PlayStation.Community Blog ›› Binder

6 hozzászólás

2019.01.16. 00:26:46

Utolsó hozzászólás: Binder

2019.01.16. 16:09:42

Megosztás
Értékeld a blogot!
Az autó-szimulátoros topikokban, főleg a GranTurismo topikjában, sokszor felmerül ez a téma.

"bezzeg a kormányosoknak könnyű"
"ha kormányom lenne, gyorsabb lennék"

Úgy gondoltam, ideje lenne utánajárni, hogy is van ez.

*

Aki leginkább/kizárólag kormánnyal játszik, az értelemszerűen nem megy jól kontrollerrel, de a saját tapasztalatom szerint, nem leszel gyorsabb, pusztán csak abból kifolyólag, hogy kormány mögé ültél.

Ezt a kérdést úgy kell vizsgálni, hogy aki eddig DS4-el tolta, az megy e (számottevően) jobb köridőt kormánnyal. A válasz egyértelműen NEM.
Mert ez nem így működik. Ha tudsz vezetni, az egy technikai dolog. Semmi köze a kormányhoz. Igen, kormánnyal izgalmasabb, pontosabb, izommemóriába épül minden, sokkal intenzívebb. Stabilabban lehet autózni vele ugyanazokat a köridőket hosszú távon, ennek oka pedig csupán annyi, hogy kontival könnyebb elbambulni ha fáradt vagy. Alapvetően elég ingerszegény DS4-el vezetni. De semmiképp sem lassabb. Aki ügyes, az kontival is ügyes. Nem egy UFO barátom van, akik kontival is ugyanúgy elkenik a számat (és még sokmindenkiét).

Mentünk úgy Hatrix barátommal online, hogy ő kormánnyal TC-vel, én meg kipörgésgátló nélkül kontival. Gond nélkül tudtam a lökhárítójára akasztva autózni ugyanúgy, mintha kormánnyal mentünk volna.
Szarka barátom pedig úgy hagy ott akármivel, mintha behúzva hagytam volna kéiféket, hiába megyek kormánnyal én is.

Kontinak amúgy van egy nagy előnye.
Történetesen egy adott sebesség fölött, nem engedi tapadáshatáron túl fordítani az első kerekeket! Kormány esetén ezt a határt neked kell megtalálni, igény szerint át is lépheted (Driftnél hasznos).
Ez egy kis tapadásvesztés után korigálandó műveletté válik, gázelvétel vagy kormányszögmódosítás által. Mindkettő időveszteség.

*

No de lássuk ezt pontosan, számokkal. Készítettem egy alapos tesztet.
Nürburgring Nordschleife, Circuit Experience. Kipaszíroztam amit csak lehetett a szakaszokból és a full körből is...kontival és kormánnyal is addig toltam, amíg már nem tudtam jobbat menni.
A végeredmény pedig...ezredek vagy századok voltak a különbségek.

Csináljatok Ti is teszteket, kiváncsi vagyok nektek mik a tapasztalataitok.
Fontos hogy csak olyan teszteljen, aki sokat játszott kontival és kormánnyal is, vagy ha más a felállás, akkor azt jelezzétek.
Az is fontos hogy ne 1-2 kört menjetek, sőt az lenne a legjobb, ha egy általatok jól ismert autó+pálya kombót tolnátok. Nem a körrekord a lényeg, hanem a különbség a két periféria között.

Iderakom az én részidőimet:
(nem fontos ugyanitt tesztelni)

Circuit Experience - Nürburgring Nordschleife
Szakasz: Konti (DS4) - Kormány (T300)
1: 0:40.361 - 0:40.309
2: 0:37.506 - 0:37.486
3: 0:27.845 - 0:27.845
4: 0:48.634 - 0:48.527
5: 0:47.867 - 0:47.747
6: 0:30.399 - 0:30.379
7: 0:13.619 - 0:13.706
8: 0:47.492 - 0:47.290
9: 0:43.448 - 0:43.119
10: 0:24.847 - 0:24.724
11: 0:36.551 - 0:36.444
Full kör: 6:43.374 - 6:42.833

