PlayStation.Community Blog ›› NEXUS0001

14 hozzászólás

2019.10.30. 01:13:08

Utolsó hozzászólás: arhatati

2019.11.02. 11:41:23

Megosztás
Értékeld a blogot!
Amíg várom, hogy a BF5 letöltse az aktuális 1.27 patchet és az új Pacific tartalmat, gondoltam összedobok egy pár sort a jelenleg népszerű FPS-ekkel kapcsolatos gondolataimról.
A kempingezés miatt sokunk száját elhagyta már az online FPS-ezés során elhangzó leggyakrabb felkiáltás: *#&@ß+* Ez meg hogy!!!??? Miközben persze, azért legyünk őszinték, esetenként nekünk is jól esik néha a játékostársak ilyen módon történő megtréfálásának útját választani.
Most a legutóbbi COD:MW reinkarnáció kapcsán merül fel hogy a kemper barátaink agyonvághatják a játékot. https://n4g.com/news/2304343/does-modern-warfare-have...
A cikkben felvetik, hogy az Infinity Ward okolható a játékot nyilvánosan és többrendben megerőszakoló ezen taktikai megoldás túlzott eluralkodásáért, amikor is a szokásos kissé szűk, klausztrofób, COD-ra jellemző pályatervezés helyett, egy realisztikusabb, több nyílt teret alkalmazó irányba mentek el.
Nyilván a COD a korábbi, bevált pályatervezési jellemzői miatt, amikor egy viszonylag könnyen kitapasztalható útvonal mentén folyamatosan körbe-körbe haladva egy kisebb rush csapat uralhatta a játékot, a kemperek megjelenése, és a játékmenetet eluralása meglepetést okoz sokaknak. Ők egyszerűen nem ilyen lovat akartak, kérik vissza a régi COD-os élményt. Amivel bizonyos mértékig egyet is értek, bár jómagam pont amiatt szakítottam ezzel a szériával, mert egy idő után kicsit üresnek és repetitívnek tűnt a sáskajárásszerű körbe körbe rohangálás. Ha a probléma valóban nem abból fakad, hogy csupán csak nem ismerik egy új játéknál a játékosok a pályákat, a lehetőségeiket, a fegyvereket, akkor felmerül, hogy bizony a fejlesztők elvétették az online FPS-eknél a működést, a taktikázást biztosító kő-papír olló elvet. Ha sznájperrel, jösz mi tankkal megyünk, ha tankkal jöttök, mi panzerfausstal megyünk....
Igazából a COD ilyen fajta vélt, vagy valós hiányosságainak boncolgatását itt abba is hagynám, mert a bétán kívül nekem se sok tapasztalatom van ezzel a játékkal. Azonban érdekes módon én is, már ott beleütköztem ebbe a jelenségbe, amit akkor a kezdőgámer mindenbe belefutó bénaságának tudtam be. Minden estre várom a fejleményeket, hogy az Infinity Ward új utakra lépésének botladozása végül tényleg olyan súlyos-e, mint ahogy egyesek érzik, vagy csak egy tanulással és/vagy néhány patchel megoldható probléma. Utóbbi esetben nyilván magam is beszerzem majd a játékot, amikor majd túllép ezen a „fizetős-béta“ szakaszon.

Ugyan ilyen vádak érhetik persze a népszerű online szájkarate módján megjelenő konzumhábúzásnak ebben a műfajban a másik oldalát jelentő BF sorozatot. Ott persze a nagyobb pályákat a DICE tervezőcsapata már nagyobb rutinnal kezeli, de néha ott is megbicsaklik a lendület és van olyan pálya a BF5-ben is, ahol egyszerűen simán beszorulhatunk a bázisállomásra pl Conquer módban. Ilyenkor, amikor is az ellen már az összes célpontot elfoglalta a felgyorsult számláló is felfokozott ütemben pörgeti lefelé a kis zászlóinkat, spawn pontjainkat, ezzel is gyorsabban véget vetve a gyakorlatilag kilátástalan szenvedésünknek. Nem szép megoldás, mert se egy megkerülő alagút, se egy csapatszállító, amivel a bennünket kínosan presszionáló jóízűen kempingsajtot fogyasztó ellen hátába kerülhetnénk. Kb. a második ilyen 600-0-ás megszégyenítő vereség esetén, szerintem teljes joggal választja az ember, hogy a nem szép quitterkedéssel nemes egyszerűséggel otthagyja a lúzercsapatot.

