PlayStation.Community

2014.05.09. 12:43 Kedvcsináló
21 hozzászólás
Szerző: Onimushaman
Értékeld a cikket!
"Nem ilyen játékokkal akarunk játszani 2014-ben, pláne nem PS4-en." - De igen!

Április végén jelent meg a Ubisoft Montreal legújabb játéka, a Child of Light. Sajnos csak digitálisan elérhető a program, a "lemezes" európai kiadásban Blu-ray helyett is csak egy letöltő kódot talál az egyszeri gamer. Jómagam inkább a dobozos szoftvereket preferálom a digitálisakkal szemben, viszont ezt a remekművet kár lett volna kihagyni.
PlayStation 4-en értem a kaland végére, így inkább erről a változatról zengenék ódákat. Azért kipróbáltam a game kistestvérét is PS3-on. Míg a nagy gépen 1080p felbontásban tárul elénk eme csoda, addig az előző generációs masinán csupán 720p-ben fut. Ezen kívül szinte mindenben megegyezik a kettő. (A másik eltérést a PS4-es változatnál fedeztem fel, ott ugyanis belefutottam néhány hibakódba. Szerencsére a mentésemnek soha nem esett baja, az automata mentésrendszer pedig minden képernyőt, cselekvést és felszedett tárgyat megjegyez.) Nem szaporítom tovább a szót, következzék a kedvcsináló!
Műfaját tekintve a Child of Lightot minimalista RPG-nek hívnám platformelemekkel vegyítve, s hogy miért mondom ezt, arról egy későbbi bekezdés keretein belül értekezem.
Szeretném előre leszögezni, hogy a CoL az igényes(ebb) játékosokat célozza meg. A game köszöni szépen jól van és nincs szüksége semmilyen indie-témákat fikázó vérpistikékre. A játék amúgy is picit nagyobb volumenű, mint egy indie fejlesztés. A program alatt ugyanaz a motor muzsikál, amit a Rayman Origins és Legends alatt is láthattunk korábban.
Egy varázslatosan szép tündérmesébe csöppenünk, amolyan festői környezetbe. Teljesen letisztult, bármiféle kijelzőktől mentes képet kapunk, így jobban elmerülhetünk a játékban. Gyönyörűen megalkotott karaktermodellek és meseszép tájak jellemzik a CoL-ot. A japán Ghibli stúdiója ihlette a képi világot, Miyazaki meséihez tudnám csak hasonlítani.
A történet szerint egy fiatal vörhenyes kislányt, Aurórát kiragadják otthonából az 1800-as évek végén járó Ausztriából. Egy titokzatos helyen tér magához egy varázserdő oltárán, egészen pontosan Old Lemuria királyságban. Ebben az alternatív dimenzióban Auróra nem kisebb személy, mint a haldokló király kicsi lánya.

Egy varázslatos entitást küld valaki az ifjú hölgy segítségére. A pici, világító lénynek több funkciója is akad. A kezdetekkor legfontosabb, hogy lássuk merre megyünk. Ignit ilyenkor begyújthatjuk és egyfajta jelzőfénynek használhatjuk. A platform részeknél csapdákat, átjárókat aktiválhatunk vele, továbbá néhány árnyjátékos fejtörőt csakis az ő segítségével oldhatunk meg.
A lányt a bal, kis barátunkat pedig a jobb karral vezérelhetjük. Igni üzemanyagot használ, amit a képernyőkön található növényekből pótolhatunk. Beépítésre került egy kooperatív mód is, ám ez inkább egy puruttyább nintendós megoldás (illúzió, hogy a társ is játszik, ellenben többet segítene, ha csak nézné), mint egy igazi co-op opció. A második játékosnak lehetősége van Igniculuszt kezelni.
Térjünk is vissza a történetre. Nem kisebb célunk lesz, mint visszaszerezni az ellopott Napot, Holdat és a csillagokat, valamint felszabadítani a királyságot. Nagyon tetszett a cucc nyelvezete. Az egész játékban rímekben beszélnek, ezzel elég egyedi színt kölcsönöznek a Childnak. Audio-vizualitás terén nagyon erősen teljesít, bár a szereplőket nem szinkronizálták. Nem is volt rá szükség, ugyanis a zeneszerzők piszok jó munkát végeztek. Ha nem hisztek nekem, hallgassátok meg a dallamokat a saját fületekkel is a bekezdés alján található videó keretein belül. Eme csodás alkotás muzsikái még most is a fülemben csengenek, nem egykönnyen feledhető számokról beszélünk!
A fény gyermekének kompániája

(Spoiler veszély! Aki saját maga szeretné felfedezni a szereplőket, az ugorja át ezt a bekezdést.)

