PlayStation.Community

2014.11.19. 21:44 Játékteszt
52 hozzászólás
Szerző: Petunia
Értékeld a cikket!
Nagy Hajólopás 2: Észak-Amerika.

Érdekes a Ubisoft üzleti stratégiája a nemrégiben szinte egyszerre megjelent Unity és Rogue tárgyában. Ahelyett, hogy a legújabb generációs gépeket célzó Unity-ból készítettek volna egy okosabb és egy butább verziót, a PlayStation 4-et még nem birtokló játékosok is örülhetnek egy vadiúj, momentán exkluzívnak tekinthető Assassin’s Creed epizódnak. Így persze valahol rákényszerítenek mindenkit az újgenerációs konzol megvételére, de mégis, legalább egy teljesen új résszel kárpótolnak minket ezért a húzásért. Nekem nincs is ezzel bajom, bár a mindkét vassal bíró, a sorozat iránt erősen elkötelezett gamerek hozzám hasonlóan bizonyára a pénzüket számolgatják.
Először én is a Unity-vel jegyeztem el magam az anyagiak tekintetében, kerüljön, amibe kerül. Aztán ölembe hullott a Jövő Nagy Ígérete árnyékában szomorkodó, és a kelleténél jóval kisebb figyelmet kapó Rogue, mely a vele töltött első este során sikeresen elfeledtetett velem szinte minden más, aktuális – többnyire platinák megszerzését céljukul kitűző – játékprojektet, hogy egy újabbal szaporítsa a megkezdett műveletek számát.
Az eltelt napok során megdöbbentett a Unity programhibáiról beszámoló hírek áradata. Nem is értem, egy ilyen nívós cég hogyan adhat ki nem kellően letesztelt, vagy kellően letesztelt, de a hibáktól ennek ellenére nem mentes szoftvert – ha én is így végezném a munkám, már hónapokkal ezelőtt kirúgtak volna, bár ez valószínűleg a Ubi berkein belül is megtörtént pár emberrel. Úgyhogy kifejezetten szerencsés először a Rogue-gal foglalkozni, mert mire végzel vele, addigra remélhetőleg a Unity is fogyaszthatóbb formátumban lesz majd beszerezhető.
Akik a kezdetektől fogva figyelemmel kísérik az Assassin’s Creed sorozatot, tanúi lehettek a tendenciának, mely az első részben a keresztes háborúk korát, az Ezio trilógiájában az olasz reneszánszot, a számozott harmadik epizódtól kezdve pedig az amerikai kontinensen zajló 18. századot választotta játszóteréül. Ugyan a Unity-vel átkerültünk Európába, érdemes tudni, hogy a Unity sztorija nem a Black Flagét folytatja. A Black Flag közvetlen utóda az Assassin’s Creed Rogue. Ez mondjuk napnál is világosabb lesz nem sokkal a korong első megpörgetése után, és ki is merem jelenteni, hogy aki imádta a Black Flaget, az a Rogue-ban se számítson sok rosszra.
Egykor asszasszin, ma az üldözőjük

Bizony-bizony, ahogy már a címválasztás is utal rá (Rogue = gazember, csaló, szélhámos), itt most valami főbenjáró árulást elbeszélő történetet követhetünk figyelemmel. Protagonistánk, Shay Cormac fiatal asszasszin tanoncként mutatkozik be, aki az AC3 eseményeit megelőző időkben az észak-amerikai kolóniákon tevékenykedik az azonos részből ismert Achilles felügyelete alatt. Mint arra láttunk példákat korábban, a szekta ugyan támogatja a szabad akaratot, de hatalmat is akar, hogy azt a Templomosok ne sajátíthassák ki. Shay az asszasszinok szemmel látható korruptságának bizonyítékát nemsokára saját bőrén tapasztalja meg, mely élmény olyan mélyen érinti, hogy dezertőrré válik, és az ellenfél oldalára átállva egykori szövetségesei ellen fordul – valahol „az ellenfelem ellenfele a barátom” alapon. Ugyan korábban volt már lehetőségünk a templomosok szemszögéből nézni az eseményeket, mikor Haytham Kenway-t irányítottuk a harmadik epizódban, jelen felálláshoz képest az csupán a szerény kezdet volt.

Már említettem, hogy a Rogue előzménye a Black Flag, ez a játékmechanikára is igaz, mely elsősorban az elődre kifejlesztett rendszerre épül. Sok hőzöngést olvastam ezzel kapcsolatban, melyekkel ellentétben nem gondolom azt, hogy a Rogue tulajdonképpen a Black Flag, pepitában. Valóban sok a hasonlóság, de újításokban sincs hiány; egy korrektül kidolgozott sztori, abszolút autentikus, hangulatos helyszínek, összességében teljesen magával ragadó élmény által támogatva. És én állítom ezt, aki a nyáron szinte betegre játszotta magát a Black Flaggel.

