PlayStation.Community

2014.07.27. 13:56 Kedvcsináló
36 hozzászólás
Szerző: HTB
Értékeld a cikket!
Jött egy Mágus és leszállt közénk…

…érted, a Holdról.

Jó – vagy rossz, tudja fene – szokásom első benyomás alapján ítélkezni. A Destiny alfa verzióját hatalmas pozitívumként éltem meg, az unalomig játszott és kitapasztalt FPS formulában üdén hatott a program már ezen korai verziója is, ötvözvén az MMO-k és az FPS-ek világát (igen, tudom, a Bungie kijelentette sok százszor, hogy ez egy ún. open world shooter, de továbbra sem a fejlesztők szavait visszhangozzuk, hanem élményeink alapján ítélkezünk…).
De mi is fejlődött a korai verzióhoz képest ebben az állítólag 500 millió dolláros fejlesztési költséggel megáldott csodaproduktumban (lehet olyat is olvasni, hogy a Bungie a játék életciklusát majd tíz évig ki akarja tolni, ez megmagyarázná a hatalmas összeget)?
Ami már most nagyon szimpatikus, hogy úgy tűnik, a fejlesztők hallgatnak a játékosok visszajelzéseire. Egy ilyen hosszútávra tervezett programnál ez kulcskérdés és roppant mód bíztató. Ha játszottál az alfával, te is tenyérbe hajtott fejjel emlékezel vissza Dinklage kínosan béna, mára már mémmé avanzsált Mágusos egysorosára (már pólóra is nyomták, garantált a halhatatlanság). Az első legszembetűnőbb változás a multifunkcionális mechanikus segédünk, a Szellem hangjának feltupírozása, megeffektezése. Itt meg is ragadnám az alkalmat, hogy ettől függetlenül – a program jelen állapota alapján – a hangokat kiáltsam ki a leggyengébb láncszemnek, ennyi pénzből illett volna egy Battlefield szintű hangorgiát a nappaliba varázsolni. Félre értés ne essék, a hanghatások nem rosszak, de lehetnének sokkal jobbak, pont ezért lógnak ki az amúgy hihetetlenül hangulatos játékból. Ja, és magamból kiindulva gondolom sokan, akik végignyüstölték az alfát hiányolták az irányított karakter saját hangját, van már ilyen is!

Fiatalabbaknak, PC-s múlttal nem rendelkezőknek idegen lehetett ez a MMO-s (open world shooteres!) hozzáállás, sokakat talán el is riaszthatott a Destiny alfa tápolósabb jellege, a béta PvE – azaz játékos(ok) a mesterséges intelligencia ellen – részéhez képest a most kiadott próbaverzió sokkal inkább a történetre koncentrál. Szokásos sci-fi klisék az Egyetlen Hősről (ez lennél te), az idegen civilizációval találkozó emberiség felemelkedésével, illetve hanyatlásával (tudniillik az idegen civilizáció hozta magával a jó barátját, a Sötétséget is). Baj ezzel sincs, jópofa ürügy ez, hogy órákon át alig-pislogva, a TV-t bámulva aprítsunk egyedül vagy többedmagunkkal mindent, ami szembejön. A cselekményszál káprázatos videókon keresztül kerül bemutatásra, mivel az alfa és a béta verzió helyszínei megegyeznek (a jó öreg Oroszország maradványai), igyekeztem több képet lopkodni az átvezető szegmensekből, állóképeken is nagyon adják, képzeld el mindezt mozgás közben!

A béta helyszíne tehát megmaradt az alfából megismert korrózió sújtotta (és ilyen, rozsdásabb színvilágú) Oroszország. Az alfa kipróbálása után hangot adtam félelmemnek, a helyszínek ismétlődésével kapcsolatban. A történet-küldetések közben is vissza-vissza kell majd táncolni már bejárt helyszínekre (valami új főgonosz homlokának behorpasztása, új komponens megszerzése stb. végett), mivel az alfát agyonjátszottam, csukott szemmel is boldogultam ezeken a pályákon (már ami a navigációt illeti): jelentem alássan, néha megérte felébredni a transzból, ugyanis az eddig üresen tátongó barlangok ellenségekkel, kifosztható ládákkal lettek benépesítve, valamint azon érzésem is visszaigazolásra lelt, hogy később érdemes visszatérni a már abszolvált pályára, ha nem a megszabott irányba indulsz el, új kihívások, nem várt meglepetések várnak rád (egyelőre ez kimerült pár kérdőjeles szintű, a 8-as szintű karakteremmel is sebezhetetlen ellenségben, de nagyon kíváncsi vagyok, milyen kincseket rejtenek).

