PlayStation.Community Blog ›› ColdHand

31 hozzászólás

2009.01.11. 16:08:00

Utolsó hozzászólás: rolmanus

2009.01.11. 23:22:08

Megosztás
Értékeld a blogot!
Ma alkalmam nyílt kipróbálni a RE5 demóját és gondoltam leírok pár olyan dolgot vele kapcsolatban, amit mások esetleg nem is említetek.

Kezdjük ott, hogy a rendszer első látásra szinte semmit sem változott az előző rész óta, tiszta RE4 a játék, a grafikát leszámítva (ezt csak azért írom le, mert egyesek ezen még mindig csodálkoznak, holott ez már egyértelmű volt az első ingame videó óta, amit több mint egy éve dobtak ki). Ez nem hátrány, nem negatívum. A kameranézet, a mozgások, az irányítás, az egész az előző részt idézi, de pár apró újítás azért van (ne örülj, nem fogsz hasra esni tőlük!).

Irányítás
Mindenkinek nagy fájó pontja. A demóban alapból "type-d"-re van állítva és talán ez áll legközelebb az előző rész gombkiosztásához (az irányítást levetítem a Dual Shock-ra, hogy ne kelljen képeket keresned, hogy hol az "A", vagy a "RT" gomb az X irányítójan).
Bal analóg karral lehet Chris-t mozgásra bírni és a "type-c" és "type-d" beállításokkal jobbra-balra mozgatva nem fordulni fog, hanem OLDALAZNI. Ez sokkal jobban hiányzott az RE4-ben, mint hogy mozgás közben is tudjak lőni. Jobb analóg karral nézelődünk föl-le, valamint fordulunk balra és jobbra.
Érthetetlen módon, de a futást a jól megszokott "négyzet"-ről átrakták az "X"-re és sajnos mindegyik beállítási típusnál ott van, nem lehet rajta változtatni. Ennek értelmében az akció gomb pedig átkerült a "négyzetre". Rendre összekevertem a két gombot, mivel reflexileg a RE4 beállításaira vagyok ráállva, de röpke fél óra és megszokható (de remélhetőleg beraknak majd egy olyat, hogy "type-RE4":)
A "kör" gomb kapta ama nemes feladatot, hogy azon által kommunikáljunk Shevával három szó erejéig ("gyerünk", "támadj", "fedezékbe"). A gombot lenyomva indulásra buzdítjuk a hölgyeményt, míg nyomva tartva és a D-padon a fel-le gombokkal hozzányomva támadásra, illetve menekülésre.
A "háromszöggel" érhetjük el mind Chris, mind Sheva inventory-ját. Megnyomva a játék nem vált át menüre, a képernyőn egyszerűen megjelenik két darab, 3x3-as blokkrendszer. A bal oldali Chris tárgylistája, míg a jobb oldali a fertőzött falusiaké (vicceltem, Sheváé. jó reggelt!) Mint írtam 3x3, azaz 9 darab blokk az inventory, egy tárgy egy blokk, mint a klasszikus részekben. Ugyanazokat a műveleteket végezhetjük el, amiket már megszokhattunk, de pluszba ott van még, hogy átadhatunk és átvehetünk tárgyakat a hölgytől. Ez jól jön, ha pl. egy olyan fegyverhez vettünk fel lőszert, amihez a fegyver Shevánál van, ekkor vagy a lőszert adjuk át, vagy a fegyverét vesszük el. Továbbá a 9 blokkból 4 darab hozzá van rendelve a D-pad négy irányához és az ezekbe helyezett tárgyakat játék közben a megfelelő irányt lenyomva Chris azonnal eléri. Mivel a játék nem "pauzálódik" az inventory előhívásánál, ez nagyon jól jön, ugyanis így azonnal, egy gombnyomással átválthatunk egy másik fegyverre, a gránátra, vagy éppen a gyógyításra, nem kell a tárgylistában kotorászni.
Az "R1"-el egy minitérképet hívhatunk be a képernyő jobb felső sarkára, az "R2"-vel pedig azonnal láthatjuk, hogy partnerünk merre is van, ha netalán bajban lenne.
Minden más maradt. "L1" kés, "L2" fegyver elővétel, hozzájuk nyomva az "R2"-t vághatunk, lőhetünk, dobhatunk, "X"-el újratölthetünk, stb... Aki játszott az RE4-el, az "otthon" lesz.

