PlayStation.Community Blog ›› Gulandro

1 hozzászólás

2008.12.02. 20:03:34

Utolsó hozzászólás: ceu

2008.12.02. 20:53:10

Megosztás
Értékeld a blogot!
- ujjgyakorlat haladó orgyilkosoknak

Pár héttel a PSP megvásárlása (sőt, a végső döntés meghozatala előtt) előtt szereztem be ezt a játékot azon felindulásból, hogy ezt egyszer nekem úgyis játszanom kell és lehet akkor már nem lehet majd beszerezni. Egyetlen ilyen játékom a Castlevania IV ami úgy trónol itt az asztalomon évek óta hogy csak néha kapok kölcsönbe SNES-t. Mint azt tudjátok végül nem jutott hasonló sorsa ez a játék...
"A méregzöld aljnövényzetben előre araszolt a peremig, letekintve még kiélesedett érzékeivel sem látott semmit, nem is láthatott. Mozdulatlanul hallgatta a távoli fenevadak hangjait majd kiegyenesedett. Mélyeket lélegzett, behunyta a szemét, hiszen tudta hogy ezúttal nem venné hasznát látásának. Ősi söztöneit hívta elő és némán névtelen bálványaihoz imádkozott. A következő pillanatban elvált a szakadák szélétől és egyik kezével övén függő rövidkardja hüvelyét, másik, szabad karjával tompítótartást vett fel mellkasa előtt, így zuhant az ismeretlenbe, vakon, reménytelenül..."

Vannak jelek amiket észre kell venni egy játéknál. Páldául ha a borító az előző rész borítójának teljes koppintása, csak más arcú az alak a képen. A hátoldalán 70 (!) új misszióval hergelnek minket játékra és azzal a lehetőséggel, hogy a PS2-őn alkotott pályákat lejátszhatjuk PSP-n is. Annak ellenére, hogy erre nem volt alkalmam kiemelném, hogy nagyszerű funkció, kitolhatja egy játék szavatosságát az ilyesmi, főleg ha van ismerős aki ninja rajongó hasonlóan.

A játék története közvetlenül az Utekata provincia békéjét fenygető háború lángjainak lelohadása után játszódnak. Az első rész három alternatív befejezését nem, inkább a legpozitívabbat folytatták a készítők. Megjegyzem ez várható volt, hiszen aki ismeri az adott eseményekte tudhatja, hogy az Asuka nindzsaklán újjáépítése csak ilyen módon valósulhat meg. Feladatunk tehát újabb feladatok teljesítésével kiérdemelni és kiharcolni az újjáéledő klán létét.

Ez az alapötlet szerintem nagyon jó táptalaja lehetett volna a játék területépítgetős stílusának, de ez a mód sajnos a PSP verzióból kimaradt. Így klánunk otthonára csak néhány elejtett utalás van és a várakozásunkkal ellentétben nem lesz módunk egy ninja klánt alapjaiból létrehozni. Hogy én azt vártam? Jah, 'evvan.

Helyette a játék, egy interaktív térképpel indít történet módban, mely térképen haladva juthatunk előrébb a történetben. Aki ismerte valaha a Super Mario 3 térképeit annak ismerős lehet a szisztéma. Egy-egy küldetés egy kis gócpont a pókhálón. Így lesznek olyan küldetések amiket akár ki is hagyhatunk a játék teljesítéséhez, mert más úton jutunk tovább, de így lehetősége van a hozzám hasonló vad, ninja fanatikusoknak, hogy 100%-a kipörgesse a játékot. Teheti ezt ráadásul átlátható és kényelmes módon. Nagyon megörültem ennek a verziónak az előző rész randomizált küldetései után.

Nyo, de eljött a játék és az irányítás ideje is. Ami elsőre feltűnik a PS2 verzióhoz képest az a kevés eltérés. A grafika majdnem olyan minőségű mint nagygépen, de a kidolgozás az mindenképpen. Goh ruhája ugyanolyan részletgazdag és cool mint korábban, a hangok is egy az egyben a nagygépes verzióból vannak átemelve. Komolyan azt érezhetjük, hogy ott folytatjuk ahol abbahagytuk. Az irányítástól bevallom féltem, de az első pálya után minden olyan simán ment ahogy annak mennei kell. Sokban segít, hogy a játék ugyanazt a lockolós rendszert használja mint eddig és a kivégzéseket is kényelmesen időben lehet végrehajtani. A limitált lehetőségek okán ki kell majd ugyan használnunk minden opciót erősen, pl az általam ritkán használt FPS nézetet is, mert azok nélkül ezúttal ninjáink csúfos halált halhatnak.

Na, ha már küldetések. Egyik szemem kilőtte Ocelot, a másik nevet. A pályák nagyon kicsik, de cserébe minden pálya teljesen különböző, küldetésünk során nemigen fogunk két ugyanolyan pályával találkozni, ami a hetvenet megközelítő számnál igen komoly fegyvertény. Más kérdés, hogy egy kát pálya a sokat próbált ninják idegeit is kikezdhetik, olyan nyakatekert kötélhágcsó táncot kell előadni a halálos mélységek felett, de egyes pályák különösen ötletesek: kedvencem mikor egy csapdákkal teli pályán kell a felszerelésünkkel előrébb taszigálni a tankos kocsit, ráadásul időre. Függetlenül attól, hogy a pálya nem nehéz, nem egyszer kellett újrakezdenem mire megcsináltam.

