PlayStation.Community

2014.02.03. 22:34 Játékteszt
47 hozzászólás
Szerző: HTB
Értékeld a cikket!
Határozd meg Larát!

Nem semmi feladat meghatározni a videojátékok egyik legemblematikusabb figuráját, aki 1996 óta indítja be a nyáltermelődést, amolyan pavlovi reflexként a játékosok köreiben. Extrém nehézség, kicentizett ugrások, gyilkos fejtörők jellemezték a saját korát meghaladó játékot. A kezdeti csodából egy évente megjelenő, hanyatló színvonalú tömegtermék lett (nem is beszélve az Angelina Jolie-féle egészestés borzadályokról), szegény Larát jól ki is nyírták, majd a Dallas-t idéző drámai fordulattal visszahozták az élők közé... Mindazonáltal a Tomb Raider egy megkerülhetetlen jelenséggé vált, Lara ikonikus kannái pisztolyai, zöld felsője ügyesen férkőzött be a pop-kultúrába. Örülünk, mert szeretjük Larát.
És még mennyire szerettük tavaly, a szimplán csak Tomb Raider névre keresztelt reboot során (arról, hogy Petunia mennyire szerette, bővebben itt olvashatsz egy minden részletre kiterjedő remek teszt keretében).
Én első körben Martint szerettem, amikor békés szombatomat felkavarva egy PS4-gyel, valamint a Tomb Raider: Definitive Editionnel kopogtatott be hozzám. A PS3-as Tomb Raider nekem anno kimaradt, akkor még úgy gondoltam, sajnos; a fentiek fényében azonban most másképp látom a dolgot. Éppen ezért, engedjétek meg, hogy az én szemszögemből is elmeséljem amolyan ától cettig, több szem többet lát alapon. Szerencsére Főszerkesztő Atyánk biztosított számomra egy PS3-as verziót is, hogy ne maradjak összehasonlítási alap nélkül.
A Tomb Raider: Definitive Edition a picivel több, mint egy éve megjelent Tomb Raider reboot felturbózott kiadása, és a poént már az elején lelőném: ha a tavalyi Tomb Raidert már megvetted és kipörgetted, újat a grafikán kívül ez a kiadás nem fog számodra nyújtani. Persze, a grafikai tupír mellé bónuszba megkapod az összes eddigi DLC-t (ami annyira nem egy nagy etwas, tekintve, hogy ezek zöme új multiplayer pályákat tartalmaz, ezen kívül pedig Lara ruhatára lett bővítve – a játékhoz ez utóbbi nem sokat ad hozzá).
A szép és egyben ijesztő ebben a videojátékos fikcióban, hogy míg Lara az 1996-os starthoz képest 2014-re megfiatalodott, jómagam kaptam egy hármas szorzót a korom mellé. Koncentráljunk azonban Larára, illetve erre a masszív és látványos kalandra, mely azt hivatott elmesélni, hogyan lett a kezdetekben még esetlen leányzóból a mindannyiunk által megszeretett ereklyevadász. A történetért – a szerintem csapongó minőségű sztorikat produkáló – Rhianna Pratchett, bizonyos Terry Pratchett leánya felel. Az végtermék kettős lett: míg a hangulat és a játék fő motívuma bivalyerős, a horror keveredik a misztikummal és az akcióval, a szereplők – protagonistánkat leszámítva – eléggé jellegtelenre és gyengére sikeredtek. Miről is van szó?

Az ifjú Lara élete első nagy kalandjára indul az elveszett Yamatai királyság felkutatására az Endurance hajó legénységével, a Sárkány Háromszögbe bemerészkedve azonban az események eldurvulnak, egy hatalmas, már-már természetfelettinek ható viharnak köszönhetően a hajótest kettészakad, a csipetcsapat pedig éppen hogy életben maradva, egy rejtélyes sziget partjain találja magát. Megkezdődik a harc az elemekkel, valamint a sziget rejtélyes lakóival az életben maradásért.
