PlayStation.Community

2014.02.01. 16:26 Játékteszt
39 hozzászólás
Értékeld a cikket!
DK x GrayFox x Oni – Fuuu-Sion-Ha!

Az utolsó DBZ témájú játék 2011-ben jelent meg kedvenc konzolunkra, ami egyébként a személyes, Top 10 legrosszabb PS3 játék listámon is előkelő helyet foglal el.
Monkey D Luffynak (One Piece: PW játékok) és Uzumaki Narutonak (Ultimate Ninja Storm game-ek) bejött az élet, ami nem mondható el szegény Son Gokuról. A PlayStation 3 lényegében a Dragon Ball széria koporsója. Eljutottunk arra a pontra, hogy már a DBZ szerelmesei sem várják tiszta szívből a folytatásokat; de mégis, akkor kiknek készülnek az ilyen címek, ha nem a rajongóknak? Sosem értettem, miért kell ezeket az embereket megalázni a moslék termékekkel, de ebbe most ne menjünk bele.
Ezekben a napokban érkezett meg a legújabb alkotás a témában, a Dragon Ball Z: Battle of Z képében. Valahol a lelkünk mélyén tudtuk (de nem sejtettük), hogy rossz lesz ez is. Az egyetlen kérdés pedig most az, hogy mennyire rossz…?
Erre a választ két kiváló szerkesztő kollégámmal egyetemben adjuk meg (Dragonken a Vita verzióról mesél majd, GrayFox és jómagam, Onimushaman pedig a PS3 változatot tépjük apró darabokra vesézzük ki.
Kellemes opening mozi fogad, amit a Dragon Ball Z klasszikus nótája, a Chala Head Chala kísér. Az előjátékként ellazított hallójáratainkat hirtelen megsérti a förtelmes angol szinkron. Goku a földlakókhoz (és hozzánk, a játékosokhoz) szól, hogy adjanak neki életerőt. Egy hatalmas Genki Damát (az emberek szeretetéből felhalmozott energiagömb) láthatunk a Földbolygó előtt. Folyamatosan járnak oda-vissza az energia hullámok, ki ad, ki pedig elvesz belőle (ennek az egész dolognak a lényegére később térnék ki). Egy számláló még ki is jelezné, hogy hogyan állunk (mármint a közösség) teljesítményügyileg, de ez már az első héten tönkrement és kiakadt 9 zsilliónál.
Első dolgom végeztével (átállítottam a hangsávot az eredeti japán nyelvűre) megtekintettem lehetőségeimet. Indíthatok egy és többszemélyes kampányt, valamint kompetitív harcokat vívhatok. Ez igen, ez már tartalom! Sérült hallásom után úgy gondolták a gondos készítők, hogy a látóidegeimre is kijár egy alapos trauma. Kérem szépen ez úgy 2004 tájékán még vállalható kategória lett volna, de 2014-ben ilyen aljas megvalósítással kijönni egyszerűen vállalhatatlan. Nem is tudom, hol kezdjem, talán a figurák alkarjába olvadó bicepszükkel? Vagy a karakterektől teljes mértékben elütő, ultra béna környezettel? Esetleg a vérgagyi speciális effektekkel? Édes mindegy, mert ez az alkotás egyszerűen bűn ronda, ez nem mai színvonal. Konkrétan olyan ocsmány textúrákkal találkoztam a tesztelés során, hogy nem találtam rá szavakat!

