PlayStation.Community

2014.03.18. 07:00 Játékteszt
116 hozzászólás
Szerző: GrayFox
Értékeld a cikket!
A V(ég) kezdete.

Ground Zero (fn.) jelentése:
1. Egy bomba, vagy rakéta célpontja.
2. Az a földrajzi lokáció, amely egy atombomba becsapódásának helyét jelöli.
3. Olyan dolog, amely egy gyors/intenzív változás központjául szolgál.
4. Kezdőpont/Legalapvetőbb szint.


A Metal Gear széria a PlayStation játékosok legtöbbje számára ismert fogalommá vált napjainkra. Ugyan a sorozat gyökerei egészen 1987-ig nyúlnak vissza, az MSX korszak 2D-s világába, de a széria valódi kiteljesedést az 1998-as, PS1-re megjelent, 3D-s, lopakodós akciójáték, a Metal Gear Solid által érte el. Innentől kikövezett út vezetett mind a formulát megtartó, ám folyton megújuló utódok, mind a rendezőzseni Hideo Kojima és (mára nevesített) csapata, a Kojima Productions számára a siker felé.
Hogy mi a titok? Talán a filmszerű narráció és dramaturgia? Az eszeveszett játékmenetbeli megoldások sokasága? Esetleg a minden adandó alkalommal technikai határokat feszegető megvalósítás? Talán mindegy is. Végtére is az összhatás az, ami fontos, az, ami számtalan díjat, globális elismerést és rajongótábort kovácsolt a játékoknak. Ezért is használtam a "napjainkra" kifejezést, hisz mára rengetegen ismerik, rajonganak a szériáért; vannak, akik utálják, sőt érthetetlennek titulálják a megszokottól eltérő megoldásai miatt, de egy biztos: így tartják életben az emberek a "legendát", ami körbeveszi.
Mindenesetre annyi borítékolható, hogy az MGS-saga azon ritka alkotások egyike, amelyek a videojáték és a modern szórakoztatás határmezsgyéin átívelő úttörők jelképeivé váltak. 'Nuff said.
Kept you waiting, huh?

Mostani PlayStation 4 tesztalanyunk a 2010-es PSP epizód (később Vita és PS3), a Metal Gear Solid: Peace Walker érdemi folytatása. A Metal Gear Solid V: Ground Zeroes pontosan annyira követi a sorozat hagyományait, mint amennyire megreformálja azokat (lásd a Ground Zero főnév jelentésének 3. pontját).
A játék a soron következő sorszámozott epizód, a Metal Gear Solid V: The Phantom Pain előfutáraként szolgáló bevezető, tehát egy kóstoló a játékmechanikai lehetőségek és technikai megoldások újításaiból. Fontos tudni ezen felül, hogy a GZ befejezésében történtek és a játék alatt megszerzett audio fájlok/felderített információk fogják megalapozni a TPP cselekményét.
Most, még a legelején szeretném azt tisztázni, hogy a GZ nem fizetős demo, kétórás buli, és nem ezen buta rágalmak végtelen permutációjának végterméke. A játékmenet szempontjából továbbra is egy olyan lopakodós stuffról beszélhetünk, amelyben legtöbbször bizonyos pontokra eljutva eseményeket indíthatunk be, amelyek továbbgördítik a történéseket. Az újdonság alapja, hogy míg eddig általában pályarészekre taglalt területeken kellett eljutnunk A-ból B-be, addig a GZ-ben (és későbbiekben majd a TPP-ben) egy nagy területet barangolunk be, a küldetés adott követelményeit tetszőleges sorrendben megoldva, tetszőleges módszerek és játékstílus használatával. Az egész placc az utolsó szegletig szabadon bejárható, nincsenek lezárt részlegek (vagyis vannak, de a játék lényege elvégre is az, hogy beszivárogjunk), a bázis volumenén belül minden játszik. A kételyeket eloszlatva azonban: a GZ nem nevezhető teljesen "open world" játéknak, hisz itt nem olyan hatalmas a körbejárható lokáció, ám ez egyáltalán nem negatívum, csak kész tény. Bőven akad tennivaló a játékban így is, és mint bevezető, pontosan teszi a dolgát: megismerteti a játékosokkal az új koncepció minden velejáróját. Higgyétek el, erre szükség is van!

1975-öt írunk, a kiéleződött feszültségek enyhülésének évét. A vietnami konfliktus végéhez közeledik, a hidegháború általi veszélyeztetettség pedig csökken. Azonban, miközben a világ nagyhatalmai közti vívódás enyhülni látszik, egy apró, ám minden befolyástól és ideológiától független katonai szervezet gyökeret vert a Karib-térségben. A hadsereg egy új fajtájáról van szó - állam, otthon és határok nélkül. Nem más ez, mint a Militaires Sans Frontiéres (Katonák Határok Nélkül). A csoport vezetője az MGS3-ba megismert Naked Snake, alias Big Boss (a MGS világ leglegendásabb karaktere), célja pedig, hogy a zsoldosokra, mint a modern harcászat úttörőire tekintsenek. Szolgálataikat a világ bármely pontjáról igénybe vehetik a kliensek, feltéve, hogy megtudják fizetni azt. Ahogy azonban terjedt a reputációjuk, illetve nőtt hatalmuk és katonai befolyásuk, úgy tekintettek egyre többen rájuk, mint lehetséges veszélyforrásra. Ennek eredményeképpen az Egyesült Nemzetek egy ellenőrzés lebonyolításának engedélyezésére szólítja fel a MSF-et, félvén, hogy a társulat rendelkezik nukleáris fegyverrel. A félelem nem alaptalan, hisz Snake birtokában van a leghatalmasabb nukleáris fegyver, amit valaha alkottak; "fajának" első példánya, a Metal Gear ZEKE.
Azonban nem ez az egyetlen probléma. Snake és hű segítője, Kazuhira "Kaz" Miller (MGS1 Master Miller) tudomására jutnak bizonyos aggasztó információk - egy segélykérő üzenetet követően -, amelyek veszélyeztethetik nehezen felépített birodalmuk létezését. Mivel minden más lehetőség kizárásra kerül, Snake maga indul neki, hogy rendbe tegye a dolgokat; azonban nem is sejti, hogy ez a lépése tragikus események katalizátoraként fog hatni rá és környezetére...

The Trojan Horse is in!