Mint már említettem, a környezet és a játékot belengő miliő nagyon hangulatosra sikeredett, annak ellenére, hogy szerencsétlen Lara egy igazi torture-pornóba került, tízből legalább 7 ugrás ordenáré pofára esésbe (jobbik esetben, rosszabbik esetben megcsonkolt hullák bordáira, vérszomjas farkasok közé illetve egyéb kellemesnek nem nevezhető szituációkban landol a szó szoros értelmében hősnőnk) torkollik; eléggé meglepett, hogy a kaland végére érve, illetve a Tomb Raiderben átéltek után nem valami kerekesszék-szimulátorban gondolkoztak a készítők a további Tomb Raider játékok kapcsán. A nem egyszer erőltetettnek ható Larának okozott szenvedés főleg a játék elején volt zavaró, később a készítők szerencsére visszább vettek, illetve én is megszoktam ezt a sokkal akciódúsabb Tomb Raidert, az ezzel járó filmszerű jeleneteket (komolyan, az akció néha már Michael Bay magasságokat idéz, olykor már azt vártam, hogy a tengerből kiemelkedik Optimus Prime).
Itt értünk el ahhoz a kérdéshez, amit Petúnia ugyan már körbetáncolt, de én sem szeretnék a dolog mellett szó nélkül elmenni. Szóval mi volt előbb, a tyúk, vagy a tojás?
A mára már szintén gamer alapfogalomnak számító sorozatok, az Uncharted valamint az Assassin’s Creed nyilván nem tagadhatná le, hogy mind a gyűjtögetés, mind az akrobatikusabb elemeknél visszanyúlt a Tomb Raider által megalapozott zsáner gyökereihez, azt továbbfejlesztve (hardcore játékosok szemszögéből lebutítva) egy lineárisabb, akciódúsabb játékmenetet fektetett le. Kölcsön kenyér visszajár, gondolhatták a Crystal Dynamics-nél, ezúttal a mester nyúlt a tanítványoktól. A Tomb Raider szériára jellemző kicentizett idegőrlő ugrások helyett egy folyamatosabb, filmszerű látványorgiát képzeljetek el – szerintem jót tett a sorozatnak a vérfrissítés, habár a logikai fejtörőkre (mely a boldog békeidőkben vetekedett a '90-es évek kalandjátékaival) nagyobb hangsúlyt fektethettek volna véleményem szerint. Petúniához hasonlóan a titkos barlangok engem is az Assassin’s Creed bizonyos etapjaira emlékeztettek (azt azért megjegyezném, hogy ezen titkos barlangok előtt a DualShock 4 kontroller csipogva rezegve jelzi, hogy erre van a nagy titok, valamint a különféle falfirkák is egyértelművé teszik, hogy merre is van a bejárat; komolyan, már csak a villogó neonnyilakat hiányoltam ezen helyszínek mellől), míg a többnyire lineáris pályákon történő ugrabugra, valamint az akciójelenetek a jó öreg Nathan kincsvadászatát idézték fel bennem. S bár az akrobatika kötött pályákon zajlik, maga a nagy felfedezés már sokfelé ágazik.
Adott van ugye egy hatalmas sziget, mely több, apró szegmensre van osztva – ha a fő történetre koncentrálnál, Lara megérzését aktiválva a játék nagyvonalúan jelzi a követendő irányvonalat, ha viszont szeretnél minden titkot, kincset, a rejtélyes sziget lakóinak emlékeit tartalmazó naplóbejegyzést, valamint Lara arzenáljának fejlesztésére szolgáló zsákmányt magadénak tudni, érdemes a kereszteződésnél mégiscsak balost venni jobbra fordulás helyett - egészen új szegmensei nyílnak meg a pályának, valamint a történettel haladva azon kapod magad, hogy ámuldozol a zseniális pályadesignnak köszönhetően. Amikor hihetetlen magasságokból tekintesz az alattad elterülő erdős részre és nosztalgikusan gondolsz vissza pár órával ezelőttre, amikor is nyulakra vadásztál a túlélés érdekében fák között, valamint bővülő készleteidnek köszönhetően új, alternatív útvonalakat fedezel fel a két szakasz között, elismerően fogsz biccenteni.

