PlayStation.Community Blog ›› Binder

11 hozzászólás

2012.02.12. 14:43:28

Utolsó hozzászólás: sasukeskapa

2012.03.08. 03:28:19

Megosztás
Értékeld a blogot!
Kértétek, ígértem, most megírtam. Íme...
Update: A cikkem megjelent egy másik oldalon is, ahol lehetőség van, több kép megjelenítésére is (itt sajnos 4 a max., így ezen cikkben csupán linkeket találsz a képekhez), így aki szeretné képekkel gazdagon illusztrálva olvasni az írást, az kattintson ide: >>>KATT<<<
Ugyan a játék nem kifejezetten erről szól, de mégis, csodaszép képeket lehet benne kattintani, a virtuális géppel. Igazinak ható, részletes, beállított, vagy épp izgalmas versenyképeket itt bárki készíthet. A megszállott fotósok számára olyan ez, mint egyfajta „FotoMatrix”, hiszen az időt megállítva, kipróbálhatunk bármilyen beállítást. Az életben, ha elszalasztunk egy jó lehetőséget, akkor nincs még egy próbálkozásunk. Itt akár egy balesetet, akár egy jó előzést, lényegében bármit lefotózhatunk a tökéletes szögből, de azok is örömüket lelhetik a játék fotó módjában, akik csak a kedvenc autójukat, egy szép környezetben, beállítva, vagy az autó belsejét, vagy egyéb részleteit szeretnék megörökíteni.
Sokan nem értenek a fotózáshoz, így nem tudják azt sem igazán, hogy az a sok szám, mire való, mit állít pontosan. Sokan pedig értik a dolgukat, régóta fotóznak az életben, de esetleg a játék fotómódját nem használják olyan régóta és nem ismerik az apró trükköket, mert meg kell jegyezzük, a játék nem minden tekintetben fedi a valóságot, a beállítások terén sem. Én ebben szeretnék a segítségetekre lenni.

Üdvözlök mindenkit. A nevem Binder és szeretnélek elkalauzolni benneteket a GT5 Fotómódjának rejtelmeibe.
Nemrég készítettem egy, több mint egy órás videót, ahol mindent részletesen elmondok és meg is mutatok. Ez a cikk, csupán afféle „szószedetként” funkcionál majd.
Publikálását követő első héten, több mint 200-an nézték meg, ezt a bő egy órás szösszenetet és sokan köszönték, de egy kérdés sem merült fel. Ez csupán azt jelenti, hogy a videóhoz nincs mit hozzátenni. Ha az itt leírtak közül valamit nem értetek pontosan, azt biztosan megtaláljátok a videóban.

Ha a videót megnyitjátok a YT-on, alatta találtok egy tartalomjegyzéket, ami aktív Jump-okat tartalmaz az adott videórészlethez, így később könnyebben megtalálhatjátok azt, amire kíváncsiak vagytok.
GT5 Foto Tutorial (Full) - by Binder (Hun/Magyar) [HD] Tartalomjegyzék a leírásban!
Megpróbálok (nagyjából) a videó forgatókönyve szerint haladni. Tehát kezdjük az alapoknál.

***Képek kezelése (másolás, törlés, multikiválasztás, megosztás)
A játékban készített képeket, kimásolhatjuk a PS XMB menüjébe, a videóban megmutatom hogyan. Ezeket a képeket, onnan USB kulcsra másolva átvihetjük PC-re, vagy elküldhetjük a PS-en, egy üzenethez csatolva, vagy a voice chat-ben mutogathatjuk barátainknak.

A GT-ben tárolni nem érdemes, mert sok helyet foglal, a videóban meg is említem, hogy én nemrég töröltem onnan 4000+ képemet, ami jó 2GB-ot foglalt a HDD-men. Szóval, akinek kell a hely, az törölgessen szorgosan.

Azt tudnotok kell, hogy a játék mentése, sem a képeket, sem a visszajátszásokat nem tartalmazza! De mivel ezek menthető adatok, így ez nem is fontos.

Egyszerre kiválaszthatunk több képet is törlésre, vagy másolásra XMB-be, az L1 gomb segítségével.

Megoszthatunk összesen 8 képet ismerőseinkkel. Ezek a képek a GT-ben és a WEB-es felületen is megjelennek, de azt tudnotok kell, hogy nem eredeti méretben!

