PlayStation.Community Blog ›› VictorVance

6 hozzászólás

2015.09.29. 23:17:36

Utolsó hozzászólás: zodiac55

2015.10.01. 06:39:03

Megosztás
Értékeld a blogot!
Csipet-csapat
A Sony a 2000-es évek közepén nagy dobásra készült, mikor piacra dobta első hordozható kézikonzolját, a PlayStation Portable-t, és a gép körül keltett nagy hírverést a fejlesztők is meghallották, akik mind szívesen csináltak játékokat a kis masinára. Gyakorlatilag az összes ismertebb sorozatból jött legalább egy epizód PSP-re, ebből nem maradhatott ki az a Metal Gear széria sem, ami mindjárt négy címmel jelentkezett a Sony kézikonzoljára. Persze nem véletlen csupán a „Metal Gear” megjelölés, hiszen a körökre osztott, RPG-alapú kártyajáték a Metal Gear Acid, és annak folytatása, a Metal Gear Acid 2 nem tartozik a hivatalos kánonba, még mellék-ágként is alig fogható fel – nem is aratott osztatlan sikert egyik program sem. Jött még egy, játéknak nem nevezhető cím, a Metal Gear Solid: Digital Graphic Novel, ami egy digitális képregény volt, mely az első rész eseményeit dolgozta fel, nagyszerű rajzokkal, és egyedi stílussal. Hideo Kojima 2005-ben alapított fejlesztő csapata, a Kojima Productions ezután spin-off helyett inkább egy igazi MGS játékot szeretett volna készíteni, ebben a formában a legelsőt PSP-re. Nagy ambíciókkal álltak neki a munkának, ismét valami egyedit, valami újat szerettek volna mutatni, még ha maga Hideo Kojima nem is vett részt aktívan a fejlesztésben, mivel akkor épp a negyedik epizód munkálatai emésztették fel minden idejét. A Metal Gear Solid: Portable Ops esetében csupán társíróként, és producerként működött közre, ami elhomályosít néhány dolgot a játék helyével, és létjogosultságával kapcsolatban, csak még jobban belezavar abba a kavarodásba, ami az alkotás körül ment, és megy is, mind a mai napig. Tehát az, hogy a játékosok egy teljes értékű Metal Gear Solid-ot kapnak a Portable Ops-al, hordozható kiszerelésben, száz százalékban nem állja meg a helyét, akármennyire is komplex, és tartalmas programmal van dolgunk.

A Portable Ops cselekménye 6 évvel játszódik a Snake Eater hadművelet után: 1970-ben járunk, Naked Snake, azaz Big Boss egy börtöncellában ébred, a Dél-Amerikában található San Hiernymo nevű félszigeten. Snake már egy ideje nem dolgozik az amerikai kormánynak, de az egykori egysége, a FOX renegát terroristacsoporttá vált, lázadást szított a szigeten, és teljesen az irányítása alá vette azt. Az egység kínvallatási specialistája, Cunningham hadnagy keresi fel nemsokára Snake-et, akiből megpróbálja kiszedni, hol található a Filozófusok Hagyatékának hiányzó része, aminek a Snake Eater küldetés végén veszett nyoma, mivel az USA kormánya csak egy töredékét kapta meg a pénznek, de a teljes összeg még így sem áll rendelkezésükre. A hadnagy Snake-et gyanúsítja azzal, hogy nála van a maradék rész, azonban neki természetesen gőze sincs miről is van szó, ezért végül visszakerül a börtönbe, ahol cellatársa, Roy Campbell segítségével nemsokára megszöknek. Campbell-ről kiderül, hogy annak a Zöldsapkás alakulatnak az egyetlen túlélője, akiket azért küldtek a félszigetre, mert az ott található bázison aktív működést véltek felfedezni, mivel a hely egy elhagyatott szovjet nukleáris silónak ad otthont. Snake-éknek a saját nevüket is tisztázniuk kell, addig nem térhetnek vissza az Egyesült Államokba, amíg el nem fogják a FOX egység rejtélyes vezetőjét, akik immár a Vörös Hadsereg bázisán található szovjet katonákat is maguk mellé állították, a kormány pedig Snake egykori felettesét, Zero-t gyanúsítja a FOX lázadásra való felbujtásával, és egy titkos katonai fegyver ellopásával.
A Portable Ops tehát az első olyan hordozható konzolra megjelent MGS játék, amely kapcsolódik a sorozat hivatalos cselekményéhez. Ettől függetlenül mindmáig vitatott, hogy beletartozik e a hivatalos idővonalba, vagy csak egy egyszerű spin-offként könyvelhető el. Még maga Kojima is bizonytalan volt az évek során a cselekmény fontosságával kapcsolatban, eleinte teljes mellszélességgel állt ki a projekt, és annak történeti jelentősége mellett, azonban ma már láthatóan minden bizonnyal inkább elfelejtené, és nem helyezné bele az MGS kronológiájába. Így a játék sorsa igencsak sanyarú lett, és minőségéhez méltatlan, ugyanakkor rengeteg olyan dolgot tartalmaz, amit majd később újra viszontláthatunk egy-egy későbbi epizódban, csak kiforrottabban előadva. A Portable Ops gyakorlatilag lefektette az alapokat, amiket majd a négy évvel később megjelent, szintén PSP-s cím, a Metal Gear Solid: Peace Walker csiszol nagyszerűvé. Alapvetően arról van szó, hogy a Portable Ops a Peace Walker érdemi elődje: Kojima az utóbbi esetében már tevékenyen részt vett a fejlesztésben, íróként, rendezőként, producerként, mindenhogy, ahogy csak lehet, már-már olyan vehemenciával, mintha elkeseredetten próbálná kijavítani egy olyan játéknak a hibáit, amelynek néhány apró, elhanyagolható gondon kívül nem rendelkezik olyan problémával, ami miatt le lehetne húzni a vécén, vagy ne lehetne rá teljes értékű MGS darabként tekinteni. A Portable Ops remekül működik, mint önálló MGS cím, ezért is fáj a rajongóknak ennyire az elhanyagolása. A csapatépítő, és menedzselő funkció, amint majd a Peace Walker is alkalmaz, itt volt először jelen, ugyanúgy csapat-alapú játék, mint utódja. Először fordult elő a sorozat történetében, hogy nem csak a főszereplőt irányíthatjuk, hanem más katonákat is, a küldetésekre társakkal is elindulhatunk akár, a 4-5 tagú kommandós csapat azokból tevődik össze, akiket utunk során magunk mögé állíthatunk.

