PlayStation.Community Blog ›› antaru

16 hozzászólás

2008.12.08. 16:07:41

Utolsó hozzászólás: antaru

2008.12.09. 14:52:19

Megosztás
Értékeld a blogot!
Milyen lesz a nextgen Tomb Raider? Milyennek kellene lennie? Lehetne vitatkozni azon, hogy a kérdés aktuális-e vagy sem, így a jelen generáció első harmadának (vagy inkább negyedének, esetleg félidejének?) végén, az Underworld-del eltöltött órák után mégis ez az egyetlen dolog, ami a fejemben motoszkál.

A technológia fejlődését a játék grafikai téren kiválóan követte: még gyönyörűbbek a tájak, még realisztikusabbak az effektek (ezek csak értelmetlen töltelékszavak, a lényeg, hogy nagyon szép), de végtére is elég messze vagyunk már az első, sakktáblás, kicentizős epizódoktól, nem csoda.

Ami a legjobb volt benne, az fejlődött a korral.

Ez először is Lara, a bombanő, akit képzeletben minden férfi videojátékos megfektet, függetlenül attól, hogy bevallja-e vagy sem. Az első részek esetében még az átvezető cg-videókon csodálta elsősorban mindenki, de az idomok imádata szempontjából a játék real-time momentumai ugyanolyan fontosak voltak, ha nem fontosabbak. Nagy mellek, formás combok, feszes hátsó, remek ízlés a járgányok terén és mindig azt teszi, amit a játékos kíván. Balra fordul, jobbra fordul, fut vagy mászik, de bármikor megáll valamelyik fal mellett, hogy a játékos a kamera ügyes mozgatásával közelebbról is megszemlélhesse.
Nincs ezen mit ragozni, Lara virtuális szexszimbólummá vált, falinaptáraktól kezdve - zenekarok videoklipjein át - tévéreklámokig mindenben szerepelt. Magától értetődő, hogy a technológiával együtt az ő bájainak is egyenes arányban kellett fejlődnie.
(Itt jönne most egy fejezet arról, hogy milyen szépen megoldották, hogy vizes, izzadt vagy koszos a bőre, milyen precízen animált, stb., de aki látta az tudja, aki nem, az meg képzeljen el valami menőt, nem akarom ajnározással és a látható leírásával vesztegetni az időt).

A másik fontos és folyamatos szépészeti fejlesztést igénylő és kapó elem a terep. Ez egy kalandjáték (a kaland indiana jones-i, mozis értelmében, mert egyébként mászós, út- és kincskeresős), amelynél alapkövetelmény, hogy extrém helyszínekkel rendelkezzen. Hatalamas vízesések, gigantikus templomromok a dzsungel mélyén, hófödte szirtek, minden ami kellhet, minden ami szöges ellentétben áll a játékosok által megszokottal, az kell és az benne is van. Nem város, nem szoba, nem iroda, hanem távoli és - a szóismétlés bűnébe esve - extrém.

A terep fejlődésével valamelyest Lara mozgásrepertoárja is kibővült, képes lett - többek között - kanyarban is mászni, de akárhogy is nézzük, ez a játék mindig messziről kerülte a valósághűséget.

Forduló ugrások és vetődések a szakadék egyik oldaláról a másikra, peremeken való csimpaszkodás és mászás órákon át, folyamatos oldal- és hátraszaltó közben leadott lövések és egy-egy pöpec cukahara is be-befigyel időnként.
Aztán ott az örök dilemma: ugyan az ősi civilizációk miért és hogyan értek rá annyira, hogy egekig érő szobrokat emeljenek mélyen a föld alatt, mindenféle trükkös szerkezettel megspékelve és miért működnének a több ezer éves pengecsapdák még ma is?
Nincs ember, sem olimpikon, aki Larát öt percig képes lenne utánozni, amikor én irányítom és nincsen sok realitás abban sem, hogy a maja fogaskerekes naptárat csak akkor lehet forgatni, ha a szobor - a pálya másik végében megtalálható - letört fejét előbb visszatesszük a helyére.

De mégis, ettől Tomb Raider a Tomb Raider, ettől működik.

Extrém dolgokat csinálni extrém helyeken, egy extrém minőségű nővel.

Fel lehetne jutni a hegy tetejére helikopterrel vagy úgy, ahogy azt egy rendes hegymászó teszi: karabínerrel és kötelekkel, lassan, óvatosan, de az aligha lenne tele adrenalinnal.
Ki lehetne hagyni a továbbjutáshoz szükséges kulcsok, szobrok, fogaskerekek utáni kajtatást, de akkor meg nem lenne értelme annyit mászni. (Mászni pedig jó, nőnek parancsolni, hogy másszon, pedig még jobb)

A játék mindig is a csapdák túléléséről, a furfangos nyílászárók legyőzéséről és az elérhetetlennek tűnő kiszögellések eléréséről szólt, ezt nehéz lenne mással kiváltani.

