ha ez megtörtént (játékmódtól függően), kezdődhet a pusztítás. A módok egyébként egész ötletesen fedik le a szokásos multiplayer játékmódokat – a game sajátosságai által tényleg némi újdonságérzetet kölcsönözve az egyébként unalomig ismert receptnek: szörnyeteg szemszögből a Hunt alatt el kell pusztítanunk egy energia relét (ehhez a 3. fázist is el kell érjük), vagy az összes vadászt; a Nest során 6 szörnyeteg tojást kell védelmezni a vadászok elől (egy opcionálisan ki is kelthető, hogy segítse a munkánkat!); a Rescue módban civil célpontokat kell megölnünk és azt kell megakadályoznunk, hogy a vadászok kimentsék őket; a Defend pedig egy űrhajó elpusztításához vezető útról szól. Természetesen ezen módok tökéletes tükörképe a vadászok oldala, tehát a kihívás adott.

A legnehezebb fázis a szörnnyel szerintem a kör eleje: itt nagyon gyorsan minél messzebbre és minél jobban el kell tűnnünk (minél kevesebb nyomot hagyva). A szörnyünk ekkor még borzalmas mód kiszolgáltatott. Az elsődleges célunk ilyenkor a fejlődés, hiszen a frontális karambol egy jó vadászcsapattal ilyenkor instant másvilágtúrát jelent. Nem egy kör zajlott eleinte a monsterrel úgy, hogy nem sikerült normálisan kifejlődnöm – tényleg a kudarcok által tanultam meg, hogy itt bizony nem lehet csak úgy belecsapni a lecsóba. Annyiban számomra kényelmesebb volt a szörny irányítása, hogy ha kikaptam, akkor tudtam, hogy az önnön hibám okán történt, és nem azért, mert valamelyik csapattársam elfelejtett játszani. Ha nem szereted a béna játékosok okozta instant agybajt, akkor a szörny lesz a te választottad is. Ettől függetlenül egy idő után kicsit hiányérzetem volt… itt ez a tök hangulatosnak mutatkozó játék és mégis olyan sterilnek hat, miután láttad a pályákat (amik egyébként nem nagy számok dizájn tekintetében) és nagyjából kitapasztaltad a metódusokat. Senkinek sem szeretném elvenni a kedvét a játéktól, de szerintem ez egy teljes áron futó címhez karcsú – főleg, ha „launch” közeli vételként szeretné bárki zsákolni. Ennek a játéknak elég sok DLC-re lesz szüksége, ha hosszabb távon is szeretne életben maradni, másképp szerintem hamar monotonitásba fullad a mindennemű Single Player kampány mellőzése végett. A tesztelés végére egész belejöttem ugyan a hentelésbe, de őszinte leszek: vegyes érzelmekkel álltam fel a képernyő elől, már csak azért is, mert sok oldal az egekig magasztalta az innovációkat és a játékmenetet, ügyet sem vetve a fentebb említett negatívumokra. Hatalmas pofára esés lesz ez a játék mindazoknak, akik nem tudnak kivel összeszokott csapatban játszani (a felmérések alapján legtöbben a vadászokat favorizálják, kevesen mernek belevágni a szörnyekbe), illetve azoknak is, akik hatalmas, világra szóló ötlethegyeket és soha nem látott megoldásokat várnak…

/GrayFox/
Összegzés

Technikai szempontból a játék egyáltalán nem teljesít rosszul: a tájak szépen, gondosan kidolgozottak, az igényes iparos munka az egész látványvilágra igaz, bár néhol belefutottam kisebb kidolgozatlanságokba – többnyire azért nem szenvedünk hiányt az „eyecandy-ben”. A karakterek kicsit furán hatottak elsőre, de betudom ezt annak, hogy máshoz vagyok szokva – egy-két hunter arca igencsak bárgyú, de végül is ez a legkevesebb jelenesetben. Az irányítás terén sincsenek túlzott gondok, csak azt kell észben tartani, hogy mikor megyünk hunterrel és mikor monsterrel. A Left4Dead viszonylag jó vizsga volt a srácoknak, tehát ebben a tekintetben nem is kellett nagyon tartani attól, hogy valami irányíthatatlan félmunkát tesznek az asztalra.
