PlayStation.Community Blog ›› HUN_hatrix

10 hozzászólás

2015.05.20. 21:23:06

Utolsó hozzászólás: EmpiHUN

2015.06.14. 08:34:18

Megosztás
Értékeld a blogot!
GREEN HELL PROJECT - avagy célállomás a NÜRBURGRING NORDSCHLEIFE
(2015 június 19-26)

-ELSŐ RÉSZ : KEZDŐDIK A VISSZASZÁMLÁLÁS

A fenti cím annak, aki ismer engem (vagy minket) talán már nem újdonság, mivel az elmúlt év több mint 334 napjában másról se beszélünk lassan csak erről. Ezért nekiültem és mint egy „rövid” összefoglalót rittyentenék az elmúlt egy év eseményeiből, hogy mi a cél, amit meg akarunk valósítani és hogyan is jutunk el oda (reméljük!).

„Kezdetek”

2014 február:
Binder, akiről talán tudjátok (aki nem most megtudja) kint él Belgiumban a családjával és mint Gran Turismo rajongó, hol máshol ünnepelné meg fiatal 33. születésnapját, mint a szomszéd Németországban. Azon belül is mindenki kedvencén a Nürburgringen. (Akinek nem kedvence, az köpjön fel és álljon alá! ;) ) Mi mint Gran Turismo rajongók, barátok napi szinten (pontosítók perenként) tartjuk a kapcsolatot online chat formájában. Ezen kis csoport tagjaival rejtett utálattal olvastuk anno beszámolóit a környékről, azt meg pláne amikor befizette magát egy 15 perces etapra a GP pályára. Jöttek az „úúúú milyen is a pálya, milyen a környék és hogy mennyire jó ott” üzenetek,... majd megkarcolódott a bakelit lemez és napok/hetek elteltével is még mindig azt hallgattuk mennyire jó volt neki, mekkora élmény. Nem is kellett sokat várni és jött az ötlet tőle: Mivel akkor nem tudott felmenni felújítás miatt a Nordschleife pályára, MENJÜNK KI MINDANNYIAN EGYÜTT A NÜRBURGRINGRE NORDSCHLEIFE-ra!

„Visszaszámlálás indul”
Hogy ne okozzon senkinek pénzügyi gondot a hirtelen jött terv, ezért adtunk időt magunknak az anyagi és lelki felkészülésre, így 2015 nyarát céloztuk meg időben. Ez mondhatni kényszer is volt valahol, mivel a szállásfoglalások annyira tele vannak, hogy egy évre előre le kell foglalni őket annak, akinek ilyen „hírtelen ötletei” támadnak. Júliusban megnyíltak a 2015-ös júniusi foglalások, de már azok is kezdtek megtelni, így gyorsan döntenünk kellett az időpontról. Végül Binder ötlete volt, ha már ő ott ünnepelte a születésnapját, akkor ünnepeljem én is ott (június 25), ezért Június végére foglaltunk helyet magunknak.
Meglett a szállásfoglalás, visszaszámlálás megindult: 334 nap van hátra.
JÉZUSOM DE MESSZE VAN! (Utólag: lóf@szt ;) )
Az ember azt gondolná, hogy majd akkor telnek lassan a napok amikor közelítünk a végére, de nem. Éppen ellenkezőleg. NAGYON LASSAN, alig akart lekecmeregni 300 alá a számláló. „Lépjük már át a 200at!”… „Hol van a 100?” Majd amint átléptük a 100as számlálót, mint ha valaki felpörgette volna az időt.. 90-80-70-60 és már CSAK 30 NAP VAN HÁTRA. Csak azt vettem észre, hogy amit összespóroltam, lassan el kell kezdenem elkölteni…
„A csomag összeáll”
Visszagondolva, mintha az égiek is engem/minket támogattak volna célunk elérésében. Elsőnek is annyit tudni kell nagy számítások mentek nálam legalábbis a háttérben. Mert ugyebár nem árt kiszámolni, mennyit is tud az ember spórolni az utazásig és az mire is lesz elegendő. Egy támogatásként ígért összegből terveztem kocsit venni, de ez sajnos hamar semmivé lett, így nem tudtam mi lesz. Kölcsönözni a helyszínen kocsit, nem lenne drága móka, amíg nem töröd össze a verdát. Mert akkor a gatyád is rámegy és a családod gatyája is, és ebben ugye benne van, hogy nem is te töröd össze, hanem más tör össze téged. Ám májusban érkezett egy hívás nővérkémtől, hogy felhívta őt egy kedves volt szomszédunk, hogy a lánya (Amerikában él már két éve) kocsija már fél éve közterületen áll és el kell szállítani a hónap végéig. Anyukája nem akart költeni rá és ha kell nekünk adja INGYEN!!..., csak vigyük el. Mivel nővéremnek nem volt pénze átíratni, meg semmi ilyenre, de tudta mi mire készülünk, megkérdezte kell-e a kocsi. „JÓHOGY KELL! OTT NE HAGYD!” Így hát hamar lett egy kocsim is. Persze az átíratásra meg a műszakira bele kellett ölni pár ezret, de még így is jól jöttem ki. A kisleány (mert ugye minden kocsi az) amúgy egy 1991es Renault Clio 1.4es „Bacara”. A kocsi egyetlen szépséghibája az automataváltó, de hát ajándék lónak ne nézd a váltóját. ;)
„A csapat”
A létszám ide-oda ingadozott 5 és 4 fő között. A lényegi dolog egyeseknél az volt, tudunk-e menni a pályán kocsival vagy sem. Én is csak úgy éreztem értelmét kimenni, ha végül bevehetjük az aszfaltcsíkot egy verdával. Eleinte az autókölcsönzés volt a téma, de mint írtam az meg nem filléres összeg és ha töröd a verdát mehetsz munkatáborba. Végül a kocsi „vásárlással” megoldódni látszott a dolog. Lassan mindenkiben tisztázódott kinek fér bele a nyaralás és megállapodni látszott a fix 4 fős csapat: Binder, Szecsi, Empi és jómagam Hatrix személyében. Ez azért is volt fontos tisztázni időbe, mert a létszám máris olyan dolgokat érintett, mint a „szállás összege fejenként”.
Mondhatni a 4 fő két csapatot alkot.
-Egyik csapat Empi és Binder. Empi repülővel utazik Belgiumba ahol Binder felszedi és együtt mennek a Nürbire, hogy Peti se utazzon egyedül.
- Második csapatot Szecsi és Én alkotom. Mi itthonról indulunk ki kocsival…. az alig pár kilométeres útra.


