PlayStation.Community

2014.03.03. 23:08 Játékteszt
34 hozzászólás
Szerző: HTB
Értékeld a cikket!
Lopni, megyünk lopni.

Pont pár hete, a PS4-es Tomb Raider kapcsán bonyolódtam egyik egyetemes cimborámmal egy amolyan nosztalgikus párbeszédbe; szépek, jók, addiktívak és roppantmód szórakoztatóak az új játékok, néha már moziban érzi magát az ember – a látvány, a vágások, hangok, cselekmény mind-mind napjaink blockbuster mozifilmjeivel vetekednek, valami azonban mégis hiányzik. Hiányzik a klasszikus Falloutokon való idegeskedés, amikor már ötödjére töltöd vissza az állást, hogy végre beadja a szemre célzott lövésedet az utolsó töltényeddel; hiányoznak a kalandjátékok, a Myst sorozat nyakatekert fejtörői; a Deus Ex első része, ahol zseniálisan vegyültek az RPG elemek az FPS-ek stílusjegyeivel; vagy éppen a Thief bármelyik része, a taktikus haladás árnyékról-árnyékra, kicentizetten elemelt kulcsok a továbbhaladásért, a rengeteg elszórt olvasni- és felfedeznivaló.

Pont a Deus Ex: Human Revolution kapcsán fogalmazódott meg bennem idestova három éve, hogy ideje lenne egy jófajta Thief folytatásnak, úgyis egy kézben van a két frencsájz. Lelkes voltam, hisz a Deus Ex folytatás ügyesen lavírozott a manapság elvárt kommerszen látványos és akciódús, valamint a régi iskolára jellemző hangulat között. Számomra tökéletesen végezte a dolgát, hisz a kis bevezetőre utalva manapság azt elvárni, hogy konzolokra a klasszikus, PC-s hőskorra jellemző valamit kreáljanak butaság lenne, a jó munkát eladásokban, nem „szakmai” elismerésben mérik. (Psychonauts valaki, hogy csak egyet mondjak?)
Egyszóval reménykedtem. Reménykedtem, és reménykedésemre okot adtak Daniel Windfield vezető pályatervező szavai, aki interjúi során nem győzte hangsúlyozni, hogy szeretnék azt a bizonyos régi érzést a modern elvárásokhoz igazítani, megfelelni mind a régi rajongóknak, mind újakat maguk állítani a 2014-es Thief reboottal.

Amióta nyüstölöm a produktumot, Windfield biztosan sokat csuklik.
Megint utazzunk az időben. A nem is olyan távoli múltban járunk, 2012-ben: a Bethesda Dishonoredje, bár némiképp akciódúsabban, de ügyesen ötvözi azt, amiért anno a Thiefet megszerettem. Ugyan a mészárlás járható és játszható alternatíva, de aki a sunnyogósabb megközelítést részesíti előnyben, egy masszív jósokórás kalandban settenkedhetett a mit sem sejtő áldozatok háta mögé, s bár – legalábbis nekem ez az érzésem volt – a program a vége felé ellaposodott, üdítően hatott az új IP a Call of Duty (bocs, muszáj volt) x-edik része mellett. A Dishonored nem titkoltan bőkezűen merített és épített a lopakodós FPS-ek atyjától, a Thieftől, mégsem gyalázta meg annak emlékét és szellemiségét.
Na, ezek után kellett volna az Eidos Montrealnak felkötni a bokszkesztyűt és megmutatni, ki az úr a háznál. Bár az igencsak hosszúra nyúlt fejlesztési ciklus (az utolsó Thief epizód óta tíz év telt el) nem a legbiztatóbb ómen volt, én tényleg reménykedtem.

Rég utaltam vissza a Dishonoredre (amit már csak azért is szeretnék újfent párhuzamként felhozni, hisz sokaknak gyanítom a klasszikus Thief nem mond sokat, ellenben a Bethesda játéka egy kézzelfoghatóbb viszonyítási pont lehet nekik is): bár a programot nyilván nem a grafikájával akartak eladni, nem akarták a grafikát összeereszteni az éppen aktuális high-tech látványcsodákkal, a fejlesztők derekasan kihoztak mindent az Unreal motorból, nem csak stílus, de az összhatás is rendben volt.
