PlayStation.Community Blog ›› antaru

41 hozzászólás

2009.03.31. 10:12:31

Utolsó hozzászólás: kobe

2009.05.06. 16:37:05

Megosztás
Értékeld a blogot!
Néhány hét után már nem érzem olyan jó befektetésnek a SFIV-et. Nem nevezhetem saját kútfőből jövőnek a következő összehasonlításban szereplő gondolatokat, mert legtöbb eleme másoktól hangzott el egy gaming party estéjén (sponsored by theSickness), de mindenképp érdemesnek tartom leírni és helyére tenni a játékot.

Az új Street Fighterrel játszottunk, nem először.
Aztán egyszer csak kiderült, hogy a jelen lévő PS3-on fent van a Tekken 5 Dark Resurrection és a SF-es erőlködés átment tekkenes örömjátékba.

Amiben a Tekken más:

Karakterválaszték: egyedi, cool, teljesen eltérő mozgásrepertoárral rendelkező szereplők, sokkal nagyobb mennyiségben (Nincs az, hogy a csak shoto harcosok mellett még páran játszanak egy-két egyéb karakterrel)

Technikák: a valóságtól (annyira) el nem rugaszkodott, összehasonlíthatatlanul nagyobb mennyiségű kombináció.

Mechanika: a fentiek miatt nem két három mozdulat és ezek ellenszerein van a hangsúly. Jobban megadja azt az érzést, hogy befolyásolod a játék menetét, míg ezzel szemben, ha a Street Fighterben egyszer elindul a bedarálás, akkor aligha lehet abból kijönni, visszatámadni. Nem állítom, hogy lehetetlen, de egy átlagjátékos számára sokkal kiegyenlítettebbnek, igazságosabbnak és élvezetesebbnek érzem a Tekken párbajait.
Emellett az egyes mozdulatok előhozásához szükséges gombkombinációk is a realitásérzetet erősítik. Ott a bal-jobb ütés, bal-jobb rugás és ezek kombinációi. De jó példának álljon itt a le+két rúgás = lefekvés, Yoshi knockerje, ami az előre-le + négyzet, négyzet... gomboknak megfelelő mozgást takar. Lei x, o vagy o, x kombója, ami szintén váltott rúgásokat takar előbb bal, majd jobb. Lábsöprése is hátra-le+kör.
(Remélem érthető, hogy mire akarok kilyukadni. Az interfész egyszerűen fantasztikus, na. :)

Irányítás: kontrollerrel is tökéletesen játszható, szemben a Street Fighterrel, ahol egyes karakterek megfelelő kihasználásához arcade stickre van szükség, illetve elmondható, hogy a két fajta irányítóval végzett játék közt ég és föld a különbség. (SFIV)

Továbbá a Street IV ellenében:
Egyedül unalmas és idegesítő. Online is lehet vele játszani, de személy szerint nagyon ritkán vagyok online, így (bár miattam, nem a játék hibájából) ez sem pozitívan befolyásoló tényező.

Két hét után kezdem úgy érezni, hogy a 3rd Strike, de főleg az Alpha 3 is elég, sőt jobb.
Utóbbiban tonnányi plusz tartalom és karakter, akikkel izgalmasabbak változatosabbaka harcok. A 3rd Strike meg a részletes animációnak köszönhetően (szerintem) szebb.

Nem rossz, de a játékárak miatt hétfőn becserélem valami másra. Aztán ha olcsó lesz vagy beszerzek (nem valószínű) egy sticket valahonnan, akkor talán újra megveszem.
De egyelőre bye bye..
Blog hozzászólások
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
41. kobe  PlayStation.Community tag
2009.05.06. 16:37:05
LV11
Válasz 24. Oldern üzenetére:
ezt a kommentet csak most olvastam el, hát nagy fejet hajtás és gratula, ez aztán a hozzáértés! tényleg csodálattal olvastam.
40. antaru  PlayStation.Community tag
2009.04.09. 21:41:43
LV4
Válasz 39. metadata üzenetére:
DoA4-gyel tréningeztem.
A Street 4 is megvan még, mert hétvégén költöztem, most meg szivességből fordítok egy anyagot, arra nincs időm, hogy elmenjek vele a boltba. :)
..:.:...:..:...:..:.:.......:.:...:..:..:.:..
39. metadata  PlayStation.Community tag
2009.04.09. 20:53:23
LV15
Válasz 38. antaru üzenetére:
Most akkor mégse passzoltad el?
FatHead
38. antaru  PlayStation.Community tag
2009.04.09. 01:29:07
LV4
megint nekialltam, de most trainingezni. megkovetem magamat, ebben rengeteg uj mozgas van, bar nekem eleg lesz a legjobbakbol par.:)
..:.:...:..:...:..:.:.......:.:...:..:..:.:..
37. antaru  PlayStation.Community tag
2009.04.08. 22:47:23
LV4
Válasz 35. metadata üzenetére:
ezekbol par dolgon en is csodalkoztam. az egyik a palyak hianya, keveredese.
aztan az, hogy hondaval nem megy a medveoleles, blankaval a harapdalas.
rohadt keves a karakter is az alpha 3 utan, meg abban bisonnak volt hadoken szeru tamadasa is.
azt sem ertem, hogy miert nyom chun li kikoushou-t az introjaban, aztan meg nem tudja a jatekban.
mondjuk nekem ez az egesz charge-olas nem tetszik, kiprobalnam milyen lehet, ha a kikouken meg a sp. bird kick inputja megegyezne a hadouken/tatsumakival.
..:.:...:..:...:..:.:.......:.:...:..:..:.:..
36. antaru  PlayStation.Community tag
2009.04.08. 22:38:51
LV4
Válasz 33. Oldern üzenetére:
Megszereztem a DoA4-et (nagyon olcsón:) és adtam ma neki rendesen.
Aztán ledöbbentem.
Ez is csak akkor tetszett, amikor 4-6 ember nyomta nálunk, még a 2. részt...
PS kontrollerrel lehetett jatszani valahogy, 360-on nem megy, de nagyon ki akarom probalni stickkel!
A sima iranyitoval egyszeruen nem tudok hatekonyan counterelni, bar gondolom mas sem nagyon. :)
a lenyeg, hogy kontrollerrel, egyedul, ez total szerencsejatek.
ket pillanat alatt vege az eletcsiknak es baromi idegesito, hogy a bekapott utesek utan mar nem lehet vedekezni es meg kell varnom, hogy vegre foldet erjek.

