PlayStation.Community

2014.10.07. 15:00 Játékteszt
75 hozzászólás
Értékeld a cikket!
Rekorddöntők klubja.

Driver #1 - Duke, a pengén percíz szintlépő főtesztelő

Még ha nem is kőbe vésett, de minimum íratlan szabálya az elmúlt konzolgenerációknak, hogy a start időszakában szüksége van a gépeknek egy exkluzív versenyjátékra. Az FPS-ek mellett talán ez a másik olyan zsáner, amely a legszélesebb közönséget vonzza és kiválóan nyújt ízelítőt az új hardverben rejlő lehetőségekről. Emlékszel, milyen ütősen nézett ki a MotorStorm PS3-on? Nyolc(!) éve volt, de a sárban hagyott keréknyomoktól még mindig simán leesik az állam; és bizonyára sok más gamernek is. A DRIVECLUB ugyancsak tökéletes lett volna arra a célra, hogy már a kezdetektől demonstrálja a PlayStation 4 erejét; ám némileg belerondított a képbe, hogy az Evolution Studios nagy dobása csak majdnem egy évvel a konzol piacra kerülése után érkezett meg. Ami pedig azt illeti, erre a nagy halasztásra meglehetősen jó oka volt a fejlesztőknek…

Tavaly októberben, Csehországban már volt lehetőségem kipróbálni a játékot néhány kör erejéig. Ugyan összességében pozitívak voltak a benyomásaim, sehogy nem tudtam elhessegetni azt az érzést, hogy a DRIVECLUB még nincs azon a szinten, amivel vásárlásra lehetne buzdítani az embereket. Bár kezdetektől fogva ambiciózus játéknak tűnt, akkoriban sem látványban, sem játékmenetében nem a régóta várt következő generációs élményt tükrözte. Biztos vagyok benne, hogy – elsősorban anyagi szempontból – nem lehetett kellemes benyelni egy ekkora csúszást, viszont ez volt a legjobb döntés, ami megszülethetett a Sony részéről. Főleg mostani szemmel nézve, mivel a DRIVECLUB durván egy év leforgása alatt sokat változott, méghozzá előnyére.
Őszinte leszek: a tesztpéldánnyal eltöltött első egy-két órában még nem ezt gondoltam. Épp ellenkezőleg, ahogy róttam a köröket az alap járgányokkal, egy jellegtelen versenyjáték képe kezdett kibontakozni előttem. Talán már te is találkoztál azzal a jelenséggel, amikor egy szoftver objektíven nézve jónak tűnt minden szempontból, ennek ellenére nem tudta kellőképpen felkelteni az érdeklődésedet. Itt szintén valami hasonlót éreztem: az ütős látvány, a jó kezelhetőség, illetve a látszólag változatos járműkínálat ellenére valami nem klappolt, de képtelen voltam megmondani, konkrétan micsoda. Azt hiszem erre a jelenségre szokták azt mondani, hogy "hiányzik belőle a lélek"…
Már kezdtem inkább magamban keresni a hibát (némi fenntartással, lévén nagyon kedvelem az autós játékokat), amikor végre megnyíltak az első erősebb verdák, mint például az Audi RS5 és a Mercedes-Benz CLA 45 AMG. Teljesítményt tekintve ezek persze távolról sem képviselik a DRIVECLUB csúcsát, de már kellően gyorsak ahhoz, hogy realizáld: a program fantasztikus sebességérzetet kínál, és ahogy folyamatosan több lesz alattad a lóerő, úgy maga a játék is sokkal élvezetesebbé válik. Most tényleg ilyen egyszerű lenne a képlet?

Nagyon úgy néz ki, hogy igen!