Helyszínekből pedig került bőven a játékba, a már említett erdős rész mellett elhagyatott barlangok, egy elveszettnek hitt civilizáció által megálmodott és megépített helyszín-remekek, a sziget korábbi, pórul járt áldozatainak nyomai – felsorolni is nehéz, a változatosság azonban garantált és szemgyönyörködtető. Mindez az új hardvernek is köszönhető – bár a Tomb Raider már a 3-as számozású masinán sem szégyenkezett vizuális prezentáció terén, a PlayStation 4-es Tomb Raider örömkönnyeket fakasztott sokat látott szemeimbe. A már eleve gyönyörű alapra építkezve egy még élénkebb, még életteltelibb környezet tárulkozott a szemeim elé, mindez a legkisebb akadozás vagy szaggatás nélkül; a Tomb Raider kiemelkedő látványvilága eltörpül a Definitive Edition mellett, tudom, furán hathat, de Lara haját tudnám a leginkább kiemelni. Kisebb grafikai anomáliák a nyitottság illúziója miatt természetesen előfordulnak, nem egyszer haltam meg úgy, hogy hősnőm a falban eltűnve agonizált egy sort, mielőtt az a bizonyos 21 gramm elhagyta a testét, valamint volt furcsán, a saját tengelye körül 180 fokokat instant megforduló madár is, mely algoritmusnak a napalmos íjvesszőmmel adtam meg a kegyelemdöfést, a hecc kedvéért. A mozgások is természetesnek hatnak – leszámítva egy-két extrém esetet, amikor Lara már a negyedik métert zuhanva, ugyanabban a görcsös pozícióban megfagyva potyog alá, hogy az utolsó pillanatban megkapaszkodhassék valami tereptárgyban, de az égnek hála a fenti extrém példák csak nagy ritkán ütötték fel fejüket, pár perc múlva már nem is emlékeztem rájuk.
Amit még pluszban nyújt a PS4-es verzió, az a hangvezérlés (nem nagyon használtam, de mint lehetőség adott, és működik – üvöltözve válthatsz fegyvert, lőszert, valamint navigálhatsz a menükben), valamint egy apró, de annál hangulatosabb újítás: amikor rádión szól hozzánk valaki, a kontroller hangszórójából szól hozzánk a hang, jópofa feature és sokat hozzáadott az élményhez, valóban, mintha távbeszélőn szólna valaki hozzánk, a játékoshoz.
A grafikai tupírt, valamint a fenti apróságokat leszámítva a játékmenet maradt a régi: ugrálós-felderítős szekvenciák, valamint akciórészek váltogatják egymást. Kezdeti íjunk shotgunnal, pisztollyal és gépfegyverrel bővül, valamint fegyvereinket több lépcsőben fejleszthetjük a szigetről zsákmányolt limlomok segítségével. Fegyverrepertoárunk mellett hősnőnk képességei is folyamatosan fejlődnek, egy jópofa RPG-light rendszer segítségével fejleszthetjük túlélőképességeinket, a fegyverek kezelését valamint a közelharcot. A kezdeti szende lánykába egy minden helyzetre felkészült gyilkológéppé transzformálódik, aki agilisen hajol el az életére pályázó machetés őrültektől, hogy egy villámgyors ellentámadás (egy egy gombos QTE szekvencia) keretében csákányt vágjon a jobb sorsra érdemesebbek koponyájába, avagy nyílvesszőt szúrjon a térdébe. A vizuális erőszakkal nem spóroltak a készítők, ritkán mondok ilyet, de a 18-as karika bizony a Tomb Raider esetében indokolt, Lara olykor túlzásba vitt agóniáját leszámítva a harcjelenetek és a csonkolás nem hatott öncélúnak és nem ütött el a játék atmoszférájától.
Ami viszont annyira nem tetszett, az a mesterséges intelligencia volt. Lehetőség van egyrészt lopakodásra, de bukta esetén a pályaszakaszon tartózkodó összes mindenki megindul felénk, na ilyenkor van az, hogy valami fedett sarokba beállva, shotgunt előkapva vidáman nyomkodtam ész nélkül a tűz gombot, a sok ostoba meg sétált bele az ólomesőbe, még célozni sem kellett. Éppen ezért én az íjjal való haladást erőltettem, predátorként, halálpontos fejlövésekkel operálva csendben haladva, adott esetben a többszintű – újfent hangsúlyoznám, zseniális – pályadesignból előnyt kovácsolva, macska-egér játékot játszva mit sem sejtő áldozataimmal.
Külön öröm volt számomra, hogy a ma megszokott 5-8 órás játékidő a Tomb Raider esetében megsokszorozódott, és nem a dögunalmas Crysis-féle elnyújtott kínkeserves szenvedésre, hanem a figyelmünket végig lekötni képes élményekre gondoljatok, maximalisták akár 30-35 óráig is ellesznek a játékkal, aki „csak” végigrohanna a történeten, az is minimum 10-15 órával számoljon. A kincsvadászat – és itt ismételten csak ismételni tudom Petúniát – ugyan nem fogja különösebben megtornáztatni agyunkat (főleg a rejtett barlangok egyszerűbb fejtörőit éltem meg csalódásként), de adott esetben jól el lehet velük szöszölni és közben gyönyörködni a sziget magával ragadó faunájában.