„Versenynaptár”
Mivel a Nürburgringen nagyon zajlik az élet, kérdéses volt fel tudunk-e jutni a pályákra.
-A Nordschleife mondhatni egyszer van lezárva komolyabban egy hétre a 24órás versenyre. Ez 2014ben pont arra a hétvégére esett, amikorra mi az utat terveztük Június 21-22. Ez kicsit keresztbe húzta volna a számításainkat. Ekkor történt a bejelentés, hogy a 2015ös évben a WTCC verseny sorozat a Nordschleife-re is ellátogat és a 24órás verseny betétfutama lesz. Igen ám, de 2014ben a 24órás futam és a WTCC Spa-ban megrendezett versenyhétvégéje egy adott napra esett, így kérdéses volt akkor melyiket tolják el? Végül kiderült, a 24órás verseny átkerül májusra, így már biztos lett, nem lesz gond feljutunk.
- A Nürburgring GP verziójára nagyon nehéz feljutni, mert hetente max. 1-2 napot van nyitva (kedd vagy szerda) . Éppen nem rég néztem meg és sajnos az akkor pont nem lesz nyitva egy napot sem amíg ott leszünk.
Eleinte úgy volt, hogy júni. 20 lesz amikor megyünk, de idővel felkerült a Nürbi versenynaptára, hogy mikor milyen versenyek lesznek és pont arra a napra esik egy 6órás Nordschleife GT verseny Sabine Schmitz és a GT Academy srácokkal is ha jól sejtem. Annak kiélvezése miatt inkább egy nappal előrébb hoztuk az utazást, hogy ne kelljen sietni és odaérjünk időbe, majd másnap csak ki keljen sétálni a versenyre. Lesz még motorverseny is az érkezésünk hétvégéjén, de az csak a GP pályát érinti. Ezzel a csúsztatással viszont a következő hétvégi Kamion EB futamot pont kihagyjuk, pedig jó lett volna szurkolni Kiss Norbinak, de majd pótoljuk szeptemberben idehaza.