A játék indítását követően a főmenübe érkezünk, ami egyébként egy elég jó kis jelenetet mutat be, amint Snake épp békésen szivarozik helikoptere fedélzetén. Innen lesz lehetőségünk küldetést választani, megtekinteni eddigi teljesítményünket, trial eredményeinket, megismerkedni a háttértörténettel (ezt melegen ajánlom mindenkinek, mielőtt belekezd a játékba), meghallgatni a meglévő kazettáinkat (szintén ajánlott, rengeteg háttérinfót tartalmaz, nem mindent fogsz érteni e nélkül), elolvasni a használati utasítást, valamint az opciók menü beállításait szemügyre vételezni.
A gombkiosztásról annyit, hogy a szoftver az "Action Type A" layoutot használja alapvetően, ezen beállítással játszottam a játékot. Mindenképp javaslom, hogy mindenki ismerkedjen meg az irányítással, illetve találja meg a magának megfelelőt, mivel a játék nem fog semmit szájba rágni. Az irányítást pont emiatt nem is ismertetem, pofonegyszerűen megtudhatunk mindent ide belépve, illetve játék közben is lekérdezhetjük.
A bámészkodást és kazettahallgatást követően (melynek során rengeteg új infót tudtam meg a PW és GZ közti történésekről) a Mission Select menüpontot kell válasszuk küldetésünk megkezdéséhez. Alapból csak a "Ground Zeroes" misszió van meg, ez lesz a fő sztoriküldetés.
A gyakorlott MGS játékosok most ki fognak akadni, mert alapból csak a Normal nehézségi szintet tudjuk igénybe venni, ám most szólok, ne legyetek! A gőg hamar a vesztünket okozhatja ebben az epizódban, mert semmi sem olyan, mint régen, az itteni Normal nem egyenlő az eddigi részek Normaljával.

Mihelyst elindul a játék, egy kis összefoglalót kapunk a töltőképernyőn, majd a már ismert (az, ugyeeee?) Ground Zeroes trailer látványorgiája tárul elénk, mint bevezető, a Camp Omegába való megérkezéssel.
Apropó látványorgia, itt most kicsit el kell vágjam a történések fonalát, mert azonnal rá akarok térni a PS4 grafikára. Az első gondolatom az volt a látványt illetően... Ja nem, a második, mert az első az volt, hogy aztak... utyafáját! Tehát a második gondolatom az volt, hogy megérte ennyi ideig fejleszteni a Kojima Productions és Konami belsős grafikai motorját, a FOX Engine-t. Amit ez a motor tud gyerekek, az valami emberfeletti! Mindent látni akartam, egyszerre, a szakadó eső minden cseppjét, a füstöt, a robbanást, az embereket, járműveket, épületeket mindent! Ebből adódott, hogy két órát szaladgáltam a bázison semmit csinálva, gyönyörködve abban, hogy is néz ki A Nextgen. Kiválóan kidolgozott karakterek és mozgáskultúra, lehengerlő látványvilág, mind a táj, mind az épületek tekintetében, soha nem látott, überreális fényeffektek, textúrák... Nem igazán láttam két ugyanolyan arcot, mely okot ad a pletyka megerősítésére, miszerint minden karakternek külön arcot szkenneltek a fejlesztők. Nem tudom összefoglalni a hatást, ehhez egy cikk kevés, látni, tapasztalni kell ezt a világot, mert erre hivatott az engine. Világok létrehozására, a fejlesztés megkönnyítésére, dinamikusabbá tételére. Arról már nem is merek beszélni, hogy a későbbi pályák közül néhány nappal, illetve napközben játszódik. Ez mindent megsokszoroz, hisz az esti címadó pálya sem piskóta, ám a nappaliak frenetikusak! Kitértem a hitemből, amint megláttam, hogy néz ki a cucc nappali fényviszonyok közt, és azt kell mondjam, nem csalódtam. Minden élénk, a kidolgozottság csak még jobban szembetűnik, egyszerűen lefolyik a játék a képernyőről, szinte már túl jó. Ódákat tudnék zengeni róla, ám itt most abbahagyom.
Van egy olyan perverzióm, hogy minden játékban igyekszem kiakasztani az engine-t, tesztelni, mennyit bír. Hát itt nem jött össze. Dobáltam ötzsillió füstgránátot, robbantgattam, miközben emberek tömegei mozogtak szimultán a képernyőn, de a FOX Engine felülkerekedett. Minden zokszó nélkül, folyamatosan produkálta a tükörsima, stabil 60fps-t. Ja és csak a PS4 verzió fut 1080p felbontáson, mert Kojima akarva-akaratlanul is ezt tűzte ki konkrét célplatformnak. (Csak nem tud elszakadni a hazai pályától.) Egy szó, mint száz, lehengerlő a motor! Többet meg sem említek, mert elkap a szófosás; legyen elég annyi, hogy egy ilyen nyitócím a nextgenen (Kojima szokáshoz méltóan) ösztönző példaképp állhat a világ fejlesztőstúdiói számára. A Ground Zeroes az egyik legszebb játék a jelenlegi piacon, ha nem a legszebb!