az is kemeny, hogy (szerintem) semmit sem valtozott a jatek.
a ferfi karakterek fele homar + egy idiota zack. :)
a sztori meg a befejezo videok... hehehe. inkabb ne is lenne benne ilyen.
az is hihetetlen, hogy a boss itt is egy klon karkater... ne mar!
..:.:...:..:...:..:.:.......:.:...:..:..:.:..
35. metadata  PlayStation.Community tag
2009.04.08. 13:34:42
LV15
Válasz 33. Oldern üzenetére:
Nekem főleg tartalmi problémáim voltak kezdetben az SFIV-el, késöbb már harcrendszer változási sem voltak szimpatikusak. Kivették a "minden ellenfél a saját pályáján küzd" törvényt. Gondolom lusták voltak annyi pályát csinálni ahány karakter van. Vegának kivették a saját pályáján a rácsra ugrást. Ez egy nagyon egyedi dolog volt az SF-ben.
Már nem lehet grab-elni (amikor pl Blankával elkapom az ellenfelet és addíg harapom az arcát, amíg ki nem jön belőle) csak egy ilyen csökött formában, ami ugye egy sima dobás. Ez is SF egyediség volt eddíg.
A gyorskezezés/gyorslábazás borzasztóan le lett gyengítve, most annyit vesz le mint anno ha védted. (jó mondjuk ez biztos a balance miatt van)
A harcrendszerrel meg az a bajom, hogy végtelenül leegyszerüsítették a védekező rendszert. Az SSF2THDR-ben végre megvalósították azt hogy a legtöbb mozgást csak lent vagy csak fent lehet védeni. Itt ezt elvették ha valaki lent védekezik, akkor vagy rááugrok (öngyilkosság) vagy ha nem tudok ugrani mert közel vagyok, akkor vagy eldobom vagy ... nem tudom. Bár mindenkinek van elvileg legalább 1 olyan ütése vagy rugása amit csak fent lehet védeni, de ezek általában lassú támadások, és nagyon közel kell menni hogy betaláljanak (addíg simán kirugják a lábam).
Én főleg ezeket hiányolom/sérelmezem.

Azt hogy kivették a countert nem bánom, Focus támadás helyettesíti, de ez nem újdonság, asszem az EX-ben már benne volt majdnem ugyan így.
A másik dolog, hogy azt mondják hogy casual játékosok is megtalálják a számításukat, ez simán kimerül abban hogy egy erős ultrához elég elveszteni a hp x-ed részét, ha betalál máris egál van, de lehet hogy fordítottunk. Na jó mondjuk az ultra kétélű fegyver, tényleg jól kell időzíteni.
FatHead
34. metadata  PlayStation.Community tag
2009.04.08. 13:02:33
LV15
Válasz 32. antaru üzenetére:
A juggle az a "zsonglőrködős" combokat jelenti. Tehát az ellenfelet felütöd a levegőbe, és nem hagyod leesni. :)
FatHead
33. Oldern
2009.04.08. 12:35:44
LV1
Válasz 32. antaru üzenetére:
Az egyébként vitathatatlan, hogy a Tekken / DOA / SC stílusú játékok kezdőknek is komoly sikerélményt nyújthatnak, hiszen rengeteg (egyébként hasznos) támadás indul simán úgy, hogy irány+egy gomb, amire akár véletlenül is rájöhet az ember.

A DOA viszont igen jó móka, főleg a counter-counter-counter-counter "egy gombos" megoldása miatt, sosem felejtem el hogy egy Kenny-féle házibulin egész hajnali három és hét óra között toltuk ketten, mikor mindenki aludt, és minden meccs veszett izgalmas volt úgy, hogy a játékhoz azelőtt éveken át hozzá sem nyúltam.

Amúgy tegnap óta rájöttem arra, hogy van még valami, ami "komoly" hiba (engem nem zavar, de benne van) az SFIV-ben, ez pedig a Time Attack/Survival módok hihetetlen köcsög nehézsége.