A legfájóbb pont ismét a multiplayer lett, a többszemélyes játékmódot ért jogos kritikák alapján azt gondolta volna az ember, hogy egy év alatt korrigálják ezt a csúf foltját a játéknak, sajnos azonban erre nem került sor, kétlem, hogy bárki egy-két menetnél tovább elmerülne a multiban, ha valamit, ezt bizony átalakíthatták volna a fejlesztők.

Summázva a fentieket, a Tomb Raider: Definitive Editiont csakis azon büszke PlayStation 4 tulajoknak tudnám ajánlani, akik életéből valamilyen okból kifolyólag kimaradt volna a PlayStation 3-as kistestvér, vagy akik hirtelen jött vagyonukkal nem tudnak mit kezdeni, és szeretnék az új hardver által hajtva újra átélni Lara Croft életének meghatározó kalandját és utánajárni mindannak, amit a rejtélyes sziget és annak őrült lakói nyújtanak.

(A játékot partnerünk, a CNG.hu adta tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Konzolok Szervize budapesti boltjában, illetve webshopjában.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
47. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2014.02.25. 06:57:13
LV28
Remélem a Plusosok megkapják majd PS3-ra.
2014.02.21. 17:37:43
LV2
Én most vettem meg...Nem bànom a dolgot mert brutkós a làtvànykülönbség...
45. martin  Főszerkesztő
2014.02.12. 23:38:49
LV27
Válasz 41. Petunia üzenetére:
Szerintem többet nyert, mint amennyit veszített.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
44. Petunia  Szerkesztő
2014.02.11. 14:15:33
LV12
Válasz 43. Horvi üzenetére:
Itt teszteltem a Golden Abyss-t. :) Úgyhogy megvolt már egyszer, csak ugye nem a saját gépemen, profilommal stb., és hát célom - többek között - a Platina, mi más. Meg a rejtvények egyszerűen imádnivalóak - egyébként ez egy jó példa is arra, miből lehetne több a nagy részekben, de ezt a tesztben is írtam.

A Drake's Fortune-t nemrég toltam végig másodjára (Hardon), vagyis jó 4-5 évvel az első menet után... A totális TR-fíling hagyján, de technikailag is olyannyira arcon csapott a cucc, hogy az elejétől fogva kamilláztam, némiképp azért, mert a legtöbb mai játék nem képes arra, amire a Drake's Fortune képes volt 2007-ben.

Igen, valszeg' megveszem a Vitát - meggyőződésem ellenére, mert a PSP is a fiókban hánykolódik ebek harmincadján -, tök jó árakon vannak az angol eBay-en. Mondjuk egy 26-30 fontost már jónak érzek. Mert az volt az eredeti tervem, hogy vkitől kikölcsönzöm és fizetek érte, de hát legalább 2x2 hétre kellene, akkor már inkább veszek egy használtat. Ki tudja, lesznek-e más kedvenc exkluzívjaim is rajta. :)
Endure and Survive
43. Horvi  PlayStation.Community tag
2014.02.10. 18:22:50
LV2
Válasz 42. Petunia üzenetére:
Nekem a vitás rész jobban tetszett mint a ps3-as 2. és 3 rész, mindenképp szerezz hozzá gépet, jobban hasonlít az első részre mint az utódok. Igaz hogy nem a ND csinálta, de minőségben semmivel nem marad el az elődöktől. Közben a dlc-s kérdésemre is meglett a válasz a cikkben, átsiklottam felette:)
42. Petunia  Szerkesztő
2014.02.10. 16:19:19
LV12
Válasz 40. Horvi üzenetére:
Az Uncharted komolyabb rejtvények nélkül is zseniális. (Elfogadtam, hogy nincsenek már olyan rejtvények, mint a régi TR-ekben, SH-kban, csak a PC-s kalandjátékokban.) Hagy ne menjek bele részletekbe, a többség tudja, mit értek ezalatt. Úgy érzem, a ND nem tud hibázni, kiváltképp, ha azt nézzük, mire vtak képesek mondjuk a The Last of Us-ban.

