PlayStation.Community Blog ›› NEXUS0001

23 hozzászólás

2013.09.06. 20:39:13

Utolsó hozzászólás: NEXUS0001

2013.09.17. 18:40:12

Megosztás
Értékeld a blogot!
No Way! - heti csúsztatott sajtószemle

Hogy ne maradjunk ezen a héten se CW (Console Wars) hírek nélkül, ezért szemezgettem, az utóbbi napok terméséből.

Az internet viszonylag felkapta az examiner.com oldalán található egyik cikket.
http://www.examiner.com/article/microsoft-s-penello-...

A cikk egy Albert Penello-val készült korábbi interjúból szemezget, aki a M$ termék tervezési igazgatója (Microsoft Director of Product Planning) kb. A Mikro úgy tűnik megelégelte, hogy a média boxzsáknak használja, amikor az új konzolok képességei kerülnek szóba, mert ugye legalább is papíron kendőzetlenül kitűnik az X1 technikai hátránya. Ezért aztán harcba küldött 1-2 olyan embert, aki (Don Mattrickkal, az X korábbi részlegvezetőjével ellentétben) jól bírja az ütéseket és még valami hevenyészett ellenállásra is telik képességeiből.

Albert mostanában sokat és meglehetősen frappánsan nyilatkozik, amikor az X paraméterei, technikai adatai szóba kerülnek. Pl sokan firtatták, hogy az eddigi bemutatókon, az E3-on, vagy a GamesCon-on nem is X1-en futottak a demók, hanem egy combosabb PC-n. De Penello megnyugtatott mindenkit, hogy létezik valódi, a boltokba kerülő végső konzol verzió, amin valódi x1-es kód fut. Az utóbbi kiállításokon az M$ részlegen belüli játékok ilyen már gépeken futottak.

http://vr-zone.com/articles/microsoft-exec-albert-pe...

Nos, csak annyit tett valaki hozzá, hogy pl. a Titanfall csapata nem az M$ táboron belül állította ki a játékukat, és láthatólag nem is konzolon futott.
Szal, a hír igaz, csak nem Moszkvában, hanem Leningrádban, nem Merciket, hanem Moszkvicsokat és nem osztogatnak, hanem fosztogatnak:D - by jereváni rádió.

Visszatérve az első cikkre Penello kijelentette, hogy (idézem):
"There is no way we’re giving up a 30%+ advantage to Sony. And ANYONE who has seen both systems running could say there are great looking games on both systems. If there was really huge performance difference – it would be obvious."
Az az kb: Semmi esetre sem fogunk +30% előnyt adni a Sony-nak, BÁRKI aki látta mindkét rendszert futás közben, elmondhatja hogy nagyszerűen kinéző játékok vannak mindkét rendszeren. Ha lenne valóban jelentős teljesítmény különbség - az nyilvánvalóan kitűnne.

Nos az előbbiek miatt a dologgal csak az a gond (és ez a probléma részben a Sony által promóciózott külsős fejlesztésekre is igaz), hogy valójában még senki nem láthatta, hogy ugyan azt a játékot melyik gép, hogyan futtatja. Mert főleg a külsős fejlesztőknél, a multiplat gémeknél a többség PC-n demonstrálta a játékot.

Aztán a szakemberünk az M$ eddigi teljesítményére hivatkozik, hogy az emberek megértik, tudják, hogy náluk dolgozik jó néhány a világ legügyesebb grafikai programozójából, a cég teremtette meg a DirectX-et, amit mindenki standard API-ként (Application Program Interface) használ.

Hozzátenném, hogy kivéve persze a PS-eket, mert ott nem DX alatt futnak a játékok, meg minden olyan kütyüt, aminek köze nincs az M$-hez, Ájfontoól kezdve, az összes androidos táblán keresztül a Linux/Apple asztali gépekig. És persze az utóbbi pár évben egyre többet nyilatkozgatnak a PC-s fejlesztők is, hogy a M$-nek már igazán csinálnia kéne valamit az egyre ritkábban frissülő DX-szel, mert egyszerűen nem követi a hw technológiát.

Kicsit finomítva nyilatkozik persze máshol, mert kijelenti, hogy nem azt mondja, hogy a tiszta teljesítményt, a technikai adatokat figyelmen kívül kell hagyni, hanem, ahogy kezdetektől is vallotta, a két rendszer közötti különbség nem olyan jelentős, mint ahogy a nyers teljesítmény által megvezetett vásárlók gyakran gondolják. Nem azt mondja, hogy a Sony nem épített egy jó rendszert, hanem csak azt, hogy aki a +30%-os előny bizonyítására tette fel az életét, annak a következő 10 évben nagyon nehéz csatákat kell majd megvívnia.

Ezzel persze részben jómagam is egyetértek, leszámítva, hogy technikailag a +30% az a legkisebb különbség, ami a két rendszer között papíron mutatkozik a különböző paraméterekben. A legtöbb paraméterben ennek akár többszöröse is megvan, és bizony van rá esély, hogy ezek az eltérések összeadódnak. Azt, hogy mi a valós teljesítmény meg majd leghamarabb a multiplat játékokon úgy december környékén mi magunk is lemérhetjük. Az olyan oldalak pedig, mint a Lens of Truth már valszeg izzítják az fps számlálóikat és a pixelméretmérőiket.:D (Persze eddig az X360 előnyét sikerült szinte mindig kihozni a PS3-mal szemben, ezért aztán van némi kétségem afelől, hogy vajon ugyan ilyen lelkesedéssel fogják-e a Sony új konzoljának előnyét is verifikálni).

