PlayStation.Community Blog ›› kobe

16 hozzászólás

2012.08.17. 20:22:52

Utolsó hozzászólás: Sakamoto_14

2012.08.18. 20:58:16

Megosztás
Értékeld a blogot!
(Jól látod, mostanában kicsit megszaporodott a bejegyzéseim száma. Ennek az oka: nyár vége van, semmi dolgom nincs, viszont más nem ér rá.)

Ez a generáció számomra lezáródott, körülbelül az összes pótlandó játékot láttam, amire kíváncsi voltam, így egy újabb, ezúttal számozott sorrend következik arról, hogy mi tetszett legjobban, mi kevésbé.
A kimaradt anyagok között azért mindenképpen megemlítem a Dead Rising 2-t, a Castlevania: Lords of Shadow-t és a Vanquisht, amik lehet még egy picit árnyalnának a képen.
Az Uncharted 3 szintén kimaradt, ami elsősorban a multi miatt lehet fájó, de ez van.

Fontos, hogy ezek csak a PS3-on játszott anyagok, tehát nem az egész generációra vonatkozik. Így a Mass Effect 1-2, Bayonetta, Dead Rising, Super Mario Galaxy és egyebek nem kerülnek be.

25. Super Stardust HD

A letölthető ajándéktárgyak közül a PSN egy hónapos leállása után a Super Stardustot és a Wipeout HD-t választottam, egyszerű indokkal: az inFamous és a LittleBigPlanet már megvolt, és eladni úgyse tudnám, tehát az érték nem számított.
A Super Stardust HD tetszett jobban, nagyon kellemes, kissé a Geometry Warsra emlékeztető, annak a koncepcióját 3D-be átültető "Asteroids-klón", amivel elég sokat játszottam.
Így a Super Stardust HD nálam a legjobb PSN cím is egyben. (a Plants vs. Zombies-zal meg a többi őrülettel máshol játszottam)
24. Burnout Paradise

A legutóbbi Burnout közel se jött be annyira, mint a PS2-es/Xboxos elődei. Hiányoltam belőle a száguldás élményét, a kötött pályák betanulós ritmusát, a "vérbő" soundtracket és még elég sok minden mást.
Ezzel együtt a Burnout Paradise a generáció egyik, ha nem a legjobb autóversenyes játéka, amely minden fajta kikapcsolódásra - komolyra és komolytalanra - egyaránt alkalmas volt.
És hát Paradise City nagyon szép!

23. Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction

A Ratchet kalandok újra kiadásai is megvoltak HD-ban, de érdekes módon mégis az új, negyedik rész maradt bennem jobban. Vagy azért, mert azzal játszottam először a szériában, vagy azért az egy-két látványosabb pálya miatt, de olyanok is megmaradtak bennem, mint a táncolós Groove-a-tron ökörség, amelyre az ellenfeleid diszkótáncba kezdenek.
A korábbi részek fényében a Tools of Destruction több is lehetett volna, de ami volt, az se rossz.

22. The Orange Box

A The Orange Box átirata nem sikerült a legfényesebbre PS3-on, ami magyarázhatja a helyezését. A játékok közül a Half-Life 2 közepesen (nem játszottam végig), az Episode Two már sokkal inkább bejött, de amit kiemelnék, az mindenképp a Portal, ami egyben a logikai adagom is volt erre a generációra.
Ha már ilyen furcsán alakult ez az ipar, hogy csak shooting és shooting van.