Olyan, hogy történet a klasszikus értelemben véve itt nem létezik. Adott egy 1-60-ig számozott küldetéssorozat. Semmi bevezető, vagy bárminemű felvezetés – aki most ismerkedne a Dragon Ball világával, az igencsak pórul jár. A már unalomig ismert csillagharcos, Dermesztő, android és Bubu történetívek teszik ki a küldetések háromnegyedét. Ezeken kívül néhány mozifilm és special teszi még tiszteletét, valamint egyéb más témájú kihívást tár elénk a szoftver.
Az első misszióra kattintva megtanuljuk az irányítást, az ellenfelek itt még nem támadnak. Választanunk kell egy fő karaktert, aki felett átvehetjük az uralmat, továbbá másik 3 szereplőt segítőként jelölhetünk ki. A rendszer megengedi, hogy akár ugyanazt a figurát többször is beválasszuk a 4-fős bandába. Ezeknek a támogató embereknek a d-paddal adhatunk ki különféle parancsokat, például távolsági harcra utasíthatjuk őket. A support karakterek első körben eléggé agyhalottak, ám (kellő) szintlépések után már használhatók.
Minden hős adott számú folytatással rendelkezik. Ha az életerő pontunk nullára redukálódik, akkor nagyjából 5 másodperc múlva elhalálozunk. Ezen időintervallumon belül társaink feléleszthetnek (vagy mi őket), és ilyenkor a gép nem vesz el folytatási lehetőséget. Azonnali Game Over jár abban az esetben, ha Retry értékünk száma elfogy és úgy hal meg valaki.
Verekedős szoftverről beszélünk, úgyhogy lássuk a harcrendszert. Lehet a földön futni, illetve a repülni (külön gombok felelősek az emelkedés és ereszkedésért), ami olyan szinten lassú és nevetséges, hogy nem hittem el. Képzeljétek el azt, hogy Goku fejjel előre száll 10km/h sebességgel. Olyan, mintha gombát keresne, borzalmas látványt nyújt. A Dragon Ball a gyors összecsapásokról kéne, hogy szóljon – aki erre vágyik, hatalmasat fog csalódni, azt garantálhatom. Egy fajta ütés áll rendelkezésre, amit nyomkodva kombózhatunk. Célpontunkat minden esetben be kell fognunk, mert különben a levegőt fogjuk csépelni. Mondjuk, ha befogtuk, akkor is előfordulnak luftok szép számmal. Az L1 + ütés gombot lenyomva egy erős támadást indíthatunk, ami ha betalál, az ellenség tovaszáll. Ilyenkor repülhetünk utána és beleverhetünk neki egy isteneset, és… ennyi. Nem tudunk simán utána teleportálni és dekázni vele, ez nem az a játék. Viszont társaink legalább egymás után beleüthetnek/rúghatnak a tehetetlenül röppenő nyomorultba. Az egész harc ettől olyan kabaré jellegű.
Ha társaink kezdik el az imént vázolt manővert, akkor ha rajtunk a sor, egy gombnyomással csatlakozhatunk a focihoz. Energialövésekkel hergelhetjük őket, ami keveset sebez és szinte mindenkivel ugyanúgy néz ki a dolog. Nevetségesen kevés, nagyjából 4-5 különböző támadással rendelkeznek a harcosok. Ebből egyet-egyet a ravaszokkal aktiválhatunk, egy másikat pedig az egyik ravasz és a lövés gombjának együttes lenyomásával csalhatunk elő. Ezek a támadások energiát fogyasztanak, amit az életerőpontjaink alatt lévő csík jelöl (energiát tölteni úgy tudunk, ha egy társunkat kijelöljük és rálövünk). Ha kellő szinten áll a mérő, akkor nyomhatunk egy speciális támadást a lövés + ütés gomb kombinációval. Legtöbbször célozni is tudunk a művelet során, de sok esetben a semmire fogjuk pazarolni az értékes, nagy erejű speckót. A special attack leszívja szinte a teljes energia mérőnket.
Nagyjából fél tucat karakter képes ultimate támadást használni, de erre csak különleges tárggyal képesek. Az ultimate aktiválása és ellövése kicsit trükkös, a fentebb említett Genki Dama energia átadós dologhoz van köze. Röviden a lényeg, hogy egy narancssárga mezőt feltöltve indíthatjuk az egészet, majd a Kör gombbal tölthetjük fel a támadást. Az online felhasználók időnként a befejezett küldetések után adhatnak energiát, amit a szerver eltárol (hozzáad a közöshöz). Töltés közben láthatjuk, hogy például SSJ6Naruto, DBZ_Fanboy1999 vagy Uchiha-Vegita adta a szükséges energiát. Az egész pikantériája, hogy ebben az állapotban védtelenné válunk, a gépi segítők pedig nem sokat érnek ilyenkor… Ellenben, ha a támadás betalál, az azonnali győzelmet jelent (a tárgy eltörik, amit pótolnunk kell, ha egy újabb ultit szeretnénk használni a jövőben) és a játék legjobb rangját, a "Z"-t fogjuk kapni érte (a rendszer E, D, C, B, A, S, SS és Z rangokat ismer – magasabb rang egyenlő jobb kártyák).

A játszható karakterek listája:

Goku (alap, Super Saiyan, Super Saiyan 2, Super Saiyan 3, Super Saiyan God), Kid Gohan, Teen Gohan (alap, Super Saiyan, Super Saiyan 2), Adult Gohan (Super Saiyan), Ultimate Gohan, Piccolo, Krillin, Yamcha, Tien Shinhan, Future Trunks Sword (alap, Super Saiyan), Future Trunks (Super Saiyan, Super Trunks), Kid Trunks (alap, Super Saiyan), Kid Goten (alap, Super Saiyan), Gotenks (alap, Super Saiyan, Super Saiyan 3), Bardock, Saibaman, Raditz, Nappa, Vegeta (alap, Super Saiyan, Super Saiyan 2, Majin), Guldo, Jeice, Burter, Recoome, Captain Ginyu, Frieza (1st Form, 2nd Form, 3rd Form, Final Form, 100% Power), Frieza Soldier, Cooler (alap, Final Form), Meta-Cooler, Dr. Gero, Android 19, Android 18, Android 17, Android 16, Cell (Imperfect Form, Semi-Perfect Form, Perfect Form, Super Perfect Form), Cell Jr., Broly (Super Saiyan, Legendary Super Saiyan), Dabura, Majin Buu, Super Buu (alap, Gohan absorbed), Kid Buu, Bills, Whis

Az előrendelői DLC karakterek: Super Saiyan Goku (Naruto Sage Mode), Super Vegito, Super Saiyan Bardock


