PlayStation.Community Blog ›› Gulandro

0 hozzászólás

2008.12.04. 11:17:20

Nincs hozzászólás ehhez a napjóbejegyzéshez!

Megosztás
Értékeld a blogot!
- álarcban is nagy bajban

Ennyi jó játék után be kellett csúsznia valami másnak is. Igazándiból csak a bátorságomat szidhatom, mert azt hittem, hogy a Cryo által készített Dune pozitív csalódása után merhetek próbálkozni mással is tőlük. Én, a balga...
Tudom, hogy pojéngyilkos vagyok amikor már a bevezetőkben ellövöm, hogy milyenek is a játékok (vagy nem), de talán olvashattatok eleget ahhoz, hogy tudjátok nem szoktam levegőbe beszélni (képletesen, amúgy szoktam). A következő produktumot is annak rendje és módja szerint végigvittem, végig én, mégha nem is igen hiszem hogy tíznél többen tettünk ilyet a világon összesen. Másként nem mernék kritikát írni sem róla, mert ilyen vagyok.

A Frank Herbert Dune és a Shadow of Zorro is egy személyes hadjárat okán került az utamba, ami valamiért összefügg az MGS4-es kalandjaimmal. Anélkül, hogy azt elővenném jegyezném meg, hogy utána feltűnően elkezdtem kutatni a lopakodós játékokat. Mindig is nagy rajongója voltam a zsánernek, de valami kiváltotta belőlem a lopakodás iránti vágyat (?vizsgaidőszak?). A Dune mellett a Spy Fiction is hozzám került, ami jól érezhetően hosszab időmet fogja elvenni, így mikor valamelyik nap édesanya hazatért a Kaiserből egy ezerforintosdévédével, ami az Alain Delon féle zorro volt másnap a Cryo féle lopakodós manifesztumát is megkezdtem. Szeretem az ilyen árukapcsolásokat, ebben az esetben kellett is.

Zorro karaktere évtizedek (és már századok) óta velünk él, újra és újra visszatérő mozgókép formájában mindig tud valami újat mutatni. A valós történelmi személy alapján írt kalandregény világhódító útja elérte annakidején az amerikai álomgyárat (Zorró álarca és legendája) éppúgy mint az olasz filmvilágot (Zorro). ezek mind emlékezetes darabok voltak a maguk nemében, de élek a gyanúval, hogy sokan hozzám hasonlóan a Disney vasárnap délutáni műsorának visszatérő részeiből ismerték meg az álarcos igazságosztó történeteit. Nem is baj, remek sorozat volt a maga nemében. Érdekes, hogy játékok terén hősünk nemigen törte magát megjelenni. Igazából a Commodore 64 féle kardozós ugrálós nőmentős játék óta nem is emlékszem hogy lett volna másik amivel találkoztam.

Az okát ennek a mellőzöttségnek úgy gondolom a történetben érdemes keresni. A történet egy dél amerikai nemes, Don Diego de la Vega kalandjairól szól, aki a spanyol udvar által küldött rendszeresen kapzsi és gonosz kormányzók ellen igyekszik küzdeni fekete álarcban és válik népi hőssé az évek során. A történetre írt variációk igen változatosak, hiszen sem az Alain Delon féle zorro (ami a batman-t inspirálta) sem az Antonia Banderas féle Zorró álarca sem a Disney sorozat nem ugyanazon történetet mondja el, mind változtat és alakít az eredetin (a disney a legkevésbé, csak elnyújtja a sztorit).

No a mai témánk tárgya bár alapvetésben követi az eredeti koncepsiót, de igen hamar és igen élesen eltér tőle. Történik ugyanis, hogy új kormányzó érkezik, Fuertes kapitány személyében akiben Alejandro de la Vega a napóleoni háborúk tömeggyilkosára ismer, aki halottnak hitt. Oldalán feltűnik egy urópai bajvívó nő és Zorroban ez egyértelművé teszi a gondok fellegének közeledtét. Bennünk mélyebb nyomokat hagy az a hányással egyenértékű CGI, amit intró címén tolnak az arcunkba, de láttunk rosszabbat is...talán. Később kiderül, amúgy, hogy az ügyes Fuertes kiszagolta spanyolországból, hogy a diego birtok alatt Montezuma kincseskamrájában található mágikus talizmánokkal életre kelthet egy gonosz istent és világuralomra tehet szer???? Mi a fasz? Cryo, mit szívtatok vazzeg? A Zorro volt eddig az egyetlen olyan szuperhőstörténet ami a valóság talaján igyekezett maradni. Jah, hogy szerintetek ez kell egy játékhoz? És még mi vazze?

