PlayStation.Community Blog ›› antaru

34 hozzászólás

2008.12.11. 11:25:38

Utolsó hozzászólás: antaru

2008.12.13. 07:34:57

Megosztás
Értékeld a blogot!
Az Edge egy kis hazánkban is híres videojáték magazin. A legtöbben nem olvassuk, mert angol nyelvű és drága beszerezni, de az internetet is gyakran használó videojáték-rajongók zöme ismeri. Elsősorban a Gamer365 rendszeres híreiből, aminek a címe mindig ugyanaz: Edge pontszámok. Köztudott az is, hogy az Edge a remek borítók mellett a belső dizájnra is nagyon odafigyel, rengeteg dícséret éri emiatt. Sőt, legtöbbször e t a l o n ként emlegetik.
A tartalom sem hétköznapi: nem a napi bulvár kap benne helyet, a játékteszteknél a szövegen van - elvileg - a hangsúly, nem a szándékosan apró betűvel szedett, számszerűsített értékelőn.

Valamelyest mégis visszás a dolog, hiszen ha a pontszám szerintük nem fontos, akkor egyszerűen miért nem hagyják el? Más magazinok esetében szemet kiverő méretben tündökölnek a nyolcasok az ismertetők jobb alsó sarkában és előre jelzik, hogy a játék az író szerint ennyit ér! Nyugtázd magadban, aztán ha van még kedved, állj neki az olvasásnak!

Az Edge-nél ez másképp működik? Biztos vagyok benne, hogy az olvasói közt akadnak szép számmal aszkéta, megvilágosodott és emelkedett beállítottságú személyek is, akik tényleg a szöveg miatt veszik a lapot és nem a csicsa látványtervet keresik benne, vagy a pontozást. Számukra előbbi csak mint bónuszban kapott ajándék, utóbbi pedig mint a neki nem, csak a köznépnek szóló hexadecimális adat jelenik meg, nem foglalkoznak vele.

Pedig az a pontszám több információt hordoz a játék értékelésénél.
A mérete apró, keresnie kell a szemnek és a szem keresi azokat a dolgokat, amiket kereshet. Egy elkenődött bogár a szélvédőn, halott pixel a képernyőn vagy egy a szoknya alól éppen hogy csak kilátszó bugyi széle vonzhatja csak úgy a tekinteteket, mint az Edge cikkei alján kacsintgató számocska, amiről köztudott, hogy nem számít, de mégis ott van.

Itthon pedig - a Gamer fórumain legalábbis - arról megy a vita, hogy mi az, hogy csak ilyen keveset vagy éppen olyan sokat kapott valami az Edge-től. Az sosem derül ki, hogy miért, mert a lapot nem olvassák a fórumozók.

Ugyanúgy, ahogy én sem.

Volt már a kezemben, többször is, de a fenti dolgokat akkor is tudnám róla, ha sosem láttam volna belülről. Azt mondják, hogy a játékok értékelésénél az Edge súlyozottan figyeli azt, hogy mennyire előremutató egy játék, milyen újításokkal rendelkezik. Ha kevéssel, akkor a pontszám is alacsonyabbat érdemelhet csak.

De hogy rátérjek a lényegre végre, amit itt leírtam csak és kizárólag azért tettem, mert amikor olvasok valamit, fontosnak tartom tudni azt, hogy ki az aki írta és milyen indíttatásai lehettek. Az Edge-ben nincsenek aláírások, a szövegeket az Edge Staff, azaz a Kollektíva Maga írja, annak ellenére, hogy ott is csak emberek dolgoznak.
Ők nem a Borg, hogy hálózatba kötve mindannyian ugyanazzal a tudással és értékrenddel rendelkezzenek, hanem különálló személyiségek, ezért lehet eltérés teljesítményükben. Mégis, amiatt, hogy nincsenek aláírások, ha valaki jól munkát végez, azzal az egész Edge színvonala emelkedik, ha más elbaltázza, akkor az egész csapat ázsiója zuhan. Mint említettem, nem követem folyamatosan a tevékenységüket, inkább csak szökőévente, amikor is szemet szúr egy-egy általam kedvelt játék pontszáma és van lehetőségem a szöveg megtekintésére is.
A Pixeljunk Eden-nel kapcsolatban kíváncsivá tett, hogy miért 7/10-et adtak rá. Miért nem nyolcat vagy éppen négyet?
Az internetes portáljukra felkerült a nyúlfarknyi látlelet, amiből még ki is emelték a lényeget.