Megnéztem a barátlistámat, hogy ki csinálta meg a hard trialokat, meg az ominózus SFII-es 11-es time trialt (amiben nincs ex, nincs dash, nincs ultra, nincs focus attack, és csak az SFII-es szereplők jönnek ellenfélként, végső ellenség pedig Bison), mert engem a legjobb tudásomat összeszedve is mindig szénné vert Blanka (ő a hatodik pályán van, és tizenkét pálya van o_o) - aztán láttam, hogy mindenki Zangief-el csinálta meg.

Aztán megnéztem a világranglistát. Az első háromszáz helyen ezekben a módokban CSAK Zangief van. Néha elvétve egy Sagat, meg talán egy Blanka. Mert a CPU az esetek 99%-ban beszívja a Lariat-ot.

Azóta én is megcsináltam végre azt a pályát, mivel kellett az új színhez. Zangief-el. Nevetséges :D
32. antaru  PlayStation.Community tag
2009.04.07. 14:28:22
LV4
Válasz 24. Oldern üzenetére:
Tőlem meg elmélkedhetnétek róla nyugodtan valahol, elolvasnám. :)

Amit írtam a blogbejegyzésben, ahhoz azt hiszem, hogy hozzá kell tenni: közelről sem vagyok profi verekedős játékokban. Amikor leírtok ilyet, hogy juggle, csak tippelek, hogy az elkapós kombókról van szó, mint amiket King is tud, de nem vagyok biztos benne. :D

Szeretek játszani és a Tekkenben (nyilván többet számít a szerencse is, de) több a sikerélmény és a több variációnak hála úgy vettem észre, hogy sokkal magasabbra szokott felmenni a hangulatmérő mutatója is.

Elsősorban ez áll a döntésem azon döntésem mögött, hogy inkább a Tekkent favorizálom. Na meg az, hogy ezer éve Tekkennel sem játszottam és nagyon jó volt újra nyomni.

Az sem utolsó szempont, hogy az amatőrök (nem az olyanok, mint én, hanem azok, akik talán nem is tartanak konzolt otthon) is képesek leülni vele és egy karakterrel megtanulnak ezt-azt, ami egy party esetén nagyon jól jöhet.
A Streetnél, VF-nél ez nem ment. Utóbbinál mondjuk nekem nem elég karizmatikusak a szereplők sem ahhoz, hogy picit is legyen kedvem hozzányúlni.

A 4. részt én sem szerettem, de nem tudom, hogy azért, mert rosszul sikerült volna vagy inkább csak azért, mert (nekem) hirtelen jött a Tag után és annál kevesebb karaktert vonultat fel, TAG MÓD NÉLKÜL.
Érdekes módon az 5-ben sem volt, pedig szerettük.
A hatban nagyon örülnék neki. Meg az egyéb 2 on1, 3 on 1, stb. lehetőségnek is.

A verekedős játék nálam mondhatni kizárólag partyjáték.

Ezért is rendeltem meg ebayről a DoA4-et.
Nemtom milyen (vagyis tudom, a 2. rész megvolt), de azt igen, hogy látványos és a nemjátékos ismerőseim is képesek elhülyülni vele pár órát.
Tesóm, lány létére (vagy inkább most már felnőtt nő létére) simán képes volt Ayanével megtanulni pár kombót (na nem listából, hanem tapasztalati úton) amivel simán hidegre tett párszor mindenkit és természetesen az ellentámadásokat is használta.
Oké, nem nagy dolog. Meg tulajdonképpen ellentétben áll azzal, hogy úgy "stratégiai/taktikai" játék a játék, ha nem csak ütünk, hanem reagálni is tudunk.
Tény, hogy a Tekkenben sem arra voltam büszke soha, hogy képes vagyok bárkit megverni, hanem arra, hogy ha megverek valakit, akkor abban benne lehet egy gyönyörű 10-es kombó vagy egy csomó ököködés Lei-jel.


Street.

Szeretem én, de abban az összehasonlításban, hogy mennyiért vettem és mennyit áll a polcon most inkább pihenőre megy.
Amit tudtam megcsináltam benne, de egyedül unom. Akikkel meg lesz esélyem játszani, azok úgyis tartanak belőle otthon egy példányt, de nagyon ritkák az alkalmak.

Amit írtál, pld ez a focus dash dolog, nagyon jól hangzik, de nem hallottam róla soha (annyit sjanos nem foglalkozom a dologgal, hogy utánaolvassak neten, miközben nincs is otthon netem:)

Áh, ha még mindig egyetemista lennék és a nap mint nap össze lehetne ülni játszani, akkor biztos ragadna rám valami technika, de így..


Egyébként most, hogy elköltöztem, azonnal akartam netet köttetni és játszani egy picit onlnine, de sajnos még nem tudom, hogy mikor köttetem be.