Cryo szerint kell rögzített kameranézet. Igaz, azzal lehet egy lopakodós játékot elrontani. Cryo úgy gondolja, hogy a totarial, ami a lopakodásra kell felkészítsen elvileg szükséges hogy csapdák és vermek átugrásáról szóljon, lehetőleg időre, olyan pofátlan módon, hogy mikor másodszor akartam eltörni a joyt inkább elkezdtem a játékot. Cryo így gondolja, meg úgy is hogy nem kell egy lopakodós játékban grafika, hiszen úgyis sötét lesz. Igazad van Cryo, de az sem jó ha minden ugyanolyan fekete színű MERT AKKOR NEM LEHET LÁTNI SEMMIT BAZDMEG. Mivel a játék nem korhatáros ezért cryo szerint az őröket nem lehet megölni. Ezek normálisak? A respawnolás okés, de hogy a korrekt módon leütött őrök fél perc múlva felspanolva keressenek engem az egy kicsit durva... Cryo egyébként rájött arra is, hogyha nem lehet irányítani a játékot akkor nehezebb lopakodni. Cryo megoldotta. Ahelyett, hogy az irányítás működne betett egy vívószimulátort a játékba, ilyenkor ritmusra kell a gombokat nyomnunk hogy megfelelően levívjuk az ellen, úgy mint a parappába. A játék borítója szerint 700 (!!!) vívót motion capture technikával felvettek és rengeteg tanulható/találhatú új mozgás van a játékban. aha, lehet én voltam béna, de nem találtam újakat. Ha arra gondolnak hogy a játék elején még csak 4 gombot kell eltalálni, később 5-6-7 gombot is amikből nem mindet tudjuk hogy micsodák akkor lehet hogy erre gondoltak. Leszámítva a problémát a vívással, a játék legjobb részei amikor lessük az előre eltárolt vívótrükköket és nézzük hogyan alázzuk meg az őröket és várjuk, hogy visszatérjünk a "játékba".

A "pályák" mind ugyanott játszodnak. Nem hiszitek? Pedig így van. Összesen 6(!!!) pálya található a játékban, mint a dune-ben, de itt bizony nemigen érezzük kevésnek, sőt, két napig tartott rohadt végigjátszással együtt az első "pálya" végigjátszása. A gond az hogy fogalmunk sincsen mit kell csinálni, vagy ha van fogalmunk fogalmunk sincs hol. Kedvencem a "talált meg a titkos járatot" feladat amikor aztán kezdődik az őrület, hogy a pálya melyik részén jelent meg és milyen tárgy ami a továbbjutáshoz kell. Agyrém. Hogy igazából mit is csinálunk azt nyílván az átvezetőknek kellene elmondaniuk, amik ritkán vannak is, de abban sincs köszönet. A Cryora jellemző ocsmány közelképek dialógus közben és a szinkront nem követő feliratok szinte már védjegyévé váltak ennek a játékfejlesztőknek álcázott rablóbandának akik az aranyból is képesek szart csinálni.

Mindig elgondolkodtatnak ezek a játékok. ezeken elvileg emberek dolgoztak és gondolkoztak, sokan, hogy lehet mégis ennyire rossz? Vajon rossz lelkiismerettel feküdtek le vagy éppen váltak vagy komolyan gonoszak és utálják a játékosokat? Nem tudom. A zorro néhány aprósága azonban eszembe jutattatja a kérdést: az igényes képregényes menü, a ritkán felcsendülő kellemes és változó gitárzene olyan jelek, hogy nem mindenki volt teljesen hülye. Ez mégis így sikerült...

melléklet:
előzetes:
megjegyzés: a videó nem tudom miből van, nappali pálya nincsen, csókolom...
Blog hozzászólások
LV2
PlayStation.Community tag
PSC Kredit
2665 pt
PS4     PS3     PS2
PS Vita     PS One     PSP    


PlayStation.Community
Név:
Szilágyi János
Fórumhozzászólások száma:
1 db
Hír/cikk hozzászólások száma:
187 db
Utolsó belépés:
2011.10.11. 10:15:34
Regisztráció ideje:
2008.11.20. 10:13:13
Barátaim:

PlayStation.Community Trófea