Mint önjelölt PSC-s „játékzenemegmondó”, ez mindig kiemelt helyen szerepel nálam az értékelésnél: elsőre nem igazán jött át a játék soundtrackje, ám tény, hogy vannak benne igen szuper átfedő dallamok, amelyeknek utána is olvastam – minden terület és fontosabb mozzanat rendelkezik egyedi hangzású kis zenei szegmensekkel, amik a „háttérgroove-ra” illeszkedve alkotnak a történéseknek megfelelően egy váltakozó aláfestést. Nem kis munka egy ilyet összehozni, úgyhogy már csak a kivitelezés is megér egy ötöst. A hangok terén sincs semmi probléma, ám ez felejthetőbbre sikeredett – láthatóan ezt azért nem vitték túlzásba, viszont nem is ebből a játékból fognak származni a kedvenc audió élményeim. /GrayFox/

Az Evolve nem egy rossz játék, csupán a maximális szórakozáshoz több dolognak is teljesülnie kell. Ilyen például az elhivatottság, türelem, és ami talán a legfontosabb: megfelelő társak megléte, ami a hangulat szempontjából fontos. Aki játszott a bétával annak a teljes játék is tetszeni fog. Véleményem szerint nagy kockázatot vállaltak az anyaggal ebben a formában és nem merem jó szívvel ajánlani teljes áron. Bár technikailag rendben van, a szavatosság is egyfajta krampusz a hangulat mellett, hiszen a sikerélmény hiánya könnyen elüldözheti az embert. A papíron jól hangzó kismillió variáció a 4 játékmódban szolgáltatná a tartalmat, ami véleményem szerint kevés. Ezt talán a fejlesztők is érzik, mert további játékmódok és karakterek már be lettek jelentve. A Dying Light-ban hasonló 4v1 felállás egyfajta extraként kapott helyet a masszív alapjáték mellett. Persze az nem volt ennyire kidolgozott, de azért talán megértitek, hogy mire akarok kilyukadni. Hasonló megvalósításban valószínűleg mi is egy magasabb pontszám felé görbítettük volna az értékelőt, mint tette azt az fél internet. Ezért inkább egy reálisabb képet festettünk le nektek, ami reményeink szerint segít megítélni a szoftver valódi értékét. /Onimushaman/

(A játékot partnerünk, a CNG.hu biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Konzolok Szervize budapesti boltjában, vagy webshopjából is rendelhető.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
81. martin  Főszerkesztő
2015.03.02. 23:30:20
LV27
Válasz 71. kalasnyikow üzenetére:
Nagyon jó lenne, ha elmondanád, mitől lesz "rendes" egy teszt?
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
80. joeBLIND  PlayStation.Community tag
2015.03.02. 21:42:23
LV1
Válasz 79. Onimushaman üzenetére:
Akkor most Ő az elfogult.
JÂTÉK AZ ÉLET_a vége-GAME OVER.
79. Onimushaman  Szerkesztő
2015.03.02. 16:42:05
LV24
Válasz 78. joeBLIND üzenetére:
Itt most másról van szó. A kedvenc/jelenlegi legjobb játékát szólták meg.
señor
78. joeBLIND  PlayStation.Community tag
2015.03.02. 15:33:05
LV1
Válasz 71. kalasnyikow üzenetére:
A Metac.-en 7.7-en áll. A játékosoknál 4.4-en.
Mi a gond?
Mikor a G365-nél megmagyarázzák,hogy a 7 pont az egy jó játék,
akkor az rendben van? (killzone...stb)
Az Order a Metac.-en 6.5 Játékosoknál 6.8
G365-teszt 6 pontos.
Hol van a nagy részrehajlás?
Én nem látom ott sem a bölcsek kövének örzőit.
JÂTÉK AZ ÉLET_a vége-GAME OVER.
77. kalasnyikow  PlayStation.Community tag
2015.03.01. 22:43:27
LV1
Válasz 72. Onimushaman üzenetére:
Meghallgattam, de nem kellett volna...
Evolve fan
76. tormentor  PlayStation.Community tag
2015.02.28. 23:28:26
LV1
nekem elnyerte a tetszésem
Juhász Róbert
75. tormentor  PlayStation.Community tag
2015.02.28. 23:27:52
LV1
mindenképpen kipróbálom
Juhász Róbert
74. martin  Főszerkesztő
2015.02.28. 17:10:17
LV27
Válasz 73. mentoloshypo üzenetére:
De a Lambót még a Microsoft kenőpénzéből vettem.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
73. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2015.02.27. 17:03:08
LV28
Válasz 70. kalasnyikow üzenetére:
Szerinted miből teheti meg Oni, hogy Maserati-val jár dolgozni?