A World Without Borders

Tehát ott tartottam, hogy miután véget érnek a bevezető képsorok, nem fogod észrevenni egyből, hogy véget értek a bevezető képsorok, annyira dinamikus a váltás a "kamerás ember" részéről. A képernyőn megjelenő interfész fogja jelölni, hogy azért mégis játék közben vagyunk, tehát érdemes odafigyelni a kalandra. Ami egyből fel fog tűnni a Metal Gearben jártasak számára, hogy igencsak megfogyatkozott a HUD terjedelme. Nincs élet- és stamina csík, nincs radar, sem hanghullámjelzés, nincs camo index, nincs semmi segédlet. Ezúttal minden minimalista képernyőtorzítással történik a minél filmesebb hatás érdekében. Minél kevesebb kijelző van a játékképernyőn, annál jobban rá tud hangolódni az ember a játékmenetre.
Hogy ez baj-e? Cseppet sem! Az új rendszer kiválóan muzsikál, szvsz megfelelő időben jött ez a drasztikus, ám mégis szükséges váltás. Abszolút azon dolgokra tudunk hagyatkozni csak a játékban, amelyekre Snake maga is. Látás, hallás, érzékelés. Ha engem kérdeztek, ez az eddigi talán legvalódibb Metal Gear felfogás, ezen kondíciók a régebbi epizódokban csak igen magas nehézségi szinten voltak adottak, és akkor is erősen hozzáadtak a valóságérzethez. Most már értitek miért mondtam, hogy nehezebb a dolog?
Nem vagyunk azonban teljesen magunkra hagyva, némi mankóként szolgál két opcionális (igen, kikapcsolható) képesség, a "megjelölés" és a "reflex". Ezek aktívan hagyása ajánlott, amíg az ember megismerkedik a játékmechanikával, nagyban hozzájárulnak a korai agyvérzés elkerüléséhez. A megjelölés abból áll, hogy Snake távcsövén keresztül szemlélve ráközelíthetünk az őrökre, akik ezáltal meg lesznek pingelve, ergo látjuk őket a térképen, illetve, ha megállunk egy pillanatra, a falon keresztül is. Hátulütője ennek ismét a gőg, hisz igen hamar elhiszi magáról az ember, hogy ő már aztán mindenkit bejelölt, majd magabiztosan megindul a világba. Ekkor észreveszi egy olyan katona, akiről azt sem tudta, hogy a világon van. A reflex ezen helyzetekből vághat ki minket. Ilyenkor a célzás gomb lenyomásával egy bullet-time lövést adhatunk le az ellenségre, ezzel elkerülve a riadóztatás lehetőségét. Látjátok, fel van ez építve!
Ha nem vagyunk magabiztosak, a tárgymenüből elérhető éjjellátó szemüveg minden helyzetben megkönnyíti a továbbhaladást, hisz hő-letérképezésének köszönhetően láthatjuk az ellenfeleket.

Természetesen, miután már gyakorlott játékos az ember, úgy mókás, hogy ezek nélkül játsszon, sőt nekimenjen az embert próbáló Hard módnak is, mert, hogy van az is. Garantálom, okozni fog meglepetéseket!
Ha már benne vagyok a nehézségben, be is mutatnám, mi teszi igazán nehézzé az új MGS-t. Az AI ezúttal nem holmi kiszámítható mintákat követő droid-gépezet, sokkalta inkább minden őr egy önálló szerepet tölt be. Nagyon érzékeny a látásuk és hallásuk, előbbi főleg azért lehet szokatlan a Metal Geart ismerők számára, mert számítani fognak egy bizonyos látótávra, ami most helyből sokkalta nagyobb, mint akármelyik MGS-ben. Amint egy őr kiszúr valami gyanúsat (amit egy tipikus hanghatás követ), olajra kell lépni, vagy elindul felderíteni mi volt az, rosszabb esetben egyből észrevesz (mindig jelöli a játék, melyik irányból figyelnek). Mielőtt elindulna, jelenti rádión, hogy történt valami feltűnő, ennek következményeképp pedig a bázis várni fog némi visszajelzést tőle. Ilyenkor érdemesebb megvárni egy biztos pozícióból, amíg megnézi a helyzetet, majd visszamegy, vagy gyorsan tovább állni, ha van lehetőség. Ha ekkor hatástalanítjuk, akkor azzal csak egy ellenőrzőosztagot szabadítunk magunkra. Újdonság még, hogy ha már egyszer riadóztattunk, mindegy, hogy lefújják a riadót és rég eltűntek, az őrök új posztokat vesznek fel, számuk megnő, és jobban odafigyelnek mindenre, ezzel is megnehezítve dolgunkat. Hogy még jobban erősítsem az ellenfél pontjait, nem lesz riadó kijelző, sem visszaszámláló, ami eddig az MGS-ekben megszokott volt. Minden jelet nekünk kell megfogni a rádióadások segítségével, bár a játék azért tudtunkra adja, hogy az adott rádióüzenet milyen státuszt is jelöl.
Ha nem lenne elég az, hogy jönnek a normál járőrök jobbról-balról, még lesznek járművesek is, akik elől csak a fedezékbe bújás véd meg, illetve az éjszakai küldetés során világítótornyok, amelyeknek nyílt terepen nem leszel ellenfél (ezeket érdemes először jelölni/hatástalanítani).

Most nyilván megfordult azért a fejedben, hogy akármelyik MGS-ben le tudtad "Rambózni" az erősítést is Normalon, úgy, hogy repetázol is. Na, itt nem fogod! Egy közeli összecsapást futás nélkül nem sok esélyed van túlélni, ugyanis nincs életerőcsík, csak a képernyő egyre inkább több vérfolttal és kifakulással járó jelzése, miszerint életerőnk csökken. Mindig tudni fogjuk, mikor kell felhúzni a nyúlcipőt. Életünk egyébként némi pihenést követően szerencsére visszatöltődik, ám ehhez nyugton kell maradni. A nagyon durva sérüléseket ezúttal egészségügyi spray-vel tudjuk ellátni, ez alapból nálunk van, ám használata limitált. Felejtsd el a megszerezhető Life Medicine-t, Rationt, és egyéb eü. tárgyakat.
Nehezít a dolgon még az, hogy minden valós időben történik. Értsd ezt úgy, hogy a tárgyválasztás, térképnézegetés, meg úgy en bloc a Pause menü kivételével (ahol játékra vonatkozóan nem tudunk ügyködni) minden real time. A harc is nehezebb: összeszokott csapatként operál az ellenfél, kisebb sejteket alkot, próbál körbevenni és elvágni minden menekülési útvonaltól. Komolyan mondom, eleinte inkább teljes mértékben próbáltam kikerülni az őröket, mert nem akartam riadóhelyzetet teremteni. Ha azonban mégis harcra kerülne a sor, akadnak lehetőségeink a védekezésre, majd offenzívára. A játék új, valamint régi-új ötlete, hogy különböző járműveket (ez az új) és lőállásokat (ez a régi-új) is igénybe tudjunk venni. Előbbi nagy móka, hisz nem volt még rá precedens ezelőtt: vezethetünk dzsipet, harckocsit, de akár teherautót is. Ezek mindegyike máshogy hasznosítható, érdemes kitapasztalgatni őket. Főleg a harckocsi nyújt elsősorban védelmet, mivel ezzel tüzet is tudunk nyitni az ellenfélre. Itt mondjuk picit nehezményeztem az irányítást, de lehet, hogy csak az én kiosztásommal nem állt annyira kézre, azonban kellett egy ideig gyakorolnom, mire menet közben pontosan tudtam lőni. Nem vészes, megszokható, ám elsőre meg tudja szívatni az embert. Az ellenfél tehát igencsak jól szituált, egyetlen segítségünk az iDroid terminálunk lesz alapból, ahonnan a kimenekítő helikopter mellett alaprajzi, illetve műholdas térképet kérhetünk le a bázisról (ez mutatja a megjelölt ellenfeleket).