Az első sokk itt ért. Az egy dolog, hogy mennyire van helye 2014-ben egy az Unreal motorra épülő játéknak (ok, lehet, de akkor hozzanak már ki belőle mindent), de a Thief az utóbbi évek egyik legcsúnyább játéka. A megálmodott világ úgy-ahogy a helyén van, de a technikai színvonal szerintem teljesen életképtelen. Az arcok kidolgozottsága, vagy inkább kidolgozatlansága, a folyamatosan képünkbe élesen betöltődő textúrák nem mai színvonalat képviselnek. Persze, a játék fő attrakciója, a fény-árnyékkal való játszadozás a helyén van (bár mondjuk senkinek sem tűnt fel, amikor meggyújtott nyílvesszővel guggoltam valami csendesebb sarokban), valamint a mocskosan pusztuló alternatív középkor is bír egyfajta varázzsal, de ezúttal a játék hangvétele nem tudta velem feledtetni a grafikai prezentáció hiányosságait, pedig az utóbbi fényében hajlandó szoktam lenni felfelé kerekíteni az értékelő boxban. A Thief viszont csúnya. (A Martinnal történő SMS-es konzultációm során az is kiderült, hogy igazából az újgenerációs verzió sem áll a helyzet magaslatán.)

Már csak azért sem tudott szívem megenyhülni a pontozásnál, mert üsse kavics, lehet egy játék csúnya, de ha képes magába szippantani, folyamatosan fenntartani az érdeklődésemet, elérni, hogy elmerüljek benne és megfeledkezzek a külvilágról, nem a látványon fogok lovagolni. A Thief azonban hajlamos az akadozásra, folyamatos, fél-egy perces töltögetések szakítják a gördülékeny lop(a)kodást, legyen szó akár zónaváltásról, akár mentett állás betöltéséről. Mindennek tetejében egy, az észrevétlenségre épülő játéknál az a minimum, hogy a hanghatások elmélyítsék az élményt. Ha nem látsz és a sötétben próbálsz eligazodni, csak a tapintásodra és a körülötted lévő neszekre alapozhatsz. A Thiefben nem egyszer történt meg, hogy a feszült araszolás közben hirtelen mintha fél méterre tőlem lévő párbeszéd törte meg a csendet; de hisz sehol senki! A tett színhelyéről angolosan távozva vettem észre, hogy egy három (!!! – így, három felkiáltó jellel, hogy kihangsúlyozzam, hogy három) háztömbnyire lévő párocska /repeatre beállított pársoros diskurzusát hallottam. Felháborodottságomat csak fokozta, hogy Stephen Russelt, Garret hivatalos hangját lecserélték: az úriember jellegzetes orgánumát egy semmitmondó valaki váltotta. Ha más annyira nem is, de a zenék legalább rendben voltak – bár kiemelkedőnek azokat sem nevezném –, akció közben gyorsul a tempó, a lopakodás neccesebb pillanatiban pedig a szituációhoz igazodó sejtelmes, feszültségfokozó dallamok csendülnek fel.
Értekeztünk már Unreal engine-ről, egy – egyre inkább a feledés homályába merülő - másik korról, de miről is volna szó a Thiefben? Mondjad, Lajoska, úgy jelentkezel, majd kiesel a padból!
Bizony. Egy első szemszögből játszódó lopakodós-lopkodós nagy kaland ez. A széria főhőse, Garret (itt ki is emelném, hogy a Thief 2014 nem folytatás, avagy előzmény, egy teljesen új történetről van szó) egy balul elsült küldetés után egy közel egy éves kómaszerű állapotból felébredve kénytelen rádöbbenni arra, hogy egy év alatt hőn szeretett városa, A Város (The City) hatalmas változásokon ment keresztül. A sötétség névvel megbéklyózott pestisszerű betegség tizedeli a város lakosságát. A regnáló uralkodót ez a legkevésbé sem foglalkoztatja, ő mindenáron egy progresszív, technológiára épülő várost vizionál és fordítja utolsó erőforrását is annak megvalósítására. Politika, botrány – egy semmitmondó rablásból Garret a háttérhatalom sötét játszmáinak középpontjában találja magát, és lép a politikai sakkjátszmák kulcsfigurájává és eszközévé. Útja során betegebbnél-betegebb karakterekhez sodorja a sors keze, elég megemlíteni a nincstelenek vezetőjét, a vak Királynőt, aki homályosabbnál homályosabb útmutatásokkal segíti hősünket, de ott van például az Őrség velejéig romlott korrupt tábornoka, aki már a játék első órája után Garret nemezisévé lép elő. Szerintem – egy-két laposabb és kiszámíthatóbb cselekményszálat leszámítva – hangulatos sztorit mesél el a Thief, ez a része a játéknak fent tudta tartani érdeklődésemet.
