PlayStation.Community Blog ›› antaru

23 hozzászólás

2009.03.20. 15:48:51

Utolsó hozzászólás: hgabi00

2009.03.27. 16:16:28

Megosztás
Értékeld a blogot!
Majd meghalok, olyan unalmas és egysíkú az az anyag, amit fordítani kell a munkahelyen, nem bírtam ki, hogy ne röffentsek össze sebtiben egy kis véleménynyilvánítást a tegnap végigjátszott Killzone 2-ről.
Kicsit összecsapott, kicsit hirtelen, de nálam már csak ennyire futja mostanában.

Sosem volt még semmi annyira pörgős, mint ez a játék. Tény.
Ilyen fényeffekteket és látványorgiát sem nagyon tapasztalhatott még senki. Ez is tény.

De mivel a jó dolgok unalmasak és hogy rosszat is mondjak, illetve furcsát: a játék egyszerre nyomasztóan lineáris és túl akciódús.
Olyan érzés, mintha a legvadabb hullámvasúton ülve kellene célpontokra lődözni és ezt a folyamatot időnként egy-egy minijátéknak számító bossfight szakítja csak meg.

Vagy mintha egy csövön préselnének keresztül, de az akciódússág miatt legyen inkább húsdaráló az a cső.

Jobban szerettem volna némi taktikázási lehetőséget. Az ellenfél háta mögé kerülni, itt-ott elbújni, átmászni, ahelyett, hogy az erkélyről lövöm a lentieket vagy lentről lövöm az erkélyen állókat. Persze bújnak, vetődnek, fekszenek, de nem ugyanaz a két dolog.

Biztos sokaknak jön be nagyon. Nekem is tetszett, egyszer végignyomtam, mert nagyon szép, de még egyszer már nem lesz kedvem, mert nem vagyok mazochista. Elsőre is túlságosan feszített volt.

Megfordítva: ha nem pörögne ennyire az akció, iszonyatosan kijönne a linearitása.

Jó lett volna bele néhány valódi sztorielem, néhány felfedezés a Helghan bolygóval kapcsolatban. Legalább pár sorban elmondhatták volna, hogy mi van a nőkkel, gyerekekkel, mit szednek szépség ellen, stb. Mert így olyan, mintha robotokkal vagy démonokkal harcolna az ember, nehéz elképzelni, hogy a higek csak katonáskodnak és nem is esznek.

A felfedezések amiket tettem, a dolgok, amiken elcsodálkoztam nem is sztorielemek voltak, hanem az, hogy de jól néz ki ez az épület, de terminátoros az ATAC, de szépen lángol ez az ember, milyen hitelesen nyomja a halálhörgést az a másik...

A városon kívül jó lett volna látni egy katonai bázist, barakkokat, az életkörülményeiket, nem csak a romos várost.

Aztán jobban is felvezethették volna a Templaros dolgot, mert ez így csak azoknak üthet, akikben élénken él az első rész, vagyis akik emlékeznek a hőstetteire, akiknek ő egy veterán legenda. Én már alig emlékszem, ezért is jó lett volna pár cool jelenet vele, ami megmutatja, hogy mekkora hazafi és híró. Ha ez megtörténik, akkor Radec tettei is nagyobbat szóltak volna, így csak közepeset.

A bajtársiasság sem nagyon jött át, semmit sem tudtam meg Natkóról vagy Garzáról.
A történetről tényleg nem tudok jobbat mondani annál, hogy ahogy más játékokban, ebben sincs igazán. Pedig lehetne.

Az történt, hogy megy a harc, megyünk mi, a négy, leszoktató terápia utáni kocsmatöltelék, akik alig ismerik egymást. Találunk egy valamit, aminek elkezdjük keresni a forrását, de végül is nem derül ki semmi különös, csak megyünk és megyünk és kinyírnak minket, mi meg kinyírjuk őket.

Ez olyan, mintha egy világháborús filmben is arról szólna másfél óra, hogy csak lövöldöznek egymásra ez eltérő egyenruhások.
Persze van, hogy a filmekben bemutatják a belső vívódást meg a morális kérdéseket, de itt ez elmarad.
A végén Sev sokatmondó arckifejezése sokkal többet ért volna, ha a játék azt megelőző teljes 10 órájában legalább megszólalt volna párszor.

