PlayStation.Community Blog ›› Britpopper

9 hozzászólás

2013.01.25. 09:56:42

Utolsó hozzászólás: Britpopper

2013.01.26. 12:37:37

Megosztás
Értékeld a blogot!
Többektől is visszahallottam, hogy milyen remek alkotás és mennyire nagyon félelmetes. Mindkettőt aláírom. Az Amnesia: The Dark Descent nem AAA-kategóriás cím. Független kiadó munkája, olyan lelkes készítőké akik nem sajnáltak időt és energiát fektetni eme remekműbe. Nem idő előtt dobták piacra, így nem is hemzseg a programhibáktól. A készítők korai munkái között megtalálhatjuk a szintén nagyszerű horror-kaland Penumbra sorozatot amely mechanikájától az Amnesia sem áll távol. De ne szaladjunk ennyire előre! Szóval rengeteg szépet és jót hallottam erről az alkotásról. Egy unalmas őszi napon le is töltöttem, gondoltam belekóstolok. Mivel nem is oly rég fejeztem be, az élményeim és tapasztalataim még frissek vele kapcsolatban. Akkor lássuk szépen sorjában:
Történet: Ez eleinte még elég homályos. Főhősünk – bizonyos Daniel – egy elhagyatott kastélyban ébred. Azt sem tudja hol van, miért van ott és legfőképpen: ki ő. Mindent elfelejtett és tulajdonképpen a kérdések megválaszolására csak a játék előrehaladtával akad lehetőség. Közben az ablakon keresztül sejtelmes fény áramlik be, halk csöpögés és léptek neszezése hallatszik tompán a felsőbb szintekről. A játékos pedig ott áll egyedül és a félelem olyan lassan kúszik a bőre alá, hogy szinte észre sem veszi. A történet azért jóval nagyobb volumenű mint Daniel múltjának kiderítése de nem szeretnék semmit sem ellőni. Külön öröm, hogy magyar fordítás is letölthető a játékhoz így a szöveges részek már az angolul kevésbé értőknek sem jelenthetnek gondot. Egy elég sötét és generációkat átölelő sztori húzódik meg a háttérben, középpontjában egy különös, nem e világi gömbbel és egy Alexander nevezetű báróval aki koránt sem az akinek elsőre gondolná a kedves játékos. Akadnak még titokzatos eltűnések a környező falvakból, szörnyű kísérletek és áldozati szertartások, mindennek pedig remek hátteret ad a Brennenburg kastély. Le a kalappal a készítők előtt, hogy milyen remek nyomasztó hangulatot sikerült teremteniük a kastély falain belül. Egy idő után a játékos már nem is csak egyszerűen fél, hanem retteg a rá leső borzalmaktól és a kísérteties, tényleg hátborzongató atmoszférától.
Játékmenet: Nagyon fontos szempont, hogy a játékosnak itt nincs semmilyen fegyvere. Ugyan akadnak ellenségek a kastélyban, ezeket semmilyen módszerrel nem lehet ártalmatlanná tenni. Két taktika létezik ellenük: a menekülés és a rejtőzködés. Én az utóbbit ajánlom. De azért nem szabad túlzásba vinni a sötétben való bujkálást sem hiszen Daniel elméje nem valami edzett. Ha túl sokáig mered maga elé a sötétben, avagy valamilyen ijesztő dolgot lát akkor elméje kezd megromlani. Eleinte még csak szédül, homályosan lát, majd később hallucinálni kezd (ilyenkor fekete bogarak lepik el a képernyőt), a végén pedig elájul. Oltalmat számára a fény jelent. Mindig a kezünkben tarthatunk egy olajlámpát amely biztosítja nekünk a világosságot de ügyelni kell az olajszintre, ugyanis ha kifogy akkor újra a vaksötétben találhatjuk magunkat. Kis tűzgyújtó szerkezeteket is felszedegethetünk, ezekkel gyertyákat és fáklyákat gyújthatunk be a szobákban/termekben. A játékmenet alapvetően FPS-nézetet kínál és a logikai feladványok megfejtésére, a tovább vezető út megtalálására épít. Az irányítás is a jól bejáratott, az egér segítségével pedig "valóságszerűen" foghatunk meg tárgyakat, nyitogathatunk ajtókat és egyebek. Ezt úgy tessék elképzelni, hogy ha mondjuk van előttünk egy kút és fel kell húznunk belőle a vödröt a kar segítségével akkor nem elég rákattintani az egérrel hanem le kell nyomni a bal egérgombot és az egérrel körkörös mozdulatokat téve valóban úgy kell tennünk mintha egy kart mozgatnánk. Ez elsőre kicsit talán furcsán hathat egyeseknek de hamar belejön az ember. A Brennenburg kastély rengeteg titkot rejt és ezeket mind-mind a játékosnak kell felfedeznie. Bizonyos helyeken elszórt leveleket és feljegyzéseket is találhatunk amelyekből még többet tudhatunk meg a múltban történt eseményekről. Emígy kerek egésszé áll össze a végén a sztori ami nekem kifejezetten tetszett. Az Amnesia vérbeli túlélő-horror elemekkel operál. Az ellenfelek általában groteszk, ijesztő lények amelyek a nyirkos folyósokon csoszognak és ha meglátják főhősünket akkor azonnal megindulnak irányába. Mint említettem, ellenük az egyik legjobb taktika a rejtőzködés. Bár egy Youtube videóban láttam olyat is aki összecsalta, hogy az őt kergető szörny egy szakadékba zuhanjon.
Grafika: Szerintem szép. Senki ne várjon viszont áll-leejtő látványvilágot. A kastély remekül ki van dolgozva, az eltérő szobák és termek mind-mind sajátos hangulattal bírnak. Hátborzongató érzés például a könyvtár, avagy a laboratórium falai között mászkálni bár a para-faktor igazán akkor éri el a csúcsát amikor a játékos lekerül a pince-szintre és kínzókamrák, meg várbörtönök sokaságán kell végigverekednie magát miközben tudja jól, hogy nincs lenn egyedül. Szóval a grafikára a legjobb szó talán az, hogy igényes. Nem csúcskategóriás de cserébe legalább gyengébb gépeken is elfut a progi. Én laptopon játszottam vele és tükörsimán futott mindvégig.

