PlayStation.Community

2014.03.18. 23:18 PlayStation Network
54 hozzászólás
Szerző: Petunia
Értékeld a cikket!
Mese a testvéri szeretetről.

Egy új korszak nyitánya

...már részemről. Történt ugyanis a napokban, hogy végre tett követte az elmúlt egy-két hónap során született elhatározásomat a PS Plus előfizetői táborához történő csatlakozásra vonatkozóan, mely tagságomat így nagy hirtelen véglegesnek gondolom. Az előfizu eredeti oka az, hogy mostanában viszonylag gyakran vásárolok a Store-ról – igaz, eleddig az érdeklődési körömbe inkább csak a DLC-k, a témák és az avatárok tartoztak bele, a komolyabb játékvásárlásoktól azért ódzkodtam, mert az aktuálisan tárolt készletre sincs elég időm. Viszont az elmúlt két-három napban két olyan címbe is sikerült beleszaladnom a Store-on, melyek alapjaiban rengették meg az imént vázolt világ alapjait, ugyanis olyan tartalmak rejtőznek mögöttük, mely kategóriát konzolon kihaltnak gondoltam. Legalábbis két-három nappal ezelőttig. Ezek egyike a PlayStation 3-as Brothers: A Tale of Two Sons, amire egyébként akut Puppeteerezés közben bukkantam rá a friss Plus kínálatot szemlélve. Érdekes volt, mert először a két fiút ábrázoló, nem az a kifejezetten badass típusú kép keltette fel a figyelmemet, aztán továbblépve a részletekhez a rövid ismertetőt elolvasván szó szerint fennakadtak a szemeim: utazás gyönyörű helyszíneken, norvég mitológia, rejtvények, felfedezés... ez az én világom! Rögtön töltöttem is, és Kutarót félrerakva neki is estem, hogy másfél nappal később eme helyen kiírhassam magamból friss élményeimet.
Ha már norvég mitológia, nincs semmi csodálatos abban, hogy a Brothers alkotója egy stockholmi telephelyű stúdió, a Starbreeze, mely jó ideje jelen van az iparban olyan ismert címek életre hívójaként, mint a Knights of The Temple: Infernal Crusade, a The Chronicles of Riddick, a Syndicate, vagy a Payday 2. Jelen esetben egy rövidebb lélegzetű, ám annál tartalmasabb alkotással örvendeztettek meg minket, mely egyébiránt tavaly szeptember óta elérhető a Store-on (és én nem tudtam róla.)
Egy térkép és más semmi

A Brothers által elmesélt sztorit akár szokványosnak is nevezhetném akkor, ha nem abban a hihetetlenül bájos, megható, ugyanakkor a szomorú, sőt rémisztő elemeket sem nélkülöző kontextusban lenne tálalva, ami a játék egészére jellemző, és melynek fókuszában két testvér sorsa áll. A történet nyitányában arról értesülünk, hogy a kisebbik fiú, Naiee nemhogy jelen volt az édesanya fulladásos halálakor, de képtelen volt őt megmenteni. Miután az anyának egy gyönyörű, tengerre néző szikla csúcsán álló sírjánál visszakerülünk a jelenbe, arról értesülünk, hogy ez a tragédia az apát sem kímélte meg, aki a jelek szerint nagyon beteg. Miután a fiúk elviszik őt az orvoshoz, kiderül, hogy megmentése csak egy módon lehetséges: ha valaki elmegy az Élet Fájához, és hoz a csak ott található Élet Vizéből. Természetesen ki más, ha nem a testvérek vállalkoznak erre, és egyetlen térképen kívül semmi mást nem véve magukhoz útra is kelnek.

Ezen a ponton kezdődik meg a mi, játékosok csodálatos utazása is. A hangsúly a csodálatoson van. A Brothers olyan tájakat kínál olyan magas szintű művészettel kialakítva, és olyan szereplőkkel megszórva, hogy az ember az utazás minden pillanatát élvezi. Bár a szcenáriók a játék fő részeinek számító hét fejezeten keresztül gyorsan változnak, a fantasy, tündérmesei világ mindig változatlan: kies hegyek, völgyek, erdők, patakok, tenger, máskor roppant sziklák, ijesztő, sötét föld alatti helyek, ismét máskor sarkvidéki, fagyott világ bálnákkal, sőt van egy óriások egymással történő csatározása után készült tájkép is vidáman csordogáló vérpatakokkal. Ha nem kívánunk a cuccon három óra alatt végigrohanni és igyekszünk felfedezni környezetünket, megismernünk a benne élőket, akkor nemcsak állatokon segíthetünk (példa a kisteknősök anyjukhoz való visszaterelésének megható jelenete), de egyéni emberi sorsokkal is találkozunk (mondjuk a családja elvesztése miatti bánatában magát felakasztani készülő apa, akinek ugyancsak könnyebbé tehetjük fájdalma elviselését.) Van egy barátságos troll házaspár, akinek története ugyancsak a Brothers sztorijának része, de ellenséges gólemekben és egyéb rémségekben sincs hiány. Ugyan a klasszikus értelemben vett harc a Brothers-ben ismeretlen fogalom – csendes szanatóriumként hat a Hard akciószinten lezúzott Silent Hill 2 után, valaki? -, de van egy-két csatajelenet, ahol a környezetünk képezte rejtvényt megoldva kell legyőzni a rosszindulatúakat, nagyjából mint a Tomb Raider: Underworld bossai esetében.

