PlayStation.Community

2013.11.17. 16:51 Játékteszt
36 hozzászólás
Szerző: HTB
Értékeld a cikket!
Sírkő végveszélyben.

Jó biznisz folytatásokat kiadni egy-két évente – más kérdés, hogy ez a tendencia játékos szempontból mennyire kifizetődő és szórakoztató, mindesetre járt utat járatlanért el ne, a jóféle pusztítás és háborús őrület kedvelői örülhetnek, a Battlefield széria negyedik számozott része (mely amúgy a kánon nagyon sokadik darabja) hála az égnek maga mögött hagyja a legutóbbi epizód Call of Duty majmolását, és – ha nem is a gyökerekhez, de a sokak által kedvelt tradicionálisabb Battlefield formulához visszanyúlva – soulbindol minket a TV elé.
Jogosan merül fel bennünk a kérdés, mennyire billent át a fejlesztés mérlege a következő generációs gépek felé, és mit kapnak szegény csóringerek, akiknek PS4 helyett maximum pöttyös zoknit tojik a Jézuska a fa alá (azaz a magyar játékosok sacckb. 90%-a)? Nos, vannak itt jó hírek is, meg rosszak.
Kezdjük talán azzal, ami géptől függetlenül egységes – az egyszemélyes kampány által nyújtotta élmények sokaságával. Mint utaltam már rá, a DICE-nál nagyon helyesen elfelejtették a CoD sorozatra hajazó megalomániás antagonista szerepeltetését, helyette egy ázsiai konfliktus körül zajlanak az események... és ennyi. A történettől nagy csodákat nem kell várni, hasonlóan bugyuta és jellegtelen az egész mint az idei Call of Duty-ban (csak sikerül párhuzamot vonni a kettő között), az izgalmakat itt is a robbanások, összedőlő épületek, megsemmisülni készülő anyahajók, trópusi viharok illetve még több robbanás hivatott szolgáltatni. Viszont.
Míg a CoD öregedő motorjának és statikus, scriptelve pusztuló világának köszönhetően a Ghosts-ban nekem nagyon nem jött át az egész, a Battlefield 4 esetében a Frostbite motor és az aprólékos pusztulásnak köszönhetően egészen tetszett idén a kampány. Vannak persze grafikai hiányosságok (a növényzet szerintem még mindig csúnyácska) és látványbéli bugok (főleg clipping), de a DICE taktikusan kisajtolta a látványból, amit lehetett. Szóval a kampány bejött, annak ellenére, hogy a Tombstone fedőnevű brigádunk körülötti narratíva itt is a hollywoodi szupergagyi szintjén mozog. Az ütősnek szánt, a háború szörnyűségeit visszaadni hivatott jelenetek inkább voltak nevetségesen suták: az épp menthetetlenül megfulladni készülő katonapáros még jóízűen elcsacsog velünk arról, hogy ki hol merre miért, majd egy hirtelen, kiszámíthatatlan és éles fordulat keretében a bájcsacsogást egy fulladozó haláltusa váltja és kispajtásaink már mennek is Bikinifenékre.
Ezúttal sem egyedül háborúzunk, csapatunkban az egyetlen állandó tag az Irish névre hallgató örök rebellis afroamerikai: felettesei helyében én már negyed óra után golyót eresztettem volna a tarkójába – a parancsokra fittyet hányva, a nagy képet tekintve ostoba döntéseket hozó, a pillanatnyi nagy igazságokat kergető Irish jelenléte és a játék bizonyos pontjaihoz érkezve megosztott nagy életigazságai hihetetlenül frusztráltak és zavartak a 7 órás játékidő alatt. Mellette lesz még itt titokzatos kínai nő, valamint Pac nevű csapattársunk (aki annyit ad hozzá a történethez, hogy csak a nevére emlékszem), és itt-ott random, hozzánk csatlakozó emberkék is. Miért tetszett mégis a kampány?
Nem tudom, emlékszel-e még a The Club nevű (hozhattam volna még fel példaként sok más játékot is, de ez így nagyon alternatívan hangzik) kombozós shooterre, de a Battlefield 4 valami hasonlóra törekszik. Minden egyes killünkért pontok ütik a markunkat, a pálya végéhez érve a játék bronz-ezüst-arany skálán díjazza teljesítményünket annak fényében, hogy milyen látványosan, határozottan és precízen küldjük át az arra rászolgálókat a túlvilágra. Egy mezei kill 100 ponttal kecsegtet, ha a mezei halált cifrázzuk azzal, hogy lekéseljük ellenségünket, netán fejbe kínáljuk ólommal, extra 25-tel gyarapodik jutalmunk. Ha egy tárból több ellenséget is arcon puszilunk rövid határidőn belül, akkor exponenciálisan növekedik a pontjutalmunk – a szokásos tötyörgésen csavarintottak át egyet, így hát érdemes vadállatként rohanni akár a legnagyobb tömeg közepébe is, vadul dobálni a gránátokat a mit sem sejtő bandázó ferde szeműek közé. Az EA szerverekre felcsatlakozva láthatjuk a barátlistánkon szereplő sokmindenkik pontjait is, volt, hogy csak azért kezdtem újra egy magában hatalmas potenciálokat rejtő checkpointot, hogy megdönthessem valamelyik cimborám adott pályán szerzett pontmennyiségét. Az egónk mellett ez a választható mordályokat is befolyásolja, ahhoz, hogy kimaxoljuk egy adott pályán megszerezhető jóságok számát, nem csak a pályán elszórt gyűjthető bigyókat kell mind megtalálnunk, de illik aranyéremmel befejezni a küldetést.
