PlayStation.Community Blog ›› ColdHand

29 hozzászólás

2009.04.14. 18:26:27

Utolsó hozzászólás: Gordin

2009.05.02. 19:43:45

Megosztás
Értékeld a blogot!
Több mint négy hét és hatvan órányi játék után úgy éreztem, hogy vegyes érzelmekkel telve ugyan, de leírom a véleményemet arról a játékról, amire már az első ingame videó megjelenése óta vártam, olyannyira, hogy képes voltam a premier napján megvenni.

A történet
Valljuk be, a Resident Evil sorozatnak sohasem a történet volt a legerősebb része. Anno a legelső résznél is (hogy csúnyán fogalmazzak) úgy lopkodták össze az alkatrészeket. Egy speciális egység bennreked egy szörnyektől hemzsegő területen (pl. Bolygó neve: Halál), titkos, biológiai fegyver kutató laboratórium, ahol egy "baleset" folyamán a veszélyes szer elszabadul és élőhalottá változtat mindenkit (a 80-as években volt pár hasonló Z kategóriás horrorfilm), és a többi...
A folytatások sem lettek sokkal fantáziadúsabbak, de az azért elmondható, hogy a történetírók a második résznél, illetve a Code Veronica-nál erőltették meg magukat a legjobban. A negyedik rész: az elnök lányát elrabolják, egy darab speciális ügynököt küldenek a megmentésére egy spanyol faluba, ahol egy magát Palpatine Császárnak képzelő személy elterjesztette a Plagát, egy tudatmódosító és az emberi testet uralma alá hajtó parazita fajt, amivel az elnök lányát is meg akarja fertőzni, hogy visszaküldve Amerikába elindítsa a globális fertőzést, majd uralma alá hajthatja a földet.
Röviden: a RE sorozat olyan, mint a pornófilm. Nem a történetében és annak vezetésében van az élvezeti érték.

A RE5 története sem nevezhető éppen fantáziadúsnak, inkább megmagyarázatlannak. Ugyanis az van, hogy hősünkkel és társával ott találjuk magunkat egy afrikai kisvárosban, kezdetben minden csendes, minden nyugodt, majd egyszer csak azt vesszük észre, hogy mindenki a másvilágra akar küldeni minket, miközben néha új szereplőkkel hoz össze a sors egy-egy átvezető jelenet erejéig és haladunk előre a tök lineáris, de amúgy nagyon változatos helyszíneket felmutató pályákon.
Nem tudjuk pontosan, hogy mit is keresünk itt, miért fertőződött be az egész környék, hogy kik az ismeretlen szereplők, nincs elég mélyre ásva a történet medre. Régen a különböző naplórészletek, jegyzetek és más elhagyott iratok (RE berkekben: fájlok) segítettek az események részletesebb megismerésében. Itt a RE5-ben a játék feléig a fájlok nem szólnak másról, csak a tutorialról, hogy mit-merre (de jó, hogy a casual/n00b réteg a fő vásárlóerő), majd a történet felétől kapunk "normális" memoárokat, de azok olyan unalmasak és semmitmondóak, hogy azt se vesszük észre, hogy elolvastuk őket.
A szereplőket sem fogjuk túlságosan megismerni, mindegyikről csak annyi jön le, amennyit ránézésre megállapít az ember. Ez egy morbidfejű kutatómókus, ez egy bögyös kutatócég tulajdonos, ez egy feka katona, ez meg egy feka csaj... ja, ő a társunk. Ennyi. Nem önéletrajzot szerettem volna kapni a karakterekről, de az RE4-ben jobban meg lehetett ismerni pl. Salazart, Sadlert, Luist, vagy azt a szemüveges, rádiósbigét. Chris és Wesker karaktere sem lesz "mélyebb", sőt, aki nem játszott a régi részekkel, azok azt se fogják tudni, hogy kicsodák, mivel utalás a régi részekre nem nagyon van.
Amit a RE5 történetileg nyújt, az nagyon kevés. De legalább az átvezető videók tálalása minőségi, az akció jelenetek már majdnem MGS szintűek.
A Játék
Maga a játék mechanikája egy az egyben a RE4-é és ez nem is baj. Elvenni nem vettek el semmit csak hozzáadtak egy keveset. Ami globális változáson ment keresztül az az inventory rendszere, aminek hála instant, egy gombnyomással válthatunk fegyvert, illetve készíthetjük be a gyógyítást, vagy a gránátokat. Mivel a játék alapból cooperative rendszerű, attól függetlenül, hogy a gép, vagy egy húsvér ember irányítja társunkat akár online, akár offline, ez a változtatás elengedhetetlen volt, mivel senki sem akar addig várakozni, míg partnerünk a régi rendszer alapján pakolgatja a cuccait. Így minden valós időben megy, a legnagyobb harc sűrűjében nincs sok idő a növénymixelésekre, vagy a tárgyak pakolgatásában. Jó lett ez a rendszer, bár kicsit hely szűkös, de legalább az embert döntés elé kényszeríti, hogy mit akar magával vinni a következő helyszínre és mit dob el, hogy legyen helye.

