PlayStation.Community Blog ›› antaru

21 hozzászólás

2008.12.16. 10:45:39

Utolsó hozzászólás: antaru

2008.12.17. 23:02:32

Megosztás
Értékeld a blogot!
Sajnálom, de a Prince of Persia négy óra intenzív játék után nem tudott meggyőzni arról, hogy a grafikáján, animációin és a humorosabb párbeszédein kívül nem középszerű.

A harc eddig egy az egy elleni, egyszerű gombnyomogatás, aminél csak arra kell figyelni, hogy blokkolás közben legyen elég hely a herceg mögött ahhoz, hogy vissza tudjon támadni majd, amikor az ellenfél szünetet tart. Ha nincs, akkor csinálni kell egy deflectet, minél gyorsabban, nem nehéz. Alapjaiban emlékeztet a rendszer a klasszikus Prince-re (balra-jobbra mozgás, fel iránnyal védekezés és shift-tel támadás) csak itt egyszerűbb védekezni.

Menő, ahogy a főszereplő a kardot fogja és mozog, tetszik a sebesülős/visszagyógyulós rendszer (ezerszer inkább ez, mint az életcsík és a gyógyitalok), de az egy nagy nulla, amit csinálni kell.

A sztori szintén gyenge lábakon áll, ahogy az ellenfelek is: mondvacsináltak és fel nem vezetettek, a játék maga pedig túl könnyű és unalmas.
Ki a fene az a Vadász vagy Alkimista? Elika mond róluk pár mondatot és ennyi.

Az igazi boss nem ilyen, hanem olyan, mint Darth Vader.
Bemutatják, aurát adnak neki, félelmeteset.
Ezek csak valami fekete trutyilények, amik a pálya végén ugranak elő a semmiből és elsőre simán legyőzhetők.
A dramaturgia biztos beleesett az egyik szakadékba, a drámai részeknek meg talán még tart a titoktartási szerződése a Metal Gear-rel.

A mozgás olyan, mintha egy felfestett csíkon kellene végigmenni, itt és ott ugrálva, lényegtelen, hogy ez most padlón, falon vagy plafonon történik, mert elég könnyű meglátni a "láthatatlan" útvonalat.
Jól néz ki, cool, de nem érzem, hogy kellenék hozzá, nem dolgoztat meg.
Az már más, hogy a kamerakezelés miatt elég gyakran lehet a szakadékban kikötni, elsősorban olyankor, amikor az oldalirányú falmászás végén kellene egy oszlopra vagy másra ugrani. Ha a játékos lusta a jobb karral megigazítani a kamerát, akkor a herceg nem biztos, hogy el tudja dönteni, hogy felfelé, oldalra vagy a faltól el irányba rúgja-e el magát.

Persze végigjátszom, mert összességében kellemes és el lehet ütni vele az időt (meg hát megvettem), de ha nem mutat valami jobbat a Sonic 2 alagutas futásánál (zöld mágikus cuccokról induló automata rohangálás) és az egy-egy nehezebben elérhető fénylabdacsnál, akkor ez a játék csak annyival jobb a közepesnél, amennyivel szebb és dizájnosabb.

Kíváncsi vagyok, hogy az 576 mennyit dob rá, a helyi és a gameres 9, illetve 9,5 merő túlzásnak tűnik az első négy óra után.
Mennyit adtak volna rá, ha a játék csúnya és mondjuk PS2-es grafikájú?

A teszteket nem olvastam el, addig nem is fogom, míg végig nem játszottam a játékot magam, ezért tartalmilag nem tudom, hogy mire alapozzák a magas pontszámot a többiek.
Na meg persze még mindig kibontakozhat a game, lehet, hogy a másik három megszerezhető mágikus képesség képes új színt vinni a játékmenetbe, de már nem nagyon hiszek benne.

