PlayStation.Community Blog ›› Balee

33 hozzászólás

2012.04.07. 00:54:29

Utolsó hozzászólás: csibra

2012.08.21. 13:58:56

Megosztás
Értékeld a blogot!
I Am Alive

Röviden: nagyon tetszett. Már a bejelentése óta vártam, igaz egy kicsit mást kaptunk, mint ami az eredeti terv volt. Amit kaptunk az tulajdonképpen egyfajta modern kori, poszt-apokaliptikus Assassin's Creed-ként határozható meg, kiegészítve azzal, hogy itt bizony a túlélés a cél. Hiszen az ellátmány rendkívül szűkös, a játék elején (igaz nagyon rövid ideig) fegyverünk sincs, majd egy machete lesz az elsődleges "rendteremtő" eszközünk. Ugyanis gyakran találkozunk nem túl barátságos túlélőkkel, akik másból nem értenek csak abból, ha... szépen kinyírjuk őket. A játék harcrendszere nagyon ötletes, ugyanis ha ellenségbe futunk, azt színlelhetjük, hogy nincs fegyverünk, megadhatjuk magunkat, majd amikor az ellen szépen közel jön egy vágással elvághatjuk a torkát. Persze ez mit sem ér, ha egy nagyobb csoportba futunk, ilyen esetben érdemes először a legerősebb, vagy pisztollyal felszerelt ellent egy gyors mozdulattal elintézni, majd előkapni a pisztolyunkat (ezt a játékban elég gyorsan lehet találni) és ráfogni a többi ellenre. Rendkívül ötletes megoldás, hogy ilyen esetben az ellen feltartott kézzel próbál hátrálni, abban az esetben is, ha nincs töltény a fegyónkba, ezt szépen ki lehet használni megtévesztésre (ha viszont elsújtjuk az üres fegyvert, az ellen meghallva a kattanást egyből ránk támad - ilyet sem láttam még játékban). Itt aztán több lehetőségünk van, ha éppen tényleg nincs töltényünk, akkor érdemes egyenként elcsalogatni az ellent, és mondjuk egy szakadékba lökni a szerencsétlent, vagy megpróbálkozni közelharccal kinyírni, de ilyenkor a többi társa futva támad ránk. Nagyon jól van a játék balanszírozva, ugyanis, mindig találunk annyi töltényt, hogy kis taktikát alkalmazva, és kis ügyességgel elintézhetjük őket. Később fegyverarzenálunkat kiegészíti egy shotgun (bár ehhez összesen öt töltényt kapunk és később sem találni hozzá), illetve egy íj, hozzá egy darab nyíllal. Ezt követően pedig az íj lesz az egyik leghasznosabb fegyverünk, hiszen a kilőtt nyilat kihúzhatjuk az ellenből - és kell is, hiszen nem találunk helyette másikat. Szerintem baromi jól kitalálták a harcrendszert, tényleg olyan érzésünk van, hogy túl kell élnünk a világot, hiszen rendkívül kevés töltényt találunk (túlélő nehézségi szinten még kevesebbet).

A játék Haventon kitalált - földrengés, cunami, és homokvihar sújtotta - városában játszódik. A város kellően nagy, és rendkívül ügyesen építették fel, van egy szabadabban bejárható sandbox szerű része, ahol kicsit lehetőségünk van a világot felfedezni, az elszórt ellátmányt összegyűjteni a küldetésekre, illetve néhány túlélőt megmenteni, illetve vannak a küldetésekre fenntartott, kidolgozottabb, látványosabb részek. A játékban egy túlélőt alakítunk (milyen meglepő), aki az "Event"-nek nevezett esemény (tehát a katasztrófa, amelyről a játék folyamán a megmentett túlélőktől folyamatosan kapjuk az infókat) után egy évvel tér vissza a város nyugati részére, és a családját (feleségét és gyermekét) keresi. Nem akarok spoilerezni, de sajnos a történet elég sablonos, és alapvetően nem is ránk, hanem a többi túlélőre koncentrál, a családunkról túl sok minden nem derül ki.

