PlayStation.Community Blog ›› Gulandro

5 hozzászólás

2009.03.03. 22:21:53

Utolsó hozzászólás: gabe83

2009.03.04. 19:15:19

Megosztás
Értékeld a blogot!
- 300 elment harcolni, egy itt maradt és szétverte Athént...

Mint a PoP sorozat nagy rajongója és a hatalmas hype-ok ellenzője igen magas elvárások elé állítottam a Sony neves játékát. Annak ellenére, hogy a memória kártyával vettem mostanra vittem csak végig aminek több oka s volt.
A borító rögtön a klasszikus videójáték box artok és a 70-es évek kalandfilmjeit juttatja eszünkbe. Ezzel pedig semmi gond nincsen alapvetően, sőt feltételezi azt amit a dokumentumfilm megtekintése után (a DVDn található számos extra egyike) már biztosan tudunk: emberek komoly munkája és fantáziájának közös szüleménye a játék, amilyennek ilyen szempontból lennie kell.

A történet elsőre laposnak tűnhet és bár nem sok csavart tartalmaz egy zseniálisan kitalált görög tragédia egy hadisten által protezsált spártai kriályból lett istenek or- és bérgyilkosa. A spártai téma érdekes módon felkapott lett mostanában hiszen a 300 című film előtt is már a HALO főszereplője egy, a világ első fajnemesítőinek génjeiből centrifugázott übersoldier volt és lám a God of War is a Taigetosz-negatív származású hősével domborít. A történet előrehaladtával világossá válhat, hogy Kratos (Arnold Swarchenegger, Vin Diesel és The ROCK testéből gyúrt hős) szembefordult Arésszel, a háború istenével és míg az Athén városát pusztítja őrületében, addig az Istenek módot adnak Kratos bosszújára és Pandora szelencéjének megszerzésére küldik. Hogy hősünk miért váltott támogatókat és hogy miért készül öngyilkosságra csak később tudjuk meg, de ezt fedje is jótékony homály...

A játékmenet terén igen nagy a változatosság: az ugrálós és ügyességi részek keverednek a mészárlós és puzzle elemekkel, sokszor ezek vegyesen vagy külön külön fognak minket a görögös őrületbe kergetni (különösen magasabb szinteken, ha valaki van olyan botor mint én, aki HERO fokon kezdte és fejezte is be a kalandot...). Ezek a kaland elemek tényleg tök jók és sokszor valóban eredetinek is hatnak azonban fájdalmasan tapasztaltam, hogy a játék egy területen volt képes felülmúlni a PoP-ot és láthatóan erre is törekedtek: az ERŐSZAK terén. Tényleg értem én, hogy új idők, új emberek, új szokások meg minden, de ezt a "bloodfest"-et ami itt a képernyőnkre "fröccsen" nehéz lenne szó nélkül hagynom. Oktalanul és következetlenül is erőszakos és kegyetlen jelenetek vannak, kinyomjuk a tetves küklopsz szemét, könyékig túrunk a bő vérben, szaggatjuk, széttépjük a rohadt ellent, karóba húzzuk, lángoló fahasábbal nyuvasztjuk meg és elmondhatatlan kínoknak tesszük ki a mocskokat...csak azt nem értem miért. Ez a része alapvetően eltúlzott és lehet így is van, biztos ez kell a 15-16 éveseknek, hogy vegyék (nem akarok itt mártírkodni, akkoriban engem is meg lehetett venni ilyesmivel). A komoly háttér és történet csorbul egy kissé a szememben az Evil Deadesen lol jelenetek alkalmával, de ez va nezt kell szeretni és félő nem is olyan nehéz ez sokunknak.

Az ügyességi és harci részek alapvetése is ugyanaz, amin nem egy játék elhasal: az irányítás. Félő is tud lenni egy ilyen címnél, hogy mi hol merre mennyi is és örömmel mondhatom hogy a GoW etéren nagyon kellemesen végzett. Annak dacára hogy a kamera kötött (hmm) a harcban mind a 11 ujjunkra szükség lesz ha nyerni akarunk a gusztustalanul nagy számban előtőrő ellennel szemben vagy ha egy-egy idegbeteg platform részt kell teljesítenünk. Erre pedig sor fog kerülni, hiszen az istenek nem mindennapi csapdarendszerrel védik Pandora szelencéjét. Ezek a termek a Deathtrap Dungeon becsületére válhattak volna, ha akkoriban van ilyen technika (Úristen, mekkora szar volt az, brühühühühü...) és itt is jól illik rájuk a halálcsapda kifejezés. Minden derékba szeletel, felkoncol, meganalizál fémmel, elnyel a feledés és kiszenvedünk secperc alatt... Azonban az irányítás szolid és megbízható marad, talán egy lockolható célzást elviseltem volna még, de így is működött és nem kaptam agyérgörcsöt. Különösen tetszett a kivégzésekkor lenyomandó, változó kombináció. Ettől a játék dinamikusabbá és sokkal élvezetesebbé válik, nem utolsós sorban pedig olyan látványos dolgokra is képesek vagyunk amire hétköznapi irányítással nemigen.