21. Yakuza 4

A Yakuza 4-et csak kíváncsiságból vettem meg, és elég sokáig nem is tetszett: maradinak éreztem a játékmenetét, a történetet meg túl bő lére eresztettnek, amit az is nehezített, hogy a korábbi részekkel nem voltam semmilyen kapcsolatban.
Aztán amikor belemélyedtem, teljesen mást kaptam. A korábban nyögvenyelősnek tűnő részek új értelmet nyertek, a túl sok harc normális lett, a sztori pedig magával ragadott. A Yakuza 4 (és nyilván az egész sorozat) egy nagyon speciális állatfaj, ami csak akkor mutatja meg az értékeit, ha már elég mélyre merültél benne. Onnantól kezdve nincs más, csak a lányok futtatása, bárokba járkálás, szövetkezés és a bosszú.
20. God of War III

Utólag nagyon sokat gondolkoztam a God of War III-on: ez azon kevés játékot egyike, ahol már a játszás pillanatában tudtam, hogy ez a játék nem annyit ér, amennyi nekem átjön.
A két korábbi rész fényében viszont nem tudom elnézni azt a sok hatásvadász elemet, ami a 3-ba bekerült: Kratos személyiségének totálisan egy irányba terelését, az értelmetlen erőszakot és a játék felépítésének megváltoztatását, hiszen valljuk be, a 3. részre már semmi más nem maradt, csak a harc. Hack & slash játéknak meg, ahogy szokták mondani, valóban nem ér annyit, mint pályatársai.
Egy valami viszont megmaradt belőle, és ez a világvégének ábrázolása (vagyis a látvány) és a hangulat. Az Top 3-as ezen a generáción.

19. LittleBigPlanet

A LittleBigPlanetnek egyetlen értékelhető része volt - számomra - és ez az internetes felület.
A LittleBigPlanet annak idején nagyon kedvező kritikákat kapott, és ezt én betudom annak, hogy az ipar nagy általánosságban kreativitás gondokkal küszködik, és ebből a LBP-ben akadt dögivel.
De ettől még nem lesz egy jó platformjáték, nem lesz egy jó ügyességi/logikai játék, és egy idő után nem is bajlódtam azzal, hogy végigjátsszam.
A Community pályák között nem egy olyat találtam, amit ha holnap hoznának ki játékként, azonnal megvenném. Éljenek az internetes közösségek, éljen a játékosok által készített tartalom.

18. Devil May Cry 4

A Devil May Cry játékokban, valljuk be, mindig is Dante karaktere volt az egyik legvonzóbb. Ahogy megtanultunk vele küzdeni és úgy éreztük, a világ urai vagyunk.
Ebből az érzésből a negyedik részre is jutott, annak ellenére, hogy a 4 finoman szólva sem sikerült a legjobbra. Ugyanazon pályák ismétlése, a friss stílusú Nero után az öreg Dante kevésbé érdekes mozdulatai, és a könnyített nehézségi szint, ami nélkül a Devil May Cry egyszerűen nem ugyanaz.
De mint mondtam, az érzés a régi. És a hatalmas kardjával a hátán rohangáló Dante vagy Nero még mindig a hős, akivel lenni akarok.

17. Dead Space

Nagyjából a survival horrornak addig tartott a kultusza, amíg a hardver képességei lehetővé tették - pontosabban: többet nem tettek lehetővé. Kevesen értik meg, hogy felesleges, vagy lehetetlen survival horror játékot csinálni mozgó hátterekkel, belátható ellenfelekkel.
A Dead Space bebizonyította, hogy megfelelő körítéssel mindent lehet. A sírból réngatta elő a stílust, és a legszebb napjaira emlékeztető parás feszültségkeltést a modern kornak megfelelő audiovizuális körítéssel egyesítette. Máig nem tudok mondani másik játékot, ahol az űrben, nulla gravitációban, tökéletes csöndben kell ismeretlen lények végtagjait szeletelnem.

16. Super Street Fighter IV

A Street Fighter IV sikere bizonyította, hogy a sorozatot előrángatni több éves tetszhalott fázisából jó ötlet volt.
Nemcsak hogy megreformálta a mai modern kori bunyósok játékmenetét, de egy sokkal fontosabb dolgot csinált: felélesztette a 2D-t, mint életképes formát a nagy játékok számára.
Ha nincs SF IV, nincs Mortal Kombat, nincs Blazblue, és a tucatnyi klasszikus nem tér vissza úgy a gyökereihez, mint pl. a Need For Speed Hot Pursuit tette, mert a SF IV bebizonyította, hogy a klasszikusokra szükség van.
A játék? Az pontosan annyi szórakozást nyújtott, mint tizenvalahány éves őse anno a játéktermekben.