(Részben azért, mert nem tudok dönteni az invitel és a noname 'pr telecom' közt, mert mindegyikről sok rosszat olvastam már és csak ezek vannak lehetőségként. Másrészt azért, mert még nem tudom, hogy mennyire megbízható a főbérlőm. Találtam a lakásban pár komoly kifizetetlen számlát, várok kicsit, nehogy még az áramot is kikössék..)
..:.:...:..:...:..:.:.......:.:...:..:..:.:..
31. metadata  PlayStation.Community tag
2009.04.07. 09:52:12
LV15
Válasz 30. Oldern üzenetére:
Erről a "melyik a jobb fighting game" dologról naphosszat tudnék érvelni, meg vitatkozni, mert imádom a stílust.

FatHead
30. Oldern
2009.04.06. 14:12:03
LV1
Válasz 28. metadata üzenetére:
Elnézést, ha úgy jött volna le hogy a Tekkent próbálom "szidni" , vagy hasonlók, egyszerűen csak nagyon fáraszt, hogy hazánkban akármelyik verekedős játék kerül szóba, előjön aduásznak, és az ember ezek után ösztönösen is egy negatívabb stance-et vesz fel ilyenkor - legalábbis ez van velem.

Persze, a mind game hozzátartozik, de a Street Fighter nagy előnye, hogy a karakterek sziluettjei könnyen felismerhetőek (hadoken, shoryuken, de minden karakternél sorolhatnám, egyből látni hogy mit akarnak), míg egy sokáig ugyanolyan módon animált támadásduóból az isten sem dönti el, hogy végül melyik lesz :) Tehát amíg az előbbinél reakcióidő, úgy utóbbinál a szerencse is bejátszik.

A Tekken 6-ot persze mindettől függetlenül is várom, számozott Tekken részek nem szoktak rosszak lenni a 4 kivételével (aminél még a Tag is jobb volt imho), még az is megeshet, hogy tesztelni fogom - ekkor persze nem kell kivel szemben "negatívnak lenni", és megnézzük, hová is haladt a sorozat.
29. metadata  PlayStation.Community tag
2009.04.06. 13:13:02
LV15
Válasz 27. Oldern üzenetére:
Bocsánat még 1 dolog.
Említed ezt a "fönt vagy lent ütök" játékot. Ez az SFben ugyan úgy benne van, mint az összes többi verekedős játékban. Ráadásul nem csak olyan szinten hogy fent vagy lent védjek, hanem pl ha az ellenfél a földre kerül akkor mit csináljak. Lent támadjak vagy középen, próbáljam eldobni vagy inkább készüljek egy reversalra? Ez a "kitalálom mit fog tenni az ellenfél" nélkülözhetetlen eleme a player vs player meccseknek minden verekedős játékban.
FatHead
28. metadata  PlayStation.Community tag
2009.04.06. 12:59:48
LV15
Válasz 27. Oldern üzenetére:
A T vs VF egyenletnek lehet eredménye (bár 100%ig biztos vagyok hogy teljesen szubjektív okok döntenek mindenkinél), viszont a T vs SF-nek nincs értelme. Olyan kíváncsi lennék hogy ezek a "profik" pontosan milyen érveket hoznak fel az SF javára a Tekkennel szemben. Engem mondjuk pont nem érdekelnek sem a profik, sem a Magyarországi Tekken rajongók, 94 óta a verekedős játékoknak élek, és el tudom dönteni mit miért szeretek.

A 24es kommented SF4-re vonatkozó része nagyon tetszett, magyarul még nem olvastam róla ilyen profi összefoglalást, és néhány gondolat nekem is teljesen új volt. Viszont a Tekkent szinte lesajnáltad, és ez valszeg azért van mert ahogy írtad is nem foglakozol már vele 3 óta.
Nem azért gondolom komplexnek mert hosszúak a combók, hanem pl azért mert lehet őket kezdeni counterből, parryből, lowparryből, dobásból, stunból, stb. És nem csak és kizárólag juggle combokkal lehet érvényesülni. Mondjuk a 6ról egyenlőre nem tudok nyilatkozni.
FatHead
27. Oldern
2009.04.06. 10:59:10
LV1
Válasz 26. metadata üzenetére:
Szíved joga ezt a legjobbnak gondolni, és Magyarországon amúgy is hagyománya van a Tekken-rajongásnak, mindenesetre én külföldi bunyós "szakfórumokat" böngészve úgy láttam, hogy a profik egyöntetűen jobbnak tartják mind a VF-et, mind az SF-et.

Én pedig a Soul Calibur óta elhanyagolt szerelemként kezeltem a Tekkent, pedig a játéktermi első részt, és mindhárom PS-es részt (1-2-3) imádtam. Mindegy, ez most ne menjen át "szerintem ez a jobb, szerintem az" beszélgetésbe, az azonban egészen biztos, hogy a több kombó miatt nem lesz valami komplexebb - az SF pedig pontosan a kevesebb néha több filozófiára épít, ezért lehet TÉNYLEGESEN megtanulni az összes ellenfél mozdulatát, hogy ne csak egy speckóparádé váljon az összecsapásokból.

Amit pedig sok hazai fórumon igyekszek "hirdetni", az a következő: mind az SC, a Tekken, a DOA és a VF nagyon magas szinten vannak. Nem véletlenül élték ők túl ezt a néhány generációt. A Street Fighter meg legenda - és szomorú, hogy a videójátékosok elenyésző százaléka találkozott például a 3rd Strike-al. Én is mázlista vagyok, hogy DC-n behúztam a pecsában 2 ezer forintért, igaz hogy egy Capcom vs SNK tokjában bújt meg, kézikönyv nélkül :D
26. metadata  PlayStation.Community tag
2009.04.06. 00:33:25
LV15
Válasz 24. Oldern üzenetére:
A 2 játékot NEM szabad összehasonlítani.