***Visszajátszások kezelése (export / import)
Mivel nekünk, fotósoknak fontosak a visszajátszások, így ezt is megemlítem a videóban. A videókat, úgy mint a képeket, másolhatjuk a HDD-re, de sajnos azt már nem küldhetjük el a PS-en egy barátunknak (pedig milyen praktikus lenne), bár a gépen lévő acc-ok közt lehet küldeni. Ellenben ezt is másolhatjuk USB-kulccsal, majd PC-n becsomagoljuk, e-mail-ben elküldjük barátunknak, aki a HDD-re másolva, a GT-ben, a replay-ek közt, az Import gombbal bemásolhatja azt a saját visszajátszásai közé, ahol meg is tekintheti az akár több órás versenyt.

Az USB kulcsnál arra figyeljetek oda, hogy a képek a „Picture”, a Videók a „Video”, a mentések pedig a „PS3 / SAVEDATA” könyvtárba kerüljenek, különben nem látja őket a gép, csak furmányos módon éri el az adatokat. (display all)

Visszajátszást ma már menthetünk offline és online futamokról, osztott képernyős versenyekről, sőt, a b-spec, remoot race-eket is, amit a gép, a távollétünkben fut, az ismerőseink pilótáival. (itt előre be kell pipálni a „Replay mentése” opciót.

***Fotózás alapok (visszajátszásból)
Tudnotok kell, hogy verseny közben, más modell van a pályán, mint a Photo Travel-ben. Itt sokkal kidolgozatlanabbak az autók, kívül-belül.

Szemléltetésképp, íme a Viper emblémája, az autó orráról:
Replay: http://www.kephost.com/images4/2012/2/11/q2bwovmhgxf...
Photo Travel: http://www.kephost.com/images4/2012/2/11/7payldo8ceh...

*Visszajátszás "tekerése" léptetése (előnyök / hátrányok)
Ezt az opciót nemrég kaptuk. A pályán lévő checkpointonként tudjuk léptetni a visszajátszást, előre hátra. Vannak előnyei és hátrányai is. Ezt a videóban meg is mutatom.

Dióhéjban annyit kell róla tudni, hogy például a törés elkerülhető vele, azaz ha mondjuk a 3. szakaszban összetörtük az autót, de a visszajátszás nézésekor ezt a pillanatot átléptetjük, akkor az autón egy karcolás sem lesz. Ugyanezen az elven, értelemszerűen, ha a balesetet végignézzük, majd visszaléptetjük a visszajátszást, akár már az elején össze lesz törve az autó, a start pillanatában.

Ugyanez vonatkozik a füstre és a guminyomokra is, azaz ha például driftet fotózunk, figyeljünk oda rá, mert ha egy pillanatot elszalasztottunk, és visszalépünk egy szakaszt, akkor könnyen a saját füstünkben találjuk magunkat, a guminyom pedig megelőz minket... :0)

Újdonság:
Ez a videóba nem került bele, mert ezt csak a napokban fedeztem fel. Szintén a léptetéssel kapcsolatos.

Ha megállítjátok a visszajátszást, majd így, álló helyzetben léptetitek az előző vagy a következő szakaszra, majd azonnal beléptek a fotómódba, akkor az autó áll!!! 1/60-as zársebességnél is mozdulatlan lesz minden, mintha 1/8000-el fotóznátok. Erre figyeljetek oda.

***"Sétáló mód"

Itt szabadon mozoghatunk az autó körül, vertikális irányokban, azaz a pálya határain belül bárhová, a talaj közelében.

Néha jelentősége is van, de erről bővebben a videóban mesélek.
Külső kamerák (select gomb használata)
Ezeknek a kameráknak sokszor semmi értelmük nincsen, mert csupán a pályán teszik ide-oda a kamerát, olyan helyekre, ahová mi magunk is „elsétálhatunk”.

Ellenben van sok pálya, ahol hasznos, mert szalagkorláton kívül, madártávlatból mutatja a pályát, ahová az alap kamerával nem juthatunk el. Érdemes próbálgatni.
Kis kedvcsináló:
Eiger: http://www.kephost.com/images4/2012/2/12/pcu5bay5r5o...
Cape Ring: http://www.kephost.com/images4/2012/2/12/rd36rzd5gdl...
High Speed Ring: http://www.kephost.com/images4/2012/2/12/qa82g263hn8...

