PlayStation.Community Blog ›› antaru

19 hozzászólás

2008.12.15. 14:15:19

Utolsó hozzászólás: Gulandro

2008.12.19. 22:14:46

Megosztás
Értékeld a blogot!
Nem. :)
Tévedsz, ha azt hiszed, hogy a gyökerekhez való visszatérés alatt valami fórumos élethez történő visszatérésre vagy régi barátokra gondoltam.

Arról van szó, hogy a téli leállást (ez olyasmi a nagy termelő gyárakban, mint a téli szünet az iskolákban) javarészt otthon fogom tölteni a szüleimnél.

Konzolt tudok vinni, a hdtv-t viszont már macerás, sőt inkább veszélyes lenne végigzötyögtetni a 240 km-es úton úgy, hogy ne essen semmi baja, ezért inkább előző generációs gépet viszek haza játszani.
Még mindig van olyan játékom, amit 2003-ban (vagy azóta) vettem, de nem volt még alkalmam elmerülni benne.

Az egyik ilyen a Atlus Busin 0: Wizardry Alternative-ja PS2-n, ami a 2001-es Busin: Wizardry Alternative második része (de valójában előzménye). Az első rész angolul is megjelent, Wizardry: Tale of the Forsaken Land címmel, de csak Észak-Amerikában.

Én ehhez a játéksorozathoz térek most vissza, nem kevés örömmel, mert az első rész rengeteg kellemes percet okozott.

Szívesen ajánlanám mindenkinek, de nem lehet.

Ez a játék nem a konzolok Final Fantasy-jaihoz szokott, azon nevelkedett játékosoknak való.

A Wizardry egy nagyon régi, pécés gyökerekkel rendelkező játéksorozat, teljesen más megközelítést igényel.
Végig labirintusban játszódik, a hat lehetséges pozícióban annyi saját magad által generált karaktert használhatsz, amennyit csak akarsz, a szereplői a klasszikus elfek, orkok, zombik, sárkányok és emelett nem tartalmaz csilivili cg-átvezetőket.

Ezek helyett viszont van benne játék és irodalom, és ezeken van a hangsúly.
A játék rész alatt azt értem, hogy bár az alapok hasonlóak, mint egy FF-nél, vagyis a harcnál ugyanúgy menüből kell választani, hogy támadni, varázsolni vagy tárgyat használni kívánsz-e, de mégis minden más.
Két sorban állnak a karakterek és nem látszanak (amolyan FPS nézete van, mint mondjuk egy Dragon Questnek), de a legfontosabb az, hogy nem elegendő egy-egy támadást leadni mindenkivel, taktikázni kell.

Az ellenfelek is ezt teszik, ha többen vannak.
Legyen szó egy ork csapatról, akik akár közösen, amerikai focicsapat módjára rohamoznak, sebzést okozva ezzel az összes karakternek.
Ennek kivédésére kell alkalmazni az első sorban álló harcosok pajzsos védekezését.
Vissza is lehet rohamozni, természetesen.

De rengeteg egyéb és komolyabb taktika szerepel még a repertoárban, mint például az egyik első karakterrel végzett elterelő támadás, ami közben a tolvaj vagy ninja az ellenfél mögé oson, hogy hátbaszúrja (kritikus sebzést okozzon). Ugyanígy ott van a két hátsó karakter dobó-/lőfegyvereinek támadása által támogatott első harcos csapása. A kombinációba bevonhatók a mágusok is, legyen szó akár arról, hogy egy levitáltatott kardforgató zuhanás közben sújt le a szörnyre.
Számoa hasonló kombináció van a játékban és KELL is alkalmazni őket.

A legyőzött ellenfelek általában nem pénzt potyogtatnak, hanem trófeákat (egyben varázsszer összetevőket) lehet kinyerni belőlük, a városban pedig ezekből lehet megpróbálni kikeverni az új mágiákat.

Rengeteg a csapda, melyeknél mindig van egy gyors esély a hatástalanításra. Ez a megjelenő gombkombináció gyors, hibátlan beütésével érhető el. Ha nem sikerül, akkor jó esetben csak nem nyílik ki valamilyen zár, rosszabb esetben méreg vagy egyéb módon járó sebzés a jutalom.
Aztán ott vannak a küldetések, amiket a fogadóban lehet felvenni. Menj el ide, keresd meg ezt, azt vagy őt a labirintusban. A játékosok meglátásait, kéréseit figyelembe véve, a második részben ezek a megbízások már időlimitessé is váltak, hogy még izgalmasabb legyen a dolog.

A szintlépés pedig sokkal közelebb áll az eredeti rpg-khez, mint azt egy FF-ben már megszokhattuk. Tehát van súlya, fejlődnek a karakterek rendesen, nem lépnek szintet minden 3. harc után, hogy a végén level 77-essé váljanak. Amiatt is van súlya a dolognak, hogy - csakúgy, mint a régi számítógépes rpg-knél - ez nem történik meg automatikusan. Az elegendő tapasztalati pont összegyűjtése után a karakterek csak készen állnak a szintlépésre, de ahhoz, hogy ez megtörténjen vissza kell vinni őket a városba.
A régi rpg-kben a mesterükhöz kellett menni, hogy az megtanítsa nekik az új technikákat, ebben a játékban ez azért le lett egyszerűsítve annyira, hogy elég aludni egyet a fogadóban.

