PlayStation.Community

2013.12.16. 08:44 Különvélemény
28 hozzászólás
Értékeld a cikket!
Agent és Quentaro a GT6-ról.

A PlayStation 3 exkluzív Gran Turismo 6-tal szinte minden fotelpilóta játszik már a PlayStation.Community kötelékéből. Csikorognak a gumik, pörög a kilométer számláló. Lássuk, két megszállott GT-rajongónk, Agent és Quentaro milyen tapasztalatokat szerzett eddig a volán mögött.

Agent GT6 különvéleménye

Felturbózott Gran Turismo 5 javításokkal, ez számomra a Gran Turismo 6.

Hűvös decemberi este volt, mikor hazaértem a melóból, de tudtam, hogy ami otthon vár, az mindent feledtet. Csomagom érkezett délután. Nem a Mikulás hozta ugyan, hanem egy futár, de úgy örültem neki, mint kisgyerekkoromban a csokimikulásnak. Első dolgom volt, hogy betegyem a játékot a gépbe…. Nem. Minden megváltozott. Először a kislányommal és az anyukájával foglalkoztam.
Mikor e sorokat írom, én vagyok a világ egyik legboldogabb apukája. Aki szintén az, az tudja, mit jelentenek ezek az érzések. Előrendeltem a játékot természetesen, de azt már akkor tudtam, hogy játszani nehézkes lesz vele. A szabadidőmet már nem én osztom be.

Kora este lett, mikor elaludt a kicsi és volt egy szusszanásnyi időnk. Kibontottam a lemezt és behelyeztem. Első gondolat, ami az agyamon átfutott, az előző rész hosszú telepítési folyamata. De ennél a résznél ez nem így volt. Elsőként jelezte, hogy elérhető egy frissítés a játékhoz – ez az, amit a Polyphony Digital vezetője jelzett is, hogy első nap egy nagy méretű frissítést kapunk –, hát letöltöttem. A következő percekben igazából csak néztem az intrót és azon gondolkodtam, mi újat hozhat a GT6 az előző rész után? Mi az amiben megújult, elmúltak-e a korábbi hibák?

A film elején Ayrton Senna és az alapítványa van a középpontban, ami a későbbiekben a játékba is beépül majd egy frissítéssel, és a hírek szerint Senna életútját követhetjük majd nyomon.
Az intro maga filmszerű. A következő képkockákban azt láthatjuk, ahogy a Vision GT autók készülnek, először az íróasztalon, majd a műhelyben, kellemes lassú zenei aláfestéssel – Lang Lang zongorajátékával –, mintegy bizonyítván: ez igazi művészet. A film felénél felpörögnek a motorok és kikerülünk a versenypályára. Betekintést nyerünk pár új pályába és láthatjuk a holdjárót is egy pillanatra – ha eddig nem hittük volna el, hogy a Holdon is fogunk versenyezni, hát most itt a bizonyíték! Láthatunk pár képkockát Rondáról, a spanyol kisvárosról, ahol a GT6 hivatalos bemutatóját tartották, majd jönnek sorra az új helyszínek, amiket a rég ismertek követnek, pazar rockos zenei aláfestéssel, ahogy azt már megszokhattuk. A záró kép újra Ayrton, amint beleül az autójába és távozik.

Mire felocsúdunk a filmből, máris a menüben találjuk magunkat, ami igencsak megújult. És ami a legfontosabb, teljesen magyar nyelvű a szoftver. A menü, a játék közbeni feliratok, az információk a pályákról, autókról, a feladatok leírása, minden. Köszönjük meg a SONY-nak és a PD-nek és kívánjuk, hogy tartsák meg jó szokásukat.
A menüben lépkedés közben is már látszik, hogy gyors, nem őszülünk meg, míg egyik menüpontból a másikba jutunk és esetleg ment közben. Apropó, mentés közben nyugodtan váltogathatunk a menüpontok között.
Ami elsőre látszik az az, hogy nincs még minden funkció készen. Nem láthatóak például a barátaink eredményei mint korábban, nem lehet összehasonlítani ki hogyan áll, mennyit teljesített, milyen eredményeket ért el a jogsikban.