„GHP program terv”
Mit is tervezünk ottlétünk egy hete alatt?
-Érkezés június 19-én(péntek), ha minden jól megy. :D Ez a nap az utazásra van szánva.
- Június 20, ez a nap a 6órás túraautó futam megnézésével, boxutcában járkálással telik majd
- Tömegtől és időjárástól függően vasárnap, vagy utána megtörténik a nagy pillanat: felgurulunk a pályára.
- Egy napot legalább arra is szánunk, hogy túrázzunk egyet a pálya mellett. Biciklit kapunk a szálláson akár azzal, akár gyalog bejárjuk a pályát
- Mivel a Spa-Francorchamps pálya ott van mondhatjuk a közelben, így bepattanunk a kocsiba és átugrunk oda is egy napra.
- Binder említette, hogy Nürburgringről is látható várban van egy étterem, ahová tervezünk legalább egy étkezést beszervezni.
- Június 26 irány haza.
… ÉS PERSZE KÖZBEN MINDEN NAP RENGETEG FOTÓ és VIDEÓ KÉSZÜL MAJD!
„A 9 hónapos terv”
Amikor eldöntöttük megyünk, rögtön elkezdtem spórolni az útra. Egy hibát viszont elkövettem eleinte, hogy nem vezettem „könyvelést” mire mennyit költök, így csak „persze gyűlik a pénz alapon” ment a spórolás. Mivel a munkahelyem 1-2 hónap késéssel utalgatja a fizetésem, így ez megint csak egy zavaró tényező volt a dologban. Végül augusztus végén álltam neki és kidolgoztam a spórolási tervet az utazásig, valamint az út költség tervét, hogy mit szeretnék és az mennyibe kerül és mindent papírra vetettem.

Elsőnek is nekiálltam kidolgozni az ÚT KÖLTSÉGVETÉSÉT.
Számolás ment ezerrel. Voltak a fix dolgok, amiken nem lehetett spórolni.
Kötelező kategória: üzemanyag az útra, szállás, kajapénz, benzin a pályára való rohangáláshoz, új gumi a kocsira… stb.
Volt luxus kategória: kocsi matricázása, bukósisak a pályára, GT matrica a szélvédőre, mint a játékban… stb. Ezek azok amiket szeretnék véghezvinni és bár filléres dolgok, de ha nem jön össze a pénz még lemondhatok róla.
SPORT KAMERA! A költségvetés egyik legnehezebb döntése volt és az egyik legdrágább eleme. Ennél a pontnál készült egy A és B verzió a költségvetésből. Ez volt az a pont ahol nagyon sokat tudtam volna spórolni. Volt egy Olcsóbb kamera verzió (30.000.-) és a GoPro Hero 3+ Silver Edition (90.000.-) Végül addig túrtam a youtube-ot, hogy annyira beleszerettem a GoPRO-ba, nem tudtam lemondani róla. Momentán ez volt az első, amit megvettem még ősszel, ezzel az olcsó költségvetésemet ki is dobtam a kukába.
Maradt a drágább utazási csomag, aminek összértéke végül összeszámolva : 495.000.- FORINT lett.
(ez most a költekezésekkel, hol kicsit magasabbra, hol alacsonyabbra megy.)

HAVI SPÓROLÁSI KÖLTSÉGVETÉS:
Ez az a része az egész projectnek, aminél eldől, hogymennyire akarod komolyan ezt a dolgot.
-Miről vagy hajlandó lemondani az ügy érdekében?
-Mit vagy hajlandó feláldozni?
Szerintem a családom is itt jött rá, hogy mennyire is komolyan gondolom és akarom ezt. Mert MINDENRŐL lemondtam. NAGYON NAGYON NAGYON nehéz volt, de tényleg ami luxus szinte minden ment a levesbe.
Itt is ugyebár voltak olyan összegek, amit minden hónapban ki kellett fizetnem:
-Albérlet, bérlet, telefon, villany, víz, gáz, internet… stb. ezen nagyon nem spórolhatsz, kivéve ha odafigyelsz pl. a gáz/villany fogyasztásra.
- Majd jött a döntés: fix napi összeget szabok meg kajára egy hónapra. (ez nagyon sokat segített)
- Előre vetítettem minden hónapra, kb. milyen extra kiadások várhatók (karácsony, névnap,..stb.)
Így kb. kiszámoltam mennyi maradhat az adott hónapban. Nem fogjátok elhinni spórolások végösszege is PONTOSAN: 495.000.- ft lett. 

Persze nem minden úgy jött össze ahogy előre kiszámoltam, valahol több, valahol kevesebb, de most előreláthatóan nagyon sokkal sikerült túlspórolni magam…. így simán belefér még egy 2x20 perces Hungaroringes előtesztelés is a kocsival. (Édesanyámat végre kivinni a WTCC-re, éppen jókor amikor Norbi újra nyert! FÁKJEEEE!)