Ami a szabadon bejárható környezetben bármikor felvehető küldetésekre épülő, sandbox stílusú alapot illeti, nincs változás. Mint a cikk főcímében díszelgő, módfelett szellemes elnevezésem is sugallja, már a Black Flag során is totál GTA-érzésem volt, hiszen szabadon garázdálkodtunk egy nyitott világban, csak autók helyett hajóval. A Rogue esetén a fősztori ugyan elég rövidke, összesen hat nagy epizód bomlik egyenként kb. 4-5 fejezetre. Viszont ezek szerintem elég jól sikerültek, az alapvetően nem gyenge történetből kifolyólag. Továbbra is jelen vannak a főmissziókhoz kapcsolódó tetszőleges objektívák (túlnyomórészt „maradj észrevétlen” vagy „öld meg ezt és ezt így és így”), ezek nagy része elsőre teljesíthető, ha csak kicsit is összeszedjük magunkat.
Mellékküldikből most is zsilliónyit találunk, de a korábbiakban megszokott erődostrom vagy terményraktárak kirablása mellett ezúttal más csapatok egymás ellen folytatott csatározásaiba is belekeveredhetünk szárazon és vízen egyaránt, vagy ellátmány táborokat foszthatunk ki nagy mennyiségű fával, fémmel, kővel, kereskedelmi áruval stb. távozva. Utált mellékfeladataim egyike az asszasszinok megállítása, amikor meghatározott időn belül kell a templomos célpont felé közelítő ellenfeleket egyenként felfedezni és leszedni, mielőtt eljutnának az általunk megvédendő személyhez. A másik gyűlölt küldi-típusom a vadászati kihívás, vagyis időlimiten belül meghatározott mennyiségű bőr, csont begyűjtése. Az ellenséges bandák főhadiszállásának elfoglalása ismét jelen van, annyi változtatással, hogy miután magunkévá tettük az adott területet, az gazdasági zónává lényegül át, és lehetségessé válik az adott térség azon bizonyos pontjának fejlesztése. Minél több zónánk van, minél több fejlesztést hajtunk végre, annál nagyobb lesz a bevételünk. Még egy újdonság a kisebb települések felszabadítása, melynek eredménye újfent építőanyag és kereskedelmi áru lesz. Ahogy a Black Flagben, most is itt vannak a jelenben, az Abstergo irodaházban végrehajtandó feladatok. Az ezekkel párhuzamosan összeszedhető dokumentumok, hangfelvételek rengeteg információval szolgálnak a sorozat korábbi részeiről, és a modern kori templomosok terveiről.
Teljes széllel előre

Az Assassin’s Creed III óta hangoztatom, hogy az ezekben az epizódokban átélhető hajózás élményéhez képest minden egyéb általam tapasztalt, hasonló kezdeményezés távolról ugatja a Ubi játékmechanikáját, mint a kocsiból kidobott kutya. Soha, sehol máshol nem volt ez ennyire könnyed, gyorsan megtanulható, hangulatos, élvezetes. Nem csoda, hogy a Black Flagnek ez lett a főmotívuma. Mivel kezdettől fogva imádom a hajózást, semmi kifogásom sincs az ellen, hogy a Rogue-ban is sok időt töltsünk a hajó kormánykereke mögött.
Shay hajóját Morrigannek hívják, és sok tekintetben emlékeztet a Csókára. Az irányítás és a harc főbb elemei ugyanazok, de a fejlesztők az újdonságokról sem feledkeztek meg. Egyik érdekesség, hogy – hideg éghajlatról lévén szó – bárkánk rendelkezik jégtörő orral, valamint égő olajos hordókat is kidobálhatunk a harcok során. Ha csatában nekimegyünk a vízből kiálló jéghegyeknek, azok szétrobbanása ellenfeleinket megsebezhetik. A hajó szinte minden része fejleszthető a páncélzattól az ágyukon keresztül a lőszereken át a raktárhelyiségekig. Most sem hiányzik a szigonyozás, valamint tengeri flottánk irányítása, bár ez utóbbi picit más, mint a Black Flagben. Ezúttal 33 küldetés formájában kell végigharcolnunk a brit hét éves háborút, és minden küldetés befejezésével jutalmat kapunk új fegyverek, a hajó fejlesztésére szolgáló tárgyak vagy dokumentumok formájában. Maga a mechanika változatlan: a hajózási útvonalak biztonságossá tétele rövid harcokkal (magát a csatát ezúttal elnyomhatod, miután kiválasztottad a hajóidat), majd a hajók útra indítása. A flottánkat nem csak a Morriganről, de az erődökből is irányíthatjuk.