Más is történik az első két óra után, következik az újabb inzultus a fejlesztők részéről. A Város megnyílik előttünk. Papíron teljesen rendben lenne, hogy a fő cselekmény mellett különféle mellékküldetések teljesítésével növelhetjük virtuális bukszánkat, melyből vehetjük a jobbnál jobb eszközöket és fejlesztéseket, azonban a játék által használt, logikát és rációt minden tekintetében nélkülöző várostérképet nem bírta megemészteni a gyomrom. Erre jön rá a már említett folyamatos töltögetés: volt, hogy egy mellékküldetést már ötödjére indítottam el véletlenül (menet közben nem tudtam abbahagyni, az autosave pedig jóindulatúan felülírta a központi városrészen való tartózkodásomat, úgyhogy ötször is ledaráltam…). Emellett bizonyos zónaváltásokat alig észrevehető dobozok közt átpréselődve tudunk megtenni, a térkép pedig, ismétlem, több fejfájást okoz majd, mind segítséget.
Persze, egy idő után megszoktam nagyjából mi-merre és inkább igyekeztem fejből tájékozódni, de nem volt egyszerű. Pedig maga a város bőven kínál lehetőségeket. A tetőkön közlekedve alternatív útvonalakat fedezhetünk fel, nyílvesszőinkre erősített kötéllel eltulajdoníthatjuk a város tehetősebb polgárainak tulajdonát (amiből még több köteles íjvesszőt vehetünk), valamint szépen lassan, a különféle elszórt üzenetekből, újságcikkekből, megemlékezésekből deríthetünk fényt a kómában töltött egy év eseményeire (ha meg nem, akkor valamelyik másik, a városban tevékenykedő kollega jegyzeteit elcsórva foszthatjuk azt meg nehezen összeharácsolt vagyonától, ügyesen kikövetkeztetve a széf kombinációkat, rejtett kapcsolók hol létét, stb.).
Szeretek felderíteni, és nagyon élveztem azt a Thiefben is, amikor már teljesen kezdtem megőrülni a folyamatos töltögetéstől, haladtam inkább a cselekménnyel, hogy a nyolc fejezet egyikét végigjátszva folytassam portyázásomat a városban. Mértékletesség, ugye.
Természetesen a Thiefből sem maradhatott ki a fejlődés és eszköztárunk fejlesztése. Előbbi a Fókusz módba villantja meg a foga fehérjét: bizonyos időre Garret fogcsikorgatva koncentrálva hajlítja maga körül a teret, ilyenkor halkabban lép, jobban küzd, gyorsabban töri fel a zárakat, valamint az elemelhető dolgok is rikító kék fényben pompáznak dolgunkat könnyítendő. Tíz év alatt a koncentrálás mellett egy másik, hasznos dolgot is megtanult Garret: bizonyos időintervallumon belül képes egy villámgyors, nesztelen előreszaladásra. Különösen hasznos ez árnyékok közötti áthaladásra, ügyesen alkalmazva ezt a képességet csak a pillanat töredékére leszünk a fényesebb, észrevehető területen.
Jó Thief szokáshoz híven ezúttal sem mindegy, mi szól a talpunk alatt. Ideális esetben semmi, hisz a szőnyegek, füves területeken zajtalanul haladhatunk akár gyorsabban is, de a macskaköveken, deszkákon sprintelve már messziről felkeltjük az őrök gyanúját. Ezen a téren a Thief bizony hozza, amit kell. Maga a pályadesign, bár picit lineáris, de azért általában több lehetőség közül választhatunk, melyek mindegyike más-más hozzáállást igényel. A vérbeli profik a „Szellem” értékelésre hajtva, a környezetet alig befolyásolva, az őröket messziről elkerülve és kicselezve; az „Opportunisták” a fényforrásokat óvatosan befolyásolva, gyertyák lángját elnyomva, fáklyákat vizes nyílvesszőkkel eloltva teremtik lábuk elé a sötétséget; a „Ragadozók” meg hülyegyerek módjára mindenkit agyonverve/nyilazva/leütve rohannak végig a pályán és játékon.