Itt muszáj szót ejtenem a játék által prezentált, egészen egyedi, ugyanakkor zseniálisan egyszerű és bárki által gyorsan elsajátítható irányítási szisztémáról. A két fiú mozgatása a bal és jobb analóg karokkal történik, az akciógomb az L2, R2, az alapvetően rögzített kamerát pedig az L1, R1 gombokkal tudjuk nem túl nagy mértékben jobbra és balra forgatni. És ennyi. Olvastam ugyan egy-két helyen, hogy a két analóg kar egyszerre történő használata karakterek irányítására nem mindenki tetszését nyerte el; nyilván nem vagyunk egyformák, ezt a nem hagyományos metódust egyeseknek talán nehezebb elsajátítani. Ám mivel többjátékos módozat nincs, és a játékmechanika alapja kifejezetten a két karakter összehangolt működése, nem tudok kigondolni ennél ötletesebb és jobban működő szisztémát. Persze kell kis gyakorlás, de ha nem rohan az ember, akkor szerintem kiválóan boldogul a két srác terelgetésével.
Én és a kisöcsém

A Starbreeze kreatív elméi tehát bizonyára a két karakter egymástól való teljes függésére, elszakíthatatlanságára gondoltak, mikor felvázolták a Brothers alapvetését. Láttunk már erre példát nem keveset (mondjuk a Primal, ahol ugyanígy a game teljes egészében eklatánsan jelen van), és ha jól működik, rendkívül egyedivé képes varázsolni az adott játékot. Nos, a Brothers-ben is jól működik. A nagyfiú, Nyaa értelemszerűen elsősorban testi erejét képes hasznosítani mondjuk a karok meghúzásánál (amiket a kicsi maga nem tudna megrántani), kapuk kinyitásánál, ha magasabb helyre kell az öccsét feljuttatni, vagy úszni is csak ő tud a kicsivel a nyakában. A kisfiú pedig a mozgékonyabb, ő kis helyekre is be tud bújni, és ügyesen, fürgén mászik. Elég gyakori, hogy ketten visznek egy tárgyat, ezekben a jelenetekben a manőverezésben van a kihívás. Ám sok helyszín önmagában viselkedik rejtvényként, pl. amikor egy felhúzott pontonhídnál kell átjutni úgy, hogy a kicsi letekeri azt egy mókuskerékbe állva, a nagy átmegy, a híd visszacsapódik, mire a nagy átdob egy birkát, akit belerakva a mókuskerékbe a kicsit is át tud jutni a túloldalra. Nem túl nehezek ezek, de nagyon jópofák, aranyosak. Elég sok a platformozás. Egyszerűbb esetekben a srácok automatikusan átugranak a rések felett, kapaszkodnak végig peremeken, vagy a falhoz simulva araszolnak a hatalmas szakadékok szélén. Komplikáltabb részeknél a kiálló tereptárgyakba kapaszkodva kell ugrálva felfelé haladnunk, sőt egy-két helyszínen olyan szinten vannak a fiúk összekötve (szó szerint, egy kötéllel a derekukon), hogy nagyon kell figyelnünk, melyik ujjunkkal kinek az akciógombját tartjuk éppen lenyomva.
A testvérek sok tereptárgyat, embert, állatot meg tudnak vizsgálni, és azokra másképp reagálnak. A virágokat máshogy szagolják meg, az egyiknek a cica elkezd dorombolni, a másikat meg akarja karmolni, az egyik segít a sepregető néninek, a másik a seprűt egyensúlyozza a tenyerén. Tényleg bájos, érdemes mindent végigpróbálni. Járművekben is fogunk utazni; lesz egy repülő alkalmatosság, melyet a két srác súlyának jobbra és balra történő áthelyezésével tudunk irányítani, valamint egy csónak, melyet az L2, R2 gombokkal, valamint az analóg karokkal terelünk – egyszerű, élvezetes, hangulatos, ötletes.

