PlayStation.Community Blog ›› ColdHand

14 hozzászólás

2013.09.15. 01:08:37

Utolsó hozzászólás: ColdHand

2013.09.21. 07:03:44

Megosztás
Értékeld a blogot!
Anno a játék X360 exkluzivitása miatt nem túlzottan érdekelt. Az X tábor a mennyekig istenítette, én valahogy nem láttam benne semmi érdekeset a videók alapján, meg hát tudtam, hogy soha a büdös életben nem lesz boxom, mivel sose tudtam ugyanolyan konzolnak tekinteni a gépet, mint a PS-t.
Az érdeklődésem akkor változott meg minimálisan, amikor kiderült, hogy jön a folytatás a Sony gépére is. A demót le is szedtem, elámultam, hogy egy RPG-hez képest mennyire filmszerűek a párbeszédek, meg úgy maga az összhatás, főleg hogy az általam összehányt megalkotott karaktert láthattam ilyen jelenetekben. Ezektől függetlenül a cucc a Majd egyszer... kategóriába került, ahonnan csak a harmadik epizód demója rángatta ki. Ott az első szakasz végi dráma és Clint Mansell Leaving Earth című zenéje megtette áldásos hatását. Tudtam, hogy nekem ezt a sorozatot végig kell vinnem.
Nagy nehezen beszereztem egy kódos ME2-t, a kóddal elérhető digitális képregénnyel némi bepillantást nyerhettem az első rész történéseibe és már legszívesebben belevetettem volna magam a csillagközi kalandokba...

...amikor itt a PSC-n jött a hír, hogy jön a Trilógia kiadás az ex-exkluzív első résszel.
Három hete kezdtem el az első részt és kb. másfél hétig tartott a végigjátszás. Az 55 órányi játékidő alatt egyszer sem unatkoztam, egyszer sem kalandoztam el gondolatba, mindvégig ott voltam a csillagok között és azon ügyködtem, hogy megállítsam Saren-t, aki a pusztulást készült rászabadítani a galaxisra. Olyan hatással volt rám a cucc, amit játék már régen okozott. A stáblista alatt elégedetten dőltem hátra és félhangosan nyugtáztam magamban/magamnak:

"Ez baszd meg EPIC volt!"
Persze kár volna állítani, hogy az ME PS3-as portja tökéletes játék mert nem az. Nagyon nem az. Programozásilag legalábbis biztos. Pl. már a játék elején feltűnt, hogy hiába van az options menüben egy ki/be kapcsolható Motion Blur effekt, a játékban a hatás nem jelenik meg. De bárcsak ez volna a legnagyobb gond.
Kifagyások (második végigjátszásnál az utolsó bossnál 3x is!), beakadások és különböző anomáliák fellegei vetnek árnyékot a szórakozásra. Már az is idegesítő volt, hogy az adott szakaszoknál automata mentésnél a kép kimerevedik és hosszú másodpercekig csak a Saving felirat díszeleg a képernyő közepén. Ki is kapcsoltam a francba és imádtam elhalálozáskor, amikor ráébredtem, hogy már vagy egy órája nem mentettem. :)