Kicsit updatelve a korábbi kijelentéseit Panello a NeoGAF-on folytatja, hogy rengeteg olyan apró de fontos részlet van a konzolok tekintetében, ami még mindig rejtve van. Nagyon sok kérdése van neki magának is arra vonatkozóan, hogy a Sony mit is csinált technikailag.

Azonban szerinte a legnyilvánvalóbb dolog, hogy bárki (már megint, ki az a Bárki?) aki mindkét konzolt megnézi, nem fog látni SEMMILYEN különbséget, szal szerinte hagyjuk már ezt a 30-40%-ot!

De ne hagyjuk!!!!! - gondolták az X-vérfanok és az egyik anonimitásba burkolódzó blogger meg is írta titkos értesüléseit, hogy a M$ az önmagával megkötött titoktartási szerződésének lejártakor szeptember végén fellebbenti a fátylat arról, hogy az X1-ben valójában egy szuperszámítógép, egy fúzióserőmű, és valószínűleg a világ eddigi leghatékonyabb, űrkorszakbeli hűtője is lakozik. Mivel az M$ kendőzetlenül bemutatta az X1 szexi belsejét, így az alaplapját is, amin azonban semmi rakitszályensz kütyüt senki nem látott, ezért kitalálták, hogy az előbbi nagyon fontos rendszer elemek a fő un. SOC (system on chip) csipben bújnak meg, méghozzá több rétegben, amit egy új gyártástechnológia tesz lehetővé. Technikailag ez a többi réteg egy másik, erősebb GPU-t, meg 2 GB GDDR5 RAM-ot jelent, ami mellesleg kb totálisan szétbaxná a jelenlegi rendszert, adva egy minimum PS3 komplexitást a programozóknak, meg kb +500$ költséget az M$-nek gépenként.

http://misterxmedia.livejournal.com/

Az nem zavarja a bloggert és lelkes követőit, hogy a M$ eddig nagy nyilvánosság előtt részletekbe menően ismertette az X1 működését. Azonban bármely homályos utalásba, így Penello szavaiba is megpróbálnak belekapaszkodni. A két fanboly tábor ezek után hozzászólásaiban a tervezett nagy reveláció szeptember 29-i időpontja utánra kölcsönös öngyilkosságra szólította fel egymást.
Nos, azt hiszem a kezdeti balul sikerült bemutatók hatásainak kiigazítása után a Mikrónak semmi nem hiányzik jobban, mint egy a vérfanok által tüzelt, tömeges öngyilkossággal fenyegető világvége hisztéria.

Ha súlyosbodik ez a buta krízis még az is előfordulhat, hogy Penellonak nyilvánosság elé kell lépnie és kijelentenie, hogy nincs titkos, az illuminátusok által elrejtett képesség. Az X1 tényleg "csak" annyit tud, amennyit a nagyérdemű a papíron is lát - és ezzel saját kézzel kell majd valszeg elvágnia a M$ homályos célzásokkal, kis csúsztatásokkal, a gép képességeinek kendőzésével nevelgetett X1 új píár kampányának a torkát, pont a kiadás előtt.
;(

!UPDATE!

A M$ úgy tűnik végül begyűjthet magának még egy vesztett menetet ebben a kommunikációs összecsapásban is (amit jórészt önmagával vív).

Miután Larry "Major Nelson" Hryb a céghez közelálló netes médiaszemélyiség nagyjából maga is megerősítette a Penello szavait, újabb bennfentes emberke került elő, aki azonban némileg mást mondott.
Major Nelson egyetértett abban, hogy néhány nagyon is okos programozó azért tényleg van a cégnél és várakozással tekint a következő hónapok elé, amikor is elérkezik az igazság pillanata.

A Twitteren felbukkanó, szintén a céggel korábban szerződésben álló Adrian Chmielarz, aki Creative Director-ként (és a cég társtulajdonosaként) a People Can Fly cégnél részt vett olyan progik fejlesztésében, mint a Painkiller, a Bulletstorm ÉS A Gears of War Judgment, kijelentette, hogy azért papíron a PS 50%-kal tényleg erősebb és ez azért számít.
Nem sokkal utána érezhette, hogy nem kéne abba a kézbe harapnia, ami eteti, ezért némileg tűzoltásképp elkezdett magyarázkodni, hogy ő alapvetően fejlesztési szempontból értette az 50%-ot.
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=672097

Az erősebb gépen ugyanis sokkal hamarabb befejeződhet a fejlesztés, ami lehetőséget teremt a programozóknak, hogy mással kezdjen el foglalkozni.
Ez nagyjából jogos is, mert ha a "lead platform" ugyan a PS4, de nem volt benne a koncepcióban, akkor sem fogják telerakni az adott pályát rózsaszín repülő szívárványt-fingó elefántokkal, pedig a hw képes lenne rá.

Másrészt a legtöbb játék eredeti koncepciója azért jóval nagyratörőbb, mint amit a végső termékben sikerül megvalósítani, adott hw-ből kihozni. Egy még gyengébb hw-re történő port pedig kb azzal egyenlő, amit a programozók purgatóriumnak gondolnak.
De ha vannak jó programozók, akkor persze semmi gond.