Most, hogy kiveséztük azt, hogy legrosszabb esetben mi is a teendő (azért ezzel kezdtem, mert eleinte lesz rá példa bőven), nézzük meg, hogyan is mehet jól egy lopakodó küldetés az új MGS világban.
Snake repertoárja nem sokat változott, továbbra is tud kúszni, mászni, guggolni, eközben mozogni, futni, sőt nem kell gombot nyomunk már a falhoz lapuláshoz (illetve, ha nyomhatunk, akkor megmássza/átugorja) sem, teljesen automatikus módon történik. Konkrétan úgy van fedezékrendszer a játékban, hogy észre se veszi az ember az ottlétét. Kellemes. Újdonságként hathat a sprint, amivel igencsak gyorsan tudunk eljutni kijelölt pozíciónkig, illetve az, hogy többé nem kötnek a túl magas akadályok. Snake assassin módra mássza a falakat, ugrál tetőkre és azokon át. Véleményem szerint ez egy merész, ám hatékony újítás, teljesen jól beépíthető a megszokott MGS-játékmenetbe.
Ha az ellenfelektől csendben szeretnénk megszabadulni, rendelkezésünkre áll több metódus is. Alapfelszerelésünk egy hangtompított rohampuskából, egy kábító pisztolyból, gránátokból és a józan eszünkből áll. Ezzel már ki lehet okoskodni néhány egész jó taktikát. A puskáról nem igazán szólnék különösebben, max annyit, hogy az alapból bekapcsolt lámpája helyett egy "ide gyertek" feliratot is lőhetnénk az égre, mert kb. a hatás ugyan az volna. Szerencsénkre ez kikapcsolható, ha hosszan nyomjuk a fegyverválasztó gombot. Az itt megjelenő opciók közül választva ejtsük is ezt meg a misszió(k) kezdetekor.
A kábító pisztoly a Metal Gear fegyverek ásza, segítségével elérhetjük a magasabb rangokat, hisz nem kell megöljük ellenfeleinket - elég, ha kábítjuk őket. Na most, az előző részekből megismert mechanizmust felejtsük el, nem lesz már annyira könnyű a kábító fegyverünk használata, ugyanis a lövedékeinek röppályája csökken, ergo nem megy el túl messzire, kompenzálnunk kell a lőmagasságot/irányt. Ez olykor-olykor körülményes lehet, mivel pl. olyan tényezők, mint a szél, ezt erősen befolyásolják (ez egyébként a PS4 exkluzív atmoszféra-szimuláció eredménye).
A test-test elleni küzdelem MGS megfelelője, a CQC (Close Quarter Combat) ismét tiszteletét teszi a játékban. Használata igen egyszerű: ha nyomkodjuk a CQC gombot, akkor egy karate-jellegű kombinációt vihetünk be az ellenfélnek, ezzel leterítve azt. Ám, ha hosszan nyomjuk a gombot, újabb izgalmas lehetőségek tárulnak elénk. Egyrészt leszúrhatjuk őket, ez talán a leggyorsabb módja annak, hogy megszabaduljunk tőlük. Azonban, ha a "beszélgetés" lehetőségét választjuk, rá tudjuk venni őket, hogy hívják oda a legközelebb lévő társukat, ezzel őt is hatástalanítva (CQC fogás közben tudunk célozni/lőni). Ki is vallathatjuk szerencsétleneket, ekkor valami értékes infót ejtenek el a bázisról, őrjáratokról, tárgyakról, de akár felfedezni való titkokról is! Az utolsó lehetőségünk, hogy a CQC gombbal addig fojtogatjuk őket, míg elájulnak: ez egy fokkal azért elegánsabb, mint a halálos változat. Az egyik kedvenc újításom az, hogyha a célzó gombot nyomva tartjuk CQC közben, el tudjuk venni az ellenfél fegyverét és azt is felhasználhatjuk! Ezen lehetőségek használata után "keletkezett" holt/eszméletlen testeket egyébként fel is tudjuk kapni, elszállítva őket a többi ellenfél látószögéből, sőt, ha minden part szakad, a tűzgombbal az esetlegesen nekünk támadó ellenfélnek hajíthatjuk a testet!
A szabad világ révén egyébként több szituáció és helyszínfüggő elterelés is a rendelkezésünkre áll, ezeket nem szeretném taglalni, mert a felfedezésük már maga nagy móka, de, csak, hogy egy példát említsek: itt is lehetőségünk van teherautóval szállíttatni magunkat észrevétlen, akár csak az E3-as TPP trailerben. A lehetőségek korlátlanok: lehetünk taktikusabbak, vagy agresszívak, és mire mindent kipróbálunk napok is eltelhetnek a játék előtt ülve!
Kaz, I'm already a demo(n)

