PlayStation.Community Blog ›› GrayFox

13 hozzászólás

2013.03.18. 16:35:47

Utolsó hozzászólás: simon7109

2013.03.22. 15:37:01

Megosztás
Értékeld a blogot!
A titokzatos The Phantom Pain trailerről szóló előző blogbejegyzésemben már vesézgettem a videót körülfogó rejtélyeket, amelyről azóta nem is került ki semmilyen új információ. Ez így is maradt, egészen mostanáig, mivel az utóbbi időben ismét megindult a csepegtetés, amit leginkább az ügyes marketingszakembereknek köszönhetünk szvsz.

De kezdjük is az elején, a legegyszerűbb és leginkább hivatalosnak tekinthető újdonsággal.

Nemrégiben a szabadúszó videogame riporter, Geoff Keighley -aki leginkább arról híres, hogy a kulisszák mögül igyekszik nem feltétlen mindenki számára hozzáférhető információkra szert tenni- egy interjúmeghívást kapott nem mástól, mint Joakim Mogrentől, aki a Phantom Pain mögött álló csapat, a Moby Dick Studio feje. Itt is volna az interjú:
(A videó nem szándékosan lett tükrözve, hanem annak érdekében, hogy fennmaradhasson a YouTube-on.)

Ami egyből szemetszúr, hogy Joakim Mogren, az előzetes képekkel ellentétben, nem hasonlít Hideo Kojimára, sokkal inkább a trailerben szereplő bekötözött arcú férfi imázsát öltötte magára. Egyesek szerint egyébként az úriember Cliff Bleszinski, azaz Cliffy B, ami azért is lenne érdekes, mert Kojima a 2012-es san diegoi Comic Conon egyedül neki mutatott meg egy szupertitkos újdonságot. Ugyan sok fejleménnyel nem tudott szolgálni az interjú, azonban néhány képet azért mutatott Mogren úr. Keighley nem is húzta a dolgot nagyon, egyből kibökte a lényeget: a képeken mind rajta van a FOX Engine logoja, tehát egyértelműsíthető az, amit eddig is tudtunk, a Phantom Paint bizony a FOX Engine húzza. Erre azonban már nem reagált a fejlesztőguru, inkább szó szerint torkán akadt a szó.
A meredek dolgok csak ezután kezdtek körvonalazódni. Geoff munkássága során rengeteg helyen megfordult már, a leghíresebb stúdiók székházába kapott eddig meghívásokat, ezúttal mégis egy hotelszobában találkozott Mogrennel. De vajon valóban egy hotelszobában voltak?
Ha az ember jobban megfigyeli a videót, bizonyos furcsaságokat vehet észre. Kezdjük ott, hogy valamiért nem láthatjuk a két szereplőt egymás mellett, egy képkockán. Mintha két előre felvett jelenelt lenne összevágva... Hogy miért lehet erre szükség? Egyszerű: A Joakim Mogren, akit a videón látunk, valójában valószínűleg nem is létezik. Mindössze a FOX Engine valódi potenciáljának eredménye, egy nagyon ügyes CG jelenet. Több jel is utal erre. Nekem először a szemek tűntek fel, valami furcsa bennük, a pupillák nem igazán reagálnak a fényre, mintha statikusak volnának. A kötések árnyékai sem tűnnek mindig természetesnek, főleg a jobb oldalon, mozgás közben nem. Néhol a bőr sem tűnik teljesen természetesnek és valśzínűleg -ha tényleg CG-ről van szó- pontosan emiatt választották a kötözött arcú szereplőt, így minél kevesebb hibalehetőségnek adtak helyet. Az egész egy jól álcázott átverés lehet, ezzel bizonyítva, valójában mire is képes a FOX Engine. Szinte már ijesztő, mennyire valósághű.

Amit eddig láttunk a motor képességeiről, az több, mint meggyőző, de, aki úgy gondolja mégsem lehetséges ilyen pontosságú arcmodellt készíteni, annak itt egy korábbi prezentáció eredménye: a jó öreg John McClane pofaszerkezete és felsőteste, a FOX Engine-el rekreálva.
Ugye nem semmi?

A furcsaságoknak még nincs vége. Az előző bejegyzésben szintén beszámoltam a http://www.thephantompain.com oldalról, ahogy egy leírás részlete volt a fantomfájdalomról. Az már csak a hab volt a tortán, hogy a sorok kezdőbetűi kis hiányossággal a PATRIOT szót adták ki. Na most, az oldal kapott egy kis frissítést, ez látható mostmár alább.Néhány szó épphogy látható világospink árnyalatot kapott, de azért kiemeltem őket, ha esetleg valaki nem tudná kivenni. Hogy ezeknek mi jelentősége, arról egyelőre fogalmam sincs, a "nyomozás" jelenleg is folyik. A kép alatt ismét látható egy felirat:
The Neuromatrix effectuation and schemas of Phantom Pain are all presupposed by probative concepts and attestations. (Reingard., 1987).
Emellett még a 2:20 feliratnak is lehet jelentősége, de erről később...

