PlayStation.Community Blog ›› HUN_ter

11 hozzászólás

2011.09.19. 12:20:15

Utolsó hozzászólás: HUN_ter

2011.09.21. 16:48:23

Megosztás
Értékeld a blogot!
Az Ősök korában, a világ még kiforratlan, ködlepte volt, hol komor szirtek, égig érő fák és halhatatlan sárkányok tarkították a vidéket… De aztán, fellobbant a Tűz. A Tűzzel együtt forróság és fagy, élet és halál és, persze… Fény és Sötétség is született. Aztán, a Sötétségből Ők léptek elő, kik a lángokban az Uralkodók lelkeire találtak. Nito, a halottak közül az első, Izalith boszorkánya és káosz lányai. Gwyn, a napfény ura és az ő hű lovagjai; és a könnyen feledésbe merült, titokzatos Törpe… Az Uralkodók erejével felvértezvén, csatára hívták a sárkányokat. Gwyn villámot szórt, darabokra zúzván a sárkányok pikkelyes, kőkemény bőrét, a boszorkányok pokoli tűzviharokat idéztek, Nito halált és betegséget engedett szabadjára… És Seath, a pikkely nélküli, elárulta sajátjait és a sárkányok immár nem voltak többé. Így kezdődött a Tűz kora.
De idővel, a tűz kialszik és csak Sötétség marad. Mostanra csak parázs lészen, az ember fényt nem lát, csak végtelen éjt. Az élők között pedig, az elátkozott Sötét folt hordozóit látni…
Egy fantasy világot nem is lehetne jobb bevezetővel megalapozni. Külön öröm, hogy mi mind részesei lehetünk ennek a világnak, mely megannyi kalandot, felfedeznivalót és küzdelmet tartogat. A Dark Souls október elején érkezik a boltok polcaira. Nem a legjobb megjelenési időpont egy ilyen egyedi játék esetén, hiszen mostanában és majd később is jobbnál jobb játékokkal kell felvennie a versenyt, hogy reá essen a választás. Eme kis kedvcsinálóm nem titkolt célja, hogy segítsen a habozóknak és kételkedőknek levenni a polcról ezt a remek japán fantasy-akció RPG klónt, legkorábban október 7-én.
Tudni illik, hogy a Dark Souls „folytatás”, mégpedig a nagysikerű Demon’s Souls minden aspektusát viszi tovább és a legjobb úton halad afelé, hogy egy kiforrott, komplex és a részletekig kidolgozott világot varázsoljon a gamerek elé, kik – a Demon’s Souls szavatosságából kiindulva – hetekig, de akár hónapokig a Dark Souls katakombáit, erődítményeit, mérhetetlen tereit fogják barangolni anélkül, hogy más játékra pillantottak volna.