Már-már oda vetemedek, hogy eBay-en nézegetek jóáras Vitákat a Golden Abyss miatt, mert hogy a játék már megvan, és ahhoz is 2 kör fog kelleni. :)
Endure and Survive
41. Petunia  Szerkesztő
2014.02.10. 16:14:56
LV12
Válasz 37. martin üzenetére:
Nem akkor éreztem, hanem azóta. Változhat a véleményünk egy játékról több hónap eltelte után, főleg, ha a kategóriában másokkal is játszunk. Mint írtam, részemről az a nagy csalódás, hogy visszatekintve rá semmi kedvem vele újra játszani. És hogy önmagában nem rossz a játék, csak én állok hozzá máshogy, csalódva abban, hogy az utóbbi időben úgy érzem, az Uncharted sokkal jobban szállítja azt, amit egykor a TR tudhatott magáénak. Fogjátok fel ezt az én hibámként. Ez a rész is biztos szerzett új rajongókat - lássunk Téged. De a veteránok közül lehet, még többet elveszített.
Endure and Survive
40. Horvi  PlayStation.Community tag
2014.02.10. 16:12:27
LV2
Válasz 19. Petunia üzenetére:
Érdekes annak ellenére hogy nincs benne szinte semmi rejtvény nekem sokkal jobban bejött mint a régi TR. Az Uncharted első része persze etalon a mai napig, de ha megnézed a 2. vagy még inkább a 3. részt azokban sincs szinte semmi rejtvény. Főleg az első részhez képest. Ezért nem is jött be nagyon egyik sem, viszont a TR-nél nem is érzem a hiányát. Magam is meglepődtem mennyire magával ragadott a játék, le a kalappal azelőtt a munka előtt amit elvégeztek, és külön öröm hogy Ps4-re is megjelent.
39. Horvi  PlayStation.Community tag
2014.02.10. 16:03:20
LV2
Lehet én nem értek hozzá, de nem úgy volt hogy tartalmazni fogja a dlc-ket is? Vagy benne is van a játékban, vagy esetleg később lehet majd letölteni?
38. Burzum  PlayStation.Community tag
2014.02.08. 15:35:28
LV2
Nem igazán szerettem sosem a TR részeket, tán a Legend volt az, ami egyedül kellemes volt. Vártam ezt az új részt, mert papírom jó ötletnek tűnt ez az unchartedesítés, de a kész produktum csalódást okozott. Próbálkoztak a melósok, de annyira sótlan az egész, hogy eszméletlen. Ami tökéletesen megy az Uncharted sorozatnak, hogy kínál egy durvajó, kurjongatós popcorn akcióugrabugrát, addig ez az új TR megbicsaklik szinte minden téren. Pedig összképileg nem rossz, de játszani vele... Amit viszont értékelek, az az új Lara design. Egy érdekfeszítőbb játékot jobban megérdemelt volna.
37. martin  Főszerkesztő
2014.02.08. 08:05:35
LV27
Válasz 34. Petunia üzenetére:
Még így sem értem. Én, ha egy játék iránt viszolygást érzek, inkább le sem tesztelem, hanem visszaadom, csinálja más. BTW ezen az új TR-en kívül egy részt sem játszottam végig, pont azért, mert miden régi TR iránt viszolygást éreztem, viszont ebben az újban minden megvan, ami egy régiben sem volt.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
2014.02.07. 22:20:54
LV4
Jó a popója ennek az új Larának!!!:)
Ratchet and Clank forever:)
2014.02.07. 13:17:25
LV1
lehettek volna kicsit kreatívak és a teljesen felesleges multi helyett valami kis survival coop-ot, vagy ilyesmit készíthettek volna online részre, szerintem az sikeresebb és jó is lehetett volna, méltóbb a single player minőségéhez
34. Petunia  Szerkesztő
2014.02.07. 12:12:39
LV12
Válasz 32. martin üzenetére:
Válasz a #29-ben.
Endure and Survive
33. mc_sabotage  PlayStation.Community tag
2014.02.07. 10:10:29
LV2
Régi konzolon egy LAGG halmaz volt a multit, itt is az?
32. martin  Főszerkesztő
2014.02.06. 11:37:38
LV27
Válasz 25. EkarttwoBaal üzenetére:
Ezt én sem értem.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
31. EkarttwoBaal  PlayStation.Community tag
2014.02.05. 20:15:10
LV2
Válasz 29. Petunia üzenetére:
Nem csak a játékoknak, néha a teszteknek is kéne egy remake... :)
"Honaljszőrömön a mezők illata lóg..." - B. Brecht
30. Petunia  Szerkesztő
2014.02.05. 11:32:22
LV12
Válasz 28. neoptolemos üzenetére:
Neked is válasz az előző hsz-em.

