PlayStation.Community Blog ›› tekiste

2019.10.23. 07:54:54

Megosztás
Értékeld a blogot!
Nincs is annál jobb érzés mint amikor egy hosszú repülőút után határozottan belekapaszkodik a futómű a kifutópálya aszfaltjába...
Sokat utazom. Egy évben többször is. Szeretek utazgatni rövidebb időre, csak kicsit kikapcsolódni a mindennapokból. Az a baj (ha ez baj), hogy nem az a fajta utazó vagyok aki mindig máshova megy kikapcsolódni, hogy valami újat lásson, hanem szeretek visszatérni a megszokott, ismert helyekre.
10 éve kezdődött, Párizsban voltam először. Ezután jött Nizza, ami régi vágyam volt. A harmadik úticél Málta volt és itt kezdődtek a "bajok". Olyannyira megtetszett a sziget már az első nap, hogy tudtam, még visszatérek. Végül a következő 5 évben nem is mentem máshova.

Azért természetesen engem is néha elér a vágyódás valami új után, így 2015 januárjában felszálltunk egy délre tartó gépre ami olyan messze vitt amilyen messze még sosem voltam. Pár órával később a télikabátainkat hátrahagyva sétálgattunk a világ második leghosszabb városi (city) strandján a 25 fokos melegben. Teljesen más volt mint az addig "megszokott" Málta és ez tetszett benne a legjobban. Máltán él annyi ember, mint Las Palmasban. Ez egy nagy világváros mindennel amivel azok járnak.
Útjaim során szeretek úgy élni ahogy azt a helyiek teszik. Én személy szerint nem kedvelem az all inclusive utakat, de még a félpanziót se, semmit. Kinézem hova járnak a helyiek enni, inni, szórakozni, vásárolni és én is úgy teszek. Így a legjobb, így tényleg eléri az út a célját, hogy pár napra kizökkenj. Emellett szeretek nagyokat sétálni is és azt Las Palmasban is nagyon jól lehet. Inkább a túristák által kevésbé látogatot tterületeket, utcákat kedvelem, de amúgy szeretem a nyüzsit. 20-25 kilométereket simán lesétálok egy-egy nap. Valahogy ezeken a kicsi szigeteken rengeteg az elhagyatott épület, vannak helyek ahol egész utcák lakatlanok. Egyszerűen hihetetlen érzés éjszaka sétálni a szemerkélő esőben a kihalt utcákon ahol sötéten bámulnak le rám a házak ablakai és valaha volt üzletek cégérei...
Máltában is ezt szeretem, Valletta a bejárattól távolabbra eső felében több utcában még közvilágítás sincs. Valaha 15 ezren lakták a várost, most jó, ha van 6-7000 ember. Olyankor sötétedés után csak én meg néhány anyaszomorító sorozatgyilkos van csak arrafelé az utcákon, leírhatatlan érzés... Na, de vissza Las Palmasba.
Késő éjjel, mikor már elég a sétából, irány a park, ott mindig van nyitva valami ahol enni, inni, szocializálódni lehet. Melegek az esték, nehéz aludni néha. 26 fok volt utolsó este is éjjel 1 órakor még. Ilyenkor kell találni valami kisebb talponállót ahol idősebb helyiek gitároznak, énekelnek. Úgy beszélnek hozzád spanyolul, mintha az anyanyelved lenne, de te csak mondj igent mindenre amit mondanak. Sí-sí, abból nagy bajod nem lehet azon felül, hogy előbb-utóbb a fejedbe száll a sangria. Hazafelé, még ha kerülő is, menj a parton.
Nappal, pláne ha jön a kalima, csak a vízpart marad. Fekszel, úszol, fekszel, úszol. A turistacsapdákkal (méregdrága éttermek, pubok) nem foglalkozol, azt hagyod az igazi turistákra. Kicsit búvárkodsz is, mert a La Barra egy nem semmi képződmény, élvezet mellette kicsit körülnézni.
(bónuszpont jár ha tudod mi a zene a videó alatt...)