Added to the awkwardness is an auto-depleting life gauge that acts as a time limit for each excursion.

Vagyis egy automatikusan fogyó, az összes (kertbe történő) kirándulás időlimitjeként működő életcsík adódik hozzá a(z egyébként is) béna, feszélyezett, nem tudom hogyan álljak hozzá, annyira kényelmetlen körülményekhez. Nem egyszerű az awkward szó magyarra fordítása, ugye?
A szöveg elkövetője - nevezzük most borg-mintára hét-tizednek - a rövid kis bekezdésekben arról ír, hogy mennyire fájdalmasan leegyszerűsített a játék irányítása, illetve arról, hogy folyton-folyvást ismétli magát a játékmenet, ami nem engedi meg azt, hogy a statikus, változást fel nem mutató környezet több, eltérő módon is felfedezhető legyen.

Az Edge ez alkalommal nem volt képes a véleményebe asszimilálni, sokkal inkább azt suttogja - nekem, a tapasztalt Pixeljunk Eden játékosnak - hogy a tesztelő nem vette a fáradtságot ahhoz, hogy leüljön és egy rendeset játsszon ezzel a játékkal.

A változás ott van az újabb és újabb kertekben, csak be kell lépni a kapukon. A pollen-csavargók erősebbé válnak és a fonállal már nem pukkanthatók ki. Feltűnnek új ellenfelek, akik egyféle eltávolítandó pajzzsal vették körbe magukat, később pedig megjelennek a gravitáció irányát megváltoztatni képes lények. A növényzet is változik, hol a hétköznapi elrendezés megy át például oszloppsba, hol szisztémájában, gonodolok itt a kilövő virágok és a falnyitó kapcsolók megjelenésére, melyek egy újabb ügyességi kihívást - mint elérendő, rögzített koordinátát a pályán - támasztanak a játékos elé, az elé, aki kertenként nem csak egy spektrát kíván megszerezni.

Ebben a játékban nem az a lényeg, hogy egy-egy spektra be legyen gyűjtve, amivel már megnyílik a sorban következő garden. Nem az előrehaladásról szól, mert ez nem egy cselekménnyel, bonyodalommal és megoldással, vagyis sztori résszel rendelkező produktum, ez igazi kerti munka. Van tíz kert, azaz tíz pálya és azokat kell rendbetenni. A rend pedig úgy rend, ha tökéletes, vagyis az egyes pályákhoz szükséges trükkök elsajátítása után az összes virág meg lett nyitva. A spektrák megszerzése nem cél. Azok inkább csak fokozatok, elixír szerűen nagy erejű energiafeltöltők, amiket ügyesen be kell osztani, hogy pont akkora fogyjanak el, mire a kis manóval minden növényt sikerült már szárba szöktetni.

A cél a kertek teljes uralom alá hajtása, nem az utolsó pálya elérése, mert ott nem lesz semmi. Nem vár megmentésre grimp hercegnő, nem vár deaktiválásra környezetszennyező biofegyver, csak szimplán vége lesz.

De nem is egy laza, relaxációs kirándulás a pixeljunk kertben az, amit itt kínálnak és ahogy azt mr. 7/10 elképzelte. Több helyen is (Gamespot, 1UP) kritizálták az életcsíkot úgy, mint fojtogató vagy rémálomszerű, de náluk is az a probléma, hogy utazásnak fogják fel Eden-t.

A játék legértékesebb - az összes spektra megszerzéséért járó -, egyetlen ezüst trófeája (arany és platina nincs), is ezt hivatott jelezni, az egyes kertekbe eljutás csak bronzokat ér. Az 50 spektra begyűjtése nem könnyű, de motiváló feladat, emellett érdemes lett volna a pollenvesztés nélküli összes seed megnyitást is hasonlóképpen jutalmazni.
Az irányítás amilyen egyszerű, annyira zseniális. Azok, akik annakidején játszották és szerették a Commodore 64-re megjelent Amazing Spiderman-t, azok számára nedves álomképként lebeghet egy, a Pixeljunk Eden motorjával készült pókemberes játék. Hálóhintázni egész nap, de most már a hardver behatárolta keretek nélkül, pixel pontossággal, nagy felbontásban.