Mindemellett sok pályán, egy kis kreativitással, szintén érdekes képeket lőhettek. Íme az egyik személyes kedvencem: Eiger: http://www.kephost.com/images4/2012/2/12/savejuaglna...

***"Kamera mód"

**Alsó menü
(zoom, zársebesség, mélységélesség)
Itt tudtok beállítani mindent, átlagos lépésközönként.

*Alsó menü - Zoom - Gyújtótávolság (14-500mm)
14mm körül vigyázzatok a kép szélei környékén fellépő torzulásra.

*Alsó menü - Zársebesség (1/60-1/8000sec.)
Ezt az értéket minél alacsonyabbra állítjátok, annál hosszabb ideig lesz nyitva a zárszerkezet, így egy száguldó autó elmosódik a képen.

Minél magasabb az érték, annál rövidebb ideig lesz nyitva a rekesz, ezzel kimerevítve a képet, azaz egy 600-al száguldó X2011-es is olyan lesz a képen, mintha állna.

*Alsó menü - Mélységélesség / Rekesz (F 1.0-45.0)
Ez egy érdekes része a játéknak, mert itt csupán a mélységélességet tudjuk állítani vele, más hatása nincsen. Nem akarok senkit sem untatni hogy ez mire jó a valós életben, aki foglalkozik ezzel, az úgyis tudja, aki nem, annak ez itt felesleges információ, akit pedig érdekel, az vagy utánanéz, vagy majd privátban elmesélem neki. :)

Lényeg, hogy itt ez az érték minél alacsonyabb, annál kisebb lesz a mélységélesség és fordítva. Tehát F45.0 értéken, éles lesz a tőlünk 1 méterre álló autó, és a több száz méterre lévő objektum is, F1.0-val fotózva pedig csupán az autó egy bizonyos része. De ez sok mindentől függ. Nem mindegy hogy az adott értékkel honnan fotózunk és mit.

Ezt a videóban pontosan megmutatom. Nézzétek meg.

*Alsó menü - Fénymérés (kézi) (exposure)
A képet lehet vele manuálisan sötétíteni vagy világosítani.

*Alsó menü - Fénymérés (auto) AE Lock (L1) használata
Igazából ezt nehéz elmagyarázni, ezt jobban megértitek, ha megnézitek a videóban.
Lényegében ugyan az a hatása, mint a kézi fénymérésnek, csak itt ezt automatikusan csinálja és mi lezárhatjuk, ahol akarjuk. Fontos tudni, amíg le nem zárjuk, a fénymérés automatikusan működik, ha akarjuk, ha nem. Akkor látjuk ennek működését leginkább, ha az ég felé emeljük a kamerát, várunk pár másodpercet és egyszer csak, elkezdenek kirajzolódni a felhők. Ha itt zárunk, akkor az autóra visszanézve, azt fogjuk látni, hogy a kép sötétebb lett. Ezt (is) helyzetfüggően kell alkalmazni.

Ha az előző, „kézi” opciót használjuk, attól még ez az automata is működni fog, csak pl. magasabb értéken. Magyarul, ha „kézzel” világosítasz a képen, attól még lesz automata fénymérés, csupán fényesebb lesz a kép a sötétebb részeknél is.

Azt tudnotok kell, hogy ha az AE Lock zárva és az értékeket „kézzel” állítgatjátok, akkor a zár automatikusan kikapcsol.

**Oldalsó (kamera) menü (felbontás, szűrők, úsztatás, 1x, 2x stb)
Az oldalsó menü elállíthatja a beállításokat. A videóban erről is beszélek és meg is mutatom.
Ha megnyomjuk a háromszöget, előhozva vele az oldalsó menüt, az a (kézi) fénymérést és a rekeszértéket kerekíti. Pl. F5.6-ból F5.0 lesz. Figyeljetek oda rá.