Még annyit hozzátennék, hogy mint önmagában álló játék tszetesen nem rossz az új TR, sőt megérdemli a 9 pontot. De a hagyományos TR-vonalba illesztve valahogy sehol sincs helye... legalábbis nálam. És a nagy veteránok általam ismert többsége sem volt elragadtatva tőle. Jó a változtatás és sokszor kell is, csak nem ilyen mértékben, ahol az eredetire, a megszokottra és szeretettre csak alig vagy egyáltalán nem ismerünk rá.
Endure and Survive
29. Petunia  Szerkesztő
2014.02.05. 11:28:17
LV12
Válasz 25. EkarttwoBaal üzenetére:
Sok idő eltelt a teszt óta. Visszatekintve semmit nem érzek, csak idegenséget, viszolygást. (!) Ez azért fájdalmas számomra különösen, mert a videojátékos pályafutásom ezzel a sorozattal kezdődött. Nemrég zúztam le az első Unchartedet, hatalmas élmény volt, hogy egyrészt egy 2007-es játék simán veri a 2014-esek nagy százalékát minden téren, másrészt minden benne van, amit én a műfajtól élmény szinten elvárok. Bár az a rész még nagyon TR-alapon készült, mégsem tudom őket lopással vádolni, ha ilyen szintre építkeztek az alapról, egy ilyen főhős megkreálásával - aki a jelenkort tekintve Lara induláskori, komplementer párja.

Nem tudom, ma mennyi pontot adnék neki. Szubjektíven lehet, hogy csak 7-et. De egy tesztet nem mint rajongó írunk. Akkor minden AC, Uncharted kapásból 10 lenne, gondolkodás nélkül. Csalódás na, és ha ezen a vonalon folytatják, akkor nálam továbbra is az Uncharted marad az új Tomb Raider.
Endure and Survive
28. neoptolemos  Apu ökölbe szorult keze
2014.02.04. 22:58:12
LV8
B... meg írtam egy oldalas tesztet Petúnia hsz-ére reagálva, és basszus kiikszeltem véletlenül.. Nem írom le mégegyszer mert akarok ma még játszani is. Csak tömören kijavítom magam : a teszt jó, a régi is az volt. Ez a játék így ahogy van 9 pont. DE csak azoknak akik nem játszottak a PS3-as verzával. Illetve nem egy klasszikus TR-ert várnak, hanem egy néhány aspektusából az Uncharted szériára hajazó akció ugri-bugrit. Ami pusztán szórakoztat, és azt nagyon magas minőségben teszi.
Sosem fogunk már olyan fejtőrökkel találkozni mint a korai TR-ekben, vagy olyan játékmenettel, mint a régi RE-ökben. Sajnos. Még az Uncharted-ben sincsenek komoly fejtőrök.
Nekem ráadásul meglepetés volt a program, mert volt felesleges 16 ropim, és nem voltam hajlandó elkölteni, egy használt cod-ra 12 vagy 14 ezret(böhh). Így esett a választásom Larára, és nem vártam semmit, csak hogy kicsit játszogassak. Hát nekem oda..ott.:)
27. HUNAuron  PlayStation.Community tag
2014.02.04. 21:46:28
LV1
Válasz 19. Petunia üzenetére:
Számomra a játék 10 pontos. Hatalmas élmény. Játszottam az Uncharted részeivel. Jó játéknak tartom de ez a Tomb Raider nekem valahogy többet adott mindenben a multi kivételével.. Hozzáteszem én nem játszottam a Ps3 verzával. Lehet hogy szerencse? Nagyon király game.
26. EkarttwoBaal  PlayStation.Community tag
2014.02.04. 21:07:51
LV2
Válasz 25. EkarttwoBaal üzenetére:
Bocsánat. Elírás. Petu-t szerettem volna. :(
"Honaljszőrömön a mezők illata lóg..." - B. Brecht
25. EkarttwoBaal  PlayStation.Community tag
2014.02.04. 21:06:48
LV2
Válasz 19. Petunia üzenetére:
Peti, ha ennyire negatív véleménnyel vagy róla, akkor miért értékelted 9 pontra? Nem fan vagyok. Pusztán értetlen.