Így viszont saját érzéseimet és fáradtságomat láttam visszatükröződni a tekintetében:
Legyőzöl mindenkit és a végén rájössz, hogy semmi értelme az egésznek. Mókuskerékben futsz és még ostoroznak is, aztán mikor vége, nem tudod, hogy mit csinálj.

Mert hát tényleg el lehet fáradni a 20 perces főboss harcban, meg az előtte lévő (egyébként sosem látott mennyiségű és fordulatszámú) csatában, aztán egyszercsak vágás és cliffhanger nélküli, ki nem írt "Folytatjuk..." felirat.

Persze úgy is felfogható, hogy ez egy hitelesen előadott háborús történet, nekem viszont olyan érzésem van, mintha három napig csak homárt ehettem volna.
Isteni kaja, de megcsömöröl tőle az ember, ha ennyire töményen kapja.

Ja és a cipzár effekt, ami annyi más játéknak is hibája. Vagy inkább mondjuk úgy, amiben annyi más játék és ez sem fejlődött.

Ahogy mész előre úgy történnek a dolgok.
Mint ahogy húzod lefelé a cipzárt és nyílik szét a ruha.
Előtte még nincs semmi, utána meg már véget is ért minden akció.
Bemész egy szobába, kinyírod az ellenséget. Mész a folyosóra, kinyírod az ellenséget, mész a háztetőre, kinyírod az ellenséget.
De ha megfordulsz és visszamész a folyosóra meg onnan a szobába, akkor ott már nincs semmi. Vagyis csak előre irányban működnek a dolgok, mindig csak a jelenlegi és következő helyszínen van háború, a többi rész meg van tisztítva és le van lakkozva.

Oké, ott is lehet hallani a fegyverropogást, meg látni a repkedő járműveket, de ott már nyugi van. Persze nem 100%, hogy így van, mert élvezni akartam a játékot és ezért mentem előre rendületlenül, de ezt az érzést erősítette bennem az is, hogy szakaszosan meg megakadt a játék egy-egy másodpercre az újabb hadszínterek előtt a töltés miatt.

A Killzone 2 nálam annyival jobb egy előző generációs játéknál, amennyivel pörgősebb és szebb.
De a Killzone 2 iszonyatosan pörgős és kétség kívül gyönyörűséges.

Milyen volt végigjátszani?
Jó. De túl tömény a harc és túl sekélyes a többi ahhoz, hogy egynél többször akarjam.

(Multi résszel persze nem volt dolgom, net és idő híján.)

Ja még egy vicces mondat a netről, valami külföldi oldalon láttam:
"-Hogy fogod megmagyarázni az anyádnak, hogy a Killzone 2 nem gonosz?"

