.

PlayStation.Community Blog ›› GrayFox

5 hozzászólás

2018.11.08. 00:53:40

Utolsó hozzászólás: soliduss

2018.11.09. 11:56:01

Megosztás
Értékeld a blogot!
A minap megtartottam a szokásos "Star Wars-ban áskálódós" ceremóniámat, amelyre havonta-kéthavonta sort szoktam keríteni. Ilyenkor olyan képregényekkel, kiegészítő olvasmányokkal stb. ismerkedek, amelyek a jelenleg aktív kánont mutatják be bizonyos szemszögből nézve. Egy ideje ez a tevékenység a - véleményem szerint - hitványra sikeredett Darth Vader-képregények miatt elmaradt (hogy miért gondolom hitványnak ezeket a füzeteket, talán majd máskor kifejtem), ám valamiért most mégis indíttatást éreztem arra, hogy frissítsem a tudástáram. Ekkor találtam szembe magam egy reddit topikkal, amelynek címe: "The last clone trooper", azaz az utolsó klónkatona volt. Ez természetesen a George Lucas által megálmodott előzménytrilógia klónhadseregének egyik (pontosabban utolsó) tagjára utal. Ő nem más, mint a Clone Wars animációs-sorozatban megismert "Kix", avagy CT-6116. Kix történetét most nem firtatnám nagy volumenben, hiszen elég oszlopos tagja a sorozat egyik szegmensének, annyit érdemes megjegyezni vele kapcsolatban, hogy tudomást szerez a Jedik kiirtását fedő 66-os Parancsot aktiváló, minden klón agyába beültetett chipről. Ezt meg is szeretné osztani Jedi feljebbvalóival, ám a Dooku gróf vezette Szeparatista erők (a továbbiakban CIS) elfogják és az Obrexta III nevű hadihajón elzárják egy sztáziskamrába, amíg a Serenno nevű célállomáshoz érnek. Noha a Köztársaság erői sikeresen rátalálnak bajtársukra, sőt, meg is támadják a CIS erőit, Kixet nem sikerül megmenteniük. Az Obrexta (droid) legénysége ugyanis úgy határoz, hogy a sérült hajó sorsát egy véletlenszerű hiperűrugrásra bízzák. Ez nem bizonyul a legjobb ötletnek, hisz lezuhannak a Ponemah Terminal nevű sivatagos bolygón, ahol megszűnik mint a hajó, mind a droidok energiaellátása, Kix pedig a következő kb. 50 évet sztázisban tölti. Tulajdonképp, ha sikerül őt kiszabadítani, a Jedik megtudhatták volna, hogy milyen tervet szőtt ellenük a Köztársaság élén uralkodó Palpatine... Kixnek azonban más sorsot szántak: nem más talál rá, mint Az ébredő Erőben Maz Kanata kastélyából ismerős Sidon Ithano kalózkapitány és legénysége. Kix megtudja, hogy nem csak, hogy 50 évet késett a küldetésével, de ráadásul a klónok, a Jedik, a Köztársaság (plusz egy Galaktikus Birodalom) és úgy en bloc minden, amit ismert, hát... elmúlt. A klón ekkor csatlakozik Ithano brigádjához és együtt próbálják megtalálni az Obrextából kihámozott információk alapján Dooku elrejtett kincseit és a titkos, azóta használaton kívüli CIS-bázisokat. Ja, hogy hogyan kapcsolódik ez az eddigi kb. 2500 karakter egy ideális Star Wars játékhoz? Máris elmondom.
Ez a kis történet ugyanis annyira inspirálóan hatott, hogy akarva-akaratlanul is felötlött bennem, hogy mégis hol vannak az ilyen ötletek a játékokból? Jóllehet, kinézetre és játékélményre a Battlefrontok valóban hozzák a Star Wars-ok ismérveit, mégis, a hangulat és a "varázs" megsínyli ezt a manapság divatos üzletpolitikát. Mivel a Visceral "másik" Star Wars játékból gyakorlatilag semmi nem lett, a Respawn pedig ködösít és hallgat a saját "Jedis" Fallen Order c. munkájával kapcsolatban, azonnal eszembe jutott (újra), hogy mekkora kiaknázatlan ziccer egy ilyen univerzumon ülni tétlenül. Itt jön képbe Kix, Ithano kapitány és egy nyílt világú, akció-kaland Star Wars. A főhős egy generált karakter lenne, így alapozva meg napjaink "éld bele magad" trendjét. Természetesen választhatnánk a nemek mellett fajt is, az egyszerű emberektől a ródiaiakon át a twi'lekekig mindenből, ami egy Star Wars-rajongónak imponálhat. A játék valamivel Az ébredő Erő előtt, ám Kix ébredése után nyitna, egy küldetésen, ahol kalandozni vágyó főhősünk egy véletlen folytán (az egyik CIS-bázist feltáró) Ithanóék társaságába keveredik és "megmenti" a bandát. Természetesen - jó Star Wars hagyományokhoz méltóan - noname héroszunk kapva-kap az alkalmon és a kaland hívószavára Ithano csapatához szegődik, hogy együtt hajtsanak végre hajmeresztő küldetéseket szerte a galaxisban. Itt venné kezdetét a móka valójában.