Apropó jogsik. A korábbiakhoz képest már csak 5-5 van egy kategóriában. Ezek kezdetben nagyon könnyűek, elsőre aranyat lehet futni, de ez ne tévesszen meg senkit, mert a Nemzetközi B-től már nehezedik, a Nemzetközi A-tól pedig már hardcore. És akkor még nem láttam az S jogsik követelményét, mert azok még nem nyíltak meg.
Az is változott az előzőekhez képest, hogy a jogsik a karriermódban vannak és azok teljesítésétől függ, mikor nyílnak meg a licencek. 10-20-25 csillagot kell elérni a különböző versenyeken összesen a jogsik, a kávészünet, a küldetésversenyek, a márkakupák megnyitásához. Minden karrier versenyen maximum 3 csillagot lehet szerezni, ha első helyet érünk el. A játékban összesen 573 csillag szerezhető, de például a maximális trófea követelmény csak 300 csillag.
Mint említettem nincs egyelőre statisztika a barátok eredményeiről összesített formában, viszont minden licence versenyen külön ranglista mutatja, ki milyen időt ért el, sőt ha épp a versenyt nyomjuk akkor Ghost Car-ként kis szürke csíkok jelennek meg rajtuk a versenyzők nevével és mutatja ki milyen íven éppen hol jár. Ez persze kikapcsolható, de én szeretem nézni, hogy épp lehagytam a többieket. Vagy nem.

A karrier módban eleinte csak 6 versenyző van a pályán, ami kicsit unalmasnak tűnhet, de ahogy haladunk egyre előrébb és magasabb osztályokban versenyzünk, lesznek egyre többen a versenyzők egy időben a pályán, az S kategóriában a maximális 16 főre bővülve.
Ahhoz, hogy izgalmasak legyenek a versenyek, kell egy kis csel. Ha versenyezni akartok, mindig gyengébb autókkal menjetek, mint ami elő van írva. Én például egy 600TP-s versenyre 498TP-s Lancerrel mentem, és élveztem. De általában tartottam ezt a 100-150TP-t, és akkor volt izgalmas az utolsó körig, néha az utolsó kanyarig. A versenyek nehézségét jelzi az is, hogy nem kell minden versenyt teljesíteni sem a tovább lépéshez sem a platina trófeához. Persze mondom ezt úgy, hogy az S és Nemzetközi A versenyeket nem néztem meg, csak megnyitottam az utóbbit. Az számomra azonban örömteli, hogy nincsenek 24 órás versenyek.

Ez idáig - amíg sikerült eljutnom (25%) - nem tapasztaltam, hogy a gép büntetne a karrier módban. Levágásért, durva ütközésért nincs belassítós bünti, ami szerintem nem jó irányba viszi a játékot. Néha magamon is észrevettem, hogy ezzel visszaéltem. Viszont kellemes meglepetés, hogy most már a sóderágyban és a füvön is lehet autózni, nem olyan mintha jégen mennénk.
A ralli továbbra is élvezhetetlen számomra, szerencsére nem sok futam van homokon. Továbbra is van gokart, ami most már sokkal nagyobb kihívás, mint volt az előző részben és immár a karrier módba van beépítve, nem önálló versenysorozatként, mint ahogyan az a kevés ralli is. Vettel challenge egyelőre nincs (vagy eddig nem nyitottam meg), illetve a Merci challenge-dzsel sem találkoztam, e helyett van verseny a Holdon, nem mással mint a holdjáróval. Na, ez nem kicsit túlzás a készítőktől, de hát japánok, nézzük el nekik. Arra azonban készüljetek, hogy a kisebb gravitáció miatt szép nagyokat lehet bucskázni és repülni a holdjárónkkal. Az utolsó bójás feladat e miatt már nagyon idegesítő.
Továbbá van Goodwood Festival of Speed, amiket folyamatosan ad be a játék, ahogy haladunk. Itt nagyon szűk, kanyargós pályán, korlátok között, egyre gyorsabb autókkal kell végigmennünk anélkül, hogy a pályát elhagynánk.

Ami megint csak nagy fejlődés az előző részhez képest az az, hogy immár közvetlenül verseny előtt nem csak hogy állíthatjuk az autókat, de vehetünk alkatrészeket is, tuningolhatunk. Ez akkor hasznos, amikor nem fér bele a TP limitbe az autónk, amivel indulni szeretnénk. Ekkor nem kell kilépni, hogy lejjebb húzzuk a teljesítményét vagy épp építsünk bele egy-két alkatrészt, ha növelni akarjuk a teljesítményt adott versenyhez. A Start gomb megnyomásával máris előhívható az autó beállítás menüpont. Nekem innen egy dolog hiányzik, a karbantartás. Olykor lecserélném az olajat vagy lemosatnám közvetlenül egy futam előtt a verdát, hogy új erőre kapjon.
Mint azt említettem korábban nincs 24, 12 órás verseny, de ami van – bajnokságok több futammal – az felfüggeszthető, ha el kell mennünk a gép elől, majd onnan folytathatjuk ahol abbahagytuk.

