PlayStation.Community

2014.05.04. 11:07 Játékteszt
16 hozzászólás
Szerző: HTB
Értékeld a cikket!
(Leg)Next(ebb)gen patkányhúgy.

A PS3-as Thief teszt sorait azzal zártuk, hogy hamarosan jön a PS4-es verzió értékelése. Az elmúlt másfél hónap személyemet érintő izgalmas kalandjainak köszönhetően a "hamarosan"-t újradefiniálva, csöppet megkésve – bocsi! – de parancsoljatok! Egy picit még mentegetném magam: a Thief PS4-es verzióját teljes áron senkinek nem tudtam volna tiszta szívből ajánlani, a megjelenés óta eltelt idő lejjebb nyomta az árat egy pár ezressel; nézzük, így megéri-e!
Ami nem változott, az a kellemesen darkos alternatív középkor (bár az előző rész steampunkosabb világát jobban szerettem, de a Várost – The City - is lehet kedvelni a baljós hangulata miatt), és a misztikum-hatalom-pusztulás közepébe pottyant főszereplő, Garret. Nem nagyon szeretném magam ismételgetni, ha többre vagy kíváncsi a történettel kapcsolatban, akkor lapozz vissza párat, igyekeztem részletesen bemutatni a Thief világát, valamint a főbb kihívásokat, amiket a játékosok elé állít a program.
Lustáknak, nagy vonalakban: a mestertolvaj Garret videojátékos protagonistához híven rossz időben van rossz helyen egy balul elsült munkának köszönhetően. Közel egy éves kómaszerű állapot után kamillázva ébred: az amúgy sem túl rózsás helyzet csak rosszabbodik, otthona, a Város őrült vezetője, a Báró pedig az Őrséget a zsebében tartva, a rejtélyes betegségtől haldokló köznép nyűgjeire magasról potyogtatva saját megszállottsága tárgyát üldözi – alaposságunktól függően 10-25 óra alatt kell majd a dolgok végére lopakodnunk.

Játékmenet szempontjából szintén nem sok változás történt – igen, a csattanót, a grafikát a végére hagynám -, ugyanúgy a világ legidegesítőbb térképével és navigációjával megáldott Városában, hol szabadon kószálva, hol a lineárisabb – de különféle csábító alternatívákat kínáló – főküldetésekben kell igazi szarkaként elemelnünk mindent, ami csillog, türelmesen kerülni a direkt konfrontációt (egyrészt a játék szellemiségéből fakadóan, másrészt a pocsék harcrendszer miatt), majd hasonlóan észrevétlenül angolosan távozni a tett színhelyéről. Ez utóbbi hol látványosabb és izgalmasabb, hol egyenesen rémisztő, máskor hatásvadász is lehet a scriptelt eseményeknek köszönhetően. Az alaposabb első végigjátszást követő második (harmadik stb.) maximum a nagyon részletesen és alaposan belőhető nehézségnek köszönhetően merülhet fel. A testre szabás viszont dicséretes: kilőhetjük Garret szuperképességét, a Fókuszt – mely segítségével agilisebben lopakodik, tör fel zárakat, vesz észre értékes jutalmakat -, kikapcsolhatjuk az interfészt, a célkeresztet, szadizhatjuk magunkat a limitált mentésekkel és így tovább.
A hardcore lopakodós réteg bőven talál kihívást az egyénivé tett erőpróbában, némi – és irtó jópofa, a PS4 hardverét frappánsan kihasználó feature-nek köszönhetően – segítséggel, ugyanis a kontroller lámpácskája annak fényében világít vagy sötétül el, hogy Garret fényben, vagy a mestertolvajt anyjaként ölelő sötétségben gubbaszt éppen. Mondanom sem kell, egy teljesen sötét szobában, kikapcsolt UI-val és könnyítésekkel mekkora hangulata van a dolognak. A hangerő maxra csavarását direkt nem említettem, ugyanis a PS3-as verzióhoz hasonlóan itt is belerondít az összképbe a gyakran akadozó, több háztömbnyi távolságból érkező, oda nem illő, ezredjére ismétlődő párbeszéd(foszlány). A másik DualShock 4 specifikus lehetőségünk a tapipaddal való realtime fegyver/felszerelés választás, ez nem volt különösebben nagy élmény vagy innováció, de tudjál róla, van ilyen is.
A játék potenciálját szétmorzsoló apróbb figyelmetlenségek mellett a PS3-as verziónál a legfőbb szívfájdalmam az amúgy is öregecske Unreal motor gyenge optimalizálása volt. Orrom előtt betöltődő textúrák, rusnya grafika ölte meg az amúgy hangulatos, patkányhúgy áztatta Város hosszú távú életképességét. A nagy kérdés az lett volna, hogy a PS4-es verzió mennyire tudja felülmúlni kistestvérét technikai prezentáció terén, hisz a fentebb tárgyalt fix elemek, a történet, a játékmenet adott.
Nos, pikírten fogalmazva: ha a kistesó nézne ki úgy, mint a PS4-es inkarnáció, nem sajnáltam volna tőle eggyel több pontot. PS4-en viszont ez kevés. Az élsimítás, a markánsabb színek (illetve azok markánsabb hiánya, gondolok itt a koromfekete sötétségre) és az előttünk felböfögött, végleges formájukat éppen hogy elnyerő textúrák (majdnem teljes) száműzése ugyan jót tett a játéknak, de még így sem képes maradandót alkotni a kifejezéstelen, igénytelen arcoknak, olykor esetlen mozgásoknak köszönhetően. A fény-árnyék játék – amit felfoghatunk végül is a játék esszenciájaként – már PS3-on is működött, itt is teszi a dolgát, azonban a szemünket csiklandozni hivatott minden más gyorsan kipöccent az illúzióból. Akárcsak a gyakran 15-20 közötti, túlzottan jónak nem nevezhető intervallumba süllyedő képkocka-per-szekundum, hisz a grafika nem indokolná a lassulásokat.