Most pedig jöjjön a várva várt kényes kérdés, ami nem más, mint a tartalom. Azért is, mert szárnyra kapott az a hiedelem, hogy a fő küldetés 2 óra alatt teljesíthető, ergo 2 órás a játék. Ezt az állítást meg tudom erősíteni. Továbbmegyek, 13 perc alatt meg tudom csinálni a főküldetést jelenleg, ám ez nem jelent semmit. Mindössze arról van szó, hogy a Ground Zeroes küldetés apropójául szolgáló két szereplő kimentése megoldható ennyi idő alatt.
Azonban a játék nem ebből áll. Összesen 6 küldetés áll a rendelkezésünkre. Az első a GZ, ezt végigjátszva 4 "Side-Op" nyílik meg. Ezek többé-kevésbé végigrusholva 20-30 percesek, ha csak a lineáris végigjátszásukat vesszük figyelembe (ezek egyike egy hatalmas állatság egyébként, fetrengtem). Érdemes már csak azért is mindent kiszedni ezekből a küldetésekből, mert ugyan az itt történtek nem kapcsolódnak a sztorihoz, ám rengeteg mindent megtudhatunk a titokzatos "XOF" csoportról, a vezérükről, na meg arról, mi is folyik a bázison valójában és ki mozgatja a szálakat...
A GZ küldi során gyűjtögethetünk egyébként "XOF" felvarrókat, szám szerint 9 darabot. Ezek megszerzése (illetve megtalálása... nekem órákba telt) után megnyílik a konzol-exkluzív Déja-Vu misszió. Ez egy éjszakai küldetés, melynek során az MGS1-ből ismert jeleneteket kell rekreálnunk, megadott paraméterek alapján. Emellett rengeteg MGS1 utalás van a küldetés alatt, zenéktől kezdve hangeffekteken át a felfedezni valókig. Aki egy picit is bírta az első Metal Gear Solidot, az ennek az oltárán csirkét fog áldozni! Az összes párbeszéd úgy lett kialakítva, hogy megfeleljen az eredeti játéknak, hatalmas poénokat dobál a játékosra a program, vétek kihagyni!
Az összes küldetés végigjátszható többször, többféle taktikával. Befejezésüket követően egy értékelő képernyőre jutunk, ahol ítéletet hirdet felettünk a játék, teljesítményünk alapján. Minél jobban teljesítünk, annál több dolgot nyithatunk meg, legyenek azok fegyverek, tárgyak, vagy új audio felvételek. Az audio felvételek, amelyek a legsötétebb, legbetegebb dolgokat tartalmazzák, amelyeket videojátékos karrierem során tapasztaltam... Főleg Chico felvételeiről van szó, mindet végighallgatva az embernek megfordulnak bizonyos morális kérdések a fejében. Na meg az, hogyha ez csak a bevezető, mi lesz majd a TPP-ben... Komolyan felkavaró! Többet nem árulhatok el, azonban annyi legyen köztünk szólva, hogy az 5. Tape tartalmaz egy magyar vonatkozást, mindenképp felirattal hallgassátok majd meg, meglepődtök!

Visszakanyarodva, a tárgyakat egyébként most nem küldetés előtt tudjuk kiválasztani, hanem a kezdetükkor a kezdőhelyen fogadnak a megszerzett cumók. Emellett vannak bizonyos trialok, mint pl. minden ellenfél leggyorsabb megjelölése, összes zár feltörése, mindenki eliminálása, stb. Ezen statisztikákban versenyezhetünk is a barátainkkal különböző leaderboardokon, sőt, akár szociális hálózatokra vetítve is mehet a móka (a fészbúkos Metal Gear Solid Fan Club már hirdeti a versenyeket pl.).
A titkok körbejárása egyébként nem kis feladat, ezen sorok bepötyögésekor kb. 40%-nál járok és lövésem nincs hol kéne még körülnézni. Értitek. Ki kell hozzá hallgatni az őröket, figyelmesen elcsípni párbeszédeket, vagy csak szimplán jókor lenni, jó helyen. Akármelyik küldetést is választja az ember, minden visszatérés a Camp Omegába egy új sztori, egy új lap a könyvben, hisz minden máshogy alakulhat. Máshol lehetnek az őrjáratok, másfelé mehetünk, máshol kutakodhatunk. Sosem láttam még relatív ilyen "kis" területen ennyi életét és ennyi lehetőséget. Ölsz? Kábítasz? Egyik sem? Járművel, vagy anélkül? Kimented a foglyokat, vagy végignézed a halálukat? Észrevétlen, vagy banzájt rendezve? Jobbra, balra, fel, vagy le? Tiéd az egész világa, szippantsd magadba. Persze nem feltétlen tudja mindenki élvezni azt, hogy egy pályán randalírozik, csak más napszakban, de ez az átlagfelhasználóktól nem is elvárt dolog. Ám, aki ezután érzi a késztetést, de mégis úgy véli, hogy a Ground Zeroes ár-érték arányban egy rossz befektetés (révén, hogy nem is teljes árú játék), az ne vegye meg. Azt viszont garantálhatom, hogy a nextgen élmény egyik építőkövét hagyja ki! Ha valamire, erre 100%-ban a nyakam merném tenni. Arról nem is beszélve, hogy az itt megszerzett dolgok előnyt jelentenek majd a TPP-ben, tehát semmiképp sem árt kicsit beleásnia magát az embernek.

V is yet to come

És, hogy az összhatás tekintetében milyen játék a GZ? Fantasztikus! Egyszerű, mégis letisztult és folyamatos játékmenete el tudja csábítani a playert, órákra lekötve őt a bázis világában. Mert ez már egy világ. A látvány zseniális, a hangok és zenék nagyon a helyükön vannak, pláne, hogy a hangok nagy szerepet játszanak az ellenfél hollétének megismerésében. Zenei oldalról nagyon erős kezdésnek érzem a GZ-t, sajna csak a sztori vége felé bontakozott ki igazán, ám akkor lehengerlően. Harry Gregson-Williams visszatérése a sorozathoz borítékolja a minőséget, ám az új zeneszerző, Ludvig Forssell is érti a dolgát. Leginkább az MGS2 hangzásvilágához (néhol) hasonlatos ambient zeneiséget képvisel az úriember, a sejtelmesség minden jegyével megspékelve. Tökéletes a lopakodáshoz. A joker Kiefer Sutherland pedig... pedig... (kínos percekig húzás)... Lenyűgöző! Ódzkodtam a gondolattól, hogy Snake hangja valaha is megváltozzon, de ezúttal értem Kojima húzását. Nem csak azért lett hollywoodi hangválasztás Snake számára, hogy ezzel is polírozza ottani baráti viszonyait, hanem mert tökéletesen illik a játék atmoszférájába. Snake végre érez, kétségbe esik, dühöng, egyszerűen remek! Magam kőkemény MGS fannak tartva sem kívánhatnék jobbat, sőt. Észre sem vettem, hogy nincs Hayter, annyira a játék hatása alatt voltam. Természetesnek hat a váltás és talán időszerű volt, lehet, hogy hamarabb kellett volna meglépni. Senki ne legyen szkeptikus Sutherlanddel kapcsolatban, remekül hozza a szerepet, mert itt már nem csak szinkronizálásról, hanem szerepről beszélhetünk.
Nem is nagyon szaporítanám már nagyon a szót, mindent tudtok a GZ-ról, amit kell. Amit meg esetleg kihagytam, majd megtudjátok (pláne mert jövök még valszeg' egy PS3 összefoglalóval), hisz, amint számtalanszor mondtam, rengeteg a lehetőség. A játék igazán új alapokra, nextgen alapokra helyezte a MGS játékmenetet, ez egy igazi Ground Zero. A sztoriról direkt egy szót sem voltam hajlandó írni, amit láttatok a trailerekben dolgozzátok fel, ám ne gondoljátok azt, hogy Kojima nem tartogat meglepetéseket - ne feledjétek, ő mindenki előtt jár minimum egy lépéssel!
Ez az ízelítő betekintést nyújt az MGSV-be, és, ha a napokban felröppent, Konami CORE-ról származó pletykák igazak, 2015 elején már meg is kaparinthatjuk a teljes Phantom Paint. Addig meg nyúzza mindenki a GZ-t, mert mérföldkővel van dolgunk már most!