Pedig a settenkedés az, ahol a játék tényleg kiemelkedik és nagyon jól teljesít: töredelmesen bevallom, hogy hibái ellenére azért csak-csak lekötött a Thief. Amikor az árnyékokban rejtőzve várod, hogy elhaladjon melletted a járőr, hogy elegánsan leemeld az övéről a pénztárcáját, vagy az útvonalát kifigyelve épphogy, de mégis sikeresen töröd fel a különféle e világi javakat rejtő ládikát, na olyankor van izgulás meg izzadás rendesen. Ellenben ha harcra kerülne a sor, a helyzet már nem ilyen rózsás – egy lopakodós játékban értelemszerűen próbálják ezen szegmenst háttérbe szorítani, de megint a Dishonoredre utalnék: ott egy kellőképp ügyesen összebarkácsolt harcrendszer szolgált a lebukás kellemetlen pillanatira. Lassítottad az időt, csonkoltad a fejeket, ilyesmi. A Thiefben idétlen elhajlások, ostoba „kivégzések” (Combat Takedown) hivatottak a direkt konfrontáció rendezésére. Tényleg nem lenne ez baj, de volt olyan mellékküldetés, ahol teljesíthető extra elvárásként pont az szerepelt, hogy ilyen kiütésekkel fektessek ki kettő embert. Na, most akkor mi van?
Helyszínek terén is ügyesebb a játék: bordélyház, elhagyatott rejtekhely, föld alatti labirintus, miegyéb várja, hogy elmozdítsunk minden elmozdíthatót. Persze kis pofátlanság itt is jutott: aki játszott az előző résszel és hozzám hasonlóan remegve teljesítette a híres-hírhedt A Bölcső névre keresztelt pályát (esküszöm, csak a Silent Hill második része volt olyan nyomasztó, mint az előző Thief ezen része), erős deja vu-vel fogja nyugtázni az egyik fejezet eseményeit. Na mindegy.
Vissza a lopkodható dolgokra, ezerféle gyűjthető bizbasz, egyedi tárgy és kincs várja, hogy elemeljük őket helyükről, maximalisták jól el lesznek ezek fellelésével.

Ahogy én is. Egyszerre imádom és gyűlölöm a Thiefet. A lopakodás zseniálisan hangulatos, a történet engem motivált a haladásra. A gyűjtögetés itt nem valami öncélú töltelék trófea kimaxoláshoz szükséges időpocsékolás, hanem a játékmenet szerves része. A program hibái viszont kellőképpen idegesítőek, hogy sokakat elrettentsenek a vásárlástól – őket is teljesen megértem. Mégis, bizonyos pontokon pont az a megfoghatatlan, régről ismerős érzés kerített a hatalmába, amihez már régóta nem volt szerencsém.
Kár, hogy mindez egy félkész termékkel játszva történt. A pontozás is ennek fényében történt, de ha hozzám hasonlóan valami olyat keresel, amit ma már nehezen találsz meg a videojátékban, ne a hatosból ítélj!

A játék PlayStation 4 változatának tesztjét hamarosan olvashatjátok itt a PSC-n...

(A játékot partnerünk, a CNG.hu biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Konzolok Szervize budapesti boltjában, vagy webshopjából meg is rendelhető.)
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
34. Petunia  Szerkesztő
2014.03.07. 14:38:45
LV12
Hmm, elolvastam, megnéztem. Még a 6 ponttal együtt is érdekelne. De a teszt arra is buzdít, hogy a Dishonored-öt szerezzem meg előbb inkább. :)
Endure and Survive
33. SOLDIER  49%Motherfucker/51%SonOfABitch
2014.03.06. 12:13:15
LV11
Válasz 32. simon7109 üzenetére:
És lopni. Még egy festménytolvajos alküldetés is van a játékban.
Please to meet you... Hope you guess my name.
32. simon7109  PlayStation.Community tag
2014.03.06. 07:01:34
LV18
Válasz 31. SOLDIER üzenetére:
Akkor miben hasonlít a játék világán kívül?:)
Itt lopni kell, ott meg célpont volt akit vagy megölni vagy megszégyeníteni kellett.