Gondolkodtam azon, hogy írni kellene egy hosszabb bemutatót róla, de nincs jövésem arra, hogy a háttértörténet meg egyebek stilizált bemutatásával kezdjek bohóckodni így megkésve, vagy leírjam, hogy a zene mennyire balzsam a füleknek, mivel mások már megtették ezt helyettem és ezek a cikkek már rég olvashatók.
(Egy mélyebb teszthez inkább lenne kedvem, de idén talán már nem lesz alkalmam internet elé ülni.)

Ha megváltozik a véleményem a játékról vagy valami fontos, mindenképp elmondandó élményem lesz vele kapcsolatban, azt persze majd közlöm.

(Hogy fog ezért szeretni mindenki, főleg Ákos... :)

Apró betűs megjegyzés: -Milyen már az, hogy a játékok trophy-t dobnak arra, hogy elkezded őket? A normál nehézségen történő végigjátszásért már adnék valamit, de arra, hogy valaki elkezdte...
Apró betűs megjegyzés az apró betűs megjegyzéshez: -Kenchi, adhatnál betűméret állítást a szerkesztési repertoárhoz, valamikor. ;)
Blog hozzászólások
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
21. antaru  PlayStation.Community tag
2008.12.17. 23:02:32
LV4
15 es 16. helyszin
spire of dreams es reservoir.
ez a ketto kurva jo volt.
itt mar kellett az ugyesseg, a ritmus.
..:.:...:..:...:..:.:.......:.:...:..:..:.:..
20. antaru  PlayStation.Community tag
2008.12.17. 21:25:08
LV4
azert azt hozza kell tenni, hogy nagyon szep a game.
eddig eleg egyhangu volt, de most ezen a vizes-puzzle-os palyan, meg azutan van mit bamulni.
..:.:...:..:...:..:.:.......:.:...:..:..:.:..
19. antaru  PlayStation.Community tag
2008.12.17. 08:16:51
LV4
majd a kocsmaban megbeszeljuk.:) csak mondd meg, hogy melyik nap lesz jo, hogy addig visszajojjek videkrol.
az uzenetet koszi, a ds-t meg ha nem sikerul valamilyen okbol megszerezni, akkor szard le, annyira nem surgos.
..:.:...:..:...:..:.:.......:.:...:..:..:.:..
18. Ghz
2008.12.17. 01:14:58
LV1
Hát sajnálom, hogy nem jött be. Nálam az év játéka lett így hirtelen. Ha kihívásra vágyok előveszek másik 150 játékot. Ez egy mese, ami engem személy szerint teljesen elvarázslt. Elég volt a háttértörténetnek annyi, amennyit elika elmond. A harc funkcionális igazából, beletették, hogy legyen. A kombó rendszer viszont nagyon baba, csak túl bonyolították egy kicsit. Pláne a 14es kombót nehéz egy kicsit kivitelezni, bár nem lehetetlen. A pályák, az általad is említett zene és a két főszereplő kapcsolata valami egészen fantasztikus, számomra. Imádtam az apró animációkat, a fantasztikus párbeszédeket és, hogy nem akar több lenni mint egy videojáték köntösbe bújtatott mese. De nem para, hogy nem jött be, különbözőek vagyunk;)