Ami a külcsínt illeti, számomra ez ugyanolyan szinte, mint a GT5. Értem itt a grafikát, a megjelenést. Kicsit szebb, kicsit több effekt van a képen olykor, de ennyi. Ami valahol érthető is, hiszen ez még mindig ugyan arra a PS3-ra készült. Továbbra is vannak recék, vannak szőrös árnyékok, de kaptunk egy jobb fizikát, valósághűbb tapadást, jobb irányíthatóságot és sok autónál jobb lett a hang. A versenyek száma pedig pazar! Csak amíg eljutottam, vagy 230 verseny nyílt meg. Emellett ott van még az online, amit nem volt időm kipróbálni, valamint jönnek a GT5-ből már megismert szezonális versenyek, Time és Drift triálok, challenge-ek.
Azt azonban ne feledjétek, hogy nem kaptunk még meg mindent, ez látszik a játékon, menün is, illetve ha ellátogatunk a Gran Turismo hivatalos (immár magyar nyelven is elérhető) oldalára, akkor olyan dolgok vannak még felsorolva, mint a pályaszerkesztő, Red Bull X Kihívás, Közösségi rész (ezt már most nagyon hiányolom), Gyors mérkőzés, B-Spec, Adatrögzítő (elemezhetjük a körünket), GPS Megjelenítő, Mobileszközök, 3D-kompatibilitás.

Nem bántam meg, hogy első nap megvettem, mert ebbe a részbe is nagyon-nagyon sok órát bele fogok ölni!
Quentaro GT6 különvéleménye

Amikor Martin megkért, hogy írjak a játékról, igazán örültem, csakhogy ezzel nem is akármilyen fába vágtam a fejszém: nehéz a GT-ről elfogultság nélkül bármit írni; most szólok, hogy nem is fog menni, hiszen 15 éve nyüstölöm a sorozat részeit.
Ez a játék számomra sosem a gépi versenyekről szólt - ezek csak eszközök a több kredit és a jobb autók, tuningok megszerzéséhez. Mindig volt olyan játék, amiben izgalmasabbak voltak a versenyek, jobban megoldották az ellenfeleket. Amiben a Gran Turismo sorozat a többi cím fölé emelkedik, az a valósághű, kihívásokat rejtő fizikai modellezés, és a felvonultatott autók száma. Adatok, tuning, beállítások végeláthatatlan kombinációja.

A verseny az óra ellen zajlott, mindig akadt egy-két tizedmásodperc, módosítás a beállításokon, valamelyik váltófokozaton... Talán így sem lett volna érdekes, ha nincs egy barátom, akivel versengtünk. A szellemautó pontosan mutatta mennyivel van előrébb, hol gyorsabb.

A Gran Turismo-ban a pontosság a nagy varázslat: az ember érzi, mikor hibázott, és minden centi, minden századmásodperc számít.
A GT5-el viszont új korszak kezdődött. Soha azelőtt nem versenyeztem interneten más játékosok ellen, ez egy új dimenziót adott. Minden este kerestem a jobb beállításokat, alkalmasabb autót a hétvégi versenyre. Végül nem jutottam az élvonalba, de a küzdelem az 5-6 helyért ugyanolyan izgalmas volt... Viszont azt tudom, hogy a játékban nem csak veleszületett tehetséggel, de szorgalommal is célt érhetsz!

A legfontosabb tényező a közösség, az emberek, és ezzel nagy szerencsém volt! Amikor a LeMans-i versenypályán azt mondják „Gentlemen, Start Your Engines” abban bizony az „uraim” szónak nagy jelentősége van: az online autóversenyzésben nincs helye az anyázásnak, duzzogásnak, a keménykedésnek, és nincs hely a csalók számára. Győzni is ugyanolyan méltósággal kell, mint veszíteni - néha nehéz ez, amikor más hibájából több napi gyakorlás megy kárba a másodperc törtrésze alatt, mégis van az egésznek egy varázsa, a jobb teljesítmény hajszolása, a jó beállítások megtalálása, egy megfelelően kivitelezett kerékcsere.

Összességében ehhez a játékhoz sok türelem, idő és megszállottság kell. Ha nem tudsz nyugodtan végignézni egy F1 közvetítést lehet, hogy a Gran Turismo sem neked való!
Az új részben online kevesebb ledobással találkoztam. A fő újítás, hogy időmérőt is futhatunk a versenyek előtt, ahol másoktól zavartalanul körözhetünk, míg az előre beállított idő le nem jár. A teljesítmény pontosabban megadható: a TP (teljesítmény pont) mellé súly, és lóerő korlát is állítható. Leteszteltünk többféle variációt, a legjobb ha az autó alapból közel van a beállított szabályokhoz - nem lehet trükközni feltuningolt autó visszaszabályozásával. (A nyomaték ezúttal beleszámít a TP-be.) A kis elülső légterelők és a diffúzor felszerelése sajnos nem ellenőrizhetők, pedig ezek valamivel jobb kanyarsebességet biztosítanak.