Továbbá a küldetéseket gyakran publikus világesemények is megszakítják, ilyenkor a környéken questelkedő tömegek sáskarajként zúdulnak a helyszínre, hogy erejüket egyesítve fékezzék meg az űrhajóból potyogó szörnyhordákat busás jutalmak reményében. Ezek a pár perces ad hoc események képesek megtörni – pozitívan értsd! – a bóklászást, valamint teljesítményünktől függően kapjuk a táposabb felszerelést.
Ó, a felszerelés! Minden szintezős többszemélyes mókának ez az egyik esszenciája, már a bétából is látható, hogy ezerféle fegyver, kiegészítő, jármű, komponens várja, hogy a zsebünkben landoljon. Lesz csak a többszemélyesen abszolválható „strike” pályákról begyűjthető csudapáncél, PvP-vel (egymás elleni multiplayer) kivívható harci puska, embléma, minden, ami nem csak erősíti, de szépíti is avatarunkat. A megunt felszerelés szétbontható (disenchantolható szép magyar szóval), ezzel pénzhez valamint újabb komponensekhez juthatunk. Már most végtelennek tűnik a lehetőségek tárháza, mindenki játékstílusához és karakteréhez igazíthatja majd a viselt gönceit.
Az alfa verzióban a három választható kaszt közül a DD (damage dealer)/Support irányba fejleszthető boszorkánymesterrel osztottam a halált, a bétában kipróbáltam a másik két osztályt is (titán és vadász). Így, hogy mind a hárommal keresztülrohangáltam Oroszországon, már bátran állíthatom, hogy bizony játszva nagyon is érezhető a különbség hármójuk közül. Csak egy jó csapatot kell magad köré verbuválni, akik tisztában vannak karakterük előnyeivel és képességeivel, egy közelharcra és a csata mező első soraiban gyilkolásra tervezett titán például ne mesterlövészkedjen a pálya valamely eldugott sarkából!

Kulcskérdés lesz tehát magunk köré csődíteni egyetemes cimboráinkat, ettől függetlenül én véletlenszerűen összesorsolt kollégákkal is jókat lövöldöztem egy-két csúfos kudarcot leszámítva. Főleg fontos ez a több személyre tervezett strike küldetéseknél; a sztoriban egyedül is lehet boldogulni, ha nem ész nélkül törtetsz előre, de strike-ot indítani, nem hogy túlélni sem lehet egymagadban.
Az ellenségek MMO (open world shooter!) játékhoz képest nagyon jól teljesítenek mind szűkebb, mind nyíltabb terepen. Fedezékbe bújnak, próbálnak bekeríteni, gránátokkal ösztönöznek minket arra, hogy ne egy helyben járjuk a haláltáncot.

Hatványozottan igaz a PvP szegmensre, hogy összeszokott csapattal lehet elérni a nagyobb sikereket. Mivel az eddigi tapasztalatok alapján a szintnél is fontosabb a felszerelés (tehát megeshet, hogy a két szinttel alacsonyabb ellenfeled darabokra szed a frissen zsákmányolt csodapuskájával), itt azért némi balansz (és most nem a többszemélyes arénák zömén elszórt járművekre, rögzített ágyúkra gondolok) még szükségeltetik, de bízom benne, hogy a Bungie időben felismeri és kezeli ezt a problémát a meccsek összesorsolásakor. Ha viszont mindenki tudja, mit kell csinálni, kisebb csapatokban együtt mozogtok a sok lúd disznót győz elv érvényesül és ez így van jól.

Technikai oldalról vizsgálva mind az artwork, mind maga a grafika hihetetlenül elragadó (a szörnydizájnt ugyan szokni kell, de nagyon passzolnak a csúfságok ebbe a kitalált alternatív jövőbe). Lassulást nem, FPS csökkenést sem nagyon tapasztaltam, ránézésre stabil 30 körül mozog a framerate.