A csata fő elemei sem változtak sokat a Black Flag óta. A lopakodást továbbra is a bokrok, a magas helyek és a víz alá bukás jelenti, a saslátás maximum tíz főig képes kijelölni és akár falon keresztül is nyomon követni az ellenfeleket vagy célpontjainkat. Újítások inkább a fegyverarzenál terén történtek. Fúvócső helyett most egy karabélyból lőhetjük ki az altatóval, vagy dühöngést kiváltó, halálos méreggel megkent dárdáinkat, sőt még egy tűzijáték-szerűséget is, mely figyelemelterelésre szolgál. A karabély egy idő után egyenesen gránátvetőként funkcionál, mellyel robbantásra alkalmas repeszgránátokat, valamint nagyobb csoportokat ártalmatlanná tevő altató- és dühöngést kiváltó gránátokat indíthatunk útjukra. Shay páncélzatát, a lövedékek tárolására szolgáló erszényeket, a gránátok hatékonyságát a szokásos módon fejleszthetjük állati bőr vagy csont felhasználásával, melyekre vadászat vagy vásárlás útján tehetünk szert.
Az Értelem Atyja vezessen minket

A szinte megszámlálhatatlan összegyűjthető dolgok típusai közül ismerősek lesznek a kincsesládák, Animus-darabok, kalózdalok és kincses térképek, de van több új fajta is az adott helyen összeszedett anyagi javainkat növelő prosperitás kövek, barlangfestmények, háborús levelek, törzsi oszlopok személyében. Utóbbiak a teljes készlet összeállásakor valamilyen legendás tárggyal, ruhával, páncéllal ajándékoznak majd meg. A térkép teljes egésze könnyű, közepes és nehéz részekre felosztva szabadon kalandozható be – remek relaxáció két küldetés között, vagy simán elalvás előtt.

A grafikáról is olvastam negatívumokat, melyek nem átallják a legújabb generáció teljesítményéhez viszonyítani a Rogue-ot. Könyörgöm, most PS3-ról beszélünk és nem másról; még akkor is, ha jómagam is hajlamos vagyok önkéntelenül mindent a TLOU: Remastered vizuális orgazmusának élményéhez hasonlítani. A Rogue tekintetében egyedül az olykor fűrészes árnyékokat, éleket tudom csak elmarasztalni, meg szokásosan a szereplők gumimaszkszerű, kifejezéstelen tekintetét. Utóbbival kapcsolatban viszont mint mindig, most is szembeállítható a ruhák lélegzetelállítóan aprólékos és minőségi kidolgozása. A környezet továbbra is nagyon szép, a tengeri szcénákkal és a korhű településekkel együtt; a legnagyobb bejárható lokáció egyébként New York. Lassulás, kifagyás nincs, és mindössze egyszer fordult elő olyan, hogy a vízben úszva valahogy belekeveredtem egy hajó gyomrába, ahonnan aztán sehogyan sem tudtam kijönni.
Az audióba pedig tényleg nem tudok belekötni, a zenei betétek és a szinkron (kiváltképp Shay ír akcentusa) egyaránt ott van a szeren.
Jó hír a trófearibancoknak, hogy ezúttal nincsenek dolgozó és úgy általában kijáró életmódot folytató gamerek számára teljesíthetetlen multi serlegek, szóval nem állunk meg a platináig.
Rossz hír a magyar feliratokra számítóknak, hogy nincs, szóval szedje össze mindenki a legjobb angol / német / francia / spanyol / olasz tudását.

Összességében szerintem ismételten robusztus tartalom áll rendelkezésünkre, és bár a „láttam már ezt, voltam már itt” érzése sokszor tetten érhető, a sorozat rajongói nem nyúlhatnak mellé a Rogue-gal. Az AC-szüzek pedig gyakorlatilag úgy járhatnak vele, mintha a nagy sikerű Black Flaget kapnák a kezük közé, a sztori szövetén tátongó lyukak befoltozásában pedig az epizód által szolgáltatott információkon felül az acinitiates.com is segíthet. És kit nem érdekel az, hogy milyen lehet egy egész epizód erejéig a rosszfiúk bőrébe bújni? Hiszen ha a Testvériség állítása szerint mindent szabad, talán senki sincs biztonságban.