Hagyományos értelemben vett dialógus nincs, a szereplők valamilyen ismeretlen, halandzsa nyelven beszélnek pár szót, maximum mondatot. De nincs is szükség sok dumára, az Icóhoz, a Rainhez vagy akár a klasszikusabb Lego-játékokhoz hasonlóan a történet önmagában mindent elmond. Zenei betétekben viszont nincs hiány, azok egyenesen fantasztikusak, személyes kedvencem a főmenü alatt hallható etűd, melyre még pityeregni is lehet, ha olyan a hangulatunk. Egyébként szerintem még a kőkemény pasi gamerek is el fognak morzsolni egy-két könnycseppet, míg a történet végére érnek, és ha egy játékon jókat lehet bőgni, az szerintem ugyancsak értékmérőként funkcionál.
A trófeáknak muszáj külön fejezetet szentelnem, ugyanis ezeket sem nevezném hagyományosnak. Olyan feltételeket támasztanak, melyhez a környezet teljes átkutatására van szükség. Pl. hogy éred el, hogy a nyuszik szépen játsszanak? Hogy szerelmes madarak találjanak egymásra? Hogy a feltaláló táncoljon? Hogyan fújsz meg egy óriási kürtöt? Hogy énekelnek a bálnák? Összesen 12 ilyen trófea van, én hármat hagytam el, de muszáj utánajárnom, azokat hogyan találom meg.

Úgyhogy nagyjából ennyi a Brothers: A Tale of Two Sons. A hagyományos kalandjátékokért lelkesedők ész nélkül fizessék be magukat a Plus-ba legalább erre a hónapra. Ezen felül csak annyi tanácsom van, hogy ne siessetek vele. Bár nem hosszú játék, ez pont az a zsáner, amit át kell élni, ki kell élvezni, szüttyögni benne, amennyit tudsz, és szerintem mindenkinek jólesik egy kis önkéntes száműzetés az eszement akció és szökőkutakban spriccelő vér világából, melyben általában nagy örömmel, idült vigyorral az arcomon dagonyázok én is. Jó szórakozást mindenkinek, részemről pedig irány a Hills cicakiállítás! :)

Fejlesztő: Starbreeze Studios
Kiadó: 505 Games
Megjelenés: 2013. szeptember 4.
Ár: £11.99/$14.99
Játékosok száma: 1
Demo: Nincs
Méret: 625MB
PSN feltöltőkártya: https://www.konzolokszervize.hu/
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
54. Petunia  Szerkesztő
2014.04.02. 09:41:40
LV12
Válasz 53. HUN_GERGO üzenetére:
Jézusom. :P Hiába, minden szubjektív és egyben relatív. :D Azért ha elolvasod a lentieket és esetleg a tesztet is, láthatod, hogy a nagy többségnek tetszik, úgyhogy annyira szar mégsem lehet.
Endure and Survive
53. HUN_GERGO  PlayStation.Community tag
2014.04.01. 14:57:09
LV15
Messze kerüljétek ezt a szart! Kb 15 évvel ezelőtti szinten mozog az egész... Ingyen se...
52. Petunia  Szerkesztő
2014.04.01. 13:20:31
LV12
Válasz 51. Allitta üzenetére:
Hát, Te példaértékűen vitted végig. :D Hú, én a csúnya végén azt hittem, elrontottam vmit és ez a bad ending. :) A bőgésről nem beszélek. Nem bonyolították túl asztaltáncoltatással, mint ezek szerint Te vártad, érthető volt, mi történt, elég szomorú vége lett.

A trofik imádnivalóak. Pont az a jó benne, hogy mindegyik apró rejtvény, rá kell jönnöd egy fél mondatból, hogy hol, mire kell figyelni. Ez is példaértékű, ahogy írod. A nyusziknál volt bénázás, mire rájöttem, mit kell tenni. És utána jutott eszembe, hogy a birkáknál mit rontottam el. :) Nem-nem, a bálnás trofihoz nem kell minden padra leülni, csak arra az egyre, és figyelni. Nagyon jópofa. :)
Endure and Survive
51. Allitta  YokaiMonkey
2014.04.01. 11:36:46
LV10
Válasz 50. Petunia üzenetére:
Közben rájöttem csak az eleje gyerekbarát. :)


SPOILER!