15. Killzone 3

Sosem rejtettem véka alá, hogy a Killzone 2 annak idején nem tetszett. Ennek oka volt egyrészt az én megnövekedett igényszintem a mai FPS-ekkel kapcsolatban, de a hiba második része a játék monotonitásában keresendő. Lehet, hogy semmi baj nem volt vele, egyszerűen csak én nem vagyok benne a játék táborában.
A harmadik rész ezt az icipici, tényleg nem sok változatosságot csempészte bele a játék kampányába, és emellett a játék multijában is változásokat eszközölt.
A Killzone 3 olyan volt, mintha csak személyemre szabták volna, én minden változtatást az előnyére éltem meg.
14. Darksiders

A Darksiders generáció egyik legnagyobb pozitív, nem várt meglepetése volt számomra. Nem írta át a játékok történelmét, nem újított meg semmit. A Darksiders közel van ahhoz, amit én klasszikus játéknak hívok. Jellemzői: a játékmenetet (és ezáltal azt, hogy mit csinálsz) nem a látvány határozza meg, hanem fordítva: a "csinálás" ad a játéknak tartalmat.
De a Darksiders pont arra is példa, hogy mennyire szerencsétlen tud lenni, ha egy egyébként jó játékot egy semmi különös látványtervvel és történettel áldanak meg, és ezáltal a vele eltöltött idő is feledésbe merül.
A Darksiders jött, látott...ment.

13. Batman: Arkham City

Rengeteget gondolkoztam az Arkham City-n. Merthogy egyrészt letagadhatatlan azon pozitív változások sora, amit a Rocksteady a játékba gyömöszölt az Asylumhoz képest. De mi van, ha a kevesebb több?
Vagy kevésbé általánosan: mi van, ha nekem a kevesebb jobban tetszik? Mi van, ha a sejtetés jobban tetszik a teljes látványnál? Mi van, ha a szűk folyosók és az irányított játékmenet jobban tetszik a sandbox "bárhová mehetsz" design-jánál?
Mi van, ha nem akarok mindenkivel mindenhol megküzdeni, hanem csak egy történetet szeretnék végigélvezni, mint annak idején a Metal Gear Solidnál tette? Mi van, ha Croc, Scarecrow vagy Poison Ivy jobban bejön, mint Mr. Freeze és Pingvin? (oké, ez utóbbi nem igaz, a bossok és kísérőik a folytatásban is teljesen rendben voltak)
És mindezek ellenére tagadhatatlan, hogy az Arkham City több. Csak éppen a pornó is több a finom erotikánál. Vagy mégsem?
És végezetül: metroidvania. Imádom a metroidvaniá-t.

12. L.A. Noire

Az L.A. Noire több szempontból is kilóg a mai anyagok tengeréből. Egyrészt nem helyez mindent az akcióra, hanem nagyon okosan váltogat az akciódús és a nyugis részek között.
Másrészt unikum az a korszak, amit felölel, a 40-50-es évek bizalmatlansággal teli, de mégis fejlődő kora.
A harmadik elem a nyomozás, amely ugyan igen visszafogott, de mégis nyújt valami mást az egyen-játékok garmadáján kívül.
Hogy jó játék-e az L.A. Noire, éppen ezért nem válaszolom meg. Más volt, és ez máskor talán kevés lett volna, most pont elég volt nekem.