Mégis, sokkal komolyabb így az egész, kalkulálgatni is kell, hogy mikor érdemes visszamenni / teleportálni. Ha minden karakternél külön-külön megteszed, akkor oda-vissza rohangálhatsz, ha megvárod, hogy mindenki készen álljon, akkor meg feleslegesen harcoltatod tp-szerzés nélkül az utolsóra várókat.

Jellemek? Lehetsz gonosz vagy jó, ettől függ a játék végkimenetele.

Mindemellett irodalmi élményről is szó van, hiszen a játék amellett, hogy párbeszédei nem szinkronosak úgy íródott, mint egy könyv, vagy ha pontosak akarunk lenni, azt kell mondanunk, hogy olyan stílusú a szöveg, mintha azt egy mesélő (dungeon master - a papír szerepjátékok esetében a legfontosabb 'játékos') mondaná el.
Gyönyörűséges, szépirodalomi, összetett mondatokkal.
Oldschool? A végletekig.
Neki kell ülni rendesen, meg kell dolgozni azért, hogy meglásd a végét.
Ettől függetlenül (és éppen ezért is) igazi gyöngyszem, mind a nyelvezete, mind a harcrendszere vagy rajz- és zenei stílusa miatt.
Azonban csak annak ajánlhatom, aki elég jól tud angolul és nem riad vissza az útvesztőktől, vagy már hozzájuk szokott gyerekkorában (azaz hozzám hasonlóan 30 körüli).

Ez a hardcore rpg, a komoly értelemben vett játék, nem a Xenosaga és társai.
(Megérdemelne egy rendes játéktesztet.)
Blog hozzászólások
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
2008.12.19. 22:14:46
LV2
Ahoy,

konzolos élményeim között eddig ez és a Way of the Samurai sorozat adta vissza a szerepjátékos élményt eddig. Kár, hogy a kifejezés eredeti jelentését a legtöbb mai játékos nem ismeri.
2008.12.16. 21:04:44
LV2
Vá, végre nem csak jrpg. Én mindig a FR (Eye Of The Beholder, Menzoberazan, BG, NWN) vonulatot toltam, meg a Falloutokat (szigorúan 1-2), nem is tudtam h. van ilyesmi ps2-re. Kár hogy mára kezd kihalni a "nyugati" rpg. Talán még a Dragon Age bíztató.
17. antaru  PlayStation.Community tag
2008.12.15. 18:54:33
LV4
telorol netezem vagy munkahelyen.:)
..:.:...:..:...:..:.:.......:.:...:..:..:.:..
2008.12.15. 16:35:15
LV4
Válasz 8. ceu üzenetére:
De biztos, hogy nem az "alles auf deutsch" verzió :D
no pain, no gain
15. Bula
2008.12.15. 16:34:29
LV10
Válasz 10. antaru üzenetére:
A Tapló télapót pl. szivesen venném.
De lesszi hazatér lesz, meg bunyó karácsonyig. Borítékolom.


(Más, off. A télapót mint olyat a kommunisták találták ki ellensúlyozandó a vallásra alapuló jézuskát. Csodálom, hogy ez került a címbe - konspirációt nem látok a dologban.)
TROLL VOLTAM, MEGSZOPTAM.
2008.12.15. 16:33:02
LV4
Válasz 9. antaru üzenetére:
tőtsd le pécére varezba'
no pain, no gain
13. antaru  PlayStation.Community tag
2008.12.15. 16:29:05
LV4
Válasz 12. Myron üzenetére:
Persze.
De azt már kinőttem.
Egyszerűen nem lehet összehozni egy partit, ha a csapattagok felnőnek, dolgoznak és kapcsolatban élnek.

Magus-t, meg ad&d-t ma már nem nagyon lenne kedvem játszani, de egy Call of Cthulhu partira szívesen beneveznék.
De megszervezhetetlen.
..:.:...:..:...:..:.:.......:.:...:..:..:.:..
12. Myron
2008.12.15. 16:19:28
LV1
A hardcore Rpg az, amikor hatan ültök egy szobában két napja, folyamatosan játszotok és azon ímádkoztok, hogy ne dobjatok szarokat a végső csatában. :-)

Ó azok a régi Vampire és M.A.G.U.S partik.......
Nézd egy döglött madár....Nem ott. A földön.
11. antaru  PlayStation.Community tag
2008.12.15. 16:13:28
LV4
És tolom befelé a bejglit meg a rétest.
..:.:...:..:...:..:.:.......:.:...:..:..:.:..
10. antaru  PlayStation.Community tag
2008.12.15. 16:13:00
LV4
Válasz 7. Bula üzenetére:
Láttam már vagy ötször. :D
De nem is erre gondoltam, mint nyálömlenyre, hanem mondjuk a Turbo Man-es Arnold filmre, meg a Télapura, meg a többire.