A DRIVECLUB-nak egyszerűen szüksége van a sebességre ahhoz, hogy érezd, miért jó vele játszani. Míg az ugyancsak PlayStation exkluzív Gran Turismo sorozat elsősorban a vezetés szeretetéről szól, és szívesen körözgetsz a pályákon akár egy 20 lóerős Fiat 500-assal is, addig tesztem alanyánál abszolút a gyorsaság került a középpontba. Egy árkád stílusú versenyjátéknál ez önmagában nem túl nagy meglepetés, viszont eddig még nem találkoztam olyan címmel ebben a stílusban, amelynél ennyire egyenesen arányos az élvezhetőség a sebességgel.
Mindez persze nem lehetett véletlen az Evolution Studios részéről, így a négykerekűek repertoárja is úgy került összeállításra, hogy ne kelljen sokat várnod a komolyabb autókra. Ezeket a szokványos karrier módban tudod elkezdeni összeszedni a leggyorsabban, amelynek felépítése erősen idézi a Gran Turismo sorozatot.
A Tour névre keresztelt szegmens ugyanis tematikus eseményeket kínál, amelyek keretében meghatározott járművekkel kell felállnod a rajtrácsra. Lesznek olyan versenyek, ahol kizárólag német és angol gyártók modelljei vehetnek részt, valahol csak olasz négykerekűek, vagy egy adott márkához tartozó gépek koptathatják az aszfaltot, és így tovább. A klasszikus versenyeken, drifteléssel pontgyűjtős és időmérős futamokon elért eredményeidért (pl. végezz 20 ponttal a bajnokságban, fejezz be egy kört 1 perc alatt, stb.) csillagokkal jutalmaz a Tour. Minden eseményből – attól függően, hogy mekkora volumenű – egy adott mennyiségű csillagot szedhetsz ki, és bár kezdetben nem lesz problémás összegyűjteni mondjuk 3-ból 3-at, előrehaladva bedurvulnak a versenyek, így bizony bőven lesz részed kihívásban.
Jól emlékszem, hogy annak idején a MotorStormban is brutálisan nehéz (sőt, egyenesen frusztráló!) volt egyáltalán dobogós helyezésre szert tenni egy bizonyos ponttól. Az Evolution Studios megtartotta ezt a szokását a DRIVECLUB-nál is (hogy ez előny vagy sem, rád bízom), szóval ha meg akarod szerezni mind a 225 csillagot, profi szinten el kell sajátítanod a négykerekűek irányítását. Ezzel jól láthatóan a fejlesztők is tisztában voltak, hiszen általában nem feltétele a futamoknak az első hely: sokszor elég, ha a top 3-ban benne vagy, de még ez sem mindig olyan könnyű, mint kezdetben hinnéd. Nagy meglepetésemre a manapság oly divatos visszatekerés ráadásul teljesen kimaradt a szoftverből, aminek következményeként egy súlyosabb hiba esetén kizárólag újraindítással tudsz korrigálni. Jómagam ennek köszönhetően vettem észre, mennyire elkényelmesedtem a funkció miatt az utóbbi időben.
A csillagok amúgy csak ahhoz szükségesek, hogy megnyiss újabb és újabb eseményeket, haladva ezzel a Tour végéhez. Ezeknél még fontosabbak a Fame pontok, amelyeket minden verseny után ad a program. Az XP itteni megfelelőjeként gondolj rájuk, ennek fényében a szintlépésben, és ezáltal az új autók megnyitásában játszanak fontos szerepet. A Tourban megtalálható futamoktól kezdve az egyszeri eseményeken át egészen a multiplayerig mindenhol tudsz Fame pontokat szerezni, így szép lassan nyitogathatod meg az egyre jobb járgányokat. Elég egyszerű a képlet, ugye? A csavar ott van, hogy a fejlődés két ágon is zajlik párhuzamosan: a te egyéni szinteden, illetve a klubod szintjén – és ahhoz, hogy egyszer minden autó ott legyen a garázsodban, ez utóbbival is foglalkoznod kell.
Már a bejelentés óta tudni lehetett, hogy a DRIVECLUB erősen épít a PlayStation 4 szociális funkcióira. Elsődleges célközönségébe azokat a gamereket veszi, akik szívesen kihasználják ezeket: rendszeresen interakcióba lépnek a barátlistájukon lévő emberekkel, megosztják a saját eredményeiket, vagy akár arra is bármikor vevőek, hogy megdöntsék valaki más rekordját. Épp, mint mondjuk egy Battlefield epizód esetében, úgy itt is megfosztod magadat az "élménytorta" egy nagy szeletétől, ha figyelmen kívül hagyod az online részt. Példának okáért, ahogy fentebb is említettem, számos autó megnyitásához a klubodnak kell egy adott szinten lennie. A DRIVECLUB célja nem titkoltan az, hogy közelebb hozza egymáshoz a járgányok és a száguldás szerelmeseit – és ebben igencsak jó munkát végez.
A játék indításakor azonnal lehetőséged nyílik testre szabni a sofőrödet (minimális opciókkal, de nyilván nem erre helyeződik a hangsúly, elvégre túl sokat nem fogod látni), böngészhetsz a klubok között, vagy akár rögtön létre is hozhatod a sajátodat egyedi névvel. Természetesen az is rajtad múlik, hogy teljesen nyitott, vagy meghíváson alapuló klubot szeretnél-e egyengetni. Ha már előre megvan a kis csapatod, amellyel szeretnél beszállni a versengésbe, akkor az utóbbi opciót javaslom, mivel egy klubban maximum 6 fő lehet. Személy szerint nem bántam volna, ha ez a szám némileg nagyobb, másik oldalról viszont így több olyan társaság fog létrejönni, amelynek minden tagja elkötelezett.
Az erős szociális oldal ellenére tesztem alanya nem várja el, hogy a multiplayer szegmensben töltsd el az időd nagy részét. A DRIVECLUB sokkal inkább a közösségi, mintsem a közös élményekről szól, ami jelentős különbség, hiszen ezáltal nem kell mindig fej-fej mellett versenyezned másokkal. Ahelyett, hogy folyton közvetlenül mérnéd össze a tudásodat a többi virtuális pilótával, a korábban elért eredményeidet is versenyeztetheted a világhálón (egyéni és klubszinten egyaránt). Mentél egy brutálisan jó kört valamelyik pályán? Rengeteg pontot összeszedtél az egyik driftelős eseményen? Néhány gombnyomással kihívássá alakíthatod az elért eredményeidet, és elküldheted azokat másoknak. Még az sem gond, ha csak utólag jut eszedbe ezt megtenni: végigböngészheted a legutóbbi néhány futamodat, és kiválaszthatod közülük azt, amelyet a legütősebbnek érzel.
A közösség-orientált irány egyébként erősen meglátszik a játék menüjén is, amelyről általában nem szokásom írni, itt viszont érdemesnek találtam rászánni néhány sort. Ami számomra különösen tetszett, hogy az indítás után gyakorlatilag rögtön olyan érzésed van, mintha egy mini szociális csatornát böngésznél, ahol mindenkinek megegyezik az érdeklődési köre. Mindenről kapsz információt: a barátaid és a klubod tevékenységéről, arról, hogy mások milyen kihívásokat teljesítettek vagy osztottak meg, a legfontosabb fejleményekről pedig értesítéseket kapsz.
A leírtakból bizonyára Te is látod, hogy a DRIVECLUB koncepciója szuper, és mindenkinek nyújt alternatívát. Szerintem abszolút elérték vele a céljukat az Evolution Studios-nál, hiszen azokat is sikerült ösztönözniük a közösségi mókában való részvételre, akiknek nem kenyere az online kompetitív versenyzés. A klubok közötti rivalizálás, az egymás rekordjának folyamatos felülmúlása gyakorlatilag a végtelenségig képes lekötni az embert.
Akár egyedül, akár a világhálón tervezel száguldozni, jelenleg 5 helyszínen élvezheted a sebességmámort: Kanadában, Chilében, Indiában, Norvégiában és Skóciában. A kis szám ne tévesszen meg, elvégre mindegyik ország több pályát kínál, körkörösöket és szakaszosakat egyaránt. A helyszínek meglehetősen okosan lettek összeválogatva, hiszen mindegyik régió igencsak eltérő tájképpel rendelkezik, így egyszer sem éreztem egyhangúnak a felhozatalt. Minderre csak rádobnak a váltakozó napszakok és az időjárás (egyszeri versenyeknél mindent beállíthatsz a tetszésed szerint), amelyek együttese igazán emlékezetessé teszik a vezetést.
A DRIVECLUB ugyanis fantasztikusan játszik a fényekkel, és úgy en bloc minden más látványelemmel, ami a képernyőn felbukkan. A játék abszolút csúcspontjait jelentő autókat és a fény-árnyék effekteket muszáj látnod élőben, hogy valóban elkápráztassanak, de azért igyekeztem olyan képeket lőni, amelyeken nagyjából látszik, miről beszélek.
Amit viszont jó eséllyel nem fogsz észrevenni a képeken – sőt, talán még a videókon sem –, az a rengeteg apró kis részlet, melyek egyértelművé teszik, hogy a DRIVECLUB csak az új generáción valósulhatott meg. Olyan dolgokra gondolok, mint például a szélvédőn megcsillanó kosz, repedések és karcolások napfényben, az útra befújódó nejlonzacskók, a növények virágai/levelei az aszfalton (amelyeket a kocsi menetszele felkap), vagy mondjuk a pálya széléről beszóródó konfettik. Mindezek együttesen – kiegészítve számtalan hasonló aprósággal – igazán élettel telivé varázsolják a pályákat. A legütősebbnek ígérkező dinamikus időjárást pedig még nem is volt lehetőségem szemügyre venni a teszt készítésekor, ugyanis ez első napos patch formájában érkezik.
Ahogy arról már pár sorral feljebb is esett szó, a DRIVECLUB legszebb részei nem meglepő módon maguk a járgányok, amelyekből bár nincs olyan sok, mint mondjuk a Gran Turismo-kban, cserébe sokszínű kínálat, és mindegyik modell a legapróbb részletekig kidolgozásra került. Amikor lekoccolod velük a falat, a fényezés látványosan lekopik, a kaszni pedig horpad a megfelelő helyeken, így garantáltan fájni fog értük a szíved, ha nem vagy elég óvatos.
Az audio részlegen belül a DRIVECLUB leginkább az elvárható remek minőségi szintet hozza. A kocsik motorhangjánál helyenként kilóg a lóláb (főleg a kezdeti gyengébb verdáknál), de a legtöbb esetben nem kifogásoltam őket, és ugyanez elmondható az effektekre is. Bár a sokszor teljesen indokolatlan gumicsikorgás itt is agresszíven jelen van, cserébe több apróságot szuperül eltalált az Evolution Studios. Cockpit nézetben az alvázra felverődő kavicsok hangja például pont olyan, mint a valóságban, emellett pedig temérdek további apróság is kellőképpen realisztikus, amikor az autó belsejében helyezkedik el az operatőr. Zene gyanánt különféle elektronikus, igazából bárki által elviselhető aláfestéseket kapott a játék, így nem gondolom, hogy ezekkel különösebb gondod lenne.
Részleges árkád mivolta lévén a DRIVECLUB csak minimális gyakorlást igényel, így rövid idő leforgása alatt már magabiztosan csapathatsz a DUALSHOCK 4-gyel. De mi a helyzet a kormánytulajdonosokkal? Talán számukra a legborúsabb a jövő, hiszen a hivatalos álláspont szerint a játék csak a Thrustmaster T80 és T300RS perifériákkal kompatibilis. Még ha a fejlesztők lépten-nyomon el is hintik, hogy később további kormányok támogatására is van esély, ez jelenleg sokaknál fájó pont lehet – és a hazai, illetve a külföldi fórumokon olvasható véleményekből kiindulva nagyon is az.
Ennek ellenére bízom benne, hogy ez csak keveseket fog eltántorítani a játék beszerzésétől, DRIVECLUB ugyanis remek zászlóvivője lett a PlayStation 4-exkluzív versenyjátékoknak. Játékmenetbeli és technikai oldalról (azt említettem, hogy alig néhány másodpercesek a töltési idők?) egyaránt profi munkát végzett az Evolution csapata, amit igazán megéri megtapasztalnod első kézből. Még akkor is, ha nem tervezel élni a közösségi lehetőségekkel, ám ebben az esetben javaslom, hogy vonj le egy pontot az értékelőben lévő számból - bár a program legnagyobb bája és kiváló szavatosságának forrása a klubok közötti versengés, amely nélkül nem kaphatsz teljes képet róla. Csak ajánlani tudom, hogy toborozz össze egy szuper kis csapatot minél előbb, amellyel bebiztosíthatod, hogy jó darabig ne kelljen másik autós cím után nézned.
Driver #2 - Dzson, az akkurátus pontgyűjtögető klubfejlesztő