A játékban ugyanis lehetőségünk van (tehát nem kötelező) összesen 20 túlélőt megmenteni, ezek az emberek általában valamit kérnek tőlünk (ételt, italt, medikitet, cigarettát stb.), vagy csak egyszerűen meg kell őket menteni. A túlélőket - a világot gondosan átkutatva - nem túl nehéz megtalálni, de amit olykor kérnek, azért bizony jól át kell kutatnunk mindent, vagy adott esetben az ellátmányt magunktól kell megspórolnunk. Másrészt - mint korábban említettem - tőlük rendkívül sokat megtudunk a katasztrófáról, egy keveset a családunkról is, hogy hova kerülhettek szeretteink, és minden egyes tűélő megmentése egyel növeli a checkpointok visszatöltésekor elhasználódó kamerákat. Ennek főleg túlélő módban van jelentősége, itt ugyanis a játék mentéskor nem tölti vissza őket. (normal módban 3-at kapunk minden mentésnél)

Na de éppen a játék lényegét nem érintettem, ugyanis a játék központi eleme - a különleges harcrendszer mellett - az Assassin's Creed-ekre hajazó "ugra-bugra". Nagyjából ugyanazt kapjuk mint ott, kissé leegyszerűsítve, itt ugyanis tulajdonképpen a mászáson, az ugráláson kívül nem sok lehetőségünk van, majd ezt később kiegészíti egy grappling hook (de sajnos ezt a játék során alig fogjuk használni). Viszont egy kissé megvariálták a dolgot, ugyanis a mászás közben a staminánk szépen (és bizony elég gyorsan) elhasználódik. Ezt a talált különböző tárgyakkal tölthetjük vissza, illetve ha nyugalmi állapotba kerülünk, akkor magától visszatöltődik. Személy szerint nekem először nem tetszett ez a stamina rendszer, mert így nem igazán van lehetőség a nézelődésre, felfedezésre, de könnyen bele lehet jönni, ha ráérez az ember. Másrészt enélkül nem is lenne igazán hiteles a játék, ez mégiscsak egy túlélő-játék, és nem egy terminátor szimulátor. (Ne tessék zokon venni, imádom az AC-kat is. :-))

Amiről még nem szóltam az a játék vizuális része. Erről azt tudom mondani, hogy szintén nem szokványos, és bizony szokni kell, de a játékhoz abszolút módon passzol. Az egészet úgy kell elképzelni, hogy egyrészt olyan mintha a város távoli részei elmosódottak lennének a portól (ugyanis időnként homokvihar is sújtja a várost), és közelről is szinte mindent por és mocsok borít, másrészt a látvány nagyon mellőzi a színeket, a szürkés-barnás színek az uralkodók. Erősen szokni kell, nekem viszont teljes mértékben bejött, helyenként még el is ámultam, mennyire látványos, persze ez nem biztos, hogy mindenkinek tetszeni fog.

A játékban még külön érdemes kiemelni a szinkronhangokat, pl. Henry hangja (egyik központi figura a játékban) az az Elias Toufexis, aki a Deus Ex Human Revolution Adam-jének is a szinkronhangja volt. De ugyanígy a főszereplő, vagy a kis csaj, Mei hangja is, nagyon igényes. A zenékről megint csak elismerően kell szólnom, a menüben hallható szám pl. a Heavy Rain főcímzenéjére hajaz, és abszolút módon passzol a játékhoz, de a játék közben gyakran megszólaló dallamot is érdemes kiemelni, ami a staminánk vészes csökkenését jelzi.

A játékidőre sem lehet panasz, ráérősen 6-7 óra, természetesen érdemes maximálisan bejárni a város minden zeg-zugát, és a túlélőket megmenteni.

Negatívumként talán csak a történet sete-sutaságát tudnám neki felróni, de talán azért ilyen, hogy folytatni lehessen. Amit nem bánnék, hiszen véleményem szerint utóbbi idők egyik legjobb, legötletesebb játékát kaptuk, és ugye nem árt megjegyezni, hogy egy letölthető, jó-árasított (most Plus-szal még olcsóbb!) játékról van szó, de simán kiadhatták volna dobozos címként is.