Tényleg, hogy? XDDDDDDDDD
Blog hozzászólások
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
23. hgabi00  PlayStation.Community tag
2009.03.27. 16:16:28
LV7
Jó írás, korrekt, te legalább leírtad a játék hiányosságait. (Ugye tökéletes játék nem létezik)
Remélem írsz a későbbiekben is játékokról véleményt, ez legalább nem olyan, mint a többi 5 soros ez sz@r, ez király 'véleményező post'. Hát nah, csak látszik, hogy nem most írtál először.
Mindenkinek igaza van, mindenkinek nagy f*sza van
22. slickadam  PlayStation.Community tag
2009.03.21. 13:59:22
LV5
Válasz 18. wallace üzenetére:
pedig tenyleg ennyi lett. csak pislogtam, h mi a f...
Super Ultra Taokaka Deluxe!!!
21. ALF22  Son of Liberty
2009.03.21. 13:14:10
LV26
Röviden, tömören: tényleg TÚL szép és jó a játék. Kicsit kevesebb több lehetett volna.
Nekem a szingli nagyon tetszett, de vhogy a legvégét csak 1 hét után csináltam meg és bár élveztem a játékot, vmiért mégse állok neki újra. Helyette multizok, ahol rohangálunk előre,hátra oldalra.
20. zoli-77  PlayStation.Community tag
2009.03.21. 08:17:47
LV1
Én mondjuk a Black-et sem a történet miatt szerettem! Ha történetes játék akkor Valkyria C. vagy MGS4! :)
19. cloudi  PlayStation.Community tag
2009.03.21. 08:06:19
LV1
meghajlok a gondolataid előtt és mélyen egyet is értek velük mester. :) Én mondjuk már harmadjára tolom, a legnehezebb fokozaton. Szerintem itt jönnek ki a játék szépségei. De tényleg!! Próbáljátok ki!! (rájöttök majd pl. hogy mennyire cifrán tudtok káromkodni....)
Néha keverem szavakat a össze!
18. wallace  Dark Passenger
2009.03.21. 05:21:17
LV18
Válasz 17. slickadam üzenetére:
5 es fel ora? Jo hogy nem masfel. Ne szorakozzunk mar...
17. slickadam  PlayStation.Community tag
2009.03.20. 22:34:30
LV5
Én spec azt hittem a végén hogy agyvérzést kapok...
Na mondom most járhatok a felénél kb, most kezd majd érdekes lenni. Erre mi? Credits...
Mért is gondoltam, hogy a felénél járok? Mert 10 órára tippeltem a hosszát. Nos (igaz easy-n) nekem 5 és fél óra lett cakk-pakk. Lehet ki lett tárgyalva a hossza sok helyen, de engem felháborított, mert nem nagyon olvasgattam mostanában fórumokat, így nem voltam igazán képben.
Multiba meg valamiért nem tudok csatlakozni, pedig gyors a net itthon...:(
Super Ultra Taokaka Deluxe!!!
16. TOMASZ-HUN  PlayStation.Community tag
2009.03.20. 21:47:30
LV2
Jó írás, tényleg egy húsdaráló ez a játék, én ma szereztem be (80km-t utaztam érte) és az zavar egy kicsit, hogy kicsi a látószög, lehetne 15-20 fokkal nagyobb.
ID: Tomasz84hun
15. gabe83  PlayStation.Community tag
2009.03.20. 20:47:47
LV21
Én kihagyom a játékot, mert FPS, de nagyszerű volt olvasni ezt a bejegyzést!
14. EmThor  PlayStation.Community tag
2009.03.20. 20:00:10
LV12
Válasz 5. soliduss üzenetére:
basszam... egy SPOILER-t odarakhattál volna, tegnap kezdtem :(
13. EmThor  PlayStation.Community tag
2009.03.20. 19:56:35
LV12
Ellenfél hátába kerülni: Brothers in Arms

Sztorielemek: Resistance 2

DTS meg odab@sz
12. Sakamoto_14  A bölcs
2009.03.20. 19:02:25
LV20
Szerintem egy nagyon komoly háborús atmoszférát hoztak létre, amiben annyi történetnek kell lennie, hogy megtudjuk az okokat. Megtörtént. Az ellenséges hadseregről tényleg jó lenne tudni valamit (pl.: megnyitható intelek). Meg azt, hogy miért van Sev annyira oda Garza miatt. Ezenkívül tökéletes a játék. Az meg, hogy Sev nem beszél, nem érdekelt. A Far Cry 2-ben és a Dead Space-ben sem beszéltek a főhősök, mert nem kellett nekik. Megoldották ezt is.
11. kobe  PlayStation.Community tag
2009.03.20. 17:46:17
LV11
Történeti szempontból teljesen egyetértek veled. Pont ezt magyaráztam valamelyik nap dömének, hogy az első részben azért ott volt a sztori, csatáztam földön-vizen-levegőben, nem csak egy romos városban gyakorlatilag megszakítás nélkül. De igazán ezzel nem volt bajom, mert ez egy háborús FPS, ilyennek kell lennie.
Ami számomra feltűnt a Killzone 2 kapcsán, hogy hiába a "nyílt terep" olyan a játékmenet, mintha szobáról szobára járkálnál, és egyre nehezedne a küzdelem. Hiányoltam pl. azt, hogy irányíthassam a társaimat. Az sztem sokat tudott volna dobni a dolgon, ha amolyan csapatalapú kommandózásban lett volna részem. Vagy valami, bármi ami újdonság egy ilyen FPS-ben (a fedezékrendszer éppen ezért pl marhára bejött).
Ennek ellenére, engem pont hogy többszöri újrajátszásra késztet a játék, mert egyszeri alkalommal olyannyira kevés amit nyújt, hogy egyértelmű, ezt nehéz fokozaton, vért izzadva kell lenyomni, hogy jelentsen is valamit. Ez egy érzelemmentes, only kill játék, olyasmi mint a Gears of War volt.
Jó játék, de az elmúlt években CSAK ilyen játékokkal játszottam.
Ja és rövid. De nagyon. A Radec-kel vívott küzdelemnél még azt hittem lesz valami.
10. HUN_GERGO  PlayStation.Community tag
2009.03.20. 17:06:07
LV15
Maximálisan egyetértek veled, mert a sztori erösen közeledik a 0-hoz, engem egyáltalán nem érdekelt. A készítök inkább a Black írányába mozdultak el, ezért a tömény akció.....
2009.03.20. 16:43:40
LV3
a héten játszottam végig a játékot és 100%-ban egyetértek veled. egy gyönyörű Moorhun játékkal volt dolgom aminek úgy kezdtem neki hogy OK először csak normal-on aztán.. aztán semmi, alig vártam a végét csak még láthassam azt a szép jelenetet amit a havernál is láttam. Antaru neked kéne a legtöbb tesztet írnod ezen az oldalon.
ez van.. ezt kell szeretni ?!
8. wallace  Dark Passenger
2009.03.20. 16:37:32
LV18
Válasz 7. Rambo üzenetére:
A multija nagyon komoly.
2009.03.20. 16:36:23
LV19
Én mostanában fogom megvenni a játékot, de ezek a hibák, amiket felsoroltál, engem is idegesítenek (így látatlanban is). Persze egy Steelbook Edition-t így is bevállalom, inkább a multi miatt veszem meg ezt a játékot. Remélem nem csalódom majd benne, mint ahogy az 1-ben csalódtam.
6. antaru  PlayStation.Community tag
2009.03.20. 16:11:38
LV4
Válasz 5. soliduss üzenetére:
Engem az lepett meg, hogy benne van és olyan, mint egy lefáradt kamionsofőr.
Legalább egy felvezető jelenetet vártam volna tőle, ahol megmutatja, hogy milyen kőkemény.
Példa: a játék alakulása közben kapsz híreket arról, hogy mit csinál.
Kiszabadít foglyokat, bázisokat foglal el, vagy épp az Alpha teamet menthette volna meg valahol a biztos haláltól.