A DriveClub eljövetele elérkezett végre. Tudjuk, már egy éve is prófécia szólt róla, de az alkotó még úgy gondolta, hogy gyermeke nem áll készen a nagy feladatra, így a játék most szállt le közénk. Ez az egy év viszont elég volt arra, hogy az ő eljövetelét várók irreális elvárások tömkelegével puffasszák fel a hamis reménységüket, mert a fórumokat olvasva egyesek talán még azt is beleképzelték a játékba, hogy az orálisan fogja őket kielégíteni valamilyen módon. De a hamis reménység arra való, hogy az ember ellen forduljon, így aztán amikor a megjelenés közeledtével jöttek az ingame videók és egyéb infók, igen sok csalódott eretnek kezdte savazni, nem alapszinten: hogy, ez nem szimulátor (senki sem mondta, hogy az lesz), hogy kevés benne az autó (persze, kezdéskor legyen meg neki az összes, minek is várjunk míg megnyeri), meg kevés a pálya (5 perc Jutúb videó nézés után), ésatöbbi. De ez nem volt elég, mert jött a kormány támogatási bombahír, amire egyesek kikeltek magukból, hogy mekkora köcsög a Sony meg a Logitech, hogy dobhatják ki a régi cuccokat a kukába, és ők csak emiatt vettek volna csak PS4-et, de most már nem fognak...
Nekem ilyen szempontból szerencsém volt, hiszen nem vártam különösebben a DC-t, kormányt csak Gran Turismo-hoz, illetve F1 és hivatalos licences rali cuccokhoz használok, mivel máshoz szerintem totál felesleges. (És soha nem fordult meg a fejemben, hogy egy darab játék miatt veszek meg egy 130 ezres konzolt.) Ennek köszönhetően semmi sem gátolt meg abban, hogy élvezzem a kiváló, jelenleg autós játékokban egyedi minőségű grafikát és a kihívásokon alapuló játékmenetet.
A kinézet valóban pestiesen szólva "odaver"; ez után nehéz visszaülni egy bármilyen PS3-as, kerekes cím elé. A pályák kiugranak a képről, az ember meg beugrana legszívesebben oda. Van városi, havas, hegyvidéki, szavanna-jellegű, és természetesen épített pályás környezet egyaránt, amiken ráadásul dinamikusan változik a napszak, illetve a későbbiekben az időjárás sem lesz hozzánk kegyes, amit egy megjelenést követő patch formájában fúj be a szél. Egyszer például egy időfutamon próbálgattam jó helyezést elérni, és olyan fél óra múlva újra kellett indítanom, mivel közben a játékban egyszerűen rám esteledett. De ez nem egyedi példa, mivel igen sok versenyen vált a napszak estéből reggelbe, vagy fordítva, esetleg napsütésből borongós időre. Esti futamokon szuper, ahogy a reflektorok fénye bevilágítja a tájat, és akár saját magunkat is elvakíthatjuk egy időre, ha belemegyünk a bozótosba, ami fehér falként akadályozza a kilátást. (Csak az autók hátuljáról hiányoltam a fényvisszaverő prizmák kezelését, mert bár apróság, de jól mutattak volna a lámpáktól távolban felvillanó macskaszemek.)
A pályák kidolgozottsága is tetszett, mert nagyon élethű minden épület, növényzet, kidöntésre ítéltetett tábla, a nézők örülnek, lufit eregetnek, konfettit szórnak, és színes füstölők gyújtogatásával pirománkodnak. Én személy szerint azért még valamivel dinamikusabbá tettem volna a környezetet, mert oké, hogy nem arról szólnak a versenyek, hogy ki nézi meg jobban a tájat az autóból, de a hangulathoz nagyon sokat adhat pár érdekes látnivaló - gondolok például az NFS Hot Pursuit erdőtüzére, vagy nem tudom melyik másik autósban az elhaladó vonatra az erdei út mellett. (Mondjuk bozóttűz itt is van.) Persze, valószínűleg az volt a koncepció, hogy ne tolják el túlságosan gyerekes irányba az egészet, ahol minden izeg-mozog, meg csillog-villog mint a zsebkendőn, mert akkor a komolyabb játékosok húzzák a szájukat.
Ugyanis a játék versenyzős része kőkemény harc, nagyszerű vezetési élmény offline-ban is a nagyon jól eltalált AI ellen, és a magasabb sebességosztályú szinteken profi káromkodás-generátor. Mindezekkel együtt iszonyat motiváló is, hogy egyénileg és a klubunk szintjén is egyre jobb eredményeket érjünk el, és a DC-ben teljesen benne van, hogy az ember hajnal egykor alig látva még azt mondja, hogy na még egyszer rápróbálok, legalább gyakorlom a pályát. Persze ez is önámítás, hiszen egyértelműen azt reméli, hogy most nem fog kicsúszni a susnyásba, nem vágja le a kanyart vagy megy neki a versenytársnak sebesség büntetést kapva, legyőzi valamelyik mellékfeladatban az aktuális csúcstartót, és végre megtalálja a megfelelő sebességet és ívet ahhoz a trükkös kanyarkombinációhoz. Szerencsére, ha az ember kap az adott pályára egy vezetési stílusához illő autót (persze, ahol nem szériaverseny van), akkor elég hamar képes jó eredményeket hozni. Nekem például a driftelős kocsik a halálom, sőt, magát a driftelést sem tartom valódi autóversenyekbe valónak, viszont a túl jól kormányozható autókat sem kedvelem, mivel a joy négy milliméteres elmozdítására már túlságosan nagy szögben fordulnak az első kerekek, az autó meg csúszik előre kanyarodás helyett. Szenvedtem is, amikor pont olyan autót kellett kötelezően vinni, amivel a vezetés inkább gyorskorcsolyázáshoz hasonlított, de a játékmenet szempontjából ez így van jól.
Lehet, hogy valakinek hiányzik az, hogy autószerelő szerepjáték is legyen mellékelve, ahol órákat piszmoghat a beállításokkal és tuningokkal, de akkor már nem a vezetési élmény és tudás volna a középpontban, és mivel a lényeg az, hogy az adott pályát lehetőleg hasonló szintű autókkal teljesítsék a delikvensek, úgysem tudná kihasználni a fejlesztés adta előnyöket.
Feltehetnénk persze a kérdést, hogy nem túl kevés-e így, ebben a formában a játék, de egy autós game sohasem attól kevés, mert nem lehet benne az R3-mal lehúzni az ablakot, vagy centinként állítani a rugókat és a fékerő eloszlást. Egy (bármilyen) játék akkor kevés, ha igénytelenül néz ki, ha az ember megunja hamar, vagy ha nincs benne kihívás, motiváció, sikerélmény - de a DC semmi ilyen negatívumot nem mutat fel. Itt garantált a grafikai minőség, nincs unalom, hiszen soha nem lehet biztonságban klubunk pozíciója, mindig van kihívás, mivel a rekordjainkat bárki bármikor megdöntheti, motivációnak pedig ott a saját és a klub előmenetele, a bizonyítási vágy a haverok előtt - a sikerélmény pedig itt mindig adott, ha mindezeket jól csináljuk!
Driver #3 - martin, az oldalvízen evező lakótelepi kocapilóta