UI: Egy jó tanács: ha spórolni akarsz, vezesd napi szinten mire mennyit költöttél. Ha az egy zsömle azt is és akkor meglátod, mennyi megy el erre, arra, amarra. E nélkül lehetetlen.
„Gyakorlás”
Közbe persze megy a tanulás, gyakorlás is. A GT4-5-6 óta már kívülről ismerem a pálya minden kanyarját, de mivel nem vagyok egy Stig kell a gyakorlás. Hol egyedül, hol pedig együtt Binderrel és Szecsivel rójuk a köröket, persze csak a Nordon. A játékban igaz nincs benne a kocsim, de próbáltunk egy hasonló verdát kiszemelni a célra. Ez a Peugeot 106 rally nevezetű utcai kocsira esett, ami felépítésében nagyon közel áll a Clio-hoz, majd egy súly/lóerő beállítással próbáltuk azonosra állítani és a legrosszabb Komfort Kemény gumival tesztelni . Persze nem mindig csak ezzel, néha növeljük a kihívást és sebesség érzetet egy kis GT86, Skyline, BMW körözgetéssel is. A GT6 bár nem minden esetben/játékmódban számolja a megtett km-t, a statisztika alapján nekem eddig csak a (GT6)Nordban több mint 7000 kilométer van benne, Binder már átlépte a 10.000et is.

A gyakorlás a való életben is megtörtént, ugyanis közben megejtettem MÁJUS 14-én a HUNGARORING TESZT napot… de ez már egy másik történet. ;)

folyt köv...
Blog hozzászólások
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
10. EmpiHUN  Driftrocker/BF Veterán
2015.06.14. 08:34:18
LV13
Már csak 5 nap!!!!! :D

Feladat lesz ezt napi szinten dokumentálni, de megéri!!!
A Birodalom örök!... khm.. Hupsz!
9. Zozo8  PlayStation.Community tag
2015.06.13. 08:19:23
LV24
+1
#szentörültek
T.függő és -.len blog: http://zar-ido.blogspot.hu
8. Tevez11  PlayStation.Community tag
2015.05.26. 22:26:45
LV23
+1
Szuper írás,jó volt olvasni,hajrá srácok,egy kalappal!
:)
"A fakezemmel,lekaszabolok pár Baszadékot"ArgFan75
7. Binder  Drift & Photo
2015.05.22. 16:13:19
LV22
+1
Válasz 6. probi üzenetére:
Há nagyon remélem hoyg nem tart fel minket...mer elég nehéz előzni a pályán...xD
6. probi  PlayStation.Community tag
2015.05.22. 15:58:15
LV8
+1
Biztos nagy élmény lesz. Ha belefér én nem hagynám ki a BMW M Ring taxit :)
5. El_Gigante_84  PlayStation.Community tag
2015.05.21. 22:53:48
LV1
Jó volt olvasni! Majd 60fps-el vegyétek:)
4. HUN_hatrix  The Saboteur
2015.05.21. 19:03:10
LV29
Válasz 3. soliduss üzenetére:
Lesznek!
Azért vettem a GoPro-t... na meg ha minden jól megy Binder is vesz egy kamerát... meg lehet kapunk egy 3.at is. :)
PSN ID: HUN_hatrixx ... Nincs hiszti! ;)
3. soliduss  A Krónikás
2015.05.21. 16:50:00
LV25
Várom a vidiket "zöld pokolból"
2. HUN_hatrix  The Saboteur
2015.05.21. 08:25:39
LV29
Válasz 1. Binder üzenetére:
Már csak 29 hogy rohadna meg. XD
PSN ID: HUN_hatrixx ... Nincs hiszti! ;)
1. Binder  Drift & Photo
2015.05.20. 22:16:14
LV22
Hát télleg elszaladt ez a 300 nap...
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
LV29
The Saboteur
PSC Kredit
33144 pt
PS4     PS3     PS2
PS Vita     PS One     PSP    


PlayStation.Community
Név:
József
Fórumhozzászólások száma:
33662 db
Hír/cikk hozzászólások száma:
7436 db
Utolsó belépés:
2019.09.21. 16:15:17
Regisztráció ideje:
2008.10.06. 12:24:48
Barátaim:

PlayStation®Network Online ID

PlayStation.Community Trófea