(Onimushaman)
Bahh, Oni lelőtte a bevezetőmet, de azért engedjétek meg, hogy egy kicsit visszaugorjak és részletesebben is kitérjek a Dragon Ball videojáték adaptációinak ragyogására és bukására. Ragyogás, mert az előző (azaz, azt megelőző, ergo "péeskettő") éra szinte közel maximumra vitte az akkori lehetőségekhez mért Dragon Ball élményt. Ugyan voltak kevésbé jól megvalósított epizódok, mint a Super Dragon Ball Z, vagy a kellemes, ám erősen újrahasznosított anyagokból készült Infinite World, azért a koronázatlan király, a Budokai 3 (ami még a verekedős játékok közt is erős helyet foglalt az akkori időszak címei közt) és a Budokai Tenkaichi széria inkarnációi mindig felkeltették Son Goku rajongóinak az érdeklődését annyira, hogy bűntudat nélkül meg tudják vásárolni ezen címek bármelyikét. Révén, hogy nagy kedvencem mind a manga, mind az anime, nem kellett sok idő, hogy a játékok is felüssék fejüket a polcon, szép sorjában, egészen a PS1 korszaktól napjainkig. A jelenleg nyüstölt gépem, a PS3, annak reményében (is) lett vásárolva, hogy majd, ha jönnek a DBZ játékok, milyen szuper lesz a helyzet, végre nem korlátozzák a technikai korlátok sem a tartalmat, sem a megvalósítást. Hála a magasságosnak, hogy nem ez volt az elsődleges indok a gépvásárlásra, ugyanis innen a bukás periódusáról beszélhetünk. Az első játék, a Burst Limit (amely a Budokai széria által kitaposott ösvényen indult el), még nagyjából hozta azt a szintet, amit kellett, ám a pozitív fogadtatás ellenére valami nem stimmelt, a tartalom és a mélység nem igazán volt a helyén. Az ezt követő Raging Blast sorozat a Budokai Tenkaichi utódjaként szeretett volna tündökölni, ám, ha nagyon kukacoskodó szeretnék lenni, azt mondanám, jobban jártunk volna egy Tenkaichi HD Collection kiadással. Az Onimushaman által említett "Ultimate" Tenkaichi tényleg a végső szög volt a DBZ koporsójában, épeszű játékos a közelébe nem ment, pláne nem szándékosan. Kerek-perec kijelenthető, hogy egy érdemleges játék sem készült a témából ezen a generáción és sajnos a jelen tesztalanyból sem lesz megváltó.
Természetesen nem fogom újra felsorolni a tanult kollégám által felvezetett technikai apropókat, azonban a játékmódok rejtelmeibe beavatnék mindenkit. A játékot tudjuk egyedül játszani a Single opciót választva, a CO-OP menüpontban pedig a világ minden tájáról érkező harcosokkal (esetleg barátokkal, ismerősökkel) vállvetve vehetjük fel a kesztyűt a Dragon Ball Saga szereplőivel.
Bármelyikbe is lépjünk be, ugyanaz az interfész fog fogadni. Először is nem árt, ha megadjuk, melyik küldetést szeretnénk játszani, ezekből a legtöbb a Normal Age kategóriába fog tartozni, ez takarja a DBZ idővonal történéseit. Ezek mellett lesz még Another Age/, Extra Age és Special Age, ezek az idővonaltól eltérő eseményeket tartalmaznak, például ellenfeleink oldaláról játszhatunk le egy adott harcot, a mozifilmek bunyóinak kimenetelét vehetjük kezünkbe, vagy akár megmérkőzhetünk egészen különleges kondíciók közt is ellenlábasainkkal.
Amint kiválasztjuk a számunkra szimpatikus missziót, fel kell építenünk a csapatunkat. A fő történeti vonal eseményeit először csak a megadott karakterekkel játszhatjuk le, akik (elméletileg) jelen vannak az időben. Erre tökéletesen rá fog cáfolni a gép, ugyanis néha olyan szereplőket is enged használni, akiknek az adott csetepatéhoz közük sincs. A felhozatal egyébként négy karakteres, tehát érdemes átgondolni, kit viszünk magunkkal. A különböző karaktereket kiválasztva a bal alsó sarokban láthatjuk, hogy hány Retry-jal, azaz KO-ból való visszatéréssel ajándékoznak meg a választott társak. Érdemes jól kilogikázni, kit érdemes leginkább berakni. Eleinte mindent meg tudunk oldani nyers erővel és folyamatos támadásokkal, azonban előbb-utóbb szükségünk lesz támogató karakterekre (mert, hogy különböző alkategóriák vannak), akik például visszatöltik életünket/energiánkat.
Az alkategóriák alapján egyébként joggal feltételezhetne az ember taktikus játékmenetet, hisz a karakterek négy tulajdonság szerint el is vannak osztva, névlegesen Fighting Type, a pofonosztó, Ki Blast Type, a lövöldöző, Support Type a támogató és Interference Type, a semmirekellő védelmi vonal. Ezzel szemben Single módban a gép annyira buta, hogy egy Supporttal simán nekimegy akárkinek, míg a Fighting Type karakterünk sokszor céltalanul álldogál egy helyben. Ezen sokat a kiadható parancsok sem segítenek, noha némi nemű mankót azért ad az egyébként két ballábas csapattársaknak. Nem egy olyan alkalom volt, hogy a gép nem volt hajlandó feléleszteni a KO-ból, ezzel értékes Retry-okat pazarolva, annak ellenére, hogy pl. direkt minden karakter support volt.