Kazunori Yamauchi a játék producere immár 15 éve. Teljesítményét azzal is értékelték, hogy a spanyolországi Ronda városában utcát neveztek el róla, a Schulze motorsport színeiben többször indult a Nürburgring 24 órás versenyen. Bathurst városának tanácsa pedig magáról a játékról nevezett el közterületet „Gran Turismo Drive” néven.

Fontos újdonság, hogy a Sony nem csak a nemzetközi nyitányt tette oda istenesen: Magyarországon is láthatók reklámok, óriásplakátok, a hivatalos weboldal (www.gran-turismo.com/hu) és a játék teljes magyar nyelvű fordítást kapott. Nem is gondoltam, hogy ez a látszólag apróság mennyit hozzátesz a teljes egész élvezetéhez: olyasmit is elolvasok, amit azelőtt eszembe sem jutott. Aki nem tud annyira angolul, hogy kétnyelvű az agya, annak igenis kényelmesebb magyar szövegeket olvasni! A fordítás pedig remekül sikerült, nem erőltetett, nem csorbítják hibák, érezhető, hogy autósportokban jártas szakfordító véleményét is kikérték.

Régebben egy videojáték készítőinek komoly jogdíjakat kellett fizetniük a valós autómárkák szerepeltetéséért, sok esetben nem is kaptak engedélyt, most pedig olyan cégek használják a Gran Turismo-t „reklámfelületként” mint a Red Bull, a Mercedes-Benz, a General Motors vagy a BMW.
Szintén fontos szerepet kapott a sorozat történetében a Gran Turismo Academy, melynek köszönhetően már 8 fiatalember ülhetett át a szimulátorülésből egy igazi versenyautó kormánya mögé. Többjüknek sikerült megkapaszkodni, Lucas Ordonez már LeMans Prototype 1-es kategóriában is versenyzett.
Kijelenthető: aki jó a GT-ben, jó lesz a valóságban is! Ügyes vagy FIFA 14-ben? Menj le a grundra! Jó vagy CoD-ban? Kapsz egy puskát! Minden kombót tudsz Kazuyával? Inkább nem mondok semmit... Tehát amikor a kétdés fákat szidod, gondold át újra!

(A Hold modellezése sem „vágjunk bele” jelleggel történt, a GM-mel az új Corvette C7 kapcsán folytak tárgyalások, és a Holdjáró jogdíjai is náluk vannak. Mivel fő a pontosság, Yamauchiék besétáltak a Japán Űrügynökséghez (JAXA) és lekérték a Hold felszíni adatait egy szondáról (melyet sokáig exkluzív módon csak az Ő kedvükért használtak), így megy ez a Polyphony Digitalnál.)

Ha a technikai részleteket nézzük, én úgy gondolok a sorozatra, mint egy útra, melyen végig kell menni. Csiszolódik egy kicsit, javul, új lehetőségek kerülnek bele, szebb lesz, több lesz. A cél a tökéletesre törekvés, hibái ellenére is érzem, hogy ott van a játékban ez a japán emberekre oly jellemző hozzáállás: a lehetőségekhez képest a legjobbat!

A gépi ellenfelek viselkedése ebben a részben sem tökéletes, de észrevehető a javulás. Féktávokon nagyon félősek. Ha a verseny megadott Teljesítmény Pontjánál 100-150-nel alacsonyabbal rendelkezel, és nem a legjobb gumikon versenyzel, érhetnek meglepetések. Egy-egy versenytársunk szabályosan megtáltosodik, nagyon nekiiramodik, esetenként úgy küzd, mintha valaki törléssel fenyegetné! Árkád módban kipróbálhatod mit tud a gép: előtte az Opciók menüben állítsd az AI autók viselkedését a legnagyobb értékre, majd válaszd futam előtt a Professzionális szintet, bogarássz a „Felkínált autók” közül, és küzdj! A játék versenyzős részének mégis az online a legfőbb színtere.

