PlayStation.Community Blog ›› popper

2017.03.24. 22:29:38

Megosztás
Értékeld a blogot!
Tavaly, egy áttivornyázott nap közben sógival rátévedtünk a Wizzair oldalára, ahol diszkont áru jegyekre bukkantunk Malmö-be.Mivel innen szállt fel a vas,-a keleti végről- nem sokat gondolkodtunk. Nem is igazán a svéd kisvárosra voltunk kíváncsiak, hanem a tőle húszpercnyi vonatútra lévő Koppenhágára.
A világ egyik legélhetőbb városára.
Egy igazi low budget túrát terveztünk, a költségeket a linóleum szintjén tartva, alkohol-és füstmentesen, szolidan, elvegyülve szőke, kékszemű dán fiatalok között.
Aztán kijózanodtunk.

1 hónap múlva

Úgy voltam vele, mivel apám nem rakott címkét a flakonra-, miután teleöntötte szilvapálinkával,- úgysem engedik fel a gépre, ezért megittam. Aztán elindultam a reptérre. Vittem két sört az útra.Aztán megérkeztem a reptérre. Minden simán ment, ezt megünneplendő, a duty free-ben zsákoltam pár Sopronit. Örömködés, felszállás, de én már szívesen húztam volna egy ívet a rötyiben, mire megadták az engedélyt már könnyeztem. Szép volt fentről a tenger, be voltunk zsongva. Malmő reptérről 20 perces transzfer a város, le a partra,boltcheck, kurva drága minden,de nem annyira, mint odaát. A part szép, nyugis, sirályok köröznek, a parton mosolyognak a skandináv tinik. És a parton magasodik ki a égbe, mint egy fasz, a Turning Torso, Európa 2. legmagasabb lakóépülete, 190 méter, és minden téglatest 10fokkal el van forgatva az előzőtől. Kurva jól néz ki szerintem, csak kicsit tájidegen. És odaátról is kurva jól látszik.
Vonattal indulunk Koppenhágába,át a híres Oresund hídon, ami majd' 8 kilométer, Európa leghosszabbja, a tenger közepén megérkezik, vagyis inkább belemegy egy mesterséges szigetbe, és innen az utak,és a sínek alagútba viszik tovább a járműveket. Nos, errefelé nem állt meg az idő. A dán főváros már első pillantásra meghódította a szívemet, a vonatról leszállván egy dán kiscsaj jött szembe szőke, kócos fürtőkkel, laza kigombolt kockás ingben, alatta atléta, szűk fekete farmer, de sógim elcibált, és nekiindultunk az útnak,a szállás felé, ami Mordor földjén át vezetett.
Útban megláttuk, hogy a Vor Frelsers Kirke, még nyitva van, pedig úgy tudtam,ilyenkor már zárva lesz.Ez egy templom,és a kupoláján egy csigalépcső vezet fel, kivüről.Igen, kivülről. Fent kurvára fújt a szél, de ment le a nép, és néztük a tengert, a kikötőt, a házakat, a csatornákat. Micsoda antré, Kobenhavn kurvára kezdett tetszeni.
Innen már csak pár méter volt Christianshavn, ami egy képzelt város a városon belül, egy sziget, puha autonómiával. Még 1971-ben alapították hippi-yuppie alkotta felszabadult dán elmék.Azóta is makacsul létezik, sőt virágzik, aztán leszedik, szárítják. A mindenkori kormány egyfajta kommunaként kezeli a kerületet, és a "tűrt" kategóriába sorolja be. A környék lepukkant, elég barátságtalan a környék, de beljebb haladva már több a zöld terület. A Pusher street-en át vezet az út, itt bodékban árulják maszkos fiatalok a gyógynövényeket, főként marihuánát. Nem nézték jó szemmel a nézelődést, vagy vásárolsz, vagy haladsz tovább az utadra, itt nem készülnek selfiek a Facebook-ra. Középkorú anyukák vásárolnak lányaikkal, kacagó tinik visznek 4 grammot, öltönyös irodisták ugrottak be meló után. Beljebb haladva árusok,színpadok,fák és nagy köd.Vagy füst. Már nem is tudom. Copenhagen kurva jó hely. Sehol egy hangos szó, mindenki barátságos, pár perc után már lengyel ismerősöket szereztünk, sűrű pacsizások. Lassan tovább kell haladni a szállás felé, már így is órákkal vagyunk késésben. Nagyon lassan haladtunk, a város szélére tartottunk, a legújabb, futurisztikus negyed felé. Ahogy haladtunk kifelé a városból, egy hölgy ajánlotta fel a segítségét, és miután megtudta, hogy hová tartunk, taxit akart hívni, mondván az még kurva messze van. Mi sűrűn tiltakoztunk, bírjuk mi a strapát, ezt bizonyítva meghúztam a söröm, mi bihari gyerekek vagyunk, bírjuk a gyaloglást.
Főleg, ha van még egy dekk White Russian.
Blog hozzászólások
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
3. Sakamoto_14  A bölcs
2017.03.24. 22:29:38
LV19
Két éve voltam arrafelé, kis időt szakítottunk mindkét városra. Malmöre nem is kell sok, de a híd tényleg szép. Koppenhágában egy esős délutánt töltöttünk, nagyon kevés volt. Néhány érdekes helyet láttam, de a kultúra, életmód, a helyiek hangulata nem jött át. Egyetlen pozitívum, hogy pont akkor volt a ballagók városi felvonulása, tizenévesek meztelenül, félrészegen ugráltak a főtéri szökőkútban. :D
2. Resiskull  PlayStation.Community tag
2017.03.21. 09:44:19
LV21
1. Penge70  Veterán PSC tag
2017.03.21. 07:58:09
Irigyelek, jó lehetett :)