Játékmenetileg ekkora gikszerek nincsenek, inkább csak pár kényelmi megoldást kellett volna még beiktatni a rendszerbe. Pl. ha új cuccot készülök venni egy csapattagnak, akkor ne keljen már átrohannom az öltözőszekrényéig (és vissza), vagy ne kelljen csapattagot cserélnem, csakhogy a statokat össze tudjam hasonlítani, hogy az adott tárgy jobb-e, mint a jelenleg felszerelt, vagy sem.
Vagy hogy a csillagtérképen jelölje valami a már felfedezett, meglátogatott bolygókat, naprendszereket.
Egyszer régen olvastam valahol, hogy egy játék attól lesz igazán nagyon jó és közkedvelt, hogy folyamatosan kisebb-nagyobb döntések elé kényszeríti a játékost a program. Hogy a játékmenet több lehetőséget is felajánl egy-egy probléma megoldására. Ahogy Martin is fogalmazta anno az MGS tesztnél: "Száz játékos százféleképpen dönthet".
A Mass Effect-nél ez szintúgy megvan. Rengeteg helyen kell különböző döntéseket hoznunk, amik így vagy úgy, de befolyással vannak az élményre, a játékmenetre, vagy akár a történet végkimenetelére. Már a játék elején döntés elé kényszerülünk a karakteralkotásnál, hogy férfiként, vagy nőként akarjuk látni és irányítani Sephard Parancsnokot. Hogy katonaként, beszivárgóként, esetleg mérnökként akarunk érvényesülni a csatamezőn (persze ennél kicsit több kaszt van). Hogy szint lépés után mely képességeket fejlesszük, mely fegyverekre specializálódjunk. Hogy mely két társunk legyen mellettünk, hogy kinek milyen felszerelést osszunk ki, kinek milyen irányba tuningoljuk a felszerelését. Hogy éppen mit csináljunk, teljesítsük a főküldetéseket, fejezzük be a mellék megbízásokat, járjuk be a tejutat, fedezzünk fel új bolygókat...
Arról már nem is beszélve, hogy a beszélgetéseknél is mi szabjuk meg, hogy merre folyjon a diskurzus. Hogy a jóságos Paragonként segítünk mindenkinek a mi érdekeinket félretéve, vagy az önző geci Renegát szerepében érvényesülünk. Esetleg a kettő keverve. Azt meg se említem (dehogynem), hogy bizonyos döntések a második és a harmadik rész eseményeire is hatással van, ha a játékvégi elmentéseket továbbvisszük.

Egyszóval: van szabadságunk. És mégse sandbox a cucc! :)
Tudnám még hova dicsérni a játékot, meg szidni is, de nem teszem egyiket sem. Minden hibája ellenére nagyon bejött, nem is tudom, hogy mikor élveztem ennyire utoljára egy játékot, főleg egy RPG-t.
Mert a Mass Effect egy Szerepjáték és nem akció!
Amiben ellenségeket épp olyan könnyen szerezhetsz, mint barátokat.
Ahol mérlegre kell tenned egy maroknyi és több ezer "ember" életét.
Amit ha végigküzdesz garantáltan Hősnek érzed majd magad.

