PlayStation.Community Blog ›› soliduss

2012.03.12. 11:16:54

Utolsó hozzászólás: krisz94

2012.03.16. 13:00:27

Értékeld a blogot!
„Az űr a legvégső határ” kicsit giccses de talán maga Kirk kapitány sem gondolta, hogy mekkora igaza van. Köszöntelek benneteket ismét egy elég grandiózus olvasmánnyal. Ezúttal a Mass Effect sci-fi világába merülünk majd el mélyebben, hisz véleményem szerint a Bioware nagyot alkotott. A ME univerzum a legnagyobbak közt kell említenünk, együtt a Star War, Star Trek vagy a Babylon 5 univerzumaival. Pályafutásom elején a japán fejlesztőkre volt jellemző ez a végletekig aprólékos munka mellyel a játékaikat elhelyezték egy képzelt világban ( Metal Gear Saga), de szerencsére (vagy éppen a japók szerencsétlenségére) a Nyugati fejlesztők is felfedezték, hogy egy játékot megalkotni önmagában nem elég. Egy komlett világot kitalálni és ebbe elhelyezni egy játékot, majd megtámogatni, könyvekkel , képregényekkel és a rajongók máris padlód fognak a kényeztetéstől. Nem szaporítom tovább a szót vágjunk bele az utóbbi idők legnagyobb sci-fi univerzumának a keletkezésébe, higgyétek el nem lesz gyenge.

Tanács Előtti Korszak (37 000 000 TEK- 500 TEK)

A kezdetekről nagyon keveset tudunk. Nem csoda hisz ekkor még a mai ismert fajok közül nagyon kevesen léteztek. Nem tudni honnan ered a történet, de a monda szerint a Mnemosyne bolygó körül egy titokzatos idegen faj gyilkos csatát vívott egy REAPER
-el és egy úgynevezett Mass energia nyalábot lőtt ki rá. Ez a nyaláb teljesen kiütötte a gépet és tovább haladt az univerzumban míg egy bolygóba nem csapódott. Ez a bolygó a Klendagon volt. A mondák szerint ez az energia felelős a Nagy Repedés kialakulásáért, mely a bolygó egyik ismertetőjegye.

298 000 TEK

Eközben az Arthen faj lakja a Zelene rendszert. A Helyme bolygó volt feltételezhetően az anyabolygójuk. Nagyon keveset tudunk rólunk. Az anyabolygójuk egy hatalmas kataklizma nyomait mutatja, de pontos adat nem maradt fent, hogy mi okozta a pusztulásukat. Feltehetőleg egy másik elfeledett rivális faj végezhetett velük, hisz a szintén az ő általuk lakott Epho felszínét orbitális pályáról végrehajtott bombázások nyomai tarkítják. ( talán a Reaperek áldozatai lehettek ők is?). A fennmaradt geológia és archeológiai anyagok alapján fejlett faj volt az övék, a mai Citadella korszak technológiai és építészeti szintjén állhattak a kihalásukkor.
125 000 TEK

A thoi'han és a inusannon faj harcaitól hangos az Eingana bolygó ( erre a bolygóra zuhannak a Normandy roncsai). A két fajról nagyon keveset tudunk, egyedüli emlékeik a bolygón található több 100 csillaghajó maradvány, mely vélhetőleg a bolygó körüli harcok során semmisültek meg és a bolygó gravitációs mezeje magához húzta őket. A hajók magjából származó titokzatos „null anyag” tette lehetővé az ide látogató fajoknak a Bionikus implatot ,és kutatások megindítását.

48 000 TEK

A Proteánok tündöklése. Ebben a korszakban ők a legfejlettebb és egyen uralkodó faj. Civilizációjuk virágzott a galaxisban. Ők fejlesztették ki a mai nap is használatos Mass Relay-ket ( ezek és a hajtóművekben alkalmazott technológia hihetetlenül felgyorsította az utazást minden faj számára.). Titokzatos eltűnésüket, homály fedi. Hagyatékukat nagy becsben tartja minden faj, hisz hihetetlen technológiájuk még mindig iránymutató a legtöbb civilizáció számára.

6000 TEK

Egy idegen civilizáció csillaghajója éppen elhagyni készül a bolygóját, melyet egy pusztító napkitörés fenyeget. Több milliárd „virtuális világban „ ténykedő” idegennel. Ezek az idegenek elméjüket a csillaghajó szuperszámítógépébe töltötték így gondoskodva civilizációjuk fennmaradásáról. A csillaghajó elkezdi az utazását az űr végetlenjében, több mint 8000 évig telik el amíg újra hallat magáról. ( valószínűleg nem volt meg a technológiájuk a Mass Relay-k használatára)

1900 TEK

Tuchanka a kroganok szülőbolygója belép a nukleáris korszakba. Bár ne tették volna. Hatalmas háború robban ki, mely Nukleáris télbe borítja a bolygót, szüntelen harcok és rivalizálások során a társadalmuk klánokra tagolódik. Nincs egységes krogan tanács. Minden krogan csak a saját klánja érdekeit tartja szem előtt. Megindul a harc a túlélésért.

1800 TEK

Egy szupernóva következtében a MU Relay lesodródik a pályájáról elvágva ezzel a Pangaea Expanse rendszert, és az Ilos bolygót. ( Az Ilos-on található proteán leletek nagyon fontos szerepet töltenek be az első Mass Effect részben)
Több évvel később a Rachni-t rátaláltak és működésbe hozták a Relay-t. A Rachni erősen „óriáshangyára” emlékeztető lények, azt leszámítva, hogy valamennyire felegyenesedtek. Társadalmuk szintén hasonlít a rovarokra. Különféle kasztokba tömörülnek élükön a királynővel.)

580 TEK

Az Asarik felfedezik a fény feletti utazást (nagy rajongói a proteánoknak, majd minden jelentősebb kutatásuk rájuk vezethető vissza) és elkezdik felfedezni a galaxist. Rátalálnak a Citadellára , és a többi Mass Relay állomásra.

520 TEK

A Salarianok is felfedezik a citadellát, és felveszik a diplomáciai kapcsolatot az Asarikkal.