Extra támadások
Az RE4-ben is volt már lehetőség, hogy bizonyos helyzetekben az ellenfeleket felrúgjuk, eldobjuk. Bevált módszer volt a lőszerspórolásra, hogy az elől haladó parasztnak ellőttük az egyik lábszárát, amitől az letérdelt, majd ha közel futottunk az "X"-et lenyomva egy forgórúgással 10 méterrel hátrébb küldtük. Erre itt is megvan az esély, sőt mivel sokan támadnak ránk egyszerre szinte kötelező. Hatásosabb módszer, mintha mindenkit sorban szitává lőnénk. Egy ilyen akciónál Chris fogja szétgyúrt karját és olyan sallert ad szegény busmannak, hogy csoda, ha felkel (rendszerint fel is kell). De ha hátulról akciózunk, akkor hősünk jó udvarlóként elcsavarja az ellenfele fejét, reccsenésig (Merc. HUNK, valaki?). További jó dolog, hogy most már alkalmunk nyílik a földön fekvő, de még nem halott ellenfeleket ily módon megtaposni és ezáltal kivégezni (hmmm... koppintás Izsáktól?) Sheva hiába végzi jól a dolgát, néha bizony ő is nehéz helyzetbe kerül, de gyorsan odafutva hozzá és a "kör" gombot megnyomva a rámászott támadókat egy ütéssel leverhetjük róla. Fordított esetben ő se habozik rajtunk segíteni.

A Partner
Shevával nem volt komolyabb gond! Csupán egyszer-kétszer fordult elő, hogy a mesterlövész puska célkeresztje és a láncfűrészes feje közé belógott a buksija és mire elment onnan, már nem maradt idő lőni (illetve nem mertem). Amúgy végzi a dolgát rendesen. Öli a támadókat, felveszi a cuccokat, segít ha ránk másznak, gyógyít ha a halálunkon lennénk, stb... Ritkán került szorult helyzetbe, vagy halálközeli állapotba (abba is csak akkor, ha a közelében lévő hordót kilőttem). Nem lesz vele gond egyszemélyes játéknál. Nem idegesít, nem kell pátyolgatni, kivéve ha valamit nagyon rosszul csinálsz.

Apró negatívumok
Vannak. Nem is kevés, de ezek olyan dolgok, amik nem mennek a játszhatóság rovására, inkább csak olyan dolgok, amiket korábban más játékokban jobban megoldottak.
Ilyen például az, hogy az utcákon lévő növények előtt egy láthatatlan fal van, nem lehet hozzájuk közel menni (jelzem, ezen nem én akadtam ki, hanem a társaságomat "élvező" kollégák:), tehát nincs kölcsönhatás a növények és Chris között, mivel nem tud belemenni a susnyásba. De kérdem én, hogy minek is kellene belemenni, ha egyszer tisztán látható, hogy a növények mögött egy méterre ott a fal? Ez egy olyan dolog, amin csak az Uncharted és TR Underworld rajongók fognak kiakadni, egészségükre!
Nem zavaró, viszont nagyon ronda az, ahogyan a halottak "elfolynak". A test szemmel láthatóan elsorvad, miközben beteríti a bugyborékoló masszaeffekt. Inkább tűnne el akkor, amikor nem arra nézünk, vagy amikor már messze vagyunk a hullától...
Elég viccesen néz ki az is, amikor a gyógyítást magunkra nyomva Chris nemes egyszerűséggel arcon fújja magát, vagy Shevával egymást lefújják a zöld gázzal.
Nagyon sok poligonátlógás van. Például az RE4-hez hasonlóan átlendülhetünk kerítéseken, kitört ablakokon, stb... Na most, ha minden a fizikai törvények szerint történne, akkor egy ilyen kitört ablakon való átlendülésnél Chris úgy pofára esne, hogy az ellenfelek is felröhögnének, ugyanis a lába beakadna a falba. De a játékban egyszerűen csak átmegy a lábfeje a falon. Vagy volt olyan, hogy egy nagyon közel került ellenfél hasában eltűnt a fegyverem, vagy egy láda szétvágásánál a bozótvágó áthaladt Sheva mellkasán is, persze a csaj meg sem érezte. Szóval van pár ilyen dolog, ez van. El kell siklani felettük. Nem tudsz? Te bajod! ;)