PSN: misi2mezei
31. SOLDIER  49%Motherfucker/51%SonOfABitch
2014.03.06. 01:23:36
LV11
Válasz 27. simon7109 üzenetére:
Ezek után nem hinném, hogy ez egy jól megalapozott vélemény.
Please to meet you... Hope you guess my name.
30. martin  Főszerkesztő
2014.03.05. 22:27:12
LV27
Válasz 23. szaszali üzenetére:
Elfér itt.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
29. G-men  PlayStation.Community tag
2014.03.05. 21:02:11
LV11
Csak 6 pont. azigen.
SicKLy SaVaGe
28. Feles  Feles
2014.03.05. 19:25:43
LV14
Válasz 22. mentoloshypo üzenetére:
Elvileg el lehetett dönteni benne, hogy lövöldözve, hackelgetve, vagy osonva akarsz játszani. Előbbi kettő élvezhetetlennek bizonyult, utóbbi viszont egész jó lett. Ergo én nem éreztem úgy, hogy tele vagyok opciókkal, de legalább azt az 1 dolgot, amit csináltam, élveztem. Mondjuk a legfájdalmasabb dolog az a trailerből érződő epicség és a normális dialógusok teljes hiánya volt. Mind1, ezresért volt leárazva, annyit mindenképp megért. :D
Feles
27. simon7109  PlayStation.Community tag
2014.03.05. 15:21:18
LV18
Válasz 26. SOLDIER üzenetére:
Már régen játszottam, de úgy emlékeztem, hogy muszáj volt néhány embert megölni.
Akkor rosszul emlékeztem:)
De attól még totál más az egész játék.
PSN: misi2mezei
26. SOLDIER  49%Motherfucker/51%SonOfABitch
2014.03.05. 14:56:10
LV11
Válasz 21. simon7109 üzenetére:
Totál nem vagy képben a Dishonored-ről. Akár nulla ember megölésével is végig lehet vinni a játékot, mert a francokat vagy benne bérgyilkos. Egy Monte Cristo grófja szerű bosszútörténetről van benne szó és a bosszút rengetegféleképpen lehet benne végrehajtani, sőt, a legnagyobb jóság benne, hogy ha csak megszégyeníted az ellenfeleidet és nem ölöd meg őket.
Sőt ott nem csak a történetet befolyásolod a döntéseiddel, hanem a játék világát is pluszba. Arról meg ne is beszéljünk, hogy ott az összes fegyvered/képességed olyan szintűn összhangban tudod használni, ami egy játékban sem volt még.
A Dishonoredet továbbá azok alkották, akik régen a Looking glass studionál elkészítették a Thief első és második részét.
Please to meet you... Hope you guess my name.
25. FCBARCELONA  PlayStation.Community tag
2014.03.05. 13:03:19
LV2
Válasz 20. Resiskull üzenetére:
Ja, meg a GTA is Sleeping Dogs klón.:D
Nincs!
24. ColdHand  Szerkesztő
2014.03.05. 08:20:15
LV22
Alig találkoztam fél percnél hosszabb töltési idővel. Átlagosan olyan 10-15mp alatt betölti a pályákat. Az már más kérdés, hogy sokszor tölt ennyit.
Viszont összefutottam rettentően hülye és bugos AI-vel.
Nem én írom a szabályokat. Én csak kitalálom őket!
23. szaszali  PlayStation.Community tag
2014.03.05. 07:57:36
LV1
Válasz 4. martin üzenetére:
Nem érzitek fölöslegesnek mint 2 példány leteszteleset? Afelbontason kívül meg pár jobban beszurodo fénytől az ablakon eltekintve semmi különbség. Ez azért még nem akkora neksztdzsen élmény. (nem támadás, csak egy kérdés)
22. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2014.03.05. 06:59:05
LV28
Válasz 18. Feles üzenetére:
Én végig sem játszottam, pedig kétszer is adtam neki esélyt.
21. simon7109  PlayStation.Community tag
2014.03.05. 03:13:42
LV18
Válasz 20. Resiskull üzenetére:
Szerintem baromira messze van a Dishonoredtől. Minden téren, max a világ hasonlít kicsit, de a két játékmenet totál más.
Ez sokkal jobban ki van dolgozva, animációk is jobban. Itt a lopáson van a hangsúly, végig tudod úgy vinni, hogy az őrök soha nem vesznek észre.