Kisebb csalódás volt, hogy a vásárlás nem a terepen történik, mint anno a RE4-ben egy árusnál ("vaddujú bááájing?"), hanem a fejezetek, illetve az elhalálozások után lehet elkölteni a nehezen összelövöldözött pénzünket egy menüben. Ráadásul még a fegyverek tuningján is butítottak, nincsenek felszerelhető kiegészítők, de a tulajdonságokat ugyanúgy lehet fejleszteni.
Sajnálom azt is, hogy a karakter HP-ját nem lehet fejleszteni, nincsenek sárga növények, amiket benyelve növelni lehetne a maximum értéket. Helyette van egy teljes körcikknyi energia, aminek az utolsó negyedébe lépve elkezdünk haldokolni és ha a partner nem jön értünk, akkor kampec. Feltételezem azért került bele, hogy a játékosok ne merjenek olyan messzire menni egymástól, mert más értelmét nem látom.

Szívfájdalmam még a teljesen lineáris pályaszerkezet. A RE4-ben némely helyszínen többször is át kellett haladni és mindig más napszakban, ezzel érezni lehetett az idő múlását, valamint ismerősként köszönt vissza a terep. Ez némileg hozzá tett a hangulathoz is, jobban ott érezhettük magunkat a helyszínen. Valamint ha az ember úgy gondolta vissza lehetett menni pár helyszínt, ha esetleg valamit elhagytunk volna. Ezekre az RE5-ben nem lesz lehetőség.

Amúgy eszméletlen, hogy a fejlesztők mennyire lealacsonyodnak a casual/n00b réteghez (nem csak itt, hanem úgy általában). Az egy dolog, hogy fejtörők nincsenek, illetve egy van a játékban (aminek a nehézsége max egy hörcsögöt tud megizzasztani), de hogy egy folyosó elkanyarodásnál nyilakkal jelzik, hogy merre kell menni, az röhej! Komolyan! Megyek előre az egyenes folyosón, ami egyszer csak kilencven fokban elkanyarodik jobbra és egy nyíl ott jelzi bele az arcomba, hogy jobbra menjek. Másfele nem is tudnék menni.
Ezek után mik jönnek majd? Olyan nehézségi szintek, ahol a játék végigviszi saját magát, vagy mi? Kár, hogy a mai generációban olyan emberek képviselik a vásárlók nagy részét, akik nem tudnak játszani. Neten, fórumokon fikázni, savazni annál inkább.
Na mindegy....
A hangulat
Ezen a ponton elvérzik nálam a játék. Ugyan már a RE4-nél is sokan vinnyogtak, hogy ez már nem igazi Resident, de azért ott még voltak olyan helyszínek, szituációk, főellenségek, amik megparáztattak, amikor késő éjszaka, egyedül és fejhallgatóval nyomtam a játékot. Pl. a kastély csatornája és az ott lévő láthatatlan rovarok, vagy a Regenerátoroktól hemzsegő folyosók, ahol a "zene" és a dögök hörgésétől, valamint lassú mozgásuktól a sz@r is belém fagyott. És akkor még ott voltak az apró kis beijesztések, mint pl. a tónál a stég végén, ha belelőttem a vízbe (ott a meglepetéstől nyertem vagy húsz ősz hajszálat), vagy az a bizonyos frizsider a bázison. Röviden: a RE4 még nyomokban félelmet is tartalmazott...