Hála az égnek, azért velünk együtt ők is fejlődnek a harcok végén, az XP rendszer már-már szokványos alapkövetelménye szerint a teljesítményünk alapján szintlépésekre jogosít. Karaktereinket egyébként elláthatjuk különböző felszerelésekkel is, amelyet a karakterválasztásnál a Háromszög lenyomásával tudunk kalibrálni (Customize). Harcaink során az XP mellé fogunk kapni elkölthető pontokat (erről kicsit lejjebb), illetve kártyákat, amelyekkel a karakterek különböző képességeit tehetjük hatékonyabbá. Minél tovább haladunk a játékban, annál magasabb értékkel rendelkező kártyákkal fogunk találkozni, ami azt eredményezi, hogy karaktereink is egyre táposabbá varázsolhatóak. Növelhetjük életünket, támadóerőnket, energiánkat, de akár különleges támadásaink erejét, vagy védelmünket is. Ezek mellett lehetőségünk nyílik a begyűjtött pontjainkat jóval táposabb kártyákra elkölteni a Premium Collection menüpont alatt, illetve az Item Collectionből vásárolhatunk ismert tárgyakat, mint például a sorozatból ismerős Senzu-t (varázsbabot), ami egy ingyen Retry-t tesz lehetővé. Ezen dolgokat is a Customization menüből rakhatjuk be, azonban őket csak egyszer lehet használni, nem állandóak, mint a kártyák.
A többjátékos módokból, amint említettem 2 lesz, a kooperatív, illetve a kompetitív. Az előbbi a Single mód pepitában, erre tervezték eredetileg a játékot, így még értelme is van. Egy ügyesen összeszokott csapattal sokkal könnyebben dominálható a játéktér, főleg a későbbi, már-már brutális nehézségű küldetésekben, mint a szellemi fogyatékos kevésbé rátermett CPU segítségével. CO-OP módban egyébként érdekesebb lehet legyőzni a hatalmas főellenség karaktereket, mint például a legendás Oozaruvá (Great Ape) változó Vegitát, vagy Hirudegarnt. Ezeknek kicsit más a menete, mint a normál harcoknak, itt a különböző testrészek életerejét kell nullára redukálni. A versus mókára éhezők válasszák az utóbbit, azaz a Battle Mode felé vegyék az irányt. Itt rúghatjuk össze a port a többi játékossal, hogy kiderüljön, kié is lesz a győzelem. Ennek négy játékmódja lesz, különböző szabályokkal. A Normal Battle szokványos KO alapú csapatbunyót takar, akinek előbb megy le nullára a Retry száma, az veszít. A Score Battle ennél talán egy fokkal érdekesebb, itt az ellenfél csapattagjainak kiütéséért pontokat fogunk kapni, illetve, ha mi kapunk KO-t, veszteni. A cél, hogy az adott idő lejártával több pontunk maradjon, mint ellenfelünknek. A Battle Royale-ban nincs csapat, mindenki magát reprezentálja, ezzel elég jól lehet szórakozni. A Dragon Ball Grab talán a valaha kitalált legidiótább, legkezelhetetlenebb versus játékmód, amit láttam verekedős játékban. Célja, hogy ellenfelünket megelőzve összegyűjtsük a 7 Dragon Ball-t. Tipikus Capture the Flag hatást kelt, azonban az irányítás és a játék tempója eléggé nehézkessé teszi ezt a játékmódot: mire normálisan ráfordulnál a Ballra és odamennél érte, vagy agyonrúgnak/robbantanak, vagy megszerzi valaki más. Ezen játékmód használata magas szintű gyakorlatot és harcedzett idegrendszert követel.

Amit még a saját szegmensemben ki szerettem volna emelni, az a játék szinkronhangjainak és zenéinek összessége. Az angol verzió a Funimation szinkronszerződés lejártának apropójából a Dragon Ball Kai USA szinkronját használja. Hogy ez jó, vagy rossz, mindenki eldöntheti maga, számomra brutális nagy csalódás, az előző gárda sokkal jobban teljesített, egy-két karaktert szívem szerint nyakon vágnék egy szeneslapáttal, annyira elcsépelt. Szerencsére a japán szinkron, mint opció, jelen van a játékban, úgyhogy nyugodt szívvel nyomja át mindenki.
Amit azonban vérlázítónak tartok, az a zene. Történt ugyanis, hogy az előző zeneszerzőt, Kenji Yamamotót, plágium vádja miatt (jelzem, jogosan) kirúgták és helyére azóta sem találtak megfelelő embert. Ezt a tényt mi sem bizonyítja jobban, hogy ez a szerencsétlen Battle of Z jó néhány olyan zenét tartalmaz, ami kb. már 4 epizód óta benne van a játékokban. Nem egy Raging Blastben felcsendülő muzsika fog újra megszólalni, erre nem is tudom, mit mondjak. Akik ismerték a Dragon Ball játékokat, amik anno megjelentek, tudják, hogy a zenei oldal igencsak erős és autentikus volt. Ezzel szemben ez a generáció ezt is tökéletesen lerombolta. A bevezető képsorok alatt szóló autotune-os CHA-LA-HEAD-CHA-LA remix (aminek az eredeti előadóhoz nem sok köze van) pedig egyenest borzasztó... (Bocs Oni!)
Egyéb kockázatokról és mellékhatásokról kérdezze Dragonken kollégát!

(GrayFox)
Nem tudom elképzelni, hogy mi járhat egy játékfejlesztő fejében sokszor. Például, mikor odaáll a főnökeihez egy Battle of Z szintű végtermékkel, és bemutatja nekik. Nem szégyelli el magát, hogy csak ennyire volt képes? Vagy esetleg ennyi is volt a kitűzött cél? Ugyanez vonatkozik a kiadóra is. Biztos, hogy ezt a produktumot a szárnyai alá akarja venni? A béta teszterekre ki sem térek, ők tuti, hogy végig szunyókáltak a munkaidőt az első 20 perc után…
Mert bizony, nagyjából ennyi idő szükséges ahhoz, megismerjük a játékot teljesen. Hihetetlen, hogy a PS2-es és PSP-s nagyszerű DBZ játékok után képesek ezt a képünkbe tolni. Sajnos az előző generációs Sony handheld spin-off részei minőséget tekintve hátra tett kezekkel erőszakolják meg ezt az újabb bőrlehúzást.