Első társunk egy bohókás udvari bolond lesz. A furcsa ruhában pompázó hölgyet egy lebegő platformon találhatjuk meg. Rubella elszakadt menazsériájától és a bátyjától, aki szintén bolond. Nem mindig találja meg a megfelelő kifejezéseket, mondanivalóját kis fáklyánk rendszerint korrigálja. Auróra jó szíve révén minden bajbajutottnak segít, így Rubella örömmel csapódik hozzá. A jester lesz a csapást megelőző és egyben gyógyító karakterünk is. Tunya kinézete ellenére rendkívül agilis, gyorsasága révén pedig sokszor elódázhatja az ellenfelek csapásait. Rubella igazi barát, mindig lehet rá számítani.
Második bajbajutottunkat egy heveny tivornyázást folytató varjúsereg között találhatjuk meg. Ő Finn, egy a hobbitokhoz hasonló fura lény (némi Adams Family beütés, a szőrös Kuzinnal keresztezett valami), aki faluja sorsán kesereg: tudniillik a kutat megmérgezték, a részeg madarak pedig a település lakosai, csak madárrá változtak. Finn egy 13 éves varázslópalánta, holott kinéz vagy 40-nek. Az átlagnál gyorsabban öregszik. Auróráék úgy döntenek, hogy leereszkednek újdonsült túravezetőjükkel a mély kútba és kivizsgálják az esetet. Ennek a küldetésnek egy része szerepelt a demóban is. Kis barátunk egy bitang erős elementális varázsló, emellett rendkívül fürge. A kezdetekben nem volt túl szimpatikus, de ahogy feloldottam az erősebb mágiákat szinte mindig a csapatomban volt. Melegszívű, borzasztóan naiv teremtmény.
Csatlakozik hozzánk a történet szerint az egyik nővérünk, Norah is. Ő egy nagyon titokzatos karakter és a képességei is elég pofásak. Szövetségeseit harcközben felgyorsíthatja, míg ellenlábasait lelassíthatja, valamint erős védőkört képezhet körénk.
Lemuria területén, a sziklákon él egy kereskedő faj. Ők elég nagy patkányok, vagyis valóban rágcsálók. Imádják a cserekereskedelmet, élnek-halnak a kincsekért. A nemesi páncéltermükbe beették magukat az éj teremtményei. Egy fiatal példány be akar vágódni a helyi dívának, így csatlakozik hozzánk a tisztogatás erejére. Új helyszínekre érve viccesen kommentálja a lomizható dolgok értékét. Egyike azon kevés karaktereknek, akik nem használnak mágiát. Fegyvere egy íj. Nem igazán használtam őkelmét.
Az utolsó három +1 DLC figura maradjon rejtély. Nem minden szereplő marad velünk végig, csak ha teljesítjük a hozzájuk kapcsolódó questet. Elég jó kompániát sikerült összegereblyézni erre a kalandra, szinte mindenki a szívemhez nőtt. Egy számomra nagy negatívumot tudnék csak említeni velük kapcsolatban, és itt előre is elnézést kérek az akcentusomért. A varázsló karaktereknek egymásba ér a pöcsük, viszont néhány valódi értelemben vett harcos igazán elfért volna. Mondjuk a 9-ből 4-5 jó arány lett volna, de ez lehet ez a "probléma" másnak fel sem tűnne, én meg most gonosz módon jól felhívtam rá a figyelmet. My bad.
Harcrendszer, casual playerekhez igazítva