Sajnos a nagy rohanás rávilágít a játék egyik leginkább elhanyagolt részére is, a mesterséges intelligenciára. Ilyen buta, ennyire nem reszponzív és ostoba (mindez természetesen a legnehezebb fokozaton) katonákat videojátékban én már rég láttam! Robotagyuk annyira terjed ki, hogy néha egyik fedezékből átszaladjanak a másikba, összetettebb, kreatívabb taktikázásra ne számíts. Futsz feléjük a késeddel vígan, meglátnak, majd ahelyett, hogy valamelyik halálosztójukkal megsorozzanak: a.) átszaladnak a két méterrel odébb lévő fedezékbe és onnan kuksolnak némán; b.) visszahajolnak a fedezékbe és kuksolnak némán; c.) fel se fogják, hogy ott vagy, háttal neked leprogramozva várják, hogy leszakítsad a dögcédulájukat és elmetsszed a torkukat. Fájó pont ez, mert amúgy a level-design szerintem ötletesre sikeredett. A szűkebb, lineárisabb pályák és a nyitottabb terek aránya pont kellemesre sikerült, ez utóbbiaknál pedig külön öröm, hogy gyakran te dönthetsz: két lábon futkosva az omladozó épületek között rakétavetővel fejjel a falnak rohanva intézed el a járőröző tankot, esetleg sunnyogva aknákat elrejtve a földön megvárod, amíg saját vesztébe rohan az acélmonstrum, vagy jóízűen bepattansz valamelyik üresen hagyott páncélosba és kimész a hóra – egy szóra. Mindegyik élvezhető és járható alternatíva, teljesen más élményt ad és adott esetben sarkallhat valakit egy újabb végigjátszásra.
Mivel az esetek zömében társaink is közelünkben szakértenek, kiadhatjuk nekik parancsba, hogy pontosan kikre is fókuszálják a sortüzet. Az ötlet még akár jó is lehetne, de mire szerencsétlenek felfogják, hogy kiket is kéne eltenni láb alól, a busás pontrengetegek fényében már vígan hátba késeltük vagy fejbe lőttük az összeset.
A legrosszabb pedig: amikor már kezdenél bemelegedni a pusztulásba és az adrenalinbombákkal kecsegtető játékmenetbe, a sztori egy huszárvágással véget ér. Elvileg három befejezése van a Battlefieldnek, egyik rosszabb és jellegtelenebb, mint a másik, nem ezért fogjuk szeretni a programot.
Egy szó mint száz: a kellemesen pörgős ámde rövid és butácska történetet végigjátszva logikus döntésnek tűnik a multiplayer elindítása, hisz csábít az minden jóval.
Visszatér a Battlefield kétezervalahányból a Commander módusz – ha taktikai géniuszodat villogtatnád gyors reflexeid helyett, parancsnokként a csatamezőre lépve utasítgathatod a jobb sorsra érdemesebb bakákat, valamint csapatod tagjainak szemszögéből vizsgálhatod az eseményeket, hogy a legjobb döntést hozhassad a csata hevében. A csata pedig folyamatosan változik: alapból ugye ezerrel pusztulnak a pályák, de a Battlefield újításának, a Levolutionnek (ami a világ leghülyébb kreált szavai toplistán simán érmes) köszönhetően; a pálya bizonyos pontjait aktiválva, avagy megsemmisítve egy egészen új csatamező születik. A hatalmas felhőkarcolót megsemmisítve törmelék és a látásviszonyokat befolyásoló porréteg hullik alá. Egy másik pályát elárasztva a gyalogos közlekedés, mint olyan megszűnik, hirtelen mindenki hajókba pattanva csoszog A-ból B-be. Megint máshol a gátat felrobbantva újfent szemét és törmelék nehezíti meg a közlekedést, de megszabotálhatjuk a börtönös pálya tornyát, illetve általánosságban elmondható, hogy utakat nyithatunk meg és zárhatunk el – zseniális!
Ami már kevésbé, hogy a trademark Battlefield módnak számító Conquest a jelen generációra fejlesztett virtuális háborúban maximum két, 12 fős csapatot bír el a PC-s, valamint PS4-es 64-gyel szemben. A nagyobb pályákon pedig érezhető, hogy ezek bizony 64 emberre lettek tervezve, a 24 édeskevés és unalmas. Persze, vannak kisebb, kevésbé összetett pályák: itt nagyon jókat tudtam szórakozni, mert a fejem felett egymást kergető vadászgéppilóták, az engem folyamatosan elgázolni vagy széjjelrobbantani készülő tankpilóták, valamint a közelükben kialakult embergóc teljesen elvarázsoltak, de ha a közeljövőben tervezed az átállást a következő generációra, szerintem érdemes elnapolni a Battlefield 4 megvásárlását. A kampány úgyis egyszer, maximum kétszer végigrohanós, a multi az, ami hivatott minket lebilincselni, és bár a PS3-as verzió is szórakoztatóra és addiktívra sikeredett, mind a látvány, mind multiplayer szempontjából vizsgálva érezhető, hogy ez most a kistesó, az igazi durranáshoz már erősebb masina kell (bár a Masszív Akciójáték 256-os multija fényében kíváncsi vagyok, mennyire volt mesterséges drága gép vásárlására ösztönző lépés a többszemélyes játékmód kasztrálása, de ezt úgysem fogom soha megtudni).
Mit mondhatnék hát? A PS3-as Battlefield minden hibája ellenére egy szép és addiktív játék lett, melynek beszerzése erősen javallott, amennyiben még nem tervezed az átállást. Ha te vitted el a rekordlottót és azon szerencsések között leszel, akik premierkor PS4-gyel köszöntik az újévet, várj egy picit, a következő generációs Battlefield nálam már most, látatlanba egy ponttal jobban teljesít a kitolt többszemélyes limitnek köszönhetően: 64 emberrel már lehet háborút vívni, a 24 ha nem is édeskevés, de inkább gerillaháború, mintsem igazi nagy csata.