Este 11 előtt kezdtem bele elölről és hajnali 2 után már csak bambultam ki a fejemből és néztem volna a készítők listáját, de valamiért pár másodperc után a főmenüben voltam, pedig nem nyomtam meg semmit. Volt valami érdemleges amiről lemaradtam? Ez egy szépséges mese volt, csak sajnos csúnya vége lett. Imádtam a tájat, a barlangokat és vízeséseket, a nem túl bonyolult, de mindenképpen ésszerű logikai feladványokat. Minden alkalommal amikor lehetett pancsikoltam a vízben, amit találtam kipróbáltam, élveztem minden percét a játéknak, volt hogy egy magaslaton csak álltam és forgattam a kamerát. A vége komoly volt, főleg amikor saját kezűleg kellett eltemetni a nagytesót és előtte belehúzni a sírgödörbe. Ez egyáltalán nem gyerekeknek való játék volt. Én valamiért arra számítottam, hogy a fiatalabbik testvér már halott és úgy segít a bátyának. Amikor meghalt az anyjuk ő is beleesett a vízbe és belefulladt. Viszont a végigjátszás alatt ő is fizikai dolgokat művelt: fenékberúgás, piálás, cicadoromboltatás, tehát elvetettem a dolgot, de mindig ott motoszkált benne a gondolat. A legvégén pedig azt hittem, hogy egy időutazásos befejezés lesz és kiderül ő az apa aki várja az élet italt és valami csűrcsavar folytán saját maga ment megmenteni önmagát (ezt de bonyolultul írtam le). Már nem gyűjtöm keresem a trófeákat egy játékban, de itt, ahogy Petúniai is írta érdemes kutakodni. A legelső nekem a nyulas volt és nem is értettem addig miért nem adott semmit. Megnéztem miket írnak és akkor esett le, itt nem azért kapok majd mert végigvittem egy fejezetet, hanem érdekes, furcsa dolgokat kell művelnem érte. Ezután kezdtem legelölről az egész játékot és szisztematikusan figyeltem a környezetet, illetve a trófea leírását. Így azért már elég egyszerű volt szinte mindegyik. Menet közben az összes padra leültem a fiúkkal és a végén, a bálnást most azért kaptam, mert megtaláltam az összest, vagy elég volt az utolsóra leülni? Végtére is mindegy, régen élveztem már ennyire a trófeakeresgetést. Példát vehetnének más fejlesztők is, mert ez egy nagyon jó irány afelé, hogy értelme legyen újra trófeáznom. :)
Eddig csak érdeklődtem, most már figyelek is.
50. Petunia  Szerkesztő
2014.04.01. 10:28:32
LV12
Válasz 48. Allitta üzenetére:
No, azért lesznek majd olyan részek, melyek nem kifejezetten gyerek szemének valók. :) De a kútba köpködős aranyos. Viszont a kislány labdáját beledobni már nem az... (Csak a torifért csináltam meg, aztán visszatöltöttem az előző checkpointot, úgy sajnáltam, hogy sírdogál. :)

Igen, az irányítás akkor gázosabb, amikor sietni kell, ott sztem a legtöbb játékosnál keresztbe mennek. :D De csak azért vagyunk ilyen bénák ebben, mert nem vagyunk szokva ehhez az egyébként bravúrosan egyszerű és jól kitalált kontrollhoz.

Az a jó, ha lassan haladsz. Én is kipróbáltam mindent mind a kettővel. :)
Endure and Survive
49. Lezlie81  PlayStation.Community tag
2014.03.31. 22:21:46
LV2
Válasz 48. Allitta üzenetére:
Én is mindig kevertem... :)
A trollos rész után kezd csak elborulni a játék.
48. Allitta  YokaiMonkey
2014.03.31. 21:36:34
LV10
Már a képek is meggyőztek, de a teszt rátett egy lapáttal, hogy ezt ki ne hagyjam. Köszi Petúnia!
Nagyon sokat még nem haladtam benne, de az egyszer biztos, hogy elég különleges az irányítása. Valamiért én mindig pontosan fordítva kezel a tesókat, nekem valamiért úgy esik kézre, hogy a bátyó a jobb analóg, aztán már csak annyit látok, hogy pont az ellenkező irányba rohannak mindketten. :)
Éppen a troll-nál hagytam abba legutóbb, de elég lassan haladok, mert mindent kipróbálok mindkét sráccal. Tényleg elég különbözőek, látszik, hogy az ifjabb a vadócabb. :)