A TANÁCS KORSZAK- Formálódás (500 TEK-1 TK)

Az Asarik és a Salarianok kolonizálják a Citadellát, és szövetséget kötnek. Megalakul a Tanács, mely a két nép küldöttéből áll. Ez az egyezmény új korszakot és időszámítást kíván. Innentől fogva a szerződés megkötése az ALAP Galaktikus Időszámítás (GI) kezdő eseménye. Innentől kezdődik az új időszámítás ( a játékban GS= Galactic Standard kezdete a 0 év.)
A bizalom mindig kétélű fegyver. Két eddig ismeretlen faj ,hogy tud közösen dolgozni? Hogy tudnak megbízni egymásban? Ezek a gondolatok járhattak mindkét faj fejében az egyezmény megkötése előtt. Te megbíznál valakiben akiknek titkai vannak előtted? A Salarianok szövetségeseik előtt megnyitották majd minden titkukat jelezvén, teljesen elkötelezettek az új szövetség iránt. Talán többet, is mint kellett volna. A Salarianok, gyors anyagcserével és gondolkodásmóddal megáldott faj, melynek társadalmi berendezkedése igen hasonlít a régi Európai nemességhez. Bonyolult kapcsolatok és vérvonalak alapján kapcsolódik a hatalom az egyes egyénekhez és családjaikhoz. Ez időben a vezető hatalom Salarian Unió ( tiszta EU) névvel fémjelzett közösségben koncentrálódott (jelenleg is). Az unió úgynevezett végrehajtó testülete az Egyek Ligája nevű titkos kémhálózat volt, melynek tagjai magasan képzett ügynökök voltak. Nem okozott nekik gondot a legfejlettebb biztonsági rendszer sem. Kevesen voltak, de ezt kompenzálták kiváló alkalmazkodó képességükkel. Senki és semmi sem alhatta útjukat. Ha kellet kémkedte, ha kellett eltusoltak, ha kellet likvidáltak. Létezésük és a tagok kiléte a legmagasabb körök előtt is titok fedte. ( A liga tagokat egyedi medálokkal azonosították). Az Asarik -al való szövetség következtében minden szennyesüket kiterítették a Salarianok és a Liga léte és tagjai is nyilvánosságra kerültek. A Liga vérét akarta minden sértett Salarian, menekülniük kellett. De semmi sem veszélyesebb, mint egy elárult Elit osztag. Köddé váltak, senki sem találta őket. Néhány hónappal később az egész belső kabinetet holtan találták. Nem volt semmi bizonyíték, de mindenki tudta ki tette. Válasz lépésként az Unió megalakította a Speciális Bevetési Egységet ( Special Task Group- későbbiekben STG), melynek tagjai különlegesen kiképzett vadászok voltak.
Tűz ellen Tűz-el kell harcolni. De nem jártak sikerrel, ez után a STG 10 legjobban képzett ügynökéből megalakítják az elit Spectres ( Mass effect 1 részének Magyar fordításában Fatomokkénk emlegetik őket) egységet. Csak ketten tértek vissza. Jelentésükben arról számoltak be, hogy a Liga tagoknak teljesen nyoma veszett, így felfüggesztették az hajtóvadászatot. (vélhetőleg a másik 8 Fantom rátalálhatott egy-egy Liga tagra, csak nem élték túl a velük való találkozást)

Az új szövetség először a volus fajjal vette fel a kapcsolatot. A kapcsolatfelvétel után megbízták őket egy egységes Bankrendszer kialakításával és kiépítésével. Bevezetésre kerül az egységes galaktikus fizetőeszköz a credit.Ez időben robban ki a Turián Egyesítési háború.

A Turiánok a tanács megalakulása előtti időben, több Mass Relay-t is felfedeztek és hozzáláttak több bolygók kolonizálásához. Erős, technológiailag fejlett faj az övék, mely komoly régre nyúló katonás nevelésen alapul. Miközben a másik két faj a Tanács megalapításával van elfoglalva addig a Turiánok a polgárháború küszöbére sodródnak.. Távoli kolóniák és az anyabolygó kapcsolata megromlik, és ez háborúba taszítja az egész általuk uralt űrt. Kolónia-kolónia ellen, kolónia anyabolygó ellen, mindenki-mindenki ellen így lehet leírni ezt az időszakot.
A háború komoly veszteségeket okoz és rengeteg kolónia tűnik el a térképről valamint azokat vezető főnökök hatalma és erőforrásaik is jelentősen meggyengülnek Ekkor lépett közbe az anyabolygón lévő tanács és békére kényszerítette a kolóniákat és visszaterelte őket a régi rendszerbe. A turiánok ugyan újra egységesek lettek, de a mai napig büszkén viselik kolóniájuk jelképét

200 TEK-1TK

A formálódás és bővülés időszaka. A volus az első faj mely engedélyt kap nagykövetség létesítésére a Citadellán, így még jobban tudják fajuk érdekeit érvényesíteni a tanács előtt.

Megtörténik az első kapcsolatfelvétel a batariánokkal. A 4 szemű lények hát nem a becsület mintaképei. A terminus rendszer szívéből érkeztek és hűek maradtak egykori őseihez. Loptak, csaltak , kalózkodtak, nem ismertek könyörületet. Jogosan vetődik fel benned a kérdés, hogy akkor miért vette fel velük a tanácsa a kapcsolatot. „ Tartsd a barátaidat közel, de az ellenségeidet még közelebb”. Miként lehet szemmel tartani egy paraoiás és kiszámíthatatlan fajt? Hát meghívjuk őket a Citadellába így az eddig teljesen elszigetelt nép még jobban szem előtt lesz ( 4 szem előtt  ). Egy évszázaddal később kapják meg a nagykövetség alapítás jogát.

Az Asarik felfedezik az eddig nem ismert Elcor fajt és segítenek nekik „bebikázni” a közelükben fellelhető Mass Relay állomást. Eddig nem látott tárgyak és anyagok beindítják a kereskedelmi útvonalakat a Citadella és Dekkuma anyabolygójuk közt. Villám gyorsasággal kapják meg a nagykövetség alapítás jogát.

Megtörténik a kapcsolatfelvétel ahanar ( legjobban egy lebegő, világító gyémántra hasonlítanak melyből fénylő fonalak tartanak a talaj felé) és quarians( Humanoid lényeg akik egy speciális páncélban élnek, és nagyon magas technológia szinten állnak) fajokkal. Hamarosan ők is megkapják a nagykövet alapítás jogát. A Citadella egyre népesebb, egyre több faj tart fent Nagykövetségeket titkon abban bízva, hogy egy napon majd a Tanács tagjai közé léphetnek. (véleményem szerint a két alapító fajnak semmi szándéka nem volt a tanács bővítésében „minden szentnek maga felé hajlik a keze” ez talán itt most hatványozottan igaz lehetett. Hisz nem sokba került volna minden új fajt felvenni a Tanácsba, de akkor a hatalmi egyensúly elég erősen megborult volna.)

A Tanács Korszak –Háborúk és Lázadások ( 1 TK- 900 TK)

A Rachni Háború.

A Tanács megalakulása és a citadella benépesülése után az egységes koalíció elindult felfedezni a galaxist. Egyeseket az ismeretlen területek felfedezése, egyeseket a rég elfeledett proteán romok vonzottak. Egy expedíció sikerrel ugrott a NU Relay-hez ( ezt hozták rendbe a Rachni-ok miután rátaláltak) és felvették a kapcsolatot a Rachni fajjal. Ettől nagyobb hibát nem is vétethettek volna. Az első találkozás eme fajjal nem volt túl derűs. Agresszív faj rögtön lerohanta az expedíciót és mindenkit hadüzenet nélkül megtámadtak akik a területükre merészkedtek. Tárgyalni lehetetlen volt, hisz a Királynőket a nagy sereg mellet a föld alatt mérgező felhőbe burkolózva szinte lehetetlen volt megközelíteni, minden támadásnak ellen álltak. A háború tovább burjánzott a tanács minden igyekezete ellenére. Az alig létrejött tanács, fennállása első komoly krízisével nézett szembe.