Hát persze, a Tekken sem a realizmusra épül, pont most nyilatkozta ezt Harada San:
http://www.nowgamer.com/news/367/tekken-6-qam[...]

De ha megnézzük mozgásokat, dobásokat (és a dobásból kijövést), az igazi harcművészekről animált harcstílusokat, inkább ezt mondja az ember reálisabbnak. A juggle rendszer és a bound miatt látszólag elveszti a játék a valósághűségét, de ez igazából nem is arról szól. Egyszerűen csak egy nagyon komplex harcrendszerű bunyós game, ami szvsz a legjobb a műfajban. Még nekem is, pedig életem legelső videójáték sokkját az SF2 okozta.
Hogy az SF széria mellett is álljon valami, én pontosan azért szeretem mert a lassan 20 éve ellenére is még meg tudta őrizni azt a nagyon régi alapon nyugvó harcrendszerét, ami elindította annak idején a bunyós játék örületet, aminek pl a Tekkent is köszönhetjük.
Hogy lett volna Tekken SF nélkül is? Lehet hogy igen, de biztosan nem így nézne ki ahogy most.
FatHead
25. antaru  PlayStation.Community tag
2009.04.05. 18:18:32
LV4
Válasz 24. Oldern üzenetére:
Na ezt most megemésztem és majd kitalálok valami okos választ. Vagy fejet hajtok. :D

Gyorsban annyit, hogy nálam a realitásérzet Tekkenben speciális, ezt próbáltam is leírni. Csak az interfészre vonatkozik.
Bal-jobb kéz, bal-jobb láb gombok és az egyéb mozdulatokhoz rendelt kombinációk valahogy el vannak találva.
Pölö shark attack (vmi ilyesmi a neve) Yoshinál. Két láb gom - két kéz gomb - két láb gomb (vagy fordítva).

Olyan jól adja magát.

Holnapig hadd emésszem meg amit írtál (és amire azt kell mondjam már így is, hogy teljesen igaz), mielőtt okoskodnék valamit. Már csak azért, mert lépnem kell a hotspotról, ahonnan netezem.
..:.:...:..:...:..:.:.......:.:...:..:..:.:..
24. Oldern
2009.04.05. 16:50:33
LV1
Válasz 12. antaru üzenetére:
Egy-két apróság, bár így utólag nyilván nem feltétlenül érdekel, de hátha : )

Szóval, megjelent a Street Fighter IV, és a kezdeti "hype" gőzhenger után sokan úgy gondolták, hogy végül a játék harcrendszerének összetettsége nem éri el az elődje - például az SFIII - szintjét.

Egy dolog tény: a parry rendszer a 3rd Strike-os formájában nincsen jelen. Helyette viszont kaptunk valami egészen mást, amit Focus Attacknak nevezünk. Az nem csak annyit tesz ám, hogy maximális (lv3) időtartam után az ellenfelet kvázi "stun"-ba rakja. Gyakorlatilag egy egy ütést elszívó parry-ről van szó, ami teljes szerepét akkor nyeri el, ha a játékos megtanulja a FADC-t, ami azt jelenti, hogy a már charge közben lévő focus attack gombok nyomvatartása mellett előre vagy hátra dashelünk.

Alkalmazására egy egyszerű példa: jön felénk a tűzlabda, mi meg nem akarjuk megkapni azt a minimális chip damage-et sem, amit a blokkolás okoz, ugrani meg túl veszélyes, mert az ellenfél túl közel van egy esetleges anti-air használatához. Focus attack, majd hátra dash az elszívás után. Kész, sértetlenek vagyunk.

Úgy gondolom, hogy ezzel az a bizonyos "parry-godmode" (amit nagyjából Justin Wong, Daigo, Joe, és még rajtuk kívül 15-20 ember tudott a világon tökéletesen alkalmazni) eltűnt, helyette pedig egy olyan támadás került be a játékba, amit védekezés és támadás szempontjából is egyaránt jól használhatunk.

Az ultrákkal kapcsolatban: az Ultra nem a Super, ezt pedig nem szabad elfelejteni. Az Ultra rohadt sokat sebez maxra töltve (Vipernél néztem ma, 540-et pl, ami egy Ryu-nál a hp több mint fele. Akumánál lazán több, mint 65%.) - éppen ezért a készítők azt találták ki, hogy önmagukban nem használhatóak megfelelően, maximum a kezdők örülhetnek maguknak az első hetekben, hogy milyen jól elnyomják, a szintén kezdő meg beszopja.