Szép a víz, de nincs fizikája? Ha lenne, az valószínűleg kényelmetlenséget okozna játszhatósági szempontból, ezért megbocsátható. Ugyanez vonatkozik arra is, hogy jó-e, hogy nem fújja le a szél a magaslatból a csajt. Realisztikusabb lenne, de túl nagy áron.

Béna a harc? Ebben a formában egyszerű szerepet tölt be: a sok mászás és nézelődés közé visz be némi változatosságot, szünetet, épp olyan, mint a maratoni futónak oldalról odanyújtott hideg üdítőital vagy nedves szivacs. Kell, de nem ez a lényeg. Kicsit több mesterséges intelligenciát vár ma el mindenki az emberi ellenfelektől, de túlzásba vinni semmiképp sem kellene. Ha elkezdenének bekerítősdit meg taktikázósdit játszani az rosszfiúk, az Metal Gear lenne és nem egy ügyességi anyag. Újdonságként bejött az adrenalin és a fejlövés, előbbi oké, utóbbit egyszer sem használtam még.

Ha fejleszteni kellene a Tomb Raider-en, akkor azt nem - vagyis nem döntően - a hihetőbb akrobatamutatványokra és harcrendszerre koncentrálva tenném, hanem azokat a tulajdonságait erősíteném, amik jelenleg is a varázsát adják.

Először is a sírrablás.
Legyen minél több kincs a játékban, amelyek elérése, megszerzése kisebb-nagyobb trükköt igényel. Hirtelen a Resident Evil 4 ugrott be, annak is az első helyszíne, ahol a kunyhó melletti, trutyival töltött dézsa fölött lógott egy zsebóra. Ha ellőtted az órát, az beleesett a szmötyibe. Ha előbb a dézsa (vagy fürdővályú?) fedelét tartó pöcköt lőtted el, akkor viszont lecsukódott a tető és az óra tiszta helyre érkezett: 10x többet ért. Nem konkrétan arra gondolok, hogy menjenek tönkre tárgyak, inkább arra, hogy ha látszanak, akkor a közelükbe jutáshoz vagy a megszerzésükhöz kelljen egy kicsit több agymunka (a relikviáknál az, csak nem is sejteni, hol vannak).
Emellett a kincsek legyenek igazi trófeák!
Ne jellegtelen egyenszobrocskák vagy kövek várják a felszedést, hanem változatos, egyedi darabok, forgatható modellel és leírással a galériában, legalább olyan szépen, mint azt az Uncharted már megmutatta. A PDA ad egy-egy dologról infót, fel lehetne tölteni ilyesmivel is.
A kincseknél nem baj az, ha egyik-másik összetörhető vázákban lapul (mint a TRU-ban), mert ez egy másik fajta játékelem. A relikviák a nehezen megszerezhetők, de helyüket tekintve ismertel, a sima kincsek a könnyen felszedhetők, de eldugottak kellene legyenek. De ha már váza, akkor legalább ne lehessen tudni mindig előre, hogy melyikben lesz valami, mert most többnyire két fajta ékszeresköcsög van a játékban, a kerek, ami üres és a szögletes, amiben a kincs van (és ezek egyéb országokra jellemző dizájnnal ellátot verziói). A vázák pedig ha már összetörnek, akkor ne bomoljanak le atomi szintre, hanem törjenek szépen, (ál)fizikával és maradjanak ott a cserepek.

Lara ne csak külsejében legyen vágyat ébresztő. Adjanak neki ízeltebb személyiséget, ha nem megoldható, hogy többet beszéljen – gondolok itt arra, hogy az talán nem illik a kevesebbet, de keményen beszólós macsó imidzshez – akkor lehessen többet megtudni róla mindenféle dokumentumokból. Akárhogy is, megpróbálnám felmérni, hogy mivel lehet még jobban hozzáláncolni a játékosokat, ha a fejlesztőcsapatban lennék.

A kalandfilmes elemekhez elkelne még pár aktív, húbazmeg! jelenet. Semmiképp sem QTE, hanem igazi akció, ahol a játékos cselekszik, menekül. Mint a süllyedő hajóból vagy beomló épületből kifelé, illetve olyan csapdákon át (is), ahol nincs sok idő gondolkodni.

A pályák most is nagyon szépek és tágasak, illetve mindig megkapjuk a teljes repertoárt: tenger mélye, barlang gyomra, templom, romok, vízesés és téli hegyszirtek.
A víz alatti részek az egyetlenek, ahol lenne még mit finomítani. Nem elég kiterjedtek a távolságok és a mászás-ugrálás híján szükség lenne egyéb színesítő elemekre.