Martint a minap egy Lamborgini-ben láttam.
72. Onimushaman  Szerkesztő
2015.02.27. 16:32:07
LV24
Válasz 70. kalasnyikow üzenetére:
Erre is kitértünk a februári podcastünkben. Hamarosan meghallgathatod.
señor
71. kalasnyikow  PlayStation.Community tag
2015.02.27. 16:28:09
LV1
Válasz 70. kalasnyikow üzenetére:
Egyébként én nem akarok trollkodni vagy gonoszkodni. Csak elég feltűnő, hogy itt rendre máshogy ítélik meg a játékokat mint a konkurens oldalakon. Jókat, rosszakat egyaránt. Evolve rohadt jó kis játék, megérdemelt volna egy rendes tesztet, nem ilyet. PAX Easten eSport lesz belőle.
Evolve fan
70. kalasnyikow  PlayStation.Community tag
2015.02.27. 16:04:32
LV1
Válasz 69. martin üzenetére:
Ebből is látszik, hogy csak a bevétel a lényeg, semmi kockázat. Talán az oldalnak is csurran-cseppen valami a jobb kritikák végett? Sony, Acti, Ubi, jobban fizet?
Evolve fan
69. martin  Főszerkesztő
2015.02.27. 15:45:40
LV27
Válasz 66. vbalazs üzenetére:
Az AC-k és CoD-ok minden évben a legjobban várt, legtöbb példányban eladott játékok.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
68. Onimushaman  Szerkesztő
2015.02.27. 15:11:54
LV24
Válasz 66. vbalazs üzenetére:
AC pont rossz példa volt, mert ott a gyönge részek megkapták az alacsonyabb pontokat. A Unity-ről ne is beszéljünk.
señor
67. kalasnyikow  PlayStation.Community tag
2015.02.27. 12:55:02
LV1
Válasz 65. Onimushaman üzenetére:
Balázs válaszolt helyettem.
Evolve fan
66. vbalazs  PlayStation.Community tag
2015.02.27. 12:11:09
LV3
Válasz 65. Onimushaman üzenetére:
CoD-ok, AC-k pl minden évben megkapják a 8 pontjukat, holott szinte nulla fejlődés kb évről évre max grafika picit. Meg a ps exlúzív címek vannak túlértékelve általában, de ez mondjuk ezen az oldalon nem meglepő és nem is baj :)
65. Onimushaman  Szerkesztő
2015.02.27. 11:49:52
LV24
Válasz 63. kalasnyikow üzenetére:
Például?
señor
64. martin  Főszerkesztő
2015.02.27. 10:49:47
LV27
Válasz 63. kalasnyikow üzenetére:
Szerintünk ez a reálisabb kép.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
63. kalasnyikow  PlayStation.Community tag
2015.02.27. 10:25:06
LV1
"Hasonló megvalósításban valószínűleg mi is egy magasabb pontszám felé görbítettük volna az értékelőt, mint tette azt az fél internet. Ezért inkább egy reálisabb képet festettünk le nektek, ami reményeink szerint segít megítélni a szoftver valódi értékét." Ez a két mondat nálam erősen kicsapta a biztosítékot. Bár csak más játékoknál is a "reálisabb" képet festenétek le...
Evolve fan
62. DrZaius  Szerkesztő
2015.02.27. 09:51:19
LV3
Válasz 59. prototype üzenetére:
Amúgy én is nyerek jópárszor idegenekkel, de ismerősökkel nő az esélye, de az sem mindig tuti...
61. DrZaius  Szerkesztő
2015.02.27. 09:50:16
LV3
Válasz 60. martin üzenetére:
:D
60. martin  Főszerkesztő
2015.02.27. 09:27:46
LV27
Válasz 59. prototype üzenetére:
Ha ti mindig nyertek, mit mond az, aki a szörnyet játssza?
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
59. prototype  PlayStation.Community tag
2015.02.26. 23:41:48
LV11
Érdekes, ha én leülök idegenekkel játszani, akkor is nyerünk, egyáltalán nem értem ezt a csak haverokkal lehet ebben a játékban játszani szöveget. Talán a hiba az ön készülékében van, meg kellene először tanulni használni is a saját class-odat.