(A játékot partnerünk, a Ubisoft biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Konzolok Szervize budapesti boltjaiban, vagy webshopjából megrendelhető,pár kattintás után.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
52. Attila1971  PlayStation.Community tag
2016.03.06. 08:06:51
LV7
kiváncsi vagyok már rá,ha már ilyen jó áron bezsebeltem a store-ból.
"Ami krumplileves,legyen krumplileves"
51. Petunia  Szerkesztő
2014.12.02. 11:43:56
LV12
Válasz 50. martin üzenetére:
Csak az asszaszin divatot nem. ;) A seggszoknya, spagettipánt és strandpapucs nyilván mehet, mert arról nem esik szó. :P
Endure and Survive
50. martin  Főszerkesztő
2014.12.01. 10:00:36
LV27
Válasz 45. Petunia üzenetére:
Nem követik a divatot. :D
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
49. Petunia  Szerkesztő
2014.11.30. 13:49:45
LV12
Válasz 48. Resiskull üzenetére:
Viszont a nem utazással töltött idő alatt tudok játszani! :)
Endure and Survive
48. Resiskull  PlayStation.Community tag
2014.11.28. 18:04:52
LV22
Válasz 46. Petunia üzenetére:
a muszáj nagy úr sajnos...:S
47. Resiskull  PlayStation.Community tag
2014.11.28. 18:03:44
LV22
Válasz 44. VictorVance üzenetére:
mondjuk én ezt a dolgot azért említettem csak meg, mert az Assassin fogócskákért kapott ruhával bementem egy ellenséges területre, és ott egy pillanatra fel is vette a piros csukját de azóta egyszer se, ezért furáltam...
46. Petunia  Szerkesztő
2014.11.28. 09:21:38
LV12
Válasz 43. Resiskull üzenetére:
Hát, van munka, úgyhogy muszáj kibírni. Én azért elég jól tudom magam fegyelmezni ilyen téren. :)
Endure and Survive
45. Petunia  Szerkesztő
2014.11.28. 09:19:34
LV12
Válasz 44. VictorVance üzenetére:
Bizony! És ha elolvasod az Abstergo emaileket a jelenben, ott van egy a ruhaszabályról, mely megtilt minden kapucnis felső, kabát viselését. :DD Nagyon jópofa.

Én most megvettem Shaynek a kalózkapitány gúnyát, nagyon fess benne. Meg Haytham is tök jól néz ki. Tényleg jó ötlet volt ez nagyon, hogy legyünk most Templarok. :)
Endure and Survive
44. VictorVance  Szerkesztő
2014.11.28. 01:17:50
LV18
+1
Válasz 42. Resiskull üzenetére:
Igen, de az szerintem csak az AC-hagyományok, és a divat miatt :D A Templomosok egyébként sem hordanak csuklyát, nem? Csak mert, miközben játszok, egyszer sem látom abban Shay-t, és egyetlen Templomost sem. Ha viszont Asszasszin ruha van rajtam, mindig felhúzza a fejére.
Örülünk?
43. Resiskull  PlayStation.Community tag
2014.11.27. 23:02:26
LV22
Válasz 41. Petunia üzenetére:
Én két napja nem toltam meló miatt nagyon hiányzik már, helyedben én tuti nem bírnám ki.;)
42. Resiskull  PlayStation.Community tag
2014.11.27. 22:57:50
LV22
Válasz 39. VictorVance üzenetére:
De még a boritón is csukjában van...:S
41. Petunia  Szerkesztő
2014.11.27. 15:18:03
LV12
Válasz 38. Resiskull üzenetére:
A vadászás a maxoláshoz kell, még ha nem is mindenhol. :) (Vagy nem?) A medvékkel, farkasokkal nincs bajom, azok ígyis-úgyis megtámadnak, és elkerülhetetlen, hogy megöljük őket, önvédelemből. Különben én is mindent megveszek a boltban, ami a fejlesztésekhez kell.

Igen, írtam a tesztben is az Assassi Interception-t, az a másik, ami jó nehéz. De lassan én is kezdek belejönni. :) Mindenből a nehezét a végére kell hagyni. :)

97?? Akkor Neked mindjárt megvan a Plati. :) Áhh, mától pár napig itthonról melózom, elég nehéz kibírni, hogy ne játsszak, pedig már annyira szeretném folytatni. :)

Ez a csuklya-dolog már a Black Flagben is volt! :D Hülyén néz ki, de hát ennyi belefér. :)
Endure and Survive
40. Petunia  Szerkesztő
2014.11.27. 15:11:44
LV12
+1
Válasz 37. DreamWalker üzenetére:
No igen. A ND játékai igazság szerint mindenben utat mutatnak, és vhol azt képviselik, ahonnan nehéz lenne még feljebb kerülni. Ez kiváló hajtóerő az iparágnak, bár sejtem, egyben milyen nehéz lehet másoknak a nyomukba jutni - mert a tempót tartani szinte lehetetlen.

Az AC más világ. Értem, mire gondolsz azokban, amiket írsz, viszont ha eltűnne pl. a 40 méter magasból szénakazalba ugrás és onnan gumiemberként, sértetlenül történő kipattanás, lehet, nekem hiányozna. :) Ez egy trademark. A komolyabb öldöklések után pedig azért kell menekülni, hiszen amíg piros vagy, nem olvadhatsz be sehová. Jó, nem realisztikus sem egyik, sem a másik, de ennyi erővel még az Uncharted és kiváltképp a TLOU sem az, viszont nem is azt várjuk el egy videojátéktól. Sokkal inkább, hogy szórakoztasson.