9.5/10
Blog hozzászólások
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
33. csibra
2012.08.21. 13:58:56
LV1
A játék a demo alapján tetszik, kerestem a neten tesztet de se itt se máshol nem igazán találtam, köszi a blogot róla.

A tutorial utálóknak: lehet, hogy te már 40 másik játékkal játszottál, de másnak akár az első játéka is lehet, és még azt sem tudják az ujjai, hogy melyik irányban van a kör meg a négyzet...
32. Spike91HUN  PlayStation.Community tag
2012.04.09. 16:00:45
LV3
Válasz 28. Luki05 üzenetére:
hát nem tom nekem pont ez jön be ebben a gameben h èlethű ès tök illúzió romboló lenne ha simán megmásznál egy akkora hidat az uc az a hollywood i akció filmekre hajaz mìg ez a katasztrófa filmekre... ja ès lehet h recèsek a szèlek de ilyen reális karakter modelleket ès fèny árnyèk efekteket kevès játèkban látni ja ès èn mèg üres pisztolyt se használtam sehol pihend ki magad rendesen ès ess neki újra lehet sőt biztos h kellemeset fogsz csalódni. :)
DRUNK-GAME-METAL-KAKAÓSKALÁCS
31. Spike91HUN  PlayStation.Community tag
2012.04.09. 15:52:17
LV3
Kipróbálta a demot azt a rohadt ilyet mèg játèkban nem láttam eszmèletlen eddig hidegen hagyott de most már kötelező ne hogy vegyek egy feltöltő kártyát ez 10font??? wtf mèg az Unchartedel is felveszi a versenyt :D
DRUNK-GAME-METAL-KAKAÓSKALÁCS
30. SOLDIER  49%Motherfucker/51%SonOfABitch
2012.04.09. 15:34:00
LV11
Válasz 28. Luki05 üzenetére:
Aki egy, csak PSN-ről letölthető, jóárasított játéktól Uncharted vagy AC minőséget vár, az hülye.
Please to meet you... Hope you guess my name.
29. ColdHand  Szerkesztő
2012.04.09. 13:31:38
LV22
Válasz 26. Penge70 üzenetére:
Nos ez a két mondat így nem teljesen igaz. :P
...a többit képzeld hozzá.
28. Luki05  PlayStation.Community tag
2012.04.09. 11:16:36
LV3
Lehet nem olyan rossz,de engem a torony megmászása,és az hogy nem bír sokáig kapaszkodni egy létrán felbosszantott.Akárhogyan másztam mindíg leestem.Villogott a nyégyzet de ha nyomkodtam még hamarabb meghaltam.Nem tetszik,hogy egy szimpla mászástól ennyire könnyen megmurdál az ember.Kicsit eltúlozták ezt a fejlesztők szerintem.Demonál mindjárt így kezdeni....A játék színvilága önmágában nem lenne rossz ha nem lennének ocsmányúl recések az élek.PS3-on 2012-ben ez így egy eléggé elnagyolt a grafika,főleg annak aki mondjuk aki egy Assassins Creeden vagy egy Uncharted szérián nevelkedett.
27. MazaHUN  PlayStation.Community tag
2012.04.09. 11:11:16
LV6
csak lenne már lent a demó:D valahogy eddig bejön..
independent
26. Penge70  Veterán PSC tag
2012.04.09. 09:57:43
LV22
Válasz 8. ColdHand üzenetére:
Érdekes, hogy nálad a legtöbb játék vagy unalmas, vagy szar, vagy azonnal megtalálod a gyenge pontját.
Nehéz életed lehet:/
2012.04.08. 19:34:39
LV1
vegig toltam 6-7 ora kb nehez fokozatt
24. blountex  PlayStation.Community tag
2012.04.08. 11:19:16
LV5
Tényleg kiszedhetnék a tutoriált vagy egy külön menüpontba berakhatnák, mert minden játék elején... mondjuk ennél még elfogadható volt. Minhta még sose játszottunk volna. Egy-kettő rálehet jönni az irányításra.
PSN ID: blountex_HUN
23. Kleinedanke  A hobbit
2012.04.07. 21:14:24
LV4
Megvettem de még nem játszottam vele. Nem volt időm. :(
PSN ID: jetiii_HUN
22. SOLDIER  49%Motherfucker/51%SonOfABitch
2012.04.07. 19:02:59
LV11
Válasz 17. ColdHand üzenetére:
:) Emlékszem még milyen volt a betanítás egy MGS-ben, vagy egy Resident Evil-ben. Itt egy kés, itt egy pisztoly, jön az ellen na mit csinálsz apám?
Please to meet you... Hope you guess my name.
2012.04.07. 18:21:36
LV1
grat a teszthez, jó lett :)
20. ColdHand  Szerkesztő
2012.04.07. 17:23:24
LV22
Válasz 18. Balee üzenetére:
Nem elriasztott, hanem elfogyott a türelmem és kiléptem. Majd kipihenve (éjszakás műszak után próbáltam ki, tehát "kicsit" álmosan) újra nekiesek.
...a többit képzeld hozzá.
19. dorten  PlayStation.Community tag
2012.04.07. 17:17:49
LV3
Az a vicc, hogy a grafika ütne, mert nagyon jó az atmoszféra, csak csúnyácska, nem éles, itt-ott recés. Még nem igazán tudtam kipróbálni komolyabban, de ez az első benyomásom.
PSN: HunRoli
18. Balee  Devil's Advocate
2012.04.07. 17:09:53
LV12
Válasz 17. ColdHand üzenetére:
Nagyjából 10 percet tesz ki a tutorial rész, ami egyébként szinte alig észrevehető, olyan szépen idomul bele a játékba. Ha csak ez riasztott el a játéktól, adj neki még egy esélyt.
17. ColdHand  Szerkesztő
2012.04.07. 16:54:32
LV22
Válasz 12. tgabesz üzenetére:
Engem az zavar, hogy kötelezőjellegűek. Két fajta játékos van: az egyik a hozzád hasonlóak, akik elvárják, hogy bele legyen építve a főjátékba, mert abból tanulják meg a kezelést, a lehetőségeket (tehát, amit írtál). A másik a magamfajta, aki átnézi a füzetet, vagy az options-t (vagy egyiket sem), megjegyez annyit, amennyi megragad, belevág a játékba és az út során fedezi fel az irányítást és a játékmenet adta lehetőségeket.
Engem kurvára zavar, hogy a kaland elején állandóan felbukkan egy rakat idióta utasítás ("most nézz balra", most menj előre", most ugord át", "most nyomd meg azt a gombot", stb.) és idomít, mintha először játszanék életemben.