"Brave. Not particularly clever, but brave."
58. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2015.02.25. 09:06:12
LV28
Válasz 57. ralphcliff75 üzenetére:
Én még egy rossznak is.
57. ralphcliff75  PlayStation.Community tag
2015.02.24. 15:14:54
LV3
Válasz 55. MrZ üzenetére:
Ebben a generációban a Wolfeinstein és a Shadow Warrior az amit tudnék említeni mint kiváló single fps lövölde... Én egy jó Bioshock-nak kurvára tudnék örülni!!
56. MrZ  La Peste Noire
2015.02.24. 12:38:35
LV12
Válasz 55. MrZ üzenetére:
Bioshock, Half Life, Doom, tököm...valami új.
" Egy bolond százat csinál....ez az én hobbim. "
55. MrZ  La Peste Noire
2015.02.24. 12:32:00
LV12
Kitalálhatnának már valami új univerzumot, mint pölö halo vagy a killzone, egy jó kis single fps-t, jó kis storyval isteni graffal, nem ezeket a szutyok multis faszságokat kéne nyomatni orrba szájba, meg a szarcsi foscsi háborús istencsapásokat. Szerintem. Ez meg egy fos.
" Egy bolond százat csinál....ez az én hobbim. "
54. Onimushaman  Szerkesztő
2015.02.24. 10:52:15
LV24
Válasz 53. Climaxpanda86 üzenetére:
És akkor füstjelekkel mehet a random bünti.
señor
53. Climaxpanda86  PlayStation.Community tag
2015.02.24. 10:45:05
LV1
Válasz 51. noozi üzenetére:
Ez a megfogalmazásod így nem állja meg a helyét. Az Evolveban is van public match. Csak ott az a probléma, hogyha hülyékkel rak össze akkor semmi értelme. Általában 1 perc után már talál is társakat.
2015.02.24. 10:11:31
LV3
Válasz 47. vbalazs üzenetére:
Dehogynem.De alapból se mérdekelt sok embert a játék de azt a keveset is elriasztotta a béta.
PSN ID: he7edik
51. noozi  PlayStation.Community tag
2015.02.24. 09:52:19
LV17
Válasz 50. Climaxpanda86 üzenetére:
Ha nem tudsz kivel játszani akkor mi értelme egy multis,játéknak?
PSN ID; No_Ozi_
50. Climaxpanda86  PlayStation.Community tag
2015.02.24. 06:34:27
LV1
Válasz 33. martin üzenetére:
Nem tudom. Mondjuk az eladásoknak nem tudom mi köze a szavatossághoz.
49. Jesus  PlayStation.Community tag
2015.02.24. 01:39:24
LV20
Én eljátszom szinte mindennel, de ez a játék tényleg nem tetszik. Egyik ismerősöm se mondta, hogy mennyire várja a megjelenését, egyik közelebbi ismerős se vette meg.
Spupul!
48. ralphcliff75  PlayStation.Community tag
2015.02.24. 01:34:23
LV3
Na ez az a játék amiről én sajnos lemaradok... El tudom képzelni, hogy jó móka a barátokkal, de sajnos nekem egyiknek nincs ps4-e...:):) Idegenekkel meg eddig semmilyen multi móka nekem nem vált be ,szóval szépen megnyerem a lottót és veszek a cimboráknak ps4-et :D
47. vbalazs  PlayStation.Community tag
2015.02.24. 00:24:49
LV3
Válasz 46. he7edik üzenetére:
Talán mert nem volt szét hype-olva. Nagyon is jó játék lett, igaz csak úgy ha van 2-3 barátod akikkel tudod nyomni :) Nálam ez adott szerencsére.
2015.02.24. 00:14:28
LV3
Az Evolve topicban van össz-vissz 22 komment.Ez mindent elmond a játékról.
PSN ID: he7edik
45. kalasnyikow  PlayStation.Community tag
2015.02.23. 23:15:05
LV1
Válasz 43. martin üzenetére:
:D Vágom én. Későre jár ilyenkor már kezdek hülyeségeket beszélni! Szóval pl. ott volt az Uncharted 1, GoW vagy a Dead Space. Azokatt végig vittem 2-3 nap alatt és másnap már kezdtem is újra...