De a RE5 semennyit. "A félelem elkísér", hirdették.
Hát engem b@szott elkísérni. Ez az első Resident Evil játék, amiben egyáltalán nem lehet parázni. De még csak a kísérletét sem tapasztaltam. Valami f0satós zene az egyik kihalt folyosóra, valami Regenerátor szerű szörny, vagy bármi...
Teljesen átment az egész akcióba, de azt legalább minőségben tette, csak sajnos "száraz" hangulattal.
A másik dolog, hogy amíg a RE4-ben ott éreztem magam a koszos faluban, az ódon kastélyban, vagy a szigeten, itt valahogy egyszerűen nem éreztem át, nem tudtam magam beleélni az afrikai helyszínbe. Hogy miért nem tudom pontosan. Talán a túlságosan lineáris pályaszerkezet miatt.

A zenék átlagosak lettek, nincsenek benne kiemelkedő darabok (talán csak kettő) és lehet ez is tehet arról, hogy a hangulat nem olyan, mint amit elvártam.
A grafikáról nem írok semmit, jó úgy ahogy van. Bár azért azt meg kell jegyeznem, hogy anno az RE4-ben néhány helyszín olyan eszméletlenül nézett ki, hogy nem hittem el, hogy PS2-n fut (mi lett volna, ha GC-n nyomtam volna?). Itt nem voltak rácsodálkozások.
Szép. Ennyi.

Összegezve
Nem vártam sem a messiást, sem egy 10+ pontos játékot. Egy RE4 szintű játékra vártam. Megkaptam? Egyértelműen nem sajnos. De legalább egy jó játékot kaptam, ami eddig több mint 60 órán keresztül elszórakoztatott és még fog is egy ideig.

De ha a következő rész is abba az irányba fog változni, mint amelyikbe változott a RE5 az RE4-hez képest, akkor arra már nem leszek kíváncsi...