Míg a Dishonoredben bérgyilkos voltál, muszáj volt legalább a célpontot megölni, de gyakran az őrök mellett sem tudtál elmenni ha nem ütötted legalább ki őket.
PSN: misi2mezei
20. Resiskull  PlayStation.Community tag
2014.03.04. 19:27:11
LV22
Válasz 18. Feles üzenetére:
néztem egy darabig meg amit eddig láttam belőle nekem egy full Dishonored klónnak tűnik reálisabb grafikával
19. alucccard  A retkes
2014.03.04. 18:37:07
LV22
pach lesz valamikor az akadásokra?
18. Feles  Feles
2014.03.04. 16:01:27
LV14
Válasz 15. BoroSati üzenetére:
Nekem is tetszett, de ennek ellenére csalódtam benne. Nem mondom, hogy rossz játék, mert jó, de a bemutatók alapján sokkal többre számítottam. :S
Feles
2014.03.04. 13:05:56
LV1
Válasz 12. mentoloshypo üzenetére:
Nehéz fokozaton, majd az ezen felüli nehezítéseket is kipróbálva kellő kihívást és élvezetet ad az újrajátszása, azt kell mondjam még izgalmasabb volt. Végignyomtam a prológ/első fejezet felvonást normalon, majd hardon, elsőre épphogy elment, másodjára jóval izgalmasabb volt, kifejezetten élveztem. Addigra a grafikával is megbarátkoztam (PS4). Legnagyobb hibája a töltögetés és a harcrendszer / normál fokozatnak köszönhetően nem kényszerít a lopakodásra, anélkül meg unalmas. Nem beszélve, hogy Master fokozaton már van tétje és jóval éberebbek az őrök (nagyon sokat számít). Nekem tetszik. Thief fanként. Már elsőre a master fokozatot javaslom fanoknak. Szerintem az értéke pont az újrajátszhatóság minél nagyobb nehezítésekkel, pályánként egy kis játszóteret kapunk - legszívesebben harmadjára is újrakezdtem volna az elejét még jobban nehezítve, de megyek tovább a játékban.
Emellett jó cikk HTB mestertől, teljesen egyetértek, mainstream játékosoknak nem fog tetszeni, sok hibája van, de szerintem jó hogy van.
Ha PS4-es verzád újratolod HTB, javaslom valami igen nehéz fokon tedd az élvezeti ráta miatt.
16. xerox  PlayStation.Community tag
2014.03.04. 10:57:14
LV18
A ps4-es verzióra tett utalással maximálisan egyetértek. "Nem áll a helyzet magaslatán" Ez így finoman, diszkréten fogalmazva tökéletesen igaz.

(Ez nem az az ágytál, amire vágytál)
psn id: zomimi78
15. BoroSati  PlayStation.Community tag
2014.03.04. 09:51:46
LV2
Válasz 8. Feles üzenetére:
Deus Ex nekem nagyon tetszett, élveztem a végigjátszást. A Thief viszont eddig csalódásnak tűnik, bár magam még nem próbáltam.
Nyugi Dagi, nyugi, nem csak foci van a világon!
14. BIOlogic  PlayStation.Community tag
2014.03.04. 09:38:41
LV1
pedig nagyon vártam.............főleg hogy már mindent unok ps4-re.igazán beindulhatna az a bizonyos szekér.talán ha már lement az ára bekóstolom!
The Dark Brotherhood still alive...Hail Sithis....
13. simon7109  PlayStation.Community tag
2014.03.04. 07:06:42
LV18
Válasz 11. mentoloshypo üzenetére:
Nem, mert 7-et :)
PSN: misi2mezei
12. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2014.03.04. 06:50:55
LV28
Vasárnap nagy unalmamban elkezdtem nézni egy végigjátszást róla. Maga a hangulat tényleg ott van, és a lopakodás is élvezetesnek tűnik még videón keresztül is, ez a komor város meg nagyon ott van. Egyetlen ami nem tetszett, hogy már középtávon kibaszottul unalmasnak tűnt!
A fanok biztosan örömüket lelik a végigjátszás során, de szerintem még nekik is egy tipikusan egyszer végigjátszós a stuff, nem is beszélve a többiekről.
11. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2014.03.04. 06:46:44
LV28
Válasz 6. simon7109 üzenetére:
Ha te tesztelted volna a PS3-as verziót akkor is is 8 pontot adtál volna! :p
10. neoptolemos  Apu ökölbe szorult keze
2014.03.04. 02:36:30
LV8
Ez sajnos látszott már 100 méterről, de aki pénzt költött rá, és tetszik neki, annak jó szórakozást.
9. KAMIKAZE-HUN  Az utolsó cserkész
2014.03.04. 00:43:40
LV7
Nekem nagyon tetszik, és a grafika pedig stílusos és szép szerintem, ps4-en tolom, nem tudom ps3-on milyen!
Nálam egy erös 8 pont!
"Örökké nem eshet"
8. Feles  Feles
2014.03.04. 00:04:52
LV14
Hát ez nem hangzik túl jól, de a Deus Ex után már nem lep meg a dolog. Trailerek alapján az is bődületesnek tűnt. Nem volt rossz, de a vártakhoz képest csalódás volt.
Feles
7. simon7109  PlayStation.Community tag
2014.03.03. 23:49:47
LV18
Válasz 5. simon7109 üzenetére:
http://www.youtube.com/watch?v=B19rIHnI43U
Ha nem lenne odaírva a platform meg sem lehetne különböztetni...
PSN: misi2mezei
6. simon7109  PlayStation.Community tag
2014.03.03. 23:41:42
LV18
Válasz 3. mentoloshypo üzenetére:
Simán, nem csak látványban jobb a PS4-es.
Ami a negatívumokhoz van írva, azok közül csak a gyenge hangok vannak jelen a PS4-esben.
Na meg az fps dropok, de azt remélhetőleg patchelik.
7-et tuti megkapja, de én simán adnám neki a 8-ast. Mondjuk én nagy stealth fan vagyok, ha egy játékban lehet lopakodni mindig úgy játszom:)
PSN: misi2mezei
5. simon7109  PlayStation.Community tag
2014.03.03. 23:37:59
LV18
Válasz 2. HUNFRE üzenetére:
PC/PS4 grafikája szinte teljesen megegyezik.
Nézd meg az összehasonlító képeket...
Egyetlen problémája a PS4 verziónak, hogy valamit elcsesztek az optimalizálásnál, amit ugye lehet javítani.
Ezen felül már csak a játékoson múlik, hogy tetszik e neki a játék koncepciója, ha valaki nem türelmes a lopakodáshoz akkor nyilván nem neki való játék.
PSN: misi2mezei
4. martin  Főszerkesztő
2014.03.03. 23:36:48
LV27
Válasz 1. simon7109 üzenetére:
HTB teszteli azt is értelemszerűen.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
3. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2014.03.03. 23:24:25
LV28
Válasz 1. simon7109 üzenetére:
A picit szebb grafika miatt várnál plusz 2 pontot? Ne viccelj....
2. HUNFRE  PlayStation.Community tag
2014.03.03. 23:16:48
LV4
Ps4-en se jobb a helyzet. elég kula a PC-hez képest a graf. amúgy nem értem ,hogy miért ,hisz annyira nem ver oda PC-n sem. mondjuk amennyi játék van PS4-re, a szar is jó ,csak már ne BF4 legyen..
PS4 ID: HUNFre576
1. simon7109  PlayStation.Community tag
2014.03.03. 23:14:39
LV18
Ha a PS3-as 6-ost kapott akkor a PS4-estől egy 7-8-ast várok.
Bár gondolom más teszteli, szóval sosem lehet tudni:)
PSN: misi2mezei
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
THIEF
Square Enix
Látványosság:
Gyenge
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene / Hang:
Átlagos
Hangulat:
6/10
Pozitívum
Élvezet lopakodni, gyűjtögetni, rejtvényeket megoldani a PS3-as Thiefben...
Negatívum
...de mindezt csukott szemmel, mert szegény nagyon csúnyácska lett, valamint néha a füleimet is befognám, mert amit hangok terén alkottak, az nem illik lopakodós játékba; sokat tölt

MARTIN BELESZÓL
A Thief PS4 verzióját próbáltam, és bár még csak az elején vagyok, de a miliő nagyon tetszik. Technikai oldalról azonban eléggé lelombozott a helyzet: ennél mindenképpen sokkal többet vártam egy állítólagos nextgen fejlesztéstől. Az, hogy egy 2014-es játékban akadoznak az átvezetők és szívlapáttal faragottak a kifejezéstelen arcok, elég cinkes.