PlayStation.Community Blog ›› Vhiktor

36 hozzászólás

2012.06.09. 22:54:59

Utolsó hozzászólás: Vhiktor

2012.06.12. 20:22:16

Megosztás
Értékeld a blogot!
Miután sokakat érdekelt, hogy hogyan is sikerült eljutnom oda, hogy videojáték fejlesztőként dolgozzak, ezért most megosztom Veletek a történetem.

Minden akkor kezdődött amikor megkaptam az első konzolomat a PlayStation 1-et. Annyira beleszerettem ebbe a világba, hogy 1 perc alatt eldöntöttem, hogy én bizony videojáték fejlesztő leszek. Ekkor kb 12 éves voltam.
Ezután pár évre rá következett a PS2, a Metal Gear Solid 2-nek hála:)

Lassan eljött az érettségi és a felsőoktatásba való jelentkezés ideje.
Ekkor szembesültem azzal a ténnyel, hogy bizony Magyarországon nincs egyetlen intézmény sem ahol videojátkfejlesztés szakirányba lehetne tanulni, de még hasonló sem. Ezért a választásom a mérnök informatikus képzésre esett, hogy ha már játékfejlesztő úgysem leszek, akkor valami hasonló irányban mozogjak.
De még ekkor sem adtam fel az álmomat, hogy én ezzel akarok foglalkozni. Bár ekkor még fogalmam nem igazán vlt, hogy milyen munkakörökből áll egy ilyen fejlesztés. Azt persze tudtam, hogy vannak programozók és modellezők. Engem a programozás soha nem érdekelt és ezért úgy gondoltam, hogy modellező leszek.

Ekkor jött egy isteni sugallat az életemben és ez adta meg a végső lökést a megfelelő irányba, mert eddig csak bojongtam, hogy hogyan és mihez is kezdjek.
2007-ben nyitott a Crytek egy stúdiót Budapesten és az egyetemn volt egy lehetőség, hogy pár szerencsés hallgató járhat majd a Crytek-es fejlesztők által tartott órákra.
A kurzusra való jelentkezés nem úgy történt, mint általában, hanem lényegében akiket érdekelt a tárgy el kellett menni egy kb fél órás interjúra, hol a sok jelentkezőből kiválasztottak pár embert akik résztvehettek az órákon. Bekerültem.

Nagyon érdekesek voltak az órák, különböző területről jöttek a szakemberek és kezdtem megismerkedni a játékfejlesztő cégek felépítésével, az egyes munkakörökkel és a CryEngine 2-vel.

Az oktatás 3 hónapig tartott, ezalatt az idő alatt lényegében egy alapképzettséget szereztem ami elég volt ahhoz, hogy utána már saját magam bővíthessem tovább az ismereteimet és belemerüljek a szakma rejtelmeibe.
A félév végén egy projektet kellett beadni, lényegében egy mod-ot a Crysis-hoz. Kitűnő érdemjegy lett az eredménye. Hozzáteszem, hogy ebben a félévben szinte semmi mással nem foglalkoztam csak az Engine-l. A többi tárgyra csak annyit fegyelmet fordítottam amennyi szükséges volt.

A lényeg, hogy nagyon jól sikerült az első projektem. Nyáron felkerestem a PC-GURU csapatát, hogy fejlesztettem egy mod-ot és, hogy érdekelné-e őket. Ők szerencsére örültek, hogy megkerestem őket, és kiadták a mod-ot az újság DVD mellékletén és ráadásul még egy 2 oldalas interjút is készítettek velem.
Innentől kezdve még nagyobb elhatározással és kitartással fejlesztettem tovább a képességeimet és az ismereteimet. Nagyon sok fórumot, fejlesztői naplót és dokumentációt olvastam mire eljutottam egy szintre amivel már megvoltam elégedve.
Következett a diploma munka kiválasztása, amelynek megírására 1 év volt. Természetesen a suliban csak olyan témák voltak, amik engem egyáltalán nem érdekeltek, ezért megkerestem azt a tanárt akinek köszönhető, hogy a Crytek eljött oktatni.
Mondtam neki, hogy videojáték fejlesztésből szeretnék diplomát írni.
Tudtuk, hogy nem lesz egyszerű, mert ebben a bigott rendszerben ami az egyetemeken van, egyszerűen azt sem tudják a nagy professzorok, hogy mi a videojáték fejlesztés és elnézést a kifejezésért, de szarba sem veszik szakmát.....
De sikerült leverekedni, hogy engedélyezzék a témát.