A Unity-t még nem láttam. A Rogue tekintetében főleg azt figyeltem, mennyi a fejlődés. Érezhető, hogy nem úsztak rá nagyon a témára, hanem részben a Black Flag-et használták; tekintettel a Unity-ra, ez érthető, még akkor is, ha a Ubi Sofia csinálta a Rogue-t. Ezzel együtt is jó, élvezetes lett. Én nem kedvelem, ha túl sokat változtatnak egy régóta sikeres sorozaton, mert elveszíti az ízét. Jó példa erre az új TR, mely hiába akart az Uncharted nyomába jutni, sem az U-ra, sem a saját, régi önmagára nem emlékeztet igazán, hangulatilag két szék közül a padlóra esett. Legyen a TR a régi önmaga, modern köntösben, ahogy valszeg' az új Uncharted is a régi önmaga lesz majd, modern köntösben.

Hát köszi, Uncharted Crushinghoz kell türelem, de igyekszem a környezetben gyönyörködni a szenvedések közepette, az mindenért kárpótol. :D
Endure and Survive
39. VictorVance  Szerkesztő
2014.11.26. 23:00:18
LV18
+1
Válasz 38. Resiskull üzenetére:
Nekem is ugyanezt csinálta, csak a mozdulatot. Szerintem azért, mert a templomos ruhákon nincs csuklya.
Örülünk?
38. Resiskull  PlayStation.Community tag
2014.11.26. 22:45:42
LV22
Válasz 36. Petunia üzenetére:
egy volt azok közül elég szopatós többször visszakellet
mennem, mert nem adott be annyi vadat a 2 perc alatt de untam már, mondjuk ezekkel annyira nem volt gondom, meg ugye ha nincs kedved meglehet venni a prémeket bóótba.:)
Amiket én nagyon nem csíptem azok az Assassin fogócskák voltak, a végére igaz eléggé sikerült belejönni de nem lettek a kedvenceim.:S
tegnap már 97%-on voltam még a térképeken össze kell marnom a maradék absterego töredékeket meg a ládákat.

másnak is volt olyan jelensége hogy Shay a templomos ruháknál sose veszi fel a csukját, a mozdulat megvan de nem veszi fel mégse, miért lehet ez???
2014.11.26. 13:42:43
LV1
Válasz 35. Petunia üzenetére:
Ebben igazad van. Mégis az, az érzésem megvolt Crushing fokozaton Uncharted első részében, hogy tényleg egy magára maradt kalandor pasas küzd egy CSAPAT erkölcstelen zsoldos ellen.Olyan azért nem volt, hogy elintétzem az egyiket, a másik pedig áll tőle kettő méterre és közben ő is (az egyébként tényleg mesésen kidolgozott) tájban gyönyörködik tovább.

Nyilván más felépítésű játékról beszélünk, és nem vonható párhuzamba, de ha már ezzel a példával éltél, ki kellet hogy fejtsem a véleményem.

Továbbra is azt mondom, hogy azt mondom, hogy akármelyik AC részhez volt szerencsém, folyamatosan az volt az érzésem, hogy az egész egy kirakat, szépen megépített diszletű színház ahol monden arról szól hogy én el legyek kényeztetve, és minden ez alá van rendelve.
Az ellenfelek vak butasága, a 40 méterről levetem magam, dobok egy szaltót majd gond nélkűl finoman megérkezem egy kis szekérnyi szalma tetejére,vagy éppen egy híres történelmi személy kivégzése után engem üldöző katonák eszén járok túl azzal hogy leülök egy padra, és még hosszan sorolhatnám.

Az egész sorozat pont annyira valóságos mint a Jade Raymond játékfejlesztőnek.

Az új generációba lépve már nem lehetet kifogás, hogy ne javítsanak ezeken, erre kapunk egy Unity- t, meg a elöző generáció tagjainak minden bűnének és hibájának mostohagyermekét, vagy ha úgy tetszik zsivány " Rogue" -át.

Merjünk kritikusabbak lenni azért annál , hogy " hú, de szépen esik a hó".

Emellet ha egy talán elfogult AC rajongó perspektívájából nézem teljesen egyet értek a tesztben megfogalmazotakkal. Ha viszont szélesebb körben és nagyobb távlatból szemlélem akár játéktörténelmi szinten bizony nekem is 5/10.

Egyszerűen hangot kéne adni, és félreérthetetlen üzenetet küldeni az Ubi- nak hogy nem vagyunk olyan ostobák,hogy ugyanazt a felfújt guminőt adják feleségül nekünk évről-évre.Mondjuk egy 50% metacritics után, hátha kapnánk egy ugyan 1 évvel tovább készülő, de hússal is rendelkező világot, mert ez csupán csillogó mázzal bevont váz.

Nekem volt szerencsém, ugyan lehető legjobb körülmények között( friss full hd tv, mentéssel rendelkező profilból egyből Crushing- on)elsőnek neki kezdeni az Uncharted- nak de ott el is érte a game azt amit igért. Nekem konkrétan a legjobb PS3- as játékélményem Drake első kalandja. Neked is jó szórakozást hozzá Crushing- on!:)
36. Petunia  Szerkesztő
2014.11.26. 12:42:24
LV12
Válasz 34. Resiskull üzenetére:
Meg a gyönyörű havas táj, amit akkor láttunk, amikor Shay elmenekült az asszaszinoktól, na az teljesen karácsonyi téma volt.