A menük gyorsabbak és logikusabbak, a töltési idő lecsökkent. A karriermód is ügyesen ki lett találva, nem érhető el azonnal minden. A licencek megszerzése sokkal könnyebb, mint eddig, de azonnal összemérhetjük a tudásunkat barátlistánkon lévőkkel is.
Ami a vezetési élményt illeti, röviden: a lényeg a helyén! A KW felfüggesztésgyártó cég és a Yokohama is együttműködött a készítőkkel, ez érződik is.
Megnövekedett a sebességérzet, valóságosabbnak hat az összkép, jobban érzed, hogy egy kanyarnak tétje van. Az autók kevésbé alul kormányzottak, azaz könnyebben irányíthatók, reagálnak a kisebb mozdulatokra, kanyarban is lehetőség van korrigálásra. Pontosabb vezetést igényel a játék. A problémákra többféle gumihang figyelmeztet, rögtön tudható, ha egyik kerék elvesztette a tapadását, és a hangok a határokat is jól jelzik (nem biztos, hogy valósághűek, de mindenképp hasznosak). Az autókat szépen rá lehet borítani a kanyarra, kihasználva az oldalsó súlypontváltozást.
A festői hegyvidéki Matterhorn pályán egy leejtőn száguldva sokkal kevésbé tapadnak az abroncsok, mint egyenesben.

Az erősebb autók is jól kezelhetőek, de egy túlzott gázadás még mindig csúnyán végződhet. A gumik között nincsenek durva, és irreális különbségek, egy komfort lágy gumi nem olyan, mintha jégen vezetne az ember, a verseny lágy abroncs pedig nem tapaszt az aszfalthoz. Nem olyan élesek a tapadási határok. A fékezés jobban elnyúlik, de egy padlófék nagyon büntet.

Úgy gondolom, sokkal nagyobb szerepet fognak kapni a helyzetek, mint a rutin. Pontosabbnak lehet lenni, koncentrálni kell.Több segítség is rendelkezésre áll, a kipörgésgátló autónként állítható. Pályák tanulásához ideális segítség a versenyvonal kijelzése, így a kezdők is élvezhetik a játékot. Sajnos a térképre nem lehet ránagyítani, mint az 5. részben, az ideális váltófokozat kijelzése viszont szerencsére már kikapcsolható - nagyon zavaró volt, hogy a valódi féktáv előtt elkezdett villogni, és sok esetben rossz fokozatot mutatott (természetesen azoknak, akik most kezdik, ez is remek segítséget nyújt).

Az autópornó kifejezésnek van alapja: az ember nyálcsorgatva lapozza végig az egyes autómárkák típusait (mind az 1200-at), les be a galériába, és élvezettel figyeli a visszajátszásokat. Míg az első részekben csak ennyi jutott nekünk, a 4. résztől fotómód is rendelkezésre áll, mely az idők során új lehetőségekkel bővült. Most új fotóhelyszíneket kaptunk, melyek szebbek, mint valaha, és két autót is elhelyezhetünk, a pilótánk helyére mozgatása pedig már csak hab a tortán! Persze egy jó képhez fel is kell készülni: az autókra alapvető légterelő idomok vásárolhatók, nagyobb felnivel díszíthetők, és mindent átszínezhetünk a megvásárolható festékekkel. A pilótánk sem marad ki a jóból: a legtöbb versenyoverál és bukósisak-mintázat 34 színben vásárolható meg!
Mikor a gép elkezd demózni, az ember úgy érzi, hogy valaki sunyi módon átkapcsolt az EuroSportra. Minden egyes FLOPS-ot kicsikartak szegény PS3-ból, szinte érezni a gép izzadságát és hallani a nyöszörgését!
Menet közben simább a kép, élethűbbek a fények. A modellek nem változtak számottevően, a GT5-ös pályákat szinte egy-az-egyben átvették. Az autók most is két csoportra oszthatók, a standard gépeknek nincs belső nézetük, de küllemre nagyot fejlődtek, most sokkal részletesebbek! KLIKK #1, KLIKK #2

Az új pályák gyönyörűek, és ami még fontosabb: élvezetesek is. Többségük a való életben is létező aszfaltcsík, betanulásuk nem két hét lesz, az már biztos! 36 pálya közül válogathatunk különféle változatokban, és 3 terep pálya is helyt kapott a Gran Turismo 6-ban.
Menet közben nagyon stabil a képkocka/másodperc, csak online és belső nézetből tapasztaltam esést. Ez egyébként visszajátszás közben is észrevehető (vezetési nézeteknél). Kívülről úgy látom szebb a visszajátszás, van egy kis elmosódás effekt. A fotózásnál a bosszantó füst-pixeleződés legtöbb esetben már a múlté. (A grafikai problémák a gép felbontásának visszaállításával orvosolhatók.)