Nos, a Sony pár éve, látva a PS3 programozási nehézségeit a világ talán legerősebb játékfejlesztő gárdáját hozta össze, jó pár stúdióba tömörítve. (Nem emelnék ki egyetlen exkluzívot sem a jó néhányból).
A M$ eközben pár éve látva, hogy milyen könnyen profitál a külsős fejlesztőkből, kiadókból elég rendesen leépítette a nagykaliberű stúdióit. Megszabadult az olyanoktól is, mint a Bungie, és a kezében levő exkluzívokat is egyre inkább külsősökkel fejlesztette, mint pl a fent említett az Epic alvállalkozásában működő People Can Fly.

Szal a hivatkozott nagy emberek gyakorlatilag a Lionhead (Fable), Turn10 (Forza), 343 Industries (Halo) cégeknél vannak, a többi belsős stúdiói Kinect partyjátékokkal foglalkoznak, ami persze biztos rengeteg szakértelmet kíván.

Nos, ezután a Twitteren egy emberke beüzizte Penellonak, hogy a nagy fejlesztőik közül az egyik azt mondja, hogy a PS4 50%-kal tényleg erősebb és az számít.
Penello rákérdezett, hogy ugyan már ki volt az. Miután megkapta a választ csak annyit írt:

don't know 'em.

Kb (elég parasztosan): azt nem ismerem

http://gamingbolt.com/microsofts-albert-penello-resp...

(A 2013. március 19-én megjelent, jó néhány DLC-vel bővült Gears of War Judgement az értékelések során átlag 8 pont körül kapott, Eddig kb 1 milkó eladott példánnyal hozott némi aprót a M$ konyhájára).

UPDATE 2!

Úgy tűnik Penello, talán az M$ egyfajta félreértelmezett PR-jaként végül belement a fanbolyokkal vívott iszapbirkózásba, és ezzel a dolog elindult azon az úton, hogy tényleg egy mexikói szappanopera szintjén szórakoztassa a nagyérdeműt (már akinek erre igénye van).

A Twitteren végül tényleg kinyilatkoztatta, hogy nincs semmi rejtett GPU az X1-ben, vagy ehhez kapcsolódó titoktartási fogadalom. Ezzel a saját HC fanboytáborának adott egy pofont, ütötte ki a kezükből a fegyvert, hogy a kis szájber-Harry-Potterek által különböző technikai ráolvasásokkal vívott szájkarate bajnokságokat megnyerjék.
Nem mellesleg a vásárlókban immár fel sem merülhet, hogy az X akár minimálisan is erősebb lehet, vonzóbb, akinek pl ez egy fontos szempont. (Tech geekeknek biztos).

Másik oldalról utóbbi, Twitter és fórum nyilatkozataiban viszont a ezerszer ismételt kijelentésekkel, technikai halandzsával próbálta az egyre inkább vérszemet kapó PSfanatX csapatot leszerelni, sajnos hasztalan.

A számmisztika helyett, talán az lett volna a helyes lépés, ha megpróbál valami valós(nak látszó) benchmarkot is bemutatni, de ez, mivel egyik gépből sincs kereskedelmi forgalomban is elérhető verzió, gyakorlatilag jogilag lehetetlen. Biztos be tudnak, be tudtak már szerezni PS4 fejlesztő rendszert, azonban azon bármit is futtatni és prezentálni a Sony jóváhagyása nélkül nem igazán célszerű, hacsak nem akarnak ideje korán egy másik fronton, a bíróság előtt is háborút kezdeni.

A másik kézenfekvő megoldás, ha ebbe az egész nyilatkozgatásba bele sem megy, hanem a korábbi stratégia szerint ignorálja a fikázó tömegeket.
A sztori kísértetiesen hasonlít a Sony azon lépésére, amikor a szépreményű Lairt savazó emberkéknek egy szép színes brossúrát, gyak ovis mesekönyvet nyomtattak arról, hogy hogyan is kell vele játszani. Amit viszont a savazók intelligenciájuk megkérdőjelezésének ítéltek, vagy is a dolog pont ellenkező hatást váltott ki.

Úgy tűnik Penello hiába volt bizonyos szinten felkészültebb, talán még a potenciális vásárlókkal empatikusabb is, mint elődei, egyszerűen nincs felkészülve arra, hogy a mai kor eszközeit is használva hatékonyan lekommunikálja a cég üzeneteit.

A HC fanboyok legyenek bármelyik oldalon is, most elismerően biccentenek egymásnak, mint Boba Fett a Csubakkát prezentáló fejvadásznak, hogy megcsináltuk, még egy nagy ember skalpját megszereztük!

Penello pedig, mint Mattrick és a többiek valószínűleg kicsit háttérbe vonul egy időre.
:)

(A köv áldozat, szerintem Major Nelson lesz, lehet fogadni!;))))
Blog hozzászólások
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
23. NEXUS0001  PlayStation.Community tag
2013.09.17. 18:40:12
LV7
Válasz 22. metadata üzenetére:
Komolyan mondom én már sajnálom őket. Most volt egy cikk, hogy talán lesz új Gears, de sajnos még semmit nem beszéltek meg az Epickel.

Bakter, ezt nem hiszem el! Ezek télleg ekkora lúzerek, és még ki is kürtölik világgá!

Már ezerrel kéne dübörögni a fejlesztésnek, csak mert a kiadás után várhatóan sorra csapódnak be a PS blockbusterek, ezek meg itt tökölnek, mint a szűz úttörő az építőtáborban.
Csak tudnám mit jelent ez a szmájli: 3D !?
22. metadata  PlayStation.Community tag
2013.09.17. 10:19:39
LV15
Válasz 21. NEXUS0001 üzenetére:
Szertném azt hinni hogy a Sony bealtatta az MS-t a rammal, és az egész Xone dolog itt ment félre, de sajnos tartok tőle hogy az MS magától ilyen hülye.