Küldetésünket rengeteg sötét teremtmény keresztezi, őket valós időben láthatjuk a pályákon. Tehát a harcok nem véletlenszerűen történnek, mint például a korai Final Fantasy-kban. Ugyanakkor a harc, hasonlóan az FF és Grandia játékokhoz, ATB rendszerben zajlik, egyedül a cselekvés kiválasztásánál áll le az idő. A küzdelem sebességét korrigálhatjuk 5 szintben, illetve választhatunk közepes vagy nehéz szint között.
A képernyő alján lévő hosszú csík első része a várakozási időt jelöli, a végén lévő rövidebb piros mező pedig a cselekvést szimbolizálja. A küzdelem szereplőit kis ikonok képében ábrázolták, így pontosan láthatjuk, mikor is kerülünk sorra. Amint beér a figuránk a vörös zónába a kép megmerevedik, és ilyenkor több lehetőség közül választhatunk. Használhatunk varázsitalt, elmenekülhetünk, válthatunk a pihenő csapattagok között, vagy egy különleges képesség elsütésére készülhetünk fel. Ezekből az erőkből karakterenként 3-4 egyedit különít el a program. Egyszerre 2 hősünk lehet a harcmezőn, ami többféle taktikára is lehetőséget ad. Azonnali védekezést hajthatunk végre, ha úgy látjuk, hogy az ellenség után kerülnénk sorra. Természetesen csak a vörös zóna elején dönthetünk így, és nem kényünk-kedvünk szerint.
Ignivel is ténykedhetünk harc közben. Például fény alatt tarthatjuk az ellent, aki ezáltal belassul. Vagy akár csapattagjainkat gyógyíthatjuk pihenő időkben (üzemanyagot és hp/mp töltőket találhatunk a képernyőn lévő 2-3 növény felzavarásával, ezek egy idő után újratermelődnek).
Mit is mondjak... a csaták nem kimondottan nehezek, ám annál látványosabbak. A villámgyors karaktereinkkel és a kis pukival karöltve felettébb könnyen győzedelmeskedhetünk. Akár a bossok elleni "ádáz" harcokat is gyorsan abszolválhatjuk. Konkrétan Normal nehézségi szinten játszottam végig a Childot, és ez alatt figyelmetlenség miatt 1 esetben hullottam el (nem harc közben történt). Tizenhatféle potit tart számon a stuff, amiből szinte egyet sem használtam. Nagyjából 400 különféle töltőm maradt a kaland végére; na, ennyire casual a cucc. Boltok nincsenek, tárgyakat ládákból gyűjthetünk be, néhanapján a szörnyek is dobálnak javakat. Így utólag sajnálom, hogy nem Hardon kezdtem el. Effektek terén is jól teljesít a game. A karakterek szépen meg lettek animálva, képfrissítési gonddal nem találkoztam.

A harcok után tapasztalati pontokat kapunk, és ez által szinteket lépünk. Ismerős lehet a skill-fa azoknak, akik játszottak a Far Cry 3-mal, ugyanis az a csapat is részt vett a CoL fejlesztésében. A fejlődési rendszer áttekinthető, egyszerűen lett kialakítva. Karakterenként három oldalról indulhatunk el, így oldva fel az erősebb képességeket és attribútumokat. Növelhetjük az erőnket, varázserőnket, védelmünket, mágikus védelmünket, gyorsaságunkat, plusz a % nagyságát a kitérésre és kritikus sebzésre. Szintlépésenként 1 pontot oszthatunk el. (A később megnyíló erősített erők 2 pontot kóstálnak.) Nem fogunk tudni mindent unlockolni, mert ahhoz 80-as szint fölé kéne mennünk. A sztori befejezése után nagyjából 50-es szinten fogunk állni. Viszont jó hír a New Game+ megléte erősített szörnyekkel!

