PlayStation.Community

2014.05.02. 09:18 PlayStation Network
11 hozzászólás
Szerző: Onimushaman
Értékeld a cikket!
Oh, bárcsak tíz évvel ezelőtt jelentél volna meg!

Az elmúlt 10 esztendőben merőben megváltozott a gamerek attitűdje, magával a videojátékkal kapcsolatban. Gondoljunk csak bele, hogy ha ma körbenézünk, szinte mindenki elvonulva hódol kedvenc szenvedélyének. A valódi társasjátékokat az erősen nyomuló és mára megszokottá vált online hancúrozás váltotta fel, az utolsó utáni vérpistike is streamelhet, a fácsén pedig ezeket még lájkolhatjuk is.
Még emlékszem az első két PlayStation masina idején megélt hatalmas csatározásaimra (körülöttem hús-vér emberekkel). Véleményem szerint az offline multiplayer sosem fog, vagyis sosem kellene, hogy kimenjen a divatból. Nincs is annál személyesebb, mint amikor a társad felveszi előled a neked kikészített energiacsomagot vagy power upot, és ezt fizikálisan megtorolhatod (ha erősebb nálad, akkor meg ott a klasszikus verbális opció).
Lassan belekezdenék magába a fő témába is, mielőtt még oldalakat nyálaznék tele az elmúlt hőskor utáni vágyódásomról, illetve vélt vagy valós sérelmeimről áradoznék... De előtte jöjjön még egy kis valós sérelem.

A legutóbbi ingyenes cucc, amit PS4-re dobtak, már a megjelenés előtt felkeltette a figyelmemet. Előre dörzsölgettem a tenyeremet, hogy milyen jó kis Metal Slug klón hullik az ölembe, amiből még egy faintos kis kedvcsinálót is összehozhatok. Aztán...
Írásban nem is tudom visszaadni azt a fajta csalódást, amit a Mercenary Kings-szel eltöltött 1 óra után éreztem (pontosítva éreztünk, hiszen kooperatív módban estünk neki). Az első gondolatom az volt, hogy miért nem a TowerFallt tették ingyenessé inkább? A választ nem kellett keresnem, mert teljesen egyértelmű: jelen cikkem tárgya nem tartalmaz online szegmenst. Nem szoktam beállni a havonta fanyalgó, az új ingyenes játékokat leszóló népes egyedek táborába, de a Mercenary-val most nagyon mellé lőttek. Mielőtt az olvasó jogosan gyanakodni kezdene, hogy az időt húzom, belecsapok a PlayStation Network verziós TowerFall Ascension ismertetésébe.
Indie fejlesztésről beszélünk, mely műfaját tekintve egy Super Mario Bros.-szerű alkotás, amit Matt Thorson (a project feje) saját ízlése szerint facsart ki. Egy kétdimenziós íjász játék keretein belül intenzív arénaharcokat folytathatunk le egyedül, vagy egy társunkkal karöltve. Pofon egyszerű szabályok jellemzik a produktumot, amiket gyorsan fel is vázolnék.
Megadott számú hullámot kell leküzdenünk az egyre nagyobb számban ránk törő szellemek, kaszások, madarak, masszák, ellenséges íjászok, férgek, varázslók és egyéb aljas teremtmények személyében (a lények fajtája és az előbukkanási helyük adott). Négy élettel és három nyílvesszővel kezdünk (a számok változnak 1 és 2 játékos mód között), a vesszőket saját magunknak kell visszaszereznünk onnan, ahonnét célba értek (lehet ez a plafon, egy volt támadónk hullája, esetleg végtelenítve suhanhat a plafon és talaj közti szakadékon), ezért folyamatosan mozgásban leszünk. Három gombnál többet nem ismer a rendszer, a lövés mellett ugrásra és egy becsúszásos védekezésre vagyunk képesek, ami a dash névre hallgat (alapból nem csúszik be a figuránk, ehhez lefelé kell húznunk a kart és ebből a mozdulatból egy magasabb ugrás hajtható végre). Az utóbbi mozdulattal elkaphatjuk a saját, egy társunk, vagy akár egy nemezisünk lövedékét is (mindenhatóak azért nem vagyunk, 2 dash között el kell telnie pár szemvillanásnak, így egy elvétett védekezés vagy nagyobb számú löveg közeledése könnyen halálos lehet). Nyolc irányba tudunk lőni, de az átlós és lefelé irányuló célzás nem mindig klappol. A lövés gombját nyomva tartva tudunk célozni, de a stuff pörgőssége miatt nem igazán lesz idő teketóriázni.