Elkezdtem egy ismét egy mod-ot fejleszteni, melyet már olyan komyolságúra akartam elkészíteni mint a Crysis pályái.
Felvettem a kapcsolatot újra a Crytek-el és a stúdióvezetőnek, agyon megtetszettek az eddigi munkáim, így lehetőséget kaptam arra, hogy eltöltsek 1 hónapot a székhelyükön és ott dolgozhassak a munkámon.
Gondolom nem is kell mondanom, hogy életem egyik legszebb hónapja volt:)

A Crytek-es fejlesztők nagyon segítőkészek voltak és néhányat az órákról mér ismertem is.
Ettől kezdve jó kapcsolatot kezdtem ápolni velük.
Időközben jöttek a hírek a CryEngine3-ról és volt szerencsém kapni belőle egy fejlesztői változatot pár papír kitöltése és pár hónap várakozás után. Ez nagy szó volt, mert ekkor még a Crysis 2 be sem volt jelentve. Lényegében akkor kaptam meg, amikor a konzolos techdemók kikerültek a netre.

2010-ben lediplomáztam. Sajnos nem volt lehetőség elhelyezkedni a szakmában, ekkor egy kicsit elkeseredtem, de tudtam, hogy nem szabad feladni.
A diploma után, lehetőségem nyílt rá, hogy oktassak az egyetemen, mégpedig videojátékfejlesztést közösen a Crytek-el. Ugyanarról az óráról volt szó, amin én is részt vettem.
Gyakorlatban, kb 60%-át tartottam az óráknak a 40%-át pedig a Crytekesek.
1 év múlva, vagyis most februárban, már teljes mértékben megkaptam a tárgyat.

Persze közben számos mod-ot fejlesztettem és egy amerikai-angol modder stúdióhoz is csatlakoztam nevezetesen a Dark Craft Studio-hoz.
A studió nevéhez fűződik a: The Worry of NewPort, a triptych és a Sapience.

A Sapience a legnagyobb projekt az összes közül, 14 pályát fog tartalmazni és a játékidő kb 12 óra lesz.
Közben persze folyamatosan tartottam a kapcsolatot a Crytek-el és kb 2 havonta mindig bementem a stúdióvezetőhöz érdeklődni és ápolni kapcsolatot, valamint megmutatni az új fejlesztéseimet.

3-4 éve használom a CryEngine változatait.
Az oktatás egy alapképzettséget adott, és a többit magamtól tanultam meg. Kb még a 8-10 szeresét kellet magamtól megtanulnom.

Közben természetesen kipróbáltam az Unreal Engine 3-at is, és készítettem pár projektet, de nekem az UE3 nem vált be.

Elérkeztem oda, hogy zárjam a soraimat, mert eljutottunk oda, ahol most tartok.

Remélem érdekes volt az irományom és, hogy semmit nem hagytam ki:)

Ha bármi kérdésetek van írjatok nyugodtan!
Blog hozzászólások
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
2012.06.12. 20:22:16
LV3
Viszont mindenkinek!
2012.06.12. 20:22:06
LV3
Válasz 34. WoodooKilla üzenetére:
Köszi szépen!
34. WoodooKilla  PlayStation.Community tag
2012.06.12. 18:29:53
LV10
Ismét csak gratulálni tudok, le a kalappal, és sok sikert!
"Alea iacta est"
2012.06.11. 20:55:09
LV3
Válasz 32. VarkD üzenetére:
Crydev fóruma, ott van sok dokumentáció. CryEngine2-3. Az eredeti pályák tanulmányozása.
32. VarkD
2012.06.11. 15:00:21
LV3
Válasz 26. Vhiktor üzenetére:
Hogy milyen forrásokat használtál fel (könyvek, szoftverek stb).
Otherworld.hu
2012.06.10. 22:45:53
LV3
Ez egy kicsit bemutatja, hogy mi a level és game designer faladata, illetve mivel és hogyan dolgozik:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_e[...]
2012.06.10. 20:09:48
LV3
Válasz 27. simon7109 üzenetére:
Az adott motorhoz, általában van dokumentáció is és hivatalos fórumok, ahol tutorialok is elérhetőek.
Vannak fejlesztő stúdiók, akik a játékukhoz kiadják a szoftvert amivel fejlesztették. Pl.: Crysis és Crysis 2 és meglehet nézni, hogy mi hogyan működik, persze ahhoz már kell egy előképzettség.
2012.06.10. 20:06:56
LV3
Válasz 28. dorten üzenetére:
Köszi:)
28. dorten  PlayStation.Community tag
2012.06.10. 19:22:23
LV3
Nagyon nagy gratula, nem semmi! :)
Motiváló írás, jó volt olvasni, köszi ;-))
PSN: HunRoli
27. simon7109  PlayStation.Community tag
2012.06.10. 17:23:16
LV18
Válasz 25. Vhiktor üzenetére:
értem.és mégis,hogy kell ezt elkezdeni?
mert mondjuk,hogy meg van az adott motor és aztán?:D
PSN: misi2mezei
2012.06.10. 17:19:30
LV3
Válasz 24. VarkD üzenetére:
Pontosan, hogy érted, hogy miken edződtem?:)
2012.06.10. 17:18:34
LV3
Válasz 23. simon7109 üzenetére:
Ezért nem érdemes Győrbe menni. Ez 1 tárgy és egy tárgy miatt én nem választanék sulit.