A HD pedig ennél a játéknál nyer igazán értelmet. A megrajzolt növények tűélesek és nem csak annak tűnnek, pontosan akkorák és olyanok, mint amekkorának és amilyennek látszanak. Mind szemmel, mind csáppal (vagy amije egy grimpnek van ahhoz, hogy kapaszkodjon) el lehet csípni a leges-legutolsó képpontjukat is.

A tónusoktól, átmenetektől mentes színek és a pulzáló zene különleges, egyedi atmoszférát teremt és azonnal elriasztja azokat, akiknek egyébként sem feküdne egy efféle játék.

Gold.
Blog hozzászólások
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
34. antaru  PlayStation.Community tag
2008.12.13. 07:34:57
LV4
ez csak egy kisvarosi spar volt.
ha latok olcson, akkor veszek, ha nem, akkor lehet, hogy majd megkerlek. a 150 tenyleg nagyon sok.
..:.:...:..:...:..:.:.......:.:...:..:..:.:..
33. Ghz
2008.12.13. 02:07:55
LV1
Válasz 31. antaru üzenetére:
Uhh elnéztem, 150 euro? Az rablás....
32. Ghz
2008.12.13. 02:06:56
LV1
Válasz 31. antaru üzenetére:
Hát figy én nagyon jól vettem a duty free shopban Londonban olyan 24ezer hufra jött ki. Ennyiért bármikor tudok neked venni egyet hazafelé + 1 ezres a töltő átalakító. De alapból itt kint 100 font egy játékkal, ha jól emlékszem. Ergo 25 és 30 között van az ára, így a 130 euro szerintem sok érte.
31. antaru  PlayStation.Community tag
2008.12.12. 19:48:43
LV4
Ja es egy gyors kerdes, hatha latod.
Holnap Becsben leszek, lehet, hogy veszek egy DSlite-ot.
Mennyi a realis es jo ar?
Ma egy hatarkozeli intersparban 149 Euroert volt kirakva.
..:.:...:..:...:..:.:.......:.:...:..:..:.:..
30. antaru  PlayStation.Community tag
2008.12.12. 19:45:05
LV4
Válasz 29. Ghz üzenetére:
tegnap adtak fel a csomagot, bizom benne, hogy hetfon meglesz (de legkesobb szerdan).

Addig nem olvasok tesztet, amig vegig nem toltam. :)
..:.:...:..:...:..:.:.......:.:...:..:..:.:..
29. Ghz
2008.12.12. 11:04:05
LV1
Válasz 28. NEXUS0001 üzenetére:
Tökéletesen egyetértek veled.

Most odaát nálunk éppen én vagyok a szemét, mert nem állok be az eurogamer imádok sorába. Az eurogamer főszerije dobott egy 6-ost a Princre. Ez már alapból vérlázító mert a főmenüje többet ér mint az idén megjelent játékok fele. Az meg, hogy nem játszott a játékkal 2 óránál többet az 100%. Baromságokat ír benne amikből lehet tudni. Ez pedig véleményem szerint az ő pozíciójában megengedhetetlen. És igenis elmehet a jó édes ................................. (ízlés szerint kitöltendő) mert már megint egy ilyen csodát kellett lehúzni, mivel nem volt elég trendi. És mivel lepontozta sokkal kevesebbet adnak el belőle, ergo nem lesz folytatás (pedig milyen zárása van, atyaúristen) és amikor visszatérnek a fos WW meg TT nyomvonalhoz akkor az Eurogamer szedi majd le elsőként róluk a keresztvizet is, hogy nem mernek újítani. És én drámázok...
28. NEXUS0001  PlayStation.Community tag
2008.12.11. 16:25:29
LV7
Nem jácctam a járékkal, de a probléma szerintem sem egyedi. Sok játéknál egyszerűen nem veszik a fáradtságot a tesztelők, hogy belemélyedjenek, elfogadják a készítők koncepcióját.