*Oldalsó menü - Felbontás
A játék a következő képarányokban fotóz. (mellé írtam a felbontást is)

-Képarány------HD-2x----------HD-1x-----------SD------------SD---

--- 3:2 ---> 3240x2160 ---> 1620x1080 ---> 1080x720 ---> 864x576
--- 1:1 ---> 2160x2160 ---> 1080x1080 ---> 720x720 ---> 576x576
- 1.4:1 ---> 3140x2160 ---> 1570x1080 ---> 1047x720 ---> 837x576
- 1.6:1 ---> 3494x2160 ---> 1747x1080 ---> 1165x720 ---> 932x576
-- 16:9 ---> 3840x2160 ---> 1920x1080 ---> 1280x720 ---> 1024x576

*Oldalsó menü - Szűrők (előny/hátrány)
Erről túl sokat nem lehet mondani...próbálgassátok végig őket. Figyelni arra kell csupán, hogy néhol, pl. a hideg és a meleg szűrőnél, elég erős a peremek környékén az átmenet, ettől csúnya lehet a kép.

---Peremsötétedés (vignettálás) használata / eltüntetése
Ez nem régóta van jelen a játékban. Lényege, hogy az alap képen, azaz a szűrő nélküli képen látható.
Ezt igazából a Zoom-nál is említhettem volna, de bizonyos okból ide tartozik. 14-100mm-ig működik.
-Az első kép 16-os obival készült, itt a nagylátószög miatt a "fekete keret" vastagabb: http://www.kephost.com/images4/2012/2/11/blih6mj5411...
-A második kép 32-es obival. Itt már halványabb, de még ott a keret: http://www.kephost.com/images4/2012/2/11/ivg1tf56qe1...
-Az utolsó kép, 100-on lőve, a keret eltűnik: http://www.kephost.com/images4/2012/2/11/gg7s28y0oqs...
Ez el is tüntethető. Ezért tettem ide, ugyanis ha beléptek a szűrőkhöz és kiválasztotok egy szűrőt, majd azonnal visszaléptek az eredeti, szűrő nélküli beállításra, a peremsötétedés azonnal eltűnik. Ha szeretnétek ismét a képen látni, akkor egyszerűen lépjetek ki a „sétáló módba”, majd vissza a „kamera módba” és ismét lesz vignettálás.

---Volt egy effekt, ami néha még nyomokban fellelhető, de mintha már javították volna, ez a „fénytörés”. Ezt ugyanígy lehetett javítani, annyi különbséggel, hogy ha eltüntettük, azt utána visszahozni nem lehetett. Fénytörés: http://www.kephost.com/images4/2012/2/12/xafj664kvuy...

---Az oldalsó menünek van hatása a peremsötétedésre és a szűrőkre is.
Történetesen, bizonyos esetekben, elhalványítja azokat. A videóban szemléltetem is. Ha nyomunk egy háromszöget, a szűrőkről leveszi az esetlegesen pluszban rákerült peremsötétedést.

*Oldalsó menü - Panning
Igazából ezt megint csak nehezen tudnám leírni, a videóban megmutatom, elmondom, itt csak 3 képpel szeretném szemléltetni.
-Mode 1
http://www.kephost.com/images4/2012/2/11/58vwykfu3cb...
-Mode 2
http://www.kephost.com/images4/2012/2/11/wnobec7tnbf...
-Mode 3
http://www.kephost.com/images4/2012/2/11/4gjmydl43j6...
A lényeg az, hogy az elsőnél minden elmosódik, mintha egy kompakt géppel fotóznánk (kézből). A másodiknál és a harmadiknál, mintha egy másik autóból követnénk a fotózandó vasat, annyi különbséggel, hogy a Mode 2-nél a távolabbi dolgok (példaképen: óriáskerék) élesek maradnak, az autóhoz közelebb eső objektumok (példaképen: kerítés) és maga a fotózandó autó sem lesz feltétlenül mindenhol éles. A Mode 3-nál viszont az autó, majdnem minden esetben, mindenhol éles lesz, a háttér és az út pedig erősen elmosódik.

Mindhárom példakép, 1/60-as zársebességgel készült, a Suzuka-i pályán.

*Oldalsó menü - 1x - 2x -előnyök / hátrányok
Tudnotok kell, hogy ez szintén nem régóta lehetséges, itt a replay-eknél. Fontos megemlíteni, hogy egy 2x-es kép elkészítése, jóval tovább tart, mint egy 1x-esé és itt a mozgások miatt, a Photo Travel 2x-es képeinél is majdnem 4x (esetenként6x) tovább készül a kép.