Jaja, hálistennek nem erőltették most a multit bele, úgyhogy reális a Platina. Bár ezeket a vadászós küldiket utálom továbbra is, főleg ahol nyuszikat vagy rókákat kell gyilkolni. :(
Endure and Survive
35. Petunia  Szerkesztő
2014.11.26. 12:39:52
LV12
Válasz 33. DreamWalker üzenetére:
Hát, igazság szerint igyekeztem arra koncentrálni, ami újdonság a Black Flaghez képest, minden területen. :)

Az ellenfelek nagy része klónozott, bár ez még a legjobb játékokban, mondjuk Uncharted is így van, nézzünk el ennyit. Bár talán az sem meglepő, hogy a 2007-es Uncharted szebben néz ki, mint a 2014-es AC: Rogue. Bár az talán csak a TLOU: Remastered-nél nem szebb. :D
Endure and Survive
34. Resiskull  PlayStation.Community tag
2014.11.25. 16:44:08
LV22
Válasz 30. Petunia üzenetére:
tegnap én is végeztem a storyval, jelenleg 87%-on állok imént meglett a viking set is, jöhet a 100%, jha és ahogy a tesztben is írtad nincs múlti úgyhogy maxolás gyanús...:D
(ja a havas részek nagyon adják, már a 3-ba is oda voltam értük, még ha jön egy kis hóvihar is az a feling)
2014.11.25. 15:48:39
LV1
Remek teszt olvasmányos, ugyanakkor informatív volt.Egyedűl a hajós részeken túli tartalom ( városok stb.)részletesebb bemutatását hiányolom.


Nekem még mindig az MGS 1 szinvonalán mozgó ellenfél A.I a legnagyobb gondom ezzel a szériával.

Komolyan,olyan ebben a játékban gyilkolni ezeket a szerencsétlen statisztákat mintha, egy olcsó örömlányra befizetbe bizonygatnám a csáberőmet.
32. Petunia  Szerkesztő
2014.11.24. 15:44:08
LV12
Válasz 31. VikoTricks üzenetére:
:) Hiába, a havas és a tropikus táj is szép.

A fejlesztések kapcsán nagy nehezen ráébredtem, hogy a fejlesztés ikon csak akkor fog megjelenni, miután az adott gang headquartert elfoglaltad. Mert volt már olyan, hogy gugliztam arra, nálam miért nem látszik az ikon, persze semmit nem találtam. :)
Endure and Survive
31. VikoTricks  PlayStation.Community tag
2014.11.23. 20:06:23
LV2
Válasz 30. Petunia üzenetére:
Ja nagyon hangulatos egy két vizi csata, naplementében , vagy volt hogy hóviharban ment a harc és még Moby Dick is mellettem kiugrott a vízből, elég epic. Jeges tájak is gyönyörűek, már a 3 ban is imádtam az észak nyugati átjárónál lévő pályát a jégbefagyott hajóronccsal. Amúgy nekem is még olyan 58 % szal lesz még mit gyűjtögetni.
PS ID : VikoTrickz
30. Petunia  Szerkesztő
2014.11.23. 17:29:35
LV12
Válasz 27. VikoTricks üzenetére:
Akkor most csinálsz minden mást, ha jól sejtem. Én 40%-on vagyok és még kva sok minden nincs meg. :D De ezek a havas tájak annyira hangulatosak! Ja és az előbb 1x kifagyott, az volt sz első, de ennyi kell.

