PlayStation.Community Blog ›› Gulandro

1 hozzászólás

2009.03.03. 22:42:27

Utolsó hozzászólás: wallace

2009.03.04. 01:15:53

Megosztás
Értékeld a blogot!
- a GTA másik oldala...

Anno PC-n hívta fel egy ismerősöm a figyelmem erre a játékra és érdekes volt a koncepció, hogy a GTA stílusában ezúttal egy öntörvényű nyomozó szerepét kapjuk meg. PS2-n be is szereztem és ha furcsán is néztem, a végeredmény szórakoztató lett.
Anno igen nagy keletje volt az ilyen autós, lövöldözős gaméknek. Manapság is ebbe az irányba tendálnak az akciójátékok. Én magam is rengeteget játszottam a GTA különböző epizódjaival bár mindig ott motoszkált bennem, hogy valami kevés hogy teljes értékű játéknak tekinthessem. A GTA sorozat első három epizódja (a többi nem érdekelt már) mindig egyoldalúan a gengszeterek fejével gondolkodtatott és bár volt egy hangulatuk, nem hozták ki a lehetséges maximumot magukból mert sem történetük sem az önmagukhoz való konzekvenciájuk nem volt a toppon (hol reálisan, hol árkádosan értelmezték a vezetést). Ezért is örültem anno a Maffiának, mert legalább ebből a sztereotíp éráből el tudott vonatkoztatni és még nagyjából története is volt.

A True Crime bár helyszínével ismét egy "bűnös város" világába kalauzol legalább az esélyét felcsillantja, hogy több legyen az átlag GTA klónnál. Nicholas Wilson Kang, a félvér kínai rendőr ámokfutását kísérhetjük végig az angyalok városában amint egy gyűrűző pénzmosás szálait gombolyítja fel. A főszereplő szimpatikus, igazából ki ne lenne az aki egy evőpálcikával kivégez majdnem egy triád tagot humorból majd még viccelődik is hogy nem hall e NAGYOT a másik.

A játékmenet hajlamos elszakadni a megszokottól. félreértés ne essék, időnk nagy részében a város különböző pontjai között fogunk ingázni hol időre, hol a magunk szórakoztatására. Amikor nem hajt a tatár van módunk különböző bűnügyeket megoldani amiknek igen széles a skálája. Az ámokfutú részeg vezető megállításától, az utcai bunyó felszámolásán át, egészen az utcai túszejtésig lesz minden és még élve is sikerül megbilincselni a delikvenst növekszik józsaru-rossz zsaru mérőnk, illetve több fejlesztésre fordítható pontunk lesz. ami nekünk jó, ezeket vagy a féltestvérünk dojoinak egyikében vagy szolgálat lőtermében válthatjuk be újabb kihívások, gyakorlatok és megszerezhető bónuszokért cserébe. Vagy a patikában húzzuk fel maxra megacsppant életünket.

Szóval ezen a téren ha van is, nem megdöbbentő az előrelépés. ami viszont szerintem nagyon nagy, azok a belső téri harcok. Végre van módunk arra, hogy a VIP épületekbe bemenve szobáról szobára harcolva göngyölítsük fel az ügyet. Ezt vagy lopakodós küldetések vagy romboló, run'n'gun módban tehetjük majd meg a történet helyzetétől függően. Akkro sem kell elkeseredni ha egy küldetést elrontunk, ekkor is folytathatjuk a kalandjainkat, csak egy alternatív irányban. Ne aggodalmaskodjunk, a teljes végigjátszáshoz minden alternatív utat is be kell majd járnunk. (néha anyázni fogunk egy-egy küldetés nehézsége miatt de hát láttunk már rosszabbat is, pl. Contra)

Áttérve a játék negatívumaira sajnos beszélnünk kell a grafikáról. ameddig a belső helyszínek sokszor lélegzetelállítóan részletesek és szépek (török fürdő gőzölgő vermei feletti mászkálás vagy a kínai hentesüzem húskampóin sorjozó fagyott hullái) addig a játék külső helyszínei és maga a város is kiábrándító. Hosszas játék után sem tudtam rájönni, hogy hol is vagok tulajdonképpen aminek egyetlen magyarázata van: a játák úgy spórol, hogy ugyanazokat a pályarészeket tezsi be egymás után. Soha nem juthatsz ki a városból. Soha. Ez maga a Dark City, se ki se be. Horror. Emellett az utakon furikázó kocsik felhozatala is elég soványka. Ha tíz fále kocsi lehet összesen akkor sokat mondok. A járókelők passzívak, de legalább meg lehet motozni őket és ha egy egy halálos gázolásnál veszítenénk is "jóságunkból" a sikeres kutatás nyománi letartóztatás javítja a helyzetet. Érdemes a színes bőrű embereket motozni mert a játék rasszista és 4 emberből biztos a 3 néger lesz a simlis...no komment.

Ha ezen túl is tesszük magunkat szembesülünk azzal, hogy a történet érdekes bukfenceket vet. Hamarosan minden szereplő csak a vonal másik végén duruzsoló hanggá változik és kötelező B kategóriás fordulatok (apánk gyilkosának előkerülése, egyetlen rokon elrablása, az FBI szét akarja verni a seggünket) után az "ancient wu"-s szál szinte egymagában menti meg a helyzetet az unalomba süppedéstől (hiába no, a lángoló beholderek egy GTA játékban tudnak ütni).

Végezetül annyit tudnék hozzátenni, hogy a True Crime sokkal jobb játék lehetett volna ha több időt fordítanak rá és nem sajnálják az energiát ami beleöltek. így is kiemelkedik a GTA klónok tömegéből, de őszintén bevallva sokkal többet vártam hogy kihoznak ebből az ígéretes alapból.

melléklet:
Blog hozzászólások
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
1. wallace  Dark Passenger
2009.03.04. 01:15:53
LV18
Mehetnel hivatalos teszternek is lassan.
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
LV2
PlayStation.Community tag
PSC Kredit
2665 pt
PS4     PS3     PS2
PS Vita     PS One     PSP    


PlayStation.Community
Név:
Szilágyi János
Fórumhozzászólások száma:
1 db
Hír/cikk hozzászólások száma:
187 db
Utolsó belépés:
2011.10.11. 10:15:34
Regisztráció ideje:
2008.11.20. 10:13:13
Barátaim:

PlayStation.Community Trófea