Itt azért előkerülnek PSP kontrái és prói. ezeket okosan használták ki a készítők: mivel nem csomagolhatunk mi magunknak cuccokat pályára így azzal kell beérnünk amiket adnak, van ahol például mászókampót sem kapunk. Így jobban rávagyunk kényszerítve a taktikázásra mint valaha és a menüben még el is mutogatja, hogy melyik cuccunk mire is való, ami eddig komoly ok lehetett hogy a pályákat csak egy kampókötéllel oldottuk meg inkább.

Külön izgodalmas, hogy bizonyos pályák teljesítése után (ezeket jelzi is a térkép) újabb irányítható karakter nyílik meg. Ez különösen izgalmassá tehet egy-egy küldetést hiszen a mezei íjászoknak vagy szamurájuknak nincsenek ninja képességeik így sokkal nagyobb a kihívás a velük való játék. Aztán vannak a ronik karakterek, akik meg olyan kardmvűvészek, hogy levágjuk velük a pályán található összes ellenséget és így oldjuk meg a feladatot.

Ez a zseniális újítás ott bukik meg, hogy semmilyen módon nem honorálja a játék. Sem nem kapunk különleges tárgyakat, sem több XPt (bizony, az is van, meg szintlépés), de még olyan alapvető előnyeink sem származnak abból, ha például a pályát védő karakterekkel azonos szereplővel indulunk pl egy láda kézbesítésére, hogy ne támadjanak meg minket. Ezzel igazából hamar eléri a játék, hogy a főninjákon kívül ne vigyünk küldetésre mást, hiszen fejlődniük nekik kell.

Ami a végigjátszás alatt folyamatosan növekve zavart az a történet jellegtelensége és rossz dramaturgiája. Okés, hogy nem kapunk minden kis küldetéshez kisregényt hogy ezt éppen miért csináljuk, de a nagy, játékon átívelő történet is izzadtságszagú attól, hogy kb az utolsó két küldetés során méltóztatnak pofázni valamit arról, hogy igazából egy eretnek Amurita hitű papnő ugrasztott minket össze a többi ninja klánnal a háttérből és tört az Amurita hit és a térség utalmára...aha. Ez az alapvetően nem halálraítélt ötlet azért jogosult lett volna több kifelytésre, pl. annál a néhány hozzánkvágott néma félmondatnál többre amiket a fejezetek elejeit jelentő küldetések előtt után kapunk...hogy a befejezést már ne is említsem.

Ami különösen lol volt, hogy a borítón látható Zaji, a Sólyom ninját a játék alatt nem is használhattam. A végefőcím után fedte fel a játék azokat a rejtett küldetéseket, amelyeknek létére semmi de semmi nem utalt és ezek teljesítésekor kaptam meg Zajit, első szintűnek. Mikor pedig próbálgattam hogy miket is tud (hiszen minden ninja klán vezető mást tudott eddig) csalódottan konstatáltam, hogy minden mozdulata megegyezik a főszereplő Gohéval (meg a ruhájuk is). A nyúlfarknyi befejezésben egyébként Goh újra eltűnik a klántól, ezzel gondolom egy izzadtságszag díjas utalást tettek arra, hogy a Shinobido szériával még találkozhatunk a jövőben...

...ami egyébként részemről egs szívesen látott dolog. Mindezen hiányosságok és hibák ellenére élveztem a játékot nagyon, amiben szerintem komoly szerepe van annak, hogy a TENCHU óta SEMMIT SEM VÁLTOZOTT alapkoncepció (lopakodj-ölj-lopakodj-ölj) nagyon addikítív és engem az eddig játszott játékokkal nagyon rászoktattak erre. Így még a Tenchu psp-s verzió felé is bizakodva tekintek (képletesen, nincsen még meg), habár Squall játékostárs, akinek a véleményére adok óva int tőle.

Jah, és a PSP fasza eddig...:)
Blog hozzászólások
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
1. ceu
2008.12.02. 20:53:10
LV9
hosszú-hosszú heteket öltem az első részbe, PS2-őn.
uhh, mit nem adnék már egy ilyen cuccért a PS3-ra.

azzal szórakoztam, hogy be akartam gyűjteni a kertembe minden pályán fellelhető és emelhető cuccot. valamiért azt gondoltam, ha minden meglesz, kapok valami bónuszt. aztán valamiért nem sikerült befejezni. valami hiányzott. és egyetlen ezzel foglalkozó guide-et sem találtam a neten.

jó cucc lehet ez is, és jó lett a leírásod is.
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
LV2
PlayStation.Community tag
PSC Kredit
2665 pt
PS4     PS3     PS2
PS Vita     PS One     PSP    


PlayStation.Community
Név:
Szilágyi János
Fórumhozzászólások száma:
1 db
Hír/cikk hozzászólások száma:
187 db
Utolsó belépés:
2011.10.11. 10:15:34
Regisztráció ideje:
2008.11.20. 10:13:13
Barátaim:

PlayStation.Community Trófea