A Gran Turismo 6-hoz több nagy frissítést is ígérnek a közeljövőben, Kazunori Yamauchi nyilatkozata szerint a jelentősebbeket decemberre és januárra tervezik, de további bővítések várhatók májusig (ezek közé tartozik majd a Red Bull X Kihívás, és az Ayrton Sennához kapcsolódó tartalmak).
Sok fontos rész is kimaradt megjelenéskor, ez meglehetősen szokatlan, és bosszantó is. Ilyenek a B-spec versenyek, az Adatrögzítő (Data Logger), a GPS-megjelenítő, a Pályaszerkesztő és a Közösségi funkciók (mely Community néven a GT5-ben debütált, és webes lehetőségek is tartoztak hozzá.)

Bennem is ott motoz a GT rajongókra oly jellemző maximalizmus. Talán egyetlen játék kritizálásának sincsenek olyan mélyen gyökerező hagyományai, mint e sorozat esetén. Mégis: konzol platformon a Gran Turismo 6 a legtökéletesebb szimulátor, és nem lesz jobb nála. A GT7 már PlayStation 4-re érkezik. Nem látom át a teljes PC-s autóverseny kínálatot A-Z-ig, de azt gondolom, hogy a tucatnyi nagy szimulátor közül ez a rész már többel is felveszi a versenyt! A fizika rengeteget fejlődött.
Kételyek nélkül jelentem ki, hogy a GT6 a legjobb PS3-as autóverseny, amit csak játszhatunk!
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
2014.01.16. 13:49:14
LV2
Erezhetoen kezd kifogyni a Polyphony a szuflabol.
27. Allitta  YokaiMonkey
2014.01.11. 18:50:29
LV10
Már sokkal korábban elolvastam a Srácok tapasztalatait, élménybeszámolóit, de akkor nem volt időm leírni a véleményem, utána meg teljesen kiment a fejemből. Jók lettek az írások, ezúton köszönöm meg őket.
Agent-ről pedig sosem feltételeztem volna, hogy ilyen írói vénával van megáldva. Emelem kalapom...
Eddig csak érdeklődtem, most már figyelek is.
26. Binder  Drift & Photo
2013.12.20. 21:42:59
LV22
Válasz 25. szarka996 üzenetére:
Mondomén. :)
25. szarka996  PlayStation.Community tag
2013.12.20. 16:32:02
LV2
Válasz 21. Zozo8 üzenetére:
Itt Fehérváron még mindig figyel egy zsír új DFGT a Mediaban.
PSN ID: szarka996
24. Binder  Drift & Photo
2013.12.19. 17:38:48
LV22
Válasz 20. Zozo8 üzenetére:
Bammeg...felvásárlom itt a készleteket és hazaviszem...xD
Mondom itt 38.700(129€)...ha 300-al számolom az €-t. De most itt is drágább mer ugye itt a GT6! Amúgy olcsóbb szokott lenni.
23. Agent  Vissza a mátrixba
2013.12.19. 15:49:24
LV11
Válasz 22. Sparrow üzenetére:
Köszi.
22. Sparrow  CasualJunkie
2013.12.19. 01:02:31
LV18
Jó írás lett, grat srácok!
"Véletlenül rúgtam be megint."
21. Zozo8  PlayStation.Community tag
2013.12.18. 15:32:04
LV24
Válasz 18. Binder üzenetére:
Pedig elhiheted:) Annyira hiánycikk, hogy DFGT-t még használtan is necces találni. (Nézz csak be a PH kormányos topicjába...)
T.függő és -.len blog: http://zar-ido.blogspot.hu
20. Zozo8  PlayStation.Community tag
2013.12.18. 15:30:26
LV24
Válasz 11. Binder üzenetére:
Itthon nem lehet DFGT-t szerezni.Újonnan csak a Logitól van, 47500ért.
T.függő és -.len blog: http://zar-ido.blogspot.hu
19. Binder  Drift & Photo
2013.12.18. 14:11:53
LV22
Válasz 18. Binder üzenetére:
Amugy a G27 70-ért egyáltalán nem sok. A T500RS 150.000! Ja és abban nincs benne a váltó!!! Az további 55.000!!! Azaz ha abból össze akar pakolni valaki egy rendes szettet, az 200.000.
A Fanatec mondjuk lehet megoldás, mert ott az alapmodell csak 54.000ft. Bár ha jólértem itt külön veszed meg a cuccokat, így ehhez sem váltó sem pedálok nem járnak...alap pedál 24.000. alap váltó 15.000...az összesen 95.000!!! hmmm
18. Binder  Drift & Photo
2013.12.18. 13:47:54
LV22
Válasz 15. El_Gigante_84 üzenetére:
Nem tom...én bemegyek a MM-ba és halomban állnak...DFGT és aG27 is új csomagolást kapott. áruk mos titt ott felment, mivel ugye megjelent a GT6. Amugy a DFGT 35.000ft, a G27 70.000f.
Tén hogy én külföldön lakom, de nem hiszem el hogy Magyarországon nem kapni!
17. HUN_hatrix  The Saboteur
2013.12.18. 06:33:00
LV30
Amúgy standard kocsiknál szerintem megint inkább a GT5 sémát követték: megint a népszerűbb vasakat tették leginkább szebbé.