Jaja, abszolút felvezeti a Unity-t, szinte kötelező először ezt végigvinni. :)
Endure and Survive
29. Petunia  Szerkesztő
2014.11.23. 17:25:24
LV12
Válasz 25. martin üzenetére:
Biztos a hely szelleme. ;) Itt mindenki, aki játszott vele, jónak mondja és magam sem tudom abbahagyni, sztem ezekben megnyugodhatunk. :)
Endure and Survive
28. Petunia  Szerkesztő
2014.11.23. 17:23:00
LV12
Válasz 24. Resiskull üzenetére:
Köszi neked és mindenkinek. :)
Endure and Survive
27. VikoTricks  PlayStation.Community tag
2014.11.23. 13:51:32
LV2
Ma fejeztem be, nagyon tetszett, rövid de jó sztori, látványos helyszínek és küldetések. Tök jó hogy teljesen összeköti a többi játékot, még a Unity-t is felvezeti. Karakter is szimpatikus, tuti végigviszem még egyszer.
PS ID : VikoTrickz
26. ymmoTS  PlayStation.Community tag
2014.11.23. 12:13:42
LV4
Unity utan fontolora veszem hogy beszerzem ezt is.
So.. this is what it feels like
25. martin  Főszerkesztő
2014.11.22. 13:34:28
LV27
Válasz 22. Petunia üzenetére:
De az hogyan lehet, hogy te lepontozod 8-ra, jönnek a kommentek, összességében tetszik az embereknek, máshol pontozzák 6-ra, és jönnek a kommentek, hogy igen, de kurvaszar, fúj, bla bla.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
24. Resiskull  PlayStation.Community tag
2014.11.21. 23:19:01
LV22
Válasz 23. Resiskull üzenetére:
ja és jó volt a teszt Petu...;)
23. Resiskull  PlayStation.Community tag
2014.11.21. 23:18:13
LV22
nekem nagyon bejön ez a rész is, sose csalódok benne, viszont abban van valami hogy szinte ugyanúgy kiadták a Black Flaget némi változtatásokkal, ami engem nem zavar, mert a kissebb eltérések nekem már eladták a cuccot.
22. Petunia  Szerkesztő
2014.11.21. 20:55:55
LV12
Válasz 20. martin üzenetére:
Azok adnak rá 5 pontot, akik szerint a Ubi a Black Flag-et adta ki apró változtatásokkal, akik szerint Shay nem tud jól mászni (pedig ez az első résztől kva jó), vagy akik szt nem olyan a grafika, mint PS4-en. Bár biztos találnánk különbeket is egy 5 pontos tesztben.
Endure and Survive
21. Itachi  PlayStation.Community tag
2014.11.21. 14:17:45
LV2
Anno a BF et jóra értékelték, ez konkrétan még jobb is a BF, ergo az 5 pontot én sem értem. Ahol én néztem eddig a 7 meg 8 at kapta leginkább. Nyilván vannak mindig fikagépek.
ヤレヤレ、ダゼ。
20. martin  Főszerkesztő
2014.11.21. 14:09:25
LV27
+1
Válasz 19. Petunia üzenetére:
Most nézem, van, ahol 5 pontot kapott. Nem értem én ezt a világot.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
19. Petunia  Szerkesztő
2014.11.21. 13:46:51
LV12
Válasz 18. Dolly91 üzenetére:
Örülök, ez volt a cél és biztos vagyok benne, nem fogsz csalódni. :)
Endure and Survive
18. Dolly91  PlayStation.Community tag
2014.11.20. 23:15:11
LV14
Pedig én pont amiatt óvakodtam ettől a játéktól, mert átállunk a sötét oldalra :D Örülök, hogy elolvastam a tesztet, mert nagyon meghoztad hozzá a kedvem :) Kicsit szégyelltem is magam, amiért nagy AC fanatikusként nem igazán hozott lázba, de most megnyugodtam :D

Mondjuk én csak karácsonykor tudok majd játszani vele :D
17. Itachi  PlayStation.Community tag
2014.11.20. 13:26:29
LV2
Válasz 14. Petunia üzenetére:
Nagyon "csajos" lenne :D
ヤレヤレ、ダゼ。
16. Petunia  Szerkesztő
2014.11.20. 11:06:04
LV12
Válasz 12. VikoTricks üzenetére:
Nálam most ez meg az Uncharted 1 (Crushingon) megy felváltva. Szegény PS4-et már megtörölgettem, olyan poros lett. :)
Endure and Survive
15. Petunia  Szerkesztő
2014.11.20. 11:05:03
LV12
Válasz 10. TnT üzenetére:
Nekem ezért nincs kedvem a Black Flag-et PS4-en újrakezdeni, és a GTAV PS4-hez is gyűjtöm az erőt még vagy fél évig. :D
Endure and Survive
14. Petunia  Szerkesztő
2014.11.20. 11:03:11
LV12
Válasz 8. Itachi üzenetére:
Oh, köszi! Igazad van. Látod, nem hallgattam meg a kiejtést. Egyébként eleinte következetesen Rouge-nak írtam. :P Érdekes lenne megnézni, milyen lehet az Assassin's Creed: Rouge c. játék, bár csak a legjobbakra számítanék. :DD
Endure and Survive
13. N0rby21  PlayStation.Community tag
2014.11.20. 09:55:55
LV1
Inkább adták volna ki ezt ps4re a unity helyett
12. VikoTricks  PlayStation.Community tag
2014.11.20. 07:25:09
LV2
Nekem nagyon bejön, örülök hogy összeköti a 4 és a 3 sztorija közti űrt. Hangulatos küldetések vannak. Köv év elején lesz csak 4em a Unityhoz, addig ezzel bőven elleszek
PS ID : VikoTrickz
11. Palmatex  PlayStation.Community tag
2014.11.20. 05:29:35
LV1
Válasz 10. TnT üzenetére:
Én is végig vittem az összeset, a Black Flag és az újak kivételével, platina után mentek vásárra. Nem tudnak sajnos annyira drasztikusan újat mutatni.
"Never tell me the odds."
10. TnT  PlayStation.Community tag
2014.11.20. 01:13:18
LV6
Szavatosság: kiemelkedő
Hát... :D

Én elvakult fanként se fogom újrajátszani, soha az életben :P
9. VictorVance  Szerkesztő
2014.11.19. 23:05:53
LV18
Válasz 7. martin üzenetére:
A kampány két nap alatt megvolt, sok szabadidőm volt mostanában, így tudtam tolni, és teljesen beszippantott a világ, meg a hangulat :)

Most a melléküldiket csinálom, meg barangolok gyalog, hajóval, szóval elleszek még egy ideig vele. Utána pótolom a hiányzó részeket, azok végeztével szerintem már egy PS4-re, és mellé egy Unity-re is betudok ruházni.