A missziók során elkábított ellenfeleket a teherautónkhoz cipelhetjük, onnantól pedig bekerül egyfajta „átnevelőbe”, ahol kis idő elteltével azonosul az elveinkkel, és a csapattársunk lesz. A Portable Ops leginkább erre az ötletre épít, mely mindvégig fontos a játékmenet során, és sokáig ellehet vele bíbelődni, a másik fontos újítás azonban kétségtelenül az, hogy az összegyűjtött katonákat különböző szakterületekre oszthatjuk be, van például kutató-fejlesztő, és orvosi részleg is, ezzel nagyobb előnyöket kovácsolhatunk magunknak a küldetéseknél, és természetesen új felszerelésekre tehetünk szert. Természetesen így kissé elveszett a sorozat azon jellegzetessége, és izgalma, hogy egyedül, magányos farkasként indulunk el a küldetésekre, viszont a játék metodikája nagyon is jól működik. Igazából a kisebb-nagyobb elemek miatt is nem lehet erre a játékra azt mondani, hogy ne lenne szerves része a saga-nak, még ha ezt sokan elvitatják tőle – nem meglepő, hogy mindmáig az egyik legjobb PSP-s címként jegyzik, ilyen tartalmas, és sokrétű játékkal annak idején nem nagyon találkoztunk kézikonzolokon, és még mostanában sem. A Portable Ops legnagyobb negatívumát azonban maga a PSP felépítése szolgáltatta: mivel a konzolnak nem volt jobb analóg karja, ezért a kameraforgatás is nehézkessé vált, mivel a játék ugyanúgy 3D-s, forgatható nézetet használt, hasonlóan, mint a harmadik epizód bővített kiadása a Subsistence. Nagyon nehéz egyszerre mozogni, és forgatni a kamerát, utóbbi csak a nyilakkal lehetséges, tehát elképzelhető, hogy ezt a megoldást sokan nehezményezik, de azt hozzá kell tenni, hogy a Portable Ops más, égbe kiáltó hibával nem nagyon rendelkezik – a grafika a maga idejében például szintén jó volt. Továbbá belekerült egy multiplayer mód is, így már egyszerre több játékos is csápolhatta egymást, ahogy a Subsistence-ben is – később ahhoz hasonlóan ehhez a játékhoz is megjelent egy bővített kiadás, Portable Ops Plus címen, ami rengeteg extra tartalommal szolgált a rajongóknak.
A játék történetének létjogosultsága azért is vitatott, és homályos, mert ugyan a Portable Ops fontos sztorival rendelkezik, ugyanakkor a Peace Walker ezek közül az elemek közül rengeteget kölcsön vesz, újraértelmez, és megváltoztat, ennek köszönhetően pedig nem egészen egyértelmű, hogy a játék milyen helyet is foglal el a saját univerzumában. Viszont az tény, hogy mutat nélkülözhetetlen dolgokat: Snake itt indul el azon a bizonyos úton, ami majd a bukásához vezet, feltűnik néhány fontos szereplő a régebbi epizódokból (Roy Campbell ezredes fénykorában, és az itt még emberként tetszelgő Gray Fox), és rengeteg visszautalás van a Snake Eater-re is: a szovjet tudós, Granin öröksége elevenedik meg, mikor kiderül, hogy a nukleáris fegyver maga igazából egy kezdetleges Metal Gear prototípus, a Shagohod utódja. Snake pedig még mindig egykori mentora, The Boss elvesztésétől szenved, még mindig megpróbálja őt megérteni, miközben emlékét még mindig a szívében őrzi, és nem tudja elengedni, valamint az események sodrásában egyre jobban kikristályosodik Outer Heaven létrejötte is. Számos olyan dolog, ami az univerzum szempontjából fontos, ugyanakkor ezek az események a Peace Walker-ben is lezajlanak, maximum máshogy, nem annyira egyértelműen, de mégis szembetűnően. Az átvezetők ezúttal nem video formájában vannak jelen, hanem digitális képregényként, hasonlóan a Digital Graphic Novel kiadásához, mindkettőért Ashley Wood felelős. A gyönyörű, részletesen kidolgozott rajzok a szemünk előtt elevenednek meg, miközben természetesen a szereplők megszólalnak, a szinkronszínészek itt is remek munkát végeztek, a visszatérők már hozzák rutinosan a karaktereket, és az újak sem vallanak szégyent. Egyébként ezeknek az átvezetőknek, és beszélgetős szakaszainak a száma eléggé minimális volt, mivel a PSP UMD-jének tárolási kapacitása ehhez kissé kevés volt.