A védekezéssel megszakíthatjuk a célzást (megakadályozva a lőszer pocsékolását), ha pedig kifogytunk, marad a klasszikus fejre ugrás – viszont ez a taktika nem minden rémség ellen válik be, például a kristályszerű rosszakaróink haláluk pillanatában elengednek egy több irányba ható bosszú löveget, vagy szimplán felrobbannak (sőt, saját magunkat is detonálhatjuk abban az esetben, ha mi harapnánk fűbe). Halálunk után kristályszoborként materializálódunk és eldönthetjük, mikor szállunk vissza a küzdelembe (kivárhatjuk az alkalmat, hogy minél több ellenség a közelünkbe érjen).
Kooperatív módban játszva lophatunk társunktól életet, ha a sajátunkat feléltük volna. Extra tárgyakat az alkalmanként megjelenő ládákból nyerhetünk (szárnyakat, bombát, pajzsot, stb.). A képernyő bal oldaláról átsétálhatunk jobbra (és fordítva), ha nem áll előttünk akadály és ez igaz a szakadékokra is (nyugodtan essünk le, így fentről érkezünk, ezzel a technikával sok egyedet ártalmatlaníthatunk a kobakjukra érkezve).

A látványvilág nagyon retró, ez a pixeles stílus nagyon el lett találva. Az ilyesfajta programok mellé bármikor le tudok ülni, de ugyanez már nem mondható el egy elavultabb poligonos régi játékról (imádkozok az FFVII felújításáért, ami régen kimaradt és ma már nem tudnék vele nyomulni, mert annyira csúnyácskának látom). A zenei aláfestés is tökéletesen megállja a helyét, és itt jegyezném meg, hogy a kontrollerből áradó zajok talán ennél a cuccnál lettek a legjobban kihasználva. Minden harctér eltérő felépítésű, illetve saját zenei betéttel is rendelkezik.
A kezdeti 8 arénát egészen 14-ig bővíthetjük ki (ebből 2 félig-meddig boss szintnek felel meg, 2 pedig egy úgynevezett gauntlet, ami folyamatos hullámokban engedi ránk a fenevadakat).

Újabb szinteket a Versus játékmódban tudunk feloldani. Az egy-egy elleni testvérharcaink végtelenül szórakoztatóak és izgalmasak voltak. Elgondolkodtató kritériumokat szabtak a pályák és az extra harcosok feloldására, néhányra álmomban sem gondoltam volna. A kampányból megismert pályák variánsain küzdhettünk meg egymással (elég sok dolgot beállíthattunk, például a ládák tartalmát, a lövedékek számát és fajtáját, stb.). Kellemeset csalódtam a multiban, négyen igazi partijáték lehet, ami a régmúlt hangulatát idézi. A fejlesztők elmondásuk szerint is ennek a fényében pakolták bele ezt a szegmenst a kampány mellé (eredetileg nem terveztek többjátékos mókát).

Nem fogok hazudni, a TowerFallt az átlag játékosok gyomra nem fogja bevenni, az ok pedig a cucc nehézségében rejlik. Az alap pályák némelyike normál nehézségi szinten is izzasztó tud lenni, a teljes élvezeti faktorhoz és a további tartalmak eléréséhez viszont a hardcore fokozatot vagyunk képtelenek próbálgatni. Volt olyan HC kampány szint, amit csak 80-100. próbálkozásra tudtunk teljesíteni, ami több száz elhalálozást takar (ezeket a számokat a pálya kiválasztása előtt jelöli). Viszont a győzelmi mámornál semmi sem volt édesebb, a program egy igazi hangulatbomba. Az említett játékmódokon kívül tartalmaz még 36 kisebb kihívást a stuff, ahol szalmabábukat kell adott idő alatt lelövöldözni. Ezeket kisebb gyakorlás után meg tudtuk csinálni arany időn belül, ami édeskevés. A platina idők ránézésre megcsinálhatatlannak tűnnek (számomra azok is maradnak), de ezeknél még egy szűkösebb, rejtett fejlesztői szintidők is akadnak (1-2 trófeához meg is kell őket ugrani).
Az szoftver árát személy szerint sokkalom, főként úgy, hogy a tartalmak nagy részét valószínűleg a játékosok 90%-a nem tudná kinyitni (és mondom ezt mindenféle rosszindulat vagy nagyképűség nélkül).
A 8 bites korszak szerelmesei ÉS a hardcore gamerek nyugodt szívvel fektethetnek be rá, mert igazi értéket kapnak. Sajnos itt most mind a két feltételnek teljesülnie kell, a casual réteget a saját maga által kilőtt nyílvessző fogja a földhöz/falhoz szegezni (pénz-visszatérítési garancia hiányában csak óvatosan a vásárlással).
A TowerFall Ascension jelenleg a kedvenc címem és co-op játékom PlayStation 4-re. Remélem, egyszer bekerül a havi PS+-os ingyenes game-ek mellé...
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
11. Onimushaman  Szerkesztő
2014.05.04. 13:18:28
LV24
Válasz 10. DDkovi üzenetére:
Ő sem tudta. A triáloknál ugyanúgy aranyakat lőtt, mint én. ;)
señor
10. DDkovi  PlayStation.Community tag
2014.05.04. 10:50:16
LV9
Válasz 9. Onimushaman üzenetére:
Hát nem hinném.
De max úgy csinálnék mint te, odaadom Rolandnak, hogy csinálja meg. xD
20GB ingyen tárhely: http://copy.com?r=xO0fYP
9. Onimushaman  Szerkesztő
2014.05.03. 23:11:47
LV24
Válasz 8. DDkovi üzenetére:
Azt a keveset sem tudnád kimaxolni. :)
señor
8. DDkovi  PlayStation.Community tag
2014.05.03. 21:09:22
LV9
Válasz 7. Onimushaman üzenetére:
Vazze, $15ért azért elég húzós. xD