To be continued in...
THE PHANTOM PAIN


(A játékot partnerünk, a PlayON.hu küldte kipróbálásra. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Konzolok Szervize budapesti boltjában, illetve webshopjában.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 3 oldal
‹‹  ‹  1  2  3    ››
116. shadow87hun  intruder
2014.07.26. 14:51:27
LV2
Sikerült megszereznem Chico 5. kaziját. Elmosolyodtam :)
"You're a legend in the eyes of those who live...
2014.04.22. 12:52:33
LV1
Válasz 96. Joci04 üzenetére:
Szia! Igen, 1,8 GB a PS3- verzió, azt hiszem volt egy kis update is, de 2 GB-ban meg áll. De ne ijedj meg, a grafika nagyon patent, el se merem képzelni milyen a PS4-es verzió. 6000-Ft ért vettem a magyar store-on, simán megérte.
114. newkratos7  PlayStation.Community tag
2014.04.20. 20:00:31
LV3
Símán benne van 40 órám és még 30- at tuti bele tudok pakolni! 10 perc játékodővel trolkodtak ezen a csodán!?! Vicc!! A PP-t nagyon nagyon várom!
Guardians! Tonight, we dine in hell!!
113. Alex  PlayStation.Community tag
2014.04.09. 09:28:49
LV13
Gyerekek ha a PP is ilyen lesz (márpedig miért ne lenne) akkor több száz órás kaland vár rám jövőre. Ha csak fele annyi tartalom lesz benne mint a Peace Walkerben volt akkor már elégedett leszek.
SouthernPlayalisticCadillacMusic
112. Phatum  PlayStation.Community tag
2014.03.27. 15:35:49
LV1
Válasz 47. Beczy üzenetére:
Szevasz Bulé ! :D kínozd meg őket !!! please !!!
111. Phatum  PlayStation.Community tag
2014.03.27. 15:31:52
LV1
Válasz 33. Lucsy üzenetére:
Kösz a kedvcsinálot ! Szintén boldog legacy-collection tulaj vagyok de a peacewalkert még nem ismerem. Mire én odáig eljutok hogy elinditom simán kijön a phantompain is. Mikor olvastam a kommentedet nagyon azon voltam h bazzeg el kell inditsam..most..azonnal ! De még ki kell platináznom a többi epizódot is mert classic,epic,favorit :)
110. newkratos7  PlayStation.Community tag
2014.03.27. 06:32:32
LV3
Mit mondjak? Én most szerettem bele a sorozatba! :)
Guardians! Tonight, we dine in hell!!
109. mc_sabotage  PlayStation.Community tag
2014.03.26. 16:06:34
LV2
108. mc_sabotage  PlayStation.Community tag
2014.03.26. 15:53:53
LV2
Válasz 106. DUDVA83 üzenetére:
Azt is alá írom hogy tartalomban is biztos többet ad majd a teljes játék CAMPAIGN módja mint egy MAX PAYNE egyjátékosa, de fizikában, élethűségben.... ez alul marad... Aztán az is megfordult a fejemben, hogy ez a MAX PAYNE 3 annyira el lett találva számomra mindenhogy, hogy lehet én sem tudok már elfogulatlanul ítélkezni... :)
107. mc_sabotage  PlayStation.Community tag
2014.03.26. 15:31:02
LV2
Válasz 103. GrayFox üzenetére:
Tökéletes a teszt, nincs mit hozzá fűzni, csak elvakult! De én is egy olyan emberre bíztam volna aki imádja, nem másra!
106. DUDVA83  PlayStation.Community tag
2014.03.26. 15:15:52
LV2
Válasz 105. castlebridge üzenetére:
Jól mondod.Mikor másodjára futottam neki a fő küldetésnek
már én magabiztosabb voltam és ROHADTUL élveztem:)
Viszont a nappali részeknél még nagyon bizonytalan vagyok.
Nehezebb osonni,bujkálni.Meg biztos előbb is kiszúrnak.

mc:A MP3 jó játék volt de pl:az itteni mesterséges intelligencia magasan ráver.Sőt eddig nem is tapasztaltam játékban ehhez hasonlót.
105. castlebridge  PlayStation.Community tag
2014.03.26. 14:21:22
LV1
Válasz 101. mc_sabotage üzenetére:
Minden elfogultság nélkül: eddig csak olyanoktól olvastam/hallottam ezt a "demós" dolgot, akik nem játszottak a játékkal, csak elolvasták a speed run=5 perc híreket. Minnél többet nyomom, annál nevetségesebb ez az érv.

És ez nem fanboykodás: őszintén megmondom, mikor először végigtoltam, csalódás volt. Mikor megcsináltam a mellékküldetéseket, amik amúgy időben és kidolgozottságban is teljesen egyenértékűek a fő mission-nel már kicsit jobban tetszett a dolog. Aztán mikorra rutinná vált az egész mechanika, és biztonságban éreztem magam a játék világában (pl minden küldetés más napszak, mások a feltételek), elkezdtem szórakozni és rájöttem, hogy mennyire nagyvonalú dolog hogy csak azért érezheted először kevésnek a játékot, mert NINCS A SZÁDBA RÁGVA, hogy mi mindent tudsz csinálni, akkor már rohadtul élveztem.

Ugyanez igaz a sztorira is: az intro és az ending video a Ground Zeroes történetének 20%-a kb. A többit elejtett kazettákból, vallatásból, emberek kimenekítéséből tudod összeszedni, és csak nézel, hogy "b.meg mi van itt?".