A From Software kreálmánya a klasszikus karakterfejlesztési módon alapszik, ahol az összegyűjtött (jelen esetben) lelkekkel lehet fejleszteni hősünket/hősnőnket többféle (klasszikusnak mondható) tulajdonság terén. A leölt ellenfelek némelyike hasznos tárgyat vagy fegyvert hagy maga után, illetve a pályákon(?) is elszórtak a fejlesztők olyan cuccokat, melyek miatt érdemes felfedező körútra menni, akár letérve a helyesnek vélt ösvényről is. Azért tettem kérdőjelet a „pályákon” után, mert a Dark Souls nem pályákra, hanem bitang nagy kiterjedésű területekre lesz osztva, ahol többféle módon juthatunk el egyik pontból a másikba, titkos termeket, átjárókat, új területeket fedezhetünk fel, így bukkanva a túlélést elősegítő tárgyakra vagy akár a túlélést erősen akadályozó ellenségekre. A Demon’s Souls viszonylag lineárisnak volt tekinthető, ám a Dark Souls homlokegyenest ellentettje lesz e téren. Rá leszünk kényszerítve, hogy bejárjuk a vidéket, hogy olyan helyekre is bemerészkedjünk, amik első látásra a biztos halált jelentenék. Ki tudja, hova vezet a sötét alagút, ki tudja, meddig tart a mocsár lepte sűrű erdő, ki tudja milyen borzadályba, esetleg életmentő valamibe futsz a következő sarkon? Óvatosnak, de emellett bátornak is kell lennünk, engedni kell a kíváncsiságunknak, de fel kell készülni minden eshetőségre, mert a Dark Souls – elődjéhez hasonlóan – a rossz döntéseket halállal, a jókat viszont bőséggel jutalmazza.
A Demon’s Souls-ban nem volt checkpoint rendszer, a pálya elején és a végén (ami a következő pálya eleje) volt egy kvázi mentési pont, ahonnan útnak indulhattál és ahova halál esetén visszatértél. A Dark Souls-ban a méretekhez egy újfajta checkpoint rendszert kellett igazítani, így születtek meg a tábortüzek (bonfire), ahol feltölthetjük készleteinket, fejleszthetjük karakterünket és ide térünk vissza, ha például olyan döntést hoztunk, melynek elhalálozás lett az eredménye. Ha már a halálnál tartunk, muszály szólnom kedves játékostársaimnak, hogy a „You died” felirattal több, mint sokszor fogunk találkozni. Aki játszott a Demon’s Souls-al az tudja, hogy a halál szerves része a játéknak, több tekintetben is. De legfőképpen azért, mert a Demon’s Souls egy elég nehéz játék, amihez idő, türelem és kitartás kellett, hogy belejöjjünk, kitapasztaljuk a csapdákat, az ellenségek támadásit és gyenge pontjait, valamint a bossok abszolválásának metódusát. A Dark Souls-ban sem lesz ez másképp, sőt a fejlesztőbrigád munkatársai közül többen is elhintették, hogy a Dark Souls nehezebb lesz mint elődje, de még nem annyira, hogy az első boss láttán instant harakirit kövessünk el a kontroller erre alkalmas részével.
Szerencsére nem kell egyedül bevállalnunk e kolosszális kalandot, hiszen NPC-k segítségünkre lesznek ilyen-olyan formában az utunk során, valamint a jó öreg multiplayer-t is visszahozták távolkeleti barátaink. Mit is jelent ez? Bizonyos kövek lerakásával beidézhet minket a host a saját világába, ahol már vállvetve harcolhatunk akár hárman, négyen is egyszerre. Így megkönnyítendő az előrehaladást, valamint nincs ahhoz fogható, mikor a profi kooperációt siker koronázza és a kis csapat együtt örül. De nem mindenki segítő szándékkal jelenik meg a saját világunkban. Lesznek ún. fekete fantomok, kiknek elsődleges célja a mi likvidálásunk lesz, hús-vér emberek a kontroller mögött, akiknek csak miránk fáj a foga. Természetesen a Dark Souls-ban mindenen csiszoltak, kiegészítettek és új szintre emeltek, de a részletekbe egyrészt spoiler-veszély miatt és információ hiány miatt se szeretnék belemenni.
Kétség kívül, egy olyan alkotásnak nézünk elébe, ami magával ragadó, képernyő elé szegező és olyan helyszínekre kalauzol el, amilyeneket álmodni se tudnánk, ráadásul a legjobb haverokkal együtt küzdhettek végig és elmondhatjátok, hogy egy kuriózumnak lehettek birtokosai, amire a legtöbb (casual) gamer félelemmel vegyes alázattal tekint, titeket pedig büszkeséggel tölt majd el, hogy a játék végére(?) értek. Újfent, azért a kérdőjel, mert még talán a 4., 5. végigjátszás alkalmával is fog tudni újat mutatni a játék, ami nagy szó a mai világban.

Én úgy hiszem, a Dark Souls réteg játék lesz, meg nem is. Nem lesz az, mivel sokkal nagyobb lesz a közönség amihez el fog jutni, de rétegjáték lesz, hiszen sokan ódzkodni fognak tőle időhiány vagy a nehézsége láttán. Ámde aki bevállalja a Dark Souls-t, az olyan játékélményekkel lesz gazdagabb, amilyenekkel más game nem büszkélkedhet; olyan kalandokban fog részesülni, amit még sokáig meg fog emlegetni és nem utolsó sorban, olyan hardcore gamer lesz belőle, hogy ezentúl az összes játékot very hard, impossible, insane, superhuman és egyéb, legmagasabb fokozatokon fogja kezdeni.