A – kevés – fenntartásom a játékkal továbbra is az olykor ismétlődő helyszínekkel kapcsolatos, de ha igaz, hogy a Destiny közel tíz évig fogja boldogítani a játékosokat és a Bungie ontja magából az új tartalmat, akkor továbbra is úgy gondolom (és itt picit az FPS/MMO – open world shooter! – megszállott beszél belőlem): ha más játék nem is jelenne meg PS4-re, csak a Destiny, már megérné konzolt venni. Szerencsére azonban a Destiny csak egyike a sok igényes játéknak, amivel az elkövetkezendő években játszani fogunk. Illetve az időmilliomosok, ugyanis a Destiny nem két perces kaland; infúzióra kötve és bepelenkázva egy életet leélnék vele.
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
36. Arisen  PlayStation.Community tag
2014.08.11. 17:16:32
LV1
Válasz 31. wooltur üzenetére:
Én dettó így vagyok vele! Ami viszont nagyon tetszik benne az ez: https://www.youtube.com/watch?v=pi5GpC03veY :)
35. newkratos7  PlayStation.Community tag
2014.08.05. 16:58:04
LV3
Válasz 34. MMathers üzenetére:
Vágom a centit. :)
Guardians! Tonight, we dine in hell!!
34. MMathers  PlayStation.Community tag
2014.08.04. 16:51:36
LV1
Már nincsen sok hátra. :)
33. szasa
2014.08.01. 23:28:41
LV1
Emiatt végre visszakérem a PS4-emet tesómtól.
32. newkratos7  PlayStation.Community tag
2014.07.30. 22:31:46
LV3
Ez a játék tőlünk lesz nagy, a közösségtöl! ;)
Guardians! Tonight, we dine in hell!!
31. wooltur  PlayStation.Community tag
2014.07.30. 18:29:43
LV16
Nem tudom, én nem estem tőle hasra, nem rossz, de semmi akkora hűha nincs benne amiért istenítik.
R.I.P. Brúnó :-(
30. cratoska25  PlayStation.Community tag
2014.07.29. 20:12:22
LV5
Válasz 9. newkratos7 üzenetére:
Az is benne van a pakliban:)
Hjujj, de nehéz a jáátéékk..
29. Spike91HUN  PlayStation.Community tag
2014.07.29. 13:06:00
LV3
Válasz 27. soldi71eeer üzenetére:
ja PSC clan lennènk egy páran :)
DRUNK-GAME-METAL-KAKAÓSKALÁCS
28. Lobi  PlayStation.Community tag
2014.07.29. 09:50:42
LV1
Válasz 26. mentoloshypo üzenetére:
Ez a munkám.
2014.07.29. 03:15:41
LV3
Válasz 16. martin üzenetére:
Nagyon vàrom a jàtèkot!!Gondolom sokan vagyunk ezzel ìgy itt a psc-n is.A beta nagyon pazar volt,baszottul tetszett.Szerintem alakìthatnànk egy clant,ìgy könnyebben össze tudnànk rakni jòl össze szokott csapatokat.Bìzom benn hogy tetszik az ötlet!!
26. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2014.07.28. 20:55:10
LV28
Válasz 23. Lobi üzenetére:
Ez a név hogy jött?
25. newkratos7  PlayStation.Community tag
2014.07.28. 19:43:25
LV3
De nehezen fog eltelni ez pár hét.
Guardians! Tonight, we dine in hell!!
24. newkratos7  PlayStation.Community tag
2014.07.28. 19:42:49
LV3
Vége a bétának! :(
Guardians! Tonight, we dine in hell!!
23. Lobi  PlayStation.Community tag
2014.07.28. 19:34:54
LV1
Rajta van a karakterem az egyik képen:)
MONITORMIXER
22. newkratos7  PlayStation.Community tag
2014.07.28. 19:02:24
LV3
Válasz 19. mentoloshypo üzenetére:
Szerintem tuti!
Guardians! Tonight, we dine in hell!!
21. ALF22  Son of Liberty
2014.07.28. 12:37:10
LV26
Válasz 20. mentoloshypo üzenetére:
az is benne van
20. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2014.07.28. 12:27:24
LV28
Válasz 18. ALF22 üzenetére:
"Azt az 500millát (ha igaz) vissza kell szerezni többszörösöen, nem csak simán keressünk plusz 500at."

Erre csak azt tudom mondani sajnos, hogy: Activision
19. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2014.07.28. 12:24:57
LV28
Válasz 15. PoRoLY üzenetére:
Lesz persze, nem is kevés.