Mit kapunk ezért? Tökéletes(ebb) élsimítást és nagyobb felbontást, ezáltal mélyebb, részletgazdagabb képeket. A fotóversenyekre érdemes így készíteni a nevezős képeket. De mivel ez tovább tart, előbb 1x-ben állítgassatok, készítsétek el a „végleges” képet, majd ha már tökéletes, akkor állítsátok át 2x-re és KATT.

Figyelem! Ahogyan a bekezdés elején írtam, az oldalsó menü „felugrása”, kerekíti a rekeszértéket!

Átlagosan, egy 16:9-es, 2x-es (fekvő) kép (3840x2160) 3perc43 alatt készül el. (az 1x-es kép, 7-9mp)
Ugyanez álló formátumban több mint 6 percig készül! :) http://www.kephost.com/images4/2012/1/6/s1rwhk1qrekk...

*Oldalsó menü - JPEG/MPO (3D)
Nemrég lehet 3D-s képeket fotózni úgy is, hogy a TV-nk nem 3D-s.

*Oldalsó menü - Állított kép készítése oldalsó menüből
Itt kiválaszthatjátok, hogy álló vagy fekvő képet akartok készíteni.
-Állított kép készítése DS3 Sixaxis használatával
Egyszerűen forgassátok el a kontrollert és a kép átvált.

*Oldalsó menü - Finombeállítások (alsó menü)
Innentől lefelé, minden megtalálható itt az oldalsó menüben, ami az alsó menüben is, csakhogy itt mindent aprólékosan lehet állítani, nem pedig az átlagos lépésközönként, ahogy az aló menüben.

**Vegyes
*Fókuszálás
(autofocus)
A videóban kiemelem, hogy fontos, hogy közelről fókuszáljatok, az autó azon részére, amit szeretnétek élesnek látni, a már előre beállított rekeszértékkel, mert ha ezt az értéket utólag állítgatjátok, akkor elmászik a fókuszpont, a mélységélesség és az autó nem lesz éles. A négyzet gombbal lehet fókuszálni! (van, aki nem tudja)

*Komponálás
Ezt a videóban szintén jobban fogjátok látni, de itt csupán annyiról van szó, hogy egy szépen elrendezett kép, jobb összképet alkot, jobban esik ránézni.
Figyeljetek az elrendezésre, nem kell feltétlen középre tenni a témát. De ez a része már művészet, tehát hagyatkozzatok a szépérzéketekre, és/vagy engedjétek szabadjára a fantáziátokat.

*Perspektíva
Ez szorosan a komponáláshoz tartozik, a videóban szintén bemutatom, de ott talán nem emeltem ki eléggé ennek jelentőségét. Itt arról van szó, hogy az adott témát, ugyan azt a pillanatot, igencsak sokféleképp tudjuk megjeleníteni, attól függően, hogy honnan és milyen objektívvel, pontosabban milyen zoom-értékkel fotózunk. Néhány példaképpel ezt még egyértelműbbé teszem.
33mm - F5.0 - 1/60 http://www.kephost.com/images4/2012/2/16/dv6jwgvp9fm...
A képen a háttér megnyúlik, ezáltal az X1-es kiemelkedik a térből, a felüljáró pedig olyan, mintha több száz méterre lenne mögötte

200mm - F16 - 1/60 http://www.kephost.com/images4/2012/2/16/zou8l577pu6...
Itt a fényképezőgépet, a „sétáló módban” távolabb helyeztem el és 200mm-es zoom-al fotóztam, így a tér „tömörebb” az autó mögött és a felüljáró is közelebb került.

16mm - F5.6 - 1/60 http://www.kephost.com/images4/2012/2/16/ttqm1t7vdxy...
Ugyanígy lehet a versenyeken, autókat kiemelni, vagy „összehozni” egy képen. Itt azt látjátok, mint az első képen, megnyitom a teret. Az autó kiemelkedik, a háttér pedig kitárul. A minket követő autó, alig észrevehető a képen.