Ennél dühítőbb jelenség, és ha használnám a játék csetfunkcióját, már nyilván ezerszer kibaxtak, és a következő évezredig bannoltak volna a saját csapattársaimat illető keresetlen szavaim miatt, amikor is lenne ugyan lehetőség a kitörésre, de azt veszem észre, hogy mindenki kisnyusziként hasal a fűben és meg nem mozdítja a redves seggét, pedig egyetlen pontot sem birtoklunk és a számláló őrült módon ketyeg. Ilyenkor persze marha kevés az is, ha a saját kis lelkes 4 fős brigádunk töretlen lekesedéssel Zrínyiként rohan ki a záporozó géppuska és sznájpertűzbe, vagy pattanunk egy csapatszállítóba, ha a többség mentálisan dezorientált, mert nagyvonalúan elfelejtkezik arról, hogy nem dítmecs játékmódra jelentkezett be. Magam részéről ebben az esetben is a quittelést és néhány korty sör plusz lenyugtató cigi kombót választom.

Folyt köv.
Blog hozzászólások
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
14. arhatati  PlayStation.Community tag
2019.11.02. 11:41:23
LV2
Válasz 11. NEXUS0001 üzenetére:
Addig is:

https://youtu.be/xPPXnU4vR2k
Question van? Van.
13. arhatati  PlayStation.Community tag
2019.11.02. 11:38:34
LV2
Válasz 11. NEXUS0001 üzenetére:
Tényleg a Killzone-t el is felejtettem, mondjuk hozzám a 3. rész idején jutott el, a 2-ben csak kevés időt töltöttem, de mindkettő nagyon jó volt.

A Battlefront-ban ideig/óráig elvoltam, de kb azon kívül semmi. Az árkádos vonal sajnos így van, de azért még bízom benne, hogy talán 2 év múlva kaphatnánk egy modern hadviselést, esetleg egy BC 3-at.

Addig is, ha esetleg kell egy team mate néha napján, akkor szólj és csatlakozok. :)
Question van? Van.
12. NEXUS0001  PlayStation.Community tag
2019.11.01. 16:57:04
LV7
Válasz 9. Soliver101 üzenetére:
Nekem sem elsősorban az ellenfél sznájpereivel van gondom. Ha megtalált akkor ügyes volt. Ha viszont 2-3X is elkap, hát az már az én balfaxságom. Valóban a mesterlövésznek pont az a dolga, hogy lapuljon, meglepjen amikor nem számítok rá, amikor elfelejtek paranoiásan fedezékről fedezékre haladni. Bünti a hülyeségért.

Az még nagyobb bünti, amikor viszont megnézed a mapet és azt látod, hogy a teljes csapatod sunyizik, a játék meg elúszik.

Most viszont találtam még egy kóros estet: az építőmestert. Teleerődíti az egész pályát, ami persze nem akadályozza meg jelentősen az ellenfelet, hogy elfoglalja a pontot, főleg ha ő a csapatból egyedül maradt ott tevékenykedni és mindennel el van foglalva, pl hogy az aktuális mesterművét befejezze, csak azzal nem, hogy védekezzen. Nyilván mert van olyan küldi, hogy építs x-ezer tárgyat és akkor kapsz némi CP-t. Aztán persze te meg xopsz rendesen, amikor megpróbálod visszafoglalni, mert Minotaurusz labirintusa semmi, ahhoz képest, mint amit ő odarittyentett. XD
Csak tudnám mit jelent ez a szmájli: 3D !?
11. NEXUS0001  PlayStation.Community tag
2019.11.01. 16:46:51
LV7
Válasz 10. arhatati üzenetére:
Hasonló pályafutásom volt nekem is, még a Killzone2-vel nyomtuk viszonylag sokat online-ba. :)