Kb úgy állnak hozzá, mintha én, aki nem szeretem, tesztelnék egy Mariós ugribugrit: nem veszik figyelembe a hagyományokat, azt hogy esetleg rajongótábor van mögötte, azt hogy az egyszerűség, nem primitívség hanem retro stilus. Mert pl a 8 bites korszakban is csináltak olyan játékot, ami lehet, hogy csak 5 pályából, állt de fél év kellett mire végig jutottál, mert annyira meg kellett tanulni. Ez egy külön stílus, egy szubkultúra.

Nem feltétlenül a játékok mennenek csak el a kezsuöl irányba, hanem soxor az újságírók is megengedik maguknak, hogy ne tisztelettel álljanak ehhez a műfajhoz, pedig pont nekik ez lenne a dolguk.

Szerintem.
Csak tudnám mit jelent ez a szmájli: 3D !?
27. antaru  PlayStation.Community tag
2008.12.11. 16:16:18
LV4
Az régi és nem játszottam vele nagyon.
Bár a "botrányra" emlékszem.

Ha nincs más, amit mostanában tesztelt és én is láthattam, akkor persze jó lesz.

A Prince kié lesz? Ghz?
Addig nem olvasom el, amíg végig nem játszottam.
(már postán van)

Na most félő, hogy megint utólag fogok okoskodni, miután véginyomtam és elolvastam a gameren, 576-ban és itt..
..:.:...:..:...:..:.:.......:.:...:..:..:.:..
26. Oldern
2008.12.11. 15:52:50
LV1
Válasz 25. antaru üzenetére:
PATAPON!
Miaz, hogy nem 10 pont? :D
25. antaru  PlayStation.Community tag
2008.12.11. 15:49:23
LV4
Válasz 24. Oldern üzenetére:
Na keresek egy hzx review-t és elolvasom.
Hogy megtalálta-e a tuti dolgot vagy epic fail-elt-e...:)
..:.:...:..:...:..:.:.......:.:...:..:..:.:..
24. Oldern
2008.12.11. 15:28:18
LV1
Válasz 22. antaru üzenetére:
Nem, ez egy létező hozzáállás, nem ő találta ki :D (A másik fajta változat, azaz engedtessék meg a kritikusnak, hogy olyan véleménye legyen, amilyet akar, számomra is szimpatikusabb).
23. antaru  PlayStation.Community tag
2008.12.11. 15:15:26
LV4
Válasz 20. Oldern üzenetére:
Persze vehetjük úgy is, hogy mankónak használtam az Edge tesztet. Könnyebb másra reagálni vagy azt kritizálni, mint elölről kezdve írni egyet.

Abban is van valami, hogy meg kell találni a játékban a kurvajót, de ez a mindenképpen benne van kijelentés nem teljesen kerek.
..:.:...:..:...:..:.:.......:.:...:..:..:.:..
22. antaru  PlayStation.Community tag
2008.12.11. 15:09:08
LV4
Válasz 20. Oldern üzenetére:
Eh...
Erre magától jött rá vagy valami elit-fórumon győzték meg? :D
..:.:...:..:...:..:.:.......:.:...:..:..:.:..
2008.12.11. 15:05:29
LV4
Válasz 20. Oldern üzenetére:
Csáo Oldi!:) Nem vágtatok még ki a klánból?
no pain, no gain
20. Oldern
2008.12.11. 15:03:36
LV1
Válasz 11. antaru üzenetére:
Arról volt szó, hogy a kurvajó MINDENKÉPPEN benne van a játékban (tudod, ez az amit a fanok szoktak hinni a kedvenceikről, legyen az bármi), és akkor jó a tesztelő, ha megtalálja a kurvajót benne. Ha nem találja meg, epic fail.

Na de mindegy : ) Nem azért említettem a megfelelni akarást, mert azt gondolnám, hogy így csinálod - nyilvánvaló, hogy egy művelt unatkozó ember nem fog a hétköznapi "körlevélküldés/mi változott az iWiW listámon" szintre süllyedni - ezért teljesen természetes, hogy ilyesmiken agyalsz.