Azt írtad lentebb, hogy nem szeretsz programozni és nem akarsz ezzel foglalkozni, akkor meg a C++t felejtsd el.
A videojáték fejlesztés nem csak programozásról szól, sőt nagyon nem csak arról.

UE3-at nem ajánlom kezdésnek. Buta, borzasztó kezelőfelülete, egy kicsit össze visszaság és nehéz vele dolgozni.

Ha elakarsz indulni akkor mindenképp CryEngine-t tudnám javasolni.

C++ meg akkor kell ha programozó szeretnél lenni (engine, HW, stb).
24. VarkD
2012.06.10. 17:18:26
LV3
Ha van időd, kedved, energiád, akkor egy blog formájában kiadhatnád magadból, hogy miken edződtél, mert ahogy látom itt többeket is érdekel a dolog :)
Otherworld.hu
23. simon7109  PlayStation.Community tag
2012.06.10. 16:57:15
LV18
amúgy,hogy érdemes neki kezdeni az egésznek?mert nekem az volt az egésszel a bajom,hogy nem tudom,hogy kezdjek neki.
gondolom kell egy programozói felület meg egy motor is ami alatt futhat,de mi kell még?
(amúgy ahogy olvasgattam a C++-ot ajánlják meg az UE3 ingyenes verzióját kezdőknek)
PSN: misi2mezei
22. simon7109  PlayStation.Community tag
2012.06.10. 16:25:29
LV18
Válasz 14. Vhiktor üzenetére:
Győrben?az jól hangzik:)
és ez milyen formában van?fősulin vagy,hogy van?
PSN: misi2mezei
21. simon7109  PlayStation.Community tag
2012.06.10. 16:19:24
LV18
grat.szép teljesítmény.
engem is érdekel a fejlesztés,de még nem nagyon tudtam mihez kezdeni vele.nem véletlenül mentem informatikai közép iskolába csak hát ennek a fejlesztéshez semmi köze.majd fogunk programozni,de az engem valahogy nem mozgat.
majd érettségi után meglátom mi lesz.jó volna valami olyan fő iskolára bejutni ahol foglalkozhatok azzal amit szeretek.
PSN: misi2mezei
2012.06.10. 14:33:47
LV6
Én is foglalkozok játékfejlesztéssel, de főleg XNA-ban (ami a managed DirectX könyvtárak új változata), valamint natív DirectX-szel kezdek majd el lassan foglalkozni.

Akit érdekel itt egy rövid videó a szakdolgozatomról, ami egy platform játék Windowsra, mindent én rajzoltam hozzá és programoztam. :)
http://www.youtube.com/watch?v=ZFkzbkuVEXg
ブレイブルー
19. Tevez11  PlayStation.Community tag
2012.06.10. 13:54:55
LV23
Szép teljesítmény,gratulálok.
"A fakezemmel,lekaszabolok pár Baszadékot"ArgFan75
18. Dragonken  Szerkesztő
2012.06.10. 12:29:14
LV16
Hatalmas gratula, nem semmi. Jó lenne egy nap szintén valamilyen videojátékhoz köthető állásból megélni.
de miért nincs DK-n nadrág?
17. Misi3333  PlayStation.Community tag
2012.06.10. 12:26:23
LV5
Válasz 14. Vhiktor üzenetére:
ment PÜ. :)
PlayStation all the way!
2012.06.10. 11:08:47
LV3
Válasz 9. HUN_ter üzenetére:
Köszönöm:)
2012.06.10. 11:08:30
LV3
Válasz 13. SteveY üzenetére:
Köszi!

Sajnos nem lehet, mert ez nem az SDK-s CryEngine3-al készül, hanem a Crysis2-essel és PS3-on nincsenek modok.
2012.06.10. 11:07:19
LV3
Ez a tárgy minden keresztfélévben van csak. Tehát februártól júniusig.
Helyileg Győrben.