80TK

A Salarianok felfedezik a Citadella űr egyik szomszédos bolygólyán a Krogan fajt. Eme önpusztító faj jelenleg „újra” a primítív korszakukat élték. Jól manipulálhatóak így besorozzák őket katonának. ( Mint ismeretes a Kroganok mindig elpusztítják saját civilizációjukat, hogy csak a legerősebbek éljék túl. Minden bizonnyal kihívást láttak a háborúban. Életük a harc) A Krogan harcosok nagy szolgálatot tesznek a Tanácsnak. Primítív idegrendszerűk és szikla kemény bőrük ellen a Rachnie -ok védtelenek. Szisztematikusan számolják fel az állásaikat. Véres és brutális mészárlás ez, az ellenfélnek nem a háború hanem a fajuk túlélése is veszélybe kerül.

300 TK

A Rachnieokat kihalt fajnak nyilvánítja a tanács. Akrogaonak „munkájuk” elismeréseként úgy bolygóval jutalmazza meg a Tanács. A Tuchanka mostoha világát a hátuk mögött hagyva a Krogan populáció hihetetlen mértékben növekedésnek indult.

300-700 TK

A Kroganok populáció hihetetlen mértékben szaporodik. Egyre másra kolonizálják a bolygókat, hatalmuk egyre nő. Felkeltik a Salarian különleges erők figyelmét.

700 TK

A Kroganok lázadása.

A Krogan veterán hadurak a növekvő populációjuk miatt egyre nagyobb területeket követelnek a tanácstól. Mivel ők voltak a háború hősei úgy érezték minden joguk megvan a terjeszkedéshez, és már a tanács tagok világaiból követeltek részt és kolonizálható bolygót. Az Asari világhoz tartozó Lusia-t elkezdik benépesíteni. Nem kérdeztek semmit, csak tették a dolgukat. Az Asarik ezt jelentették a Tanácsnak és a Salarianokkal együtt felszólították a Krogakonat a távozásra. A Kroganok nagykövete Kredak Hadúr kirohant a tanács elől a döntés hallatán. A háború a küszöbön állt. Ismerve a Kroganok természetét a Tanács merész döntésre szánta el magát. A Spectres -el megelőző csapást mértek több létfontosságú bázisra, a háború ezzel kezdetét vette.

A Tanács mivel haderő nélkül marad azonnal felvette a kapcsolatot eddig a saját maguk dolgaival törődő és nem szívesen szövetkező Turián fajjal. A Turiánok komoly katonai erőt képviseltek, ezt tudták a Kroganok is. Azonnal hadat üzentek a Turiánoknak is. (nem volt bölcs döntés). Bár a folyamatosan növekvő létszámuk miatt eléggé biztosak voltak a dolgukban. Több tömegpusztító fegyvert bevetettek a Turiánok ellen, melyre egy speciális biológiai fegyver volt a válasz. Ez volt a Genophage. A vírus nem ölte meg a krogant. Hosszú távú elnyújtott hatása volt. A Hím és a Nőstény Krogan egyedek minden sejtjét megfertőzte, így nem volt ellene hatásos a génterápia, sem egyéb akkor ismert gyógymód. Hatásmechanizmusa a Krogan terhesség korai fázisaiban fejtette ki hatását. Az „élve születés” valószínűségét egy Salarian tudósok által kiszámított „fenntartható” vektorra állította be, így rengeteg Krogan magzat halt meg, mielőtt egyáltalán megszülethetett volna. A Kroganok egyik legnagyobb előnye lassan szerte foszlott.

800 TK

A Krogan lázadás befejeződik. Egy-két elszigetelt klán még folytatta a harcot, de esélytelenek voltak a Turiánok katonai fölénye ellen. A Turiánok lettek az „ügyeletes” békefenntartók a Tanács által uralt űrben.
A Tanács több egyezményről határoz, melyek a tömegpusztító, és egyéb nagyhatalmú fegyverek létesítését és fenntartását/fejlesztését szabályozza. Nem szerettek volna egy újabb háborút, elejét akarták venni egy újabb genophage kifejlesztését. (valljuk be nem alaptalanul. Egy kis változtatás és egész fajok tűnhetnek el pár évtized alatt)

Terjeszkedés 900-2157 TK

900 TK

A Turiánok elérik mindazt amiről a többi faj csak álmodott. A Krogan lázadásban betöltött szerepük miatt helyet kapnak a Tanácsban. Így ők lettek 900 év után a 3. meghatározó faj a galaxisban. (persze mindenki tudta, hogy csak a hatalmas katonai erejük miatt kapták meg a helyet. Míg a Salarianok ügyes tudósok, az Asari-k meg komoly felfedezők voltak, kellett egy komoly katonai erőt képviselő faj, mely megteszi amit meg kell tenni ha az érdekek úgy kívánják. A primitív Kroganokkal befürödtek, így logikus lépés volt egy eredendően „katona” fajt választani. )

1400 TK

A Drellek
világa hanyatlik. A folyamatosan bővülő ipar elkezdte felemészteni a bolygót.

1600 TK

Új kapcsolatfelvétel, de nem a megszokott módon. Egyes hajósok látni vélnek egy idegen gyűjtögető fajt a Terminusrendszerben. De semmi konkrét bizonyíték nincs a létezésükre. A tanács puszta legendának minősíti a létezésüket és a Gyűjtögetők ( collectors) néven vezetik be a jelentésekbe őket. Néha fel-fel bukkannak, de anyabolygójukról semmi információ nem derül ki

1755 TK

Samara ( 2. rész egyik főszereplője) három lányáról bebizonyosodik ,hogy Ardat-Yaskhi -k. Ez egy ritka genetikai betegség, mely az hordozóra nem fejt ki hatást, de akivel „összeolvad” az elméje az azonnal meghal. Az Északi Szél Démonai csúfnévvel is illetik őket. Akiről ez bebizonyosodik, azonnal száműzik egy ismeretlen helyre vagy ha ezt megtagadja akkor kivégzik. A betegség igen ritka az Asarik között, a populáció alig 1 %-át érinti. A betegség egyik mellékhatása, hogy az alany ereje hihetetlenül felfokozódik, minden haláll által melyet ők okoznak. Rila és Falere elfogadta a száműzetést, de Morinth elmenekül. Samara beáll Justicarnak ( „ harcos szerzetesek” ősi kódex szerint élnek és senki sem állhat közéjük és a feladatuk közé. Bármi áron végrehajtják a feladatukat) és az elkövetkező évszázadokban Lányát üldözi.

1880 TK

Aria T’Loak megérkezik az omega űrállomásra. A helyi Krogan vezér Warlord béreli fel egy munkára.

1895 TK

A Gethek Háborúja.

A getheket a quarianok alkották meg. A fejlett technológiai szinten lévő faj életük megkönnyítése érdekében, hozzák létre a mechanikus lényeket. Olcsó és szívós munkaerőt akartak előállítani, de túl jól sikerül ta programozásuk. Fellázadtak mestereik ellen, és háborúba borították a bolygót. (pici Terminator nyúlás  ) A maradék túlélők kétségbeesett lépésre szánták el magukat. Hátrahagyták bolygójukat és kivándoroltak. A Kivándoroltak Flottája-két azóta is járják a galaxist és keresik annak a módját, hogy visszatérjenek anyabolygójukra és megnyerjék a háborút. A geth-ek nem terjeszkedtek a bolygó határain túlra így nem veszélyeztették a Tanács területeit közvetlenül. A quariánokak súlyos szankcióval súlytotta a Tanács. Azonnali hatállyal lehúzzák a rolót a nagykövetségükön Citadellán.