19. antaru  PlayStation.Community tag
2008.12.11. 15:02:08
LV4
Válasz 18. hunsquall üzenetére:
Ezen olvasással lehet segíteni.
Vagy azzal, hogy kimész a hűtőhöz valami piáért és miután visszajöttél mást csinálsz. :)
..:.:...:..:...:..:.:.......:.:...:..:..:.:..
2008.12.11. 14:58:10
LV4
Amúgy meg fogalmam sincs, hogy miről írogattok:)
no pain, no gain
17. antaru  PlayStation.Community tag
2008.12.11. 14:57:08
LV4
Válasz 15. antaru üzenetére:
Nemtom, én életemben soha többet nem szeretnék már pontokat osztogatni. :)
Persze lehet, hogy fogok.
..:.:...:..:...:..:.:.......:.:...:..:..:.:..
2008.12.11. 14:53:31
LV4
Válasz 14. Masamune üzenetére:
Ja, hogy ha minden materia-slotba counter-t teszel, akkor 16-szor ütsz vissza?:)
no pain, no gain
15. antaru  PlayStation.Community tag
2008.12.11. 14:50:17
LV4
Válasz 14. Masamune üzenetére:
Nem. Nekem nem ilyen gondom van vele, a játék része nagyon jó, nagyon tetszik, de fél óra videózás két pálya között fizikailag lehetetlenné teszi azt, hogy elővegyem. Az MGS-sel csak ennyi bajom van.
..:.:...:..:...:..:.:.......:.:...:..:..:.:..
14. Masamune  PlayStation.Community tag
2008.12.11. 14:32:13
LV14
Egy idő után minden játék veszít a varázsából. Az FFVII-re se mondjuk ma már azt, hogy egy 10 pontos játék. Miért? Mert már elvesztette a varázsát, hiába veszem elő még most is, és fedezek fel benne új taktikákat , matéria kombókat. Az MGS4 szerintem elragadó. De nyílván veszít az erejéből egy idő után és ha az ember a köd lehullása után figyel észreveszi azt, hogy közel sem tökéletes. De azt hibának felróni, hogy érthetettlen az előzmények ismerete nélkül,ismétlem magam megint, badarság.
"Na de Gyurma Gyuszi!"
13. Masamune  PlayStation.Community tag
2008.12.11. 14:28:03
LV14
Válasz 10. Oldern üzenetére:
De a cikkíró erre hivatkozott, szal akkor ez egy nem profi cikkíró cikkje egy profi újságban.
"Na de Gyurma Gyuszi!"
12. antaru  PlayStation.Community tag
2008.12.11. 14:27:13
LV4
Válasz 8. Oldern üzenetére:
Igen. Jobb lett volna a szövegben nem használni név helyett a hét-tizedet.
Tényleg a tartalmi megközelítésével van bajom.

Az, hogy az Edge nagy név nem izgat, nem hiszem, hogy meghívna minket Jerry Springer a show-jába, hogy ott bunyózzunk. :D

Szerintem ennél a cikknél/játéknál nem volt igazuk, ha ezen felül bántónak tűnik az írás, az csak azért van, hogy legyen egy kis lendület benne.
..:.:...:..:...:..:.:.......:.:...:..:..:.:..
11. antaru  PlayStation.Community tag
2008.12.11. 14:23:53
LV4
Válasz 4. Oldern üzenetére:
Bizonyítási vágyam nincs a külföldiekkel szemben, egyszerűen csak ha már ennyit nyomtam az Eden-t és nem tudom letenni, akkor gondoltam, hogy megnézem, mit nem szeretett benne az Edge (valami kellett legyen, amiért 7/10). Aztán amikor elolvastam, a pontszám végül is teljesen lényegtelenné vált (ezt jobb lett volna odaírni a szöveg végére), ami bajom volt vele, az inkább az, hogy a játékban a relaxot, a nyugis kirándulást keresi és ezért zavarja az időlimit (ami nem időlimit, hanem felszedhető kristályokkaltölthető energiacsík) illetve emellett az, hogy teljesen repetitívnek ítélte a pályákat, pedig mindegyiken van valami újdonság.

Mit mondott Zoli? (Ez a rész így ködös) Ha arról van szó, hogy ha az ember megtalálja mondjuk a Metal Gearben a "kurvajót", akkor adjon rá nyugodt szívvel 10-et.
Régebben így gondoltam, de épp tegnap nézegettem a játékos polcomat, rajta a MGS4-gyel és elgondolkodtam, hogy mikor fogom én ezt elővenni.
A játék azzal a sok átvezetővel akadályozza azt, hogy játszani kezdje vele.