Megoldás lenne: 1. a tutorial-t ki/bekapcsolható a beállításoknál (ez sajna egyre ritkább), 2. a tutorial elkülönül a főjátéktól egy külön menüpontban, ahogy régen is volt (aki akart ment tanulni, akit nem érdekelt ment a new game-be).
De nem, kötelezővé vált a betanulás. Ezt lehet a legtöbb játékost nem érdekli, engem viszont rohadtul idegesít és nemritkán veszi el a kedvem a játéktól. Ezt történt ennek a játéknak a demójánál is.
...a többit képzeld hozzá.
16. alucccard  A retkes
2012.04.07. 16:26:13
LV22
leszedtem de még nem próbáltam ki.
2012.04.07. 15:37:13
LV1
Én is belekezdtem, a grafikát szokni kell, de egyébként bejön. Silent Hill térkép, Uncharted mászás.
14. barnoca  PlayStation.Community tag
2012.04.07. 14:16:57
LV18
Nekem a színvilág nem amúgy igen.
2012.04.07. 11:56:54
LV2
A demó(és a teszt)alapján tuti vétel!Nekem nagyon tetszik a játék.
12. tgabesz  PlayStation.Community tag
2012.04.07. 11:47:15
LV14
Válasz 8. ColdHand üzenetére:
Én speciel elvárom a tutorialokat. Azzal, hogy elolvasom a kézikönyben az irányítást, vagy a menüben átböngészem semmire nem megyek, mert mire elkezdődik a játék nem emlékszem semmire. Ahhoz meg semmi kedvem, hogy 5 percenként az options menübe lépkedjek.
Persze tutorial mellett is előfordult már, hogy egy játék közepére elfelejtettem hasznos dolgokat, de jobban rögzült ígyis mintha csak elolvastam volna a kézikönyvet.
11. Balee  Devil's Advocate
2012.04.07. 11:14:56
LV12
Válasz 8. ColdHand üzenetére:
Tényleg nem volt szerencsém, pedig megvan a HD Collection, de idő hiányában még nem toltam, hamarosan pótolom.
10. ColdHand  Szerkesztő
2012.04.07. 11:07:29
LV22
Válasz 9. zorroaroka üzenetére:
Igen és ezért nem is lehet ezt a részét az Assassin's Creed-hez hasonlítani. Inkább az uncharted-hez.
...a többit képzeld hozzá.
2012.04.07. 10:55:33
LV6
Nekem a hidas résznél furcsa volt,hogy csak oda lehet felkapaszkodni ahová a programozók utat írtak :S Pl az Infamousban bárhová fel lehet kapaszkodni,pedig az nem mai játék :S Nálam felejtős a cucc :S
8. ColdHand  Szerkesztő
2012.04.07. 10:46:20
LV22
"Rendkívül ötletes megoldás, hogy ilyen esetben az ellen feltartott kézzel próbál hátrálni, abban az esetben is, ha nincs töltény a fegyónkba, ezt szépen ki lehet használni megtévesztésre (ha viszont elsújtjuk az üres fegyvert, az ellen meghallva a kattanást egyből ránk támad - ilyet sem láttam még játékban)."