(A játékot partnerünk, az Electronic Arts biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Konzolok Szervize budapesti boltjában, illetve webshopjában.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
2013.11.23. 21:13:23
LV1
Majd ps4-en tolom én is.
35. banis22  PlayStation.Community tag
2013.11.23. 17:20:00
LV1
A 64-es király nekem nagyon tetszik nem bírom abbahagyni :)
34. HUN_BANDI  PlayStation.Community tag
2013.11.19. 20:55:23
LV2
Válasz 33. jabulani üzenetére:
zavod311 64 nagyon jo lehet irtani 40-60 killeket csinalok rajta
PSN: HUN_BANDI
33. jabulani  MINDENHATÓ
2013.11.19. 11:38:04
LV21
Válasz 32. juventino üzenetére:
Bombásat talán ha 1x véletlen próbáltam, arra majd lehet neki esek, biztos jó móka :)
A pályák kialakítása miatt én is azt mondodm hogy még 24 emberrel is teljesen jó, PL egy ZAVOD311 64 playerrel bele se merek gondolni mi lenne :D
Néztem anno BF3 metro pályát 64játékossal, hát...... be se mennék rá, szinte mindenki a B zászlónál tömörül.
One Shot-One kill. No luck,Just skill
2013.11.19. 11:15:37
LV12
Válasz 31. jabulani üzenetére:
Domination se rossz....
Illetve az mikor bombát kell bevinni A B meg C pontba.Ott olykor az elhagyott bomba felett nagy harakirik is ki szoktak kerekedni. :D