A cápák, mint alapkellék mellett pedig esetenként lehetne delfin, vagy teknős, de ez csak szőrszálhasogatás, a lényeg, hogy legyen nagyobb a víz alatti felfedezgető terület.
Az emberek ne legyenek cápászerűen egyformák, legyen köztük minimális különbség kinézetben és egy picit lehetnének ügyesebbek.

De visszatérve a nyitó kérdéshez, milyen lesz a nextgen Tomb Raider?
Fogalmam sincs.
Milyen kellene legyen?
Még szebb, még jobb, még izgalmasabb, mint most.
Persze.
Valójában nagyon nehéz olyan dolgot mondani, amin feltétlenül változtatni kellene vagy lehetne úgy, hogy azt a játék egyéb részei ne sínylenék meg.

Sőt, bevallom, hogy nekem úgy tetszik, ahogy van.
Nem akarok intelligens ellenfeleket, mert akkor a kijátszásukra menne el az idő, az maradjon csak meg szépen ügyességi feladatoknak (szóval a legjobb, ha állatok és szörnyek a támadók) és nem akarok minden problémára százféle lehetséges megoldást. Legyen egy útvonal, egy megoldás, de az legyen kitalálva úgy, hogy élvezet legyen a megfejtése, teljesítése.
A relikviákból csak egyet találtam meg eddig, ennél az egynél nagyon tetszett az elrejtés módja. Ha a többi is hasonló, akkor lesz bőven keresgélnivaló a második végigjátszásnál is.
Ha lenne trophy támogatás a játékban én csak a relikviákért adnék, nem olyan blődségekért, hogy 50 lelőtt ellenfél, 100 lelőtt ellenfél, 200km gyalog, 500 motorral, stb.
A lassított jeleneteknél pedig hálát adtam az égnek, hogy a QTE helyett ezt a megoldást választották.

A végére még egy megjegyzés: rég nem volt ilyen menő a motorozás, mint most az Underworld-ben. (Az előző részeket kihagytam, talán azokban sem volt rossz)
A Dark Knight Batmane rém gagyi volt, ahogy a falról visszapattintva fordította meg vasat. Neki nincs, Larának viszont van stílusa. Nincs is coolabb dolog annál, mint szakadékokon átugratni vagy élőholtakon keresztülgázolni a kétkerekű, fekete ördöggel.

Tudom, hogy régimódi játék, hogy milyen az irányítása. Kétszer kifagyott nálam, pedig nem értem még a végére, ettől eltekintve mégis csak annyit mondhatok: szeretem és a következő (generációs) részt is szeretni fogom, ha nem nyúlnak nagyon hozzá.
Blog hozzászólások
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
16. antaru  PlayStation.Community tag
2008.12.09. 14:52:19
LV4
Ha találsz ócsóért, akkor hozz nekem egy CoD4-et vagy Burnout-ot.
..:.:...:..:...:..:.:.......:.:...:..:..:.:..
15. antaru  PlayStation.Community tag
2008.12.09. 13:55:47
LV4
Válasz 11. Ghz üzenetére:
hát, a creed óta csak fejlődtek az ubinál, pedig az sem volt rossz. :)
..:.:...:..:...:..:.:.......:.:...:..:..:.:..
14. antaru  PlayStation.Community tag
2008.12.09. 13:55:08
LV4
Válasz 12. hjetyekus üzenetére:
ja, tényleg.
..:.:...:..:...:..:.:.......:.:...:..:..:.:..
2008.12.09. 13:18:17
LV5
A Prince tényleg meseszépre sikeredett.

Ahogy szövegesen évődik a két főszereplő...

Amúgy meg egy akrobatikus kertépítő program.
Kis kacsa für Dich...
2008.12.09. 13:16:16
LV5
Válasz 4. antaru üzenetére:
Nem, a Raid az réjd.
Kis kacsa für Dich...
11. Ghz
2008.12.09. 11:14:16
LV1
Válasz 10. antaru üzenetére:
Én is nagyon remélem, mert a boxos verzió tökéletes. Nem akad, nem fagy, nulla vsync, tuti, hogy jól megcsinálták ps3ra is.
10. antaru  PlayStation.Community tag
2008.12.09. 09:44:40
LV4
Válasz 9. Ghz üzenetére:
Ja, de ha nem erőltetik bele a postaládába (képtelenség), akkor lehet, hogy csak szerdán tudok elmenni érte (ahogy szokás a posták 10:00-6:00-ig vannak nyitva).
Ha jó a forgalom, akkor talán zárásra odaérek valamelyik hétköznap (vagy esetleg lelépek a munkahelyről egy órával hamarabb, csak ezért. :D)