Noha óriási, gamedesignba merülő részleteket nem dolgoztam ki, hisz tényleg csak az ötlettel játszottam el, azért eszembe jutott, hogy micsoda feeling lenne mondjuk egy Uncharted-szerű játékmenet, a Mass Effect űrkalandjainak komplexitásával és az RDR2 "bandázásának" mélységeivel a Star Wars univerzumában. A CIS-bázisok feltárása mellett természetesen eljuthatnánk az eredeti, az előzmény és az új trilógiából ismert helyszínekre: rohamdroidokat foghatnánk el a Geonosison, kaszinókban szerencsejátékozhatnánk a Bespinen, az AC-k mintájára a versenyzést a fogatverseny pótolhatná mondjuk a Tatooine-on (ahol egy cameo erejéig akár a jelenleg készülő Mandalorian TV-sorozat főhősével is találkozhatnánk, esetleg meglátogathatnánk a Lars-farm maradványait és rekreálhatnánk a legendás "kettős naplementés" jelenetet), eljuthatnánk a Jedi templomból átalakított Birodalmi Palotába, extranehéz katonai küldetéseket abszolválhatnánk a Mandalore-on vagy benézhetnénk Az ébredő Erőben csak néhány percig látott, az Új Köztársaság legfőbb bolygójaként szolgáló Hosnian Prime-ra. Mindezek mellett, az említett "banda-rendszer" jóvoltából a csapatunk tagjainak személyes küldetései is elkalauzolhatnak bizonyos exkluzív helyszínekre. Például, ha már Kix: mi lenne, ha általa meglátogatnánk a Kaminót, esetleg valahol a legendás Rex parancsnok sírját (biztos, hogy van neki). Persze ez jelentősen megnehezíteni az open world rendszert, de nem is feltétlen kell ebben gondolkodni. Bizonyos bolygókon nagyobb "hub" jelleggel üzemelő bejárható területek lennének, máshol csak kisebb, egy-egy helyszínt felölelőek (talán a Ratchet-játékokhoz tudnám ezt hasonlítani).
Természetesen a hagyományos "lövöldözz és élj túl" szisztémát a kis szívességek teljesítése és a mellékküldetések hada díszítené, végtelen easter eggel. Ez lehetne a minél régebbi ("klasszikus" Köztársaságbeli, illetve Birodalmi) relikviák, fegyverek, felszerelések és alkatrészek gyűjtése, amelyet a különböző ócskásoknak (vagy gyűjtőknek) adhatunk el, hajónk fejlesztése és tuningolása a realtime űrharcokhoz (valami extrém kihívásnak még a Kessel futamot is el tudnám képzelni), droidok illegális csempészése, XY kiszabadítása, elveszettnek hitt helyek feltérképezése, valamint bizonyos küldetések esetén az Ellenállás avagy az Első Rend választható támogatása - természetesen eltérő végkimenetellel és célokkal. Olyan apróságokra már nem is térnék ki, hogy a GTA "körözési rendszere" valami olyasmiben nyilvánulna meg, hogy minél több rossz fát teszünk a tűzre, annál többen fogadnak az arcunkba nyomott fegyverekkel, sőt, bizonyos esetekben akár fejvadászokat is állíthatnak ránk (ez pedig ismét vezethet néhány érdekes cameóhoz és fanservice-hez). Ugyan nem játszottam még vele, ám az RDR2-ből látottakhoz/olvasottakhoz tudnám hasonlítani a történet menetét: ugyan vannak főbb küldetések (nyilván Dooku és a CIS-bázisok feltérképezése egy nagyobb kalamajkához vezetne), ám a bandánk és annak tagjainak kapcsolata pontosan ugyanennyire fontos szerepet töltene be a narráció szempontjából. Egy olyan történet lehetne ez, amely pont annyira hat a Star Wars világ "globális" sorsára, mint karaktereinkre és egymással való kapcsolatukra - csak úgy, mint a filmek.