Az Ultra szerepe akkor jön be, amikor egy támadássorozat (kombó, de ezeket mindenki ismeri, ha bármelyik SF-el játszott) közé szúrják be. Miért? Ha a kombó első elemét nem blokkolod, a többit a másik szabadon be fogja tudni vinni. Nem véletlen egyébként, hogy a tier listák élén azok a karakterek vannak, akik képesek könnyen belekombózni az ultrába, ergo garantáltan használhatják azt fegyverként, míg akadnak olyan karakterek is, akik csak "fenyegetésképpen" tartják azt (Rose - counterultra, gyakorlatilag bármit megfog, Sagat ultrája azonban néha gyorsabb, vagy Akuma: ellene kétszer is meggondolnám, hogy közelről mit is csinálok, vagy megpróbálok-e elé ugrani rúgás nélkül, ha ultrája van). A focus attack ilyenkor is segít: beviszel egy shoryukent az ellenfélnek, focus attack-al canceleled azt (de az első ütés bement, az ellen meg a levegőbe került), majd a focus attackot is cancelezed, és jöhet az ultra, mikor a föld közelébe ért az ellenfél. Meg kell tanulni, de ott a mélység a játékban, elérhető bárki számára.

Én a hihetetlenül jól összerakott stáb (gyakorlatilag még Rufus is olyan, hogy szórakoztató játszani vele, egészen hihetetlen módon: pedig kívülről nézve egy undorító hájgombóc a pali, és Ken-nél jobbnak hiszi magát : ) és a tényleg folyamatos, mai hatású kinézet miatt nehezen tudnék visszamenni akár a 3rd strike-hoz is, pedig ott milyen isteni hátterek és hozzájuk tartozó zenék voltak....

Persze ez nem jelenti azt, hogy egyedül játszva lenne értelme, abszolút meg tudom érteni, hogy miért adtad el. Kár, hogy neten nem találkoztunk :D

Amilyen baromságokat viszont a kommentek közt olvasok, azok egészen megrémítek, csak két dologra reagálnék.

1. A Street Fighter karakterei nem rendelkeznek "több száz" mozdulattal: ez pedig inkább előny, mintsem hátrány. Én a magam részéről a Soul Caliburban is utáltam azt, amikor egy szereplőnek két kombója is ugyanúgy néz ki, azzal az "apró különbséggel", hogy a végén az egyik lent, a másik fent sebez. (Meglengeti a kardját, az utolsó három frémben az A speckónál felfelé, a B speckónál lefelé csap). Ezzel bekerült egyfajta gamble a játékba, mivel hiába tudod, hogy két kombó is olyan, egyszerűen nem fogod tudni eldönteni, hogy melyik jön - így rohadt nehéz ténylegesen reagálni rá. Az SF-ben ellenben nem az a kérdés, hogy mit nyom el az ellenfél (csak a hülye nem képes megtanulni azt a 4-5 lényeges mozdulatot karakterenként), hanem azt hogy MIKOR és HOL. Ez számomra közelebb áll egyfajta stratégiai játékhoz, ahol a gyors végrehajtás mellett a tényleges előrelátás, blöffölés is szerepet kap. Szóval elhiszem, hogy valakinek attól duzzad a gatyájában az a valami, hogy több száz a speckók száma karakterenként - de ez nem mindenkivel van így.

2. Tekken és realizmus? Ugyan már. Amikor legutóbb megnéztem a T6 gameplay-videókat, még mindig fémesen csattantak az öklök, még mindig lehetetlen mennyiségű air-juggle van a játékban (ami aztán baromira realista, igaz?), és még mindig szerepelnek benne harcművész pandák és démonok. Úgyhogy ha valaki kiakad a minden harcművészet alapját képező Csi / Kí harci alkalmazásától, és a fenti dolgokat realistának tekinti, annak csak gratulálni tudok.