Evolve fan
44. martin  Főszerkesztő
2015.02.23. 23:10:36
LV27
Válasz 42. kalasnyikow üzenetére:
Egyébként ez egy mai tendencia, a végtelen jatekstilus. Ezert futnak annyira a televíziós sorozatok is.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
43. martin  Főszerkesztő
2015.02.23. 23:04:55
LV27
Válasz 42. kalasnyikow üzenetére:
De haver, ezek multiplayer játékok.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
42. kalasnyikow  PlayStation.Community tag
2015.02.23. 23:01:39
LV1
Válasz 40. martin üzenetére:
Ez igaz, de pl. Evolve, Killzone, Destiny, Diablo 3, ezekkel 4 nap után is játszik az ember. Ha a közeljövőben meglesz az Order, kb 1 hét alatt platina, utána csere valami tartósabbra. Én szeretem a cső tps játékokat, de 18k az sok 20 óráért. :(
Evolve fan
41. vbalazs  PlayStation.Community tag
2015.02.23. 22:54:29
LV3
Pont ez a bajom. Mozi inkább mint játék :( Alig kapom meg az irányítást, már idegesít a 6. chapternél. Ebből Dying Light csere lesz csütörtökön. Evolve-al nagyon elvagyok, szerencsére sok haver van, akik tudnak is játszani...
40. martin  Főszerkesztő
2015.02.23. 22:43:29
LV27
Válasz 39. kalasnyikow üzenetére:
Ha veszel egy jó Blu-ray mozit, azt sem nézed meg 4 nap egymás után.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
39. kalasnyikow  PlayStation.Community tag
2015.02.23. 22:30:38
LV1
Megjelenés napján valóban sokan nyomták. Azóta meg alig játszanak vele. :S
Evolve fan
38. Onimushaman  Szerkesztő
2015.02.23. 22:30:26
LV24
Válasz 36. martin üzenetére:
Nálam tegnap kicsit több. Azért egy ember tolta ezt is.
señor
37. Onimushaman  Szerkesztő
2015.02.23. 22:29:51
LV24
Válasz 23. gviktorg üzenetére:
Én sem adnék érte pénzt. Miben nem értesz egyet?
señor
36. martin  Főszerkesztő
2015.02.23. 22:26:25
LV27
Válasz 35. kalasnyikow üzenetére:
Nálam pénteken a megjelenéskor legalább 8 Orderezett.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
35. kalasnyikow  PlayStation.Community tag
2015.02.23. 22:22:07
LV1
Orderből se mehetett el valami sok, mert jelenleg a 25 ismerősömből 1 játszik vele, Evolveval meg 3.
Evolve fan
34. martin  Főszerkesztő
2015.02.23. 22:20:10
LV27
Válasz 23. gviktorg üzenetére:
Szerintem ez nem jó játék.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
33. martin  Főszerkesztő
2015.02.23. 22:09:56
LV27
Válasz 29. Climaxpanda86 üzenetére:
Szerinted hány Order ment el és hány Evolve Magyarországon?
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
32. zodiac55  PlayStation.Community tag
2015.02.23. 22:09:52
LV12
Válasz 31. mentoloshypo üzenetére:
Ezt jó helyre címezted.:D
"Si vis pacem, para bellum."
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
EVOLVE
Turtle Rock Studios / 2K
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Átlagos
Zene / Hang:
Hangulat:
Átlagos
7/10
Pozitívum
Egyedi játékmenet, technikai oldalról jól összerakták. Normális, folyamatosan kommunikáló csapattal mutatja meg, mit is tud valójában.
Negatívum
Kiaknázatlan Single Player lehetőségek, túl erős AI. A kezdeti sikertelenség könnyen elbátoríthatja a gamert, hosszas tanuló idő.

MARTIN BELESZÓL
Nekem ez a játék egyáltalán nem tetszik. Hogy egy örökzölddel éljek, "egy forintot sem adnék érte". Azt el tudom képzelni, hogy ideális körülmények között, 4 baráttal meg egy nagyon képzett +1 szörnnyel jó meccsek vannak benne, de ehhez nagy szerencse kell. Az értékelőben látható 7-es is ezt az állapotot tükrözi; minden más esetben inkább egy 6-ost mondanék rá!