A GT5ben elsőnek fényképezett legrondább vasamat a RAM 1500 szedtem elő újra.
És semmit nem változott a kicsike.
http://playstationcommunity.hu/@store/forum/i[...]
PSN ID: HUN_hatrixx ... Nincs hiszti! ;)
16. HUN_hatrix  The Saboteur
2013.12.18. 06:08:58
LV30
Válasz 11. Binder üzenetére:
Kontrollerrel már én is csak úgy tudok menni, ha driftelek. Olyan hogy simán verseny kontrollerrel, már nem menne. :) Mindig a kocsi seggének a csúsztatására áll rá a kezem.

Kormánnyal viszont versenyezni elképesztően komoly.
Most a 6ban sokkal több visszajelzés jön a kormányra, így aztán sokkal könnyebben korrigálhatók a kocsi rakoncátlankodásai.
Persze így is szétszalad a ménes néha, de sokkal kezelhetőbbek a lóerők.
PSN ID: HUN_hatrixx ... Nincs hiszti! ;)
15. El_Gigante_84  PlayStation.Community tag
2013.12.17. 19:39:27
LV1
Válasz 12. Binder üzenetére:
A DFGT sehol sem kapható, csak a logitech honlapján és gyanítóm a G27 is aminek szintén horror az ára, így egy fanatecen gondolkodok.
14. Binder  Drift & Photo
2013.12.17. 13:04:57
LV22
Válasz 13. Agent üzenetére:
Juuuj...attól idegbajt kaptam a demóban és itt is, hogy az elején, mivel ez volt a régi irányitás, így alapból azzal kellett menni, és ott még ugye nem érted el a beállításokat. A Tesztben ezt ki sem emeltem, pedig kaphatott volna ez is egy szép bekedést!!! xD
13. Agent  Vissza a mátrixba
2013.12.17. 10:02:25
LV11
Válasz 11. Binder üzenetére:
Tudom, hogy kormánnyal jobb, a GT5-öt kormánnyal játszottam. De már nincs kormányom. Csak azért írtam, mert sokan joy-jal is úgy játszanak, hogy X a gáz és nyilak a kormány. Na az a legrosszabb.
12. Binder  Drift & Photo
2013.12.17. 09:31:48
LV22
Válasz 11. Binder üzenetére:
Ez a válasz kettőtöknek szól, bár leginkabb ElGigante-nak.
11. Binder  Drift & Photo
2013.12.17. 09:30:36
LV22
Válasz 10. Agent üzenetére:
Az a baj, hogy kontrollerrel úgy 20%-át ha érzed annak ami az úton történik!!! Amikor elkezdtem kormánnyal nyomni, olyan volt, mintha egy teljesen új játékkal játszanék. Sok idő volt megszokni. Mindent újra kellett tanulni. Eleinte jóval roszabb időket mentem, mint kontrollerrel. Ez érthető, mert évekig azzal toltam, így minden pálya, minden kamyar így rögzült...mondjuk nekem azert is nehezebb mint az átlagnak, mert 90%-ban Drifteltem, így minden kanyar, driftsebességen volt fejben...ezt a reflexet atirni nem volt könnyű!!!
De már megy, közel tökéletesen...ma már bárhol verem a kontrolleres időmet, akár ismeretlen pályán is...
A kontroller mar csak Drift és Fotos célokat szolgál.