Pillangó...
...rebegte áhítattal Dzson, amikor elvittem neki első este a PlayStation 4 exkluzív DriveClub három diszkes, triumvirátus-jellegű tesztverziójának kettes példányát, és a prológus, kvázi bemutatkozó versenyt elindítva megpillantotta a képernyőn a rajt előtt keresztbe repülő picurka ízeltlábút.
Egy full-HD Epson projektor minimum 2 méteres átlójú, speciális gipszkarton vászonnal...
...rebegtem áhítattal, amikor leültem Dzsonnál a kanapéra, majd a szoftver elindítása után konstatáltam, hogy lehet felvágom az ereimet, ha nekem nem lesz záros határidőn belül egy ekkora képernyőm. Mert, bár az 51-es Samumnak is nagy és szép képe van, de azért ezt a monumentális vásznat és a DriveClubot mintha a jóisten is egymásnak teremtette volna.
Amikor a DriveClubot még csak hírekből, screenshotokból, valamint trailerekből ismertem, arra spekuláltam, hogy ez a játék a PS3-as Blur (de szerettem benne gyűjtögetni!) és a PS4-es Need for Speed Rivals (de jókat száguldottam benne!) szerelemgyereke lesz. Miért? A Blurben ugyebár csillagokat (vagy miket) kellett gyűjtögetni minél több vezetéssel és minél jobb részeredményekkel, online vonalon erősen megtámogatva, ezzel fejlődést generálva, a Rivals PS4 változata pedig, ha nem is teljes valójában, de legalább részben már megcsillogtatta, milyen látványt és sebességet hoznak majd az új generáció autós játékai. Később, pár nap intenzív driveclubozás aztán kiderült, hogy több részletet jól tippeltem meg, sok mindenről, a játék egészének valós minőségéről és működéséről azonban fogalmam sem volt, mert nem láttam a PS4-es keretbe foglalt összképet. Olyan ez, mint a mi Plavin Barbink: van rajta egy pár szépséges cici, egy zabálnivaló popsi, na de hát nyilván azt az angyali arcot sem lehet kihagyni a számításból, még akkor sem, ha a részletek önmagukban is megállják a helyüket. Arról nem is beszélve, hogy egy ilyen komplex rendszert tesztüzem nélkül lehetetlen kiismerni. Mármint a Barbit... vagyis a DriveClubot.
Mindegy.

