PlayStation.Community Blog ›› Gulandro

12 hozzászólás

2009.04.23. 12:51:38

Utolsó hozzászólás: Ra1D3n

2009.04.24. 00:04:49

Megosztás
Értékeld a blogot!
God of War 2 - "Isten meghalt." /Nietzsche/; "Nietzsche meghalt." /Isten/; "Mindenkit megölök! GRÁÁÁ!"/Kratos/

Az előző rész nem tett rám olyan mély és pozitív hatást, hogy érdekelt volna a folytatás, de mit lehet tenni ha "kötelező olvasmány" valami egy adott konzolon és lépten-nyomon hivatkoznak rá illetve olyanoknak is tessik akiknek adok a véleményére?
Van egy érdekes tendencia a játékiparban ami a kezdetek óta végigkíséri és alkalmanként táplálja a konzolháborúk lángját. Ez a "szokás" az, hogy rendre igyekeznek a cégek egymás programjait pofátlanul lemásolni, de úgy hogy minden lopott részletre sajátjukként hivatkoznak még az édesanyjuk sírja felett is. Mario és Sonic küzdelme már a múlté, jelenkorunkban a saját konzollal rendelkező cégek létrehozták már a saját kis második világháború pótlékukat (Halo és Killzone, melyekről ugye csak jót vagy semmit szabad leírni), kötelezően démonkaszabolós programjaikat (DMC-Ninja Gaiden-Onimusha-Otogi-Genji) melyek közül utóbbi családfából való a God of War sorozat is. Szívesen fejtegetném, hogyan lett belőle aztán odaát Gears of War, hogy aztán Resistance lehessen, de eltérnék a tárgytól, ami a GOW2 jelen esetben (nem a Gears Of...értitek...).

Gyorsan letudom a bajomat a játékkal és akkor a fanatikus rajongóknak tovább sem kell majd olvasni: ez a történet rossz. Egyszerűen rémálom. Már az első rész is egy többórás Herkules epizód szintjén lavírozott, de nemhogy okulni nem sikerült a készítőknek hanem még rá is tettek néhány lapáttal. Az első rész végén igencsak felmagasztosult főhős (aki egy harlemi néger görögségével és érzékiségével játssza el a rá ruházott szerepet ebben a fantasy-drámában) nem bír magával mit csinálni Olymposban és inkább kegyetlenebb, agresszívabb lett mint elődje, Árész volt. Megjegyezném, hogy igazán elkerülhető lett volna ez az egész hajcihő ha kitöltetnek valami alkalmassági tesztet Kratosszal az első rész végén és mikor azon megbukik (egészen pontosan széttépi majd megeszi a papírt) teljesítik a kérését, ahelyett, hogy egy teljesen beszámíthatatlan látens négert tesznek meg a "hadügy" élére. Szóval Kratos pörög, Zeusz ezen berág, Athéna megpróbálja jobb belátásra kényszeríteni az eltévelyedett mészárost, nem sok sikerrel, eltűnik a világ hét csodája közül egy (mert széttépjük) és végül Zeusz annyira berág, hogy az Alvilágba kerülünk. Onnan kimászva (mert mostmárcsak kiugrálni sem kell mint legutóbb, jajj anyám) pedig Gaia titánnal lepaktálva az isteni rend ellen fogadunk bosszút és elindulunk a Sors nővéreihez, hogy megváltoztassuk a végzetet... give me a fucking break...

Na, hát szóval én ezt az egészen nem bírom így ilyen formán megemészteni, így az egsz játék alatt azt képzeltem, hogy tulajdonképpen ez az új Castlevania és én Trevor Belmonttal láncos ostorozom a szörnyeket. A játék így sokkal élvezetesebb és viselhetőbb volt. Félreértés ne essék: ha a játék folyamán meg lehetett volna gyilkolni Gabrielle-t és gerincre lehetett volna vágni Xénát egy szavam sem lenne, de az a béna reveláció, ami a játék végén történik még azt is lehetetlenné tette, hogy Kevin Sorbo fejét a végzet lándzsájára tűzhessem. Most komolyan, ha egy játék történetének annyi és CSAK ANNYI a koncepciója, hogy fiktív vagy valós görög mitológiai szörnyeket és hősöket baszhassunk meg az anyjuk hátán akkor nagy elvárás lenne, hogy legalább a fenti elvárások egyikének eleget tegyenek? A feka görögöt mindenki ölelje keblére (a barátnőm, a 10b és) aki szereti, de részemről marad egy erős Prince of Persia-Castlevania kombós könnyűdrog trip.