Hogy alakuljon valami kapocs közte és a játékos között.

Ugyanígy Radecről is lehetett volna még pár kemény jelenet, ahogy vallat, ahogy bánik az embereivel stb. Hogy még jobban utálható legyen.

Persze ezek nem létfontosságúak, meg nem ezen áll vagy bukik a játék, meg nyilván nem Metal Geart vártam én sem, de azért hiányzott.
..:.:...:..:...:..:.:.......:.:...:..:..:.:..
5. soliduss  A Krónikás
2009.03.20. 15:57:52
LV25
Hát nem egy japán játék háttértörténetével rendelkezik, de hozza a jó kis háborús feelinget a story. Én nem vártam Mgs színtű történetet, és ígyis meglepett Templar halála.
4. boksz  PlayStation.Community tag
2009.03.20. 15:56:40
LV4
Tökéletes gondolatok, pont így vagyok én is a játékkal !
amit a szervezet megkíván meg kell neki adni
3. wallace  Dark Passenger
2009.03.20. 15:56:15
LV18
Egyetertek, iszonyuan, durvan tomeny. Soha nem jatszok vegig ketszer egy jatekot. Ez elott megfogadtam, ezt megcsinalom ketszer. De a credit listat bamulva rajottem hogy keptelen lennek ra, legalabbis most. Egy ev mulva majd talan, de most eleg volt boven. A hianyossagok amiket irtal, abszolut jogos egyebkent.
2. soliduss  A Krónikás
2009.03.20. 15:55:11
LV25
Belerakom a lemezt egy Micimackó utazik Dvd-s tokba :-)
1. konzolcowboy  PlayStation.Community tag
2009.03.20. 15:55:10
LV1
Ez egy korrekt leírás volt. Gratula. Valahogy én is ezt éreztem a játék során, bár én csak kipróbáltam. Az volt az érzésem, hogy a készítők mindent beleadtak a grafikába, az animációba, de a történet, egy kicsit kidolgozatlan.
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
LV4
PlayStation.Community tag
PSC Kredit
7830 pt
PS4     PS3     PS2
PS Vita     PS One     PSP    


PlayStation.Community
Név:
antaru
Fórumhozzászólások száma:
166 db
Hír/cikk hozzászólások száma:
790 db
Utolsó belépés:
2015.08.08. 09:52:46
Regisztráció ideje:
2008.10.02. 15:26:23
Barátaim:

PlayStation.Community Trófea