Season pass-ról van hír amúgy?
18. ALF22  Son of Liberty
2014.07.28. 09:06:18
LV26
Én azért nem élném bele magam abba,hogy sokáig játszik az ember egyszer kifizetett játékkal. Azt az 500millát (ha igaz) vissza kell szerezni többszörösöen, nem csak simán keressünk plusz 500at.
Vagy mikrotranzakciók vagy pakkok,dlc, de az alap játék kevés lesz ehhez. Főleg, ha nem akarnak évente kiadni egy új Destinyt.

Ps3as verziónál nem tudom fog-e számítani meg érint-e vkit: de Destiny elött 1hónappal már szarakodott a letöltés store-ból. Béta döcögős indulása miatt hirtelen "megjavult" a rendszer. Most,hogy vége van már tegnap este visszaállt a lassú (értsd kiba..ott ku..a csigalassú) tempóra!
17. Ruzsi  PlayStation.Community tag
2014.07.28. 08:25:25
LV10
Válasz 14. mentoloshypo üzenetére:
Nehéz dologra vállalkoztál. Szűz létedre egy csadorban lévő nőt akarsz feleségül venni, aki kicsit kivillantotta a bokáját.
16. martin  Főszerkesztő
2014.07.28. 08:11:17
LV27
Válasz 14. mentoloshypo üzenetére:
A World of Warcraft is pont ilyen, hogy van benne PvP és PvE max gear. Mind a két tábornak kedveznek.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
15. PoRoLY  Secretum ad vitam aeternam art
2014.07.28. 08:02:46
LV12
Válasz 14. mentoloshypo üzenetére:
Most csak ennyit láttunk belőle. Lesz ebbe még tartalom.
PSN ID: PoRoly_Hu -->http://porojj.deviantart.com/
14. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2014.07.27. 23:07:02
LV28
Válasz 13. martin üzenetére:
Az alfa/béta alapján a legendary felszerelésekhez crucible rank illetve marks kell, amit ugye csak kompetitív multi közben tudsz megszerezni.
Lehet, hogy ezen felül még lesznek máshogyan készíthető felszerelések, ez esetben biztosan ki fog javítani valaki.
Meg ugye ott lesznek még a legmagasabb szintű felszerelések, az exotic cuccok remélem ezekhez nem kell crucible rank.

Nem zárkózok el sose a kompetitív multiplayer szegmenstől, de a Destiny esetében abszolút nem érzem ide illőnek. Jétszottam pár órát, elég tűrhető, komolyabb gond nincs vele, de az ég világon semmi extrát nem ad a nagy multis címekkel szemben.
Persze meg értem a Bungie-t, sokan szeretnek PvP-zni, sőt elnézve a fórum hozzászólásokat sokan elő sorban ezért veszik meg, vásárlói bázist bővítenek ezzel ki.
Nekem a nyitott világú co-op mókáról fog szólni a játék.
13. martin  Főszerkesztő
2014.07.27. 20:48:54
LV27
Válasz 2. mentoloshypo üzenetére:
Nem hiszem, hogy a legjobb cuccokhoz kötelező lesz a kompetitív multi.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
12. ALF22  Son of Liberty
2014.07.27. 20:08:24
LV26
fegyverhangok igengyengek
ghost-e viszont kiraly
11. ALF22  Son of Liberty
2014.07.27. 20:06:11
LV26
Válasz 10. newkratos7 üzenetére:
10napos a beta
10. newkratos7  PlayStation.Community tag
2014.07.27. 19:57:02
LV3
Egyébként meddig tart a béta?
Guardians! Tonight, we dine in hell!!
9. newkratos7  PlayStation.Community tag
2014.07.27. 19:56:42
LV3
Válasz 8. cratoska25 üzenetére:
Ghost! :)
Guardians! Tonight, we dine in hell!!
8. cratoska25  PlayStation.Community tag
2014.07.27. 19:55:54
LV5
Hatalmas game, vétel halálbiztos, csak a kiszerelésen nem tudok dönteni, mindig máshogy gondolom
Hjujj, de nehéz a jáátéékk..
7. Bandita1001  PlayStation.Community tag
2014.07.27. 19:31:51
LV1
Nekem nagyon tetszik a játék, a helyszínek ismétlődése egy kicsit zavar...egy biztos, engem beragasztott a gép elé a játék...nem kicsit :)
6. newkratos7  PlayStation.Community tag
2014.07.27. 19:23:15
LV3
Kilóra!
Guardians! Tonight, we dine in hell!!
5. newkratos7  PlayStation.Community tag
2014.07.27. 19:22:59
LV3
Engem megvettek!
Guardians! Tonight, we dine in hell!!
4. neoptolemos  Apu ökölbe szorult keze
2014.07.27. 19:03:54
LV8
Én egyszerűen nem vágom hogy miért "ciki" az a bizonyos mondat. (that wizard came..) Fel sem tűnik mikor hallom.
3. Nova  vas Normandy
2014.07.27. 17:56:34
LV14
Válasz 2. mentoloshypo üzenetére:
Elég nagy hiba lenne ha csak PvP-ből tudnál erős felszerelést szerezni. Ha már tényleg "MMO" féleség a játék akkor a PvE loot-nak is jónak kell lennie, sőt. Random world és strike/raid loot, mission reward-ok stb. Kell lennie komolyabb felszerelésnek is a későbbi szinteken.
" I'm my own worst enemy "
2. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2014.07.27. 15:58:59
LV28
Az Activision miatt szerintem szarrá lesz "déelcézve", így megvárok egy GOTY, vagy legalábbis egy bővített alapkiadást.
Pedig tetszik.

