PlayStation.Community Blog ›› Gulandro

6 hozzászólás

2008.11.29. 20:33:24

Utolsó hozzászólás: Folt

2008.11.30. 07:11:07

Megosztás
Értékeld a blogot!
- Ki-kicsoda a képregény világában

A félrevezető cím mögött ezúttal is egy játékról írt vélemény lapul amit nemrég fejeztem be. Multiplatform ide, képregény adaptáció oda a cell shade kimutatta foga fehérjét.
Annak idején még itt, a Balkánon is kapható volt egy akció képregény magazin, az X-07 és meg is ért két darab számot mielőtt az jószagú magyra valóság el nem nyelte volna. Ebben a kiadványban szerepelt Largo Winch és a XIII képregények folytatásos részei és bár fiatalabb voltam nagyon élveztem a mozaikként összeálló (vagy nem) történeteket. Később a XIII színes képregény album formájában négy egész darab megjelenését élte meg mielőtt arra is rárohadt a manga újhullámától bűzlő képregény piac. Ez annyiban érdekes, hogy a játék amelyet most tesztelünk elvileg az ötödik részéig bezárólag mutatja be a sztorit. Hát-hát, meglátjuk mi sül ki ebből.

Az első ami mellbevágja az embert az a grafika már a menüben is. Stílusos képregény design és az eredeti történet karaktereit "imitáló" 3D-s figurák parádéznak az amnéziából ébredő hősünk körül. Vagy mégsem? Fájó pontnak tartom, hogy a képregény hangulatát tökön rúgva sokkal pörgősebbre és akcióorientáltabbra vették a figurát az alkotók és az eredeti történetet csak igen halványan, körítésként kapjuk meg ami a későbbiekben fog csak igazán fájni. Erre csak azzal a példával világítanék rá, hogy a történetünk kezdetén a képregényben egy gyermektelen házaspár talál rá a tengerben XIII alélt testére míg a játék elején egy dögös baywatch baba riszálja magát négy percig amíg ki nem lyuggatják a nekünk szánt golyók és a kezünk ügyébe kerülő hajító késekkel (minden Baywatch kabinba kell 3-4) megkezdjük vérgőzös, vak bosszúhadjáratunkat.

A játékmenetre rátérve: egy pörgős és élvezetes FPSről van szó, amit olykor meg-megtör a történet imitálás vagy rövid flashbackelés a múlt eseményeire régi önmagunk emlékeivel. Fennmaradó időnkben lopakodni fogunk és lőni. Mindkettőt olyan stílusosan és egyedi módon hogy sok játéknak becsületére válna. A kérpegényes stílusba sikerült integrálniuk ezt a képi megvalósítást, mint amikor egy találat nyomán létrejövő hangeffektet kiírva látjuk vagy a magasból lezuhanó gazfickó halálsikolyát elnyújtva olvashatjuk a képernyőn. Sikeres fejlövés és találat esetén pedig gusztusos slide-showt kapunk a találat helyéről és pontosságáról is növelve a mellünk és adrenalinunkat egyszerre. Ugyanez a stílus segít a lopakodós részeknél is, ahol kis, felugró képkockában látjuk, hogy a közelünkben lévő őrök hol-merre-mit csinálnak éppen vagy az, hogy a lépteiket vizuálisan is "halljuk" ami lehetővé teszi, hogy könnyedén mögéjük kerülve késsel, székkel, partvissal, üres üveggel, hamutállal vagy akár üvegcseréppel is kivonjuk a forgalomból. Ezek a részek nagyon jól elkészítettek és a checkpoint-os rendszer miatt elég nagy kihívásuk is van (különösen a játék vége felé) így ellszünk egy darabig.