Hang/zene: Klasszikus zenei megoldások széles palettája köszön vissza a játékban. Zongora, hegedű és egyéb finomságok szolgáltatják az aláfestő zenét. A hangulathoz remekül illeszkednek, sőt, fontos elemévé is válnak annak. Egyébként meg a kastélyban történő mászkálás során mindvégig hallhatunk ijesztő neszezéseket, sikolyokat, beszédfoszlányokat amelyek mind-mind csak dobnak a parás hangulaton. A szörnyek hangjai is jól el lettek találva. Hörögnek és visítanak, ha pedig észrevesznek minket és elkezdenek felénk botladozva rohanni a zene is megőrül és pattanásig feszíti az ember idegeit. Sokszor egyébként a zene kifejezetten segíti is a játékost. Példának okáért: épp a hullaházban jártam (bizalomgerjesztő hely...) amikor egy sikeres feladvány után hirtelen a zene ütemesebbre váltott, hörgő üvöltést hallottam és valami elkezdte betörni az ajtót. Gyorsan elbújtam egy szekrény mögé és hallottam, hogy valami belép a betört ajtón keresztül a szobába. Nem mertem kinézni a szekrény mögül de 1-2 perc múlva a zene visszaváltott a megszokott, kissé nyugodtabb hangnembe. Akkor már tudtam, hogy a rémalak elment. Előmásztam hát a szekrény mögül és folytattam tovább a kutatómunkát a hullaházban és környékén. Szóval a hang és a zene nem csak úgy vannak mellékesen hanem fontos elemeit képezik a játékmenetnek is, tehát érdemes figyelni rájuk.
Értékelés: Engem levett a lábamról az Amnesia: The Dark Descent. A történet nagyon sok elemében emlékeztetett egyik nagy kedvenc írom, H. P. Lovecraft munkásságaira, az atmoszféra pedig a jobb kísértetházas horror filmeket idézte (lásd mondjuk: A Fekete ruhás nő). A történet érdekes és aki igazán bele tud merülni, annak egész biztosan nagyon tetszeni fog. Én nem tudom, hogy lehet e dobozos változatban is kapni itthon eme remekművet de ha belefutok valahol akkor azonnal teszem is a kosaramba. Abszolút megéri az árát. Arról már nem is beszélve, hogy a játékban lehetőség van saját történet kreálására is így bárki elkészíthet egy saját maga által megálmodott és megtervezett játékot. Természetesen rengeteg mod és kiegészítés készült már eddig is, külön kiemelném az ingyenesen letölthető DLC-t melynek Justine a címe és egy különálló történetet mesél el. Kipróbáltam, sajnos mentési funkció nincs benne de egyébként a sztorija kifejezetten élvezetes (ezúttal egy rejtélyes kislány áll a középpontban). Mindent összevetve az Amnesia: The Dark Descent egy iszonyatosan félelmetes és jól felépített videojáték amely magával ragadja a játékost és eléri nála, hogy tényleg rettegjen egy-egy szobába/terembe való benyitáskor. Jó tanács tőlem, hogy ha játszotok vele akkor az ajtókat mindig csukogassátok be magatok mögött mert a torz lények képesek a legváratlanabb pillanatokban a játékos életére törni. És még egy jó tanács: nézzetek be minden apró kis zugba, könyvespolcok tetejére, ládák és hordók mögé. Olajat és tűzgyújtó szerkezeteket találhattok ezeken a helyeken. Horror kedvelőknek pedig egyenesen kötelező eme alkotás végigjátszása. Utánozhatatlan érzés amikor épp elhaladsz egy folyosón ahol az ódon bútorok és fali festmények mellett ott áll egy zongora is, majd betérsz a keresett szobába ahol felszedsz egy bizonyos dolgot és hirtelen ütemtelen zongorázást hallasz meg kintről. Tudod, hogy van odakinn valaki de amire kiérsz, már senkit sem találsz a folyosón. A hangulat kérem szépen, az csillagos ötös! Örömteli, hogy már javában készül a 2. rész amely valamikor idén jelenik majd meg. Addig viszont itt a The Dark Descent amely az utóbbi idők egyik legfélelmetesebb videojátéka. Ha nem hiszed, próbáld ki!