Hőseink tulajdonságait további három kristály felhelyezésével erősíthetjük (kard, pajzs, kiegészítő). Az Oculi craft keretein belül kísérletezgethetünk velük, de nem kell megijedni nem egy nagy ördöngösség. Van 3 alap szín a zöld, piros és kék (emeráld, rubint, zafír). Ezek kombinálásával tudunk nagyobb (3 ugyan olyan kő egy eggyel nagyobb változatot eredményez, egy fajtán belül 4 méret van), vagy egy új, más színű nyersanyagokat előállítani (2 alapszínű kő kombinálása szüli a 3 további kő valamelyikét). Az alapszíneket egyesítve gyémántot kapunk, ami jól megdobja a harcok után járó tapasztalati pontjainkat. Aztán a ritkább színekből is alkothatunk újakat, ilyen kövek lesznek a onix és a spinel.
Utunk során elég mennyiségű alapanyag áll majd rendelkezésünkre, hogy rendesen "felöltöztethessük" embereinket. Ha akad a barátlistánkon Uplay pajti, akkor egymás között további drágaköveket csencselhetünk. Uplay pontokat gyűjtögethetünk, ahogy azt már a Ubisoft game-ekben megszokhattuk. Ezek az akciók általában trófeákhoz vagy mellékküldetésekhez vannak kötve. Az így szerzet pontokat többek közt háttérképekre, vagy más Ubi-javakra cserélhetjük be.
Old Leumria szörnyűségei

Elég sokféle rémséggel találkozhatunk a történet folyamán. A világtérkép 4 nagyobb egységet különít el: erdőset, lankásat, hegyvidékeset és óceánosat. Ezek további 2-3 kisebb helyszínre oszlanak, és minden területen a rá jellemző fenevadak élnek. Az erdőben pókok, vérebek és szellemek tanyáznak, a sziklás területen emberevő óriások és griffek fenik ránk a fogukat. Egy két tucat lényt biztos, hogy számol a program, és ezekhez jön az FF-hoz hasonló skin-variánsok.
Az ellenfelek különböző elementális csoportba tartoznak (föld, tűz, víz, sötétség). Mindegyiknek meg van az ellentétes pólusú mágia iránti érzékenysége vagy ellenállása. Auróra a fény erejével küzd, de az oculi ékköveknek hála bármilyen irányba orientálódhat. Villám alapú sebzési bónuszt nyerünk, ha például a fegyver slotba emeráld követ helyezünk. Ez a víz eleműek ellen nagyon hatékony. A legtöbb esetben egyértelmű a szörny hovatartozása (például ég, tehát a tűzhöz tartozik), a többit viszont magunknak kell kikísérleteznünk. Hamar véget érhet a harc, ha egyszer megtaláltuk az ellenfél gyenge pontját.

Maga a történet nem olyan hosszú. Pontosan nem tudom megmondani, hány óra volt, mert én mindent rendesen körbejártam és a mellékküldetéseket is teljesítettem (10 fejezet és 11 quest van). Több, mint 300 láda és több tucat csak az Igniculusszal felszedhető egyéb tárgyat helyeztek el a szinteken. Ezek közül a legérdekesebbek a szélben ringatózó Confession lapok. Ezek fele a világról szóló verses mendemonda. A másik részük viszont egy nagyon érdekes levélsorozat. Az utóbbin jól szórakoztam, a versek viszont emelt szintű nyelvismeretet igényelnek. Három napig gyűrtem a stuffot, 12+ órát biztos beleöltem. A trófeák egyszerűek és a történet vége után is meg lehet őket szerezni. A 20 trofiból 1 ezüst van és 19 darab bronz. Kiábrándító lehet azoknak, akik a trófeák alapján ítélik meg a címeket (sokan hozzá sem nyúlnak ha nincs benne könnyű platinum), ők egy remek történetből fognak kimaradni.

Egy picit még mindig a hatása alatt vagyok a Child of Lightnak. Egy nagyon kellemes, művészi játékot tudhat magáénak az, aki emellett a program mellett dönt. Gyorsan elsajátítható harcrendszere és gyönyörűséges teli képi világa sokakat le fog venni a lábáról.
Nincs mit tennem, mint tiszta szívből ajánlanom a játékot. A Ubisoft egy nagy piros pontot kapott tőlem a beírásokkal teli ellenőrző füzetébe. Köszönöm nekik, hogy elhozták a Child of Lightot, Isten tartsa meg jó szokásukat; még több, ezzel a motorral megjelenő játékot várok tőlük (meg egy új Raymant)!