1921 TK

A gethek belefognak egy nagyszabású projektbe. Logikus lépésként ismerték fel, hogy mechanikus felépítésük és egységes programozásuk az igazi kulcs a túlélésükhöz. Kollektív tudat, kollektív döntés. Megkezdődik a Geth civilizáció formálódása.

1961 TK

Április 12 -e. Történelmi pillanat ez az emberi faj számára. Yuri Gagarin a Vostok 1 fedélzetén meghódítja a világűrt. Az emberi faj belép az űrkorszakba. (kicsit furcsa, hogy az emberek időszámítása pont a Tanács megalakulásával esik egybe.)

1969 TK

Julius 20 -a. Neil Amstrond az Apolló 11 fedélzetén a holdra lép. „ kis lépés egy embernek, de hatalmas lépés az emberiségnek”. Az űrkorszak folytatódik.

1980 TK

Aria T’loak
átveszi a hatalmat az Omega űrállomás felett. 1-1 küzdelemben legyőzte a helyi Krogan hadúrt aki Pátriárka néven az űrállomáson marad és élő trófeaként figyelmezteti Aria ellenségeit, hogy senki se merjen ellene ellenszegülni.

2000 TK

A Drellek világa eléri lehetőségeinek végső határát. Ebben az időben több mint 11 milliárd Drell élt a bolygón melynek neve Rakhana volt. A bolygó egykor nyirkos buja növényekkel tagolt csapadékos planéta volt. Ideális világ volt az emberi szem által leginkább hüllőkre emlékeztető humanoid formájú faj számára. A folyamatos kizsákmányolások miatt egyre nagyobb teret nyertek a homokos sivatagok, melyek lassan de biztosan a kihalás felé terelték az ott élőket. Az első kapcsolatfelvételük a hanar fajjal történt, akik humanitárius segítséget nyújtottak és elkezdték áttelepíteni a drell-eket.. Alig 375 000 drell sikerült áttelepíteniük a maradék több milliárd drellre kemény élet várt és biztos pusztulás. Ma az egykor dicső zöld bolygó nem több mint egy hatalmas temető. Alig pár ezren lakják, többségében zarándokok.(azért ennek a nagy „jótékonykodásnak” meglesz a maga keresztje)

2069 TK

A holdra szállás 100 évfordulóján az emberek átadják az Armstrong bázist a bolygó felszínén. Ez az emberiség első „kolóniája”.

2071 TK

A magánszektor is beszáll az űrkutatásba. Victor Manswell multimilliomos megelégelte a hivatalos „ töketlenkedést” saját kutatási alapot indít az űrkutatás támogatására.

2075 TK

A Manswell expedíció elindul az Alpha Kentauri rendszer felé. Az űrhajón 300 felfedező utazik lefagyasztva sztáziskamrákban. A kilövés után nem sokkal megszakad minden kapcsolat a hajóval.

2077 TK

Liara T’soni megszületik.

2103 TK

Az Európaiak megépítik az első telepet a Mars felszínén. Melynek neve Lowell City lesz és a bolygó Eos Chasma részén található.

2125 TK

A yahg faj felfedezése. A faj szülőbolygója a Parnack, itt éldegéltek amíg fel nem fedezték őket. A faj a felfedezés pillanatában még nem állt készen az űrutazásra, így eléggé fejletlenek voltak. A tanács kezdeményezi a diplomáciai kapcsolatfelvételt, mely nem várt eredménnyel zárult. Minden küldöttet lemészárolnak yahg vadászok. Ezt a lépést követően teljesen elszeparálta őket a tanács, és bolygójukat tiltólistára helyezte.Nem sokkal a kapcsolatfelvétel kudarcba fulladása után ,a Shadow Brokernek ( információ díler aki mindent és mindenkiről tud olyan infókat melyek felettébb hasznosak. Ha kérdésed van, ő tudja a választ) sikerül foglyul ejteni egy élő pédányt. Gondos nevelés és oktatás után a szervezet alap emberévé vált Kechlu ügynök fedőnéven. Gyilkos természetét kihasználva, sikerrel hajtotta végre a legnehezebb küldetéseket, és mivel a fajok nagy része nem is találkozott még yahg -al nem nagyon tudták, hova tenni ha valaki személyleírást adott róla. A Shadow Broker felismerte, hogy túlontúl veszélyes egy ilyen ügynök a szervezetében. Kiadta a likvidálási parancsot, de túl későn. Kechlu ügynök megölte a Broker-t és átvette helyét a galaxisban. Az ezt követő 60 évben ő irányítja a szervezetet.

2137 TK

David Anderson megszületik. Az Elfdell-Ashland Eneriga Vállalat sikerrel von ki Helium 3-at a Saturnus légköréből. Az emberiség újabb ugrást tesz a hajtóművek terén. Új eddig távolinak hitt bolygók kerülnek elérhető közelségbe.

2139 TK

Saren Arterius és Kahlee Sanders megszületik.

2143 TK

A Gagarin állomás (0 ugrási pont) fejlesztése megkezdődik a Plutón túl. Az emberiség első gyorsító állomása, mely saját technológián alapszik, és a fény feletti utazást remélték tőle. Természetesen a Mass effect fizika felfedezése után az állomás feleslegessé vált, és manapság mintegy összekötő kapocsként funkcionál a Charon Relay és a föld között. Jelenlegi populációja 9000 Fő. A Bázis kutatási és fejlesztési célokat szolgált, korai biotikus kisérletek, és az AI kutatás alapjai e bázis falai között bontakoznak ki az elkövetkező években.

2147 TK

A Mars felszínén felfedezik az emberek a „null anyag „ nyomait. ( Biotikus kísérletek elengedhetetlen alapanyaga)

2148 TK A Mass Effect Fizika felfedezése

Az emberiség hihetetlen régészeti leletre bukkan a Mars felszíne alatt. Akkor még nem tudták, hogy a galaxis egyik legfejlettebb fajának a hagyatékát találták meg. A Proteán romok tanulmányozása közben az emberek gyorsan megértették és megfejtették a Mass Effect mezők működési elvét ( mely a null anyag azon tulajdonságán alapul, hogy elektromos energia legyen az pozítív vagy negatív hatására képes a tömegeket megnövelni vagy csökkenteni. A technológia pajzsokba, járművekbe is felhasználásra került), és kifejlesztették az első fény feletti hajtóművel rendelkező hajókat. A felfedezések kora megkezdődött.