Ha a Phantom Pain relatíve ugyanilyen tartalmas lesz (csak ugye nagyságrendekkel hosszabb, nagyobb), akkor tényleg nem pusztán marketing duma Kojimától, hogy fél, ez túl sok lesz a játékosoknak.
104. neoptolemos  Apu ökölbe szorult keze
2014.03.26. 01:50:26
LV8
Válasz 102. mc_sabotage üzenetére:
Lassíts le, mert hamarabb keresztre leszel feszítve minthogy megnyomnád a kockát! :D
9-10 ezret simán megér. Egy átlag játékos is eltud vele lenni pár órát, az meg ebben a mai felhozatalban pont egy teljes árú játék fele kb.
Ha az első ár ( 16 körül ) maradt volna akkor már én is köpködnék tuti.
Mindenképpen be fogom szerezni, még a PP előtt.
103. GrayFox  Szerkesztő
2014.03.25. 22:52:47
LV9
Válasz 102. mc_sabotage üzenetére:
Az elozo 3 posztod olyan kokemeny tenyekkel tamasztotta ala a tesztem hianyossagait, amivel nem tudok vitaba szalni :D
メタルギアソリッド [METAL GEAR SOLID]
102. mc_sabotage  PlayStation.Community tag
2014.03.25. 18:23:10
LV2
Válasz 94. GrayFox üzenetére:
Az a baj hogy te egy elvakult MGS fan vagy, és így nem lehet objektív véleményt alkotni, én meg csak egy sima veterán gémer! Halál darabos ez a gém, ahogy ölsz, ahogy lősz ahogy meghalnak, elesnek stb stb... érezni a gagyi japán fílinget! PErsze nagyon sokat fejlődött a 4 óta ezt alá írom!
101. mc_sabotage  PlayStation.Community tag
2014.03.25. 18:20:21
LV2
Megvárom a teljes játékot, ne szokjanak hozzá hogy ez működik, mert még a végén rendszeresítik ezt a fizetős DEMO dolgot! :P
100. mc_sabotage  PlayStation.Community tag
2014.03.25. 18:18:32
LV2
Válasz 94. GrayFox üzenetére:
Jaaa, elég kocka minden.. MAX PAYNE 3-tól nagyon sok mindent tanulhatott volna ez a gém! ;) ROCKSTAR, NAUGHTY DOG, SONY a csúcson, többiek rakáso
99. videk  PlayStation.Community tag
2014.03.25. 16:58:58
LV1
Válasz 98. ColdHand üzenetére:
köszönöm
98. ColdHand  Szerkesztő
2014.03.25. 16:50:13
LV22
Válasz 97. videk üzenetére:
Ha a deja vu küldetésre gondolsz, ahhoz fel kell szedned a 9 XOF felvarrókát. Azt a kódot meg majd a TPP-hez lehet felhasználni. A kódhoz tartozó tartalom még nincs fent a store-on, ezért nem fogadja el.
...a többit képzeld hozzá.
97. videk  PlayStation.Community tag
2014.03.25. 13:32:15
LV1
megtudná mondani valaki hogy a secret missiont hogyan lehet aktiválni?van egy kodom beütöm de nem fogadja el?
96. Joci04  PlayStation.Community tag
2014.03.24. 23:28:47
LV3
Store-on a ps3-as verza 1.8 gb, ez komoly???
" The fire rises "
95. ColdHand  Szerkesztő
2014.03.24. 19:01:26
LV22
Válasz 94. GrayFox üzenetére:
Don't feed the trolls, Bro!
...a többit képzeld hozzá.
94. GrayFox  Szerkesztő
2014.03.24. 16:10:28
LV9
Válasz 91. mc_sabotage üzenetére:
Max Payne? Te mirol beszelsz? Lattad te ezt a jatekot PS4-en? LOL
メタルギアソリッド [METAL GEAR SOLID]
93. Ricsi
2014.03.24. 15:41:20
LV7
Nekem másfél órába telt az első küldetés teljesítése (igen, nagyon béna vagyok) és csak 9%-on állok. Kiakarom belőle hozni a maximumot és profin elsajátítani a kezelést, hogy ne kelljen a PP-ben szenvednem, szóval én sokáig elleszek vele.
92. mc_sabotage  PlayStation.Community tag
2014.03.24. 12:06:01
LV2
91. mc_sabotage  PlayStation.Community tag
2014.03.24. 12:05:27
LV2
Egyébként elég darabos az ember mozgása is, úgy fut mintha be lenne szarva, azok a sunyi hátulról elkapások is halál darabosak... MAX PAYNE ehhez képest a valóság! Persze ezt egy elvakult MSG rajongó nagyon nem akarja észre venni!
90. castlebridge  PlayStation.Community tag
2014.03.24. 12:02:57
LV1
Válasz 88. alexaka1 üzenetére:
Nem tudom, szerintem ez nem 100%. Lehet, hogy a XOF-ban mindenféle náció van, köztük magyarok is, és ezért utasít magyarul...
89. alexaka1  PlayStation.Community tag
2014.03.24. 10:44:48
LV2
Válasz 72. mc_sabotage üzenetére:
valamiből ki kell fizetni Jack Bauer-t
(bár David Hayter, ahogy ismerjük, ingyen is megcsinálná a szinkront (lásd. MGS1 gamecube remake))
Nothing is true. Everything is permitted.
88. alexaka1  PlayStation.Community tag
2014.03.24. 10:42:42
LV2
Skull Face magyar
nem véletlenül szólal meg magyarul az 5. kazettában
1944-ben Almásfüzítő-t lebombázták, mert azt hitték hogy olaj van ott meg katonai bázis meg ilyenek, (pontosan nem tudom, nem vagyok Aranyosi Péter :D)
és az a lényeg hogy ő ott volt és azóta olyan amilyen
És állítólag Big Boss-nak és Zero-nak is köze volt ahhoz, bár sztem nem arra utalt, hogy találkozott velük és az elég a bosszúra
Szal legyünk büszkék magunkra, hogy egy ilyen pszichopata ember lett magyar az MGS szériában :D
Nothing is true. Everything is permitted.
87. lesliebuz1977  PlayStation.Community tag
2014.03.23. 18:56:52
LV4
Végigjátszva a Ground Zeroes mission, jöhetne már a The Phantom Pain!!!! A zenék igazi epic-re sikeredtek, nemhiába visszatért Harry Gregson Williams!! A Snake Eaternek is imádtam a zenéit, a legjobb játék amivel valaha játszottam! Szerintem a The Phantom Pain űberelni fogja!
I love games!
86. castlebridge  PlayStation.Community tag