Negatívumok terén szőrös szívű leszek és felhozom nekik a történet kisebb butaságát. Mind a mai napig nem érte, hogyha nekem el kell rejtenem egy olyan varázsszert amit senki sem szabad megtaláljon akkor án rádobok egy hegyet...vagy kettőt is akár. De az biztos, hogy nem építtetek egy olyan labirintust ami ennyire durva. Pozitív hogy magyarázatul erre az építész tragikus sorsát is bemutatják aki az egész családját elveszítette az Istenek kérése miatt. Az ő története még komolyabb szintre emeli a GOW görög drámás világát ami alapvetően jó pont. A játék különböző pontjain éreztem bizonyos dolgok hiányát. A sivatagon gyakorlatilag egy rövid átvezetővel jutunk át, a szelencét senki és semmi nem őrzi komolyabban és ahogy a dokumentumfilmekből kiderült ezekre mind mind volt koncepció csak technikai és időbeli hiányosságok miatt nem lettek a végleges játék részei. Ahogy maguk is bevallják ez láma kifogás, de ez vam, talán egy bővített kiadás keretében vagy soha. Ugyanilyen, megválaszolatlan dolog volt számomra a Hádész, a halálon túli pálya a Styx folyó felett. De most komolyan... ha valaki meghal és lezuhan akkor csak egy idegbeteg ugrabugrálós részen kell átverekednie magát és máris egy az élők világába nyíló "szellőzőnyílás" alatt találja magát? Ennyire ne lett volna koncpeciójuk utolsó pályáknál? Hajjaj, ez kicsit fájdalmas.

A fenti negatívumok ellenére a játék nagyon tetszett és elérte küldetését, kíváncsi vagyok a folytatásra. Alapvetően engem most is a történet ragadott meg aminek kedvéért végigvittem a játékot és kicsit azonosultam az életét feladó Kratos karakterével. Bár a PoP szintjét nálam nem érte el, közelített darkosságával a Warrior Withinhez, mégis egy "kellemes" élmény volt visszaidézni magamban a fantasy játékok és filmek hangulatát és egy kicsit elmerülni a fantasy-görögh világ misztáriumai mögé látva a legendában.

melléklet:
trailer:
Blog hozzászólások
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
5. gabe83  PlayStation.Community tag
2009.03.04. 19:15:19
LV21
All time best számomra az első rész! A második is nagyon jó! 4-4-szer vittem végig őket minden szinten, plusz a challenge-k. A 3. rész is nagyon várós.
Szeretem a hack 'n slash stílust, de a Prince of Persia sorozatot, valamint a Devil May Cry játékokat nagyon nem bírom.
2009.03.04. 07:58:25
LV7
Válasz 2. ssj3_vegetto üzenetére:
Ja,én nagyon jól el puskáztam benne:D:D
Fanta LOL
3. Old_Raiden  Kitiltott felhasználó
2009.03.04. 01:17:28
LV21
Ez már egy etalon játék ! A hangulat,grafika,játékmenet nagyon ott van.
Sajnos, legalábbis nekem a 2. rész már nem hozta ezt a szinttet mindentéren. erőltetett kis bossok,nem túl menő varázslatok,felemás finálé...
Talán majd a 3...
2. ssj3_vegetto  The Champion of the Gods
2009.03.03. 22:40:18
LV20
ez a gém egy petákot sem ér...ez valami fps?
Don't Tempt My Dark Passenger
1. Alex  PlayStation.Community tag
2009.03.03. 22:23:07
LV13
Ember lassabban már ennyit nem lehet egyszerre megemészteni:)
SouthernPlayalisticCadillacMusic
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
LV2
PlayStation.Community tag
PSC Kredit
2665 pt
PS4     PS3     PS2
PS Vita     PS One     PSP    


PlayStation.Community
Név:
Szilágyi János
Fórumhozzászólások száma:
1 db
Hír/cikk hozzászólások száma:
187 db
Utolsó belépés:
2011.10.11. 10:15:34
Regisztráció ideje:
2008.11.20. 10:13:13
Barátaim:

PlayStation.Community Trófea