Ma délután volt még egy szabad fél órám amíg fel nem kell a kislányom és gondoltam haladok ebben egy kicsit. Gondoltam ha látja is mit játszom nem gond, hiszen eddig kifejezetten aranyos kis története és szereplői voltak. Kistörpém felkelt és én gyorsan kerestem az automata mentést, de azért közben nézelődtem is. Találtam egy kutat és a kisebbik fiút "akcióztattam", mire beleköpött a kútba. Én nevettem egyet, de a lányom már utánozta is a fiúcskát. Gép: off, apa magyarázkodás: on. :)
Eddig csak érdeklődtem, most már figyelek is.
47. Tevez11  PlayStation.Community tag
2014.03.31. 20:47:15
LV23
Letöltöttem,szuper.
"A fakezemmel,lekaszabolok pár Baszadékot"ArgFan75
46. Tevez11  PlayStation.Community tag
2014.03.30. 13:42:40
LV23
Ajánlották,letöltöm :)
"A fakezemmel,lekaszabolok pár Baszadékot"ArgFan75
45. csavar  PlayStation.Community tag
2014.03.26. 19:50:42
LV1
Nos hát jól elkente a számat! :)
Mestermű részemről: a játékmenet/élmény, zene, művészi egésze...és úgy egyben az egész! Kérdés: hogy a csudába fért bele ez kevesebb, mint 700 megába?!?!
Teszt pont jól rávilágít a szoftver lényegére :)
"Minden aminek kezdete van, véget is ér."
44. Lezlie81  PlayStation.Community tag
2014.03.26. 19:47:58
LV2
Válasz 43. newkratos7 üzenetére:
Perverz vagy! :)
43. newkratos7  PlayStation.Community tag
2014.03.25. 21:58:35
LV3
Nekem nagyon tetszett!
Guardians! Tonight, we dine in hell!!
42. Petunia  Szerkesztő
2014.03.25. 10:20:17
LV12
Válasz 41. mc_sabotage üzenetére:
Én tudom. :)
Jaja, ennek a szerelmi szálnak elég csúnya vége lett... :S
Endure and Survive
41. mc_sabotage  PlayStation.Community tag
2014.03.24. 17:59:21
LV2
Ha tisztába lennénk a valósággal, és tudnánk hogy örök utazók vagyunk, és nem csak egy életünk van... máshogy állnánk a halálhoz is szerintem! Persze ettől még beteg a vége hogy egy kislányból pók lesz! :P
40. Petunia  Szerkesztő
2014.03.24. 09:50:10
LV12
Válasz 37. A-J-NITRO üzenetére:
És filmbe való? Mi a különbség ezen játék és egy film között? Mi a különbség egyáltalán a mai videojátékok és a filmek között? Talán csak az interaktivitás, az interfész, egyébként a mondanivaló ugyanaz. A műfaj régen nem azonos 20 évvel ezelőtti önmagával. Pont ezért téves gyerekes szórakoztatási formának tartani, kőkemény felnőtt kategóriáról van szó, amibe ez is belefér, sok egyéb mellett. Ami már nem férne bele, az pl. az ember- és állatkínzás, de ezek egyébként sem legális dolgok; a GTAV az előbbi téren villantott picit, az is majdnem kivitte a biztosítékot, joggal.
Endure and Survive
39. REDALERT99  Uncharted 2 Veterán
2014.03.23. 16:59:26
LV7
100%ot megérdemelte 100%osan. :)
Nagyon tetszett. A vége szomorú, de igy jobb. :)
FFX-nek szomorúbb a vege, azt majdnem megkönnyeztem.
PSN ID(UK): Redalert99 -==#1HUN in U2==-
38. Lezlie81  PlayStation.Community tag
2014.03.22. 20:09:43
LV2
Válasz 37. A-J-NITRO üzenetére:
Olyan nincs hogy hülye vagy érzelmileg.
Olyan van, hogy becsukod a szemed, de attól még (sajnos) léteznek "morbid" dolgok ezen a világon.
A behúzás arra volt jó hogy fizikálisan kiszenvedj. Sikerült.
37. A-J-NITRO  PlayStation.Community tag
2014.03.22. 15:02:42
LV1
a szomorú történetek velejárója az életnek..igaz!DE EGY GYEREK HALÁLA szerintem morbid,nem játékba való!mikor másik gyerek behúzta a sírgödörbe,én letettem a kontrollert és néztem...én vagyok a hülye érzelmileg?lehet..Petunia szerint ez a normális:)
senki
36. Lezlie81  PlayStation.Community tag
2014.03.22. 12:17:40
LV2
Válasz 34. Petunia üzenetére:
Számomra döbbenetes volt a helyszínváltozás. A valós falusi környezetből hirtelen fantasy kalandot varázsoltak. Profi munka.
35. Lezlie81  PlayStation.Community tag
2014.03.22. 12:16:05
LV2
Válasz 33. Pep üzenetére:
Szerintem meg legyél tisztába először bizonyos fogalmakkal, aztán mondj véleményt.
34. Petunia  Szerkesztő
2014.03.22. 09:07:43
LV12
Válasz 33. Pep üzenetére:
Szerintem viszont vmi jó marad ki az életéből annak, aki nem játszik vele. :)

A befejezésről még egy gondolat: ha happy ending lett vna, sztem nem lett vna ránk ekkora hatással... feledhetőbb lett vna. Hatásos is egyben, hiszen senki nem erre számított. Bár végül is a horrorisztikusabb elemek a vége felé talán már jeleztek vmit...