Amúgy én az underworldtől többet vártam. Eddig egy kalap szar. Grafika baba de néhány helyen nagyon gagyi, igényességben meg a pop közelében sincs. 1 milliószor beragadtam már mindenféle terepakadályba, televan a játék bugokkal és glicsekkel és a kamerakezelés kritikán aluli. Még csak most motorozgatok a dzsungelban, szóval közel sem vagyok a végén de remélem, hogy a mindenki által istenített logikai feladványok bonyolódnak mert eddig egy vicc a játék kihívás szinten. Az meg a legviccesebb, hogy sokan szidták a POP-át, hogy nem lehet meghalni. A TR meg 2 másodpercenként ment és halál után pontosan ugyanoda tesz vissza. Aminek én örülök de ez mi ha nem egy kimondatlan halhatatlanság? Na mind1, remélem jobb lesz mert eddig nudli:) Hiba volt a POP-al kezdeni mert minőségben az a játék mindent ver.
17. gabe83  PlayStation.Community tag
2008.12.16. 14:03:59
LV21
Gratulálok, ez egy nagyszerű blogbejegyzés lett, csakúgy, mint a többi. Nálam te vagy a PSLive kiemelt bloggere.
Akkor nem csupán nekem nem tetszett a játék (én haveromnál láttam X-en). A grafika gyönyörű, de egy ugra-bugra az egész játék. Tapad a falakra a herceg, mint a Pókember, Elikára teljesen rá van szorulva stb.
Te jobban megfogalmaztad itt a dolgokat, de nagyjából én is így látom. Jó írás!
16. antaru  PlayStation.Community tag
2008.12.16. 13:28:58
LV4
Válasz 15. hjetyekus üzenetére:
már olvastam azt is, hogy kell az ellenfeleket kinyírni azonnal.
nem spoilerezem itt ki, de ezt tudva már túl egyszerű...
..:.:...:..:...:..:.:.......:.:...:..:..:.:..
2008.12.16. 13:26:47
LV5
A grafika szépsége sokmindenért kárpótol... de nem mindenért. Kb. 75%-nál tartok és egyre ritkábban akaródzik újra elővenni...

Idáig is 2 hét alatt jutottam el...
Kis kacsa für Dich...
14. antaru  PlayStation.Community tag
2008.12.16. 13:15:16
LV4
Válasz 13. antaru üzenetére:
*de mivel eldöntöttem, hogy
"mivel" nélkül.
..:.:...:..:...:..:.:.......:.:...:..:..:.:..
13. antaru  PlayStation.Community tag
2008.12.16. 13:13:34
LV4
Válasz 12. sodji üzenetére:
Igen. A fő különbség az, hogy ez egy
"sínjáték".
Az egy dolog, hogy a pályák között választhatsz, hogy melyikre szeretnél legközelebb ellátogatni, de pont olyan, mintha folyosón mennél végig. (az más, hogy a falon vagy plafonon mész időnként)

De amíg a Tomb Raiderben a póznákon ugrálás ügyességi feladat, addig itt csak egy gombnyomás ráugrani, még egy továbbugrani a következőre.

Interaktivitásban minimalista, ezért mint játék nem jó a Prince.
Rajzfilmnek szép lenne, csak a sztorija sem tűnik elég jónak.

Ezért egyszer végignyomom, aztán csere másra.
Megtarthatnám, de mivel eldöntöttem, hogy csak a legjobbakat fogom. Ez egyszer végigjátszós.

Kár, mert nagyon szép a menüje meg a színek, meg a két karakter. :)

Én azért vártam nagyon, mert iszonyatosan ICO-s-nak tűnt a trailerek alapján.
Egy férfi és nő szereplő, akik segítik egymást, plusz a fény harca a sötétség ellen.

Ebben semmi ilyen nincs.
Elika kábé annyi, mint a ragacs Eartworm Jim hátán a második részben, nem igazi segítőtárs.

Nincsenek monumentális események (eddig), nem volt 'hűbazmeg jelenet', olyan álleejtős, bármilyen furcsa, leginkább a megadrive-os Sonic 2 jutott eszember róla, csak annak meg lassú.