Am én ezt a 24 emberes dolgot annyira nem tartom kevésnek.Vannak bőven olyan pályák ahol 64 meg szerintem irreálisan sok lehet/lesz
"A győzelem a hit erejéből fakad."
31. jabulani  MINDENHATÓ
2013.11.19. 08:41:23
LV21
Válasz 30. martin üzenetére:
Én az esetek 99,99%ban csak CQ játszom, nekem az jön be a legjobban, TDM-et viszon nagyon nem csipázom, az nekem túl agyatlan lövölde az egész.
One Shot-One kill. No luck,Just skill
30. martin  Főszerkesztő
2013.11.19. 08:21:10
LV27
Válasz 29. jabulani üzenetére:
Conquest és Rush módban nagyon jól lehet játszani. Lelőnek, persze, de te is ölsz eleget.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
29. jabulani  MINDENHATÓ
2013.11.19. 07:15:02
LV21
Válasz 28. martin üzenetére:
Elmagyarázom, irónia akart lenni :)

Én ezt írtam
"Nem tudom ti hol játsztok de én mindig akcióban vagyok! XD
Lelövök valakit és utána rögtön lőnek engem vagy 4en :)"

Gondolom te erre válaszoltál hogy valamit biztos rosszul csinálsz.
Én meg erre írtam azt hát persze, biztos én csinálok rosszul valamit hogy mindig akció közben vagyok, vagy poénnak bedobtam hogy tuti az is csak programhiba hogy én mindig akcióban vagyok.
Remélem így sikerült kikoboznod a szálakat.
One Shot-One kill. No luck,Just skill
28. martin  Főszerkesztő
2013.11.18. 21:57:32
LV27
Válasz 27. jabulani üzenetére:
Most ezt nem értem, mire célzol?
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
27. jabulani  MINDENHATÓ
2013.11.18. 21:55:23
LV21
Válasz 25. martin üzenetére:
Én is arra gondoltam hogy valamit tuti xarul csinálok, mivel én állandóan akció közben vagyok, vagy tuti ez is program hiba!
One Shot-One kill. No luck,Just skill
26. martin  Főszerkesztő
2013.11.18. 21:21:03
LV27
Válasz 17. MakiMok üzenetére:
Igen, lesz mindkettő.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
25. martin  Főszerkesztő
2013.11.18. 21:20:53
LV27
Válasz 23. jabulani üzenetére:
Szerintem valamit nem jól csinálsz.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
24. jabulani  MINDENHATÓ
2013.11.18. 20:52:06
LV21
Amelyik pálya kicsit nagy a 24főnek az szerintem a viharos, Paracel storm vagy mi a rák neve van, na ott tényleg van hogy percekig alig látok, vagy találkozok ellennel. A többi teljesen élvezhető, egy két pálya konkrétan olyan CQ-ba is mint ha TDM lenne, pl ZAVOD311
One Shot-One kill. No luck,Just skill
23. jabulani  MINDENHATÓ
2013.11.18. 20:49:14
LV21
Nem tudom ti hol játsztok de én mindig akcióban vagyok! XD
Lelövök valakit és utána rögtön lőnek engem vagy 4en :)
Kezdek megbarátkozni a játékkal, a teszt jó volt!
One Shot-One kill. No luck,Just skill
22. Lotar  PlayStation.Community tag
2013.11.18. 18:23:23
LV18
Majd PS4-en tolom . :]
psn/sen id: pcpmate
21. soliduss  A Krónikás
2013.11.18. 17:07:32
LV25
Jó írás HTB haver. Single pontvadászat nekem is bejött... bár én szerintem lehet, hogy csak egy 7-est dobtam volna rá... bár én nem toltam ghost-ot még....
20. ficsur02  PlayStation.Community tag
2013.11.18. 13:20:50
LV3
Válasz 18. Dzson üzenetére:
csak a pc servereket...
Válj eggyé vele! :)
19. ficsur02  PlayStation.Community tag
2013.11.18. 13:19:11
LV3
már bf3 is unalmas volt cq módban...