Ahogy azt a Soul Calibur IV tesztem végén is írtam (és ott szerencsére jól "tippeltem"): most minden szem a Capcomon lehet, hogy sikerül-e nekik a közösség által kiderített néhány apróbb problémát kijavítani, tovább balanszolni a karaktereket, és javítani az online lobbin - ha a Namco-nak sikerült ez az SCIV-el, akkor talán nekik is sikerülni fog.
23. Dragonken  Szerkesztő
2009.04.01. 07:16:04
LV16
A Tekken a legváltozatosabb bunyós játék ami létezik.Ott is lehet egy dolgot spamolni persze,de aki minimális is tud játszani az tudja ilyenkor mit kell cselekedni.
A combo lehetőség pedig szigorúan a kreativitáson múlik,nem hiába jön ki a mai napig rengeteg combo videó.
de miért nincs DK-n nadrág?
22. kobe  PlayStation.Community tag
2009.03.31. 18:25:21
LV11
a Tekken 5 viszont már nagyon tetszett..
21. kobe  PlayStation.Community tag
2009.03.31. 18:22:54
LV11
Nekem marhára bejön az SF 4, de tény, hogy a régi részekből fakadóan.
A Tekkenről annyit, hogy sosem kételkedtem benne hogy egy jó játék, azonban nekem épp a túl életszerű karakterek miatt nem jön be annyira. Amit te is írsz: a Tekken szó szerint verekedés. Jobb-bal kombók, fel-le-hátra rúgás, oldalpörgés - nem ragadnak meg a darabos (éppen ezért életszerű) mozdulatok, a kissé béna animáció, ami mellett a SC és az összes többi hipercsúcs játéknak tűnik. Nem annyira látványos. És szó szerint verekedés. Tény, hogy közelebb áll az igazi "hírighez", de annak viszont nem elég brutális. Ez így kb annyira élethű, mint a Forza törés-szimulálása. Törik az autó, csak épp nem úgy, ahogy élőben törne. Kicsit így vagyok a Tekkennel.
20. karfiol  PlayStation.Community tag
2009.03.31. 16:19:30
LV19
Én most szereztem SoulCalibur 4-et, azt sokkal jobbnak tartom.
19. HUNFRE  PlayStation.Community tag
2009.03.31. 15:13:56
LV4
na nem mondj má ilyet, pont most fogok venni 1-et
PS4 ID: HUNFre576
18. CountofHell  PlayStation.Community tag
2009.03.31. 13:42:17
LV15
A 4 engem is felb***ott, a régi sf2-es trükkök nem működnek benne olyan jól. Guile és Chun Li is bejön, újak közül max. csak Rufus, a gép nagyon elver ha vele van, meg Abel-el is. Abel átdobásai nagyon veszélyesek.
Tekken viszont könnyebb játék , de tény, hogy jobban, sokkal jobban ki van dolgozva a harc és abban kapkodni se kell.
A Tekkenes karakterek viszont nekem nem jönnek be.
Szerintem túl egyformák. És a SF4-es speckókkal nincs semmi bajom.
A Tekken és a SF között van egy óriási különbség :
Projectile attack's. A lövésekre gondolok, SF-ben van Tekkenben nincs.
SF is idegesít, mert túl gyorsnak kell lenni, nem tudok ráérezni, még a Trial kombók se mennek.
Én is eladnám sf4-et, de jól mutat a CE, inkább ez mint a Tekken.
Amúgy egyiket se szeretem, a Mortal Kombat és a Killer Instinct volt nekem az etalon. Az újakra nem tudtam soha se rákattanni.
PSN - CountofHell_HUN
17. Masamune  PlayStation.Community tag
2009.03.31. 13:00:02
LV14
Hát igen a Tekken az más tészta. Nekem ha Street Fighter akkor a 2, az Alpha, a 3 és a Vs. spin-offok. A Tekken meg Tekken. Világ legjobb verekedős játéka. Ennyi.
"Na de Gyurma Gyuszi!"
16. antaru  PlayStation.Community tag
2009.03.31. 12:30:00
LV4
Válasz 15. konzolcowboy üzenetére:
Szerintem az Alpha3-at próbáld ki.
PSP-re és PS1-re biztos, hogy van.
Szerintem az nagyon jó és jóval fejlettebb benne az irányítás/érzékelés, mint a II-ben.
(Azt nem tudom, hogy a II CE milyen)

A három még simábban működik, viszont kevés jó karakter van benne, inkább csupa űrlény meg homokos.
..:.:...:..:...:..:.:.......:.:...:..:..:.:..
15. konzolcowboy  PlayStation.Community tag
2009.03.31. 12:15:41
LV1
Válasz 12. antaru üzenetére:
Ebben lehet, hogy igazad van, mert én nem ismerem a SF III-at. Számomra csak a SF II CE létezik. A többi hyper, super, alfa, omega baromságok már nem jöttek be. A SF IV is tetszik, de el fogom adni, mert már ráuntam.
14. Geri
2009.03.31. 11:17:00
LV3
én vennék egyet
HUNGARY klán
13. antaru  PlayStation.Community tag
2009.03.31. 11:14:45
LV4
Vagy ott volt a parry a III-ban.
OKé, nem sajátítottam el, mert elég keveset játszottam vele és talán ez is könnyebb lenne stickkel.

Ahogy mondod, mintha tényleg a rajongóknak szólna elsősorban a IV. De talán a II. rész rajongóinak.
..:.:...:..:...:..:.:.......:.:...:..:..:.:..
12. antaru  PlayStation.Community tag
2009.03.31. 11:05:39
LV4
Válasz 9. konzolcowboy üzenetére:
Mindenben lehet, csak másképp.

De a Street IV szerinted nem visszalépés a III-hoz képest?
Oké, hogy az EX/Super csík mellett töltődik a FFVII limitrendszeréhez hasonlóan az Ultra is, de ennyi a változás.
(ha nem a grafikát nézzük)
Na meg ha valaki elkezd ultrázni, akkor pár másodpercre, az animáció idejére lefagy a játék. Ha nem vagy túlságosan közel az ultrázóhoz, akkor nyugodtan elkezdhetsz védekezni vagy visszaultrázni.
Lassabb is lett (mondjuk nekem ez nem jön át, de ezt mondják),
nekem kevés a karakter és a játékmód is.
Kellett pár nap játék otthon, hogy rájöjjek: ezzel nem vagyok képes annyit játszani, mint az Alpha 3-mal.
Nyilván azért sem, mert tele van komolytalan szereplőkkel.
El Fuerte, meg a Dagadt nálam nem nyert, a Boss Seth szintén szar. Ehhez képest az Alphában ahogy Bison pályáján fújta a szél a fákat...:D Wow. Az királyság volt.
Elő is kapom a PSP-t. :)