Egy dolog zavar, de az nagyon: a legendary cuccokhoz (tehát amiért tulajdonképpen farmolsz hetekig-hónapokig) kötelezően kell kompetitív multiznod- Miért kell a PvP-t ráerőszakolni az olyan játékosokra mint én, aki a co-opot látja a Destiny-ben? Mégha közvetett módon is, hiszen nem kötelező, de a legjobb cuccokhoz mutliznod kell, nincs mese. A játék ezen része annyira nem is jön be.
1. mandark  PlayStation.Community tag
2014.07.27. 14:37:54
LV1
Engem csak egy dolog zavart, én szívesen tolnám a storyt is koopban, de kicsit macerás olyan fireteam-hez csatlakozni ismeretlenül (vagy magunkhoz behívni), aki pont ott tart és pont azt a pályát szeretné megcsinálni, amit mi. Jó lenne oda is legalább a lehetőség mint a strike-nál, hogy random embereket berak melléd.
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
SNIPER GHOST WARRIOR: CONTRACTS (PS4)
2020.01.18. 17:20 Játékteszt
0 hozzászólás
Szerző: DrZaius
Ötödjére csak sikerült
Sorozat - Love, Death & Robots Volume 1. (2019)
2020.01.16. 16:14 Cool-Túra
7 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Az erőszak és nemi szervek dala, időnként gondolatokkal.
Lapis x Labyrinth (PS4, PSN)
2020.01.16. 15:57 PSC egyperces
1 hozzászólás
Szerző: DrZaius
Drágakő iksz labirintus.
Tools Up! (PS4, PSN)
2020.01.16. 13:51 PlayStation Network
1 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Ne habozzál, tatarozzál!
Retrospektív - Watchmen - Az őrzők
2020.01.14. 12:03 Cool-Túra
12 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Zack Snyder megosztó képregényfilmje, több mint tíz év távlatából.
Romancing SaGa 3 (PS4, PSV, PSN)
2020.01.13. 13:47 Kedvcsináló
3 hozzászólás
Szerző: martin
Miss. Miss. Miss. Na, találd már el te fakezű...
Simulacra (PS4, PSN)
2020.01.12. 16:23 PlayStation Network
3 hozzászólás
Szerző: Onimushaman
Hát szívem, ezt most kár volt jobbra húznod.
Borderlands 3 - a Moxxi’s Heist of the Handsome Jackpot DLC (PS4, PSN)
2020.01.11. 14:32 Kedvcsináló
1 hozzászólás
Szerző: HTB
Moxxi's Eleven.
FARMER'S DYNASTY (PS4)
2020.01.10. 14:35 Játékteszt
5 hozzászólás
Szerző: Petunia
Indul a bakterház.
Exception (PS4, PSN)
2020.01.10. 14:00 PlayStation Network
2 hozzászólás
Szerző: B_Renato97
Platformer köntösbe bújtatott vírusirtás.