PlayStation.Community Blog ›› Gulandro

2 hozzászólás

2009.02.05. 15:04:37

Utolsó hozzászólás: ceo

2009.02.05. 18:59:08

Megosztás
Értékeld a blogot!
- rövid kábszerálom

Az utóbbi években felerősödött tőlünk nyugatabbra a mexikói hatás mind a mozgóképkultúrában, mind a videójátékok terén. Bár kettős érzelmekkel viseltetek a téma iránt, ez nem gátol meg abban, hogy egy különleges hangulatú GTA klónt végigvigyek a tacco és a burrito égisze alatt.
Gyermekkoromban sohasem értettem, hogy a western filmekben mi a halálért akarnak mindenáron mexikóba szökni a bankrablók. Úgy tűnt szinte kényszeresen tesznek meg mindent azért, hogy sivatagi klímában, megkérdőjelezhető higiéniájú nőkkel töltsék életük hátralevő részét, így nem tudtam azonosulni kereszteshadjáratukkal, amibe általában bele is buktak.

Mindamellett nagyon kedvelem a Robert Rodriguez nevével fémjelzett Mariachi trilógiát, melynek harmadik része a korábban említett filmlistámon is szerepel. Ezek a filmek sem a pinatás, tequilás sivatagi nyolcker hangulat miatt, hanem az akciófilmek új szintre emelése mellett is tartalmas mondanivaló átadásával vívták ki az elismerést tőlem. Bár a következő játék nagyon erős sújt fektet a Ganxsta Döglégy Zolee által megénekelt valóságra, a Volt egyszer egy Mexikó és a Desperado hatásai is vannak olyan erőteljesek, hogy élvezni tudtam a produktumot.

A GTA sorozat, a játékipar többi tagjához hasonlóan, egy tükörbe bambuló hülyegyerekre emlékeztet engem (némi filozófiai áthallással). Bár kezdetben voltak olyan megnyilvánulásai, ami hangulatosak voltak (GTA London különös vérmérsékletű világa) és a későbbiekben valóban hatalmas lépést tettek az interaktivitás és a látvány egységes fejlsztéséért (GTA3) azóta a sorozat önmagát ismétli és az újabb számozott epizód is inkább egy jól sikerült remake érzetét kelti, mint egy teljesértékú új játékét. Ezért is szórakoztam jól a korábbi True Crime LA játékkal, ahol az eredeti receptet egy kicsit megbolondították azzal, hogy rendőrök voltunk (meg a tűzbeholderekkel).

A Total Overdose is azzal keltette fel magára a figyelmemet, hogy az unalomig ismert képlet helyett valami teljesen mást ígért (na jó, emellett mindig ezt dobta ki a gép amikor a Gungrave Overdosera kerestem rá és a borítóján van két shotgun is). Az előzetes képek, ismertetők és videók alapján egy könnyedebb, lazább akciójátékra számítottam és nem is kellett csalódnom alapvetően. Igaz, az ilyen játékokkal szemben nincsenek olyan elvárásaim mint mondjuk egy Tenchu vagy MGS epizóddal szemben, tulajdonképpen elfogadom ami jön és igyekszem élvezni...nagyjából a párkapcsolataimra is elmondható ez.

A játék mint említettem volt egy GTA klón. Abból a fajtából való amelyik nagyobb hangsúlyt helyez az árkádos autóvezetésre és a kocsi nélküli harcra, de ezzel nincs is különösebb gond. Rögtön a játék elején egy bajszos DEA ügynök szerepében egy rajtaütést hajtunk végre a dzsungelben lévő romvároson totarial jelleggel és realizáljuk a játák erőteljes max payne jellegét oldalra ugrással, konzolokra jellemző autócélzással és más nyalánkságokkal. Meg rögtön adnak shotgunt is. Ahogy a történet folytatódik bajszos ember meghal és a DEA-nál dolgozó fia igyekszik beépülni a mexikói drogkartellbe, hogy kiderítse apja hogyan nem túladagolásban hunyt el. Ő azonban tolókocsiba kényszerül és helyét a börtönből szabadult ikertestvére, Ramirez veszi majd át az idegen terepen, a játékban tulajdonképpen őt fogjuk irányítani a későbbiekben.