Szóval a DriveClub a PlayStation 4 Palvin Barbarája. (Nekem legalábbis.)
Mivel a teszt gerincét már felállította Duke, nekem már csak a saját élményeimre kell koncentrálnom, amikből bőven akad. Az egyik legerősebb ezek közül a DriveClub vezetési modellje, ami számomra egyedülálló. A játék ugyanis egyszerre képes arcade és félszimulátor jelleget prezentálni, épp ezért nem hazudott Paul Rustchynsky rendező, amikor azt nyilatkozta, hogy a DriveClub sok mindenben újszerű és egyedi lesz.
Az autós játékokban ugyanis általában eléggé kiszámíthatóan működik a Mesterséges Intelligencia és a hozzájuk kötött rendszer. Vagy zsinóron húzva mennek a körülbelül egy szintre belőtt járgányokkal a programpilóták, vagy bolyokra szakadva, akiket aztán vagy egy, az övékénél erősebb kocsival, vagy technikás vezetéssel és sok szerencsével próbálsz legyőzni. Magyarán mondva minden MI ellened van, te pedig ellenük. Ami eddig szerintem hiányzott az autós cuccokból, az az ellenfelek közötti valós rivalizálás és versengés, a kiszámíthatatlanság, mely élményt én először itt, a DriveClubban találtam meg. Itt mindenki mindenki ellen harcol tőled függetlenül is, fantasztikus helyzeteket teremtve a futamok során. Túlzásba nem szeretnék esni, de a DriveClubban szinte minden verseny olyan, mintha online futnál valós személyekkel versengve, leszámítva mondjuk a totálisan degenerált, idióta, célzott bajkeverést, nem leszámítva viszont a folyamatos kóstolgatást, előzgetést, sőt komoly lökdösődést(!) és néha kisodródást vagy kitolást(!), ami elsőre bizonyára idegen, sőt talán egy ideig akár idegesítő is lehet az előző generációk kötött autóversenyihez szokott playereknek. Pár ilyen nagyon életszerű in-game helyzet után röhögve gondoltam a PSC-s Hatrix kollégára (és persze Binderre, bár ő annyira nem szíves): milyen idegesen fogja majd mesélni a DriveClub topikjában, hogy épp 220-szal vágódott be a Ferrarival célegyenesbe pole pozícióban, amikor megérkezett a seggébe egy RUF 235-tel, és olyan erőszakosan taszította faron, hogy a szalagkorlátot teliverve keresztbe állt a pályán, a mezőny pedig elszáguldott mellette. (Vagy vágódott oldalról bele és tolta métereken át.) Azért merek erre virtuális fogadást kötni, mert velem is ez történt meg, nem is egyszer.
Ennél fogva szerintem a DriveClub másféle vezetési stílust kíván meg, mint eddig minden korábbi autóverseny: itt nincs előnyt jelentő tuning és nincs igazából extra lóerő sem, maximum a különböző kocsik közötti tulajdonságokkal (gyorsulás, csúcssebesség, kézben tarthatóság, drift) lehet okoskodni és megtalálni azt a verdát, ami a te stílusodhoz és képességeidhez mérten biztosíthatja a továbbjutást. Ez az egész nekem teljesen új és nagyon tetszik, még akkor is, ha sok nehéz versenyt szül: előzni csak bizonyos helyeken, vagy a pillanat szülte pontokon lehet, amikor a többiek épp egymással vannak elfoglalva, vagy elfékezik a kanyart, esetleg felbukkan egy rés, ahova pont be tudsz férni. Itt nincs olyan, hogy 12. helyről félálomban végigelőzöd a sort, mert a sor ezt nem fogja engedni, a kocsid meg nem lehet elég túltápolt ahhoz, hogy harc nélkül pozíciót szerezz.
A versengés háromféle formában történhet, de ez a három egyszerűnek tűnő opció - Tour, Single Event, Multiplayer - rengeteg lehetőséget takar, kiemelkedő szavatosságot biztosítva. A Tourban ha jól számoltam 52 állomás van: aki ezt mind teljesíti (főleg minden csillagot megszerezve), simán büszke lehet magára. Kedvencem, a minden részletben át- és beállítható Single Event perfekt helyszín a számos kategóriára osztott fejlesztések abszolválására. Az online multiplayer (osztott képernyő egyelőre nincs) meg nyilván végtelen futamszámot és megmérettetést jelent annak, aki 100%-osan kiszámíthatatlan versenyélményre vágyik.
A DriveClubban a kocsik kategóriákra vannak bontva. Vannak városi, de a sima utcainál azért kicsivel izgalmasabb verdák (Hot Hatch), és adottak a magasabb géposztályok, mint a Sports, a Performance, a Super, vagy a Hyper. Azt, hogy a játék mennyire más és más élményt kínál a különböző playereknek, mi sem bizonyítja jobban, mint Duke véleménye, aki a magasabb osztályokban találta meg a számára optimális vezetési hangulatot. Én ezzel pont ellentétben vagyok, ugyanis nekem a Hot Hatch az a kategória, ahol élvezem a futamokat. Valahogy nekem nem jön össze, hogy egy 250-nel szakító sportkocsit az úton tartsak úgy, hogy már minimális gázelvételkor is és fékezéskor is azonnal kicsapódik a verda segge, de bízom benne, hogy idővel fejlődik a technikám. (Addig is ott a VW Golf.) Kis szépséghibája s dolognak, hogy a szoftver "egyszemélyes" kampány módjának, a Tournak harmadik mérföldkövén (Semi-Pro) emiatt egyelőre semmilyen formában sem tudok túllépni, viszont a DriveClub ezer más opciót kínál a nekem való versenyzésre, ami nagyon pozitív fegyvertény.
Amit itt még fontosnak tartok elmondani, hogy a Tour mód gyűjthető csillagait nagyon baráti formában adja a gép: ha egy versenyben mondjuk három pont szerezhető három feladattal (pl. helyezés, köridő, maximális sebesség), azokat nem kötelező egy meneten belül behúzni. Mehetsz a leggyorsabb kocsiddal a csúcssebesség elérésére úgy, hogy csak ötödik vagy, majd máskor megpróbálhatsz a dobogó felső fokára lépni egy lassabb, de kezesebb járgánnyal. TÖKÉLETES rendszer, óriási köszönet érte a fejlesztőknek!
Talán ide tartozik a game hagyományos online multiplayer része is, amit pár ízben persze kipróbáltam. Futottam csapatban és egyéniben is a 12-szereplős versenyeken, melyekre vagy barátlistából lelhet pilótákat invitálni, vagy kihirdetett futamokra tudsz nevezni. A random arcokkal összesorsolt modell nekem nem jött be pl. a szándékos akadályozás miatt, az viszont zseniális lehet, amikor két klub profi vezetői csapnak össze.
Hát igen, nem véletlen Sofőrklub a DriveClub. Egyedi módon sokrétű ugyanis a fejlődési szisztéma is, melyet egy - ismét csak szerintem - zseniális közösségi rendszer támogat meg. A program minden megtett kilométert, minden győzelmet, minden driftelt ívet és minden autóhasználatot - sok más mellett - pontosan feljegyez, így saját vezetőd szintjét és klubod előmenetelét is fejleszted azzal, ha bármilyen formában játszol. Amennyiben bármilyen eredményt produkálsz, amivel elégedett vagy, abból kihívást tehetsz közzé online klubtársaid, barátlistád, vagy a rivális klubok számára, amit aztán megpróbálhat megdönteni, aki akar. Ezek a kihívások felsorolhatatlan számban és formában vannak jelen, még a futamok alatt is valós időben - legyen az köridő, ideális ív tartás, vagy drift. Ebben a játékban nem egy súlytalan és személytelen online lista lesz a riválisod, hanem ismert és ismeretlen klubok és playerek, akiknek nevét idővel megismered, sőt keresed, mindenféle versengés apropójából. Ez az egész online közösségi szegmens, melynek működését talál lehetetlen így leírva bemutatni, mert tapasztalni kell és megérteni, annyira sok változóból áll, hogy meglátásom szerint az eddigi LEGJOBB (nagybetűvel) és LEGINSPIRÁLÓBB (nagybetűvel), amit autós játékba építettek - arra ösztönöz, hogy minden nap egy picivel előrébb vidd csapatodat a világranglistán, olyan módon, ahogy neked aznap éppen szimpatikus.
Az instant in-game challenge-ek - melyeket a program automatikusan menedzsel - egyébként nem csak fontos, de nagyon izgalmas részei is a játékmenetnek: ettől lesz minden verseny egyedi és személyes. Innentől kezdve nincs bukott vagy felesleges futam, hisz ha esetleg életed legjobb driftjét mutatod be egy kanyarban, vagy soha nem mentél még olyan gyorsan egy szakaszon, mit akkor ott, akkor biztos lehetsz benne, hogy eredményed a szoftver hamarosan felkínálja majd valakinek (pl. egy barátodnak) megdöntésre. Így kap értelmet egy olyan menet, amit megnyerni ugyan nem tudtál, de mégis arattál benne babért.
A DriveClub egyik legfontosabb része a látvány, amiről valamilyen formában talán már mindenki alkotott véleményt - ezer kép és videó került nyilvánosságra a bejelentés óta. A végeredmény egész egyszerűen fenomenális lett: számomra ez a generáció legszebb autóversenye. Képtelenség állóképeken vagy szóban érzékeltetni azt a vibráló gazdagságot és sebességérzetet, melyet a DriveClub minden belső és külső nézetéből prezentál, és amely végre valós, nem a realitástól elrugaszkodott, túlhúzott fantazmagória formájában (Rivals, ugyebár) mutatja, milyen érzés 250-nel repeszteni egy burjánzó indiai erdőben, a norvég hegyek között, vagy a ködös skót fennsíkokon. Oldalkorláttól szikrát hányó kaszni, felverődő sár és por, levegőben szálló levél, virágszirom és konfetti - ez az, amit saját szemeddel kell látnod! Ami szintén párját ritkítja és soha, semmilyen játékban nem sikerült még így megmutatni, az a napszakok változása (és az időjárás ennél még gyilkosabb lesz a megjelenést követő patch után!): úgy folyik át a vakító naplemente szürkületbe, majd éjszakába, mint egy tökéletesen komponált timelapse videóban (akár ennek sebességét is komponálhatod), és úgy lesz a teljes, csak fényszórókkal bolygatott koromsötétből hajnal, hogy nem csak a gumijaid, de a szíved is üzemhőmérsékletre melegedik vele. Gyönyörű!
Az audio részből a motorhangok keverését emelném ki: nem igazán emlékszem olyan játékra, ahol a saját kocsim duruzsolása mellett a közelemben száguldó riválisomat is így, ennyire intenzíven hallottam volna. Általában fejhallgatóval versenyzek a DriveClubban, és mondhatom atom komoly, ahogy sikít alattam az M-es BMW szíve, miközben hallom, hogy a mellettem épp elhúzó Pagani Huayra egy oktávval alattam ÜVÖLTVE tépi az aszfaltcsíkot. Nekem nagyon tetszik a hangzás, kiválóan megoldották!
Igazándiból a DriveClub annyira kiszolgálja az igényeimet minden téren, hogy negatívumot mindössze egyet tudok felhozni esetében: nincs, vagy nem találtam benne fényerő-kalibrációt. Sem brightness, sem gamma, sem contrast állításra nem volt lehetőségem, amit nagyon hiányoltam az éjszakai versenyeknél. Remélem ezt a későbbiekben orvosolják a fejlesztők.
Igazából oldalakon át lehetne mesélni a DriveClubról, de talán jobb, ha inkább te magad tapasztalod meg ezt a valódi nextgen élményt, amit példa értékű részletességgel és odafigyeléssel adott át nekünk a fejlesztő Evolution Studios. A gyönyörű és finom látvány, a szuper kezelhetőség, az unalom szikrája nélkül - hisz mindent magadra tudsz szabni - folydogáló, végtelen szavatosság, és a mindezek együtthatójából megszülető hihetetlen versenyélmény azt gondolom, a csúcskategóriába repítik a játékot. A rengetegféle beállítás (HUD nélküli képernyő, valaki?), a saját futamok teljes mértékű személyre szabhatósága, a király kozmetikai sérülés és az, hogy a hattagú klub minden egyes szereplője bármikor hozzá tud tenni valamit a csapat eredményéhez, egyszerűen kiváló. A megjelenés napján (állítólag) tölthető okostelefonos szervező-applikáció, az ingyenes DLC-k, a bővítményben érkező fotómód, a szezonális események és kiegészítők sokasága pedig már csak hab a tortán.
Ne késlekedj tehát: lépj be a klubba! Ezzel a húzással nem nyúlhatsz mellé. Ez a game nagyon ott van sze... aszfalton.