Nem ezt mondtam régen, de ma már nem adnék neki 10 pontot, közel sem.

Még egy téma: csak blogolgatok, nem "tesztelek" bár a kettő közt van átfedés. Az egész indítóoka annyi, hogy olvastam azt a pár (sok) elemzősebb szöveget. Nem akarok feltétlenül olyanokat gyártani, de megtetszett benne az, hogy a játék elemeinek hatását vagy összefüggéseit figyeli az író (többnyire Tim Rogers-ről van szó persze, de most tekintsünk el a kerülőútjaitól, bevezetőitől meg azoktól a asszociációktól, amiket leír, bár azok is jellemzők rá ugyanúgy).
Jobban átrágva az oldalukat (utoljára olvastam el persze a tudnivalókat) rájöttem, hogy azért csinálják az egészet, hogy megértsék/szétszedjék a játékokat, megnézzék a mechanizmusukban lévő hibákat, nyilván azért, hogy egyszer majd, amikor játékot fejlesztenek már ne kövessék el ezeket.

És nem is szeretném, ha minden játékteszt olyan lenne, mint azok, nyilván nincs is rá igény, de mivel nekem már az általános, bemutatós tesztek (őszintén) unalmasak, főleg azért, mert mindent lehet már tudni a cikk megjelenése előtt ezer évvel a videókból meg demókból, ezért örülnék, ha az itthon megírt játéktesztekben lennének efféle (számomra is érdekes) elemek.

Amit mondjuk most csináltam azt nem az, amilyennek egy ideális tesztet elképzelek, persze. Az előző két bejegyzés sem olyan. Inkább csak kísérletezgetés, aminek nem az a célja, hogy sokan szeressék vagy járjanak be anyázni, inkább csak tesztelem magamat, hogy észrevettem-e a játékban azt, ami a lényege.
Ha valakinek ellenvéleménye van, azt meg meg lehet rágni.
Nem megy még valami jól.
A Dead Space-nél egyszerű volt kiszúrni a dolgokat, adta magát az egész. A Tomb Raidernél viszont (tetszett a játék) kicsit megálltak a fogaskerekek.
A Pixeljunk Eden azért nem jó, mert rajtam kívül "öten" játszanak vele, de ők mind imádják, nem nagyon fog érdemben hozzászólni senki.

Mindegy, gyakorlásnak jó, nem tettem le én sem arról, hogy egyszer összerakjak egy játékot, persze itt elsősorban papíron megtervezésre gondolok, nem programozásra. Na és nem is valami úrületesen bonyolult dologra, inkább valami 16 bites gépeken is vígan elfutóra.

Na meg a másik oka annak, hogy ilyeneket írkálok az, hogy dolgozni járok, de nincs nagyon meló, ráérek.
Játszani nem játszhatok, netezni csak lebutítva, sutyiban. Olyan dolgokkal megint nem tudok foglalkozni, mint játéktesztelés, mert ahhoz otthon játszani kellene, határidőre. Itt érek rá, nem otthon.
Szóval - ahogy azt mindenki tudja - a net 90%-ban pornó és a maradék 10%-ot már elolvastam, marad az önkielégítés ilyetén formája.
..:.:...:..:...:..:.:.......:.:...:..:..:.:..
10. Oldern
2008.12.11. 14:23:43
LV1
Válasz 9. Masamune üzenetére:
Ha emiatt húzták le (mármint hogy nem ismerik az előzményt), akkor jogos a felháborodás, nyilván. De ez meg megint olyan dolog, amit egy profi magazin nem engedhet meg magának. (Más cikkírónak kell adni akkor a játékot).
9. Masamune  PlayStation.Community tag
2008.12.11. 14:03:00
LV14
Válasz 8. Oldern üzenetére:
Ignoráltam a pontszámot én is, hiszen alapjáraton elfogult vagyok. De ez mint kitétel, mert ugye olvastam a cikket meg is van mindkét MGS4-es EDGE, szerintem badarság. És jó példa erre Drizz is, mert azért lehúzni a Drága Dárk Elf kalandját mert nem ismered az előzményeit, ostobaság.
"Na de Gyurma Gyuszi!"
2008.12.11. 14:00:04
LV1
Válasz 6. Masamune üzenetére:
Nyilván, és a pontszám nem is a rajongóknak szól - én például baromira magasról teszek arra, hogy Salvatore 2008-es Drizzt regénye rosszul sikerült-e a kritikusok szerint, vagy sem. Mivel több tucatszor olvastam az összes előzményt, ignorálom a "pontszámokat".

