PlayStation.Community Blog ›› VictorVance

6 hozzászólás

2014.01.03. 21:27:00

Utolsó hozzászólás: Gusztika3

2014.01.07. 11:08:48

Megosztás
Értékeld a blogot!
„A háború célja nem az, hogy meghaljunk a hazánkért, hanem hogy elérjük, hogy ellenségünk tegye meg ugyanezt.” – George S. Patton

A két számítógépes, és egy konzolos epizód után már mindenki a következő számozott epizódot várta, ami viszonylag hamar érkezett el, a Call of Duty 2 2005-ben jelent meg először PC-re, majd világot látott Xbox 360-ra, a gép egyik nyitócímeként. Addigra már tele volt a padlás második világháborús FPS-ekkel, és a téma kezdett kissé kifulladni – ez persze nem azt jelentette, hogy nem volt olyan front, ahol még ne harcolhattunk volna: lenne ötlet dögivel, de ezeket a játékokat leginkább az amerikai, illetve a nyugati társadalom kultúrájára szabják. Így természetesen megint három lobogó alatt harcolhattunk, a Vörös Hadsereg tagjaként Sztálingrádot védjük, majd brit katonaként Afrikában teszünk kirándulást, ahol egy tankot is vezethetünk néhány percig, végül jön mindenki kedvence a normandiai partraszállás (amit ezúttal egy egészen másik szemszögből tapasztalhatunk meg), aztán a Németországba való bevonulás. A szingli kampány összesen 27 küldetést tartalmazott, és annak ellenére, hogy ezeket a csatákat nem először élhettük át, a játék majdhogynem tökéletesre sikeredett, a realizmus, amely eddig jellemző volt a sorozatra, most megújult, a mesterséges intelligencián tovább csiszoltak, ha egy gránát a közelünkbe került, azt egy kis ikon jelezte, valamint az életerő csomagokat teljesen kivették a fejlesztők, életünk automatikusan visszatöltődött néhány másodpercen belül.

A többjátékos mód azonban kissé visszafejlődött a United Offensive-ben látottakhoz képest. PC szervereken 64 játékos volt a maximum létszám, 360-on pedig 8. A szövetséges oldalon brit, orosz, vagy amerikai, a tengelyhatalmak közül csak a németeket választhattuk, a játéktípusok között pedig ott volt a „Deathmatch”, „Team Deathmatch”, „Search & Destroy”, „Capture the Flag”, és a „Headquarters”. A 360-as verzió teljesen megegyezett a számítógépessel, és több mint 2 millió példányban talált gazdára, rengeteg box-tulaj kedvenc játéka lett, nem véletlenül. Az akkoriban csúcsnak számító grafika, hangtechnika, dinamikus játékmenet miatt helyet kapott minden idők legjobb világháborús FPS-ei között.
„Kész a harcra, aki készül a harcra.” – Bernard L. Montgomery

A mókából ezúttal sem maradhatott ki a PlayStation 2-Xbox-GameCube trió sem, ugyanabban az évben került ki a Treyarch stúdió kezei közül a Big Red One című, nem is igazán mellékág, inkább önálló játékként funkcionáló alkotás. Az előző epizódokkal ellentétben itt egyetlen szereplő szemszögéből élhetjük át az izgalmakat, a valóban létező és mindmáig aktív 1. gyalogos hadosztály (becenevükön Big Red One) katonájaként. Az osztag azért is lett népszerű, mert gyakorlatilag a háború legfontosabb színterein képviseltette magát, és fontos szerepet játszott a győzelemben. A kampány Észak-Afrika inváziójánál, és felszabadításánál kezdődik, majd Szicília lerohanása során koptathatjuk a gépfegyverünket, hogy utána Omaha Beach-en szálljunk partra, míg végül Európa keleti részén elérjük a Siegfried-vonalat, és benyomuljunk Németországba. Gondolhatnánk, hogy a nagytestvérek után a BRO nem nyújt semmi kiemelkedőt, csak egy újabb rókabőrt húztak le a szériáról, pedig nem, a pályák változatosak izgalmasak: ismét vezethetünk tankot, lőhetünk, bombázhatunk egy hatalmas bombázó repülőgépről, lőhetjük ezrével a németeket, dinamikusan folyik a tisztogatás, előrenyomulás házról-házra, nem csak egy egyszerű mellékág, vagy kiegészítés, hanem minden tekintetben teljes game, ami szilárdan megáll a lábán.

A háborús hangulatot elősegíti az, hogy minden fejezet végén korabeli felvételeket mutogatnak, melyet Mark Hamill narrál (aki szerepelt Sam Fuller A nagy vörös egyes című filmjében, ami alapján a game is készült), a Military Channel-re keresztelt felvételek a második világháborús dokumentumfilmeket hivatottak megidézni. Egyébként Az elit alakulat című sorozatból több színész is kölcsönzi a játékban a katonák hangját. A game ugyan nem volt innovatív, nem hozott semmiféle forradalmat magával, csak már a bevált recepteket alkalmazta nagyon jól, és ennek köszönhetően a generáció egyik legjobb háborús FPS-e vált belőle, a maga idejében messze nem találhatott volna az ember nála jobbat.
„A háborúk történetében még soha nem tartozott hálával ilyen sok ember, ilyen kevésnek.” – Winston Churchill