1) Ebben az iparágban nagyon nehéz bármit is titokban tartani.
2) Sony előbb jött ki specifikációval, az MS mégis tartotta magát az eredeti tervhez, pedig nem volt sarokba szorítva.

Nem, itt egyszerűen az MS a fejébe vette hogy ez már lefutott meccs, és ők diktálnak. A Sony meg biztos most is elbassza a startot mert a múltkor is az volt.
FatHead
21. NEXUS0001  PlayStation.Community tag
2013.09.13. 16:55:10
LV7
Válasz 20. metadata üzenetére:
http://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft

Teljes eszköz állománya (total assets): 142 Mrd $
Adózott jövedelem (net income): 21 Mrd$ (2013)
Alkalmazottak: 97 000

Szal nem kispályások.

Abban egyetértünk, hogy jobb lenne a játékiparnak, ha kitakarodnának innen, vagy legalább stratégiát váltanának.
Gyakorlatilag negatív versennyel, a Sony exkluzív 3rd IP-inek kezdeti megvásárlásával biztosította a térnyerését az X360/PS3
kiadásakor.
Írd és mond az egész generáció alatt viszont egyetlen új AAA exkluzív IP-t hozott be (Gears), de azt is külsőssel fejlesztette.

Szal igazi görények, akiknél házon belül meglehetősen negatív szinten mozog a szellemi tőke szintje, csak pénzük van mint szemét.

Valójában folyamatosan azt nézik, hogy mit csinál a konkurencia és az uccsó pillanatban közbelépnek. Mint amikor a Vaterán valami görény, miután már lebeszélted az üzletet elviszi előled az utolsó pillanatban a cuccost.

De a Sony valszeg azzal, hogy az utolsó utáni pillanatig titkolta, hogy 8 GB RAM-mal adja ki az új gépet, meg gondolták úgy is leköveti őket a megszorításokban, csőbe húzta őket. Ezáltal ők eleve rosszul pozicionálták be a saját terméküket árban szolgáltatásban, és ez az egész bénázás, amit mostanában produkálnak ennek a domino effektusa. Rúgtak egy kiba nagy luftot.:D
Csak tudnám mit jelent ez a szmájli: 3D !?
20. metadata  PlayStation.Community tag
2013.09.12. 13:17:35
LV15
Válasz 19. NEXUS0001 üzenetére:
Én sem akarok kötekedni de máshogy látom:

A gugli a végfelhasználónak mindent ingyen ad mégis óriás lett belőle, mert jól csinálja azt amit csinál. Számos ingyenes szolgáltatása köröket ver a konkurencia fizetőseivel szemben. Ezért tart ott ahol. A G inkább sok kicsi sokra megy elvet követi, és ne féltsd hogy nem sok haszna van az androidon, mert ez baromira nem így van még ha ennek a haszonnak csak egy része mutatható ki számokban.

Az évi 20 milliárdot sokallom, és ha tényleg ez a helyzet akkor elnézést kérek, de én még úgy tudom hogy teljes MS értéke 40-60 milliárd dodo.

A 10 milliárdos pumpa az reális 10 év alatt, de ennek csak töredéke amit ténylegesen a játékiparág kapott meg. Ennek az összegnek a nagyobb része marketing és reklám, ebbe invesztálja mindig a legtöbbet az MS. Ami ténylegesen a játékiparba ment azok belsős stúdiók költségei és a kifizetett exluziv címek, dlc-k. Ennyi.
Ha azt nézzük hogy pl a Budapest Game Show-t is az MS fizette nagyrészt, akkor mondjuk kijön az, hogy promóciós kiadások egy részét mi játékosok is élvezzük de ennyi.

A jól csengő fejlesztőket mint pl a Rare leépítette. Aki megmaradt belőle az Kinectre fejleszt lol. Én azt mondom, hogy jobb lenne ha eltakarodnának a játékiparból. Azért a Sony mellé kell majd konkurencia mert különben nyilván ők szállnak el, de az MS-nél mindenki csak jobb lehet.

" Ha ez az évi kb 1 Mrd kiesne, azt megéreznék a kiadók, még a Sony is. "

Az MS exkluzív cuccok készítői nyilván elesnének némi pénztől (ÉS?) az MS saját studiói meg szétszélednének és találnának munkát más fejlesztőknél. A Sony meg eladna 2x (de legalább 1,5x) annyi hardvert és szoftvert.


Én azt mondom hogy amíg van más választás addig nincs nagy baj. De ha csak az MS maradna az lenne igazán katasztrófális a játékipar számára.
FatHead
19. NEXUS0001  PlayStation.Community tag
2013.09.11. 18:27:08
LV7
Válasz 18. metadata üzenetére:
Vannak azonban tények, amivel nem nagyon lehet vitatkozni.

Az Androidból a Gúglinak nem sok haszna van, az online store nem sok pénzt hoz a konyhára. Az M$-nél hasonló a helyzet, az online üzlete örül ha pár száz millió profitot összehoz,néha inkább ugyan ennyi veszteséget, és az egész hw, Xbox részlege detto így áll. Ez ugyanis egy nehéz biznisz.
Összességében azonban a PC piac viszonylagos visszaesése ellenére is növekszik a bevétele és ez nagyságrendileg évi 20 Mrd!!! És ezt továbbra is a PC termeli ki neki. Szal nem kéne még temetni őket.
Pedig emellett, akár esetenként akár 1 Mrd $-ra is büntethetik őket, mert folyamatosan páros lábbal tiporják ezen a területen az antitröszt és a tisztességes piaci viselkedés szabályait.