A Thief PS4-en is megmaradt egy szűkebb réteget megszólító, olykor zseniális, máskor – és túlnyomóan – a már emlegetett patkányhúgytól és befejezetlenségtől bűzölgő játéknak. Amennyiben lopakodnál egy jót, ha sikerül Szent István alá licitálnod, még jól is járhatsz, de többet csak akkor adj a Thiefért, ha tényleg nagyon tele vagy!

(A játékot a CNG.hu biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Konzolok Szervize budapesti boltjában, illetve webshopjából szépen kényelmesen meg is rendelhető.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
16. alienware85  PlayStation.Community tag
2014.05.20. 17:42:58
LV2
Válasz 15. alienware85 üzenetére:
ja, és miután megvettem 2 hét mulva akartam elcserélni v eladni . nem most.. 17990 röl hirtelen leugrott 6e re 2 hét alatt.. HAHAHA hát persze vmiböl fent kell magát tartani az embereknek, csak nem belöllem......
15. alienware85  PlayStation.Community tag
2014.05.20. 17:41:23
LV2
életem legrosszabb döntése volt mikor megvettem ps4 re...... nálam mindennel együtt maximum 2 pontot ért el..!! és még kedves voltam. arrol ne is beszéljünk,h mikor elszerettem volna cserélni a ksz-be a TR definitive editionra, azt mondták,h persze lehetséges ugy ,h ha ráfizetek én még erre??????!!! :DD azt mondták,h 6e tudnak adni a PS4 s verzáért....!!!! ehhez inkább nem irnék semmi kommentet sem mert tiltva lennék.....
14. seeYOUsoon  PlayStation.Community tag
2014.05.09. 07:21:22
LV5
a hibáival együtt kellemesen elvoltam vele, kb a felénél indul be az igazi Thief hangulat, akik szerették a régi részeket azok nyugodtan adjanak neki egy esélyt (vagy kettőt).
..loading, please wait..
13. solid  PlayStation.Community tag
2014.05.07. 10:21:30
LV12
Válasz 12. vintezis üzenetére:
Mi a baj az Unreallel egyébként? Kivétel nélkül mindenki szidja. És amellett hogy talán nem a legoptimálisabb (az néha elég csúnya volt amikor a Bioshockban előttem töltötte be magát), a Bioshockokat és a Batman Arkhameket is ez vitte és szerintem a célnak tökéletesen megfelelt.
"Game has changed"
12. vintezis  PlayStation.Community tag
2014.05.06. 09:15:22
LV3
Annyira reméltem, hogy a next-gennel együtt ezt a fos Unreal3-at is elfelejthetjük, de csak bepofátlankodik az új érába is...
PSN ID: vintezis-hun
11. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2014.05.05. 10:35:29
LV28
"ha sikerül Szent István alá licitálnod, még jól is járhatsz, de többet csak akkor adj a Thiefért, ha tényleg nagyon tele vagy!"