2149 TK

A romok között talált adattárban érdekes felfedezésre bukkannak az emberek. Kiderül ,hogy a Charon mely aPlutó egyik ,holdja nem már mint egy hatalmas Proteán építésű eszköz melyet fagyott víz vesz körül. Több hónapig dolgoztak, míg kibányászták és működésre bírták a Relay-t. John Grissom vezette az első küldetést mely a Relay-n túlra vezetett. Nem jelentkezett önként, kijelölték az egyesek szerint úttörő, mások szerint öngyilkos küldetésre, ők maguk sem számítottak arra ,hogy mekkora hősként fogják ünnepelni. Az első FTL hajtóművel felszerelt hajó elindult és 36 fényévvel később az Arcturusnál lévő újabb Relay bukkantak fel. Az emberiség rájött, hogy valószínűleg ezek az építmények valami nagyobbnak a részei.

A földön az akkori 8 legfejlettebb állam új paktumot hív életre a Rendszerek Szövetségét. Későbbiekben csak Szövetség néven emlegetik őket, és ők lesznek a föld katonai és kutató elitje felett rendelkező nagy hatalmú szervezet.

2150 TK

Miranda Lawson megszületik ( vagy „elkészül”). A szövetség megkezdi az első naprendszeren kívüli kolónia létesítésének előkészítését A bolygó melyet kiszemelnek a Terra Nova .

2151 TK

Az emberiség ahogy egyre szétterjed a galaxisban felismeri, hogy komolyabb katonai erőt kell fenntartania, felkészülvén az eddig elmaradt más fajokkal való első kapcsolatfelvételre. Az Acturusnál űrbázisok létesítését kezdi meg a szövetség.

Ezt az évet szörnyű tragédia árnyékolja be. A Singapúr nemzetközi űrkikötőben „null anyag” szennyezés következik be. Több mint 30%-a az ott tartózkodó emberek utódai súlyos deformáltsággal születnek. Egyeseknél viszont spontán biotikus képességek jelennek meg. Kaiden Alenko 1 évvel az eset után születik meg, biotikus erőkkel felruházva.

2152 TK

A Delta Pavonic Alapítvány mely nagyhatalmú cégeket tömörített a földön megkezdi az első földönkívüli telep kialakítását a Demeter-en. Később több telepet is létesítenek a Terra Nová-n és az Eden Prime-on.

Thane Krios-t orgyilkosnak képzik ki a hanar-ok. (emlékezzetek vissza a jóságos hanarokra, és az ő „humanitárius” akciójukra )

2154 TK

Április 11. -én megszületik Shepard.

Újabb „null anyag” szennyeződéstől zajos a világ. A Singapúri incidens megismétlődik.

2155 TK

Saren Arterius -t mindössze 16 évesen aktív szolgálatba helyezik a Turiánok. A jövő nagy harcosaként emlegetik.

A Rendszerek Szövetségének katonai főhadiszállásának kiáltják ki az Acturus-nál épített űrbázist.

Jeff „ Joker” Moreau megszületik. Egy ritka betegséget diagnosztizálnak nála a Vrolik szindrómát. Csontjai hihetetlenül könnyen eltörnek. Üvegcsont szindrómának is nevezik egyes szakirodalomban.

2156 TK

Az Acturus űrállomást hivatalosan is felavatják. Bár ez csak formaság, hisz több éve aktívan működik már, mind a katonai kikötő. Megnyitja kapuit a civilek előtt is. Joker Anyja mint civil tanácsadó érkezik az állomásra.

A földön egyes gyerekeknél felfedezik a biotikus képességek megjelenését. Telekinetikus erejük nagysága eltérő.

2157 TK

Jacob Taylor megszületik

Tanács Korszak- Az emberiség megismerése ( 2157 TK-2183 TK)

2157 TK Az első kapcsolat háború

Az emberiség első kapcsolatfelvétele nem nevezhető éppen békésnek .A Turiánok csapást mérnek a felfedezőkre és a Galactikus törvényekre hivatkozva. Az elkövetkező 3 hónap az emberek történelmében Első Kapcsolati háború néven vonult be, míg a Turiánok 314-es Relay incidenskét hivatkoznak rá.

John Grissom Admirális ( az első emberi expedíció vezetője akik használta a Relay-t) az Acturusra utazik, hogy gratuláljon a N7 kiképzőprogramban végzetteknek köztük David Andersonnak. Itt jelenti be, hogy a Shanxi kolóniát megtámadták.

A harc elmérgesedik, a kolóniát megszállják a turiánok. Katonák, és hétköznapi telepesek küzdenek az életükért, míg Kastanie Drescher Admirális meg nem érkezik a Második Flottával. A flotta felbukkanása meglepte a Turiánokat és komoly károkat szenvednek. A Turiánok teljes hadkészültséget rendelnek el és mindent elsöprő háborút helyeznek kilátásba, ez felkelti a tanács figyelmét.

A tanács közbenjár és a két faj „kényszerű” békét köt.

Ezalatt egy kis csapat Jack Harperrel az élen komoly károkat okoz a Turián földi egységeknek, melyek nagyon keresnek valamit. Kiderül, hogy a Relay incidenc csak ürügy, egy rég elveszett erekjét keresnek a bolygón. Jack kapcsolatba kerül az ereklyével és hihetetlen tudásra tesz szert. Társait elvesztve szörnyű felismerés realizálódik Jack-ben Saren hatására. Az emberiség veszélyben van, rengeteg faj csak színleli a jó kapcsolatokat és milliónyi veszély fenyegeti őket. Az Illusive Man és a Cerberus megszületése.
2158 TK

A Szövetség felismeri ,hogy hatalmas lehetőség rejlik az „új képességekben”. Komoly kutatásokat folytatnak és felismerik, hogy a „null anyag” felelős a biotikus képességek kialakulásáért.

Április 14. -én megszületik Ashley Williams.

2159 TK

Saren Arterius lesz a legfiatalabb Spectres. Ez hatalmas megtiszteltetés mind az egyén mind a népe számára.

A Rendszerek Szövetsége megveszi a Gagarin állomást, és biotikus kutató és kiképzőközponttá alakítják. Az elkövetkező évben komoly fejlődést érnek el a biotika majd minden területén.

2160 TK

A Rendszerek Szövetsége megalapítja saját Parlamentjét. Az egykori katonai, kutató erő kezd az egységes emberiség új vezetőjének a szerepében tetszelegni.

A Gagarin állomáson ez idő alatt tovább finomítják a biotikus kutatások eredményeit. Implantokat, drogokat fejlesztenek, melyekkel irányíthatják és fokozhatják az egyén erejét.

A Vörös Nap ( Red Sun) nevű drogot először terítik a Mars felszínén. A Bioaktív drog képes felfokozni a egyénben szunnyadó biotikus képességeket. Nevét a Mars-ról kapta, mintegy tisztelgésként az ott ténykedő bűnöző csoportoktól. Alapanyaga finomított „ null anyag”.

A Kék Nap ( Blue Sun) zsoldos csoport megalakulása. Alapító tagjai Zaeed Massani és Vigo Santiago. Alapítás helye… Skyllian Verge, mely a szövetséges és a Batarián űr határán található.

Kasumi Goto megszületik.