Felütötte a fejét néhány viral videó is, amelyekről nem lehet eldönteni, valódiak-e, vagy sem, mindenesetre elég rövidkék, itt az összes összevágva:
Az összevágott videó alatt egy morze kód hallható, aminek a jelentőségéről nemsokára szót ejtek, illetve a teljes verzióban már egy hasonlóan agybeteg zenét hallhatunk, mint a Phantom Pain debütvidijében.

Emellett készült egy render videó a Phantom Pain főhőséről. A leírás szerint egy bizonyos XOC Engine-el renderelték, azonban, ha kivesszük a C-t és F-et rakunk a helyére, megkapjuk, hogy XOF Engine. A Ground Zeroes trailerben szintén a XOF-FOX tükörszó játékot láthattuk végig...
A videó:
Akkor már csak az utolsó, legfurcsább puzzle darab maradt.
A tegnapi nap felkerült egy videó, ami a Phantom Painhez köthető:
Végig azonos stílusú zene kíséri, valamint fura pittyegés a háttérben, ami, mint kiderült, nem más, mint egy morze kód. A trailer egy elég bizarr képivilágot áraszt, valamint 0:40-nél egy titokzatos üzenet ugrik fel egy pillanatra, majd el is tűnik.
Az üzeneten a következő áll:

PROJECT OMEGA
AI MATRIX: SECTOR07-A942
VR PROGRAM: PHANTOM_PAIN.MME
CONTRACTOR: MOBY DICK STUDIOS
SUBJECT: REDACTED
PURPOSE-
TREATMENT OF NEUROLOGICAL DAMAGE SUSTAINED IN COMBAT SITUATIONS
TREATMENT OF COMBAT RELATED PSYCHOLOGICAL STRESS
ENHANCEMENT OF COMBAT ABILITIES FOLLOWING IMPAIRMENT
IMPLEMENTATION OF ..::.|>..::.:


Egy bizonyos Project Omega tesztjének videóját láthatjuk, ami azért érdekes, mert a Ground Zeroes trailerben Snake egy Camp Omega nevű helyre hatol be. Ugyan az Omega logo lehet bármilyen stílusú, mégis, gyanítom köze van a kettőnek egymáshoz, ekkora véletlent már nem tudok elképzelni.
Ami azonban méginkább figyelemreméltó, hogy a Phantom Pain láthatóan egy VR program, azaz lehetséges, sőt, így már több, mint valószínű, hogy valami Metal Gearrel kapcsolatos dolog. Elég valószínű, hogy ez az első VR környezet, amit létrehoztak és a tesztalany nem más, mint Big Boss. A .MME egyébként egy internetes levelezők által használt kiterjesztés, de itt sokkal inkább értelmezhető "MEME"-nek, ala Metal Gear.

Említettem feljebb a morze kódot, sajnos a 240p-s felbontás miatt nem igazán tudtam eléggé megszűrni (jelenlegi képességeimmel) ahhoz a hangot, hogy összeegyeztessem a két verziót, ám szerintem egyeznek, mivel nem találtam más megfejtést sem. A kibogozott kód pedig a következőt takarja:

GENERATING IMAGE HOLD SCENARIO LOADING HOLD ACTIVATE PHANTOM PAIN DOT MEME HOLD ERROR ERROR ERROR ERROR

Azaz, valami hiba történt a Phantom Pain aktiválásában a betöltés közben.
Az előző bejegyzés végén kitértem arra, hogy a fantomfájdalom olyan dolog, amit hiába érzékelünk, valójában nincs ott. Na most, ezt egy kicsit úgy tudnám továbbvinni, hogy nem is (csak) maga a játék, a Phantom Pain nincs, maga a világ is csak egy megtévesztés. Egy VR program, hiszen mi más szakad el jobban a valóságtól, mint egy másik valóság, jelen esetben egy virtuális világ. Azaz, a Phantom Pain szerintem továbbra is csak a Ground Zeroes mögé épített ügyes marketingfogás.
Egyébként az még szintén egy kapocs a két játék közt, hogy mind a GZ, mind a PP trailerben szereplő katonák ruházata megegyezik, sőt, a Combat Body Armor felirat látható mindkettőn.
Egyébként az új teaser videóról azt hittem, hogy a FOX Engine-el készült, de kisebb utánajárást követően kiderült, hogy egy egyébként is létező videóból származik a képanyag. Egy fúziós reaktor belsejét látjuk a videóban, aminek egyébként a Kojima által gyakran feszegetett nukleáris témakörök közt igencsak van létjogosultsága.
Kisebb érdekesség, hogy a videónak ez az eredeti formája, azaz (a hang kivételével, ami a szerzői jogok miatt nem maradhatott) nem lett sem hozzáadva, sem megvágva. A teaserben használt rész 2:20-tól kezdődik. Nyilván véletlen, mint az is, hogy a videóban eredetileg a 2001 - Space Odyssey zenéje is felcsendül, ami Kojima egyik kedvence, innen kapta pl. Otacon a Hal nevet.