Ezerszer lerágott csontok.
Inkább játszom. :)
..:.:...:..:...:..:.:.......:.:...:..:..:.:..
9. antaru  PlayStation.Community tag
2008.12.15. 16:11:51
LV4
Válasz 8. ceu üzenetére:
itt lehet offolni. :)
meg nem is off.

nálam ez a summoner sajnos teljesen kimaradt, remélem lesz még valamikor esélyem kipróbálni.
..:.:...:..:...:..:.:.......:.:...:..:..:.:..
8. ceu
2008.12.15. 16:09:32
LV9
Válasz 2. hunsquall üzenetére:
nekem is van Summonerem. /és oridzsi/
minden hülyeségével együtt nagyon szerettem, néha még most is eszembe jut.
volt benne egy lopakodós rész egy bazi nagy erődben, egy csajszival kellett talán kiszabadítani a többieket talán, azt a részt nagyon csíptem.
meg arra emlékszem, hogy a végén már nagyon lassan ment a szintlépés, nem is csináltam meg minden küldetést.

ja, bocsánat az offolásért :)
7. Bula
2008.12.15. 15:41:19
LV10
Válasz 5. antaru üzenetére:
Nem kifejezetten karacsonyi muvi, de a Ghost-ot is ilyenkor nyomjak asszem'. Mint nyalomleny (megsugom, nekem bejon...) ugrott be.

Hardkor - mejnsztrim. De unalmas.
TROLL VOLTAM, MEGSZOPTAM.
6. antaru  PlayStation.Community tag
2008.12.15. 15:31:50
LV4
Válasz 2. hunsquall üzenetére:
Hmm...angolul megnézném, németül nem esne jól.
Valamelyik nap flippereztem Bécsben, és amikor kiírta, hogy angriff meg stb. azt sem tudtam mi van.
..:.:...:..:...:..:.:.......:.:...:..:..:.:..
5. antaru  PlayStation.Community tag
2008.12.15. 15:30:44
LV4
Válasz 4. Bula üzenetére:
Ja, napközben én sem game-elek, csak akkor, amikor más dolguk van. Vagy amikor majd azokat a százszor látott, nyálas karácsonyi filmeket nézik majd. :)

Hardcorre-nak lenni nem cink, de igazából nem egy igazán jó kifejezés.

:)

Az enyhe beszólás a végén csak úgy jött, hátha rá tud venni egy jrpg-játékost arra, hogy Wizardryzzon egy kicsit.
..:.:...:..:...:..:.:.......:.:...:..:..:.:..
4. Bula
2008.12.15. 15:24:40
LV10
Azt hittem, hogy hardkornak lenni cink.
Vagy rosszul ertelmezem a bejegyzeseidet, vagy ellentmondasosak.

Szulokhoz menni jo. Ha tobb napra megyek, mindig folmerul a gep, mint a pakk resze. Aztan' megsem viszem. Keves idot tudok veluk tolteni, azt nem gemingre szanom.
TROLL VOLTAM, MEGSZOPTAM.
3. antaru  PlayStation.Community tag
2008.12.15. 15:18:43
LV4
Válasz 1. hunsquall üzenetére:
Hát, kölyökkoromban valamennyit valamelyik pécés résszel én is nyomtam, nem emlékszem melyik volt.
Ezek a részek ugyanazon szabályokra épülnek, de japánok csinálták a játékokat. (Ettől függetlenül épp annyira nem jrpg-k, mintha amcsik csinálták volna vagy mi)
..:.:...:..:...:..:.:.......:.:...:..:..:.:..
2008.12.15. 14:33:51
LV4
Ja, ami ps2-re még hasonló cucc, az a szintén pc-s gyökerekkel rendelkező Summoner (szerintem az egész fórumon nekem van meg egyedül eredetibe, igaz német nyelvű a drága). A konzolos port szerintem elég tré lett, tele van grafikai buggal, és szerintem benne van a leggyagyibb ps2-es coverek toplistában is. Ettől függetlenül egy hihetetlenül hangulatos játék, és mindenképpen unikum a ps2-es felhozatalban.
no pain, no gain
2008.12.15. 14:27:34
LV4
Én a 8 és a 9. résszel játszottam még anno pc-n. Amiket te írtál, azok melyik részei a sorozatnak?

Számomra az rpg-t mindig is a Might and Magic, a Wizardry és a régi Black Isle-s rpg-k fogják jelenteni. A jrpg-k meg sem közelítik őket.
no pain, no gain
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
LV4
PlayStation.Community tag
PSC Kredit
7830 pt
PS4     PS3     PS2
PS Vita     PS One     PSP    


PlayStation.Community
Név:
antaru
Fórumhozzászólások száma:
166 db
Hír/cikk hozzászólások száma:
790 db
Utolsó belépés:
2015.08.08. 09:52:46
Regisztráció ideje:
2008.10.02. 15:26:23
Barátaim:

PlayStation.Community Trófea

PlayStation®Network Online ID