Azt még hozzátenném, hogy szerintem a befejezés is marha jó lett. Szépen előrevetíti a következő részt, és legszívesebben rögtön raktam is volna be a PS4-be a Unity-t, ha rendelkeznék velük :D
Örülünk?
8. Itachi  PlayStation.Community tag
2014.11.19. 22:58:09
LV2
Szép teszt, megvan, és egyetértek mindenben, de egy apró megjegyzés, ami inkább filológia. Láttam, hogy Rogue-zsal írtál, de ugye az Rouge-nál lenne így, ami ugye kiejtve "rúzs" ahol is az valóban Rouge-zsal. De a Rogue-ot, mint a "zsivány" angol megfelelőjét mint szó "róug" -nak ejtik vagyis az Rogue-gal lenne:)

https://www.youtube.com/watch?v=obHLFtz_xM8
ヤレヤレ、ダゼ。
7. martin  Főszerkesztő
2014.11.19. 22:56:15
LV27
Válasz 6. VictorVance üzenetére:
Ilyen hamar kivégezted?
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
6. VictorVance  Szerkesztő
2014.11.19. 22:54:46
LV18
+1
Mivel egyre jobban kezdek rákattanni az AC sorozatra, így ezt is beszereztem, és ki is játszottam. A Black Flag volt számomra a favorit, szóval talán amiatt is tetszett ez a rész, bár szerintem annak a színvonalát nem közelíti meg. Hangulatos volt, a helyszínek, főleg az Észak-Atlanti táj valami eszméletlenül adta, engem kicsit zavart, hogy ilyen rövid volt, mert a sztorit nagyon jól írták meg, a szokásos valóban élő szereplőkkel, és a valóságban megtörtént eseményekkel összekötve. A főhőssel sem vagyok annyira kibékülve, tetszik, hogy végre a másik oldalon képviseltetjük magunkat, és hogy miért áruljuk el a sajátjainkat, az is szépen le van vezetve, viszont a történet nem elég mély, valahogy nem éreztem, hogy annyira számítana a főhős, mikor az Abstergo szerint az egyik legfontosabb asszasszin volt a történelem során, egy ilyen karakter több drámát, történést, és játékidőt bírt volna el. Igaz a Unity-vel még nem játszottam, de lehet nem ártott volna felcserélni a két címet, és ez kapott volna nagyobb figyelmet, nextgen körítést, több küldetéssel, történettel, tartalommal, ha már egyszer így ki lett hangsúlyozva Shay szerepe. Viszont a rövid kampányt rendesen ellensúlyozza, hogy megint rengeteg melléküldi, feladat, gyűjtögetni való van, amivel sokáig el lehet hülyéskedni. Nekem néhol a grafika is szemet gyönyörködtető volt, annak ellenére is piszokul élveztem, hogy az eddigi részekhez játékmenetben nem tesz hozzá, bár nem is vagyok AC-veterán. Nem bántam meg a megvételét, és hamarosan a többi részt is pótolom. A teszt pedig nagyon jó :)
Örülünk?
5. Citroghost  The Engineer
2014.11.19. 22:29:32
LV15
Én még csak az AC3 elején járok. :D Ez szerintem ki fog maradni. Túl sok az AC. Inkább jönnének csak 2 évente, de nagyobb változtatásokkal.
4. GrayFox  Szerkesztő
2014.11.19. 22:22:48
LV9
Kedvenc AC-m a Black Flag, így tuti get.
メタルギアソリッド [METAL GEAR SOLID]
3. Sakamoto_14  A bölcs
2014.11.19. 22:20:40
LV20
Jó írás, köszönjük. Talán majd egyszer, nagyon nyomott áron megveszem.
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
ASSASSIN'S CREED ROGUE
Ubisoft
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Kiemelkedő
Zene / Hang:
Hangulat:
8/10
Pozitívum
Az ellenséges tábor színeiben harcolunk, érdekes sztori, kiemelkedő szavatosság
Negatívum
(túl) Sok mindent az előző résztől örökölt, fűrészes élek

MARTIN BELESZÓL
Ahogy így nézegettem a képeket, mintha csak a PS Vita epizódot, a Liberationt látnám... Mondjuk azt mind a két gépen végigvittem.