A mostani XBox bulit azonban rendesen elbaxták. Ennek ellenére a kivonulásuk, esetleg az antitröszt szabályokra tekintettel az X-részleg leválasztása az anyacégről végzetes lenne. Az M$ ugyanis kb 10 Mrd-t pumpált tizen akárhány év alatt az X-en keresztül a konzolpiacba, amiből még nem kapott vissza semmit. Ha ez az évi kb 1 Mrd kiesne, azt megéreznék a kiadók, még a Sony is.

A konzolok új architektúrája lényegesen különbözik a PC-től, bármit is mondjon Mark Cerny. Azonban az AMD PC vonalon is hasonlót tervez kiadni. Ha az X kiesik, akkor valszeg a PC vonalon is marad a hagyományos architektúra mert ez az új nem éri el azt a bizonyos küszöböt.
Azonban ebből következően a PCs játékok PS portjai is elég gyikok maradnak, majd pedig kb 2 év múlva már mindenben lelépi a PC a PS-t , aminek spec tulajdonságait senki nem fogja akarni kihasználni, pont mint a PS3 idején.

Lehet utálni az ellent, én is azt teszem, de az élni és élni hagyni elv itt is kifizetődőbb mindenkinek.

Szerintem
Csak tudnám mit jelent ez a szmájli: 3D !?
18. metadata  PlayStation.Community tag
2013.09.11. 09:41:44
LV15
Válasz 17. metadata üzenetére:
Ja egyébként a Sony-t is legecizném simán ha csak fele olyan aljas lenne mint az MS.

Az informatika folyamtosan változik, és ezt megállítani az MS sem tudta/tudja. Az hogy az Android és az iOS így szárnyal az hosszútávon a megmaradó pc populációra is hatással lesz. Én is MS termékein nevelkedtem, nem is értek semmi máshoz, de ez nem azt jelenti hogy ha nem lesz már Win akkor visszamegyek autószerelőnek. Szerintem a blogolás kb billentyűzet kérdése, a torrentezéshez még annyi sem kell. A meló meg attól függ mit csinálsz, de word-excelhez bármelyik platformon találsz kitűnő alternatívát. A Google egy dolgot csinált, de azt nagyon jól, most meg már előrébb van mint az MS. Az MS meg sokmindent csinált de szarul. A napjai mint irányadó civilizációs alappillér meg vannak számlálva.
FatHead
17. metadata  PlayStation.Community tag
2013.09.10. 22:18:09
LV15
Válasz 16. NEXUS0001 üzenetére:
"A többi megszorítás, csak arra volt példa, hogx mennyire szélesen is alkalmazhatják ezeket.
"
Így világos.

"Most a Sony ugyan ilyen cipőben fog járni, mint az M$ az X360 idejében! Őt is gecinek fogod nevezni? Mert én igen!;)"
Szerintem nem fog ugyan olyan cipőben járni, hiszen ha vezető is lesz, a hardvere erősebb de legalább is nem gyengébb. Ezzel gusztustalan megszorítással amúgy kurensgenben is élhetett volna.
FatHead
16. NEXUS0001  PlayStation.Community tag
2013.09.10. 18:30:33
LV7
Válasz 15. metadata üzenetére:
De, ugyan arról beszélünk!
Anno a Tendo ellenőrizte a minőséget, ha nem olyan volt mint ő gondolta, akkor a játék nem jelent meg. Mivel 2 évig Segára sem jött ki, így eleve fel sem merült, hogy melyik verzió a jobb.

Ez kb azzal egyenértékű, hogy az M$ esetleg (mert hivatalosan, vagy félhivatalosan még nem láttam) azt mondja, hogy tudja, hogy effektíve az ő gépe a jobb, és mivel jó darabig nagyobb bázisa volt, esetleg nem adta ki a saját gépére, ha nem úgy nézett ki (gyak jobban mint a PS3 verzió). Ha az X360-ból könnyebb kihozni a maximumot, akkor adott idő alatt az X verzió jobb lesz, a PS verzió pedig késik, vagy rondább lesz. Ha meg csuklóznak még rajta 2-3 hónapot akkor esetleg szebb. És pont ez is volt a helyzet, nem feltétlenül kell a M$ gecisége. (Bár szerintem is ott volt).

Most a Sony ugyan ilyen cipőben fog járni, mint az M$ az X360 idejében! Őt is gecinek fogod nevezni? Mert én igen!;)

A többi megszorítás, csak arra volt példa, hogx mennyire szélesen is alkalmazhatják ezeket.

Az asztali PC-k eladása lehet, hogy csökken, vagy legalább is stagnál. De azért még rengeteg idő amíg esetleg összeomlik a piac. Ami persze totálisan valószínűtlen, csak mert ezeken a mobil játéxereken, vagy egy konzolon nem lehet melózni, de sokkal nehézkesebb torrentezni, blogolni, meg egy csomó olyan dolgot csinálni, ami bonyisabb, mint 3 szmájli üzenetként történő beszúrása.

Több számítástechnikai szakember generáció szocializálódott az M$ termékein. Mi legyen velük, menjenek utcaseprőnek, vagy omoljon össze az IT szféra?