autós,fps játékban köll a 60 képkocka :)
Válj eggyé vele! :)
18. Dzson  Szerkesztő
2013.11.18. 12:19:44
LV6
"mulitban meg vagy ötször fagytam eddig"

Hétvégén DOS támadás volt a szerverek ellen.
"Miféle mű kutyakaki...?" (Top Secret)
2013.11.17. 22:05:29
LV2
Martin! Kíváncsi vagyok csináltok-e PS4+BF4-es tesztet!?
Visca el Barca!
2013.11.17. 22:03:03
LV2
Válasz 11. blountex üzenetére:
A MAG-ban eleve 4 részre volt osztva a pálya. 128 vs. 128 volt, mégsem találkozhattál a "másik" részen harcoló katonákkal, illetve nem is tudtál átmenni.
Visca el Barca!
15. Shinobi_Tom  PlayStation.Community tag
2013.11.17. 21:08:50
LV7
Válasz 11. blountex üzenetére:
A MAG-ba, soha nem volt 128vs128 player egyszerre a képernyőn! Én is toltam, és még sok ismerősöm is, de 12főnél többet soha nem láttunk a képernyőn, még egy fullos szerveren sem! Hiába tudja elméletben a játék, ha gyakorlatban meg nem látszik! :P
Civilizáció? Na ne röhögtess!
2013.11.17. 20:50:57
LV12
Szeptemberig ps3-al illetve a BF4-el valamint a Fifával bőven elleszek.
Aztán majd mikor a tényleges next gen játékok jönnek jövő ősszel addigra már remélhetőleg ps4-el várom már őket.A COD is meglesz biztosan de majd később akciós áron.
Am nagyon jó teszt egyet értek vele.
"A győzelem a hit erejéből fakad."
13. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2013.11.17. 20:33:59
LV28
Válasz 12. wooltur üzenetére:
Killzone 2 32 fős volt bitang jó grafikával igaz nem rombolható környezettel. A CoD-ok is csak 24 fősek (grafikába bele se menjünk) szintén rombolható környezet nélkül.
12. wooltur  PlayStation.Community tag
2013.11.17. 20:20:24
LV16
Válasz 11. blountex üzenetére:
De ott nem volt ennyire kidolgozott grafika, illetve nem volt rombolható környezet sem. Ezek gondolom leterhelik a gépet.
R.I.P. Brúnó :-(
11. blountex  PlayStation.Community tag
2013.11.17. 19:59:19
LV5
Válasz 8. iTis üzenetére:
Hát hogyne... és mivan a MAG játékkal ahol ha jól emlékszek 128vs128 player volt?
PSN ID: blountex_HUN
10. marcogi  utazó
2013.11.17. 19:40:56
LV9
Válasz 6. adamtailor üzenetére:
ha csak ennyit láttál meg a tesztből, akkor gratulálok...