10/9
Blog hozzászólások
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
9. Britpopper  PlayStation.Community tag
2013.01.26. 12:37:37
LV1
Válasz 3. Alien üzenetére:
Köszönöm! És köszönöm a linket is, valóban elég érdekes címek jönnek idén. Az Among the Sleep játékról például eddig még nem is hallottam de most a lista alkalmával megszemlélhettem és eléggé várólistássá lépett elő nálam. Kíváncsi vagyok hogy mit fognak kihozni belőle.

Az egér + billentyű kombó nekem sem kedvencem, bár alapvetően laptopon estem neki a játéknak és ott egy bizonyos szintig elmuzsikáltam a billentyű + touchpad kettőssel. Ám amikor már megjelentek az ellenfelek is és egy bizonyos fajtájuk olyan amely a víz alatt tanyázik és csak ládákon/hordókon ugrálva lehet kikerülni őket, akkor már muszáj voltam egy rendes egeret beújítani mert egyszerre kellett pontosan és gyorsan ugrálni ide-oda. Ha az irányítással meg tudsz barátkozni, akkor onnan már sima ügy. Szerintem egyszer mindenképp ajánlott végigtolni, igen erős alkotásnak tartom.
8. Britpopper  PlayStation.Community tag
2013.01.26. 12:24:29
LV1
Válasz 2. cay üzenetére:
Ezt osztom, néha nekem is konkrét szüneteket kellett tartanom mert annyira rám nehezedett a hangulata. :D
7. Britpopper  PlayStation.Community tag
2013.01.26. 12:22:56
LV1
Válasz 1. And1 üzenetére:
Nagyon örülök ha megjött a kedved hozzá. :)

Tényleg vérbeli horror játék amire csak ráerősít, hogy semmilyen fegyvert nem lehet használni benne így a túlélés kulcsa tulajdonképpen a rejtőzködésben van. Rettentő félelmetes és nyomasztó amikor egy torz, üvöltő kreatúra elkezdi betörni az ajtót, a játékosnak pedig van kb. fél perce megfelelő menedéket találni. Ez olykor egy szekrény, olykor szimplán egy sarok ahová gyorsan össze kell dobálni pár hordóból egy átmeneti falat. PC-n most már szinte egyáltalán nem játszom de ez az alkotás kihagyhatatlan volt számomra és nem is bántam meg, hogy időt szakítottam rá.
6. tgabesz  PlayStation.Community tag
2013.01.26. 10:54:24
LV14
Decemberben megvettem jópár játékkal együtt. Még egyikhez sem nyúltam hozzá, ideje lenne.
5. Onimushaman  Szerkesztő
2013.01.26. 04:34:46
LV24
Ezt ki kell próbálnom.
señor
4. GrayFox  Szerkesztő
2013.01.25. 21:36:36
LV9
PC-n végigtoltam, rettentő hangulatos cucc és borzasztó fosatós. :D
メタルギアソリッド [METAL GEAR SOLID]
3. Alien  PlayStation.Community tag
2013.01.25. 19:04:16
LV10
Nagyon jó írás! Régóta szemezgetek vele, már csak azért is mert a stílus legjobbjának tartják. Eddig az egér-bill-monitor kényszer tartott csak vissza, pc-n jobban preferálom az x360 controller - nagy tv kombót.

egyébként ha a stílus rajongója vagy te is, akkor jó hírem van, mert idén nagyon komoly felhozatal lesz:

http://survivalhorroronline.com/2012/09/08/al[...]

2. cay  PlayStation.Community tag
2013.01.25. 16:34:03
LV2
Eszméletlen beteg game. Általában bírom a horrort, de ezt nem tudtam végigtolni, fostam folyamat. :D
1. And1  Jedi Guardian
2013.01.25. 11:40:11
LV8
Már korábban is ajánlották, le is töltöttem a demot anno, de valamiért nem jutottam el oda, hogy ki is próbáljam. Na majd most, már úgyis rég játszottam vérbeli horror játékkal. Meghoztad a kedvemet hozzá, szuper írás, köszi! :)
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
LV1
PlayStation.Community tag
PSC Kredit
768 pt
PS4     PS3     PS2
PS Vita     PS One     PSP    


PlayStation.Community
Név:
Britpopper
Fórumhozzászólások száma:
43 db
Hír/cikk hozzászólások száma:
20 db
Utolsó belépés:
2019.12.08. 07:50:03
Regisztráció ideje:
2013.01.07. 13:41:58
Barátaim:

PlayStation®Network Online ID

PlayStation.Community Trófea