Ezért sajnálom nagyon, mert a karakterfizájn és a grafika a nyugati játékok közt a legjobbak közé tartozik.
..:.:...:..:...:..:.:.......:.:...:..:..:.:..
12. sodji
2008.12.16. 12:48:24
LV3
Válasz 11. antaru üzenetére:
Szerintem is nagyobb kihívást nyújtott a TombRaider. Jobban élveztem Lara új kalandjait, pedig a világsajtó pontozásában jóval elmaradt a TombRaider pontok terén
PSN ID: sodji www.mta-racing.com www.sbkm.hu
11. antaru  PlayStation.Community tag
2008.12.16. 12:24:25
LV4
nem szornyu a jatek, csak nem nagy huha.
de az underworldnek a kozelebe sem er.
szerintem.
..:.:...:..:...:..:.:.......:.:...:..:..:.:..
10. sodji
2008.12.16. 12:23:39
LV3
Teljesen egyet értek veled. Vártam a játékot nagyon, meg is vettem gyorsan a Limited Edition kiadás. De biztos, hogy nem fogom megtartani a gyűjteményembe. Nagyon szép, hangulatos, kiváló zenei aláfestés, tehát minden ok lehetne, ha nem lenne ennyire egysíkú és idegesítően könnyű a játék. Végig játszom, mert hangulatos, de nem örök darab az biztos.
Csalódás
PSN ID: sodji www.mta-racing.com www.sbkm.hu
9. Petunia  Szerkesztő
2008.12.16. 12:13:22
LV12
Hmm, én is hamarosan nekiugrok. Az itteni teszt elolvasása után kicsit felemás érzéseim vtak, majd kiderül.
Endure and Survive
2008.12.16. 11:49:25
LV7
Én azér' nem sajnállom, hogy karácsonykor kiveszem a részem a kalandból.
2008.12.16. 11:08:49
LV1
Válasz 4. antaru üzenetére:
Ez engem is elgondolkoztatott egy pár pillanatra, mikor olvastam, de betudtam annak, hogy engem is el tudott varázsolni egy- két gém a hibái ellenére és úgy alánlom, mikor szóbakerül, mintha egy perfekt gém lenne.
6. antaru  PlayStation.Community tag
2008.12.16. 11:05:51
LV4
Válasz 5. KenChi üzenetére:
Mindenhová. :D
Túl nagyokat betűvel persze ne lehessen írni, arra nagyon ritkán lenne szükség, de egyesek biztos nem bírnák ki, hogy ne legyen minden betűjük más méretű. :D
..:.:...:..:...:..:.:.......:.:...:..:..:.:..
5. KenChi  Alapító tag
2008.12.16. 11:04:13
LV6
OFF
Blogba vagy a hírek/cikkek részhez is?
ON
PSN / WiiU: GGKenChi | http://madafaka.hu
4. antaru  PlayStation.Community tag
2008.12.16. 10:59:56
LV4
Válasz 3. Zioncsabi üzenetére:
Most beleolvastam én is a PSL-es tesztbe, mégis.
(csak úgy futólag, a bekezdések elejébe)
És láttam, hogy egyes hibákat rendesen kiemelt.

Akkor hogy a bánatba lett a végén 9 pont?
..:.:...:..:...:..:.:.......:.:...:..:..:.:..
2008.12.16. 10:56:41
LV1
Kryiss után a te írásod mégjobban megerősített, hogy nem kell ezt a játékot megvennem. A munkatársam majd kölcsön tudja adni majd, ha kijátszotta, de ennél többet nem teszek a játékért.
2. antaru  PlayStation.Community tag
2008.12.16. 10:51:45
LV4
Válasz 1. Canissa üzenetére:
Ja, tegnap olvastam, hogy lement az ára.
Azt viszont nem tudom, hogy mi az olvasók véleménye a játékról a fórumokon.
Lehúzta mindenki?

Tesztből értékelőből láttam magas és alacsony pontozásút is, eleget, de a játékosok ettől még magasztalhatják.
..:.:...:..:...:..:.:.......:.:...:..:..:.:..
1. Canissa  PlayStation.Community tag
2008.12.16. 10:48:39
LV7
Akkor ez magyarázza azt, hogy itt már féláron adják...

A trofikat én is az ilyen húzásokért kedvelem. Ekkora baromságot...
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
LV4
PlayStation.Community tag
PSC Kredit
7830 pt
PS4     PS3     PS2
PS Vita     PS One     PSP    


PlayStation.Community
Név:
antaru
Fórumhozzászólások száma:
166 db
Hír/cikk hozzászólások száma:
790 db
Utolsó belépés:
2015.08.08. 09:52:46
Regisztráció ideje:
2008.10.02. 15:26:23
Barátaim:

PlayStation.Community Trófea

PlayStation®Network Online ID