Minden FPSnél fontos a felvehető és használható fegyverek listája, ami itt ugyan nem olyan bő mint mondjuk egy sci-fi vagy zombiírtós játéknál, de a realisztikumért cserébe szórakoztató fegyverzettel ruházhatjuk fel magunkat. Kétféle pisztoly, sörétes, M16-os, Minigun /ejtsd UZI/, rakétavető és kötelező mesterlövész puska mellett távcsöves számszeríjjal is fogyaszthatjuk azz ellent aminek többlövetű verziója a későbbi lopakodós pályák első számú kedvence lesz majd. Emmellet melegen üdvözöltem a magunk által felhasznált gyógycsomagokat (különböző méretben), az álkulcs és a csáklyavető szerű eszközöket is amik színt visznek a játékmenetbe. Hála a sokrétű feladatoknak és pörgős játékmenetnek nem fogunk unatkozni egy pillanatra sem.

Ez a Cell Shaded effekt nekem nem tetszik, kövezzenek meg, de nem szép. A pályák kidolgozatlannak látszanak a nagy rajzfilmszerűsödésben és élettlennek amin nem javít sokat a sehová sem vezető, ál ajtók sokasága sem. A lineáris pályákat legalább több tereptárggyal vagy változatosabb környezettel feldobhatták volna, mert bár igaz, hogy egy-egy pálya típus nem szerepel többet két pályánál, de a végük felé az ember már-már elgondolkodik az egyszínű falak mögötti világ valóságosságán.

ÉS elérkezve a játék végére (SPOILER, NE OLVASSAD TOVÁBB) felfedjük ugyan az USA ellen létrejött sokezredik összeesküvést kiagyaló 'mastermind' személyét, de abban a pillanatban a játék megajándékoz minket egy "Folytatása következik..." kiírással és a készítők listájával majd kidob a menübe. Hát, hát...ez igencsak sovány. Különösen akkor mikor utánanézve a tizenvalahány részes képregény sorozat valódi történetének kiderül, hogy Number I személyéről csak a sokadik részben hullik le az álca és végül ő maga gyilkolja meg felindulásból azt, aki a játék főellensége volt (és zuhant az atomrakéta siló mélyére) így felmerül a kérdés...miféle folytatás elkészítésében reménykedhetnénk?

Ez a hiba azonban senkit ne tántorítson el végleg attól, hogy egy igazán remek akciójátékkal lepje meg magát. Egyedi stílusával pedig még olyanok számára is különleges lehet akik amúgy idegenkednek az FPSektől. Mivel igen sok platformon napvilágot látott így szerintem majd mindenkinekinek módja van rá, hogy hozzájusson és véleményem szerint tegye. "This is one of those games you, know..."
Blog hozzászólások
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
6. Folt  PlayStation.Community tag
2008.11.30. 07:11:07
LV11
Már 3-szor végigvittem, nekem nagy kedvenc volt!
5. SteveY  the gunner
2008.11.30. 06:02:03
LV22
a tengeralattjárón hagytam abba.Utálom a lopakodós részeket, minden játéknál kivéve MGS:)
Kedvellek öreg, de bántani foglak!
4. Hidari_HUN  PlayStation.Community tag
2008.11.30. 00:39:46
LV17
Kurvajó játék volt. Bár még mindig nem toltam ki, de nagyon szerettem én is. Most tervezem, hogy megint felteszem a gépemre, sajnos PS2-re nincs meg. :)
2008.11.30. 00:26:53
LV2
Válasz 1. Rambo üzenetére:
Amit a végén írtam. A képregény története egyszerűen nem teszi lehetővé, hogy valaha folytassák...nem is nagyon törik magukat.
2008.11.30. 00:24:45
LV19
Amúgy a grafikára úgy tekints, hogy elég régi a játék, PC-n az elsők között volt, amik használták a cel-shaded-et.
2008.11.30. 00:24:09
LV19
Juj, ezt a játékot mennyire szeretem. :) Egyik kedvenc FPS-em. Iszonyú hangulatos. Folytatásról esetleg tudsz valamit? :)
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
LV2
PlayStation.Community tag
PSC Kredit
2665 pt
PS4     PS3     PS2
PS Vita     PS One     PSP    


PlayStation.Community
Név:
Szilágyi János
Fórumhozzászólások száma:
1 db
Hír/cikk hozzászólások száma:
187 db
Utolsó belépés:
2011.10.11. 10:15:34
Regisztráció ideje:
2008.11.20. 10:13:13
Barátaim:

PlayStation.Community Trófea