No, igen ez a dramaturgia még egy brazil sorozatnak is becsületére válna, de mint mondtam nem akadunk fent semmin. Ez a szint kb maradni fog a későbbiekben is, de nem süllyed fájdalmas alá (senki nem vakul meg). Helyette azonban Ramirezzel olyan káoszt csinálhatunk az amerikai és mexikói határon lévő kis városban amilyet nem szégyellünk. Büntetlenül mészárolhatunk le bárkit a kalapjáért és lőhetünk halomra bármennyi embert. A játék elmebeteg humorára jellemzőek az olyan felvehető extrák aminek hatására beköszönt a Halottak napja és minden járókelő fegyveres csontvázzá alakul, akiket a bevörösödő ég alatt ölhetünk halomra. A harc mint érezhető igen nagy szerepet tölt be a játékban és igazán ebben is jeleskedik igazán. Támadásainkat általában azzal indíthatjuk, hogy elkobzott járművünket (amiben még annak eredeti gazdája is benne van) neki vezetjük az ellen egy nagyobb csoportjának, az irányítás erre kitalált részével kivetődünk a becsapódás előtt majd a túlélőket lassított ugrálással vagy falról visszamátrixolás közben fejbelőve ártalmatlanítjuk. Ha esetleg valamit elbénáznánk, akkor a rewind képességünkkel kényelmesen visszatekerhetjük az időt és a mészárlásunk zavartalnul folyhat tovább. Nem különösebben fukarkodik a játék harc közben ilyen képesség pakkok adásával, úgyhogy a küzdelmek egy összefüggő gyilkolássá mosódhatnak és amíg tartanak vérpezsdítő mexikói rockszerűség szól.

Ahogy szó volt már a rewindről más érdekes képességeket is felvehetünk. Az olyat, hogy levegőbe ugorva mindenkit meguzizunk már láttuk sok helyen, de hogy élő bikaként nyargalva felökleljünk mindenkit ahogy az aréna tömege őrjöng elég egyedi. A Desperadóból ismert gitártok gépfegyvereket is használhatjuk ilyen módon, robbanó pinatát hajigálhatunk és konfetti marad utána, illetve egy őrült mexikói pankrátort is megidézhetünk aki machatével esik neki mindenkinak akit csak lát a képernyőn.

A fentiekből kitűnhet, hogy nem egy világklasszis játékról van szó, de néhány óra önfeledt szórakozás mindenképpen benne van a játékban. Olyan feszültséggel teli időben mint a vizsgaidőszak kívánni sem lehet kellemesebb konzolos kikapcsolódást és azt leszámítva, hogy a városrészek között tölt a program a kivitelezés is nagyon a helyén van PS2n (van még BOX1-re és PC-re is). A történet igencsak kurtán fejeződik be, a fő-főgonoszt el sem kapjuk, amivel gondolom egy folytatása lehetőségét hagyták a levegőben. Érdekes lehet, hogy a mai technikával milyen őrültségeket találnának ki a fejlesztők, mert az ilyen vérfrissítésre szerintem mindig szükség van, ma meg különösen. Most veszem csak észre hogy a játéklistában sem szerepel...így van ez.

melléklet:
Blog hozzászólások
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
2. ceo  PlayStation.Community tag
2009.02.05. 18:59:08
LV2
kiru!
you lose!
1. Bula
2009.02.05. 15:06:03
LV10

A mekszikói hatás nálam is menő. Tegnap csilisbab volt. Ma nyitott ablak, meg reni antacidum.
TROLL VOLTAM, MEGSZOPTAM.
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
LV2
PlayStation.Community tag
PSC Kredit
2665 pt
PS4     PS3     PS2
PS Vita     PS One     PSP    


PlayStation.Community
Név:
Szilágyi János
Fórumhozzászólások száma:
1 db
Hír/cikk hozzászólások száma:
187 db
Utolsó belépés:
2011.10.11. 10:15:34
Regisztráció ideje:
2008.11.20. 10:13:13
Barátaim:

PlayStation.Community Trófea