2161 TK

A folyamatos visszaélések és nem kívánatos kutatások miatt a Rendszerek Szövetsége közbelép és megalkotja a Sudham-Wolcott genetikai öröksége törvényt. A törvény igen ellentmondásos. Szankcionál ugyan, de elő is írja az előnyös kutatások folytatását, sőt állami támogatását. ( Mint mindig az erősebb kutya ….. )

Tali'Zorah nar Rayya és Jack megszületik.

2162 TK

Edan Had’dah (Magas rangú batarián arisztokrata aki a Camala bolygót helytartója ) egyik kutató csapata vészesen közel merészkedik a Geth űr határához és felfedez egy titokzatos leletet. ( Mass Effect Megváltás könyv meséli el ezt a történetet)

2163 TK

A szövetség illegális AI kutatásokat folytat a Sidon bolygón. A kutatás vezetője Dr. Shu Qian, segítője Kahlee Sanders ( A könyvekben játszik fontos szerepet, anyja ismeretlen, apja az emberiség hőse John Grissom)

Az L1 alapú biotikus implantot beültetésre kerülnek.

A túlnépesedés és a fokozódó űrhajóforgalom meglepő eredményt produkál. A korai FTL hajtóművek nagy %-a rendellenes működés közben „ null anyagot” bocsátottak ki magukból. Ezt megvizsgálva fény derül több tucat „null anyag” szennyeződésre. Amely bolygó, vagy kolónia közelében regisztráltak ilyen meghibásodást , nagyon nagy %-ban születtek biotikus képességekkel felruházott gyerekek. ( lehet, hogy a Shanghai incidens is egy ilyen baleset mellékterméke?)

A Batariánok rátalálnak a Jarta-nál egy genetikailag tervezett szerves űrhajó mely állítólag 1 milliárd éves. A Leviatan of Dis néven emlegetik. A hajó nem sokkal a kutatás megkezdése után titokzatosan eltűnt. A Batariánok tagadták a tárgy létezését, de később felszínre került egy jelentés mely szerint a Salariaánok is tanulmányozták a hajót, az eltűnése előtt. ( Vélhetőleg a különleges osztaguk, titokban behatolt és lehet közük van a hajó eltűnéséhez. Természetesen a Batariánok ezt nem vették jó néven. Lehet ,hogy a Salariánok vitték el?)

2164 TK

Ivor Johnstagg 21 évre ítélik el mert megpróbálja megölni a volus nagykövetet. Johnstagg azzal védekezik, hogy egy radikális csoport a „ végtelen Föld” tagja és az ő hatásukra vállalta a küldetést. A vizsgálat semmiféle kapcsolatot nem tárt fel közte és a csoport között, skizofrénn képzelgőnek nyilvánítják és bebörtönzik. Kényes ügyként figyeli mindenki a tárgyalást, a Rendszerek Szövetsége és a Tanács is igyekszik gyorsan lezárni az ügyet.

2165 TK

Az emberiség tovább terjeszkedik, új kolóniákat létesít, új kereskedelmi utakat dolgoz ki a Citadella fajaival. A tanács hivatalos megkeresést intéz az emberi fajhoz a túlzott „ agresszív” terjeszkedésük miatt. ( talán az illusive man nem is látja rosszul a dolgokat?) Az emberiség engedélyt kap nagykövetség létesítésére a citadellában. Az emberek és a batariánok között tovább mérgesedik a kapcsolat a Skylian Verge miatt.

(A Mass Effect Megváltás könyv története folytatódik.)

Davin Anderson szövevényes nyomozás után rábukkan az okra, hogy miért akarják nagyon a Batariánok annyira a Skylian Verge-t. A bolygón található ereklye felfedezésére a tanácstól kap egy társat. Ez a társ Saren volt aki ekkor már legendás Spectres hírében állt. Rengetegen haltak meg a nyomozás során, mely a végén kudarcba fulladt. Saren ügyesen mindent Andersonra ken, így távol tartva őt a Spectres státusztól. Az ereklye nem más mint egy inaktív Reaper. Sovereign volt az aki több mint 50 000 évet töltött a bolygón. Mintegy előőrsként hagyták hátra a többiek.

Terroristák ellopják a SSV Genevát. A csapatot lefülelik, és felbukkan a „Cerberus” név a jelentésekben, mint az akciót finanszírozó szervezet.

Zaeed és Vigo nézeteltérését követően a Kék Nap zsoldos csapat elkezd Batariánokat besorozni. Vigo golyót röpít Zaeed fejébe. A volt kalózok és katonák, nem éppen jó irányba öregbítik a csapat hírnevét.

Jacket elrabolják Cerberus ügynökök. Halottnak nyilvánítják, és egy titkos bázisra szállítják Pragia-ra. Megkezdődnek a Cerberus kutatásai biotikus fronton.

2166 TK

Vymnus Parancsonkot ( turián ) felbérelik az emberek, hogy a biotikus kiképzőprogramjukat tovább finomítsa.

2167 TK

Az L2-es implantok kifejlesztése befejeződik. Kaiden Alenko az egyik első akibe beültetik.

A Formax galactikus magazin indulása. Egyik legsikeresebb kiadvány lesz szerte a galaxisban.

2168 TK

Kaiden véletlenül megöli Vymnus parancsnokot mert provokálta. A turiánok egy évvel később teljesen kivonulnak a biotikus kiképzőprogramból.

2170 TK

Az emberi Mindori kolóniát megtámadják Batarián kalózok. A kolónia lakosságát, vagy túszul ejtik, vagy megölik.

Yandoa súlyos katasztrófa éri, amikor az Erdell –Ashland cég egyik energia szállító hajója a légkörben felrobban és „ null anyaggal” borítja be az egész kolóniát. A szennyeződés nagyon súlyos, rengetegen nem élik túl. 37 biotikus gyerek születik a katasztrófa után, egyikük Gillian Grayson.

A Biotikus kutatások és kiképzést teljes mértékben katonai fennhatóság alá helyezik. Senki sem végezhet kutatásokat katonai hozzájárulás és engedély nélkül. A beolvasztott cégeket Conatix vállalat néven működnek tovább.

Az L3 biotikus implatnok kifejlesztése megkezdődik, miután az L2-t veszélyesnek minősítik. ( Kaiden balesetét is erre fogták)

Az első A-61-es Mantis támadó hajó legördül a futószalagról.

2171 TK

Tiltakozási hullám indul a Tanács azon döntése ellen mely az emberi terjeszkedés megfékezését célozza. ( arról nincs adat ,hogy mely fajok tüntettek, de népszerűségük alapján szerintem csak emberek lehetek). Válaszul erre a Batariánok bezárják a nagykövetségüket és kivonulnak a citadelláról. Ezt követően mint renegát államként tekint rájuk a Tanács.

Shepard biotikus képességei kiteljesednek, L3-as impantot kap.

Cerberus elteszi láb alól XVI. Clement Pápát. Megmérgezik és szívrohamnak állítják be. Utóda XIV Leó sokkal „fogékonyabb” a Cerberus nézeteire.

2172 TK

Shepard jelentkezik a Szövetségi haderőbe.

A Gagarin állomások „Eliza” lesz az első hivatalosan is működő AI.