A Call of Duty 3 majdhogynem mostohakörülmények között született, a csapatnak csak nyolc hónapja volt a fejlesztésre, ami az elkészült játékon meg is látszik. A csupán egy helyszínen játszódó game 14 küldetést tartalmaz, és teljes egészében Franciaország felszabadításáról szól, brit, kanadai, lengyel, amerikai és francia katonaként irthatjuk a németeket. A játék kizárólag konzolokra jelent meg, mivel akkoriban már az új generáció szelei kezdtek fújni, a PS2-reés Xbox-ra lebutított grafikával jöttek ki (ettől függetlenül a játék majdnem teljes egészében megegyezett a nextgen verziókkal), az igazi célplatform persze az Xbox 360, PlayStation 3 és a Wii volt, utóbbi kettőnél nyitócímként tetszelgett a CoD 3. Grafika szempontból nem érte szó a ház elejét, azonban játékmenetben nem hozott semmiféle újítást, a remek két rész, vagy az ugyancsak patinás FH és BRO után inkább egy szürke kisegérnek tűnik, mintsem teljes értékű epizódnak.

PC-re ki sem jött, ennek valószínűleg üzleti okai lehettek, a mérsékelt siker azonban talán annak is köszönhető volt, hogy a harmadik részt nem az Infinity Ward fejlesztette (ők egy másik játékon dolgoztak, vajon min?), hanem a Treyarch, akik akkoriban (sokak szerint ma sem) rendelkeztek akkora képzelőerővel és energiával, így rendesen térdre kényszerítette őket egy ilyen nagy feladat. A nexten technológiájának köszönhetően viszont multiplayer-en 32-en játszhattak, Wii-n azonban senki sem.
„A csatára való felkészülés során meggyőződhettem arról, hogy a tervezés létfontosságú, ám a tervek haszontalanok.” – Dwight D. Eisenhower

Mivel már lassan mindenféle gépen élvezhettük a CoD-ot, csak PSP-n nem, ideje volt arra is kiadni egyet. Ez volt 2007-ben a Roads to Victory, amit nem öleltek keblükre a kritikustok, legtöbbször az „érdektelen”, és „semmilyen” jelzők kerültek napvilágra az említésekor. Igaz nem is volt túl jó játék, leginkább a túlságosan rövid kampány és az irányítási gondok miatt. A sztoriban amerikai, angol, és kanadai katonaként vehetünk részt, olyan híres hadműveletekben, mint a Market Garden, Avalanche, Detroit, Infatuate, Blockbuster, Varsity, összesen 14 küldetést lövöldözhetünk végig, multiplayer-en pedig 6 játékos játszhat egyszerre.

Call of Duty 2 (2005) – 10/10
CoD 2: Big Red One (2005) – 9/10
CoD 3 (2006) 6.5/10
CoD: Roads to Victory (2007) 6/10


Folytatása következik…
Blog hozzászólások
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
6. Gusztika3  PlayStation.Community tag
2014.01.07. 11:08:48
LV2
Egen a CoD3 eléggé egy fekete bárány a sorozatban.
Emlékszem nagyon mérges voltam rá, hogy nem jön PC-re csak konzolra így csak nemrég tudtam beszerezni és hát látszik, hogy a Treyarch nagy nyomás alatt volt.
Annak viszont örölük, hogy a stúdió a WaW-al bemutatta azt, hogy igen is tudnak jót készíteni.
Sokkal jobban várom a páratlan CoDokat főleg az MW3 óta.
Ez a Ghosts is elég gyengusz lett.
5. ymmoTS  PlayStation.Community tag
2014.01.06. 17:47:28
LV4
Imádom illetve imádtam a CODokat idáig .. de ez a ghosts kritikán aluli lett. Miért nem lehet megint ilyet alkotni ? :/
So.. this is what it feels like
4. MrZ  La Peste Noire
2014.01.04. 13:54:07
LV12
Szeretem ezeket a blogokat. Kérek még.
" Egy bolond százat csinál....ez az én hobbim. "
2014.01.04. 10:04:44
LV3
Az elsőhöz képest ez már alapból csalódás volt, mind szingliben, mind multiban.
2. ufonauta  PlayStation.Community tag
2014.01.04. 09:33:34
LV15
Válasz 1. Greg üzenetére:
Arra emlékszek én is :)
1. Greg  PlayStation.Community tag
2014.01.04. 09:22:17
LV25
A PSP-s rész kivételével mindegyiket végigtoltam és tetszettek. Valamelyikben volt evezés is, egy folyót kellett átszelni és ha nem voltál elég ügyes egy bomba szétcsapta a csónakot és game over. Lehetne még ötleteket előhúzni ez is mutatja...
LV426
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
LV18
Szerkesztő
PSC Kredit
16437 pt
PS4     PS3     PS2
PS Vita     PS One     PSP    


PlayStation.Community
Név:
Vlagyimir
Fórumhozzászólások száma:
6161 db
Hír/cikk hozzászólások száma:
4842 db
Utolsó belépés:
2019.12.08. 10:38:25
Regisztráció ideje:
2009.09.21. 14:17:16
Barátaim:

PlayStation.Community Trófea