És, ha már filmek: természetesen itt is lehetne párhuzamot vonni. Simán el tudnék képzelni pl. egy küldetést, ahol a brigádunk épp Maz Kanata kastélyában sziesztázik, amikor egy Finn nevű srác szeretne hozzájuk csatlakozni. Ez majdnem össze is jön, ám kiderül, hogy Finn ismer egy Rey nevű lányt és, mivel velünk látták utoljára Finnt, ezért öldözőbe vesz minket a bolygón az érkező első rend - talán maga Kylo Ren/Phasma vezetésével. Az elmenekülést követően kikapcsolódásukat akár a Canto Bight szerencsejáték-hálózatában is folytathatják, ahol egy véletlen során megismerkednek egy DJ nevű spílerrel, aki, nos, rendesen átveri őket, ismét jókora bajba kevervén a brigádot - ismerős? Nem is nagyon szaporítanám nagyon a szót, ez lenne a mai elméletem egy működőképes Star Wars játékról és mivel ez csak egy felvetés, költségvetést, időlimitet és egyéb hasonszőrű tényezőket most ne vegyünk számításba. A recept, ami miatt egy hasonló dolog működhet nem a csilli-villi grafika vagy a multiplayer (bár ezt egy ilyen formulába egészen egyszerűen be lehetne ágyazni), hanem a tudat, hogy három nagy Star Wars korszak ilyen egyszerű, de szemléletes és minden korosztály számára átélhető körülmények között találkozik.
Rengeteg dolgot tudnék még ehhez a koncepcióhoz hozzáadni, azonban elég ennyi rólam és az ötleteimről.
Neked mi lenne álmaid kalandja a messzi-messzi galaxisban?
Blog hozzászólások
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
5. soliduss  A Krónikás
2018.11.09. 11:56:01
LV24
ámen... rohadt jó conceptet vázoltál itt fel... de sajnos amig az EA kezében vannak a jogok én sok jóra nem számitok.
4. Zsolt  PlayStation.Community tag
2018.11.08. 18:24:55
LV11
+1
Kánon-játékot csinálni nehéz, kivéve ha egy az egyben követi egy létező filmet/könyvet. Mivel egy játék interaktív, minden cselekvést, helyszínt, párbeszédet, az utolsó mellékszereplőt is jóvá kellene hagyatni, ami macerás.
De én nem is nagyon vágyom ilyesmire. Egy jó episode 1 játékot (sok-sok aljátékkal: űrhajózás, bongózás (remélem jól írtam a vízi jármű nevét), podrace, és természetesen fénykardozós csata rész) elviselnék, vagy egy episode 2-es Obi Van-os nyomozós cuccot (beutazni a galaxist a klónok nyomában).
3. Greg  PlayStation.Community tag
2018.11.08. 10:02:16
LV24
Mindig fogom a fejem amikor jó filmekből ótvar játékokat készítenek. Pedig csak egy kis kreativitás ötletesség kéne. Talán majd egyszer sikerül... úgy hogy változatos is legyen.
LV426
2. Onimushaman  Szerkesztő
2018.11.08. 09:19:35
LV24
Miért blogba?
señor
1. TCr64EU  Choose life
2018.11.08. 09:19:01
LV22
Nem akarok ennyire a múltban élni és ezért nem mondom azt, hogy egy új KOTOR kellene, de nagyon szívesen látnék egy minimum olyan igényes SW játékot, amit amilyen az is volt (és azóta sem).
"Mert a kamion a miénk és el akarunk menni vele!"
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
LV8
Szerkesztő
PSC Kredit
1272 pt
PS4     PS3     PS2
PS Vita     PS One     PSP    


PlayStation.Community
Név:
Trén
Fórumhozzászólások száma:
1356 db
Hír/cikk hozzászólások száma:
740 db
Utolsó belépés:
2018.11.14. 14:32:51
Regisztráció ideje:
2008.10.12. 15:22:49
Barátaim:

PlayStation.Community Trófea

PlayStation®Network Online ID