Tanult kollégáim már leírtak szinte minden tudnivalót, ezért én csak a számomra lényeges – vagy éppen abszolút baromság – dolgokat fogom röviden megemlíteni. Kezdjük azzal, hogy az akció egy gombot igénylő, agyatlan button masher lett. Odarepülsz, nyomkodod a Háromszöget és ennyi, nincsen más melee támadásod. Először glitchnek mondtam volna azt, hogy felkelés után nincsen hit stun animáció – vagyis ütöd az ellenfeledet, miközben tápászkodik fel a földről, de nem reagál rá semmit sem, pedig az ütés hangok a helyükön vannak –, de hamar rá kellett jönnöm, hogy ez csupán egy a sok igénytelenség közül a fejlesztők részéről. Egy aréna alapú VS játéknál egyetlen egy gomb szolgál a fizikai támadásokra? Egyébként szinte mindegyik karakter ugyanazt a stringet ismétli meg, azt hiszem, hogy ezeket nem is kell, hogy kommentáljam.
Egyedül a KI energiát igénylő támadások különböznek valamennyire, de itt is fel lehet fedezni egyfajta sémát idővel. Valaki kék energianyalábot lő, más zöldet, de pont ugyanúgy. Apropó, sok szerencsét ahhoz, hogy el is tudj valakit találni ezekkel, ugyanis ha nem áll teljesen mozdulatlanul a szerencsétlen, akkor elég nehéz dolgunk lesz.
Célunk mindig annyi lesz, hogy verjünk le mindenkit az arénában (sokszor több tucat, ugyanolyan külsejű miniont), majd egy ismerős ellenfelet. Ezen kívül vannak még „nagytestű” boss harcok (pl.: gorillává változott valaki), de ez is csak egy sémára épül mindig: verd szét a kezeit, lábait, majd fejét.
A Vita adottságait csak a lehető legminimálisabb módon használja ki a szoftver. A képernyőn van négy darab képzeletbeli gomb, amivel társainkat jelölhetjük ki például, és ilyenkor tudjuk többek között gyógyítani őket.

A grafika nem tűnik rossznak első ránézésre kis képernyőn, azonban idővel elkezdjük felfedezni a hibákat itt-ott. Mondhatnám, hogy nem lehet többet nagyon kihozni a stílusból, mert emlékeztet az animére, de ez sajnos nem így van. A terepek kihaltak (és nem mellesleg unalomig ismertek már), a figurák méretarányai pedig nem stimmelnek minden esetben. Néhány szinkron megváltozott (és sajnos nem előnyére), viszont a hangok minőségiek, köszönhetően annak, hogy egy az egyben a forrásból lettek áthozva. Viszont a zenék semmitmondóan disznótoszók – ezt a PSC exkluzív kifejezést pedig nem osztogatjuk ám túl gyakran!
Sajnos iszonyatosan repetitívvé és unalmassá válik a stuff, köszönhetően annak, hogy mindig mindent ugyanúgy kell csinálnunk, csak egy másik skinnel rendelkező harcossal éppen. A harcban nincsen semmi mélység, izgalom, vagy logika, szinte egy igazi agyhalott button masher az egész. A 4 fős csapatmunka is legfeljebb csak a tervező asztalon mutathatott jól, ugyanis a valóságban nem működik, legalábbis a CPU-val semmiképpen sem. A történet sem motivál kifejezetten a folytatáshoz, két okból kifolyólag. Egyrészt, mert még mindig az egymilliószor elmesélt Sagákat kell újrajátszani, amit már mindenki kívülről fúj. Másrészt nincsenek konkrét videók, hanem csak cutscene-ek, amikből nem derül ki semmi sem, illetve hibásan is vannak prezentálva. Goku egy Kamehamehával győzi le Raditzot? Ez komoly? Missziókat leszámítva nincsen más tartalom, nincsenek játékmódok, nincsenek átváltozások küzdelem közben, 4 darab ugyanolyan karaktert választhatsz egyszerre, és még megannyi dologgal van probléma…

Sajnos egy jó ideje a DBZ egy mezei márkatermékké vált, amit muszáj folyamatosan fejni, teljesen mindegy, hogy mivel. Rajongóknak nem tudom ajánlani, illetve új belépőknek sem igazán. Nagyon maximum azoknak, akik elmebeteg rajongók, és gokus pizsiben fekszenek le esténként. Ha valaki ezzel a játékkal szeretne elsőként megismerkedni a DBZ univerzummal, annak csúnyán elmenne a kedve az egésztől; és nem is tudnám hibáztatni érte.

(Drakonken)
Egy szó, mint száz, a Dragon Ball: Battle of Z egy még éppen hogy csak a játszható, gagyi játékok kategóriájába esik. Sokat tanakodtunk, hogy mennyit is ér ez a borzadály. Sokat segített a döntésben az alábbi jegyzet, ami csupán a negatív jelzőket tartalmazza jelen tesztünkből:
moslék, rossz, förtelmes, sérült, trauma, aljas, vállalhatatlan, ultra béna, vér gagyi, koporsó, megalázni, bűn ronda, ocsmány, nevetséges, borzalmas, csalódni, nyomorultba, kabaré, bukására, bűntudat, bukás, semmirekellő, szellemi fogyatékos, legidiótább, legkezelhetetlenebb, agyonrúgnak, nyakon vágnék, borzasztó, bőrlehúzás, abszolút baromság, agyatlan, szerencsétlen, semmitmondóan disznótoszóak, iszonyatosan, unalmas, agyhalott, probléma, elmebeteg.
Az értékelőben szereplő gyönge 4-es osztályzat talán még soknak is tűnik, de helytálló. Aki erre a programra többet dob, azt egészen biztos lefizették.
Köszöntük a figyelmet!