Akkor ezek szerint nem volt szerencséd az MGS2-höz (se akkor, sem most).

Amúgy most próbáltam ki a demót negyed órája. A híd megmászása közepénél meguntam a dolgot (mi a fszért kezdődik minden játék egy erőszakos tutorial-lal?), meg a tálalás sem jött be. Kihagyom. Lehet ha több időt adnék neki, de minek? Annyi játék van így is, ami jobban érdekel.
...a többit képzeld hozzá.
7. noozi  PlayStation.Community tag
2012.04.07. 09:19:39
LV17
Válasz 2. jime üzenetére:
Megéri ;)
Neked pedig még egyszer köszönöm szépen :)
PSN ID; No_Ozi_
2012.04.07. 08:12:34
LV1
Már lent a demo, délután próba:). Köszi a tesztet.
5. MazaHUN  PlayStation.Community tag
2012.04.07. 08:07:04
LV6
ma csekkolom a demót, de nem hinném, h az lesz a döntő:D
eddig is nagyon érdekelt.
independent
4. wooltur  PlayStation.Community tag
2012.04.07. 07:52:17
LV16
Demo nagyon bejött, egyedül a grafika volt fura nekem.
R.I.P. Brúnó :-(
3. Tevez11  PlayStation.Community tag
2012.04.07. 07:38:50
LV23
Tnap szedtem le a Demóját,de még nem toltam a 7végén kipróbálom.
"A fakezemmel,lekaszabolok pár Baszadékot"ArgFan75
2. jime  non-alcoholic
2012.04.07. 07:22:48
LV29
Nagyon bejöhetett neked ha még blogoltál is:DD

Demót én is próbáltam, nagyon tetszik, picit még sokallom az árát, remélem leakciózzák hamarosan:)
"wake up, you're dead!"
1. G-men  PlayStation.Community tag
2012.04.07. 01:05:32
LV11
Ohh, milyen jó kis teszt°_°
SicKLy SaVaGe
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
LV12
Devil's Advocate
PSC Kredit
4257 pt
PS4     PS3     PS2
PS Vita     PS One     PSP    


PlayStation.Community
Név:
Bálint
Fórumhozzászólások száma:
4594 db
Hír/cikk hozzászólások száma:
2126 db
Utolsó belépés:
2019.04.23. 19:01:14
Regisztráció ideje:
2010.12.09. 21:49:38
Barátaim:

PlayStation.Community Trófea

PlayStation®Network Online ID