(A játékot partnerünk, a Sony Computer Entertainment biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Konzolok Szervize budapesti boltjaiban, vagy webshopjából a linkre bökve rendelhető.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
75. N0rby21  PlayStation.Community tag
2014.11.02. 07:16:12
LV1
Nehogy megvegye most aki nem tette Meg meg!
74. GOD  PlayStation.Community tag
2014.10.24. 10:45:03
LV4
Válasz 69. HUNPetya üzenetére:
A club akkor aktiválódik ha legalább ketten vagytok benne, ha egy olyan klubba lépsz be ami már 20-as szintű pl akkor azonnal megkapod azokat az autókat amiket ők kinyitottak feltéve ha a DRIVER szinted is megvan hozzá..(5-6 kocsi)
K I L L U M I N A T I
73. GOD  PlayStation.Community tag
2014.10.18. 17:34:06
LV4
.. ja és szívesen látnám ezt a fizikát a következő NSF-ekben! :P
K I L L U M I N A T I
72. GOD  PlayStation.Community tag
2014.10.18. 17:28:17
LV4
Egy biztos, hogy ehhez a játékoz már illene a kormány! ;)
K I L L U M I N A T I
71. GOD  PlayStation.Community tag
2014.10.18. 17:24:59
LV4
Egyébként: 225/225 ;)
K I L L U M I N A T I
70. GOD  PlayStation.Community tag
2014.10.18. 17:24:01
LV4
Ha GT-ben lenne ilyen sebesség érzés akkor az is érne valamit a számomra, de így hogy kb úgy érzem, hogy 50km/h-val megyek és a kanyarban akkor is csúszni kezd (ez minden csak köze nincs a valósághoz).. egy kibaszott NAGYPAPA RACING a GT ehhez képest!
K I L L U M I N A T I
69. HUNPetya  PlayStation.Community tag
2014.10.18. 07:30:58
LV1
Sziasztok! Ha jól értelmeztem a tesztet, akkor ugye klubtagság, klub aktivitás szükséges az összes autó birtoklásához. Itt lenne pár kérdésem:
Ha csatlakozok egy klubhoz, amelyik már teljesítette a kívánt követelményeket az adott autó(k)hoz, akkor nálam is felszabadulnak azok az autók?
Egyszemélyes klubnak van értelme? Úgy is érhetek el eredményeket?
A gépparkból mennyi autót érint ez a 'klubéletes' korlátozás? Vagyis hogy működik ez az egész?
Csak azért kérdezgetek annyit, mert olyan sok időm nincs játszani, így nem rontanám más klubjának az eredményét, ugyanakkor szívesen beszerezném a játékot! Köszönöm az infókat!
The future is... BLU
68. MUNRO
2014.10.18. 05:13:40
LV1
Válasz 65. martin üzenetére:
Butul a nemzet... (de főleg a fiatalság)
67. soliduss  A Krónikás
2014.10.17. 14:54:59
LV25
Válasz 58. Gyuri81 üzenetére:
Olvasd már el a negatív kommenteket :D 0 pont mert nem tudtam elindítani a játékot... mert nincs még ps4-em.... :D metacritic sem a régi már sajnos.

Egy jó 8 pontot simán ér a játék.
66. martin  Főszerkesztő
2014.10.14. 08:03:19
LV27
Válasz 63. unrealnoise üzenetére:
Köszi, hogy jöttél és klikkeltél. Gyere minden nap!
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
65. martin  Főszerkesztő
2014.10.14. 08:02:52
LV27
Válasz 64. Gyuri81 üzenetére:
Van helyettük 120% új. :)
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
2014.10.13. 20:11:17
LV1
Válasz 62. martin üzenetére:
2.
Ahogy nézegetem az oldalt a régi tagok(kemény mag) kb. 80% is eltűnt!
63. unrealnoise  PlayStation.Community tag
2014.10.13. 15:25:58
LV1
Pontosan az ilyen tesztek miatt nem látogatom ezt az oldalt. A 9/10-es pontszám olyan szinten elfogult, hogy inkább bele sem megyek mélyebben... Elég megnézni a felhasználói és a sajtósok által szórt problémákat, + szervergondok + gyér tartalom...