2173- 2174 TK

Az Armeni bolygó fölötti egyik átrepülés folytán érdekes nyomokat fedeznek fel a felszínen. A közelebbi vizsgálat során kiderül, hogy kripták hatalmas kiterjedése, mely egy rég kihalt faj a zeioph halottait tartalmazza. Több emberi egyetem kérvényt nyújtott be a tanácsnak, hogy feltárják a helyszínt de a Tanács szokatlanul mindegyikre nemleges választ ad.

Kaiden Alenko és Ashley Williams csatlakozik a Szövetséghez.

2175 TK

Msv Hugo Gernshback balesetet szenved a 2175 Aeia-nál.

Cerberus felveszi a kapcsolatot Michael Moser Lang -al ( közismerten Föld ellenes nézeteiről.) és segítenek neki fegyvert szerezni. Az üzlet után továbbra is kapcsolatban maradnak.
Egy évvel később tisztázatlan okok miatt 2 elnök megölését is véghezviszi Lang. Először az Egyesül Észak Amerikai államok elnökét Enrique Aguilar, majd a Kínai Emberek Federációjának vezérét ing Xiong-ot. Az így kialakult politikai instabilitás kedvezett a Cerberus-hoz hű vállalatoknak és egyénekhez beférkőzni a Rendszerek Szövetségének Parlamentjébe.

2176 TK

A Batariánok által pénztelt kalózok ( meg persze ők maguk) támadást intéznek több földi kolónia és kereskedelmi útvonal ellen. (Skyllian Blitz) Az emberek minden fronton válaszoltak a kalózok támadásaira. Új háború kezdi bontogatni szárnyait.

A John Grissom Akadémia mely az Elysiumon (Skyllian Blitz) található lesz a biotikus kutatások és kiképzés fő bázisa.

Anhur lázadás kezdete (2176-2178). A lázadás mely komoly civilháborúba torkollott a Batariánok és Emberek által lakott bolygón. Az ok az oly régi kizsákmányolás. A bolygót uraló döntő többségben Batarián kézben lévő vállalatok és politikusok nem akarták megszavazni a minimálbért az ott dolgozóknak, mely sztárjokhoz és lázadáshoz vezetett. A batariánok frakciója a Na'hesit néven futott. Csak ők álltak ki a „legális” szolgaság mellett. A lázadók vereségüket látván felbérelték a Kék Nap ( Blue Sun) zsoldos csoportot és kivívták a függetlenségüket. Igaz ez rengeteg vérbe, és majd a bolygó teljes infrastruktúrájába került. A Anhur lázadás az elnyomás és a kizsákmányolás szimbólumává vált szerte a galaxisban.

2177 TK

Egy rutin felderítő küldetés alkalmával 50 tengerészgyalogos belefut egy új fajba az Akuze-on. A föld alatt közlekedő, óriás férgekre hasonlító (thresher maw) lény az egész osztagot eltörli a föld színéről.

2178 TK

A Szövetség az emberi kolóniákat ért folyamatos támadások válaszlépéseként, nagyszabású hadműveletet tervez. A Torfa holdján található többségiben Batarián kalózok által lakott bolygót egyszerűen leradírozzák. Shepard is ott volt a holdon az osztagával akit Kyle Őrnagy vezetett. A parancs egyértelmű volt, mindenkit eliminálni. Shepard itt kapja meg a „Torfa Hentese „ becenevet. Kyle összeomlott a feladat súlya alatt, és áthelyezték a biotikus kiképzőközpontba. ( Túl sok katonát vesztett, és a parancs sem volt a „gyomrának” való) A későbbi támadások e tett után jelentősen csökkenek földi kolónián ellen.

A szövetség nem állt itt meg. Több kalóz hajó FTL jeleit lekövetve végül eljutottak a Theshaca holdra. A Theshaca-i Roham néven elhíresült támadás során 8 ellenséges bázist semmisítettek meg. Ez jelentősen visszavetette a kalózok kedvét.

2182 TK

Kahuku admirális elkezdi vizsgálatát a cerberus ellen.

2183 TK

Az emberek és a turiánok közös projektbe kezdenek, melyet a Tanács pénzel. A projekt egy új közös hajó építése, mely a két faj legjobb tudását ötvözi. A hajót felszerelik kisérleti „álcázó mezővel”. A hajó az SSV Normandy nevet kapja. Parancsnoka David Andersson, helyettese Shepard.

Mass Effect ( 2183 TK- 2186 TK)

Az Eden Primei ütközet. A SSV Normandy-t fedélzetén az Shepardel Eden Prime-ra vezérlik, mivel a kolónia vészjelzést ad le. Geth támadás alatt álnak. Rutin küldetésnek indul az egész, mely nem várt végkimenetellel végződik. Saren Arteris meggyilkolja egy turián specter társát Nihlus-t, Shepard kapcsolatba kerül egy régi proteán lelettel és látomások kezdik gyötörni. Szó-szót követ, míg eljutnak a rég elveszett Nu Relay-hez melyen átlépve egy ősi proteán településhez érkeznek. Tisztává válik Shepard látomása és tudomására jut, hogy a Reaperek a galaxis felé tartanak. A Reaperek egy régi mechanikus faj melyek minden 50 000 évben eltöröl minden élő fajt a galaxisból.
Míg Shepard és Saren a proteán romokat kutatják ezalatt Sovereign és a Geth támadást indítanak a Citadella és a Tanács ellen. Az emberek megmentik a napot és megakadályozzák a Reaperek korai visszatérését. Saren és társai elbuknak

Aria omegán titkos üzletet fedez fel. Collectorok és a Kék Nap zsoldosok között. A „biznisz” rosszul végződik, mindkét faj számára. Aria a maradványok között talál egy listát. Emberi kolóniákról és számokról….. talán populációs adatok? (Mass Effect: Incursion (Portyázás) képregény)

Mass Effect 2 kezdete. 1 hónappal a Citadellai csata után Shepard hajóján rajta üt egy eddig nem regisztrált hajó. Az SSV Normandy megsemmisül, jó kapitányunk meghal. A Tanács hivatalosan „ütközetben „eltüntetnek nyilvánítja Shepard Kapitányt.

Liara tudomására jut, hogy Shepard teste a Kék Nap zsoldos csoport kezébe került. A Shadow Broker komoly összegeket ajánlj fel érte. Az üzlet megkötésekor Liara és Feron közbe lép és megszerzi a testet. Átadják a cerberusnak akik azt ígérik, hogy vissza tudják hozni Shepardot. (Mass Effect: Redeption ( Megváltás) képregény)

Két hónappal a Citadellai csata után, a galaxis forrong . Mindenki a tanács válaszát várja ,hogy történhetett ilyen. A Turián flottát lecserélik és helyükbe a emberi szövetség hajói kerülnek. A Citadellában egyes fajok furcsállják, hogy az emberek hírtelen ekkora befolyásra tesznek szert. Eközben a Cerberus továbbténykedik. Rajtaütnek a quariánok Migrációs flottáján is. A Reaperek lassan feledésbe merülnek.(vajon okkal? Valaki szándékosan tusolja a dolgokat?)

Miranda és Jacob megakadályoz egy Batariánok által végrehajtani kívánt vegyi támadást a citadellában.