Félreértés ne essék, marhára nem komálom az M$-t, mert a legalja annak a xarnak, amit egy nagyvállalat csinálhat. Ettől függetlenül a nyugati civilizáció egyik alappillére!
Ez van.;(
Csak tudnám mit jelent ez a szmájli: 3D !?
15. metadata  PlayStation.Community tag
2013.09.10. 10:33:07
LV15
Válasz 12. NEXUS0001 üzenetére:
Nyilván mindenki korlátoz ha megteheti, és ha ez nekem nem tetszik akkor nem kell az adott gyártót választanom. Viszont ezzel az MS pont a konkurencia gépét szabályozza ezért vagyok rá nagyon mérges. Az általad felhozott példák vagy nem érdekelnek, vagy a fejlesztőket érintik (megint csak nem érdekelnek), szóval nem ugyan arról beszélünk.

"Nem kell élből elutasítani?"

Hát én igen is élből elutasítom az Xboxot mint platformot (nem csak) ezért.

"A PC-ből van neki még mindig rengeteg pénze, és a PC az, amit igazán médiacenternek és csúcs játékgépnek lehet nevezni."

Nem úgy van az.
Az eladási grafikonok elárulták már évekkel ezelőtt hogy mi lesz a sorsa PC-knek, az IBM volt az első aki kapcsolt amikor eladta jó pénzért a Lenovot amin kb a fél világ megrökönyödött. Az MS-nél kb 2 éve realizálódott a trend, ezért nyitottak smartphone bizniszre is. Szóval enterprise szinten még ott vannak, de ott is és a többi fronton is folyamatosan esik a részesedésük.

Persze ennek fényében is barmok... Mondjuk én soha nem tudtam elképzelni hogy főnixmadár módjára megváltoznak majd.

FatHead
14. Kazama_Jin  PlayStation.Community tag
2013.09.09. 22:47:01
LV6
Válasz 13. NEXUS0001 üzenetére:
ami kicsi, gyors, halk és übertrendi

hihetetlen egyébként az m$, eddig legalább a kommunikációjuk működött, most már az sem
13. NEXUS0001  PlayStation.Community tag
2013.09.09. 20:05:03
LV7
A Mikró jelenlegi szituban akkora egy barom mint a ház!
Van egy fejőstehén piaca, ami annyi zsét termel neki, hogy győzi ócskábbnál ócskább projektekbe dugdosni.
A PC-ből van neki még mindig rengeteg pénze, és a PC az, amit igazán médiacenternek és csúcs játékgépnek lehet nevezni.

Mindig voltak időszakok, amikor a konzoloknak, majd a bővíthető, sok perifériához csatlakoztatható számítógépeknek állt a zászló.
Ha annyira a médiacenter irányába akar most elmenni, akkor egy új hw alapú, egyszerűen kezelhető PC2.0-át kéne csinálnia!!!
Csak tudnám mit jelent ez a szmájli: 3D !?
12. NEXUS0001  PlayStation.Community tag
2013.09.09. 19:52:58
LV7
Válasz 11. metadata üzenetére:
Nem vitatkozni akarok, de szerintem a megszorításokat nem feltétlenül kell élből elutasítani, erkölcsileg megítélni. Minden cégnek vannak bizonyos szabályai, a Sony-nak is, csak épp nem azoktól zeng a média.

A legdúrvább megszorításokkal talán a Nintendo élt, amíg tehette kb a NES/SNES időkig.
- Minőségi megszorítások. Ebben benne volt a mezítelenség és a szex tilalma (innen ered a N eléggé infantilis imidzse), szintén tilos volt az öncélú erőszak, drogok, vagy a vallási jelképek bemutatása. De amíg a fogyasztó közönség is gyerekekből állt, addig talán ezzel nem is volt gond.
- Piaci megszorítások, pl tilos volt 2 éven belül a konkurens konzolra kiadni ua, játékot. A cég határozta meg a kiadandó kartridzsek mennyiségét, de korlátozta azt is, hogy hány játékot adhatott ki összesen a cég. Régió korlátozások is voltak természetesen.
- Marketing korlátozások: azt is meghatározták, hogy a Nintendo Power magazin mekkora teret, cikkeket, hirdetést szentelhetett adott játéknak.

Szóval egyáltalán nem újdonság, hogy a piacvezető megpróbálja kézben tartani az üzletet. A Nintendot főleg az vezette, hogy el akarta kerülni az 1983-hoz hasonló konzolpiaci összeomlást, amit a piac túltelítése okozott.

A PS, talán abban volt új, és azért tudott gyorsan fejlesztőket szerezni, mert mind tartalomban, mind a piacon való megjelenésben szabad kezet adott a fejlesztőknek, kiadóknak. Szerencsés szitu volt, hogy a piac megint növekedett, így a Sony profitált ebből a helyzetből a legtöbbet. A Nintendo túlérésre kitalált stratégiája miatt került lépéshátrányba.

Nos a szitu megint hasonló. Van a Nintendo, aki az előző korszakot uralta, ismét csak a Donkikong, Márió, Zelda trió volt talán a legnépszerűbb IP-je. A Sony is a megszorítások felé indult el, ő a kalózokkal küzdött sokáig. Az M$, mint effektíve a legerősebb platform tulajdonosa pedig valszeg alkalmazta a minőségi megszorítások módszerét.

Azonban minden megszorítás a piaci helyzetből következik ez követeli meg és ez teszi lehetővé.