De ettől még el lehet helyezni a kötetet a sorozatában is (és úgy általában) - erre való a pontszám. Elvileg.
7. Masamune  PlayStation.Community tag
2008.12.11. 13:55:11
LV14
Válasz 5. Oldern üzenetére:
Szerintem ezt senki sem tudhatja.
"Na de Gyurma Gyuszi!"
6. Masamune  PlayStation.Community tag
2008.12.11. 13:54:29
LV14
Válasz 4. Oldern üzenetére:
Azért 8 pontot adni egy játékra mert az előzmények nélkül nem annyira élvezhető, badarság...főleg egy franchise 4. részénél. Olyan mintha a Gyűrük urát a 3. résszel kezdenéd, nem ésszerű.
"Na de Gyurma Gyuszi!"
2008.12.11. 13:53:53
LV1
Jah, és lehet hogy a naivitás beszél belőlem, de nem hiszem, hogy pont az EDGE-nél tesztelnék olyan emberek a játékokat, akik nem veszik a fáradtságot, hogy alaposabban elmélyüljenek benne.
2008.12.11. 13:51:29
LV1
Amikor játékot tesztelek, sosem érzem úgy, hogy bizonyítanom kellene a külföldi tesztekkel, tesztelőkkel szemben.

Pont a Fallout 3 volt az, amivel szemben meg tudom érteni az Edge 7-esét (vagy hatosát, már nem is tudom), pedig én 9.4-et adtam rá. A Fallout 3 egy elképesztő játék, és tényleg csak ajánlani tudom mindenkinek, de emellett pedig tisztában vagyok azzal, hogy egy szigorúbb, a videójátékot nem mint önmagának szánt szórakozást figyelő újságíró a nagy egészhez nézve nem érez annyi potenciált a játékban, hogy ilyen magas pontszámot adjon neki.

Zoli mondott erről pár sort, olyan latin kifejezések használatával, amiről fogalmam sincs: a lényeg, hogy sokan úgy gondolják, a jó benne van a videójátékokban, és az a jó tesztelő, aki ezt felismeri. Tehát egy MGS4-ben benne van a 10 pont, aki 8-at mer adni rá, az egy szánalmas véglény. Túlozva, nyilván. Na, én speciel nem így gondolom.
3. Masamune  PlayStation.Community tag
2008.12.11. 13:48:16
LV14
Válasz 2. antaru üzenetére:
Azért ez kemény magyarázat:D Maradjunk a cikinél:D
"Na de Gyurma Gyuszi!"
2. antaru  PlayStation.Community tag
2008.12.11. 13:46:57
LV4
Válasz 1. Masamune üzenetére:
Nem bugyuta, hanem olyan kellemetlen, kényelmetlen.
Mint mondjuk meglátod, hogy a kutyád a szomszéd nénire jobb lábába kapaszkodva imitálja a dugást, de téged még nem látott meg.
Próbálod elkerülni őket, nem sikerül, aztán meg úgy csináltok, mintha nem történt volna semmi. :D
..:.:...:..:...:..:.:.......:.:...:..:..:.:..
1. Masamune  PlayStation.Community tag
2008.12.11. 13:36:44
LV14
Az awkward szóról nekem mindig valami madár jut eszembe. Amúgy talána bugyuta a megfelelő forditása ennek a kifejezésnek.

A c64-es Szpájdi pedig undoritó szemét játék volt:) Imádtam. De végig vinni sosem tudtam, mindig befigyelt a csontváz.
"Na de Gyurma Gyuszi!"
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
LV4
PlayStation.Community tag
PSC Kredit
7830 pt
PS4     PS3     PS2
PS Vita     PS One     PSP    


PlayStation.Community
Név:
antaru
Fórumhozzászólások száma:
166 db
Hír/cikk hozzászólások száma:
790 db
Utolsó belépés:
2015.08.08. 09:52:46
Regisztráció ideje:
2008.10.02. 15:26:23
Barátaim:

PlayStation.Community Trófea

PlayStation®Network Online ID