Szerintem mióta a SW Battlefrontot is csinálják, azóta annak árkádosabb jellege szivárog át a Battlefieldbe is. Ez néha nem is olyan rossz, de messzebb került a sorozat az eddigi szintet jellemző egyfajta realizmustól, az biztos. Több játékost vonzhat persze, de ez sajnos az átlag kvalitást erősen lefelé húzza.
Csak tudnám mit jelent ez a szmájli: 3D !?
10. arhatati  PlayStation.Community tag
2019.10.30. 20:08:49
LV2
Válasz 7. NEXUS0001 üzenetére:
Én MW1-el kezdtem az FPS, multis pályafutásomat, amennyiben lehet így nevezni. Aztán jött a Bad Company 2, BF3. Mondjuk nálam azóta is az az etalon, nekem személy szerint jobban tetszett, mint a 4, hiába a generációváltás. A BFV annyira nem fogott meg a béta alatt, ezért nem is vettem meg, maradtam az egynél. Azóta sajnos én is csak egyedül csapatom, viszont néha a cimborám becstalakozik, akkor ég és föld a különbség. :)
Meg most a COD, ami viszont nagyon tetszik és kellemes csalódás az utóbbi pár év részéhez képest, de ugye az teljesen más.
Question van? Van.
2019.10.30. 18:34:30
LV1
Rohadt unalmas az a nyafogás ami a rush-fanatikusok produkálnak... Egy sniper mi a f*szt csináljon? Védi a pozícióját, és "kempel", ennyi erővel a a sok nuke-youtube speed majmokra is kitalálhatnának valami ellenszert.. most is inkább nekik kedvez a játék, úgy vannak elosztva a perkek, hogy gond nélkül tudnak rohangálni, ráadásul az hogy rohadt hangosak a lépkedések és ők használják a dead silence-t megint előnyben vannak...
8. NEXUS0001  PlayStation.Community tag
2019.10.30. 17:46:38
LV7
Válasz 4. ALF22 üzenetére:
Nem tudom, szerintem BF5-ben talán legalább van lehetőség a rush-partyból való kitörésre. Simán vannak olyan pontok, ahol a nagy kavarásban épp nincs senki. Egy kis csapattal ezeket megcélozva simán ki lehet zökkenteni az őrületből a többieket.
Csak tudnám mit jelent ez a szmájli: 3D !?
7. NEXUS0001  PlayStation.Community tag
2019.10.30. 17:43:43
LV7
Válasz 3. arhatati üzenetére:
Hát én még a COD4MW idejében nyomtam rendszeresen PS-es csapattal. Jó kis időszak volt. A BF5 kicsit fellelkesített, mert rengeteg lehetőség van benne. Talán jobban kéne a klános, közösségi oldalt erősíteni, keretet adni neki. Mert most látok egy-két arcot, akik nyilván klánoznak, nyilván más játék kapcsán verődtek össze. A többség, mint én is viszont csak egyéni harcát vívja a világ ellen. XD
Csak tudnám mit jelent ez a szmájli: 3D !?
6. NEXUS0001  PlayStation.Community tag
2019.10.30. 17:38:57
LV7
Válasz 2. martin üzenetére:
Abszolút így van. Csak ennek van logikusan egy sorrendje, előbb elfoglaljuk a pontot, majd kempelünk. Nem pedig a játék kezdetekor bevetjük magunkat a tökig érő fűbe oszt várunk. A többiek meg csináljanak, amit akarnak.