11. Uncharted 2: Among Thieves

Engem, is mint mindenki mást, ugyanúgy levett a lábamról annak idején az Uncharted 2. Csodáltam a megvalósítását, csodáltam a dinamikus játékmenetét, az egy percre unalomba nem fulladó pályákat, a váratlan helyzeteit. Kifejezetten tetszett, hogy itt már egy helyzetet akár többféleképp is meg tudok oldani, a helyszíneire meg tényleg csak a felső kategóriában tudok nyilatkozni, a mai napig.
De az Uncharted 2 mégiscsak egy nyári mozi, amit egyáltalán nem bánsz, hogy megnéztél (és már ez is valami), de a következő évben már valami mást kívánsz.

------------------

És itt most tartok egy kis szünetet, mert már egy órája gépelek szünet nélkül, folytatása következik!
Blog hozzászólások
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
16. Sakamoto_14  A bölcs
2012.08.18. 20:58:16
LV20
Én folyamatosan csak tekertem le, ahogy olvastam, és egyszer csak megjelent egy kép. De miért pont a 11-nél. Ja, hogy vége? :(
Várom a folytatást!

Én is csak úgy szert tettem egy Yakuza 4-re, de két próbálkozásból sem vettem rá magamat, hogy mélyen belemerüljek, pedig tényleg az lenne a kulcsa. Majd egyszer, megígérem magamnak.
15. ALF22  Son of Liberty
2012.08.18. 15:31:35
LV26
Válasz 14. Greg üzenetére:
A sztori nem lett rossz, sőt! Tényleg pofásabb, változatosabb (kivégzések). Az űr is jó volt, főleg a súlytalanságnál. De olyan szinten arconba..ták az embert a multi leépítésével,hogy az gyalázat.
Azok után,hogy volt egy jól felépített rendszer, tournamenttel, klánharccal, szobákkal (full magyar szobák voltak az első hónapban, mekkora volt), utánna meg ideraktak egy ilyen joint vhová-vkikkel.
A spawnrendszer vkinek bejött, nekem sokkal rosszabb lett. Ezután lehetett csak kempelni és nem a fsütgránátos megoldásnál.
14. Greg  PlayStation.Community tag
2012.08.18. 15:26:06
LV25
Válasz 13. ALF22 üzenetére:
Nekem a Killzone 3 is nagyon bejött, én úgy éreztem rátettek még egy lapáttal (Jetpack, Exoskeleton harc talán még állatabb lett, harc a világűrben, stb).
LV426
13. ALF22  Son of Liberty
2012.08.18. 15:19:55
LV26
Killzone2 nekem is sokkal jobban tetszett. 1éve nekiültem mégegyszer a sztorinak és egy egy jelenet 5-6féle képpen zajlott. Attól függött mit dobtam, hogyan támadtam és mikor. Pazar az az AI ami ott van. A fényeffektek dettó.
És ehhez hozzájön az a látványvilág ami tényleg felülmúlt minden várakozást amit saját maguk generáltak a renderelt trailerükkel.

A 3. rész azért lett fogyasztóbb mert codosították. A sztorija is tetszett, de a multija kiherélését nem tudtam megbocsátani. Maradt a 2.rész mint etalon.
12. Reita  PlayStation.Community tag
2012.08.18. 12:51:47
LV17
A GOW III eleinte jobban tetszett mint a II, utólag ez változott, játékmenetben szerintem ügyesen összepakolták, szinte minden kiforrotta magát, és ügyesen összeszőtték a rendszereket, felpörgették a bunyót. Minden maradt, viszont olyan mértékű öncélú erőszak volt benne, ami kicsit visszájára sült el. Nem egyszer nagyon pengeélen táncolt.

A DMC4 jó játék, de annál nem több, sokkal ügyesebbet is ki lehetett volna hozni az amúgy nagyon is ígéretes koncepcióból.

Az LBP jópofa, kreatív, de az, hogy nem volt szinte semmi értékelhető single palyer tartalom, és teljesen hanyagolták ezt a részt, számomra felfoghatatlan. Egyszer jó volt, elég is volt.

Dead Space hatalmas pozitív csalódás volt. Az egyik legminőségibb játék a generációban vásári ijesztgetések ide vagy oda. Volt itt minden. Ügyes harcrendszer, jó sztori, nyomasztó hangulat.