(végére egy bizonyíték, hogy a Capcom mivel akart nekem kedveskedni azon kívül, hogy a születésnapomra rakták a megjelenést ;)
Blog hozzászólások
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
29. Gordin  PlayStation.Community tag
2009.05.02. 19:43:45
LV2
"Kár, hogy a mai generációban olyan emberek képviselik a vásárlók nagy részét, akik nem tudnak játszani. Neten, fórumokon fikázni, savazni annál inkább.
Na mindegy...."
Ez a nagy baj...
28. gabe83  PlayStation.Community tag
2009.04.15. 22:55:46
LV21
Jó volt olvasni ezt az írást. Haverom és testvére 3-szor végigjátszották, s láttam gameplayeket.
Ami engem és a játékot illeti, nálam az irányítás gerincre vágta az egészet, így csak azt tudom mondani, hogy a grafikája nagyszerű! A demót töröltem 3 perc után....
27. Lucsy  PlayStation.Community tag
2009.04.15. 20:50:23
LV12
Én aszittem, hogy tök más véleményen vagyunk a játékról, pedig tök ugyanaz a véleményem mint nekem. Nekem se tetszett a hangulata. RE4 jobban megfogott (ősz van, ködös, undorító, bűzös, off the beaten track faluban szaladgálunk, aztán kastély és bázis).
A regeneratoroktól én is beszartam.
De az 5., a kis Afrikájával. Pff.
Meg nekem kicsit tömény volt, túl sok akció, untam, mert már ezt láttam a RE4-ben. Chris ugyanúgy fut mint Leon, az ellenségek meg mint a RE4-ben. Mindemellett a RE4-ben sokkal jobban tetszettek a helyszínek és az ellenségek is.
nagy volt a pofam, elnezest kerek
26. Alex  PlayStation.Community tag
2009.04.15. 16:02:46
LV13
Válasz 22. Old_Raiden üzenetére:
Az szerintem Brazil massztiff volt.
SouthernPlayalisticCadillacMusic
25. ColdHand  Szerkesztő
2009.04.15. 15:32:30
LV22
Válasz 24. foo85 üzenetére:
Én nem azért vettem meg ezt, mert reménykedtem, hanem azért, mert tudtam, hogy jó lesz. És jó is lett csak egy-két dologgal nem békültem ki.
Nem én írom a szabályokat. Én csak kitalálom őket!
24. foo85  PlayStation.Community tag
2009.04.15. 10:18:24
LV4
Ha ilyen irányba megy akkor a köv részre nem leszel kiváncsi!?
Pont ugyan azért fogod te is meg én is meg még jópár resi fan megvenni a következő részt mint amiért ezt is megvetted:mert REMÉNYKEDÜNK,hogy jó(bb) lesz!!
Amúgy teljessen korrekt egy írás!:)
PSN ID:Toncsika
23. ColdHand  Szerkesztő
2009.04.15. 09:07:29
LV22
Válasz 22. Old_Raiden üzenetére:
Azok kicsit túl húsosak voltak, hogy vizslák legyenek.
Nem én írom a szabályokat. Én csak kitalálom őket!
22. Old_Raiden  Kitiltott felhasználó
2009.04.15. 00:36:33
LV21
Válasz 21. ColdHand üzenetére:
Sok mindent nem értek a játékkal kapcsolatban,de azt jó lenne tudni,hogy keveredtek oda a magyar vizsla kutyák. :)
21. ColdHand  Szerkesztő
2009.04.14. 23:14:50
LV22
Válasz 20. Old_Raiden üzenetére:
Én a hiénákat észre se vettem elsőre, csak annyit láttak, hogy négy lába van és támad.
Igen, az Ndesu bossharc rohadt gyenge volt. Előtte a videónál azt hittem, hogy majd az épületek között bujkálva kell majd vele megküzdeni, erre kaptunk egy árkád lövöldét a 90-es évek végéről.
Nem én írom a szabályokat. Én csak kitalálom őket!
20. Old_Raiden  Kitiltott felhasználó
2009.04.14. 22:44:51
LV21
Válasz 19. Old_Raiden üzenetére:
Igazi,újszerű ellenfelekből alig van.Laboros részek atmoszférája megse közelíti a 4. részben látottakat.A járműves részből többet kihozhattak volna és ezt lezáró El Gigante harcnál érezhető leginkább a visszalépés a 4. részhez képest.nem azzal van bajom,hogy áthozták a 4-ből,hanem a ott lezajló harcott fordították ki a belső nézetes lövöldével.
Az ok,hogy krokik és hiénák vannak,de az nem értem,hogy az Afrikára jellemző állatvilágot ,miért hagyták ki,főleg a Outbreak 2 állatkertes rész után.
Most látszik igazán,hogy Mikami volt a király... :(
19. Old_Raiden  Kitiltott felhasználó
2009.04.14. 22:26:28
LV21
Megmondom őszintén én messiást vártam,főleg a 4 után.E helyett jó pár helyen visszafejlődött a játék.Invertory,fegyver vásárlás és fejlesztés,fejtörők
18. Duke  Szerkesztő
2009.04.14. 22:23:23
LV10
Válasz 17. kobe üzenetére:
én csak azért nem, mert azelőtt láttam youtube-on. Most már bánom, hogy ott lelőttem a poént.
17. kobe  PlayStation.Community tag
2009.04.14. 19:54:18
LV11
szép volt..