(A játékot partnerünk, a Ubisoft biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Konzolok Szervize budapesti boltjában, illetve webshopjában.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
21. prototype  PlayStation.Community tag
2014.05.29. 06:37:24
LV11
Válasz 20. marcogi üzenetére:
A harcrendszer elég hulladék benne, nincs rá jobb szó mint hogy egyszerűen idegesítő. Hiába mutatja a csík, hogy hol jársz a sorrendben, a skill-ek mellett hogy medium long meg very long qrvára nem mond semmit sem. Gyakran fordul az elő, hogy hiába látod úgy hogy ezt a támadást még el tudod nyomni, de nem mert az ellenfél csíkja mégis gyorsabban ér végig és nem egyszer fordul elő, hogy zsinórban 3-4 alkalommal lesz interruptolva minden támadásom. A meglévő skill-ekkel és karakterekkel nagyon jól lehetne taktikázni és stratégiázni, ha kerek perec megmutatná hogy melyik karakter jön következőnek, nem egy körökre osztott stratégiában van rá erre példa, hogy a választott skill-nek megfelelően előrébb vagy hátrébb csúszunk a sorban.

Hiába szép meg jó játék lenne, ezzel a harcrendszerrel nem érdemel egy közepesnél jobbat.
"Brave. Not particularly clever, but brave."
20. marcogi  utazó
2014.05.20. 22:54:59
LV9
a pókbossz rendesen megizzasztott vagy 20percig harcoltunk
couchsoldier
19. river
2014.05.15. 12:17:55
LV1
hy all! Ha van valakinek eladó: Child of Light Delux kiadásból az igniculus kulcstartó.. Érdekelne/megvenném...írj egy privit ha nem kell és meg egyezünk.. THX
18. Onimushaman  Szerkesztő
2014.05.12. 21:50:49
LV24
Válasz 17. solid üzenetére:
Már csak a kulcstartó miatt is megéri a dobozos. :)
señor
17. solid  PlayStation.Community tag
2014.05.12. 19:36:25
LV12
Ennek a gyönyörűségnek az ost-jét már ronggyá hallgattam. Egy percre sem játszottam még a játékkal, de a zenéi támogattak szakdogaírás közben (nyilván nem partyzene, de idegnyugtatásra a legjobb!). A teszt után meg egyértelmű hogy kell ez a játék. Előbb-utóbb mindenképpen beszerzem, sőt, valószínűleg a dobozos kódos verziót. 1500-zal ha drágább mint simán letölteni.

Érthetetlen hogy éppen az Ubisoft állt elő egy ilyen anyaggal... de nagy pirospont nekik érte!
"Game has changed"
16. Onimushaman  Szerkesztő
2014.05.11. 23:49:15
LV24
Válasz 15. marcogi üzenetére:
Nincs mit!

@seeYOUsoon ThX!
señor
15. marcogi  utazó
2014.05.11. 22:29:06
LV9
fantasztikus a játék, köszi Oni
couchsoldier
14. seeYOUsoon  PlayStation.Community tag
2014.05.10. 17:55:41
LV5
nagyon jó a teszt és a játék is, szép időknek nézünk elébe..
..loading, please wait..
13. marcogi  utazó
2014.05.10. 01:15:47
LV9
csak megprobalom, de vki lenne olyan rendes es meg tudna osztani persze az ara feleert ;)
vagy ez a fajta megosztos dolog mar nem mukodik ps4en?
couchsoldier
12. marcogi  utazó
2014.05.10. 01:13:16
LV9
Válasz 10. Onimushaman üzenetére:
kosz a sok infot :)
couchsoldier
11. Onimushaman  Szerkesztő
2014.05.10. 00:48:35
LV24
Válasz 9. norbifiatal üzenetére:
Köszi!
señor
10. Onimushaman  Szerkesztő
2014.05.10. 00:48:16
LV24
Válasz 8. marcogi üzenetére:
A Golem pack egy új mellék küldetést, valamint a címszereplő karaktert oldja fel. Van még egy sötét boszorkás és egy gyógyítós ruha kiegészítő a hősnőnek. Akad 3 csomag, amivel extra oculi kövekhez juthatsz, továbbá egy stardust csomag (tulajdonságokat növel).