(ha már valaki támogat valakit, akkor "elvárható", hogy reklámozzák...)

köszi a tesztet!
couchsoldier
9. iTis  PlayStation.Community tag
2013.11.17. 19:30:17
LV3
A CQ tényleg unalmas: hatalmas pályák, kevés ember és jármű, megalszik a tej a számban, míg összetalálkozok valakivel. A többi játékmód pedig szerintem élvezhető 24 emberrel is.
8. iTis  PlayStation.Community tag
2013.11.17. 19:27:14
LV3
Válasz 7. mentoloshypo üzenetére:
Ennyit bír a hardver :(( de már csak 1 hónap és mehet a 64 player --> PS4
7. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2013.11.17. 18:57:18
LV28
Miért nem lehet 32 főre bővíteni a multit, ezt nem értem!
6. adamtailor  PlayStation.Community tag
2013.11.17. 17:59:56
LV1
Válasz 4. Konda01 üzenetére:
"(A játékot partnerünk, az Electronic Arts biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Konzolok Szervize budapesti boltjában, illetve webshopjában.)"

A KSZ-nél dolgozol? :)
5. PSti  PlayStation.Community tag
2013.11.17. 17:38:24
LV5
Benne van még az a hülyeség az egyszemélyes kampányba, hogy ha bármit is eltérsz a fejlesztők által kitalált útról, akkor sikít a program, hogy azonnal térj vissza a csatatérre? A leírásból erre nem jöttem rá.
2013.11.17. 17:37:56
LV1
Király teszt lett, az utolsó bekezdés szívemből szól :D
Emellett felidézte bennem, milyen király volt anno a MAG, csak sajnos egy idő után már annyira halottak voltak a szerverek, hogy muszáj voltam megválni tőle :(
3. ufonauta  PlayStation.Community tag
2013.11.17. 17:20:19
LV15
Csak azt tudom írni mind a topikjában multit már a bétában meguntam , sztori miatt nem veszek egy játékot se . Ha jó ha nem .
2. Luki05  PlayStation.Community tag
2013.11.17. 17:15:16
LV3
A tesztet elolvasva vegyes érzéseim vannak,de még így is vonzóbb a játék mint a COD Ghosts vagy a KZ Shadow Fall.Ha sikerül még idén beszereznem egy PS4-et akkor ez lesz hozzá az első játék amit megveszek.A lényeg úgyis a vizuális orgazmus,a háborús atmoszféra,rombolható környezet ,a hangok,amiben a BF a legjobb.FPS-ektől nem várok világmegváltó sztorit,csak ne rugaszkodjon el nagyon a valóságtól,és ne Hollywood-i akciófilm érzésem legyen amikor játszom vele,ami tele van kiszámítható klisékkel.
1. Maximus  PlayStation.Community tag
2013.11.17. 17:12:41
LV7
Szuper teszt. Köszönjük.
A pusztulás, rombolás, a pálya változása tényleg kiemelkedő, ennek köszönhetően el is tűntek a rombolhatóságot meg a változást hiányoló vinnyogók akik az elején csak okoskodtak.
Becsület nélkül üres a győzelem
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
BATTLEFIELD 4
Electronic Arts
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene / Hang:
Kiemelkedő
Hangulat:
8/10
Pozitívum
Addiktív multiplayer, látványos pusztulás (Levolution), pörgős kampány…
Negatívum
…ami rövid és sutácska, a 24 fős multiplayer limit számomra a Conquestet élvezhetetlenné tette

MARTIN BELESZÓL
A BF4-et közvetlen a Ghosts után kezdtem el és eléggé meglepett, hogy mennyivel érdekesebb az egyjátékos része. A pontgyűjtögetés szerintem inspirál a újrajátszásra, a ponthatárok foghatók. A látvány tetszik. A multi kifejezetten bejön, mindenféle játékos-habitus megtalálhatja benne a sikerélményt. Ami nem jön be, az a sok-sok programhiba, mely szingliben 3x kényszerített checkpoint újrakezdésre, mulitban meg vagy ötször fagytam eddig.