PlayStation.Community Blog ›› Gulandro

1 hozzászólás

2009.01.14. 17:26:40

Utolsó hozzászólás: Kyo

2009.01.14. 19:40:10

Megosztás
Értékeld a blogot!
Ahogyan azt már korábban megjegyeztem, a Ps2 egyik különleges varázsa abban rejlik, hogy szinte bármivel hajlandó vagyok játszani amivel amúgy nem tenném. Filmadaptációk, reklámértékű programok vagy kísérleti jellegű játékok is érdekelnek, szinte minden amivel a Ps2 repertoárját ha lehet még szélesebbnek tudom látni. Na és persze butácska akciójátékokkal is tudok játszani...
Olykor, amikor az ember kinyitja egy játék tokját és ha nem vágja be azonnal a gépbe korongot vagy ignorálja annak tartalmát hajalmos elgondolkodni. A fenti program lemezén és kézikönyvén lévő festmény (amiről sajnos nem leltem ezidáig szép felbontású verziót, hogy megmutassam) egy olyan játék lehetőségét veti fel, amivel annak ellenére is szívesen játszanék, hogy amúgy utálom a kommandós játékokat (a Metal Gear sorozat nem az, bár tudom sokan szeretik így hinni). A festményről egy kiégett tájon, leengedett fegyverrel kóborló arctalan katona képe tekint vissza ránk és felsejlik bennünk valami anti-háborús, jelenkori "Apokalipszis most!", de tudjuk, hogy ilyesmit nem szabad várni egy játéktól, így inkább hamar a gépbe vágjuk a korongot és igyekszünk feledve gondolatainkat, nyitott elmével tekinteni a tényleges produktumra.

A történet a szokásostól eltérően érdekesen indít. In medias res hajítanak be egy kiképző központba anélkül, hogy személyünkről különösebb kifejtést kapnánk ahol elsajátíthatjuk a játékmenet alapjait. De miféle alapokat! Ha valaha valaki érdeklődött az akciójátékok iránt sokszor találkozhatott a játék címével ahol és amikor fedezék mögül kilövöldözést szóba hozták. Mondják ugyanis, hogy ebben a játékban debütált ez amit igazából el is fogadok, mert nem emlékszem ennél korábbi 3D-s akciójátékra ahol találkoztam volna vele. Ennek megfelelően képesek vagyunk vakon kilőni alacsony és sarokfedezék mögül, de kihajolva akár pontosabb sorozatok leadására is. A játék becsületére legyen mondva, hogy mivel tudták, hogy ez igen sokszor lesz látható a játékban (másról sem szól) ezért szépen meganimálták hősünket amikor akrobatikusan innen-onnan tüzel a biztos fedezékből.

Továbbhaladva érdekes dolog derül ki karakterünkről: miszerint egy távolról irányított "báb" csupán, a modernkori hadviselés új formájának prototípusa, ami ezúttal gonosz kezekbe került. A kurrens szuperkatona projekt tehát abból áll, hogy bárki és bárhonnan egy videójáték egyszerűségével kommandírozhatja saját csapatait, akik feltétlen engedelmes módon cselekszenek neki. A játék első néhány pályáján éppen egy feltételezett vevő próbálhatja ki a megvásárolni kívánt árút. Itt elmerengtem amúgy, hogy milyen zseniális allegóriája ez például a játékok demóverzióinak, hiszen maga a vevő és az eladó is használja a videójáték kifejezést az egészre és a "Control" éppen úgy szokik bele az irányításba mint mi magunk a képernyő előtt a fotelben ülve. Ez a zseniális ötlet szerintem új szintre emeli a játékelmélet videójátékkal kapcsolatos részét, de látszólag csak azért, hogy aztán egy középszerű akciófilm történetévé alacsonyítsa atomtöltetekkel és megbosszulandó nővel. Hősünk, a "báb" ugyanis két bevetés között kikapcsolva van, de álmodik. Emlékeinek szilánkokra tört darabjai kavarognak benne, elzárva a memóriájának egyes részeit, ezzel tartva ebben az állapotban. Az átvezetőfilmek alatt halljuk amint valaki, kívülről próbálja átvenni az irányítást és megakadályozza a gonoszok terveit ezzel. Szigorú vagyok talán kicsit a végleges történettel, pedig még filmen is szívesen megnézném amúgy. Az zavar főleg, hogy ilyen erőteljes, sokat ígérő indítás után visszalépésnek éreztem.

A játék grafikája régi. Egyes pályán például kifejezetten ronda és csúnya (rögtön a kezdő közel-keleti pályák) de vannak kellemesebb, jobban textúrázott helyszínek is (dél amerikai romok vagy az utolsó pálya). A játék megjelent Xbox-ra és PC-re is, lehet ott szebbek ezek a dolgok, de a pályák egyszerűségét, az egymást követő üres szobák és kórházi folyosók unalmas sorozatát már nem tudom ilyen könnyen elnézni (a Deus Ex-et is kábé ott hagytam a francba ahol volt, amikor a szabadságszobor belseje egy csarnokból és egy egyfordulós lépcsőházból állt a készítők szerint). A harc a játékban amúgy nem lenne rossz, ha a mesterséges intelligencia nem lenne ennyire ostoba vagy lenne vér a játékban, de halálanimáció okán olyan keringőt nyomnak le a haldokló ellenfelek mint ezelőtt tíz évvel a Spec-Ops-ban (az mekkora szar volt). Az átvezetők igen vegyes képet mutatnak, kezdetben itt is a primitív egyszerűség dominál (az álmokban feltűnő nő szerintem rém csúnya, ilyen az ha nyugatiak akarnak keleti arcot animálni) míg a játék második felében kifejezetten hangulatos és igényes átvezetőket kapunk, többek között szerintem minden idők egyik legjobb akciójelenetét tartalmazó másfél percet.

Mindig élmény olyan játékot végigvinni és ajánlani amit szerintem soha senki nem fog már játszani. Miért tenné? Az itt prezentált elbújós-kilövős technika azóta szinte minden valamirevaló akciójátékban állandó vendég, legyen az TPS vagy FPS és sokszor jóval kiforrottabban mint ebben a hét éves (!!!) játékban. Azonban akik hozzám hasonlóan nem félnek attól hogy bepiszkolják kezüket egy kis múltban túrkálással és szeretnének egy modern játékok terén mérföldkőnek számító antik darabbal játszani bátran tegyenek egy próbát. A játék mindig játék marad.

melléklet:
rövid trailer exkluzív cgi részekkel:
normál trailer vegyesen gameplay és cgi átvzetőkkel:
a játék és szerintem az utóbbi évek legdinamikusabb átvezető animációja:
a fenti videó és a játék jelenetei Rammstein-re hangszerelve:
Blog hozzászólások
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
1. Kyo  Szerkesztő / Admin
2009.01.14. 19:40:10
LV16
Annó a demo verziót oda-vissza tudtam, de most hogy írtál róla jó lenne beszerezni valahonnan.
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
LV2
PlayStation.Community tag
PSC Kredit
2665 pt
PS4     PS3     PS2
PS Vita     PS One     PSP    


PlayStation.Community
Név:
Szilágyi János
Fórumhozzászólások száma:
1 db
Hír/cikk hozzászólások száma:
187 db
Utolsó belépés:
2011.10.11. 10:15:34
Regisztráció ideje:
2008.11.20. 10:13:13
Barátaim:

PlayStation.Community Trófea