Még mindig a "mi a zavar engem" vonalon maradva megemlíteném az örök nemezisemet: az öncélú erőszakot. Ez olyasmi amit a GOW-ban a kezdet kezdete óta nem bírnak helyén kezelni és mindig azt érzem, hogy valami 13-15 éves igényeknek megfelelni kívánó produktummal játszom, mert szerintem bizonyos érettség után ez nem szórakoztathat senkit. Persze amikor fáradtan hazamegy az ember egy nap után vagy munka vagy suli vagy kurva barátnő után jó érzés tőből kicsavarni egy hárpia fejét vagy griffmadarakat csonkolni, de a játékkal töltött fennmaradó 90%-ban inkább ideges mosolygásra ad okot egyes túlexponált kivégzés animációja.

Áttérve mostmár a jobb dolgokra folytassuk egy felemés darabbal: már a pandora szelencéjénél is zavart, hogy igen nagy erőfeszítést tettek a készítők egy koherens halálcsapda bemutatásánál, mikor az első részben végigjárva a labirintust az építésről és az építők sorsáról is kaptunk információkat. Zavart viszont, hogy az egymás után következő feladványok és rejtvények megoldása feltételezte bennem, hogy egyes részeket már rajtunk, a nagybetűs hősön kívül senki sem ért még el, ennek ellenére lépten nyomon olyan szereplőkbe, halottakba botlunk akik elvileg korábban kezdték el a nővérek keresését, mégis éppen ugyanott járnak ahol mi vagy még elébb valamivel. Engem az ilyen apró, inkoherens dolgok nagyon tudnak zavarni. De hogy mi ebben akkor a jó? Az, hogy a Castlevaniához ez még illik is, hiszen Drakula van akkora arc ott, hogy száz évente nulláról felépít mindig nekünk egy teljesen új halállabirintust amiben aztán kedvére manipulál a térrel és az idővel. Ugyanezt a kedvességet nem feltételezem a Sors nővéreiről, akiknek képességei kimerülnek a visítozásban és a tükreik fényesítésében.

A God of War 2 lényegesen jobb játék mint az elődje volt. Teszi ezt úgy, hogy szinte mindent megtartott az előd poztívumaiból és a repertoár bővítésére is maradt benne szusz. Rendre visszakapunk régebbi képességeket ahogyan haladunk előre a történetben, de ezúttal más, erősebb képességeket is szerezhetünk, illetve (ami nekem a legszórakoztatóbb volt) új elsődleges fegyverekre is rátehetjük a mancsunkat. Ezekkel a pusztítás olyan magától értetődő és élvezetes, hogy szívesen alkalmazzuk a barbár pörölyt vagy a végzet lándzsáját a harcok során (egyedüli sirámam ezeknél, hogy a kivégzéseket akkor is a láncos kardokkal végzi el a Kratos). Az új varázslatok hasznosak és látványosak egyszerre: a villámcsapdák nagyobb számban beterítik a képernyőt, a földrengetés pedig igazán nagy fless. Mégis, számomra az a momentum volt nagyon "kedves" hogy Ikaruszt szrányaitól megfosztva a duplaugrás mellett képesek lettünk a siklásra is a levegőben, ami teljesen új lehetőségekre adott teret, illetve közelharcban sem utolsó látvány mikor védekezésből hirtelen kinyílő szárnyainkkal a levegőbe rúgjuk magunkat és körülöttünk kavarognak a tollak.

A God of War 2 gyönyörű. Olyan részletes és szép az animáció hogy az embernek könnybe lábad a szeme ha arra gondol ezt az engine-t már nem látja viszont más játékoknál. Jó a szemnek, a sok és különböző helyszín hangulatát a tényleg kiemelkedő vizualitás mellett a hangok és zenék "harmóniája" teszi teljessé: a felcsnedülő ismerős/új dallamok betöltik a szobát miközben játszol, akaratlanul is az eseményekre fókuszálsz és azon töprengessz most melyik isteni hatalmaddal szállj szembe a rád törő túlerővel szemben.

Ami külön megjegyzést érdemel azok a pályák és a főellenségek: már az első, egész pályarészeket jelentő kolosszus lebírása is régen érzett elégedettséggel jutalmaz meg minket, de a későbbi főrosszoknak sincsen okuk panaszra: Zeusszal való közdelmünk vagy Perszeusz legyűrése is élvezetes, kihívást rejtő küzdelem. Legnagyobb örömömre kevesebb a nagy monszter és a több a földhöz ragadtabb ellenfél. Emellett a pályák maguk igen komplexek és bár a feladványokat ritkábbnak éreztem az ügyesség és vérszomj próbáinál, így is érezhető a törekedés egy konszenzusos egyensúlyra.