*

Tehát összességében kijelenthetjük, hogy kormánnyal jobb lehetsz, de nem gyorsabb leszel, inkább stabilabban/megbízhatóbban autózod azt, amit tudsz.
Blog hozzászólások
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
6. Binder  Drift & Photo
2019.01.16. 16:09:42
LV22
+1
Válasz 5. HolfyTeebee üzenetére:
Én is köszönöm hogy vetted a fáradságot és leírtad a saját történetedet.
Én magam is bejártam a kormányos ranglétrát. Volt 15 éve FFB nélküli perecem, márkára már nem emlékszem, nagyon régen volt. Képem sincs róla...utána viszont minden megvan...2006 körül építettem az első állványomat, még PC_hez, CollinMcRea -hez. Erről már van képem (cockpites blogba majd bekerül) azon egy Thrustmaster Ferrari kormány volt...ma ez a T80-as modell...amiben most már nincs FFB, de akkoriban még volt...az egy PC/PS2-es kormány volt. Túlzottan nem rántot be.
Aztán volt Logi MOMO. Az is FFB_s de ugye keveset forog...PS3 GT5-el próbálgattam, de éreztem ide több kell. Akkor határoztam el hogy veszek valami komolyabbat. DFGT és a G27 közt vaciláltam. Végül a jóval drágább (30.000 vs 70.000) G27 mellett döntöttem...úgy gondoltam nekem kell a filling...kell a kuplung meg a H váltó.
Meglett, ismét építettem egy már valamivel komolyabb állványt, de ezis csak amolyan kanapé elé rakós cucc volt.

2013-ban vágtam bele a nagy cockpit építésébe. Helyhiány miatt lényege az volt, hogy egy dohányzóasztallá lehessen átalakítani, de emellett egy valódi autó hű másolata legyen. 3 hónapig tartott a tervezés és az építés...esténként/éjjelente tudtam vele foglalkozni. Annyira tökéletes lett, hogy ezt használom a mai napig.

És itt jegyezném meg hogy a jó kormány mellett, minimum ugyanannyit számít egy jó cockpit is!
Amikor meglett a G27 a GT5-ben mentem kontival minden pályán amit tudtam...elmentettem a szellemkört...egy fehér autóval. Utána egy feketével próbáltam ugyanazt megfutni kormánnyal...a közelébe se voltam. Sok idő kellett mire megtanultam kuplunggal úgy vezetni hogy hozzam a kontis időimet. :)
Az eredmény: GT6 - G27: https://youtu.be/yVcRV5aOi_o

A DirtRally-ban kontival is kuplunggal megyek...:)

Azóta szintet léptem...évek óta foglalkozom a kormányokkal, készül a kormányos enciklopédia, sokaknak segítek a témában...volt szerencsém kipróbálni mindent ami kormány témában szóba jöhet, a DD szervókig bezárólag.

Jómagam is nehéz döntés árán jutottam a T300-hoz és imádom.
Az utolsó lényegi fejlesztés a szimultor témában, most karácsonykor történt...beneveztem egy VR-ra...ami az autómásolat cockpitemben egészen elképesztő élményt nyújt.
5. HolfyTeebee  PlayStation.Community tag
2019.01.16. 15:46:35
LV3
+1
Konti vs kormány:

Ez egy igen jó feltevés és összehasonlítás.
Kb 99ben vettem egy kormányt, ami a F1 98 és a Gt 1-2höz nagyon jól szuperált. Tejfölösszájú voltam, de mivel hamar elkezdtem dolgozni iskola mellett, megengedhettem magamnak. Fantasztikus élmény volt.
A ps2 éra csak joy-al ment, gt 3-4 csak kontival futott, így is kimaxoltam.
Ps3, gt5 még kontival, viszont a 6ot egy DFGT-vel pörgettem ki, ami hihetetlen élményt nyújtott. Persze mást nem próbáltam, de sose volt vele gondom.
Aztán jött a ps4 és a gond, hogy nem kompatibilis a régi perec az új géppel..
Regisztráltam, hogy a Gts-t kipróbálhassam az új konzolon, béta teszt alatt. Szerencsére kaptam kódot, nagyon boldog voltam. Aztán megjelent a várva várt Gts...
3 hónap aktív csak kontival versenyzés, majd karácsonyra megleptem magam egy t300rs szettel.
Hibás volt, 2 nap múlva vissza is vittem... a csere se volt jó, működött egy ideig, de az is beszart...
(Binder látta a videót, milyen hangot adott ki magából :D )
Azóta a vadi új szuperül működik, élvezem.