Most a Mikró akkor akart keménykedni (DRM, online policy), amikor az új konzolja még meg sem jelent. Hát most megtanulta, hogy ez így nem megy.
Eközben a Sony nyíltan hangoztatja, hogy önként lemond egy csomó megszorításról. Aztán persze csak várjuk ki a végét!;)
Az alapból fizetős online-multit, hogy benyelte mindenki!
:DDD
Csak tudnám mit jelent ez a szmájli: 3D !?
11. metadata  PlayStation.Community tag
2013.09.09. 11:01:15
LV15
Válasz 10. NEXUS0001 üzenetére:
Ha jól emlékszem a kurrensgenben az MS kikötötte, hogy ami a X360-ra megjelenik az nem lehet sem kevesebb sem csúnyább a többi platformra szánt verziónál. Ez így elég konkrét üzenet egy fejlesztőnek, és a ha történetesen van is + programozó kapacitása egy szebb vagy tartalmasabb PS3-as verzióra, akkor is hagyja a fenébe, mert hát az MS-el rosszban lenni nem kifizetődő egy ilyen ingoványos piacon.

Megoldás lehet hogy későbbre tűzi a PS startot és/vagy kiterjesztett címet ad neki. Volt is egy ilyen Square játék ha jól emlékszem, ami más volt Boxon meg PS-en.
FatHead
10. NEXUS0001  PlayStation.Community tag
2013.09.08. 21:20:10
LV7
Válasz 9. Kazama_Jin üzenetére:
Aláírom, hogy 30% különbség az szinte semmi, azért egy sort sem érdemes a kódba beírni, mert itt még úgy is az előbb említett paraméterek számítanak, pl az elterjedtség. 30 helyett 40 fps-t csak a Lens of Truthnál tudnak kimutatni (feltéve persze ha épp az X360/X1 esetében a nagyobb:) az átlag gémer észre sem veszi. Ha 400 Hz-es csilivili tv-je van, ami még ki is számolja a köztes képkockákat és mellette felskálázza 10 ezer X 10 ezresre a képet meg pláne.

50% valós teljesítménynél már meggondolandó, mert hátha extra bevételt jelent. Akinek 2 konzolja van már a szebbik verziót veszi, ha a kevésbé elterjedt gépen durrant a cég még akár nagy haszna is lehet, meg csinál egy cult játékot.

Fölötte viszont erősen ellenjavallott nem kihasználni, mert ha a konkurencia megteszi és ő nem, akkor adott platformon ott áll az ember egy béna játékkal, amin mindenki csak röhög, de ami rosszabb: meg sem veszik.

Nem kizárt, hogy azért beszélnek az MS szagemberek 30%-ról, mert az valójában inkább +50%.
;)
Csak tudnám mit jelent ez a szmájli: 3D !?
9. Kazama_Jin  PlayStation.Community tag
2013.09.08. 20:35:32
LV6
Válasz 8. Lackooo üzenetére:
na ez így nem igaz, az elterjedtebb gépre fognak optimalizálni. a tárhely különbségre elég példának felhozni a psx-n64-et.


a kicsipuha mindig diletánsokból állt, nem véletlenül utálják őket már ősidők óta, és az sem véletlen, miért halmoznak hibát hibára majd minden terméküknél
8. Lackooo  Hackerman
2013.09.08. 19:40:31
LV16
Tök mindegy melyik gép lesz erősebb, úgy sem lesz kihasználva, mert a játékok gyengébbhez lesznek igazítva és kalap kabát, lásd: PS3-X360, ahol nem is annyira a hw-ben volt eltérés, elég volt a tárhely különbség.
PSN ID: Lacek84 -==#1HUN in Dead Nation==-
7. NEXUS0001  PlayStation.Community tag
2013.09.08. 09:22:42
LV7
Válasz 6. metadata üzenetére:
A PS új kamerája sem hiszem, hogy túl messze lenne tőle, alapvetően persze használhatósági és kevésbé technológiai szempontjából.
Az új Kinect mögött valahol egy iszonyat számítástechnikai teljesítmény van, mert egyetlen kamerával 6 ember digitális csontvázának koordinátáit határozzák meg.

Persze felmerül két kérdés:
1. Mikor fog egyszerre 6 ember tolongani a kamera előtt, ki fog ilyen játékot írni, és ez mennyire lesz sikeres, hogy megérje a cégnek ilyen képességű hw-t a géphez adni, a júzernek meg kifizetni!? Én kocsmázásra nem nagyon tudok 6 embert összecsődíteni, max szülinapozáskor, nem hogy hétvégi játékra.

2. Miért nem alkalmaztak 2 kamerát, mint a Sony, ahelyett, hogy drága számtek teljesítménnyel próbálják kiszedni 1 kamerából a mélység adatokat. A kamera szerintem olcsóbb.

Az X1 APU-ja detto. OK rakjanak bele 32 MB eSRAM-ot, technikailag ez kb akkora terület a csipen, mint egy nagyobb, 1,5X PS4 teljesítményű GPU. A szilikonnak mindegy, hogy mit írnak rá, a gyorsító RAM-mal viszont talán a memóriák közötti különbséget tudják majd kiegyenlíteni, talán.

Szal jó szakemberek vannak a M$-nél, ahogy Penello mondta? Ha az jó szakember, aki adott feladatot minél drágábban és bonyolultabban tud megoldani, ahelyett, hogy 2X teljesítményt felepénzből kihoz, akkor igen.
;D
Csak tudnám mit jelent ez a szmájli: 3D !?
6. metadata  PlayStation.Community tag
2013.09.07. 16:56:36
LV15
Amúgy az a vicc hogy a Kinect mint hardware hihetetlen érdekes és jó anyag, csak nem nem arra amire szánták.
FatHead
5. NEXUS0001  PlayStation.Community tag
2013.09.07. 14:09:14
LV7
Válasz 4. metadata üzenetére:
A következő fél év biztos marha érdekes lesz.
A játék kiadóknak kell a vásárlói bázis, ha ez sokkal kisebb lesz az X1 esetében, akkor az M$-nek mélyen a zsebébe kell nyúlnia, hogy mindig az ő gépe legyen az un "lead-platform".