"Honaljszőrömön a mezők illata lóg..." - B. Brecht
24. Old_Raiden  Kitiltott felhasználó
2014.02.04. 19:32:32
LV21
Na akkor ezt már PS4-re fogom megvenni. :)
23. Tevez11  PlayStation.Community tag
2014.02.04. 18:48:22
LV23
PS3-an sikerült kiplatinázni,aki kihagyta,és PS4-e van,annak kötelező! Világbajnok.
"A fakezemmel,lekaszabolok pár Baszadékot"ArgFan75
22. HUNFRE  PlayStation.Community tag
2014.02.04. 18:18:13
LV4
Válasz 20. zenith üzenetére:
így van , én is nagyon remélem . De erre is megy a világ ha megnézzük... Jön még ez mellett a GTAV, Far Cry 3... ez a legegyszerűbb...
PS4 ID: HUNFre576
21. Onimushaman  Szerkesztő
2014.02.04. 18:13:31
LV24
Elkezdtem játszani PS4-en, de sajnos maxoltam PS3-on már. :(
A játék büntet, akinek kimaradt a 3-as az vegye.
señor
20. zenith  PlayStation.Community tag
2014.02.04. 16:48:24
LV1
Nagyon remélem, hogy a kedvező fogadtatás miatt a legtöbb stúdió is erre az útra lép és nem pazarolják a kapacitásukat új játékok fejlesztésére. Szeretettel várom az UHD, Very HD és a további Definitív megjelenéseket.
Negola devdzsi vuldegger!
19. Petunia  Szerkesztő
2014.02.04. 16:17:27
LV12
Válasz 2. neoptolemos üzenetére:
Visszatekintve, az új Tomb Raider szinte minden azon tulajdonságát elveszítette, ami miatt anno én megszerettem a kaland-akció, felfedező műfajt; semmi egzotikum nem maradt benne abból, ami számomra az egzotikumot jelenti. Kietlen, a korábbiakhoz képest teljesen idegen stílusú helyeken történő rohangálás, agyatlan akcióval nyakon öntött, a főszereplő aktuális alakjához képest teljesen valószínűtlen, Uncharted-majmoló harc / akció, nulla rejtvény. Nincs benne hangulat. Ezen a téren pedig minden korábbi rész közel tökéletesen teljesített, még azok is, ahol technikai téren vtak fogyatkozások (Underworld).

A legelső Uncharted is sokkal TR-esebb, mint az új Tomb Raider, és ez elsősorban nem az Uncharted érdeme, hanem a TR szégyene. Bennem egyáltalán semmi motiváció nincs arra, hogy az új TR-t végigvigyem, még Platina célból sem.
Endure and Survive
18. talos86  PlayStation.Community tag
2014.02.04. 15:30:50
LV3
Válasz 15. ikaralyos01 üzenetére:
Ebbe belekerült már a Kamera X tengely inverzió beállítás? A PS3-ra ígérgetik, de eddig sehol semmi.
17. talos86  PlayStation.Community tag
2014.02.04. 15:28:13
LV3
Válasz 4. simon7109 üzenetére:
Mivel nem csak előzmény sztorinak, hanem rebootnak is szánták a játékot, így ezt fogják tovább vinni.
16. ATW  PlayStation.Community tag
2014.02.04. 15:20:35
LV1
Csekkolni fogom de tényleg magas a léc: a PS3 verziótól simán letettem a hajam... :)
15. ikaralyos01  PlayStation.Community tag
2014.02.04. 14:21:35
LV2
Válasz 12. ATW üzenetére:
Brutálisan, leírhatatlanul, kegyetlenül sokkal szebb mint ps3-on :) Azon is játszottam uh. van viszonyítási alapom. Aki egy kicsit is vizuális típus annak mindenképp ajánlom a megvételét ps4-re.
14. SOLDIER  49%Motherfucker/51%SonOfABitch
2014.02.04. 12:14:25
LV11
Jópofa játék volt. Mondjuk a multit igazán fejleszthették volna, ha már újra kiadták.
Please to meet you... Hope you guess my name.
13. KAMIKAZE-HUN  Az utolsó cserkész
2014.02.04. 11:50:10
LV7
Válasz 12. ATW üzenetére:
A képek nem adják vissza, hogy mozgásban milyen is valójában!
Hidd el nem nüansznyival szebb a ps3 változatnál, hanem SOKKAL szebb:)
"Örökké nem eshet"
12. ATW  PlayStation.Community tag
2014.02.04. 11:13:11
LV1
Na most már tényleg meg kell néznem egy PS4 gammát élőben, mert a képek alapján ez is csak nüansznyival tűnik szebbnek. Pénzesítve meg a gép (és a játék is) 2-3x annyiba fáj, mint az (amúgy brutál jó) PS3 változat...