...és ha ügyes vagy még egy idegent is megdughatsz! :D
Blog hozzászólások
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
14. ColdHand  Szerkesztő
2013.09.21. 07:03:44
LV22
Válasz 13. InFam0uS_Janek üzenetére:
Mindenképpen az első résszel kezdj! Ha nem az olyan lenne, mintha valaki a Gyűrűk Ura trilógiát a Két Toronnyal kezdené el (akár könyvben, akár filmben). Hogy az ME2 hasson kell az első rész ismerete, hogy az első részben megtett döntéseid és cselekedeteid következményeivel szembesülhess (legyen az jó, vagy rossz. lásd: 2.hsz). Nem mellesleg Sephardék sokszor nosztalgiáznak a régi szép időkön (ME1), amit 100%-osan megértesz, ha végigvitted az első részt és átvitted az elmentésed. Így még közelebb érzed magad a karakterekhez.
Nem én írom a szabályokat. Én csak kitalálom őket!
13. InFam0uS_Janek  PlayStation.Community tag
2013.09.20. 23:21:53
LV1
Többször neki futottam a Mass Effect 2-nek(igaz pc-n) de valahogy sosem jutottam el a végéig. De ezek a sorok amiket most leírtál, azt kell hogy mondjam k*rvára kedvet kaptam megint hozzá,és most végig is viszem őket! :D És igazad van hogy valóban egyedi játék. Szerintem ez az egyetlen egy játék(Dead Space 1-2 mellet) ami tetszik ettől a cégtől. Harmadik résszel nem volt pofám játszani úgy, hogy még a másodikat sem vittem végig. De egy jó barátomnak volt szerencséje végig vinni és elég Epicus dolgokat mondott róla. Szóval az írásod mellet +1 érv ami miatt megint előveszem! Köszi még több ilyet hátha máshoz is kedvet kapok ;)
12. ColdHand  Szerkesztő
2013.09.18. 15:39:03
LV22
Válasz 11. CountofHell üzenetére:
Most nyomom a második részt, eddig nálam is A Best.
Nem én írom a szabályokat. Én csak kitalálom őket!
11. CountofHell  PlayStation.Community tag
2013.09.17. 08:31:56
LV15
5*.
Nekem a Mass Effect Trilógia a kurrensgen legmeghatározóbb videójáték szagája.
PSN - CountofHell_HUN
10. xerox  PlayStation.Community tag
2013.09.16. 13:10:05
LV18
Igen az 1. rész után én is erősen ráncoltam a homlokom az újítások miatt. A történet szerencsére ugyanolyan színvonalon futott tovább, aminek köszönhetően sikerült megemésztenem a nem tetsző, vagy kimaradt elemeket.
psn id: zomimi78
9. qwertyasderf  PlayStation.Community tag
2013.09.16. 10:40:24
LV9
Szerintem nem vészes a változás ami a hármas éa a kettes között történt. Amire ALF utal, hogy már nem kell szkennelned a bolygót és a szondákat egyesével leküldened nyersanyagért, ezeket most egy gombnyomással megszerzed.

Aminek viszont örülök, hogy a Mako-tól megszabaduktunk, kevés gyűlöletesebb járművel találkoztam gémerpályafutásom során, mint azzal az irányíthatatlan ugribugri szarral. Ha importálni lehetett volna a BF-ből a C4-et minden küldetés előtt felrobbantottam volna és inkább kutyagolok...
8. ALF22  Son of Liberty
2013.09.16. 09:07:11
LV26
Válasz 7. ColdHand üzenetére:
..vmennyit heréltek rajta:)
meg akciósabb lett .bár én csak a 2. ból csak a demót toltam, de olvastam,hogy ott volta kisebb küldik a bolygókra. Na itt most csak leküldesz egy szondát azt kész.

Nem vagyok egy nagy kalandjátékos, de a 3. rész engem megfogott. nagyon keményen ki van dolgozva a világa. Öröm volt játszani vele.
Nem hittem volna,hogy star warson kívül lehet még ilyen lézerfegyveres világgal megfogni engem.
7. ColdHand  Szerkesztő
2013.09.16. 05:36:08
LV22
Válasz 5. Canissa üzenetére:
Relatív, hogy kinek mi az unalmas. Utoljára a Max Payne 3 alatt unatkoztam, azelőtt meg a Castlevania Lords of Shadow-on, de ott annyira, hogy végig se vittem.

xetron: a harmadik részre még tovább butul a játék? Már most a kettőnél fáj kicsit, hogy némileg kiherélték a fejlesztés/felszerelés részét. Bár vannak helyettük új lehetőségek, de nem kárpótolnak teljesen.
Nem én írom a szabályokat. Én csak kitalálom őket!
6. xetron  PlayStation.Community tag
2013.09.15. 22:52:22
LV20
sw kotor után csöppentem bele a játékba még pc, de sajna akkoriba elég gyenge volt a gépem, így dobtam a játékot .
De attól függetlenül mindig is radar alatt volt nálam a játék, nem hiába amikor a ps3 portot be jelentették nagyon örültem neki .
Aztán lett xbox de már inkább marad a ps3 verzáknál ha már megvan a trilógiai arra és még jobb is ps3 . (bugok mindenhol vannak pc a legbrutálisabb)
A harmadik rész már annyira nem tetszett, főként a második részhez képest butult a játék, de a multi részébe 120óra bele ment.