Összehasonlítás:
Mai napig vannak olyan suli, circuit experience idők, amit csak vért izzadva tudok megjavítani.
(Köszönhető ugye egy régi frissítésnek, ami törölte az összes időmet)

Összegezve, kontival, vagy kormánnyal szinte ugyanazokat az időket lehet futni, mert a vezetési stílusom ugyanaz maradt, de az élmény valljuk meg, egy jó kormányszettel hatványozottan jobb.

Köszi ezt a fórumot, kíváncsi vagyok, kik és hogy látják a helyzetet ;)
Keresztet fogok a majmának, azt PÁFÓ! :)
4. Binder  Drift & Photo
2019.01.16. 15:11:43
LV22
Válasz 3. Greg üzenetére:
Pontosan ott van a TV ahol lennie kell. A kormány oda esik ahol élőben is lene! A perec belső-felső ívében látom a HUD-ot!
A kesztyű meg nem hangulatfokozás, hanem kell...évek óta abban vezetek...meg vezetőscipőben...Az Alcantara perecet amugy se illik pusztakézzel fogdosni...kesztyűskormánynak is becézik...:D
3. Greg  PlayStation.Community tag
2019.01.16. 13:32:48
LV25
Válasz 2. Binder üzenetére:
Nagyon komoly. És a kesztyű... hangulatfokozás. ;) Az én ülésem is fekete műbőrrel van beborítva plusz fejtámasz is van (magát az ülést is én borítottam be).
Egy kis kritikát ha megengedsz nekem úgy tűnik mintha picit mélyen lenne a képernyő, egy kicsit feljebb tenném. Mondjuk ha egy beépített szekrényben van akkor ez nyilván nem megoldható.
LV426
2. Binder  Drift & Photo
2019.01.16. 10:01:34
LV22
+1
Válasz 1. Greg üzenetére:
Én is így vagyok vele. Az élvezet a lényeg...emiatt választottam anno a DFGT helyett a drágább G27-et. Kellett a H váltó, a filing miatt. De H váltóval, kuplunggal, értelemszerűen szarabb köridőket lehet menni, mint szekivel (kormányváltóval). De sokkal élvezetesebb. :)

Cockpitet én is magamnak építettem:
GT6 - G27: https://youtu.be/yVcRV5aOi_o
GTS - T300: https://youtu.be/NxAtzW1h1Y4
DS4 - DirtRally: https://youtu.be/JVt-EISwyOU

Én sokszor játszom mai napig is kontival, mert szeretem. Kényelmes. Kormány mögé csak akkor ülök, ha van időm komolyan menni.

Kontinak amúgy van egy nagy előnye. Ezt el is felejtettem leírni a blogban, de majd mindjárt pótlom.
Történetesen egy adott sebesség fölött, nem engedi tapadáshatáron túl fordítani az első kerekeket! Kormány esetén ezt a határt neked kell megtalálni, igény szerint át is lépheted (Driftnél hasznos). Ez egy kis tapadásvesztés után korigálandó művelet, gázelvétel vagy kormányszögmódosítás által. Mindkettő időveszteség.
1. Greg  PlayStation.Community tag
2019.01.16. 00:40:22
LV25
Nah ezt még így soha nem ellenőriztem le. Én maga az élmény miatt szeretem kormánnyal tolni, és van hozzá egy saját készítésű playseat is. Már csak a négy ponton rögzített biztonsági öv hiányzik az összképből. ;)
LV426
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
LV22
Drift & Photo
PSC Kredit
23114 pt
PS4     PS3     PS2
PS Vita     PS One     PSP    


PlayStation.Community
Név:
Denebes Binder Péter
Fórumhozzászólások száma:
15309 db
Hír/cikk hozzászólások száma:
2292 db
Utolsó belépés:
2019.03.19. 15:21:15
Regisztráció ideje:
2011.02.09. 19:07:45
Barátaim:

PlayStation.Community Trófea

PlayStation®Network Online ID