(A játékot a CNG.hu-n keresztül a Namco Bandai biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható sok más címmel egyetemben támogatónk, a Konzolok Szervize budapesti boltjában, illetve webshopjában.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
39. Onimushaman  Szerkesztő
2014.02.08. 23:18:27
LV24
Válasz 38. Bond71 üzenetére:
És azt pont lehagyták a PS3-as kollekcióról...
señor
38. Bond71  PlayStation.Community tag
2014.02.08. 23:04:29
LV2
Ez hihetetlen hogy Ps2 -óta egy éppen hogy legalább hasonlító DBZ játékot sem tud ugyan az a cég csinálni?? o.o :S

Kedvenc részem: DBZ Budokai 2 (Ps2) Hány éve ennek?????,,,,,,,,,,,
Playstation*
2014.02.07. 12:10:53
LV1
Sziasztok
nekem az lenne a kérésem hogyha valaki játszik még ezzel a játékkal az vegyen már fel please mert kéne egy kis segitség 1-2 trophy megszerzésében PSN ID:WavingElf194HUN
36. Jesus  PlayStation.Community tag
2014.02.06. 12:35:18
LV20
Válasz 35. Rayne üzenetére:
Burst Limit nem rossz de túl rövid és nem dolgoz fel sok mindent, illetve kevés a karakter. Raging Blast 1-ben a kamerától felvágod az ered, a 2-re nem is emlékszem már, sőt azt hiszem meg se volt, majd pótolom a trófeák miatt. Az Ultimte Tenkaichi bűn rossz.

Igen, valószínűleg a HD collection-el jársz a legjobban.
Spupul!
35. Rayne  PlayStation.Community tag
2014.02.06. 11:26:40
LV1
Sziasztok,
Ha normális DBZ játékkal szeretnék játszani PS3-on, akkor a Dragon Ball Z Budokai HD Collection az egyetlen lehetőségem erre?
Köszi!
34. JINBOBEK  PlayStation.Community tag
2014.02.05. 19:06:16
LV11
Ezek szerint mé gegy felejthető Dragonball játékkal gazdagodott a ps3.
Mindig legyen egy "B" terv!
33. Gearssj2  PlayStation.Community tag
2014.02.04. 22:15:32
LV1
Válasz 28. Onimushaman üzenetére:
Hát sajnos, az elfogult gyerekkori érzelmek.
A problémámra meg eddig senki sem tudott választ adni, akitől kérdeztem... :/ Kitudja, hogy miért van ez, talán a TV-m nem bírná? Pedig HDMI-vel kötöttem rá.
32. Kendermag69  PlayStation.Community tag
2014.02.04. 21:42:02
LV1
akkornemkell...
31. Onimushaman  Szerkesztő
2014.02.04. 21:29:56
LV24
Válasz 30. Kendermag69 üzenetére:
Nem.
señor
30. Kendermag69  PlayStation.Community tag
2014.02.04. 20:57:29
LV1
megér 14k-t ez a játék?
2014.02.04. 09:25:45
LV1
Válasz 27. GrayFox üzenetére:
Ugye? Az animációk egy része (futás, repülés, combo k) egy az egyben onnan lettek átültetve :P
Én már csak a J-Stars V ben bízok (Vegete, Goku, Frieza.. csak e 3 karakter több DB érzést ad majd) mint az egész BoZ) ill. egy korrekt PS4 es bejelentésre....
28. Onimushaman  Szerkesztő
2014.02.04. 02:30:40
LV24
Válasz 26. Gearssj2 üzenetére:
Érdekes, nem tapasztaltam ilyet egy alkalommal sem. DBZ rajongók vagyunk, látod túl elfogultak voltunk.
señor
27. GrayFox  Szerkesztő
2014.02.03. 21:32:14
LV9
Válasz 24. thelegendaryssj üzenetére:
En teljesen elhittem, hogy olyan lesz, mint a Zenkai... Eskuszom hekkelni kell egy arcade gepet...
メタルギアソリッド [METAL GEAR SOLID]
26. Gearssj2  PlayStation.Community tag
2014.02.03. 21:11:32
LV1
Lenne egy kérdésem. Ugye nekem megvan (mint régi fan, vonakodva bár, de megvettem, pedig azt a pénzt sok jó másik játékra is elkölthettem volna....) és már rögtön az elején, az Openingnél, annyira laggol, h még végignézni sem tudom... Az átvezetőknél az effektek sietnek, a hangok pedig késnek, szóval egy TELJES káosz!!
Megjegyezném, hogy a ps-em teljesen jó állapotban van, más játékoknál nem csinálta ezt, kivéve a DMC HD Coll.-nál. Miért lehet ez? A teszt jó, de a 4 pont pedig sok lett szerintem. :)
25. Jesus  PlayStation.Community tag
2014.02.03. 17:06:34
LV20
Oh király, még valami érdekesség. Van egy rakás kártya amit full random ad a játék. Tehát ez olyan mint a One Piece játékban a coin szedegetés, csak az egy jó játék volt. :S
Spupul!
2014.02.03. 15:15:55
LV1
Szerintetek lehet rá esély, hogy a Dragon Ball: Zenkai Battle Rolyale ből kaphassunk egy PS3/4 verziót...?
Gondoltam anno, ha a Battle of Z t ez alapján kezdték hegeszteni, lesz minőségbeli szinkron, de felejtős.... :(
Esküszöm jobban várom a J-Versus t (ami fényévekkel komolyabbnak tűnik mint a fenti borzalom) s több párhuzamot látok ez és az arcade játék között...
2005 ben kóstoltam a Budokai 3 világába... s magával rántott egy életre. A Tenkaichi szériát a harcrendszer mélységei miatt nem lehetett megunni (főleg nem split screen ben, haverokkal :) )
A Burst Limit egy iszonyatos látvány orgia volt, de EZ oldalon erős.
Hogy nem lehet átalakulni, finomra hangoltan közelharcot, egy ilyen vas alatt (PS3, X360). Ami már a PS2 es időkben se volt gond, a közelharcról ne is beszéljünk... szomorú és szánalmas.
Azt tudja valaki, a JP relase is ezeket a borzalmas zenéket futtatja? :P
23. Jesus  PlayStation.Community tag
2014.02.03. 05:53:36
LV20
Válasz 22. Jesus üzenetére:
Még valami amit észrevettem, a nehézségi fok alacsonyabb 1 player módba 3 gépi segítővel, ha co-op-ba tolod élő emberekkel, akkor erősebbek az ellenfelek is.
Spupul!
22. Jesus  PlayStation.Community tag
2014.02.03. 05:52:28
LV20
Válasz 20. gomez üzenetére:
Kicsit tényleg gyengébb a support, de vannak pályák amik gyógyító társ nélkül öngyilkosságok 0 Retry-os püfölő karikkal. :)
Spupul!
21. eszg_  Szerkesztő
2014.02.03. 00:30:29
LV13
Hát ez így elég szánalmasan fest, pedig majdnem megvettem megjelenéskor Vitára... szal kösz a tesztért h ezzel megkíméltetek a pénzkidobástól. :)