2014.03.23. 00:00:03
LV1
Válasz 85. GrayFox üzenetére:
Ok, köszi!
85. GrayFox  Szerkesztő
2014.03.22. 20:59:31
LV9
Válasz 84. castlebridge üzenetére:
Az csak lemezeseknek van, ez az extra, amit leközölt a Konamiblog, írták korábban, hogy lesznek extrák a lemeztulajoknak.
メタルギアソリッド [METAL GEAR SOLID]
84. castlebridge  PlayStation.Community tag
2014.03.22. 20:29:38
LV1
Sziasztok, tud esetleg valaki segíteni? US store-ból vettem a játékot, de sehol nem találom a kódot, amivel be lehet regisztrálni a Konami oldalra + amivel meg lehet nézni a Phantom Pain trailert. Ez miért van? (Azt értem, hogy digitális cuccot felesleges regisztráltatni, de a trailert hol érhetem el?)
83. ymmoTS  PlayStation.Community tag
2014.03.22. 13:21:01
LV4
Válasz 82. mc_sabotage üzenetére:
En teljesen egyetértek veled, en nem vagyok nagy MGS fan de megértem azokat is akik megveszik . Én is megvenném ha szeretném az MGS sorozatot. Ez egy kínzás - csinalnak egy jatekot aztan kiadnak egy kis részt belőle, ugy szereznek rengeteg pénzt hogy külön nem is volt más dolguk. A játékosok meg kiváncsiak , és ezt használja ki a fejlesztő...
So.. this is what it feels like
82. mc_sabotage  PlayStation.Community tag
2014.03.22. 12:58:03
LV2
De mondjuk a teszt írónak az a dolga, hogy eladja a játékot valljuk be, egy robot kommentelőnek meg az a dolga, hogy bólogasson!
81. mc_sabotage  PlayStation.Community tag
2014.03.22. 12:56:50
LV2
80. mc_sabotage  PlayStation.Community tag
2014.03.22. 12:56:05
LV2
Válasz 74. videk üzenetére:
Úgy a legjobb, az jár a legjobban akihez utoljára ér, azé lesz! Várom a teljes játékot sok szeretettel! De én most erre az egy pályára 10 rongyot elvből nem fizetek ki! Ne szokjanak hozzá hogy egy működik!
79. MaverickM1  PlayStation.Community tag
2014.03.22. 11:22:15
LV1
Ha valakinek kell 8ért, jelezze.
78. shadow87hun  intruder
2014.03.22. 01:44:26
LV2
Válasz 71. kobe üzenetére:
Azt hittem, hogy sony:D
"You're a legend in the eyes of those who live...
77. Alex  PlayStation.Community tag
2014.03.21. 23:57:56
LV13
Nem tudom, hogy milyen a ps4 verzio de a Ps3-on ilyet en meg nem lattam komolyan mondom.
SouthernPlayalisticCadillacMusic
76. Alex  PlayStation.Community tag
2014.03.21. 23:50:00
LV13
Válasz 72. mc_sabotage üzenetére:
Jolvan akkor ne vedd meg. Szallj mar le errol a temarol, nekem meg nagyon nagyon sok masik embernek megerte.
SouthernPlayalisticCadillacMusic
75. Alex  PlayStation.Community tag
2014.03.21. 23:47:58
LV13
5oraja nyomom folyamatosan... elkepeszto Kojima mennyire belehuzott.
SouthernPlayalisticCadillacMusic
74. videk  PlayStation.Community tag
2014.03.21. 20:11:49
LV1
Válasz 72. mc_sabotage üzenetére:
én pl 9ert vettem,kijátszom haver megveszi 6ert,kijátsza a 3. haver megveszi kijátsza eladja 4ert.mindez 10 napon belül.nincs idegeskedés,mert 4 ert barmikor elfogja adni.hozzáteszem en bukom a legtöbbet,de én is játszottam legelöbb.ugyhogy én szopkodom kojima faszát
73. mc_sabotage  PlayStation.Community tag
2014.03.21. 18:25:10
LV2
Mondjuk ha minden fűszálat megszámolunk akkor simán van 100 óra is! :DDD Egyem meg a szíveteket! :P
72. mc_sabotage  PlayStation.Community tag
2014.03.21. 18:18:13
LV2
Akármennyire is nyálazzuk, akármennyire is szopkodjuk, akármennyire is fanatikusak vagyunk mert én is imádom, ez egy azaz 1 db pálya 10 ropiért, még ha 20 oldalt is regélünk róla.. ne nézzük már hülyének egymást! LOL
71. kobe  PlayStation.Community tag
2014.03.20. 21:47:39
LV11
Válasz 66. shadow87hun üzenetére:
Kojima hatalmas Apple rajongó.
70. kobe  PlayStation.Community tag
2014.03.20. 20:43:19
LV11
Kiefer Sutherland hangja elvileg nem azért kellett, mert egy más szereplőt fog játszani?
Most ezt direkt írtam ilyen csavarosan, ha esetleg valaki nem látta volna a videót, amiben ezt taglalják.
69. lesliebuz1977  PlayStation.Community tag
2014.03.20. 17:58:46
LV4
Remélem holnap már megérkezik az 576-ba is, és tolhatom a PS4-en!
I love games!
68. Ricsi
2014.03.20. 10:15:27
LV7
Megmondom őszintén már nem igazán izgat ez az egész MG univerzum, a sötét sztori és hangulat pedig kifejezetten taszít, ennek ellenére mégis megveszem, mert a játékmenet (az eddigi információkra alapozva) ígéretesnek tűnik és nagyon piszkálja a fantáziámat.
67. JediEco  Szerkesztő
2014.03.19. 23:55:59
LV3
Válasz 38. Lezlie81 üzenetére:
Beletrafáltál! :)
"Néha tanácstalan vagyok, mint egy kisközség!"
1 / 3 oldal
‹‹  ‹  1  2  3    ››
METAL GEAR SOLID V: GROUND ZEROES
Konami
Látványosság:
Kiemelkedő
Játszhatóság:
Kiemelkedő
Szavatosság:
Zene / Hang:
Kiemelkedő
Hangulat:
Kiemelkedő
9/10
Pozitívum
Igazi nextgen látvány és élmény, lehengerlő játékmenet, egyszerű, de nagyszerű megoldások, végre igazi tabutémák feszegetése
Negatívum
Lehetne kicsit több extra küldetés, esetleg pálya, jöhetne holnap a The Phantom Pain, lehetne olcsóbb a sör és a kenyér...

MARTIN BELESZÓL
És természetesen a PS4 verzió a legtökéletesebb. Köszönjük a munkád, Hideo Kojima!