Azonban a Sony pozícióját erősítik azok a fejlesztők, akiket egyszerűen nem fog tudni megvásárolni. 1st, 2nd party + indi fejlesztők egy része, akik 5 $-ért életfogytig tartó exkluzivitást vállalnak, csak hogy publikálhassanak a platformra.

Ráadásul, amennyire nyomják az új Kinectet nem veszik észre, hogy milyen csapdába kerülnek vele. Először is az ár. Emiatt kellett valszeg a hw-en spórolni, ráadásul még a gyengébb hw-ből is erőforrást fog elvinni.
Aztán ugye lokalizálni kell a hangvezérlést, ha jól tudom eleve emiatt késnek már most is sok országban. Szerintem magyarra kb a következő évezredben lehet számítani, esetleg amikor a ST Föderáció átveszi a kormányzást a Föld fölött.
Hiba forrást is jelent, tele lesz a net a vicces Kinect sound-recognition-fail videókkal.
Csak tudnám mit jelent ez a szmájli: 3D !?
4. metadata  PlayStation.Community tag
2013.09.07. 13:39:05
LV15
Válasz 2. Alien üzenetére:
A teherautónyi lében biztos vagyok, és abban is hogy multiplatform játékokon nem fogunk látni különbséget, ahogy eddig sem (kivéve ha az X van elöl).

Penello okosan beszél, senki nem lát majd különbséget. Hogy az exkluzívok terén meg mi lesz az meg mindegy mert az Xone is csinál majd olyan grafikai megjelnítést ami bőven elég lesz hogy megvegyék. Csak szomorú hogy kényszerítéssel kihozzák hogy az olcsóbb hw drágábban menjen el mint a konkurenciáé. Kíváncsian várom hogy mi lesz a vége a bulinak.
FatHead
3. NEXUS0001  PlayStation.Community tag
2013.09.07. 13:31:55
LV7
Válasz 2. Alien üzenetére:
A kérdés talán nem is az, hogy mennyire jó az X1, vagy mennyire sikeres egyáltalán. Ha a M$ bent akar maradni a biznicben, akkor úgy is bent fog. 14 év alatt kb -10 Mrd $ veszteségett simán lenyelt, jobb években a nettó profitja ennek a többszöröse.

Megpróbálhatja megvásárolni a sikert, ahogy tette az X360 indításakor, és ez végül is a stílusához illő stratégia lenne. Vagy megpróbálhatja eljátszani, hogy érdekli az innováció, meg a vásárlók érdeklődése. De ez utóbbi számára a nehezebb út, van aki benyeli tőle, egészségükre.

Mellesleg Penello a DX-szel kapcsolatban is csúsztatott, merthogy a DirectX szintén nem oridzsi M$ technológia, ahogy talán semmi sem az a cégnél. A DX alapját az Exodus nevű API képezte, amit 95-ben integráltak a W95-be, mert kellett egy a grafikus hw-hez való hozzáférést biztosító rendszer. Aztán a Kinesofttal együttműködve fejlesztették tovább és az lett a DX első verziója, de addigra már volt 1-2 játék, amit nagy dírrel dúrral reklámoztak, hogy milyen ügyesen használja a 3D hw-t a W95.

Azért van legalább 1 termékcsoport, amihez értenek, lehet hogy arra kéne inkább ráhajtani, bár ahhoz sincs több közük, minthogy rajta van a cég a logója. Az M$ billenetyűzeteket pl kifejezetten szeretem!
XD
Csak tudnám mit jelent ez a szmájli: 3D !?
2. Alien  PlayStation.Community tag
2013.09.07. 06:55:07
LV10
izgalmasak ezek a nextgen startok, mert általában rajzanak az efféle hülyék (többrétegű nyák - besz*rás).
egyébként azért hozzáteszem, hogy az elb*szott start szerintem nem okoz majd akkora fájdalmat a MS-nak mint a ps3 esetében mert aki a Live-on töltötte a fél életét, nem fogja egykönnyen eldobni az eredményeit.

ami pedig az azonos multiplatform címeket illeti, hát ha abból indulok ki, hogy ebben a generációban a fejlesztők (kevés kivételtől eltekintve) még arra sem voltak képesek, hogy mondjuk ne kockásodó átvezetővideót rakjanak a bluray-re, akkor sok jót ezzel kapcsolatosan nem várok. Talán a Sony által újonnan szervezett brigád segíthet ezen a helyzeten, ha a másik oldal nem ellensúlyozza ezt pár teherautónyi lével.
1. neoptolemos  Apu ökölbe szorult keze
2013.09.07. 02:55:52
LV8
Jó volt, jó volt! Köszönjük!
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
LV7
PlayStation.Community tag
PSC Kredit
4021 pt
PS4     PS3     PS2
PS Vita     PS One     PSP    


PlayStation.Community
Név:
NEXUS6
Fórumhozzászólások száma:
201 db
Hír/cikk hozzászólások száma:
1836 db
Utolsó belépés:
2019.08.13. 17:30:28
Regisztráció ideje:
2008.09.08. 00:15:43
Barátaim:

PlayStation.Community Trófea