Piszkosul vártam ezt a játékot az első corruption-ös (ico-s) videó óta, remélem nem lesz benne semmi vsync meg egyéb szarság.
A Tomb Raider iszonyatosan szépen futott, szebben, mint eddig bármilyen multi cím, amit otthon nyomtam. (leszámítva a két fagyást, semmi framrate csökkenés nem volt, és még lara árnyéka sem volt cakkos)
..:.:...:..:...:..:.:.......:.:...:..:..:.:..
9. Ghz
2008.12.09. 09:33:57
LV1
Válasz 8. antaru üzenetére:
Pontosan így voltam vele én is:) Pedig aztán nekem ugye még könnyebb is lett volna amcsiból megrendelni, de nem láttam értelmét. Ez a fém doboz meg durva szép, szóval jól döntöttél:) Amúgy ha mondjuk ma vagy holnap feladják, akkor péntekre egy kis szerencsével már nálad van.
8. antaru  PlayStation.Community tag
2008.12.09. 09:01:22
LV4
Megtortent az elso game.co-s rendelesem.
Ha minden jol megy, akkor jovo szerdan (szuletesnap/szabadnap) epp at is tudom venni.

Kicsit aggodom viszont a posta miatt.
Ebayrol rendelt cuccom (biztositas nelkuli) ketto sem jott meg, ennel a game oldalnal viszont ki sem tudtam valasztani a biztositast, mint opciot.
Royal Mail es ennyi.

Nezegettem az amcsi limited verziot, ha mar ugyis jobban fekszik magyaroknak az usa store, de aztan ugy dontottem, hogy a femdoboz jobb, nem kell nekem artbook, guide meg aztan foleg nem.
..:.:...:..:...:..:.:.......:.:...:..:..:.:..
7. antaru  PlayStation.Community tag
2008.12.09. 08:16:42
LV4
Válasz 6. Ghz üzenetére:
na mindjárt ránézek erre a game.co-ra.
gondolom alap, hogy biztosítással kell rendelni.
hány nap alatt jöhet meg? egy hét?
..:.:...:..:...:..:.:.......:.:...:..:..:.:..
6. Ghz
2008.12.09. 00:57:27
LV1
Válasz 5. antaru üzenetére:
Nem, nem, pénteken hozta a postás. Rendeld meg, amíg megérkezik nyomd le Larát. A POP mindent odabasz ICO & Okami:) PICSA JÓ!:) Erőszakkal kellett rávegyem magam, hogy kikapcsoljam a gépet... Próbálom húzni minél tovább:)
5. antaru  PlayStation.Community tag
2008.12.08. 23:28:57
LV4
amugy nem nezek rola reg semmit, direkt ezert. es ezert nem tudtam, hogy megjelent.
azt hittem meg egy het. :)
..:.:...:..:...:..:.:.......:.:...:..:..:.:..
4. antaru  PlayStation.Community tag
2008.12.08. 23:27:10
LV4
majden mindenki.
sot, ha jol tudom, akkor nem is rejdor, hanem rajder a masik is.
..:.:...:..:...:..:.:.......:.:...:..:..:.:..
3. antaru  PlayStation.Community tag
2008.12.08. 23:25:51
LV4
nem tudtam, hogy megjelent. :)
most vegeztem laraval, megkaptam a vegen az uszkalast es
egyszeruen kurva jo az egesz.
ahogy a sztorit rahuztak a german mitologiara...
wow.

relikviabol ketto lett meg, most megyek kincsvadaszatra.
vagy, ha tenyleg van mar prince, akkor arra. :)
..:.:...:..:...:..:.:.......:.:...:..:..:.:..
2. Ghz
2008.12.08. 22:30:50
LV1
Kicsit off topic de vedd meg az új Prince of Persiat. Minél előbb, ha teheted a game.co.uk-ről rendeld meg a fekete fémdobozos collectors kiadást 40 fontért, fantasztikus minőségű. Ne nézz utána a játéknak, ne olvass rivjúkat, ne nézzél videókat csak vedd meg. Bízzál bennem. Annyira fantasztikus, hogy nincsenek rá szavak. Egy igazi csodálatos mese ami annyira megfoghatatlanul magával ragad, hogy nem is tudom szavakba önteni. Rég vártunk már egy ilyenre hidd el. Vedd meg, minél előbb.
2008.12.08. 20:33:31
LV5
Mennyien "tombolnak" túm helyett...
Kis kacsa für Dich...
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
LV4
PlayStation.Community tag
PSC Kredit
7830 pt
PS4     PS3     PS2
PS Vita     PS One     PSP    


PlayStation.Community
Név:
antaru
Fórumhozzászólások száma:
166 db
Hír/cikk hozzászólások száma:
790 db
Utolsó belépés:
2015.08.08. 09:52:46
Regisztráció ideje:
2008.10.02. 15:26:23
Barátaim:

PlayStation.Community Trófea

PlayStation®Network Online ID