Ettől eltekintve ne értsen félre senki, nem utálom a IV-et, csak kevesebb pénzt fogok adni érte, majd kicsit később.
..:.:...:..:...:..:.:.......:.:...:..:..:.:..
11. Kyo  Szerkesztő / Admin
2009.03.31. 10:59:47
LV16
Válasz 8. konzolcowboy üzenetére:
A II-őt szeretem, a IV-t nem nagyon.
10. Kyo  Szerkesztő / Admin
2009.03.31. 10:59:24
LV16
Egyetértek én is.
9. konzolcowboy  PlayStation.Community tag
2009.03.31. 10:56:15
LV1
Válasz 7. antaru üzenetére:
A SF IV-ben is lehet gyalázni nem kicsit ;)
8. konzolcowboy  PlayStation.Community tag
2009.03.31. 10:55:43
LV1
A Street Fighter IV az ős rajongóknak készült. A játékmenet, a karakterek, a régi időket idézik. Akinek nem jött be a játéktermi SF II CE, az jobban teszi, ha kerüli a negyedik részt.
7. antaru  PlayStation.Community tag
2009.03.31. 10:44:00
LV4
Válasz 6. 1mzolee0 üzenetére:
Igen azt szeretem, ha egy verekedős játékban lehet "gyalázni", de cefetül. :)

Na megint megjött a kedvem a Tekkenhez.
Egy bajom van vele, hogy a Tekken Tag óta valamiért nem akarják visszarakni bele a Tag módot.

Pedig nagy királyság volt.
Egy mai gépre meg nagyon könnyen rá lehet csatlakoztatni a 4 kontrollert, kár érte.
..:.:...:..:...:..:.:.......:.:...:..:..:.:..
2009.03.31. 10:40:54
LV3
Válasz 5. antaru üzenetére:
Panda vs Kenguru harcok a legkomolyabbak Tekken-ben xD
ez van.. ezt kell szeretni ?!
5. antaru  PlayStation.Community tag
2009.03.31. 10:37:40
LV4
Válasz 3. 1mzolee0 üzenetére:
Igen, bár a streetben azt mondják, hogy nagyon fontos a reakcióidő, hogy pölö amikor az egyik karakter jön egy ugró rugással, akkor a másik még akkor nyomja be az ellentámadását, mielőtt a rugás elérné, de az ellenfél rugása után.
Ez rohadt nehéz egy lassab típusú karakterrel.

Míg a Tekkenben iszonyat nagy dolgokat lehet ügyeskedni.
Mondjuk Heihachival szoktam elfutkosni, Lei-jel átmenni földre fekvősbe, amikor már kevés az energia, stb.
Jobban be is jön.

De a lényeg: sokkal többet visítozunk, üvölözünk Tekken közben és ez a fő mérce. :D
..:.:...:..:...:..:.:.......:.:...:..:..:.:..
2009.03.31. 10:35:33
LV1
Totálisan egyetértek a leírtakkal. Én fél óra után visszaraktam a tokba és azóta sem láttam a lemezt... Inkább megvároma Tekken következő részét...
2009.03.31. 10:31:37
LV3
Válasz 2. antaru üzenetére:
hát így ez tényleg egy sima QTE ahol az nyer aki gyorsabban bepötyögi a kombót, Tekken-ben ha ügyes valaki és jól taktikázik akár kezdőként is kiüt egy minden kombót ismerő ellenfelet, ugyanez a SF esetében nem lenne igaz.
ez van.. ezt kell szeretni ?!
2. antaru  PlayStation.Community tag
2009.03.31. 10:24:58
LV4
Válasz 1. 1mzolee0 üzenetére:
Én szeretem a Streetet is, de döbbenet volt tapasztalni, hogy mennyire élvezem a rég nem játszott Tekkent.
Abban nincs az, hogy nem tudom megverni a főbosst egy karakterrel, aztán megnézem a neten, hogy mit kell csinálni és egy mozdulatsor ismételgetésével meglesz.

Tegnap volt ilyen, nem tudtam lenyomni Sethet Dannel.
Aztán valaki írta, hogy ugrás+nagy ütés, nagy ütés, hadouken.
Nyomtam 3-4 ilyet és vége is volt.

De ez így nem játék, hanem QTE.

Emberek ellen persze más. Csak ott meg az a baj, hogy kevés a jó karakter (amiben az irányítás is ludas, mert stick nélkül az életben nem fog menni pár karakterrel).
..:.:...:..:...:..:.:.......:.:...:..:..:.:..
2009.03.31. 10:18:32
LV3
kb ezek miatt meg sem vettem a játékot, Tekken bármelyik része jobb és élvezetesebb. azok a hirtelen meseszerű béna levegőben történő pár mozdulat mindent elront. sima lehúzás az egész játék..
ez van.. ezt kell szeretni ?!
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
LV4
PlayStation.Community tag
PSC Kredit
7830 pt
PS4     PS3     PS2
PS Vita     PS One     PSP    


PlayStation.Community
Név:
antaru
Fórumhozzászólások száma:
166 db
Hír/cikk hozzászólások száma:
790 db
Utolsó belépés:
2015.08.08. 09:52:46
Regisztráció ideje:
2008.10.02. 15:26:23
Barátaim:

PlayStation.Community Trófea

PlayStation®Network Online ID