Cross Buy amúgy tuti? Neten azt olvastam h csak Cross Save van a cuccban.
Jól vagyok, nagyon köszönöm.
20. gomez  PlayStation.Community tag
2014.02.02. 10:07:05
LV1
Az online coop story mód egész móka (főleg supportal) de azt kemény 2 nap alatt ki is lehet pörgetni,utána azóta már rá se néztem, mivel a vs mód egy forintot nem ér. A support karit agybafőve verik ott, tehát marad az eszetlen repkedés és háromszögpüfölés,
19. norbifiatal  PlayStation.Community tag
2014.02.02. 07:21:55
LV7
Mondtam... nem rossz...de nem hosszú távon! :S

A teszt jó lett nagyon, köszönjük srácok!
"Omae wa mou shindeiru..."
18. Jesus  PlayStation.Community tag
2014.02.02. 05:37:32
LV20
Ja és de, 1 pozitívum mégis van a játékban: Van benne platinum trófea.....

De ez nem sok embert érint itthon és még én is szájat húzva csinálgatom, szerintem nem sokan fognak vállalkozni erre az 50 órás vergődésre.
Spupul!
17. Jesus  PlayStation.Community tag
2014.02.02. 05:35:57
LV20
Ebből még a platina is szenvedős. Olyan dolgokra kényszerít a játék mint: 50 órát játszani vele, 150 000 000 xp-t összeszedni, 100 online battle-t nyerni, összes item és kártya összeszedése(Random lehet venni heti 60db-ot plusz az a pár ami a boltba állandó készlet és darabja heti 3-5 kb.)

Több mint 20 óra játék után most közelítünk a 100 000 000 xp-hez, minden mission minimum S, de többnyire SS és 10 Z a trófea miatt. De a Kártyákat is random adja a legtöbbet, így sok szerencsét annak aki mindent össze akar gyűjteni. :D