"Nem vártam sem a messiást, sem egy 10+ pontos játékot. Egy RE4 szintű játékra vártam."

számomra a RE 4 tökéletes játék volt.
és tényleg, frászt kaptam, amikor belelőttem a tóba :)
16. ColdHand  Szerkesztő
2009.04.14. 19:43:46
LV22
Válasz 14. Dragonken üzenetére:
Főleg, hogy egy Nina Williams-t csináltak belőle.
Nem én írom a szabályokat. Én csak kitalálom őket!
15. ColdHand  Szerkesztő
2009.04.14. 19:42:49
LV22
Válasz 13. CountofHell üzenetére:
Inkább Shinji Mikami-nak, a RE sorozat atyjának a hiányát lehet érezni, nem Kobayashi-ét.
Nem én írom a szabályokat. Én csak kitalálom őket!
14. Dragonken  Szerkesztő
2009.04.14. 19:38:17
LV16
Kihagytam h Jill is egy rohadt nagy mellényúlás szerintem.Muszáj volt beleerőltetni a játékba ilyen idétlen módon?
de miért nincs DK-n nadrág?
13. CountofHell  PlayStation.Community tag
2009.04.14. 19:34:50
LV15
A Capcom szerintem a kemény 4,5 éves !!!! fejlesztéssel inkább csak az újdonsült rajongókat akarta megtartani. A Resident Evil 4 -el kell ismerni, joggal- sikerjáték lett. Tehát minimum ugyanezt a szintet kellett produkálni olyan 2009-es grafikai szintre emelve a cuccot.
Szerintem csakis ez volt a cél, főleg, hogy a DMC producere kivált a bandából és Jun Takeuchi vette át a helyét.

Wesker :

Az Agent Smith mozgás lemásolás miatt le van járatva a személye, de amit Merceneries-ben viszont ad az a legjobb.