Nekem G27-esem van, most is tele vannak vele a boltok, bár az ára felment, mert kijött a GT6...amugy reálisan 70.000ft. (Most sok helyen 100.000)
De a DRivingForceGT is jo...az csak 35.000. Azon nincs kuplunk es h valto...de ugyanugy 900-at fordul. Kevesebb benne a fémalkatresz, de jol birja. Ez a kettő tuti kaphato!!! (Pl MM)
10. Agent  Vissza a mátrixba
2013.12.16. 22:11:01
LV11
Válasz 9. El_Gigante_84 üzenetére:
Pedig kontrollerrel is élvezetes, ha a gombákat használod.
9. El_Gigante_84  PlayStation.Community tag
2013.12.16. 21:57:33
LV1
De jó nektek hogy játszhatok vele, én már fél éve próbálok kormányt szerezni hogy életemben először játszak GT-val, de nem találok sehol sem, kontroller meg nem tetszik!:S
2013.12.16. 19:05:22
LV1
Sziasztok!
Így kell játékot készíteni, és köszönöm minden egyes Rajongó nevében.
7. Agent  Vissza a mátrixba
2013.12.16. 18:13:41
LV11
Köszi srácok. Azért nálam ez nem 10 pontos játék. Most még nem, hiszen megint nem kaptunk meg mindent amit ígértek. De ezt már szinte meg is szokjuk tőlük. Az persze tény, hogy amit összeraktak az tökéletes.
6. Binder  Drift & Photo
2013.12.16. 16:10:01
LV22
Válasz 5. Quentaro üzenetére:
A héten jön hozzám egy ilyen barátom, kipróbálja és majd referálunk. :)
5. Quentaro  PlayStation.Community tag
2013.12.16. 12:01:29
LV5
Válasz 4. Binder üzenetére:
Köszi. Hát, csak műfajon és platformon belül érdemes értékelni, így a GT6-nál nincs jobb.
Olyan véleményére lennék még kíváncsi, aki a való életben is versenyez, tesztel autókat versenypályán, és a gémer/szimes vonal sem idegen neki.
MonstAir23: hibajavítások biztos lesznek, de új funkciók nem. Szerintem fizetős DLC áradatra se lehet számítani, a PD már a GT7-et építgeti, ez az ok.
PSN: Quentaro81 http://bit.ly/GTSklubFB
4. Binder  Drift & Photo
2013.12.16. 11:52:17
LV22
Szuper volt olvasni a Ti tesztjeiteket is srácok...bár ezen írások fényében nem értem miért kérdőjelezi meg bárki is az én 10-es pontszámomat. :)
2013.12.16. 10:06:43
LV3
Jo irás köszi ! amugy a S ben tolom ott van bünti 3mp,5mp,10mp es büntetéseket oszt a játék ,rendesen kopik a gumi és a benzin is fogy de frankon, pl: a zöld pokolban 24 perces versenyen az utolso körben az egyenesben kifogyott ki a nafta elöröl kezdhettem, amugy 4 kört mentem az 3 box mert az esögumit is kell használni felmegy 100% ig le is megy a nap és sötét van mint a pokolban, de élveztem minden percét kétszer megcsináltam még azota nagyon nagy!!!!!!!!
2013.12.16. 09:59:02
LV1
Nagyon jó írás lett, köszönöm.
1. MonstAir23  PlayStation.Community tag
2013.12.16. 09:01:10
LV3
Nagyon jó írások, élvezettel olvastam, thx!
1 kérdés:
Miért csak májusig jönnek a frissítések?
Vagy ezek csak azok, amikkel úgymond 100%-osra hozzák a gammát(hiánypótlások, amiket előre beígértek)?
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
Dark Devotion (PS4, PSN)
2020.02.16. 13:31 PlayStation Network
1 hozzászólás
Szerző: ColdHand
Pixeles kereszteslovagok Dark Souls-a.
Képregény - Dredd bíró: Minden birodalom elbukik
2020.02.16. 13:12 Cool-Túra
3 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Az előétel után itt a főfogás!
The Princess Guide (PS4, PSN)
2020.02.14. 09:18 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: DrZaius
Négy hercegnő, egy tanár.
Mozi - 1917
2020.02.12. 19:23 Cool-Túra
6 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Egy csepp a háború vérmocskos tengerében.
Gris (PS4, PSN)
2020.02.12. 13:16 PlayStation Network
3 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Interaktív animációs film.
Coffee Talk (PS4, PSN)
2020.02.08. 14:07 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Visual novel latté.
ZOMBIE ARMY 4: DEAD WAR (PS4)
2020.02.07. 20:20 Játékteszt
7 hozzászólás
Szerző: HTB
Óda egy amfetaminfüggő élőhalott osztrák szobafestőhöz és rothadó társulatához.
Mozi - Jojo Nyuszi
2020.02.05. 17:00 Cool-Túra
8 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Felnőtté válni a Harmadik Birodalom alkonyán.
DRAGON BALL Z: KAKAROT (PLAYSTATION 4)
2020.02.05. 16:42 Komment
4 hozzászólás
Szerző: GrayFox
Son Goku legendája.
Jurassic World Evolution - a kiegészítő csomagok (PS4, PSN)
2020.02.04. 14:07 Kedvcsináló
1 hozzászólás
Szerző: MolonLave
A rövid, a bosszantó és a jó.