Öcsém most vett egy gémer monitort. Van bekapcsolható célkereszt rajta! XD
Csak tudnám mit jelent ez a szmájli: 3D !?
5. NEXUS0001  PlayStation.Community tag
2019.10.30. 17:36:33
LV7
Válasz 1. TCr64EU üzenetére:
Hát igen, ha csak egy ésszerű 4 fős brigád összejön, akkor nagy valószínűséggel lehet nyerni a meccset, de ha nem, akkor is egy jó kis játék jöhet ki belőle. Kár hogy 20-ból 1X van ilyenben részem. :(

Két együttműködő csapattal viszont bármilyen meccs biztosan megnyerhető lenne.
Csak tudnám mit jelent ez a szmájli: 3D !?
4. ALF22  Son of Liberty
2019.10.30. 16:00:26
LV26
Kempelés ellen ott volt a score streak. Nem értem minek kellett ismét a kill streak. Ezzel is azt sugallják,hogy szard le a feladatot és lapulj. Jobban megéri.
A domination meg alapból egy értelmetlen kergemarha kór keverve kempeléssel. Körbe körbe rohangálni pontról pontra. AMit elfoglasz, otthagyod és mész a következőre, hogy közbe az ellen ugyanezt csinálja fél fordulattal elötted vagy mögötted. Esetleg bevéded kempeléssel. A leghülyébb játékmód. Battlefieldben mindez megfejelve nagy pályán 5 ponttal.
3. arhatati  PlayStation.Community tag
2019.10.30. 14:18:39
LV2
+1
Anno utoljára a BF3 idején, meg még a BF4 elején voltam nagyon jó csapatban. Több sráccal pl innen, meg Empi is, amikor szervezte a csapatásokat a 3 idején. Sajnos igen, kezd kihalni a csapat/taktikus mentalitás- vagy ki is halt, tisztelet a kivételnek és ez megöli a játékot. Mert tény ugye, hogy egy sniper-nek kempelnie kell, csak maximum kicsit arrébb rakja a helyzetét, hogy segítse a csapatát. De ez ma már nem jellemző, meg anno a kasztok is jól le voltak osztva, hogy segíteni tudjuk egymást...

Ám, ha tudtok ilyen jó brigádot szóljatok.:)
Question van? Van.
2. martin  Főszerkesztő
2019.10.30. 11:11:25
LV27
Mesterlövészként nehéz lenne nem kempelni - bár ebben az elbaszott, komplexusos degeneráltakkal teli világban már kitalálták a tévére ragasztott célkeresztet is ugyebár, szóval úgy sem kötelező...
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
1. TCr64EU  Choose life
2019.10.30. 10:26:14
LV22
Érdekes, hogy amíg nem az agyatlan össze-vissza rohangálás, hanem a csapatjáték volt ezeknek a multis lövöldéknek az alappillére, addig a kempelés (egy egészséges mértékig) teljesen normális "játékelem" volt, mert ha védeni kell egy pontot, vagy egy átjárót, akkor eleve nincs értelme megállás nélkül mozogni.

És pont a mondatom elején lévő jelenség miatt hagytam el - most már úgy érzem véglegesen - a BFV-t, mindenki úgy rohangál agyatlanul fel-alá, mintha elkapta volna a cifrafosás, mindenféle csapatszellemet mellőzve, egymástól teljesen függetlenül mozogva, a csapattársakat szarba sem nézve.

Mindeni rohan az első zászlóra (ahelyett, hogy a másodikat-harmadikat kellene elsősorban elfoglalni), minden medic képes a legnagyobb össztűzben feléleszteni, stb... mert ugye kell az a kibaszott 100 pont, mert ettől nagy az egója a nyomorultnak, ha felvillan az a kurva pontszám a tévéjén.

Gyanítom, hogy azért rinyálnak a játékosok a kemperek miatt, mert elfelejtettek taktikusan / lassan játszani és lépten-nyomon belesprintelnek 1-1 ilyenbe.
"Mert a kamion a miénk és el akarunk menni vele!"
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
LV7
PlayStation.Community tag
PSC Kredit
4050 pt
PS4     PS3     PS2
PS Vita     PS One     PSP    


PlayStation.Community
Név:
NEXUS6
Fórumhozzászólások száma:
201 db
Hír/cikk hozzászólások száma:
1855 db
Utolsó belépés:
2019.11.13. 01:11:25
Regisztráció ideje:
2008.09.08. 00:15:43
Barátaim:

PlayStation.Community Trófea