De, ha érdekel a dolog, akkor egymás közt megbeszélhetjük, nem muszály suil:)
13. SteveY  the gunner
2012.06.10. 11:06:37
LV22
Gratulálok. Ez a trailer nagyon jó volt.
PS3-ra nem adjátok ki? :)
Kedvellek öreg, de bántani foglak!
12. Misi3333  PlayStation.Community tag
2012.06.10. 10:32:34
LV5
nagyon nagy gratula!:)
a kérdés: ez az oktatás amit az egyetem tartottál ez még tart, és ha igen akkor hol?
PlayStation all the way!
11. HUN_Chris0129  PlayStation.Community tag
2012.06.10. 10:04:57
LV4
Gratulálok, és továbbra is hasonló kitartást kívánok!
PSN ID: HUN_Chris0129
10. And1  Jedi Guardian
2012.06.10. 09:58:20
LV8
Volt egy álmod amit nem adtál fel és végül meghozta a gyümölcsét, ez nagyon inspiráló. :) Kellenek az ilyen történetek. Jó volt olvasni és további sok sikert a karrieredben!
9. HUN_ter  Dark Soul
2012.06.10. 09:37:39
LV26
Hát igen, ilyen egy igazi kitartó, az álmaihoz ragaszkodó ember. Gratulálok és további sok sikert kívánok a tanításban is, meg a videojáték-fejlesztésben is!

Majd esetleg jöhetnek még érdekesebb történetek, vagy tanulságos momentumok, biztos érdekelné az itteni közösséget. Csak így tovább! :)
So many games, so little time...
8. wooltur  PlayStation.Community tag
2012.06.10. 09:04:04
LV16
Amúgy érdekes írás, köszönjük, h megosztottad velünk. Engem is (és sztem az itteni felhasználok kb. 90%-át) is érdekel a játékfejlesztés, de én inkább a designer része érdekel. Annak meg Mo-n az esélye, h egy ilyen pozíciót be tudjak tölteni egyenlő a 0-val!
R.I.P. Brúnó :-(
2012.06.10. 09:02:13
LV3
Válasz 5. Zsolt üzenetére:
Igen, én úgy tudom, hogy megüresedett. Azért is kellet ilyen sokat várnom, mert 1,5 évig nem volt felvétel.
A fizu zsír:)
6. wooltur  PlayStation.Community tag
2012.06.10. 09:02:07
LV16
Válasz 5. Zsolt üzenetére:
Én is ezt akartam kérdezni, h végül is magához a stúdióhoz, hogy is került. :D De gondolom ilyen helyre kihalásos alapon lehet csak bejutni. :)
R.I.P. Brúnó :-(
5. Zsolt  PlayStation.Community tag
2012.06.10. 08:52:00
LV11
Az még kimaradt, hogy végül is hogy vettek fel (megüresedett egy pozíció?).

Plusz, hogy jól fizetnek-e. :) (Nem kell szám, csak egy igen/nem válasz. :)
4. lev  PlayStation.Community tag
2012.06.10. 00:28:06
LV7
Én kiskorom óta videojátékokkal akartam játszani és azt is csinálom:)
Viccet félretéve, grat:)
2012.06.10. 00:04:16
LV3
Válasz 2. VarkD üzenetére:
Van egy ismerősöm aki a mesharrayben végzett.
Ő ebben jobban el tud igazítani:)

Ha a modellezés érdekel, nem muszáj hozzá suli, persze úgy könnyebb elindulni. Van sok könyv, fórum, dokumentáció és tutorial videó amiből nagyon szépen meg lehet tanulni.
2012.06.09. 23:54:46
LV3
Irigyellek. Sok mindent megadnék, ha a videojáték-iparban tudnék elhelyezkedni. Már annak örülnék, ha egy konzolboltban lehetnék eladó, vagy egy gamer lapnál újságíró, de a nagy vágyam nekem is az, hogy játékfejlesztő legyek és azon belül is a modellezés érdekel. Középsuli után fel szeretnék költözni Pécsről Pestre, és beiratkozni egy mesharray tanfolyamra (3ds Max), aztán utána eldől, hogy mi lesz.
Otherworld.hu
2012.06.09. 23:20:05
LV3
Ez igen, nem semmi a kitartásod. Sok sikert a továbbiakban!
"Wait until they get a load of me!"
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
LV3
PlayStation.Community tag
PSC Kredit
2134 pt
PS4     PS3     PS2
PS Vita     PS One     PSP    


PlayStation.Community
Név:
Balázs Viktor
Fórumhozzászólások száma:
5 db
Hír/cikk hozzászólások száma:
620 db
Utolsó belépés:
2019.09.19. 20:12:08
Regisztráció ideje:
2008.10.30. 01:31:00
Barátaim:

PlayStation.Community Trófea