Egy dolog, amit nem annyira értek: az anya hogy tudott megfulladni úgy, hogy a csónak szélében is megkapaszkodhatott vna? Még ha hideg is volt a víz. De ez már csak kukacoskodás. :)
Endure and Survive
33. Pep  PlayStation.Community tag
2014.03.21. 17:54:29
LV1
Szerintem jó és művészi, de iszonyú gáz is.Maradandó érték de inkább ne játsz vele.
32. Petunia  Szerkesztő
2014.03.21. 16:26:20
LV12
Válasz 31. Agent üzenetére:
Na, pontosan... Nem is értem, miért hagytam ki a tesztből, nekem is ez járt a fejemben végig, már a coop tökéletes lehetősége, amit kihagytak!!
Jaja, nem sajnállak különösebben. ;)
Endure and Survive
31. Agent  Vissza a mátrixba
2014.03.21. 10:58:58
LV11
Jó volt olvasni a tesztet!
Nekem is nagyon bejön a játék. Bár nem végeztem vele, mert mostanában olyan ritkán jutok PS3-közelbe. De a babázás sem rossz, nem panaszkodom.
Szóval amikor van időm, boldogan játszom a tesókkal. Még több ilyen kellene.
Egy dolog idegesít. Értem én, hogy újítás, meg egyedi az irányítás, de én szívesen játszottam volna pl. co-opban a feleségemmel.
30. Petunia  Szerkesztő
2014.03.21. 10:31:37
LV12
Válasz 26. w1ggly üzenetére:
Köszönöm, jóról nem nehéz jót írni. :)
Endure and Survive
29. Petunia  Szerkesztő
2014.03.21. 10:31:06
LV12
Válasz 27. mentoloshypo üzenetére:
Bizony!

Szerintem ez a játék látványban, hangulatban, zenében olyan értékeket hordoz, hogy az összes trofi megtalálása után is újrajátszós. Remélhetőleg léteznek még hasonlók a Store-on. El is döntöttem, hogy tolom nyárra a PS4 vásárlást. (Vagy egészen az új Unchartedig.) Egyszerűen nincs értelme, ha arra egyelőre semmi érdemlegeset nem látok, PS3-ra meg százával vannak még figyelemre érdemes cuccok.
Endure and Survive
28. Lezlie81  PlayStation.Community tag
2014.03.20. 20:05:47
LV2
Válasz 27. mentoloshypo üzenetére:
Szívemből szóltál.
27. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2014.03.20. 19:44:53
LV28
Válasz 25. Petunia üzenetére:
Szerintem nem a teste van eltemetve, csak egy emlékmű.
Nos igen, egy szülőnek borzasztó lehet feldolgozni (ha egyáltalán ez lehetséges) azt a tényt, hogy a gyereke érte halt meg, hogy ő élhessen! Ez egy olyan dolog amit tulajdonképpen épp ésszel fel sem lehet fogni, erre értelmesen nem is lehet reagálni.
Ezt (is) szeretem a történetében, hogy nem csak a játék alatt gondolkodsz el rajta, hanem utána is, sőt jóformán csak a játék befejezése után esik le, hogy valójában mi is történt, erre nem is emlékszem mikor volt képes utoljára egy játék...

Az egész történetben az a legmegrázóbb szerintem, hogy mindezt az élet nap mint nap produkálja, egyáltalán nem egy földtől elrugaszkodott sztori, sőt!
26. w1ggly  PlayStation.Community tag
2014.03.20. 13:59:24
LV11
Nagyon jó lett a teszt, ez után nem mondom, hogy nem teszek vele egy próbát :)
Vigyázat! A komment véleményt tartalmazhat.
25. Petunia  Szerkesztő
2014.03.20. 09:15:39
LV12
Válasz 22. mentoloshypo üzenetére:
Egyetértek a véleményeddel, de a vége vitt mindent. Érzelmileg elviszi a hátán az egészet. Szomorú volt a végén a két sír egymás mellett azon a gyönyörű helyen. Én csak azon csodálkoztam, hogy az apa nem halt bele a fájdalomba. (És egy praktikus kérdés: a nagyfiú testét hogy vitték haza? Mert az ugye el lett temetve. :)
Endure and Survive
24. Petunia  Szerkesztő
2014.03.20. 09:13:40
LV12
Válasz 21. eszg_ üzenetére:
Szuper, bár ez a végeredmény sejthető volt. :D Majd ráúszok én is. :)
Endure and Survive
23. Petunia  Szerkesztő
2014.03.20. 09:12:59
LV12
Válasz 19. Lezlie81 üzenetére:
Nice! :)
Endure and Survive
22. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2014.03.20. 07:14:36
LV28
Válasz 17. A-J-NITRO üzenetére:
Happy endingből volt már elég, én örülök, hogy nem lett sablonos a befejezés!
A játék során szerintem senkinek nem fordult meg a fejében, hogy az egyik testvér nem éli túl a "kalandot", pont ezért volt jó a befejezés, ilyen az élet.