Stb...
A grafika gyönyörű! Az a motor hajtja a játékot, ami a Dead Rising-ot, a Lost Planet-et és a Devil May Cry 4-et is hajtotta, persze azóta "enyhén" feltuningolták. A hangokra/zenékre sincs panasz. A játszhatóság is okés, aki anno sz@rrá tolta a RE4-et, az hamar kiismeri a dolgokat, a régi rutinok egy része itt is jól működik, ugyanakkor izzadni is fog, mert nem lesz sétagalopp. Akik viszont eddig csak Dark Sector-t, Gears of War-t, vagy éppen a Dead Space-t nyomták, azok szenvedni fognak (hehee!), mivel mozgás közben nem lehet célozni és mire kidolgozzák a taktikákat, kialakítják a rutinokat, addig párszor el fognak hullani.
"Meg kell tanulni játszani!"

Még sok dolgot írhatnék, de már így is sokat koptattam a billentyűzetet.
Végezetül annyit, hogy a Resident Evil 5 nem fogja megváltani a világot, nem lesz mérföldkő, ahogy az előző része. Aki a messiást, vagy újítások garmadáját várja, az bizony csalódni fog és nem is kicsit. Nem lesznek csoszogó zombik, vagy állandó félelemérzet.
Viszont egy nagyon jó játék lesz, amit élvezet lesz tolni mind single-ben, mind coop-ban. Lesz látvány, izgalom és anyázás.
Ha a fotelhez láncol és előjön a régi "na még egy pályát/helyszínt megnézek!" érzés, akkor már meg fogja érni az árát.

Köszönet Gregnek a demóért!
Blog hozzászólások
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
31. rolmanus  Önjelölt mindentudó
2009.01.11. 23:22:08
LV22
Még nem biztos, hogy nem lesznek csoszogó zombik! :D Ki tudja, mi lesz a játék további részében?;)
She was a real hero... She was a true Patriot!
30. kryss777  PlayStation.Community tag
2009.01.11. 20:55:47
LV7
Én már kezdem túltenni magam rajta, hogy nem a következő REt kapjuk, hanem csak egy új részt. Abban eddig sem kételkeldtem, hogy jó-e lesz, csak hát... (már leírtam korábban, hogy másra számítottam).
Per pillanat a történet érdekelne a legjobban. :)
2009.01.11. 18:14:33
LV6
Válasz 27. Old_Raiden üzenetére:
Csak lesz március előtt.
28. Old_Raiden  Kitiltott felhasználó
2009.01.11. 18:03:44
LV21
Lesz majd teljes játék márciusban.Reméljük ,csak a demó exkluzivitását vette meg a Microsoft.
27. Old_Raiden  Kitiltott felhasználó
2009.01.11. 17:56:47
LV21
Válasz 26. Dragonken üzenetére:
Semmikor! Szerintem ,már nem lesz psn-en belőle demó.
26. Dragonken  Szerkesztő
2009.01.11. 17:24:57
LV16
Mikor is jön PS3ra a demó?Január elejét mondtak.
de miért nincs DK-n nadrág?
25. Lara  beauty junkie
2009.01.11. 17:18:03
LV26
Válasz 21. Gregory üzenetére:
:)

nah nem baj, nemsokára én is csatlakozok majd valamikor a Resi demot kipróbáltak táborába. :)
kivárom a PS3-as megjenelést. :D
24. dzsesz  PlayStation.Community tag
2009.01.11. 17:13:22
LV2
Válasz 22. Gregory üzenetére:
kösz
2009.01.11. 17:12:14
LV9
talan te irtal eloszor a negativumokrol is
kosz az infokat
tovabra is nagyon varom.
senki sem ültetheti babyt a sarokba!
2009.01.11. 17:12:07
LV3
Válasz 20. dzsesz üzenetére:
Sehol csak 360-on volt....
Jobb ma egy veréb, mint holnap egy Turok !!!
2009.01.11. 17:11:25
LV3
Válasz 17. Lara üzenetére:
Kár hogy nem jöttél Lara... ment a Resi orba szájba és fülbe is.... ;)
Jobb ma egy veréb, mint holnap egy Turok !!!
20. dzsesz  PlayStation.Community tag
2009.01.11. 17:11:12
LV2
Hello hol lehet demót töltenni ps3 ra?????
2009.01.11. 17:09:40
LV3
Szívesen Coldy !!! Gondolkodtam vigyem e mert Cybi írta hogy inkább party játékokat vigyünk de aztán úgy döntöttem, hogy valószínű lesz rá igény. Lett.... ;)
Jobb ma egy veréb, mint holnap egy Turok !!!
18. Joii
2009.01.11. 17:05:54
LV4
Válasz 4. Okami üzenetére:
ezt akartam írni én is :))