Ha ez 9/10, akkor a Forza Hirozon 2 az 20/10, egyenesen az évezred játéka. Vicc ami ezen az oldalon megy, megyek is innen megint, jóidőre...
62. martin  Főszerkesztő
2014.10.13. 14:45:04
LV27
Válasz 61. Gyuri81 üzenetére:
Hányadik reged ez? :D
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
2014.10.13. 14:41:21
LV1
Válasz 60. martin üzenetére:
Szeretek nevetni a sok elvakult emberen aki nem lát 1-nél tovább!
60. martin  Főszerkesztő
2014.10.13. 13:44:49
LV27
Válasz 59. Gyuri81 üzenetére:
Akkor minek regeltél újra be te szerencsétlen, ha elkorcsosult? :D
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
2014.10.12. 16:25:48
LV1
Válasz 29. HUN_Ra1n üzenetére:
Szokd meg az a PSC!
Ez egy full jó oldalnak indult aztán valahogy elkorcsosult az egész!
Amúgy kíváncsi lennék ha ez nem egy behirdetett nexteg ps4 exkluzív játék lett volna hány pontot kapott volna a 10ből!
2014.10.12. 16:17:11
LV1
Válasz 38. darkferro üzenetére:
És ott van még a metacritic is:
Metascore 72/100
User Score 5.8/10
User Reviews:
-pozitív 100
-vegyes 15
-negatív 69
57. Kenshinxxx  PlayStation.Community tag
2014.10.12. 14:18:51
LV4
Válasz 51. Dugo üzenetére:
Talán ismered? Esetleg volt szerencséd beszélgetni vele?
your simple words just don't move me
56. joeBLIND  PlayStation.Community tag
2014.10.12. 00:29:19
LV1
Válasz 53. HUN_hatrix üzenetére:
Kösz.
JÂTÉK AZ ÉLET_a vége-GAME OVER.
55. gigxer78  PlayStation.Community tag
2014.10.11. 17:07:09
LV1
Szerver probléma folyamatosan...
54. martin  Főszerkesztő
2014.10.10. 11:52:43
LV27
Válasz 53. HUN_hatrix üzenetére:
Amerikai hülyegyerekeknek.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
53. HUN_hatrix  The Saboteur
2014.10.10. 11:51:25
LV30
Válasz 52. joeBLIND üzenetére:
Szerintem a FORZA féle visszatekerésre gondolt.
Ott ha elrontottál egy kanyart a versenyen, ott és akkor visszatekered és beveszed jól, így nem kell újrakezdeni egy versenyt, mert elrontottál egy kanyart.
Ezek az ilyen amartőrgémermegoldások. ;)
PSN ID: HUN_hatrixx ... Nincs hiszti! ;)
52. joeBLIND  PlayStation.Community tag
2014.10.09. 23:52:47
LV1
A visszatekeres hianya alatt a visszajatszas (replay) hianyat erted?
JÂTÉK AZ ÉLET_a vége-GAME OVER.
51. Dugo  PlayStation.Community tag
2014.10.09. 14:17:47
LV4
Válasz 49. martin üzenetére:
Mert az egy uresfeju szepseg, martin. Azert.
"...seb minta forsa..."
50. Tevez11  PlayStation.Community tag
2014.10.09. 04:56:40
LV23
Nagyon komoly,részletes teszt,köszi.
"A fakezemmel,lekaszabolok pár Baszadékot"ArgFan75
49. martin  Főszerkesztő
2014.10.08. 23:16:54
LV27
Válasz 48. Dugo üzenetére:
Miért?
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
48. Dugo  PlayStation.Community tag
2014.10.08. 22:52:03
LV4
Ez a Palvin Barbaras hasonlat amugy nem igazan tesz jot a jateknak.
"...seb minta forsa..."
47. Dugo  PlayStation.Community tag
2014.10.08. 22:51:20
LV4
Válasz 45. HUN_hatrix üzenetére:
Aha, ertem. :) Hat... Jo neked. :)
"...seb minta forsa..."
46. Re-tech  PlayStation.Community tag
2014.10.08. 15:06:29
LV7
Rég olvastam ilyen jó tesztet,kösz!
A játék meg ZSÍR!!!
Nem üthetlek meg mer' megbüntethetnek.
45. HUN_hatrix  The Saboteur
2014.10.08. 14:59:39
LV30
Válasz 41. Dugo üzenetére:
Tudok a sorok közt olvasni és ez a cikk sorai között volt.
Persze ilyenre csak a szabadkőműves rend tagjai képesek, nem árulhatom el a technikát.
PSN ID: HUN_hatrixx ... Nincs hiszti! ;)
44. Dzson  Szerkesztő
2014.10.08. 14:22:54
LV6
Válasz 42. Janhun7 üzenetére:
Szerver problémák miatt késik.
"Miféle mű kutyakaki...?" (Top Secret)
43. PSti  PlayStation.Community tag
2014.10.08. 14:10:06
LV5
Oda se adták a plusos verziót se, csak 10 dolcsival olcsóbban lehet megvenni a boltban.
2014.10.08. 13:19:16
LV1
Kövezzetek meg bátran ha hülye vagyok,de most végül ingyenesen tölthető verzió van már?Mert Magyar store-on nem találom,lehet kiüti a szemem..
41. Dugo  PlayStation.Community tag
2014.10.08. 11:47:03
LV4
Válasz 25. HUN_hatrix üzenetére:
"Ezek szerint CSAK MI vagyunk ketten Binderrel az egész oldalon, aki nyugodt szívvel le meri írni, ha gond van egy játékkal, így tehát azok "akiknek érdemes oda figyelni a szavára". "

Mi van? :D Ezt honnan sikerült összeálmodni? :D
"...seb minta forsa..."
40. Dzson  Szerkesztő
2014.10.08. 10:48:31
LV6
Válasz 36. HUN_Ra1n üzenetére:
"Egyébiránt imádom az autós stuffokat csak eléggé kezd idegelni hogy a kedvenc konzolgyártó cégem az egyik kedvenc műfajomat hagyja igencsak elhanyagolva..."

Mint írod, konzolGYÁRTÓ cég. A Sony kiadja maximum a játékokat, de nem fejleszt, és nem ír ki tendert "jó grafikájú, fél-szimulátor autós játék, amit majd nem fikáznak le sokan" fejlesztésére a developer cégek között.
"Miféle mű kutyakaki...?" (Top Secret)
39. probi  PlayStation.Community tag
2014.10.08. 10:17:31
LV8
Én sem látok benne semmi potenciált csak egy JELENLEG csúcsra járatott tech demót, ez így kevés. Szerintem van nála jobb (GT6, PS3), lesz nála jobb (GT7).
38. darkferro  PlayStation.Community tag
2014.10.08. 07:15:50
LV1
Az eddigi értékelések, kommentár nélkül...

Giant Bomb 10/07/14 Review 2 out of 5
NZGamer 10/07/14 Review 6.5 out of 10
Softpedia 10/07/14 Review 7.5 out of 10
Post Arcade (National Post) 10/07/14 Review 7 out of 10
Cheat Code Central 10/07/14 Review 3.7 out of 5
Metro GameCentral 10/07/14 Review 5 out of 10
GamesBeat 10/07/14 Review 80 out of 100
Hardcore Gamer 10/07/14 Review 2.5 out of 5
Game Revolution 10/07/14 Review 3 out of 5
TheSixthAxis 10/07/14 Review 8 out of 10
id: darkferro73
37. Arisen  PlayStation.Community tag
2014.10.08. 00:45:02
LV1
Még jó, hogy anno minden barátomnak/ismerősömnek eldicsekedtem, hogy mekkora ajándékkal (full game) lep meg minket a Sony a PS4 debütáláskor! Azóta is kérdezik, hogy mi van a nagy DRIVECLUB-al? Eleget égtem már a Sony variálásai miatt, majd pont egy 9 pontos játékkal fogok feszíteni? Nem tök mindegy lett volna megadni neki a 10pontot? xD
36. HUN_Ra1n  PlayStation.Community tag
2014.10.08. 00:34:07
LV1
Válasz 35. Binder üzenetére:
Konkrétan leírtam napokkal ezelött a véleményem az addig látottakról-olvasottakról,nevezetesen azt hogy a játék egy grafikai bomba, de emellett nem tartom elég komolynak a koncepciót sem a tartalmat...És inkább techdemónak tartom mint a Crysis-t...Hangsúlyozottan az addig látottak olvasottak alapján... Erre degenerált lettem.... Nem mentem bele a személyeskedésbe, de akkor is megköszöntem hogy a főszeri ilyen kedves. Aztán ma a chatfalon látom hogy a főszerkesztőúr épp kóklernak buzinak dilettánsnak írja le a gamespot csapatát, amivel bizonyos szinten még egyet is értek, na nem csak az 5 pontos értékelés miatt...De szóvá tettem hogy azért az elég erős hogy egy oldal főszerkesztője ilyet megenged magának az oldalon,főként úgy hogy ő maga abszolút nem nevezhető a témában pártatlannak... Persze ezután nyomoronc is lettem aki miért nem kotródik....Kb ennyi történt, nem igazán izgat csak magát minősíti.