Nekem egy pici kifogásolni valóm van a játékkal: a testvéri szeretet erejét csak a játék végén éreztem. (mondjuk ott nagyon komolyan, le a kalappal a fejlesztők előtt!)
Játék közben inkább csak mintha szimplán 2 karaktert irányítanék és kész. Jó a történet miatt érzi az ember a lényeget, meg az egymásra utaltság is átjött sokszor a feladatok során, de érzelmileg a testvéri kötelék annyira nem számomra.
21. eszg_  Szerkesztő
2014.03.20. 01:54:50
LV13
Jó kis teszt, meg a játék is az.

P.S. A sós pretzeles Milka finom! :D
Jól vagyok, nagyon köszönöm.
2014.03.19. 23:14:41
LV1
Nekem nagyon tetszett a játék,feltelepítettem aztán fel sem bírtam állni előle míg vége nem lett.Kb 3 órámba telt de nekifutok mégegyszer az biztos.
19. Lezlie81  PlayStation.Community tag
2014.03.19. 21:40:48
LV2
Én szerintem most erre fogok beruházni:

http://www.365games.co.uk/ps3-games/journey-c[...]
18. Lezlie81  PlayStation.Community tag
2014.03.19. 19:43:28
LV2
Válasz 17. A-J-NITRO üzenetére:
Mint általában mindenki, de néha csak úgy tudod értékelni a jó dolgokat ha van kontraszt.
17. A-J-NITRO  PlayStation.Community tag
2014.03.19. 19:37:16
LV1
ez a játék letargikus,szomorú,és rossz vége..művészi,igaz...én inkább a happy end-et szeretem(vagy Happy Ending-et?)
senki
16. Attila1971  PlayStation.Community tag
2014.03.19. 18:47:01
LV7
Én is most vittem végig és nagyon SZÉP volt,bár tényleg szomorú a vége.
"Ami krumplileves,legyen krumplileves"
15. _bela  PlayStation.Community tag
2014.03.19. 18:11:01
LV1
Válasz 12. Petunia üzenetére:
Szerintem van rá igény.

Nekem a sok QTE nem tetszett, meg lehetett volna több rejtvény. Én se ehhez szoktam hozzá. :-)

Igen, gyűjteni kell a kristályokat, meg az élet csomagot.
14. Lezlie81  PlayStation.Community tag
2014.03.19. 17:18:14
LV2
Végigviszem újra a trófeák miatt! :)
13. HUNFRE  PlayStation.Community tag
2014.03.19. 15:12:11
LV4
kellene nagyon PS4-re
PS4 ID: HUNFre576
12. Petunia  Szerkesztő
2014.03.19. 15:09:27
LV12
Válasz 11. _bela üzenetére:
Nincs mit, jó böngészést! Terveim szerint ha találok rejtett kincset, értekezek itt róla, ha lesz rá igény. :)

A legújabb TR-nek szerintem nem sok, vagy annál is kevesebb köze van a klasszikus részekhez. Annál több viszont az Uncharted majmolásához. (Kár, hogy ami jól áll Nate-nek, az nem áll jól a 15 éves Larának.) Na mindegy, ez csak az én véleményem, és ettől az még egy nagyon jó játék.

A TR3 az egyik legnehezebb az összes közül, ez világos. A klasszikus sorozat PC-n volt könnyebb, mert ott bárhol menthettél. Nem tudom, mi lehet a helyzet ezekkel a Store-os darabokkal, ezekben is mentőkristályok vannak?
Endure and Survive
11. _bela  PlayStation.Community tag
2014.03.19. 14:02:55
LV1
Válasz 9. Petunia üzenetére:
Köszönöm! Journey már meg van, az nagy kedvencem. A többire majd rákeresek.