Van 1-2 dolog amit én másképpen csináltam volna, de mind összességébe egyik legjobb új sci-fi- rpg .
Ultra Super Mega Combo Breaker .....
5. Canissa  PlayStation.Community tag
2013.09.15. 21:44:20
LV7
Adtam 11-12 órát annó a második résznek, de annál unalmasabb játékkal még nem volt dolgom. Még a Dead Rising 2-nél is unalmasabb...
4. ColdHand  Szerkesztő
2013.09.15. 17:22:48
LV22
Válasz 1. xerox üzenetére:
Nálam nincs az a játék, hogy félbeszakítsam a ME2-t. :) Két napja kezdtem el és habár nem minden újítás, változtatás jön be, ettől függetlenül ez is egy király rész.

qwertyasderf: igen, én is rengeteg ilyenbe botlottam a második részben. Legutóbb az Afterlife klubjában találkoztam egy bandavezérrel, akit rávettem, hogy hagyjon fel a bűnözőéletmóddal. A klubban megköszönte, hogy megváltoztattam az életét és elmesélte mivel foglalkozik. Pedig anno úgy is dönthettem volna, hogy kinyírom.

lev: szerintem nem fogsz csalódni az első részben sem, csak fejben kell tartani, hogy lassan 6 éves a játék.
Nem én írom a szabályokat. Én csak kitalálom őket!
3. lev  PlayStation.Community tag
2013.09.15. 15:12:01
LV7
A második, harmadik rész megvolt, jó is volt mindkettő, ezt még pótolnom kéne. Majd nemsokára meg is teszem szerintem.
2. qwertyasderf  PlayStation.Community tag
2013.09.15. 13:34:18
LV9
AZ a legjobb, hogy nem csak a végét meg nagyobb dolgokat alakíthatsz a mentésed továbbvitelével, hanem olyan apróságokat, hogy az egyik bárban ott ül majd (nemspoilerezek) az első részből ha segítettél neki és ha beszéltek, persze szóba kerül a múlt is, sőt apró segítséget tud nyújtani.... és ilyenből nem egy meg kettő van, konkrétan a kettest végigtolva az első részből hozott mentéssel legalább 5-6 ilyen apróságba botlottam, ami picit más volt mint amikor szűz mentéssel toltam a második részt. Hihetetlen nagy pillanatokat képesek okozni ezek az apróságok és marha jó látni, hogy a Biowarenél ezt nem csak odahányták a játékba, hanem valóban odafigyeltek rá.
1. xerox  PlayStation.Community tag
2013.09.15. 12:48:07
LV18
Soha nem érdekelt a játék, főleg a 3. rész demója után. Aztán egy pécés oldalon véletlenül belebotlottam a végkifejleten vitatkozó kockákba, és valaki egy nagyon komolyan megvágott videó mellett (legyen videóblog) megfogalmazta, miként értelmezi a játékot annak mondanivalóját, a befejezést és a saját döntését. Gyakorlatilag szertendőszétszpojlerezve ébredtem rá, hogy ez egy ügyesen felépített, hatalmas tartalommal bíró anyag. Néhány hónap múlva megvettem a trilógiát, most a második részt jegeltem az időhiány és a Blacklist miatt, de pár hetet még várat magára a folytatás - GTA5 :)
Mint egy film: nagy szabadsággal, fülbemászó dallamokkal, mindenre kiható döntésekkel...
psn id: zomimi78
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
LV22
Szerkesztő
PSC Kredit
27106 pt
PS4     PS3     PS2
PS Vita     PS One     PSP    


PlayStation.Community
Név:
Cold
Fórumhozzászólások száma:
12207 db
Hír/cikk hozzászólások száma:
3560 db
Utolsó belépés:
2020.02.24. 13:16:24
Regisztráció ideje:
2008.10.07. 09:44:53
Barátaim:

PlayStation®Network Online ID

PlayStation.Community Trófea