Online nem annyira unalmas mint egyedül, de pár küldetés után itt is monoton mint az állat, mondjuk többször fordul elő Synch támadás mint a cpu-val, de itt is vannak olyan pályák ahol az ellenfél betonból van és ha úgy dönt védekezni fog csak, akkor nem tudod megsebezni, míg a másik ellenfél(vagy több) hátulról seggbe rak egy speciállal egyszerre akár többeteket is. És ide már (mission 59-60) erősebb karakterek kellenek, akiknek a retry száma 0, így ha valaki nem lesz felélesztve kb. 5 másodpercen belül akkor game over. Aztán ha az a bizonyos speciál 2-3 embert megölt egyszerre, akkor sok szerencsét 5 másodperc alatt midnenkit feléleszteni. :) Főleg ha a lövés elküldte a 'csába. Aztán persze ezeknél a mission-öknél, főleg a 60-asnál kb. az összes játszható karaktert le kell csapni, erőtől függően egyszerre négyen jönnek és a legerősebb alakok egyesével. Ezek piték nagyon 4 izmos élő playernek, de a végére bevágja Vegito-t, aki még a legkisebb támadással is átrobbantja az agyvelődet. :D Ha ütnéd elteleportál, ha lövöd kitér. Nagyon random a cucc, L1+kör-ös lövéssel lehet szivatni és a földre küldeni, de ez sem garantált. Ha nincs support a csapatba, akkor pedig máris halva született ötlet az egész.
Spupul!
16. itachi382  PlayStation.Community tag
2014.02.02. 04:00:36
LV1
hahahaha komolyan nagyon szégyen !!!
15. Onimushaman  Szerkesztő
2014.02.02. 02:54:49
LV24
Válasz 14. KJ_1985 üzenetére:
A Battle of Z grafikája igénytelen, ronda. PSP-n talán jól mutatott volna 10 éve.
señor
14. KJ_1985  PlayStation.Community tag
2014.02.02. 00:27:55
LV2
A grafikát is felhozták negatívumként ennél a játéknál, de kipróbálva a demót azt tudom mondani, hogy a grafika a legkisebb gondja(szódával bőven jó kategória) ennek a förmedvénynek. Pedig És ezzel mindent elmondtam szerintem...
Pedig szeretem a DB-t.
"Felhívom mindenki figyelmét a gyilkolo gépek klán
13. Mark  PlayStation.Community tag
2014.02.02. 00:21:41
LV4
Válasz 12. ssj3_vegetto üzenetére:
Budokai HD Collection-al nem jársz rosszul. PS2-re még tudtak jó DBZ játékokat csinálni(PS3-ra még a Burst Limit nem volt rossz, de onnantól igen gáz, szerintem).
Demon Lord / Dark King
12. ssj3_vegetto  The Champion of the Gods
2014.02.01. 22:23:09
LV20
Pont ma rendeltem meg a Budokai HD Collection-t. Ezt majd csak olcsóbban....talán :P
Don't Tempt My Dark Passenger
11. MrZ  La Peste Noire
2014.02.01. 22:13:53
LV12
Hát....rohadjak meg de nekem ez a game bejön :(
" Egy bolond százat csinál....ez az én hobbim. "
10. cratoska25  PlayStation.Community tag
2014.02.01. 19:28:35
LV5
Az egyik legjobb anime, de ezek a játékok csak szégyent hoznak a sorozatra
Hjujj, de nehéz a jáátéékk..
9. G-men  PlayStation.Community tag
2014.02.01. 18:09:46
LV11
Válasz 2. Citroghost üzenetére:
Dettó:S
SicKLy SaVaGe
8. Cingarayzsa  PlayStation.Community tag
2014.02.01. 18:00:28
LV4
Szégyen gyalázat amit ezzel a psvitával tesznek nem hiszem el
hogy ilyen és ennél sokkal gyengébb játékokat amik valójában
mobil játékoknak sem jók, folyamatosan jönnek amire a kutya
nem kíváncsi. Miközben ez a szájbab...... gép képes le kezelni
egy olyan játékot minden nehézség nélkül mint például a MGS HD.
És persze jön a slim verzió mert az nagyon kellett, soha a büdös
életbe nem lesz kihasználva ez a gép? Lehet én vagyok a
fogyatékos de tényleg nem tudom meg érteni miért nem lehetne
például az összes ps2 játékot adoptálni erre a szarra? Talán akkor
végre ki lehetne használni és még fizetne is érte az ember én
legalábbis biztosan kicsengetnék lét olyan gémekért mint az
ICO, Sahadow Of The Colossus, Max Payn, OKAMI, és sorolhatnánk
a végtelenségig mert tudom, hogy azok legalább olyan alkotások
melyekkel érdemes játszani. De ne is mindig a retró utáni vágy domináljon
legyenek akkor képesek olyan játékot gyártani aminek van értelme vagy
legalább valamilyen formában van tartalma és nem a pontokkal vásárolható
kosztümökre gondolok. A PS4-el való crossplay vagy mi a bánatnak
hívják meg nem igazán érdekel, mert arra ott van a PS4. Hiper szuper kézi
konzol elől hátul simmy simmy ya kamera ez az amaz széééééééggyyyyeeennn.
Csak felidegesítem magam feleslegesen...
A magból fa lett s a fáról le esett az alma.
2014.02.01. 17:56:47
LV2
Tény,hogy ha nem lennék Dragon Ball fan,simán azt mondanám az "egész jó" helyett,hogy ez a játék rossz,de valószínűleg csak a rajongók játszanak vele
"Minek a zöld szem,ha vörös is tud lenni...:)"
6. Onimushaman  Szerkesztő
2014.02.01. 17:49:46
LV24
Válasz 3. ganjaman üzenetére:
Még így is vajszívűek voltunk.
señor
5. Penge70  PlayStation.Community tag
2014.02.01. 17:47:28
LV22
"Sosem értettem ezt a Dragon Ball őrületet, mondjuk a Narutót még annyira se..."

dettó
2014.02.01. 17:41:42
LV2
Azt elfelejtettem írni,hogy a kasztrendszer is kellő színt visz a játékba,még ha nem is agyonbonyolított,nem csak mindenki verekszik agyba-főbe
"Minek a zöld szem,ha vörös is tud lenni...:)"
2014.02.01. 17:37:44
LV2
Nekem elsőnapos vétel volt a játék,és ez a második jelen generációs DBZ játékom,Raging Blast után és azt kell mondjam,hogy tetszik. Nem nagyon jó a játék,de szerintem egy 6 pontot megér. Kellőképpen nehéz,és online a Co-Op(gépekkel elég szörnyű) nekem nagyon bejön,már több napja alig tudom abbahagyni.
"Minek a zöld szem,ha vörös is tud lenni...:)"
2. Citroghost  The Engineer
2014.02.01. 16:45:29
LV15
Nagyon szeretnék már játszani egy jó DBZ játékkal. De mivel az elmúlt években csak szart adtak ki, egyiket sem szereztem be...
1. Tidus-Famous  PlayStation.Community tag
2014.02.01. 16:41:26
LV1
Annyira sajnálom ,hogy nem tudják hozni legalább egy Naruto Ultimate Ninja szintjét a Dragon Ball játékok...
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
DRAGON BALL Z: BATTLE OF Z
Bandai Namco
Látványosság:
Gyenge
Játszhatóság:
Átlagos
Szavatosság:
Átlagos
Zene / Hang:
Átlagos
Hangulat:
Gyenge
4/10
Pozitívum
Nem igazán találtunk pozitívumot benne, de mondjuk lehet négyen is játszani vele
Negatívum
Rengeteg hibája van, az egyik például az, hogy ilyen formában megjelent - ez egy nem igazán jó játék

MARTIN BELESZÓL
Sosem értettem ezt a Dragon Ball őrületet, mondjuk a Narutót még annyira se...