Tomb Raider III-at nem olyan rég megvettem. Nem kellett volna. A legújabb rész után nem volt jó játszani vele, pedig régen nagyon szerettem.
10. joeBLIND  PlayStation.Community tag
2014.03.19. 11:22:05
LV1
Nagy élmény volt.
JÂTÉK AZ ÉLET_a vége-GAME OVER.
9. Petunia  Szerkesztő
2014.03.19. 10:55:58
LV12
Válasz 4. _bela üzenetére:
http://uk.playstation.com/psn/games/ Itt érdemes nézelődni, ha mondjuk az Adventure és Action / Adventure műfajra keresel rá. Vannak hasonló játékok, igen. Pl. The Unfinished Swam, Datura, Journey, ezek állítólag nagyon jók... meg pár totál ismeretlen cím, melyeknek talán a nem a leghízelgőbb kritika ellenére is érdemes esélyt adni. Pl. a mostani játékom az Adam's Venture: Chorincles, amit jó kis oldszkúl TR-ezésnek tartok, mely távolról sem tökéletes, de a műfaj szerelmeseinek talán érdemes megnézni. Ismertető itt hamarosan.

És most az összes klasszikus TR akciós, átlag 1-2 fontos áron kaphatóak.
Endure and Survive
8. Petunia  Szerkesztő
2014.03.19. 10:42:50
LV12
Válasz 3. Lezlie81 üzenetére:
Innentől kezdve én állandó PS Plus előfizető vagyok, mert ezen élmény hatására jöttem rá, mennyi kincs rejtezik a Store bugyraiban. :) Az ember hajlamos csak a mainstreamre figyelni, meg az ezerrel promotált "A" kategóriára. Igaz, a Brothersre is csak a Plus miatt figyeltem fel, de legalább mostantól kezdve tudatosan monitorozom az újakat / régieket a Store-on.

***SPOILER***
A végén én rengeteget bőgtem, először azt hittem, vmit rosszul csináltam és ez vmi bad ending. :) Aztán onnantól kezdve ahányszor meghallottam a nyitány zenét, mindig bőgtem. Úgyhogy most nem is kezdem el hallgatni: https://www.youtube.com/watch?v=fYp4EQXhC2g :)
Endure and Survive
7. mc_sabotage  PlayStation.Community tag
2014.03.19. 10:42:33
LV2
Tetszett a játék. Sejmes a grafika, szuper az irányítás, hangulat is ötös, elég könnyű is bár néha összezevarodik az ember hogy melyik melyik, még a rutinos rókák is... :) igen, kicsit beteg a vége, de mit lehet tenni ugye, egyébként nem nagyon ismerek hasonló gémet... Maga nemében 10ből 10 pont.. készen van és egyben van..
6. sigraph  PlayStation.Community tag
2014.03.19. 10:00:39
LV1
Hat a qrva annyat aki ezt a depis szar rendezte...a jatek mechanika az jo volt...de bakkeer....qrva ideges es szomoru voltam egyszerre a vegen.
5. seeYOUsoon  PlayStation.Community tag
2014.03.19. 09:24:59
LV5
óriási friss élmény volt, akibe szorult egy kis érzés az próbálja ki.
..loading, please wait..
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
Door Kickers: Action Squad (PS4, PSN)
2019.12.06. 12:18 PlayStation Network
1 hozzászólás
Szerző: Onimushaman
Szolgálunk és rád rúgjuk az ajtót!
Paper Dolls Original (PS4, PSN)
2019.12.04. 18:36 PlayStation Network
2 hozzászólás
Szerző: Petunia
Rettegés a Csing-dinasztia korából.
Woodle Tree Adventures Deluxe (PS4, PSN)
2019.12.04. 18:26 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: B_Renato97
Melyik a legkisebb favicc? A fűrészpor...
TERMINATOR: RESISTANCE (PLAYSTATION 4)
2019.12.02. 14:09 Játékteszt
12 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Trashminátor.
Indivisible (PS4, PSN)
2019.12.01. 14:11 PlayStation Network
4 hozzászólás
Szerző: Onimushaman
Kezdünk egy kicsit túl sokan lenni.
Ling: A Road Alone (PS4, PSN)
2019.12.01. 11:29 PlayStation Network
4 hozzászólás
Szerző: MrZ
Magányos délutáni séta.
Rebel Cops (PS4, PSN)
2019.11.30. 12:37 PlayStation Network
3 hozzászólás
Szerző: VictorVance
A szükség törvényt bont.
Aggelos (PS4, PSN)
2019.11.28. 19:56 PlayStation Network
3 hozzászólás
Szerző: ColdHand
Pixelhős a poligonkorban.
PLANTS VS. ZOMBIES: BATTLE FOR NEIGHBORVILLE (PS4)
2019.11.28. 10:37 Játékteszt
5 hozzászólás
Szerző: DaveUnchained
Kissé túlérett, de még mindig finom termés.
The Game Awards 2019 - íme az idei jelölések
2019.11.27. 10:52 Komment
12 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Te mely játékokra szavazol?