Annyi szent, hogy Kojima mesterien álcázza a jeleket és a végletekig arra pályázik, hogy ő lőhesse le a poént, míg a spekulációkból sikerül a szemfüleseknek az alapvető kapcsokat kihámozni. Mindenesetre örülök, hogy márc. 27-én végre fény derül mindenre, a Phantom Pain és Ground Zeroes oldaláról egyaránt.
Addig meg marad a tűkön ülés.
Blog hozzászólások
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
13. simon7109  PlayStation.Community tag
2013.03.22. 15:37:01
LV18
Kojima mondhatni lelőtte a poént twitteren:
https://twitter.com/Kojima_Hideo/statuses/314[...]

Ez szerintem már 100%-os bizonyossággal bizonyítja, hogy ő csinálja a játékot.
Már csak az a kérdés, hogy mi is ez a játék?:)
PSN: misi2mezei
12. Gege00
2013.03.20. 20:59:20
LV4
Zsírul nyomod uram! Szerintem megcsinálta újra a mester, és valami innovatív dolgot láthatunk majd.... ha tippelnem kéne..... hologram realtime-ba. Időszerü lenne :D ( Ekkora díszlet vajon minek? )
Én már gamer voltam mikor te még sehol!
11. SOLDIER  49%Motherfucker/51%SonOfABitch
2013.03.20. 20:50:06
LV11
Ez nagyon király volt, köszi! Kíváncsi vagyok ezekből mi volt a kacsa és mi az igaz. Szóval 27.
Please to meet you... Hope you guess my name.
10. Reita  PlayStation.Community tag
2013.03.20. 15:08:31
LV17
Az ilyen találgatások szerintem izgalmasabbak sokszor, mint maga a végtermék. Ezt az írást simán végigolvastam, mert szeretem az ilyen puzzle-ös cuccokat, mondjuk ettől független az MGS széria nem igazán érdekel már, ezzel az új résszel együtt.
9. ColdHand  Szerkesztő
2013.03.20. 13:20:59
LV22
Lehet kifejlesztettek valami kütyüt, amivel a játékban szerzett sérülések fájdalmát szimulálni tudják a játékos agyában? Egy fájdalom, ami voltaképpen nem is létezik...

... ááá, kizárt!
Nem én írom a szabályokat. Én csak kitalálom őket!
2013.03.20. 09:36:47
LV2
Gyanús is volt, hogy miért nem mutatták kettejüket egyszerre egy képen, mintha nem is egymáshoz beszéltek volna. De még így is alig tudom elhinni, hogy az egész "Joakim" jelenet csak CG lett volna, de hát Kojimát ismerve nem is lenne olyan meglepő. :D

Amúgy Kojima valami jó kis titkos fegyverrel fog megjelenni a GDC-n, ami nem kizárt hogy a Phantom Pain-nel lesz kapcsolatos:
http://metalgearsolid.nl/?p=6887
Vita. Somnia. Spes. Unde veniunt, et quo eunt?
7. ColdHand  Szerkesztő
2013.03.19. 11:34:31
LV22
A véleményem nem változott a témával kapcsolatban. Viszont a riportos videón kívül a többi film már számomra is érdekes volt. A XOC demónál már elsőre feltűnt, hogy a "zene" visszafele van lejátszva. Kiloptam a hanganyagot, megfordítottam és... semmi, nem ismerős. :) De legalább normálisan szól.
Nem én írom a szabályokat. Én csak kitalálom őket!
6. soliduss  A Krónikás
2013.03.19. 08:25:30
LV25
Köszi a szösszenetet.
5. TCr64EU  Choose life
2013.03.19. 08:11:32
LV22
Komoly munka. :)
"Mert a kamion a miénk és el akarunk menni vele!"
4. gaccsi  PlayStation.Community tag
2013.03.18. 21:57:49
LV4
Szeretem olvasni az ilyen blogokat.
3. Dragonken  Szerkesztő
2013.03.18. 20:49:04
LV16
Ez érdekes volt.
de miért nincs DK-n nadrág?
2. Foxhound  Szerkesztő
2013.03.18. 16:48:51
LV14
Ez a Bruce Willis modell nem néz ki szarul. Amúgy én nem Cliff B-ről hallottam, hanem egy svéd fasziról. Sajnos a nevére már nem emlékszem. Dolgozott állítólag a Risingon is vagy egy másik Kojima projekten.
"Why did i move here? I guess it was the weather."
1. Miller  PlayStation.Community tag
2013.03.18. 16:47:56
LV1
Tökéletes munka! Mindenben egyetértek de amúgy Joakim = Kojima..jó hogy nem létezik! ;) Kojima áll a színfalak mögött és 27.én ő lövi le a "poént" :) Ez szerintem egy GZ prologue..de akár lehet egy VR teszt is Big Boss számára...
Snake
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
LV9
Szerkesztő
PSC Kredit
1848 pt
PS4     PS3     PS2
PS Vita     PS One     PSP    


PlayStation.Community
Név:
Trén
Fórumhozzászólások száma:
1518 db
Hír/cikk hozzászólások száma:
1035 db
Utolsó belépés:
2019.12.06. 17:41:52
Regisztráció ideje:
2008.10.12. 15:22:49
Barátaim:

PlayStation®Network Online ID

PlayStation.Community Trófea