A Portable Ops 2006 végén jelent meg Japánban, és az Egyesült Államokban, kifejezetten jó kritikákat kapott, azonban az európai verzióra csaknem fél évet kellett várni. Két hét alatt több mint 230 ezer darabot adtak el belőle hazájában, világszerte azonban már nem ennyire egyértelműek a játék sikerei azonban badarság lenne azt mondani rá, hogy bukás volt. A közeledő negyedik epizód kissé elhomályosította a létét, na meg az érdemeit is, bár utóbbiról nagyban tett maga Kojima több kijelentése, és a 2010-ben megjelent Peace Walker is. A Portable Ops méltatlanul lett az MGS saga fekete báránya, bár attól függetlenül, hogy tekintenek az örökségére, vagy hatásaira, egy nagyon is jó játékkal állunk szemben – akár szerves része saját univerzumának, akár nem.
Blog hozzászólások
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
6. zodiac55  PlayStation.Community tag
2015.10.01. 06:39:03
LV11
Válasz 5. VictorVance üzenetére:
Most a store-on akciós volt egy csomó PSP-s játék, melyek közül - igaz, PS1 portról van szó - az első két Suikoden 765 Forint volt. Szenzációs, bár a kettő PSP-n nem megy, de az első igen.

"Si vis pacem, para bellum."
5. VictorVance  Szerkesztő
2015.09.30. 21:07:18
LV18
+1
Válasz 4. zodiac55 üzenetére:
Igen, el is felejtettem már, hogy azok is mekkorát ütöttek a kis gépen :)
Nekem a Ratchet & Clank: Size Matters, és a Secret Agent Clank is bejött, igaz nem a sorozat legjobbjai, de azért el lehetett velük szórakozni.
Örülünk?
4. zodiac55  PlayStation.Community tag
2015.09.30. 19:47:06
LV11
Válasz 3. VictorVance üzenetére:
A Crisis Core-t, a Final Fantasy Tactics-ot, és a Tactics Ogre-t ne feledd! :)
"Si vis pacem, para bellum."
3. VictorVance  Szerkesztő
2015.09.30. 16:29:44
LV18
Válasz 1. TaiPo üzenetére:
Nagyon jó konzol volt, rengeteg király címmel. Nekem pl. a játékfelhozatala sokkal impozánsabb volt, mint a Vita-é. MGS: Portable Ops, Peace Walker, God of War: Chains of Olympus, Ghost of Sparta, GTA: Liberty City Stories, Vice City Stories, Silent Hill Origins, Tekken: Dark Resurrection. Rengeteg jó játék, amit mind a mai napig előveszek, ha úgy tartja kedvem, és van lehetőségem rá.
Örülünk?
2. zodiac55  PlayStation.Community tag
2015.09.30. 05:42:20
LV11
Sajnos elkövettem azt a hibát, hogy a Peace Walker után szereztem be, így azután sok időbe telt megszokni az irányítást - ezen kívül azonban tényleg nem volt nagy hibája.

TaiPo: a Burnout Dominator-t a mai napig nyomom, pont erre a gépre lett kitalálva. Plusz egy csomó emulator is indul rajta (nincs okosítva.)
"Si vis pacem, para bellum."
1. TaiPo  PlayStation.Community tag
2015.09.29. 23:43:41
LV2
A Psp is egy kiraly konzol volt. Sőt lehet be is szerzek egyett. Mennyit nyomattam rajta a Burnout-okat....
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
LV18
Szerkesztő
PSC Kredit
15686 pt
PS4     PS3     PS2
PS Vita     PS One     PSP    


PlayStation.Community
Név:
Vlagyimir
Fórumhozzászólások száma:
5847 db
Hír/cikk hozzászólások száma:
4669 db
Utolsó belépés:
2019.06.26. 07:51:58
Regisztráció ideje:
2009.09.21. 14:17:16
Barátaim:

PlayStation.Community Trófea