147mm - F16 - 1/125 http://www.kephost.com/images4/2012/2/16/l37pftpzjan...
Itt rögtön más a leányzó fekvése. Szintén messzebb mentem, és onnan zoom-oltam a témára, ezáltal összenyomva a teret. A követő autó így méterekre van mögöttünk, izgalmasabb és feszültséggel telibb hangulatot adva ezzel a képnek.
Értelemszerűen, a sebességérzet, az első képeken jobban érezhető, mert több tereptárgy is képbe kerül és ezek „elsuhanása” hatással van a kép hangulatára.

*Digitális Horizont
A játékban van Digitális horizont. Ugyan nem látható, de ha finoman mozgatjátok a kamerát az R1 + jobboldali Gombával, jobbra/balra, akkor abban a pillanatban, ahogy eléri a vízszintes állapotot, a kép megáll. Ezt szintén szemléltetem a videóban.

*"Emelés" visszajátszás közben (3mp) GTA mod :)
Erről bővebben majd a Photo Travel-nél lesz szó, de lényegében itt is lehetséges. Fő különbség, hogy itt csupán 3 mp-es az emelés, viszont közvetlenül az autó fölé tudjuk vinni a kamerát.

*Belső tér fotózása (visszajátszásból)
Ahogyan az elején említettem, a visszajátszások közben, nem ugyanaz a modell látható, mint a Photo Travel-ben, így ugyan itt is bele tudjuk tolni a kamerát a belső térbe, de sok értelme nincsen, mert igencsak ocsmány végeredményt kapunk.

---------------------------------

***Photo Travel
Ide csak Prémium vasakat vihettek be.
Azt szeretném megemlíteni, hogy némelyik fotóhelyszín gyönyörűen ki van dolgozva. Személyes kedvenceim:
Lucerne - Chapel Bridge: http://www.kephost.com/images4/2012/2/12/wjo16vdi509...
Kyoto - Shoren-in: http://www.kephost.com/images4/2012/2/12/nikxty2mn0u...

**Photo Travel - megnyerhető fotó helyszínek
Az alap fotóhelyszínek mellett, van 6 megnyerhető helyszín is.
Grand Tour
-2 futam után - Siena - Piazza del Campo
-3 futam után - San Gimignano - Town Square
-4 futam után - San Galgano Abbey
AMG Driving Academy
-Beginner Bronze - Ahrweiler - Street
-Beginner Silver - Ahrweiler Gate
-Beginner Gold - Ahrweiler Winter

**Photo Travel - sötétedő fotó helyszínek
2 fotó helyszínen, pár percünk van csupán a nappali fényben való fotózásra. Ezután ránksötétedik és csak trükkösen tudjuk nappali fényviszonyok közt fotózni az autókat. Elég macerás. Először is mindent állítsatok be (képarány, zársebesség, mélységélesség, szűrő, autó kerekének dőlése stb), majd ki kell lépni a videóban szemléltetett módon, majd vissza, gyorsan elhelyezni az autót, fókuszálni, majd elkattintani a képet.
Ahol ez lehetséges:
-San Galgano Abbey
-Red Bull Hangar - 7


**Photo Travel - emelés fotó helyszíneken (GTA mod)
A Replay-nél említettem, hogy később ejtek erről néhány szót. Hát íme.
Hogy ez honnan jött? Készítettem egy képet úgy fél éve, ami különlegessége miatt, sokakat megdöbbentett. Pár kérdést felvetett a kép maga, így utánajártam kissé. Először is íme a szóban forgó kép: http://playstationcommunity.hu/@store/forum/img/0/85...
A kép érdekessége, hogy ilyen magasról csupán 2 helyszínen lehet fotózni.
Átnéztem az összes fotótúrás helyszínt és furcsa dolgok derültek ki.
A különböző fotóhelyszínek közt és az inGame fotózás közt is vannak különbségek.
Hogy a különbségeket érzékeltetni/mérni tudjam, az emelkedést (a talajtól a legfelső pontig) stopperrel mértem le mindenhol.
-InGame
Itt szabad kezet kapunk, azaz akár közvetlen az autó fölé is helyezhetjük a kamerát. Ellenben itt csupán 3 mp-es emelést érhetünk el. Ez 14mm-es obival, így néz ki: http://www.kephost.com/images4/2011/7/8/45h3y112qweq...