A Darksiders-t nagyon csípem, valahol "középszerű", és sok ponton lehetett volna finomítani, de ahogy írtad is, tényleg klasszikus értelembe vett játék, amiből kevés van, bőséges tartalom, és lehetőségekhez képest ügyes megoldások.

Bővebb véleményem az Arkham City-ről, korábbi bejegyzésemből átkopizva, amit mai napig tartok:
Jelen generáció egyik legkiválóbb játéka az AC, amivel mindig szívesen játszok, de van benne egy két dolog amit csiszolhattak volna. Egyrészt jóval több időt és lehetőséget is adhattak volna, hogy elsajátítsuk az új dolgokat és fel elevenítsük a régieket, és talán szerencsésebb lett volna, ha nem zúdít egyszerre szinte mindent a nyakadba. Tényleg annyi újdonság és lehetőség van, amiben nagyon könnyen el lehet veszni, ráadásul olyan mértékű tartalommal töltötték meg, hogy szinte mindig van valami ami kizökkent. Egyszerűen alig lehet egyszerre egy dologra figyelni, vagy egyáltalán egy dologra koncentrálni, ami nem feltétlen jó. Kiülsz egy ház teteji vízköpőre, hogy kicsit nyugodtan megfigyelj, hallasz egy érdekes párbeszédet amit végig akarnál hallgatni, de Strange hangszórókon keresztüli monológja megtöri a kihallgatást, közben Zsasz játszani akar, csörög a telefon, valaki az egyik sikátorban segítségre vár, és jajveszékel mert hülyére verik, mindeközben látsz egy felszedésre váró kérdőjelet, egy leverésre odabiggyesztett kamerát, de ha ez nem lenne elég megjelenik egy új mellékküldetés, de ha szerencsés vagy még nagyban a "LEVEL UP" felirat is villog, mert kellő XP-t összemartál. A bunyóknál is hasonló a helyzet. Annyi kombó támadás van, amit nem is lehet normálisan kihasználni, mert kizárt hogy mindet észben tartsd. És a gonoszok mennyisége sem feltétlen indokolt, ( feleslegesen ) sokan vannak, így törvényszerű, hogy folyamatosan veszik el egymástól a játékidőt, de teljes szerep szinte senkinek sem jut. Mindezektől független oda vissza vagyok mind két részért, talán tényleg csak annyi, hogy az Arkham City lehetett volna összefogottabb is.
11. Reita  PlayStation.Community tag
2012.08.18. 12:40:35
LV17
Én ennyi játékot nem tudnék szerintem összeszedni, de kíváncsi leszek a Top 10-edre. Egy két tippem van a többit majd meglátjuk.
2012.08.18. 11:44:56
LV4
Ha neked jobban bejön Scarecrow és Croc akkor játsz az Arkham Asylummal. Ha jobban szereted a kevesebbet, szintén azt ajánlom. Ennyi a válaszom a Batmanes kérdéseidre. Nem rossz lista bár nálam más a sorrend.
Ratchet and Clank forever:)
9. Quentaro  PlayStation.Community tag
2012.08.18. 10:44:20
LV5
Jó írás, rendben van.
PSN: Quentaro81 http://bit.ly/GTSklubFB
8. Alien  PlayStation.Community tag
2012.08.18. 09:09:48
LV10
Nagyon jó stuffokat szedtél csokorba, f*sza írás.
Nálam a Dead Space benne van az első 3-ban, definitív játék lett, ahogy az Uncharted széria is.
A KZ3 viszont nekem utólag nem ér fel az elődhöz, max történetvezetésben. A 2. rész sokkal egyedibb volt, csapásmérő atmoszférával. Ez inkább a casual rétegre lett szabva, a multi meg végképp.
7. SteveY  the gunner
2012.08.18. 08:56:36
LV22
Nálam pont fordítva a Killzone 2 jobban bejött mint a 3. rész.
Kedvellek öreg, de bántani foglak!
6. Aki23  PlayStation.Community tag
2012.08.17. 23:25:47
LV19
Kiváncsi leszek a top 10-re, nekem innen 2 benne is lenne eddigi állás szerint, de nekem még jönnek játékok bőven:)
psn id: raul-23_
5. Aki23  PlayStation.Community tag
2012.08.17. 23:22:04
LV19
Egyetlen egy játék se érdekel ami jön ősszel, tavasszal?
psn id: raul-23_
4. xetron  PlayStation.Community tag
2012.08.17. 22:28:37
LV20
Véget ért a generáció ??? mi van ???
Szerintem inkább játsz még,egy kicsit .
Ultra Super Mega Combo Breaker .....
3. jime  non-alcoholic
2012.08.17. 22:20:54
LV29
Super Stardust az egyik kedvenc játékom, ha épp csak egy kevés időm van játszani általában azt indítom el:)
"wake up, you're dead!"
2012.08.17. 21:33:48
LV19
Válasz 1. Rambo üzenetére:
GoW 3 kimaradt: kicsit csalódtam, mert játékmechanikailag semmit sem fejlődött még az első részhez képest sem, a főhőst meg sikerült véglegesen egy dühöngő barommá változtatni, akivel azonosulni sem igazán lehet. Ellenben a prezentációban 5*-ös, projektoron nagyon durva élmény volt Kronosz, Zeusz, Poszeidón ellen küzdeni.
2012.08.17. 21:28:22
LV19
Korrekt lista, ezek közül párat én is kijátszottam.