17. Lara  beauty junkie
2009.01.11. 17:02:08
LV26
Válasz 15. Kiccsidzson üzenetére:
amikor belemerülök a játszásba és erőm teljében vagyok, akkor tudok vele bánni. nem kicsit, Tisztelt Uram. :D


ha meg széphölgyet lát, szóljon. mert itt nincs. keresned kell, egy mátrix szobával arrébb van. ;D
16. Alex  PlayStation.Community tag
2009.01.11. 16:55:31
LV13
Válasz 14. Kiccsidzson üzenetére:
Meg hát xD
SouthernPlayalisticCadillacMusic
2009.01.11. 16:55:27
LV5
Válasz 11. Lara üzenetére:
Nem is tudsz vele bánni, csak dicsekszel:))
2009.01.11. 16:54:50
LV5
Válasz 10. Alex üzenetére:
Ja, h te úúgy értetted, h megmásznám a széphölgyet!? :O

Hát mondjuk meg is:)
13. Alex  PlayStation.Community tag
2009.01.11. 16:47:56
LV13
Válasz 12. Lara üzenetére:
Én is imádom engem xD

De téged jobban:)
SouthernPlayalisticCadillacMusic
12. Lara  beauty junkie
2009.01.11. 16:46:15
LV26
Válasz 10. Alex üzenetére:
imádlak. xD
11. Lara  beauty junkie
2009.01.11. 16:45:39
LV26
Válasz 9. Kiccsidzson üzenetére:
hát Dzsonikám ha nekem shoti kerül a kezembe akkor másra már nagyon nincs szükségem. ;D :D
10. Alex  PlayStation.Community tag
2009.01.11. 16:42:29
LV13
Válasz 9. Kiccsidzson üzenetére:
Én meg a szexéhes Kiccsidzsont:D
SouthernPlayalisticCadillacMusic
2009.01.11. 16:41:23
LV5
Válasz 8. Lara üzenetére:
Veled meg majd nyomok egy coop-ot. Lerángatom rólad a szexéhes zombit. :)
8. Lara  beauty junkie
2009.01.11. 16:38:50
LV26
Válasz 6. Alex üzenetére:
legjobb. :D
minden Resis fejében bevillan a hang ami mondja. :D
2009.01.11. 16:35:20
LV5
Még nem tudom, háborogjak e a pauzálódás hiánya miatt.
Mondjuk így életszerűbb, meg ugye a coop miatt muszáj így.
6. Alex  PlayStation.Community tag
2009.01.11. 16:32:54
LV13
Válasz 5. ColdHand üzenetére:
Waddojó bójin?
Waddojó szellin? Sztréndzsö:D
SouthernPlayalisticCadillacMusic
5. ColdHand  Szerkesztő
2009.01.11. 16:28:16
LV22
Válasz 3. SteveY üzenetére:
Lehet, hogy lesz, mert pénzt ugyanúgy lehet gyűjteni.
Nem én írom a szabályokat. Én csak kitalálom őket!
2009.01.11. 16:22:42
LV14
Kár, hogy ps3-ra nincs demo, az x-es joy-tól kivert a víz.....részegen főleg XD
3. SteveY  the gunner
2009.01.11. 16:16:38
LV22
Gondolom lesz benne fegyvertuning is.vagy nem?
Kedvellek öreg, de bántani foglak!
2. Alex  PlayStation.Community tag
2009.01.11. 16:15:35
LV13
Biztos jó meg izgalmas de mikor fogok már újra telefosott gatyával játszani egy resident résszel?

Amúgy baresz az írás.
SouthernPlayalisticCadillacMusic
1. SteveY  the gunner
2009.01.11. 16:13:40
LV22
Ez jó volt!
Kedvellek öreg, de bántani foglak!
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
LV22
Szerkesztő
PSC Kredit
27109 pt
PS4     PS3     PS2
PS Vita     PS One     PSP    


PlayStation.Community
Név:
Cold
Fórumhozzászólások száma:
12207 db
Hír/cikk hozzászólások száma:
3563 db
Utolsó belépés:
2020.02.25. 22:45:16
Regisztráció ideje:
2008.10.07. 09:44:53
Barátaim:

PlayStation®Network Online ID

PlayStation.Community Trófea