-Photo Travel
A fotótúrás helyszínek közül, egy van, ami ugyanekkora (3mp) emelési idővel rendelkezik. (Ahrweiler-Street)
De sajnos mivel ezeken a helyszíneken, nem lehet az autó (sem a pilóta) fölé helyezni a kamerát, így ez jóval csúnyább lesz: http://www.kephost.com/images4/2011/7/8/invrnqimbfrh...
A torzítás a nagylátószög hátránya és ebben a helyzetben igencsak rosszul fest, az autó „meggörbül”.

A másik véglet, a 9,4 mp-es emelés. Erre csupán 2 helyszínen van lehetőség. (RedBull, Siena) http://www.kephost.com/images4/2011/7/8/r6zyjgsdk61a...
Itt is látunk torzulást (mivel ugye itt sem mehetünk az autó fölé), de ilyen távolságból nem olyan zavaró mint a 3mp-es emelésnél.
A Piazza-nál nagyjából méterben is meghatározhatjuk az emelést, ugyanis az 55mm-es objektívvel fotózva, 1:1-es arányokat látunk, ezt alapul véve, a maximális emeléssel, a 3. emeleti ablakokig érünk fel. Ez úgy 11-16m. (belmagasságtól függ)

Hol mennyi lehetséges:
InGame: 3 mp
--------------------
Kyoto Gion: 4 mp
Bern-Marktgasse: 7,5 mp
Ahrweiler-Town Square: 4 mp
Ahrweiler-Street: 3 mp
Ahrweiler-Gate: 3,2 mp
Ahrweiler-Winter: (nekem még nincs meg)
Kyoto-Shoren-in: 4,8 mp
San Galgano Abbey: 7,2 mp
San Gimignano-Town Square: 4 mp
Siena-Piazza del Campo: 9,4 mp
Red Bull Hangar 7: 9,4 mp (bent 7,3 mp)
Lucerne-Chapel Bridge: 4 mp

**Photo Travel
*Pilóta berakása

A pilótát a videóban látható ponton, a háromszög megnyomásával tudjátok „aktiválni”.
http://www.kephost.com/images4/2012/2/12/z9jna923m1a...

*Az autó és a pilóta mozgatása
Az autó és a pilóta közt, a „select” gomb megnyomása után, a „start” gombbal tudtok váltani.

*...a fénymérés és a "select" esete...
A Photo Travel-ben, ha lezártuk a fénymérést (AE LOCK), majd utána a pilótát, vagy az autót odébb akarjuk tenni, akkor a select gomb megnyomása után, a második lenyomáskor, amikor fixáljuk a mozgatást, a fénymérést „elengedi”. Ez annyit tesz, hogy az AE lock, a visszajelzés szerint működik, valójában nem, mert folyamatos a fénymérés. Tehát ha fényes felület felé fordulunk, a zárolt AE működésbe lép. Ez egy bug, amit talán egyszer javítanak. (majd egyszer...talán) :)

-----------------------------------------------------

***Belső tér fotózása (Photo Travel)
Alapvetően ez egy bug-nak köszönhetően lehetséges, bár nem értjük miért nem lehet belső teret fotózni „hivatalosan”, mert elég szépen ki van dolgozva, mégis okoskodni kell.
Mindössze 2 helyszínen lehet ezt megtenni. Hasonló módon, mint a Replay közben, közel kell menni az autóhoz, még „sétáló módban”, majd a mélységélességet fel kell tolni F45.0-ig és be kell zoom-olni az ablakon (vagy a kasztnin keresztül), majd fókuszálunk és kész is.
Tudnotok kell, hogy csupán kis részt fogtok így belátni. Erről bővebben a videó vége felé találtok infót, itt lentebb pedig linkelek egy másik video tutorial-t is, ahol az utómunkálatokról, azaz a komplett belső terek összeillesztéséről mesélek.
Ahol ez lehetséges:
-Siena - Piazza del Campo
-Lucerne - Chapel Bridge