Én mindig csodáltam azt, hogy Wesker volt az egyik kulcsfigura az Umbrella cselekvéseiben, kezdődött ugye a Resident Evil 1-el, ahol a Tyrant szinte kibelezte xD, majd ismét előjött -ott már harcolni is kellett- a Code Veronica-ban, és nem utolsó sorban látni lehetett néhány videóban is a Resident Evil Zero-ban.
Azután poénnak bekerült a Resident 4 Mercs-be és most meg kulcsfigura lett.
Hát én azt mondom, hogy éppen ideje volt.
Azonban a Capcom-nak nem bocsájtom meg, hogy a néhány éve elszellentett infók alapján benne kellett volna lennie Yoko Suzuki ( Outbreak ) -nak és Saddler-nek sőt még Ada Wong -ot is emlegették.
Legalább a Mercs-be kerültek volna. De így ?
Ekkora megmozdulás Afrikában és csak 4 fő szereplő.
A helyszínek azonban sokkal szebbek lettek mint a 4-ben.
A Majini-k temploma pl. egy gyönyörű helyszín.
A Boss fightok viszont 4 -ben sokkal látványosabbak és izgalmasabbak voltak.
Verdugo -ra emlékezve még most is feláll a hátamon a szőr.
Nagyon eltalálták.
PSN - CountofHell_HUN
12. Dragonken  Szerkesztő
2009.04.14. 18:50:56
LV16
Ahogy tanult kollégám is Alex mondta,Wesker szerintem is gagyi lett itt.Nevetséges ahogy fel alá rohangál szuper sebességgel,majd félre hajol minden elől és szaltózik egy jó nagyot.És olyan gyökér kéjes hangja van.RE1ben és CV-ben még valóban gizda volt,de itt...
de miért nincs DK-n nadrág?
2009.04.14. 18:45:16
LV1
Válasz 7. Alex üzenetére:
Hát szerintem attól még übergizda maradt. Legalábbis szerintem nagyon kömény.
PSN ID: Raven24HUN, HWS klán
10. Duke  Szerkesztő
2009.04.14. 18:45:05
LV10
Válasz 7. Alex üzenetére:
Nem tudom, én rohadtul bírtam ahogy mátrixol :)
9. Greg  PlayStation.Community tag
2009.04.14. 18:44:46
LV25
Vártam már a véleményed, szinte teljesen egyetértek. Nincs mit hozzá tenni. Nekem 8 pont nem több... sajnos...
LV426
8. Duke  Szerkesztő
2009.04.14. 18:44:39
LV10
Válasz 3. Dragonken üzenetére:
Szerintem most már nem kéne visszahozni.
7. Alex  PlayStation.Community tag
2009.04.14. 18:42:39
LV13
Válasz 3. Dragonken üzenetére:
Mi is azon röhögtünk a haverral,hogy repked,szaltózik meg gólyót kerül...nálam legalábbis mosolyt váltottak ki a Weskeres jelenetek.Mondhatnám azt is,hogy gagyi lett az egykor tiszteletet parancsoló karakter:)
SouthernPlayalisticCadillacMusic
6. ColdHand  Szerkesztő
2009.04.14. 18:41:09
LV22
Válasz 3. Dragonken üzenetére:
Megmagyarázzák, hogy korábban vettek tőle vért, majd klónozták, vagy hasonló.
Nem én írom a szabályokat. Én csak kitalálom őket!
2009.04.14. 18:39:26
LV1
Válasz 3. Dragonken üzenetére:
Ja, erre mondtam én, hogy ha ettől nem hal meg Wesker, akkor nem tudom mitől fog. :D
PSN ID: Raven24HUN, HWS klán
4. rolmanus  Önjelölt mindentudó
2009.04.14. 18:39:18
LV22
Minden egyes szó igaz. Sajnos.
She was a real hero... She was a true Patriot!
3. Dragonken  Szerkesztő
2009.04.14. 18:37:11
LV16
Korrekt,jogos iromány.

Ez már csak az én hülyességem,de engem Wesker is irritált.Miért kellett belőle is Mátrixot csinálni?A végén az Uroboros magába fecskendezése se kellett volna.Hogy fogják a túlélését megmagyarázni 3 rész múlva így?
de miért nincs DK-n nadrág?
2009.04.14. 18:36:59
LV1
Valóban ami nagyon hiányzik a játékból az a félelem, és ami a legjellemzőbb volt a Resident Evil sorozatra: az ijesztések. Jelenleg a Resident Evil 2-vel játszok, ami ugye már régi játék, de SOKKAL félelmetesebb mint a RE5. Az ijesztésekről még annyit, hogy életemben akkor ijedtem meg a legjobban amikor a RE3- ban hirtelen beugrott az ablakon Nemezis...
PSN ID: Raven24HUN, HWS klán
1. Alex  PlayStation.Community tag
2009.04.14. 18:35:20
LV13
Nagyjából egyetértek az általad leírtakkal.nem siratom a régi reziket (hiába) de egy pár paráztatósabb részt még elbírt volna a gyomrom.Csak egy keveset az íze kedvéért:)
SouthernPlayalisticCadillacMusic
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
LV22
Szerkesztő
PSC Kredit
27106 pt
PS4     PS3     PS2
PS Vita     PS One     PSP    


PlayStation.Community
Név:
Cold
Fórumhozzászólások száma:
12207 db
Hír/cikk hozzászólások száma:
3560 db
Utolsó belépés:
2020.02.24. 13:16:24
Regisztráció ideje:
2008.10.07. 09:44:53
Barátaim:

PlayStation®Network Online ID

PlayStation.Community Trófea