2184 TK

Az Eden Prime-i háború a végéhez közeledik. A Geth-ek beásták magukat, de szisztematikusan ismétlődő harci rendszerük lévén vereségre ítéltettek. A Tanács körzetében lévő katonai erőket visszavonják de a civil hajóknak parancsba adják, hogy ha valahol látnak valami gyanúsat akkor azt azonnali hatállyal jelentsék.
A Raoli faj a Turvess bolygóról fellövi az első űrteleszkópját. Az Asari-ik ezt észlelik és felveszik a kapcsolatot. Megkezdődik a hivatalos kapcsolatfelvétel.

Biológiai támadás történik a Gagarin állomáson, melyet egy emberi terroristaszervezet vállal magára. A gyógymódot a SSV Manila találja megy egy mikroorganizmus képében a Israfil aszteroidaövben.

Az MSV Estevanico -t megtámadják a Blood Pack zsoldosok. A hajó a Zanethu bolyónak ütközik. Az első ember találkozik a vorcha fajjal. Nem éppen szerencsés találkozás.

L5-ös implantátutom fejlesztése megkezdődik.

2185 TK

A Mass Effect 2 rész története. Shepard-öt visszahozza a Cerberus az életbe. Megbízzák egy öngyilkos küldetéssel. Találja meg és derítse ki mit akarnak a Collectorok. A titokzatos Omega Relay-n keresztül vezet az út. Öreg parancsnokuk sikerrel veszi a küldetést. ( szándékosan nem írok többet. Mindenki szerezze be és tolja le)
Február 10: Cr1331 kingu üstökös elpusztítja a hanarok egyik kolóniáját a Belan-t.

Március 28 : Binary Helix, Sonax Industries és a Guanghui Solution vállalatok betörnek a döntően Kroganok és Vorcha-k által lakott Garvug bolygóra.

Április 28. Egy szakadár turián csoport támadást intéz a Taetrus kolónia fővárosa ellen. Ezért a vezetőség azonnali háborút helyez kilátásba a „belső „ ellenség ellen.

Augusztus 11. A Tanács felveszi a kapcsolatot egy „virtuális fajjal”. Eddig nem látott technológiáért cserébe a Tanács minden segítséget megad a szuperszámítógépeiken futtatott virtuális világuk fenntartására.

Shepard és Liara lenyomozzák a Shadow Broker hollétét. Kiderül, hogy az eredeti bróker már régóta halott és helyét egy yahg vette át. Eliminálása után Liara veszi át a helyét, ezzel komoly háttértámogatást nyújtva parancsnokuknak.

December 7: A biológusok felfedeznek egy új rovar szerű fajt a kirik-et. A bogarak biotikus aktivitást mutatnak.

2186 TK

Január 12. Az Asarik megtalálják az emberek elveszettnek hitt kolóniáját az Alpha Kentauri rendszerben. A megtalált emberek a Manswell expedició tagjai akik 2070 indultak útjukra, de titokzatos módon később eltűntek.

John Grissom meghal. Testét a róla elnevezett akadémián ravatalozzák fel. Az Emberi faj gyászolja elveszett hősét és úttörőjét.

Shepard solo küldetésre indul egy Batariánok által szigorúan őrzött börtönbe. A börtönben megmenti Dr. Amanda Kelson -t aki rájött ,hogy hol fognak felbukkanni a Reaperek. Shepard elpusztítja az Alpha Relay-t, több 1000 Batarián-t elvágva ezzel a külvilágtól. De a Reaperek inváziója sikeresen késleltetésre került. De a galaxis csak időt nyert…

A Reaperek már úton vannak……….

Remélem tetszett nektek a fenti „ kis „ szösszenet. Mielőtt megkapnám az „ erről miért csak ennyit írtál” szöveget megjegyezném, hogy célom egy erős váz kialakítása volt az eésődleges szempont. Ha ezt elolvasod garantálom, hogy még jobban élvezni fogod a játékokat, és olyan apróságokat is észre fogsz venni ,melyek eddig rejtve maradtak a szemeid előtt. Van nagyobb ajándék a játékélménynél? Szerintem nincs….

soliduss
Blog hozzászólások
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
2012.03.16. 13:00:27
LV5
Végigjátszva a Mass Effect 3-at elég szomorú vagyok és csalódott. Amit leírtál és összefoglaltál, azt a készítők jól tökön rúgták az utolsó negyed órában, az egész ME univerzumot elpusztították, nem tudom így hogy lesz folytatás.
11. simon7109  PlayStation.Community tag
2012.03.12. 23:15:00
LV18
Grat.
Jó volt olvasni:)
"A Proteánok tündöklése. Ebben a korszakban ők a legfejlettebb és egyen uralkodó faj. Civilizációjuk virágzott a galaxisban. Ők fejlesztették ki a mai nap is használatos Mass Relay-ket"

Tudtommal a Reaperek építették a Mass Relay-eket nem?
Mármint először mindenki azt hitte,hogy a Protiánok,de aztán az első részben kiderült,hogy nem.
PSN: misi2mezei
2012.03.12. 21:09:14
LV5
Fogadd gratulációmat, ennek a blognak a Mass Effect 3 teszt mellett, a cikkek közt a helye!
9. Ayame90  PlayStation.Community tag
2012.03.12. 19:56:21
LV13
Köszi szépen, de tényleg! Néha nekem kusza volt a történet, meg melyik faj mit csinált stb. De így világos.
Praise the Sun
8. KKari  PlayStation.Community tag
2012.03.12. 15:44:49
LV6
Nem semmi "szösszenet", a demo igaz nem győzött meg, de így közelebb érzem magamhoz a sorozatot. Köszi. :)
Lehet, idővel mégis beszerzem.
- Have you tried turning it OFF and ON again?
7. jime  non-alcoholic
2012.03.12. 14:25:33
LV29
Bírom az ilyen irományaidat, 5 csillag;)
"wake up, you're dead!"
6. balays82  PlayStation.Community tag
2012.03.12. 13:12:07
LV2
Igazi hiánypótló írás, köszönjük! Nagyon jó volt elolvasni, legalább felfrissült néhány emlék, ami már kezdett homályba veszni az elmúlt négy év alatt, illetve eddig számomra nem ismert információkat is megtudtam.
5. alucccard  A retkes
2012.03.12. 13:05:12
LV22
Na majd otthon elolvasom, kicsit hosszú! :D
4. treck  PlayStation.Community tag
2012.03.12. 13:02:35
LV6
Köszi soluduss! Remek „kis” összefoglaló lett! :) Be is fogom szerezni a ME2-t! (már régóta szemezek vele)
PSN ID: oOTRECKOo
3. seeYOUsoon  PlayStation.Community tag
2012.03.12. 12:41:45
LV5
egy kisebb novella, mindjárt neki is ülök, sok köszönet érte !
..loading, please wait..
2. qwertyasderf  PlayStation.Community tag
2012.03.12. 12:15:24
LV9
Remek iromány, jó volt olvasni, gratulálok!

A poszt linkjét már el is küldtem egy barátomnak, így próbálok újabb csapást mérni rá, hogy végre kölcsönkérje tőlem a második részt és kipróbálja :)