**Belső tér - utómunkálatok
Ahogyan azt pár sorral fentebb említettem, sajnos a belső terek fotózásakor, csupán igen kis részt látunk be, így több képből tudunk csak komplett belső tereket összerakni.
Kép: Toyota 86 GT-Inside http://www.kephost.com/images4/2012/2/4/6e9kcpsji0th...
*Különbségek - Photo Travel vs Replay - zársebesség (1/1)
Egy apró érdekesség...a Photo Travel-ben, a zársebesség levihető egészen 1/1-ig. A Japán kertben nagyon szép képeket lehet vele lőni, a hulló cseresznyefavirág szirmai jól néznek ki, ahogyan elmaszatolódnak a képen, vagy a Chapel Bridge-nél, a hídról fotózva, a víz szépen elmosódik.
Kyoto: http://www.kephost.com/images4/2012/2/12/ry76g9flri0...
Nascar Pit: http://www.kephost.com/images4/2012/2/12/7qhvg93p2jb...
Lucerne: http://www.kephost.com/images4/2012/2/12/wrgbzyvp2oy...

*Különbségek - Photo Travel vs Replay - 2x
A Photo Travel-ben a 2x-es képek, átlagosan kevesebb, mint egy perc alatt megvannak, kivétel ez alól a legutolsó (új) helyszín, a Nascar Pit. Itt, a visszajátszáshoz hasonlóan, 4-6 percig készül a 2x-es kép, mivel ott mozognak az autók, szaladgálnak az emberek, él az egész boxutca.

Köszönöm a figyelmet. Remélem tudtam segíteni ezzel a pár sorral. :)
Binder
2012
Blog hozzászólások
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
2012.03.08. 03:28:19
LV21
Na végre én is végigértem rajta :D
Ezer köszi, nagyon hasznos volt :D
10. Binder  Drift & Photo
2012.02.17. 16:12:55
LV22
Került be egy kis kiegészítés...(Perspektíva)
2012.02.14. 13:42:06
LV4
Nagyon jók a videók, így összerakva meg HIBÁTLAN!
Minden tiszteletem a tied!
PSN ID: szeredia
8. MazaHUN  PlayStation.Community tag
2012.02.13. 11:25:29
LV6
Köszi,
Le a kalappal, tapsvihar, Grat!
(az első blog ami bekerült, a kedvencek közé:)
independent
7. probi  PlayStation.Community tag
2012.02.13. 11:04:48
LV8
Remek leírás egy remek játékhoz. Nem csak kezdőknek!
Köszönjük! :)
6. Zozo8  PlayStation.Community tag
2012.02.12. 23:20:37
LV24
"Egy apró érdekesség...a Photo Travel-ben, a zársebesség levihető egészen 1/1-ig."

ezt pont pénteken szúrtam ki, és az SLR-es képeket már így löttem:) majd a fotós topicba... mindjárt... teszem...:D
T.függő és -.len blog: http://zar-ido.blogspot.hu
5. danny2008  PlayStation.Community tag
2012.02.12. 20:48:12
LV6
Nem kis munka, sem ez a blog se a videó. Úgyhogy nagy köszönet értük! ;)
4. csaba292  PlayStation.Community tag
2012.02.12. 20:16:02
LV6
Ez a Nascaros kép olyan, mint a filmekben mikor az emberek fel vannak gyorsítva XD
Köszi a videót is, és a leírást is. Martin nem gondolkodtál azon, hogy főoldalra rakd? Biztos több emberhez eljutna :)
PSN ID: KantorN00bika// Ez nem bug, ez feature.
3. Binder  Drift & Photo
2012.02.12. 19:37:23
LV22
Nincs mit...nekem öröm ha segíthetek...
Bár picit önző okokból is csináltam, mert sokan kérdezgetnek és így egyszerűbb. :)
2012.02.12. 19:09:03
LV1
Köszi.
1. martin  Főszerkesztő
2012.02.12. 18:54:48
LV27
Szuper, köszönjük.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
LV22
Drift & Photo
PSC Kredit
23824 pt
PS4     PS3     PS2
PS Vita     PS One     PSP    


PlayStation.Community
Név:
Denebes Binder Péter
Fórumhozzászólások száma:
15637 db
Hír/cikk hozzászólások száma:
2349 db
Utolsó belépés:
2019.09.21. 21:08:33
Regisztráció ideje:
2011.02.09. 19:07:45
Barátaim:

PlayStation®Network Online ID

PlayStation.Community Trófea