Super Stardust: addiktív és elég nehéz is, bármikor képes kikapcsolni.

Burnout Paradise: nekem a Takedown jobban bejött, ez az online kocsikázok ismeretlenekkel nem igazán az én stílusom (ellenben ismerősökkel durván élvezetes volt, miközben headset-en dumáltunk).

The Orange box: ennyi minőségi játék egy csomagban, telitalálat a Valve-tól. A TF2 mai napig az egyik legjobban kitalált multi shooter.

DMC4: kicsit elfáradt már a sorozat, én azon kevesek közé tartozom, akik szerint jót tesz a sorozatnak a reboot.

Street Fighter IV: mocskosul jól összerakott játék, azonban szomorúan tapasztaltam, hogy ehhez bizony én láma vagyok.

Darksiders: üde színfolt a mai játékok között és nagyon élvezetes. Nem mellesleg tartalmas is a játék, multi nélkül.

Batman Arkham City: viszonylag friss élmény, egy hete nyomtam ki a New Game Plus-t. Nálam ez így ebben a formában telitalálat, nem csak Batman rajongóknak, hanem mindenkinek ajánlanám, annyira helyén van minden, a helyszíntől kezdve a harcrendszeren át a lopakodós/bunyós/egyéb részek okos váltakozásáig, ezt megspékelve óriási fanservice-el. Az AA és az AC nálam egy szinten vannak, nagyon előkelő helyen.

Uncharted 2: ugyanaz a recept, mint az első résznél, csak mindenre tettek egy lapáttal. Míg az elsőnél hatott nálam az újdonság varázsa, addig a másodiknál már elmúlt, a rengeteg lövöldözés meg már a közepe/vége felé unalmas lett. A logikai elemek és a platformer részek továbbra sem igényelnek semmilyen gondolkozást/ügyességet.
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
LV11
PlayStation.Community tag
PSC Kredit
9435 pt
PS4     PS3     PS2
PS Vita     PS One     PSP    


PlayStation.Community
Név:
Takács Gábor
Fórumhozzászólások száma:
634 db
Hír/cikk hozzászólások száma:
1722 db
Utolsó belépés:
2019.06.30. 22:49:58
Regisztráció ideje:
2008.10.10. 14:05:39
Barátaim:

PlayStation.Community Trófea