Köszöntem a megtisztelő figyelmet, remélem néhányan kedvet kaptatok hozzá és találkozni fogunk október 7-től valamelyik várban, katakombában vagy a Dark Souls ezernyi helyszínének egyikén. PSC kalandorai, egyesüljetek!
További információért látogassatok el Magyarország egyetlen Dark Souls magyar nyelvű wiki oldalára, amit többedmagammal szerkesztünk:
http://darksoulshu.wikidot.com/

Valamint a hivatalos oldalakra:
http://www.fromsoftware.jp/darksouls/contents/index_...
és
http://preparetodie.com/en/
Blog hozzászólások
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
11. HUN_ter  Dark Soul
2011.09.21. 16:48:23
LV26
Válasz 10. csalazoli üzenetére:
nyugodtan vágj bele, tippeket adnak az itteni tapasztalt veteránok, segítünk a holtponton átesni. :)
ha az megvan, onnantól nincs megállás :)
So many games, so little time...
2011.09.21. 11:08:04
LV3
Ez szép volt. Már régóta foglalkoztat a Demon’s Souls. Pont az általad leírt tartalmas, változatos és hosszú játék miatt. Őszintén megvallva rendszeresen az jutott az eszembe, hogy szintén az általad leírt érfelvágás milyen gyorsan következne be nálam. A Dark Souls hasonló lesz, ami nem könnyíti meg a döntésemet...
[NQLO]
2011.09.21. 10:15:41
LV3
pazar írás:)!


én addig is várok mindekit egy DBS fegyóval az ázsiai Demon's Souls szerveren:>
sen: mullerhun
8. HUN_ter  Dark Soul
2011.09.20. 22:50:43
LV26
köszi mindenkinek :)
So many games, so little time...
7. spatz  PlayStation.Community tag
2011.09.20. 07:40:05
LV3
jó kedvcsináló
SpatZ blog,Demons Souls FAQ,Dark Souls magyar wiki
6. alucccard  A retkes
2011.09.19. 21:53:01
LV22
Grat, játék már pár hónapja előrendelve!
Remélem, h normál invite lesz benne, mert ha nem akkor csak offline!
Voice chatről nem is beszélve
2011.09.19. 18:43:08
LV21
Baromi jó lett :D
Ha eddig nem lettem volna biztos a beszerzésében akkor most meggyőztél volna :D
4. DoberMann  PlayStation.Community tag
2011.09.19. 14:07:20
LV8
Válasz 1. Shinobi_Tom üzenetére:
A Demon's Soul nem tekinthető első résznek, vagy előzménynek, szimplán csak egy nagyon hasonló játék, úgyhogy bátran kezdheted a Dark Souls -val ;)
Shut Up, Crime!
3. marmyk  PlayStation.Community tag
2011.09.19. 13:47:29
LV3
Nagyon kíváncsi vagyok, még két hét (akkor megveszem az Ico-t és utána az az egy hét, úgy elmegy, észre se veszem :D )
2. noozi  PlayStation.Community tag
2011.09.19. 13:42:08
LV17
itt fogom élni az életem =) szakítok asszonnyal,otthagyom a munkát/sulit és no social life többé.
PSN ID; No_Ozi_
1. Shinobi_Tom  PlayStation.Community tag
2011.09.19. 12:29:21
LV7
Grat, jó kedvcsináló volt! Kezd érdekelni ez a Dark Souls! :) (Bár az első rész kimaradt!) :(
Civilizáció? Na ne röhögtess!
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
LV26
Dark Soul
PSC Kredit
33593 pt
PS4     PS3     PS2
PS Vita     PS One     PSP    


PlayStation.Community
Név:
Balázs Dávid
Fórumhozzászólások száma:
21183 db
Hír/cikk hozzászólások száma:
1965 db
Utolsó belépés:
2019.02.22. 07:17:52
Regisztráció ideje:
2008.09.29. 16:14:32
Barátaim:

PlayStation.Community Trófea

PlayStation®Network Online ID