Késő délután pedig amikor - ha szerencséd van - 35 fok köré hűl a levegő elindulsz, hogy tapasztalj egy kis csordafílinget. Erre jó bármi, akár egy korai fröccs vagy a gym az óceán partján, de ha igazi élményt akarsz akkor kimész a meccsre pár órával a kezdőrúgás előtt.
Kicsit nagyon durva megmászni a stadionig vezető utat ezért a mezt csak az érkezésed után veszed fel. Majd, a lehűlést segítendő, megiszol néhány malátaszörpöt miközben elvegyülsz a táncoló tömegben. De nem baj, ha nem kedveled az ilyen irányú tevékenységet, sok minden van még. Lehet nem a városban, de van egy másik sziget egy órányi hajóútra, Tenerife. Átugrasz, megnézed a világ legnagyobb pingvináriumát, már ha annyira imádod a pingvineket mint én, meg a gyilkos bálnákat. A világ egyik legjobb állatkertje található a szigeten, közvetlen Spanyolország legmagasabb pontjának a lábánál. Egy élmény ez a park, imádom.
Megint jön az este, a főétkezés, vagy nálam néha az egyetlen napi étkezés ideje. Elindulsz be a város sűrűjébe, hogy miután azon átvágtad magad, betérj egy kis helyi étterembe, ahol a tengerparti árak töredékéért elfogyaszd a kengurusültöd, zebrasztéked vagy a pitonpörköltöd. Szerencsére elég könnyen lehet ilyeneket találni a neten. Aztán miután besötétedett lemész a partra, leülsz a homokba rajzolgatni kicsit, hallgatni az utcazenészeket, vagy megmártózni egyet a sötétben.

Szóval, én ezt imádom. De most, 4 év és 9 látogatás után ismét erőt vett rajtam a változtathatnék. Nemrég jöttünk haza utolsó utunkról ami szintén szuper volt, de én már ott és akkor éreztem, hogy más kellene és elhatároztam, hogy ez az út lesz az utolsó.
Már csak két kérdés nyitott, hogy találok-e másik úticélt lehetőleg még idén és, hogy meg tudom-e állni, hogy tényleg ne menjek vissza.
Szeretem Las Palmast és sajnos nagyon nehezen tudok megválni olyan dolgoktól, amit szeretek. Egyelőre azt mondom ennyi volt.
Imádom a hétköznapi Las Palmast és szerintem neked is ki ezt olvasod tetszeni fog.
Utolsó nap, az utolsó sétámon csináltam egy "búcsúvideót" erről a kis szívemcsücskéről. 25 perc lett vágás után és így is csak egy töredékét jártam be a városnak.

¡Las Palmas! Gracias a todos, adiós...
Blog hozzászólások
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
3. ALF22  Son of Liberty
2019.10.23. 07:54:54
LV26
Ugyanígy vagyok Planicaval (Szlovénia). Szombatom megyünk ismét. Gyerek edzőtáborozik,mi meg addig kirándulunk. Ha valahová emigrálnék inkább Szlovéniat választanám Ausztria helyett. Kranjska Goran a főutcán van egy vendéglő. Kiülsz az utcafrontra kávézni, sörözni, nézed a várost, mögötte közvetlen a hatalmas hegyeket és irigyled őket.
2. zola0306  SonsOfSaRock
2019.10.23. 05:50:23
LV16
30-án zúzunk "haza" Tenerifére.
Alig várom.
Lehet nem is annyira a helyet, mint inkább a sok barom nélküli napokat.
"Nem isten az ami ilyennek teremtett!"
1. casualgamer  PlayStation.Community tag
2019.10.23. 02:58:40
LV1
Puerto de la Cruz-ban voltam Tenerifén 4 éve. December 20-án 30 fok volt,és karányonyi díszek. Nagyon sajátos a hangulat. Éjfélkor kint vannak még a helyiek az utcán. Zenélnek énekelnek,bandáznak. Nov13-tól van szabadságon a barátnőm is,Gran Canaria-ra tervezünk menni.Alig várom.