A God of War 2 -re hatványozottan áll a South Park mozi szlogenje: nagyobb, hosszabb és vágatlanabb... mivel pedig az előző rész sem volt híján ilyen "kvalitásoknak" bátran ajánlom a mindenkinek akiknek az tetszett. Az újdonságok okán (és mert így vagy úgy én is élvezni tudtam) azoknak is bejöhet akiknek az első rész nem volt egy frenetikus élmény, aki pedig nem játszott az első résszel bátran vágjon bele.
Blog hozzászólások
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
12. Ra1D3n  PlayStation.Community tag
2009.04.24. 00:04:49
LV1
Van érzéked az íráshoz, ehhez külön gratulálok. És hát a játékról annyit, hogy ízlések és pofonok, de nekem a best of mindegyik eddig megjelent része, bár a PSP-s verzát gyengébbnek érzem a PS2-es elődöktől. A 3. rész szerintem mindenképpen csak jó lehet, bár arról is írtam már kikötést, hogy mi kéne még a cyclops irányításhoz, mint látvány és hangulat fokozó elem.

Amúgy véleményem szerint a God of war tipikusan az a játék, ami a játékosok vágyait elégíti ki. Töménytelen brutalitás(bevallom őszintén, nagyon élvezetes dolog, és egy balul elsült nap után Theseus arcát összeverni az ajtóval mosolygásra késztető érzés. Tudom, állatnak tűnhetek ezzel a kijelentésemmel, de élvezetes nekem pont emiatt a játék, a brutalitás, és kivégzések miatt), csodálatos grafika(mármint a PS2 szintjéhez mérten, de ezzel a grafikával maga a játék évek múltán is tartja a szavatosságát), nagy betűs HANGULAT(ebbe szerintem lehetetlen belekötni), és a PS2-re varázsolt mitológiai világ. Szerintem így jó ahogy van, és bár ha nem is a sztori az erőssége, de mégis érdekes, élvezetes, HANGULATOS.
11. gabe83  PlayStation.Community tag
2009.04.23. 19:24:55
LV21
Én nagy God of War fanatikus vagyok, de be kell vallanom tetszett ez a bejegyzés! :-D
Jó látni különböző aspektusokat is.
10. Vash
2009.04.23. 17:19:55
LV3
Sztem pont hogy a darálás jo benne. A látványos kivégzések. De mindenkinek más jön be.
This is Sparta !! Hajrá Barca !!
9. Kyo  Szerkesztő / Admin
2009.04.23. 16:22:16
LV16
Ez a Belmont dolog bejött, én is így tolnám. :D
8. kobe  PlayStation.Community tag
2009.04.23. 13:46:56
LV11
"ahelyett, hogy egy teljesen beszámíthatatlan látens négert tesznek meg a "hadügy" élére."

lol :D

engem kb addig zavart mindez, amit az első két bekezdésben leírtál, míg el nem kezdtem vele komolyan játszani
2009.04.23. 13:34:12
LV7
Elkezdtem olvasni a bajaidat, de aztán azzal a lendülettel abba is fejeztem, mert ez a játék úgy jó ahogy van.

Az egyik legtökéletesebb PS2-re.
2009.04.23. 13:20:46
LV2
Válasz 5. ssj3_vegetto üzenetére:
Értelme és hatása? Minden leírt gondolatnak van, milyenségtől függetlenül. Tudom, hogy te mennyire "hívője" vagy a témának ezért kíváncsi voltam mit tudhat a fenti kivetnivalók ellen felhozni egy rajongó. Ugyanakkor megértem ha nem.
5. ssj3_vegetto  The Champion of the Gods
2009.04.23. 13:15:59
LV20
Válasz 4. Gulandro üzenetére:
A személyeskedés és a vagdalkozás nem az én stílusom. De végigolvasva cikket nem hiszem, hogy lenne bármi értelme/hatása a mondanivalómnak. Ez a te véleményed tiszteletbe tartom.
Don't Tempt My Dark Passenger
2009.04.23. 13:09:06
LV2
Válasz 3. ssj3_vegetto üzenetére:
Ész érvekkel lehet rám hatni, a személyeskedést és a vagdalkozást nem viselem.
3. ssj3_vegetto  The Champion of the Gods
2009.04.23. 13:05:48
LV20
Válasz 2. ssj3_vegetto üzenetére:
Na jó tovább olvastam kíváncsiságból....sok mindenbe nem értek veled egyet, tudnák ellenkezni ész érvekkel de nem teszem.
Don't Tempt My Dark Passenger
2. ssj3_vegetto  The Champion of the Gods
2009.04.23. 13:00:46
LV20
2. bekezdésig olvastam....köszi, hogy előre szóltál.
Don't Tempt My Dark Passenger
2009.04.23. 12:53:23
LV13
Ez egyik nagy kedvenc volt még anno.=)
Sempre JUVE! Forza ITALIA! ;-)
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
LV2
PlayStation.Community tag
PSC Kredit
2665 pt
PS4     PS3     PS2
PS Vita     PS One     PSP    


PlayStation.Community
Név:
Szilágyi János
Fórumhozzászólások száma:
1 db
Hír/cikk hozzászólások száma:
187 db
Utolsó belépés:
2011.10.11. 10:15:34
Regisztráció ideje:
2008.11.20. 10:13:13
Barátaim:

PlayStation.Community Trófea