11. probi  PlayStation.Community tag
2014.02.04. 11:00:29
LV8
Válasz 9. leslie21 üzenetére:
Nekem is kimaradt de még várok egy kicsit hátha jön ps+-ra. 1500 Ft ot megérne egyszer kitolni, 6k-t nem igen adnék érte.
10. leslie21  PlayStation.Community tag
2014.02.04. 09:45:55
LV11
Válasz 9. leslie21 üzenetére:
Hoppá szintet léptem, LV11! :D
9. leslie21  PlayStation.Community tag
2014.02.04. 09:44:56
LV11
Nekem eddig kimaradt az új TR, biztos szebb lett ez a Definitive Edition, de PS3-ra már beszerezhető újan 5-6k-ért, valahogy emiatt inkább arra pótolnám, nem hinném, hogy ér +10k-t a PS4 verza. Ahogy hallottam, láttam már a PS3-as is gyönyörű Uncharted szintű graffal rendelkezik, az meg bőven jó.
8. MrFox  PlayStation.Community tag
2014.02.04. 09:04:16
LV2
Jónak jó, de nekem hiányoztak a fejtörők, meg a misztikus hangulat. Inkább darálni kell benne. Persze ettől még élveztem. Ezen a szálon nyugodtan induljanak el a továbbiakban, de azért ne kíméljék a logikánkat
7. alienware85  PlayStation.Community tag
2014.02.04. 02:31:46
LV2
szép és jo, csak éppen jo nagy lehuzás ez.... :9 már kitoltam 3on, max ha lehetne updradalni megtenném, de 17 et nem ér...
6. sonerone  PlayStation.Community tag
2014.02.04. 01:31:02
LV11
Válasz 4. simon7109 üzenetére:
elvileg ezzel folytatják, hisz mostanában elég sokat hangoztatták h ezzel a játékkal es karakterrel akarjak megmutatni h milyen is az elképzelésük az újgenerációs Lara-rol
hehe
5. sonerone  PlayStation.Community tag
2014.02.04. 01:29:24
LV11
@martin: az optimus primos képet a végére érted? mert nekem ott jott le teljesen :)
hehe
4. simon7109  PlayStation.Community tag
2014.02.04. 00:24:38
LV18
Válasz 2. neoptolemos üzenetére:
A vége kiált a folytatásért.
Mondta is Lara a végén, hogy ő biza nem megy haza:)
Remélem a fejlesztők ezt a Tomb Raidert viszik tovább, ezzel a Larával és nem térnek vissza az eredetihez. Ez sokkal jobban bejön.
PSN: misi2mezei
3. simon7109  PlayStation.Community tag
2014.02.04. 00:23:28
LV18
Válasz 1. G-men üzenetére:
Ezért kell a végigjátszás során összeszedni mindent:)
PSN: misi2mezei
2. neoptolemos  Apu ökölbe szorult keze
2014.02.03. 23:05:26
LV8
Iszonyatosan nagy program! Minden a helyén van benne(na jó a multi nem, de az le van szaharva), és ha a fejlesztők megmaradnak ezen az ösvényen akkor a következő rész méltó ellenfele lehet akár az Ucharted szériának is! Hajrá Lara! :)
1. G-men  PlayStation.Community tag
2014.02.03. 22:56:45
LV11
Sajnos nem felelt meg az elvárásaimnak. Egyszer kitolható játék, aztán semmi kedv sincs utána a szigeten gyűjtögetni, mert 3-4 lépést nem tudunk meg tenni úgy, h ne botlanánk ugyan abba a házsarokba ......
SicKLy SaVaGe
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
TOMB RAIDER: DEFINITIVE EDITION
Square Enix
Látványosság:
Kiemelkedő
Játszhatóság:
Kiemelkedő
Szavatosság:
Zene / Hang:
Kiemelkedő
Hangulat:
9/10
Pozitívum
Sikeres újragondolása a Tomb Raider szériának; az eddig is pompás látvány egy új szintre lett emelve; tartalmas egyjátékos mód
Negatívum
A többszemélyes játékmód a PS3-as érdektelen lövöldözés mása; a grafikát és egy-két PS4-es perifériában rejtőző funkciót leszámleszámítva nem ad semmit az alapjátékhoz

MARTIN BELESZÓL
Az Optimus Prime-os képet annyira láttam magam előtt.