Egyébiránt imádom az autós stuffokat csak eléggé kezd idegelni hogy a kedvenc konzolgyártó cégem az egyik kedvenc műfajomat hagyja igencsak elhanyagolva...
PsnId: HunKa1n
35. Binder  Drift & Photo
2014.10.08. 00:05:33
LV22
Válasz 33. mentoloshypo üzenetére:
Én arra céloztam hogy egy bizonyos játék lehet neked nagyon bejön, nekem meg nem. Ez akkor is megeshet ha történetesen a játék pl 10 pontos...rengeteg példa volt már rá csak az én "pályafutásom" során is, pl a legemlékezetess... ott a nagyon vitatott Alien CM, amit mi 5x toltunk végig a srácokkal, és nagyon élveztük, pedig azt az egész világ lehúzta, de nagyon. Mi mást vártunk tőle, másképp áltunk hozzá.

Ez a játék nagyban támaszkodik a közösségi élményre, ezért bátorkodtam odairni azt hogy:
"Hogy a játék mennyire köt majd le, az nem csak a játékon
múlik...legfőképp rajtad..."

Az "...eleve leszaroztad..."-dal meg arra utaltam, hogy emberünk heves vitába keveredett martinnal (ő maga is ere utalt a 29-es hsz-ében), bár én ennek a vitának csak a végét olvastam, mert a csetablakba pörögtek a hsz-ek és későn érkeztem, így nem tudom mi volt a konkrét hsz részéről amivel kiváltotta a vitát.

Lényeg hogy a plusz-os verza nem tudom milyen lesz, elég lesz e arra hogy teljes egészében megmutassa a játék minden oldalát...de az biztos hogy jó dolog hogy bele lehet nyalni a fagyiba, mielőtt az ember egy egész adagot rendelne...de ha eleve úgy áll hozzá hogy úgyse lesz finom, akkor nehezen fogja meglepni, egy alapvetően szokatlan ízvilág!!!
Én is imádom az autós stuffokat, és itt nagy fájdalom hogy nincs normális kormánytámogatás (egyenlőre), mert rossz nézni amit kontrollerrel művelnek. Én ezt nem is a vezetés hanem inkább a látvány miatt veszem meg...aki ismer tudja hogy én a fotómódot várom leginkább...a közösségi lökdösődés nem érdekel! :)
Vezetni akkor fogok, ha menni fog vele a G27...addig max gurulok pár kört...de lehet engem is meg fog lepni és a DS4-el is elfogadható lesz a mozgatása...majd kiderül. :)
34. HUN_Ra1n  PlayStation.Community tag
2014.10.08. 00:03:26
LV1
Válasz 33. mentoloshypo üzenetére:
A látványt és annak minőségét nem kérdőjelezem meg, bámulatos, komolyan. Nekem a tartalommal vannak erős fentartásaim. Annak idején a Crysis-ra rásütötték hogy techdemó mert egy totál középszerű játék volt, ugyanakkor az egyik ha nem a leglátványosabb a maga műfajában. És baromira ezt érzem ennél a játéknál az eddig látottak/olvasottak alapján,és elég sok pártatlannak mondható review-ban is hasonlókat róttak fel negatívumként...
Gyakorlatilag az 5 pontot is viccesnek tartom, mert annál azért biztos hogy több, de a 9 pontot is annak tartom mert annál azért jóval kevesebb ha igazak amiket a tesztek írnak és tényleg kimerül a kiemelkedő jelző a látványban...
Meglátjuk, a cikk miatt kicsit bizakodok. Erősen ráfér a sony kínálatra egy jóféle autós cucc.
PsnId: HunKa1n
33. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2014.10.07. 23:48:10
LV28
Válasz 32. HUN_Ra1n üzenetére:
Értem én szegény Binder mit akart kihozni a mondanivalójából (ha eldöntötted, hogy valami szar akkor ezen nem fog változtatni semmi, legalábbis gondolom) de hogy főként rajtad múlik, hogy leköt-e egy játék, hát.... erre tudnék sok mindent mondani, de inkább nem.

Ráadásul egy szóval se szaroztad le, csak kifejtetted, hogy eddig 7 (7.4, bocsi) pontos átlag miatt szkeptikus vagy. Ami szerintem teljesen jogos részedről, pláne egy olyan játékkal kapcsolatban amit 1 hónap híján 1 évet halasztottak a minőség és felhasználói élmény fokozása érdekében.

Na mindegy, várom a holnapot, hogy szedhessem a Plus-os verziót.
32. HUN_Ra1n  PlayStation.Community tag
2014.10.07. 23:35:33
LV1
Válasz 31. mentoloshypo üzenetére:
Még egy 8-as is....
Főleg olyat aki szereti az autós játékokat...:)
PsnId: HunKa1n
31. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2014.10.07. 23:31:39
LV28
Válasz 30. Binder üzenetére:
Egy 9 pontos játék képes meggyőzni a szkeptikust is.
30. Binder  Drift & Photo
2014.10.07. 23:19:57
LV22
Válasz 29. HUN_Ra1n üzenetére:
Hogy a játék mennyire köt majd le, az nem csak a játékon múlik...legfőképp rajtad...nem mindegy mit vársz tőle...majd eldől...de ha eleve leszaroztad, akkor sok jót ne remélj...
29. HUN_Ra1n  PlayStation.Community tag
2014.10.07. 23:12:53
LV1
Én is nyugodt szívvel leírtam a benyomásaimat aztán "degenerált" lettem.:)
Kíváncsian várom már a plus változatot,meg tud-e győzni arról hogy fullra bővítsem, vagy arról hogy nem volt igazam és nem unom meg pár nap/hét alatt... De kétlem és egyelőre jóval reálisabbnak tatom a 6-7 pontos értékeléseket...Persze kínos lenne 6-7 pontot kiszórni egy """"pártatlan"""" oldalnak ahol hónapok óta nem volt minden nap videó/kép/cikk a játékról és nem minden erről szól az oldal hátterétől a reklámjain át..:)

Egyébként a cikk ettől függetlenül frankó,meghozta a kedvem a játékhoz de továbbra is erősen szkeptikus vagyok...
PsnId: HunKa1n
28. martin  Főszerkesztő
2014.10.07. 23:08:45
LV27
Válasz 16. Dzson üzenetére:
Harmadik szegmens, csak azzal lehet menni.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
27. martin  Főszerkesztő
2014.10.07. 23:08:21
LV27
Válasz 23. Dzson üzenetére:
Dzson bmeg megőrjítesz, ne vessz el felesleges részletekben. :)
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
26. barnoca  PlayStation.Community tag
2014.10.07. 22:49:34
LV18
A kedvenc PS3 csapatom új játéka.
Nem is kérdéses!
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
DRIVECLUB
Evolution Studios / SCE
Látványosság:
Kiemelkedő
Játszhatóság:
Kiemelkedő
Szavatosság:
Kiemelkedő
Zene / Hang:
Hangulat:
Kiemelkedő
9/10
Pozitívum
Brutálisan jó sebességérzet, technikailag különlegesen stabil (sőt, bámulatos), szuperül működnek a közösségi funkciók…
Negatívum
...amelyekben, ha nem vagy érdekelt, le kell mondanod több autóról, valamint a szavatosság egyik fő forrásáról is; a kormánytámogatás jelenlegi állapota sokaknál fájó pont lesz

MARTIN BELESZÓL
Óriási pozitív élmény számomra a játék, még úgy is, hogy sajnos nem vagyok megfelelően erős pilóta a Tour mód befejezéséhez.