Ritkán olvasni tesztelőtől ennyire őszinte gondolatokat, pláne a tesztalany értékét illetően (ugyan miért...) köszi HTB!

Mennyivel másabbul hangzik mint az a sablon szöveg, hogy "ha szereted a lopakodást akkor tegyél vele egy próbát nyugodtan"
10. FeriPRO  PlayStation.Community tag
2014.05.05. 10:02:56
LV1
Válasz 5. Ranger üzenetére:
Csere Knack-re??? :D
9. xerox  PlayStation.Community tag
2014.05.04. 21:01:48
LV18
Hát ez sajnos ilyen lett. És bevallom őszintén, a sok kis hibának köszönhetően, a hangulat sem jött át. Pontosabban szertefoszlott, mert egyébként igencsak nagy várakozások közepette, izgatottan vetettem magam bele a játékba. De a végén már alig vártam, hogy vége legyen. Nem hosszú a játék, és ebben az esetben nálam ez pozitívum volt.
Kimondom amit gondolok: ez egy szar.
psn id: zomimi78
8. neoptolemos  Apu ökölbe szorult keze
2014.05.04. 19:25:14
LV8
Hogy legyen néhány pozitív gondolat is a hozzászólások között :
nekem annak ellenére, hogy bevallom a hibáit amiket a tesztben is leírtak, tetszik nagyon. A kitűnő atmoszféra szinte elfedi a hibáit. Jó érzés lopakodni, bár lehet csak azért fekszik, mert rég nem játszottam hasonló zsánerű programmal.
7. Sakamoto_14  A bölcs
2014.05.04. 18:44:22
LV20
PS4-en már nyilván más s mérce, de pl. ezek a képek nem is tűnnek rossznak. A videóban már vannak csúnyaságok.
6. Drivolis  Felséges Úrnő
2014.05.04. 18:26:47
LV23
ajj ne már... :(
de legalább eggyel kevesebb játék után kell fájjon a szívem xD
(⌐■_■)--︻╦╤─ - - - (╥﹏╥) ladyv89
5. Ranger  PlayStation.Community tag
2014.05.04. 18:20:57
LV1
Kár, hogy ennyivel a megjelenés után kellett megtudnom, hogy szar a grafikája... Meg úgy alapból szar játék. Ugyanitt Thief PS4-re eladó.
Canissa
4. PSti  PlayStation.Community tag
2014.05.04. 13:18:22
LV5
Kár, pedig PS4-re gondoltam. De akkor megvárom PS Pluszba.
3. MrZ  La Peste Noire
2014.05.04. 12:21:46
LV12
Ennyit erről. Pár tallérért később kellemes móka lesz. Kár érte.
" Egy bolond százat csinál....ez az én hobbim. "
2. soliduss  A Krónikás
2014.05.04. 11:39:44
LV25
akkor kihúzva a nextgen listáról és felkerült a ps3 classis listára.
1. simon7109  PlayStation.Community tag
2014.05.04. 11:30:33
LV18
Nekem a látvánnyal nincs bajom, szerintem egész kellemes.
Az fps dropokkal viszont annál inkább. Bár elvileg javították az új patchben, de még nem próbáltam azóta.
PSN: misi2mezei
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
THIEF
Square Enix
Látványosság:
Gyenge
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene / Hang:
Átlagos
Hangulat:
6/10
Pozitívum
Élvezet lopakodni, gyűjtögetni, rejtvényeket megoldani a Thiefben
Negatívum
De miért nem lehet mindezt csukott szemmel, mert szegény PS4-es Thief nagyon csúnyácska lett, valamint néha a füleimet is befognám, mert amit hangok terén alkottak, nem illik lopakodós játékba

MARTIN BELESZÓL
Pár napja vittem végig a PS4 verziót. Engem a sok kiadói hájpolás után eléggé meglepett a játék relatíve butasága, de a gyűjtögetés miatt jó sokáig elvoltam vele, mire az összes mellékküldit összehoztam. A grafika eléggé lelombozott, mint ahogy a térképkezelés is, de a "ne ölj meg senkit" és a "ne vegyenek észre" challenge-ek erőltetése némileg kompenzálta csalódottságomat.