Pedig ez megint az a játék amiért még a $10t sem adnám meg, mert jónak jó, de "annyira kevés", hogy többet számomra nem ér.
20GB ingyen tárhely: http://copy.com?r=xO0fYP
7. Onimushaman  Szerkesztő
2014.05.03. 20:25:13
LV24
Válasz 5. DDkovi üzenetére:
A Versus mód 4 emberes csak. Sajnos a játék ára az általad leírt majdnem duplája.
señor
6. DDkovi  PlayStation.Community tag
2014.05.03. 18:45:11
LV9
Válasz 5. DDkovi üzenetére:
Jaa igen, ami kimaradt!

Ez már tényleg egy olyan nextgen cím, amit se a PS Vita, se a PS3 nem bírna el, akárhogy lebutítják (mondjuk ezt a grafikát már nem tudom hova lehetne xD).
20GB ingyen tárhely: http://copy.com?r=xO0fYP
5. DDkovi  PlayStation.Community tag
2014.05.03. 18:43:50
LV9
Tényleg jó kis játék, de egyedül nem ülnék le vele, az szinte biztos.
Viszont ketten nagyon jól el lehet vele szórakozni ha éppen arra járok. :D

Én úgy emlékszem a co-op-ot négyen is lehet játaszni, nem? 0_O


"Az szoftver árát" nem tudom mennyi lehet, de mivel tényleg nem egy tartalmas játék, így szerintem $8nál többet én nem adnék neki (főleg, hogy csak haverokkal játszanám).

A "nem tartalmas" játékot úgy kell érteni mint a Tetrist, szinte a végtelenségig elszórakozik vele az ember, de ha belegondolunk, biztos nem tellett évekbe mire összedobták. :D
20GB ingyen tárhely: http://copy.com?r=xO0fYP
4. Adamska  PlayStation.Community tag
2014.05.03. 03:02:07
LV2
Válasz 3. Motoko üzenetére:
jatssz vele sokat
3. Motoko  PlayStation.Community tag
2014.05.02. 21:19:39
LV7
Azért túlélitek, hogy van játék a konzolon amíg vártok az AAA címekre nem?
Lucy az egyetlen igazi Tekken karakter!
2. talos86  PlayStation.Community tag
2014.05.02. 13:32:43
LV3
Válasz 1. mc_sabotage üzenetére:
Playstation 64 :D
1. mc_sabotage  PlayStation.Community tag
2014.05.02. 11:25:39
LV2
Nem tudom eldönteni hogy egy Commodore 64 vagy PS4? Olyan haonló szint!
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
Képregény - Rozsomák: X Fegyver
2019.11.14. 19:24 Comix
0 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Emberarcú szörnyetegek.
ReadySet Heroes (PS4, PSN)
2019.11.13. 10:25 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: DrZaius
Nem mind arany, ami Sony.
CALL OF DUTY: MODERN WARFARE (PS4)
2019.11.11. 11:11 Játékteszt
36 hozzászólás
Szerző: B_Renato97
Modern hadviselések koronázatlan királya.
Yooka-Laylee and the Impossible Lair
2019.11.09. 13:29 PlayStation Network
4 hozzászólás
Szerző: Onimushaman
Aztán nehogy beletörjön a fullánkod a nagy hancúrozás közepette.
JURASSIC WORLD EVOLUTION (PLAYSTATION 4)
2019.11.07. 12:51 Játékteszt
5 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Őskövület.
Monster Jam: Steel Titans (PS4, PSN)
2019.11.07. 09:36 PlayStation Network
2 hozzászólás
Szerző: MrZ
Papírszörnyek.
Mozi - Terminátor: Sötét végzet
2019.11.05. 20:55 Cool-Túra
23 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Megrohadt (élő) szövet, elrozsdásodott fémváz.
WWE 2K20 (PS4)
2019.11.05. 07:49 Komment
7 hozzászólás
Szerző: HTB
GLOW - Gigantic Losers of Wrestling.
Erica (PS4, PSN)
2019.11.03. 15:22 PlayStation Network
4 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Avagy így játsszunk közösen filmet - magyar felirattal.
Képregény - A Sith Sötét Nagyura
2019.11.02. 19:24 Cool-Túra
0 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Sötét felemelkedés.