Ebből a 7 DLC-ből szvsz csak a gólemes éri meg.
señor
9. norbifiatal  PlayStation.Community tag
2014.05.09. 21:46:22
LV7
Gyönyörű játék, csak ajánlani tudom! :) jó kis teszt, köszönjük, Oni
"Omae wa mou shindeiru..."
8. marcogi  utazó
2014.05.09. 19:59:54
LV9
Válasz 7. Onimushaman üzenetére:
és mik ezek a különféle kiegészítő csomagok hozzá?
couchsoldier
7. Onimushaman  Szerkesztő
2014.05.09. 19:37:31
LV24
Válasz 6. marcogi üzenetére:
100% trófeára 12-t írnak, ami közel reális.
señor
6. marcogi  utazó
2014.05.09. 19:22:32
LV9
hány órára tehető a játékidő?
couchsoldier
5. kisslaci87  PlayStation.Community tag
2014.05.09. 17:03:23
LV1
Már az első pillanatban tudtam, hogy ez kell nekem, azonnal meg is vettem. A játék maga hibátlan, már vagy 20 éve a körökre osztott harc az egyik legnagyobb kedvencem, egyedül egy dolgot sajnálok, hogy ha már a játék "cross-buy", akkor miért nem megy a "cross-save"...
Canissa
4. Onimushaman  Szerkesztő
2014.05.09. 16:19:42
LV24
Válasz 3. JediEco üzenetére:
Hajrá! :)
señor
3. JediEco  Szerkesztő
2014.05.09. 13:27:51
LV3
Ez lesz az én játékom! Veszem is megfele!
Köszi a tesztet Oni!
"Néha tanácstalan vagyok, mint egy kisközség!"
2. jime  non-alcoholic
2014.05.09. 13:21:09
LV29
isteni játék :)
"wake up, you're dead!"
1. Spike91HUN  PlayStation.Community tag
2014.05.09. 12:46:59
LV3
Jövő hètre rendelem a gyűjtőit :)
DRUNK-GAME-METAL-KAKAÓSKALÁCS
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
Képregény - Rozsomák: X Fegyver
2019.11.14. 19:24 Comix
0 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Emberarcú szörnyetegek.
ReadySet Heroes (PS4, PSN)
2019.11.13. 10:25 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: DrZaius
Nem mind arany, ami Sony.
CALL OF DUTY: MODERN WARFARE (PS4)
2019.11.11. 11:11 Játékteszt
36 hozzászólás
Szerző: B_Renato97
Modern hadviselések koronázatlan királya.
Yooka-Laylee and the Impossible Lair
2019.11.09. 13:29 PlayStation Network
4 hozzászólás
Szerző: Onimushaman
Aztán nehogy beletörjön a fullánkod a nagy hancúrozás közepette.
JURASSIC WORLD EVOLUTION (PLAYSTATION 4)
2019.11.07. 12:51 Játékteszt
5 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Őskövület.
Monster Jam: Steel Titans (PS4, PSN)
2019.11.07. 09:36 PlayStation Network
2 hozzászólás
Szerző: MrZ
Papírszörnyek.
Mozi - Terminátor: Sötét végzet
2019.11.05. 20:55 Cool-Túra
23 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Megrohadt (élő) szövet, elrozsdásodott fémváz.
WWE 2K20 (PS4)
2019.11.05. 07:49 Komment
7 hozzászólás
Szerző: HTB
GLOW - Gigantic Losers of Wrestling.
Erica (PS4, PSN)
2019.11.03. 15:22 PlayStation Network
4 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Avagy így játsszunk közösen filmet - magyar felirattal.
Képregény - A Sith Sötét Nagyura
2019.11.02. 19:24 Cool-Túra
0 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Sötét felemelkedés.